MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 8,3
Ook dit vind ik geweldig, ken deze band van de ladder, mooi mooi.
Flunk - Six Seven Times 6,5
Beetje zeurderig qua stem is dit wel, terwijl op de achterrgrond de zee ruist, jammer van de stem.
The Mary Onettes - Lost 9
Ik vind dit geweldig, ik heb ze alle drie maar hun eerste album was absoluut de beste en dit nummer springt er voor mij wel uit.
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 6
Dit vind ik nou weer stukken minder, is inderdaad vals, en daardoor niet lekker in het gehoor liggend.

3-0-1-2

Deadline: 4-5 18.00

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 6,0 (ik vind niet zo geweldig, naar eind toe wat beter)
Flunk - Six Seven Times 7,7 (lekker "zeurderig" nummer)
The Mary Onettes - Lost 7,2 (best goed)
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 4,9 (saai)

3-1-2-2

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies
Dead Can Dance is de associatie die onmiddellijk boven komt drijven bij de eerste klanken van dit nummer, allleen vind ik dit (helaas) toch een stukje minder. (6,5)
Flunk - Six Seven Times
Pop met elektronica invloeden, “zeurderige” stemgeluid doet een klein beetje aan Bjork denken, ik hou daar wel van. Ik twijfel wel een beetje aan de “houdbaarheid” van het nummer, gek genoeg heb ik op de 1 of andere manier nu toch al vaag het gevoel dat mijn waardering in de loop der tijd eerder omlaag zal gaan dan omhoog. (7,5)
The Mary Onettes - Lost
Lijkt wel of ik hier A-ha hoor en het doet me ook aan B-Movie denken. Aardig popnummer maar verder niet heel bijzonder. (6,4)
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love
Ondanks de wat “dronken klinkende zanger” pakt dit me eigenlijk per luisterbeurt steeds een beetje meer. (7,3)

3-2-2-3

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies
For whom the bell tolls remains the questions, but not for me. Vind dit een soort muzikale vorm van larping: 5

Flunk - Six Seven Times
Niet onaardig dromerigheidje: 6,5

The Mary Onettes - Lost
Aha met miniscuul Cure randje; 5,5

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love
The Cramps meet Mink DeVille; 7

3-3-2-4

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 5
Flunk - Six Seven Times 7
The Mary Onettes - Lost 6,5
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 7

3-4-2-8

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 5,7
Flunk - Six Seven Times 7 (fijne klanken)
The Mary Onettes - Lost 8,5 (a-ha??? Nee, eerder Depeche Mode)
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 5 (gezapig, zeurderig en het schiet maar niet op)

3-5-3-8

47.

Soms lijkt 't alsof ik naar andere nummers luister als de andere stemmers. Ook dit is weer een mooi viertal!

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies
Mooi, zowel de zang alsook muzikaal. Dit lijkt op iets anders (iets Keltisch ofzo?), maar kan er niet op komen 8,5

Flunk - Six Seven Times
Dit bandje is me bekend. Fijne stem, lekkere relaxte chill-muziek 8,3

The Mary Onettes - Lost
Weer een goed nummer, een pittige battle zo. Heerlijke drive, goede zang (en ik hoor ook wel een beetje "Coldplay", vooral de laatste minuut) 8,5

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love
Niet echt mijn muziek, maar ook dit vind ik toch wel goed, soms lijken het twee nummers door elkaar maar 't blijft boeiend 7,5

4-5-4-5 (corr. lebowski was een beetje overmoedig)

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 8,8
Intrigerend nummer dat de spanning net niet helemaal weet vol te houden.

Flunk - Six Seven Times 7,8
Mooi. Dat het aan Björk doet denken is in dit geval niet erg.

The Mary Onettes - Lost 7,5
Geen onaardig nummer voor iets dat mij aan The Cure en aanverwanten doet denken.

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 9,5
Zo vals als vals moet zijn op het dwingende ritme van de tango. Dansen!

5-5-4-6

Salvadore schreef:
(corr. lebowski was een beetje overmoedig)

hoe ik daar nou bij kwam

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 9
Zweeft.... furieus....door de zonneregen....Gaat heerlijk los halverwege. Ja heeft weg van Dead can Dance maar is toch echt anders.

Flunk - Six Seven Times 8
Lekker Laidback, ja Björkeriaans stemmetje maar dat is fijn. Klinkt erg fijn op deze zonovergoten dag.

The Mary Onettes - Lost 7
Prima nummer niets mis mee. Ik moet dan weer een beetje aan de Editors meets A-Ha denken. Maar aha erlebnis hebben we bijna allemaal bij deze .

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 9
Waanzinnig fijn nummer dit. Muzikaal niet hoogstaand, stem is wellicht belabberd te noemen maar er zit gevoel in een pijl in mijn muzikale hart dit.

6-5-4-7

47.

Faith and the Muse - The Chorus of the Furies 8
Doet me een beetje denken aan Miranda Sex Garden en diverse 4AD-bands. Ooit had ik wel een mini-gothic/wave-periode waarin ook dit soort bands voorbij kwamen, maar het meeste daarvan vind ik nu eigenlijk veredelde kitsch. Maar dat geldt zeker niet voor dit nummer. Had wel zo ook in een LOTR-film gekund, maar daar zou zo'n film wel van opknappen.

Flunk - Six Seven Times 9
Eerder dit jaar leren kennen en vind het echt een heel fijn mooi gevoelig nummer van een band waar ik nog in moet duiken.

The Mary Onettes - Lost 7
Zweedse wave, maar ze hebben betere nummers gemaakt (bv. op hun laatste album). Heb zelf ook wel eens iets van een zijproject genomineerd voor dit spel en dat vind ik ook beter. Toch is dit soort A-ha nieuwe stijl best lekker op zijn tijd.

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 7,5
Vaag nummer dit. Vals en onverstaanbaar gezongen, misplaatst gitaarspel en een pianist die stug doorspeelt. Klinkt als de soundtrack van een hele late nacht, maar wel een gedenkwaardige nacht. Ik stel me hier een beetje een David Lynch-film bij voor.

7-6-4-7

edit: hoop dat het nog mag om 18:01... had mijn eigen nominatie door kunnen stemmen, maar dat heb gewoon de eerlijke cijfers en punten gegeven. Sterke ladder btw.

herman schreef:
47.

Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love 7,5
Vaag nummer dit. Vals en onverstaanbaar gezongen, misplaatst gitaarspel en een pianist die stug doorspeelt. Klinkt als de soundtrack van een hele late nacht, maar wel een gedenkwaardige nacht. Ik stel me hier een beetje een David Lynch-film bij voor.

edit: hoop dat het nog mag om 18:01... had mijn eigen nominatie door kunnen stemmen, maar dat heb gewoon de eerlijke cijfers en punten gegeven. Sterke ladder btw.

Mooi omschreven ik vind het nummer inderdaad ook filmisch

Van mij mag het maar ja ik ben de baas niet

Uitslag

1. Faith and the Muse - The Chorus of the Furies , 7 punten , gemiddelde 7,30
2. Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love , 7 punten , gemiddelde 7,14
3. Flunk - Six Seven Times , 6 punten , gemiddelde 7,40
4. The Mary Onettes - Lost , 4 punten , gemiddelde 7,18

Ook vandaag weer slechts 12 deelnemers

(hoge gemiddeldes, goed genoeg voor een volgende ronde)

48.

Beck - Ramona
Aretha Franklin - Of Man River
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands
Irfan - Hagia Sophia

0-0-0-0

Deadline: 5-5 18.00

48.

Beck - Ramona 7,8
Wat een mooie stem heeft Beck toch een hele fijne loomheid zit in zijn woorden. Mooi nummer.

Aretha Franklin - Of Man River 7,3
Nog een prachtige stem, fluweel en toch een beetje ruw als een goede whiskey die prettig naar binnen valt maar toch een beetje brand.

Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 8
Piano bevalt mij erg in dit nummer een soort terugkaatsende druppel die blijft vallen. Mooi ijle vrouwenstem erbij. Ik loop hier warm voor.

Irfan - Hagia Sophia 9,5
Als ik mijn ogen sluit zie ik beelden voorbij trekken. Een band die het live voor elkaar krijgt dat de tranen over mijn wangen lopen van ontroering kom ik niet vaak tegen. Wondermooi.

0-0-1-1

Net als de vorige ronde is dit een sterke!

Holy fuck, wat een sterke ronde....toen ik Beck beluisterd had was ik al bijna zeker dat daar 1 van mijn 2 punten naar zou gaan maar hij blijft gewoon puntloos....ik denk dat deze ronde qua gemiddelde het hoogst scoort bij mij van alle rondes tot nu toe....voor zulke rondes doe ik aan dit topic mee

48.

Beck - Ramona 7,8

Aretha Franklin - Of Man River 7,5

Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 8,5

Irfan - Hagia Sophia 8,0

0-0-2-2

48.

Beck - Ramona 9,8 (moooooooooooiiiiiiiiiii)
Aretha Franklin - Of Man River 6,1 (Moet dit niet zijn: Ol' Man River)
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 7,0 (rustig, klinkt goed)
Irfan - Hagia Sophia 8,0 (heerlijk slagwerk en dito zang)

1-0-2-3

48.
...prettig: weer eens genieten hier;

Beck - Ramona :
7

Aretha Franklin - Ol' Man River
Mooie jazzy versie; 8

7

Irfan - Hagia Sophia
Best of both worlds;fraai dit Bulgaarse gezelschap, muzikaal echt op de grens tussen Europa en Azië: 8,75

1-1-2-4

2MY
48. Gewoon de puntjes deze keer, ik moet dringend in de tuin gaan liggen niksen.

1. Beck - Ramona 7,5
2. Aretha Franklin - Ol' Man River 6.5
3. Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 7
4.Irfan - Hagia Sophia 7,5

2-1-2-5

Mixed Feelings wat deze ronde aangaat: Twee hele mooie nominaties en daarnaast twee (toch wel heel) bekende artiesten met nummers die aan de criteria qua stemmenquota voldoen (en daarmee in principe in aanmerking komen voor dit spel). Ik twijfel er niet aan dat de nominators het fantastische muziek vinden maar what's next? Stel, The Cure heeft een liedje voor een film gemaakt? Of wellicht heeft Radiohead op een of andere tribute een cover geplaatst of Arcade Fire een extra track op een cd-single? Nu zijn deze namen nog van een iets andere orde, maar zelf zou ik geen al te bekende artiesten willen nomineren voor de alternatieve lijst.

Iedereen moet zelf maar invullen hoe men de alternatieve lijst opvat en ik ga deze nummers niet boycotten,maar hopelijk hoef ik er in de volgende rondes niet op te stemmen en staan deze bekende artiesten de ontdekkingen van juist alternatieven voor bekende artiesten niet in de weg, waarvan er naar mijn mening in deze battle toch ook zomaar twee zitten.

48. Beck - Ramona
7,0
Aretha Franklin - Of Man River
7,0
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands
Dit is het betere werk, een mooi newage-achtig nummer met een piano die heel subtiel maar door blijft gaan, fijne zangstem erbij. Wil ik wel meer van horen. 8,0
Irfan - Hagia Sophia
Kijk, ook hier hebben we wat aan, voor aanvang van deze editie had ik nog nooit van Irfan gehoord. Schitterende muziek, enigszins mysterieus, heerlijk ritmisch tezamen met mooie zang 8,5

2-1-3-6

Bovenstaande redenering deel ik helemaal niet.
Kom maar op met de nummers van Radiohead, The Cure en Arcade Fire die aan de ALT 152 criteria van MuMe gaan voldoen. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Ramona is mijn nominatie van een nummer uit 2010 dat velen (helaas) niet kennen. Aretha Franklin mag dan qua naam bekend zijn maar dit nummer kende ik niet. Daar gaat het toch om hier? (on)bekendheid van artiesten zou ik een raar criterium vinden want dat is zeer relatief.

DjFrankie (moderator)
48.

Beck - Ramona 7
Ik kende dit nummer ook niet, blaast me trouwens niet omver, wel goed sfeer nummer.Aretha Franklin - Of Man River 6,5
Ik houdt hier niet van, is totaal mijn muzikale voorkeur niet
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 8
Prachtig nummer dit, goeie keuze !!
Irfan - Hagia Sophia 8
DCD is niet ver weg, mooi geheel van stemmen

2-1-4-7

Met betrekking tot nomineren, aan de reacties te zien, zijn veel deelnemers blij met deze nominaties, gaat idd niet alleen om artiesten ,maar ook om nummers.
Een nummer als Fretless van R.E.M. vind ik hun mooiste terwijl de meeste dit niet kennen.

Iedereen is vrij om te nomineren, mits ze aan de criteria voldoen. En dit is wel de plek om dit te doen, omdat hier de nummers wel beluisterd worden en bij veel topic niet.

Aretha is wel een bekende naam, maar slechts 3 van haar plusminus 40 studio-albums hebben hier 20 of meer stemmen. Het is meer haar naam dan haar muziek zo die zo bekend is. Zelf nomineer ik altijd wel echt onbekende artiesten, maar dat moet iedereen voor zich weten.

48.

Beck - Ramona 7,2
Aretha Franklin - Of Man River 7
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 8,5
Irfan - Hagia Sophia 6,5

3-1-5-7

48.

Beck - Ramona 6,5
Prima Beck-nummer, maar eigenlijk ben ik mijn interesse in hem een jaar of 10 geleden wel verloren.

Aretha Franklin - Ol' Man River 8
Lekkere uptempo jazz, maar het is toch vooral die stem van goud die onovertroffen is. Ogen dicht en genieten maar.

Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 7
Mooie pianomuziek met ijle zang, maar uiteindelijk beklijft dit toch niet genoeg voor een punt. Toch iets te niemendallerig eigenlijk.

Irfan - Hagia Sophia 9
Het intro hiervan sluit naadloos aan op Pure Hands, eerst dacht ik dat dit samen één nummer was. Hoe dan ook, dit is een prachtige ontdekking. Dead Can Dance werd al genoemd en dit doet er niet veel voor onder. Ontdekking!

3-2-5-8

48.
Beck - Ramona 6,5
Aretha Franklin – Of Man River 8
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 6
Irfan - Hagia Sophia 7

3-3-5-9

48.

Beck - Ramona 8
Aretha Franklin – Of Man River 7
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 5
Irfan - Hagia Sophia 8

4-3-5-10

48.

Beck - Ramona 6,5
Aretha Franklin – Of Man River 6
Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands 7,5
Irfan - Hagia Sophia 7,8

4-3-6-11

48.

Beck - Ramona (7,4)
Mooi nummer

Aretha Franklin – Of Man River (7.0)
Goed nummer

Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands (6,8)
Aardig nummer

Irfan - Hagia Sophia (8,0)
Beste nummer.

5-3-6-12

48. Sterke ronde!

Beck - Ramona
Sfeervol nr van artiest die ik al tijdje niet meer luisterde. Waarom eigenlijk niet? Geen idee. 7.4

Aretha Franklin – Of Man River
Wederom onbekend nr van bekende arties. Ken haar jazzy stuff (nog) niet, maar dat blijkt hieruit wel de moeite te lonen. Bevalt goed op een zondagmiddag. 7.5

Mooi hoor, dromerig, fijn pianotje en prima zangstem. 8.1

Irfan - Hagia Sophia
Twee keer live gezien, beide keren erg goed. De band erkende beide keren beinvloed te zijn door Dead Can Dance in hun aankondiging van hun cover, maar inmiddels lijken ze zich te willen ontworstelen aan het imago DCD-kloon te zijn en dat lukt ze mi goed. Al is het alleen al doordat ze zich ook laten inspireren door de mystieke kant van de Islam - Irfan is het Arabische woord voor gnosis, mystieke (gods)kennis. Heerlijke sfeervolle muziek. 9.2

5-3-7-13

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.