Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2013, 01:11 uur
45.
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life
Gedreutel wat me helemaal niets doet 4,0
Bodies of Water - Open Rhythms
Nummer wat een beetje op het randje van wel spannend / niet spannend balanceert...helaas valt het kwartje wat mij betreft toch net de verkeerde kant op. 5,5
Jeniferever - Waifs & Strays
Dit klinkt wel heel braafjes en saai, dit doet me helaas ook helemaal niets 4,5
Estradasphere - Mekapses Yitonisa
Echt kapot ben ik hier ook niet van maar het is in ieder geval wel een verademing na de 3 voorgaande nummers, lekker exotisch feestmuziekje. 6.8
Erg matig rondje deze keer.
2-2-1-5
Gedreutel wat me helemaal niets doet 4,0
Nummer wat een beetje op het randje van wel spannend / niet spannend balanceert...helaas valt het kwartje wat mij betreft toch net de verkeerde kant op. 5,5
Dit klinkt wel heel braafjes en saai, dit doet me helaas ook helemaal niets 4,5
Echt kapot ben ik hier ook niet van maar het is in ieder geval wel een verademing na de 3 voorgaande nummers, lekker exotisch feestmuziekje. 6.8
Erg matig rondje deze keer.
2-2-1-5
0
geplaatst: 2 mei 2013, 01:28 uur
Mooie ronde hoor!
45.
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 7
Bodies of Water - Open Rhythms 9
Jeniferever - Waifs & Strays 7,5
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 6
2-3-2-5
45.
Bodies of Water - Open Rhythms 9
Jeniferever - Waifs & Strays 7,5
2-3-2-5
0
geplaatst: 2 mei 2013, 02:06 uur
45.
Wellicht is het het feit dat ik niet de waren waar Vleertje het over heeft, tot me neem, dat ik dit weer eens niets vind. Want 'puur' stelt dit in m.o. helemaal niets voor: 3 (is misschien zelfs wat hoog)
Toen het nummer begon dacht ik even; Hee dit kan wat worden, en toen kwamen die vocalen...jammer weer niet: 5
Wederom weet dit bij geen enkel orgaan enige opwinding te veroorzaken: 4
Dit grieks zigeuner muziekje red de ronde. Duidelijke Balkan en Roma invloeden; dus toch nog een 1 voldoende; 7
2-4-2-6
Wellicht is het het feit dat ik niet de waren waar Vleertje het over heeft, tot me neem, dat ik dit weer eens niets vind. Want 'puur' stelt dit in m.o. helemaal niets voor: 3 (is misschien zelfs wat hoog)
Toen het nummer begon dacht ik even; Hee dit kan wat worden, en toen kwamen die vocalen...jammer weer niet: 5
Wederom weet dit bij geen enkel orgaan enige opwinding te veroorzaken: 4
Dit grieks zigeuner muziekje red de ronde. Duidelijke Balkan en Roma invloeden; dus toch nog een 1 voldoende; 7
2-4-2-6
0
geplaatst: 2 mei 2013, 09:36 uur
45.
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life 8,5
Bodies of Water - Open Rhythms 7,0
Jeniferever - Waifs & Strays 6,3
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 7,5
3-4-2-7
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life 8,5
Bodies of Water - Open Rhythms 7,0
Jeniferever - Waifs & Strays 6,3
3-4-2-7
0
geplaatst: 2 mei 2013, 13:13 uur
Maar even zonder tekst
45.
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 4,0
Bodies of Water - Open Rhythms 6,5
Jeniferever - Waifs & Strays 7,0
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 5,5
3-5-3-7
Deadline: 2-5 18.00
45.
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 4,0
Bodies of Water - Open Rhythms 6,5
Jeniferever - Waifs & Strays 7,0
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 5,5
3-5-3-7
0
geplaatst: 2 mei 2013, 13:35 uur
45.
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life 8
Houseklassieker van het zuiverste water, maar ik ben er nooit helemaal wild van geweest.
Bodies of Water - Open Rhythms 5,5
De zang had wel iets meer body mogen hebben. Het liedje begint erg mooi, maar dan heb je het beste ook al gehad.
Jeniferever - Waifs & Strays 4,5
Volgemetseld is wel een treffende omschrijving. Dit zou mijn ding kunnen zijn, maar ik kon een gaap niet onderdrukken. Nog een halfje eraf voor het gitaarmasturbeer in de laatste minuut.
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 8
Ah, exotisch plaatje om mee af te sluiten en dat was nodig ook. Ronderedder!
4-5-3-8
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life 8
Houseklassieker van het zuiverste water, maar ik ben er nooit helemaal wild van geweest.
Bodies of Water - Open Rhythms 5,5
De zang had wel iets meer body mogen hebben. Het liedje begint erg mooi, maar dan heb je het beste ook al gehad.
Jeniferever - Waifs & Strays 4,5
Volgemetseld is wel een treffende omschrijving. Dit zou mijn ding kunnen zijn, maar ik kon een gaap niet onderdrukken. Nog een halfje eraf voor het gitaarmasturbeer in de laatste minuut.
Estradasphere - Mekapses Yitonisa 8
Ah, exotisch plaatje om mee af te sluiten en dat was nodig ook. Ronderedder!
4-5-3-8
0
geplaatst: 2 mei 2013, 15:31 uur
45.
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life
Dat het een (mij voorheen onbekende) houseklassieker is zal wel aan het moment van uitbrengen liggen, want ik hoor t er niet aan af. 6.3
Fijne sfeer, leuke zang, gebeurt wel erg weinig voor een nr van 4 1/2 minuut. 6.7
Veel productie(metsel)werk gedaan om van een muzikaal pover nummer nog wat te maken, maar dat is niet gelukt. 4.6
Traditionele Griekse dans in een modern jasje dat op het eind metal-achtig wordt. Melodieus en ritmisch enorm sterk. Heerlijke feestmuziek, wordt er altijd vrolijk van. Zover ik weet uitschieter van deze Californische band. 9.5
4-6-3-9
Rhythim Is Rhythim - Strings of Life
Dat het een (mij voorheen onbekende) houseklassieker is zal wel aan het moment van uitbrengen liggen, want ik hoor t er niet aan af. 6.3
Fijne sfeer, leuke zang, gebeurt wel erg weinig voor een nr van 4 1/2 minuut. 6.7
Veel productie(metsel)werk gedaan om van een muzikaal pover nummer nog wat te maken, maar dat is niet gelukt. 4.6
Traditionele Griekse dans in een modern jasje dat op het eind metal-achtig wordt. Melodieus en ritmisch enorm sterk. Heerlijke feestmuziek, wordt er altijd vrolijk van. Zover ik weet uitschieter van deze Californische band. 9.5
4-6-3-9
0
geplaatst: 2 mei 2013, 16:56 uur
45.
Futloze house.
4,5
Ik onderstreep dat er weinig gebeurd, maar is dat erg dan? Lekker rustig, laid-back en nergens vervelend. Dat is de kracht van dit nummer, denk ik, je zal er geen slecht woord aan vuil kunnen maken.
7
Kabbelt wat voort, en nog wat. En nog wat...
5
Is dit nou goed of is het een kwestie van “beter dan”? Het is een beetje eentonig, maar voor de rest weinig storend en af en toe wel fris met die fluit, zo.
6+ (maak er maar een 6,3 van voor degene die uitrekent)
4-7-3-10
Futloze house.
4,5
Ik onderstreep dat er weinig gebeurd, maar is dat erg dan? Lekker rustig, laid-back en nergens vervelend. Dat is de kracht van dit nummer, denk ik, je zal er geen slecht woord aan vuil kunnen maken.
7
Kabbelt wat voort, en nog wat. En nog wat...
5
Is dit nou goed of is het een kwestie van “beter dan”? Het is een beetje eentonig, maar voor de rest weinig storend en af en toe wel fris met die fluit, zo.
6+ (maak er maar een 6,3 van voor degene die uitrekent)
4-7-3-10
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 mei 2013, 16:57 uur
45.
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 5
Nee, ik wordt hier niet vrolijk van eentonig en op den duur irritant.
Bodies of Water - Open Rhythms 7
Ik ben niet overtuigt, het intro dat vrij lang duurt maar dan die vrouwestem, en die maakt veel goed, prachtstem
Jeniferever - Waifs & Strays 7
Ik heb dit album, en dit is voor mij zeker niet de sterkste troef van het album dit vind ik een veel sterkere track.
Nee ook hier wordt ik niet vrolijk van. Magere ronde al met al. En metal is een groot woord.
4-8-4-10
Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 5
Nee, ik wordt hier niet vrolijk van eentonig en op den duur irritant.
Bodies of Water - Open Rhythms 7
Ik ben niet overtuigt, het intro dat vrij lang duurt maar dan die vrouwestem, en die maakt veel goed, prachtstem
Jeniferever - Waifs & Strays 7
Ik heb dit album, en dit is voor mij zeker niet de sterkste troef van het album dit vind ik een veel sterkere track.
Nee ook hier wordt ik niet vrolijk van. Magere ronde al met al. En metal is een groot woord.
4-8-4-10
0
geplaatst: 2 mei 2013, 17:19 uur
45.
Bodies of Water - Open Rhythms 6
Jeniferever - Waifs & Strays 5
5-8-4-11
Bodies of Water - Open Rhythms 6
Jeniferever - Waifs & Strays 5
5-8-4-11
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 mei 2013, 18:37 uur
uitslag:
1. Estradasphere - Mekapses Yitonisa 11 pt gem: 7,16
2. Bodies of Water - Open Rhythms 8 pt gem: 6,28
3. Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 5 pt gem: 5,7
4. Jeniferever - Waifs & Strays 4 pt gem: 5,56
14 enthousiasten
1. Estradasphere - Mekapses Yitonisa 11 pt gem: 7,16
2. Bodies of Water - Open Rhythms 8 pt gem: 6,28
3. Rhythm Is Rhythm - Strings of Life 5 pt gem: 5,7
4. Jeniferever - Waifs & Strays 4 pt gem: 5,56
14 enthousiasten
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 mei 2013, 18:37 uur
De laatste 5 battles !!
46.
The Turtles – You Showed Me
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun
Widowspeak - Nightcrawlers
0-0-0-0
Deadline: 3-5 18.00
46.
0-0-0-0
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:02 uur
46.
1. The Turtles – You Showed Me 7,8
2.‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 7
3. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 8
4. Widowspeak - Nightcrawlers 7
1. The Turtles – You Showed Me // Ha! Hier ken ik een recentere versie van... maar welke was het ook alweer... (leve google!) en maar weer effe overnieuw, want de voorgaande overpeinzing bewolkte mijn beoordelingsvermogen. Puik nummer, mooie samenzang. Niet onbekend, en af en toe mag dat.
2.‘Lectric Workers – Robot Is Systematic // Hier krijg ik weer drukke schooltelevisie-associaties van (de instrumentale delen dan). Wie nooit het genoegen heeft gehad om hiervan te mogen proeven heeft helaas nooit de begeleidende soundtrack mogen beleven van fascinerende jaren-80 tv waarbij het ontluiken van menig bloementapijt in fast-motion schering en inslag was. Mooie onbekommerde tijden. Mijmer mijmer. En sponsen broekjes waren toen ook mode trouwens.
3. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun // Oh kijk! Het zijn niet echt sponsen broekjes, maar hier heb ik ongetwijfeld nog in rondgelopen (voor degenen die geen clips kijken: het gaat over de clip). Het nummer zelf is behoorlijk beklijvend. Zalig dreigende atmosfeer... Fascinerend. Dit kan ik veel beter hebben dan andere Korsakov-nummers waar voornamelijk in wordt geschreeuwd in het ijle. Hier heeft het schreeuwen duidelijk een hoger doel. Duidelijk.
4. Widowspeak - Nightcrawlers // ...en nog een mooie afsluiter ter afsluiting. Dus.
1-0-1-0
1. The Turtles – You Showed Me 7,8
2.‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 7
3. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 8
4. Widowspeak - Nightcrawlers 7
1. The Turtles – You Showed Me // Ha! Hier ken ik een recentere versie van... maar welke was het ook alweer... (leve google!) en maar weer effe overnieuw, want de voorgaande overpeinzing bewolkte mijn beoordelingsvermogen. Puik nummer, mooie samenzang. Niet onbekend, en af en toe mag dat.
2.‘Lectric Workers – Robot Is Systematic // Hier krijg ik weer drukke schooltelevisie-associaties van (de instrumentale delen dan). Wie nooit het genoegen heeft gehad om hiervan te mogen proeven heeft helaas nooit de begeleidende soundtrack mogen beleven van fascinerende jaren-80 tv waarbij het ontluiken van menig bloementapijt in fast-motion schering en inslag was. Mooie onbekommerde tijden. Mijmer mijmer. En sponsen broekjes waren toen ook mode trouwens.
3. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun // Oh kijk! Het zijn niet echt sponsen broekjes, maar hier heb ik ongetwijfeld nog in rondgelopen (voor degenen die geen clips kijken: het gaat over de clip). Het nummer zelf is behoorlijk beklijvend. Zalig dreigende atmosfeer... Fascinerend. Dit kan ik veel beter hebben dan andere Korsakov-nummers waar voornamelijk in wordt geschreeuwd in het ijle. Hier heeft het schreeuwen duidelijk een hoger doel. Duidelijk.
4. Widowspeak - Nightcrawlers // ...en nog een mooie afsluiter ter afsluiting. Dus.
1-0-1-0
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:09 uur
46.
De laatste battles vond ik er weinig aan, maar dat wordt hier goedgemaakt, mooi viertal!
The Turtles - You Showed Me
Op zich prima muziek, klinkt wel wat gedateerd (en dat vind ik altijd jammer). Klinkt ook erg bekend, misschien is het (deels) wel gecoverd of zo?
... als ik 2MY goed begrijp, is dat ook zo, al is 't nummer van die link me niet bekend 7,5
‘Lectric Workers - Robot Is Systematic
Dit is wel extreem veel betere dance dan wat er eerder aan bod is gekomen in deze editie. Die robot-achtige stem had niet gehoeven, maar ok, muzikaal sleept 't me mee. Klinkt naar een mix van alles en nog wat en er is vast e.e.a. geleend, ik vind het allemaal prima, zelfs de lengte maakt me niks uit, verveelt geen moment, heerlijk nummer! 8,5
Ook een lang nummer, de laid back zang (tot de helft) past wel goed, je wacht op een climax en die komt er ook, niet helemaal top, maar goed opgebouwd nummer. De zanger forceert zichzelf aan het eind helaas wel 7,5
Widowspeak is me bekend, heerlijke (betoverende) zangstem, muzikaal sterk 8,0
1-1-1-1
De laatste battles vond ik er weinig aan, maar dat wordt hier goedgemaakt, mooi viertal!
The Turtles - You Showed Me
Op zich prima muziek, klinkt wel wat gedateerd (en dat vind ik altijd jammer). Klinkt ook erg bekend, misschien is het (deels) wel gecoverd of zo?
... als ik 2MY goed begrijp, is dat ook zo, al is 't nummer van die link me niet bekend 7,5
‘Lectric Workers - Robot Is Systematic
Dit is wel extreem veel betere dance dan wat er eerder aan bod is gekomen in deze editie. Die robot-achtige stem had niet gehoeven, maar ok, muzikaal sleept 't me mee. Klinkt naar een mix van alles en nog wat en er is vast e.e.a. geleend, ik vind het allemaal prima, zelfs de lengte maakt me niks uit, verveelt geen moment, heerlijk nummer! 8,5
Ook een lang nummer, de laid back zang (tot de helft) past wel goed, je wacht op een climax en die komt er ook, niet helemaal top, maar goed opgebouwd nummer. De zanger forceert zichzelf aan het eind helaas wel 7,5
Widowspeak is me bekend, heerlijke (betoverende) zangstem, muzikaal sterk 8,0
1-1-1-1
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:13 uur
dat lied van The Turtles is zelf een cover hoor, het origineel is van The Byrds
0
geplaatst: 2 mei 2013, 21:08 uur
46.
The Turtles – You Showed Me 7,5
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 6,5
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6
Widowspeak - Nightcrawlers 7
- The Turtles – You Showed Me
Klinkt alsof het een dikke hit had moeten zijn. Typische sound van toen, met toch voldoende smoel.
- ‘Lectric Workers – Robot Is Systematic
Beetje trippy discowave, al klinkt dat spannender dan het werkelijk is. Het blijft in z’n lange duurtijd wat te statisch, om echt los te gaan op de fijne beats.
- Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun
De teruggetrokken sfeer over het karaktervolle gitaarriedeltje heeft veel potentie. Spijtig dat dat niet gewoon het nummer was. Het hele outro kan me nameijk amper boeien.
- Widowspeak - Nightcrawlers
Aardige, sensuele song + zangeres. Het tempo is traag, maar de invullig lekker scherp.
2-1-1-2
The Turtles – You Showed Me 7,5
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 6,5
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6
Widowspeak - Nightcrawlers 7
- The Turtles – You Showed Me
Klinkt alsof het een dikke hit had moeten zijn. Typische sound van toen, met toch voldoende smoel.
- ‘Lectric Workers – Robot Is Systematic
Beetje trippy discowave, al klinkt dat spannender dan het werkelijk is. Het blijft in z’n lange duurtijd wat te statisch, om echt los te gaan op de fijne beats.
- Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun
De teruggetrokken sfeer over het karaktervolle gitaarriedeltje heeft veel potentie. Spijtig dat dat niet gewoon het nummer was. Het hele outro kan me nameijk amper boeien.
- Widowspeak - Nightcrawlers
Aardige, sensuele song + zangeres. Het tempo is traag, maar de invullig lekker scherp.
2-1-1-2
0
geplaatst: 2 mei 2013, 21:43 uur
46.
The Turtles – You Showed Me (7,0)
Aardig popliedje dat weinig vijanden zal maken.
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic (6,5)
Er zijn leuke momenten, maar enige strengheid is op zijn plaats: te lang.
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun (4,0)
Een saai indienummer vastgelijmd aan een saai postrocknummer.
Widowspeak - Nightcrawlers (7,0)
Kijk zo kan het ook: lekker compact.
3-1-1-3
The Turtles – You Showed Me (7,0)
Aardig popliedje dat weinig vijanden zal maken.
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic (6,5)
Er zijn leuke momenten, maar enige strengheid is op zijn plaats: te lang.
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun (4,0)
Een saai indienummer vastgelijmd aan een saai postrocknummer.
Widowspeak - Nightcrawlers (7,0)
Kijk zo kan het ook: lekker compact.
3-1-1-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 mei 2013, 21:57 uur
46.
The Turtles – You Showed Me 6,2
Doet me erg weinig, ken ik ook al, maar ene oor in..
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 6,3
Allegaartje, Morodor, Visage van alles door elkaar en dat hadden ze nu net niet moeten doen. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 8
Goed nummer, kende deze belgen al en vind dit erg goed
Widowspeak - Nightcrawlers 7,8
Ook goed dit, dream rock prettig in het gehoor liggend zucht meisje.
3-1-2-4
The Turtles – You Showed Me 6,2
Doet me erg weinig, ken ik ook al, maar ene oor in..
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 6,3
Allegaartje, Morodor, Visage van alles door elkaar en dat hadden ze nu net niet moeten doen. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 8
Goed nummer, kende deze belgen al en vind dit erg goed
Ook goed dit, dream rock prettig in het gehoor liggend zucht meisje.
3-1-2-4
0
geplaatst: 2 mei 2013, 22:05 uur
46.
Leuk nummer hoor. Bekend, maar in deze versie kan die ook nog zeer goed mee. (7,0)
Fijn discoplaatje zeg. Zang niet altijd een meerwaarde maar ik heb me prima vermaakt. (7,2)
Oe, het wordt me wel moeilijk gemaakt vanavond. Ook al zo'n fijn nummer, maar nu uit een andere categorie. Mooi toegewerkt naar een climax. Doet me een beetje denken aan Cloud Nothings. (7,4)
Alle 4 erg fijn maar de laatste 2 spreken mij het meeste aan. Dit nummer smaakt naar meer en de albums worden nu opgezocht op Spotify. (7,6)
3-1-3-5
Leuk nummer hoor. Bekend, maar in deze versie kan die ook nog zeer goed mee. (7,0)
Fijn discoplaatje zeg. Zang niet altijd een meerwaarde maar ik heb me prima vermaakt. (7,2)
Oe, het wordt me wel moeilijk gemaakt vanavond. Ook al zo'n fijn nummer, maar nu uit een andere categorie. Mooi toegewerkt naar een climax. Doet me een beetje denken aan Cloud Nothings. (7,4)
Alle 4 erg fijn maar de laatste 2 spreken mij het meeste aan. Dit nummer smaakt naar meer en de albums worden nu opgezocht op Spotify. (7,6)
3-1-3-5
0
geplaatst: 2 mei 2013, 22:37 uur
46.
The Turtles – You Showed Me 7,2
Gezellig plaatje. Natuurlijk bekend in meerdere uitvoeringen die niet zo heel veel van elkaar verschillen, maar ook deze is leuk.
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 9,7
Epische discoknaller met heerlijke melodieën en spacegeluidjes en vooral een geweldige interactie tussen de theatrale mannenstem, de Franse hijgdame en de onverstoorbare robot.
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 7,0
Genietbaar; bevalt me een stuk beter dan de andere nummers die ik van ze heb gehoord. Climax ligt er wel wat dik bovenop.
Widowspeak - Nightcrawlers 8,5
Fijne ontdekking tot slot. Tikje afstandelijk, daardoor juist extra sensueel.
3-2-3-6
The Turtles – You Showed Me 7,2
Gezellig plaatje. Natuurlijk bekend in meerdere uitvoeringen die niet zo heel veel van elkaar verschillen, maar ook deze is leuk.
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 9,7
Epische discoknaller met heerlijke melodieën en spacegeluidjes en vooral een geweldige interactie tussen de theatrale mannenstem, de Franse hijgdame en de onverstoorbare robot.
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 7,0
Genietbaar; bevalt me een stuk beter dan de andere nummers die ik van ze heb gehoord. Climax ligt er wel wat dik bovenop.
Widowspeak - Nightcrawlers 8,5
Fijne ontdekking tot slot. Tikje afstandelijk, daardoor juist extra sensueel.
3-2-3-6
0
geplaatst: 2 mei 2013, 22:43 uur
46.
Aardig popliedje uit the Sixties, maar geen nummer dat beklijft.. (6,0)
Dit vind ik dan weer wel een lekker dance / (italo) disco / electronic nummer al vind ik wel dat het net wat te lang duurt. (7,2)
Fraai nummer. lekker dreigend onheilspellend sfeertje, ondanks de fraaie opbouw had ook dit van mij wel ietsjes korter gemogen (7,8)
Niks spectaculairs maar gewoon een heel fijn dreampop nummer gezongen door een zangeres met een heerlijke stem. Nummer wat uitnodigt tot het beluisteren van de rest van het album (7,9)
3-2-4-7
Aardig popliedje uit the Sixties, maar geen nummer dat beklijft.. (6,0)
Dit vind ik dan weer wel een lekker dance / (italo) disco / electronic nummer al vind ik wel dat het net wat te lang duurt. (7,2)
Fraai nummer. lekker dreigend onheilspellend sfeertje, ondanks de fraaie opbouw had ook dit van mij wel ietsjes korter gemogen (7,8)
Niks spectaculairs maar gewoon een heel fijn dreampop nummer gezongen door een zangeres met een heerlijke stem. Nummer wat uitnodigt tot het beluisteren van de rest van het album (7,9)
3-2-4-7
0
geplaatst: 3 mei 2013, 00:54 uur
46.
Zingen konden ze wel, maar is echt wel erg van toen.., terwijl ik 'em toen nooit heb gehoord:6
pffff...: 5
Wel aardig:6,25
beste uit de ronde, zonder spectaculair te zijn: 6,75
3-2-5-8
Zingen konden ze wel, maar is echt wel erg van toen.., terwijl ik 'em toen nooit heb gehoord:6
pffff...: 5
Wel aardig:6,25
beste uit de ronde, zonder spectaculair te zijn: 6,75
3-2-5-8
0
geplaatst: 3 mei 2013, 01:23 uur
46.
Sfeervolle 60ies-plaat, edoch geen hoogvlieger. 7.0
Toevallig stuitte ik een paar dagen geleden op dit italodisco-nummer. Wiki meldt: "De thema's van italodisco waren liefde, maar ook vaak robots en het heelal. Soms werden alle drie de thema's in de nummers gecombineerd. Voorbeelden zijn "Robot Is Systematic" (1982) van Lectric Workers en "Spacer Woman" (1983) van Charlie". Dat het langdradig is, is fijn voor op de dansvloer, of als je aan het huishouden bent oid, maar dus ook niet altijd even welkom. 7.3
Indierock goes postrock. Groeiplaatje, dat voorlopig uitkomt op een 7.5
Fijne sensuele stem in dit prima dreampop-nummer. Nodigt idd uit tot meer. 7.5
3-2-6-9
Sfeervolle 60ies-plaat, edoch geen hoogvlieger. 7.0
Toevallig stuitte ik een paar dagen geleden op dit italodisco-nummer. Wiki meldt: "De thema's van italodisco waren liefde, maar ook vaak robots en het heelal. Soms werden alle drie de thema's in de nummers gecombineerd. Voorbeelden zijn "Robot Is Systematic" (1982) van Lectric Workers en "Spacer Woman" (1983) van Charlie". Dat het langdradig is, is fijn voor op de dansvloer, of als je aan het huishouden bent oid, maar dus ook niet altijd even welkom. 7.3
Indierock goes postrock. Groeiplaatje, dat voorlopig uitkomt op een 7.5
Fijne sensuele stem in dit prima dreampop-nummer. Nodigt idd uit tot meer. 7.5
3-2-6-9
0
geplaatst: 3 mei 2013, 13:57 uur
46.
The Turtles – You Showed Me.The Turtles hebben in mijn platencollectie gezeten.Dit nummer: Lieflijk,sereen en muzikaal, mist echter wel wat pit(7,2)
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic Meerdere stijlen maar één stijl loop als een rode draad door het nummer heen en dat is het ritme van de grondlegger van de later de door mij verfoeide House muziek : Patrick Cowley, die zich waarschijnlijk in zijn graf zou omdraaien bij het aanhoren van de hedendaagse hardcore trance dance muziek.(7,5)
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun. Bij de eerste tonen is gelijk mijn interesse gewekt.Onheilspellend,ingetogen en gelardeerd door een catchy New Wave gitaarrifje wordt er op een hoog niveau gemusiceerd.In de tweede helft doemt het scenario Jekyll and Mr.Hide op,het aanstekelijke nummer wordt omgeturnd tot een brei vol met clichés en dat kost deze band helaas een vol punt.(7)
Widowspeak - Nightcrawlers.Ongecompliceerd ,het rebelse van de jaren 80 en een intrigerende zang(9)
3-3-6-10
The Turtles – You Showed Me.The Turtles hebben in mijn platencollectie gezeten.Dit nummer: Lieflijk,sereen en muzikaal, mist echter wel wat pit(7,2)
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic Meerdere stijlen maar één stijl loop als een rode draad door het nummer heen en dat is het ritme van de grondlegger van de later de door mij verfoeide House muziek : Patrick Cowley, die zich waarschijnlijk in zijn graf zou omdraaien bij het aanhoren van de hedendaagse hardcore trance dance muziek.(7,5)
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun. Bij de eerste tonen is gelijk mijn interesse gewekt.Onheilspellend,ingetogen en gelardeerd door een catchy New Wave gitaarrifje wordt er op een hoog niveau gemusiceerd.In de tweede helft doemt het scenario Jekyll and Mr.Hide op,het aanstekelijke nummer wordt omgeturnd tot een brei vol met clichés en dat kost deze band helaas een vol punt.(7)
Widowspeak - Nightcrawlers.Ongecompliceerd ,het rebelse van de jaren 80 en een intrigerende zang(9)
3-3-6-10
0
geplaatst: 3 mei 2013, 16:31 uur
46.
The Turtles – You Showed Me 7
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 5
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6,5
4-3-6-11
Deadline: 3-5 18.001
The Turtles – You Showed Me 7
‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 5
Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6,5
4-3-6-11
Deadline: 3-5 18.001
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2013, 18:25 uur
Uitslag:
1. Widowspeak - Nightcrawlers 11 pt gem: 7,65
2. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6 pt gem: 6,91
3. The Turtles – You Showed Me 4 pt gem: 6,95
4. ‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 3 pt gem: 6,97
12 deelnemers
1. Widowspeak - Nightcrawlers 11 pt gem: 7,65
2. Kapitan Korsakov - In The Shade of the Sun 6 pt gem: 6,91
3. The Turtles – You Showed Me 4 pt gem: 6,95
4. ‘Lectric Workers – Robot Is Systematic 3 pt gem: 6,97
12 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2013, 18:27 uur
47.
Faith and the Muse - The Chorus of the Furies
Flunk - Six Seven Times
The Mary Onettes - Lost
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love
0-0-0-0
Deadline: 4-5 18.00
Flunk - Six Seven Times
The Mary Onettes - Lost
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2013, 18:27 uur
Punten van Sokra via p.m.
47.
Spreekt enorm tot mijn verbeelding. Middeleeuws, gothisch, muziek bij een ritueel van een of andere cultus? Als de gang naar de climax eenmaal begint hypnotiserend, een cultusvariant van de dansende derwishen? Helemaal mijn ding: 9.6
Flunk - Six Seven Times
De Bjork/Emiliana Torrini-achtige stem is erg mooi. Chillen op Noorse indie/folktronica. Wel enige twijfel of dit een blijver is. 7.5
The Mary Onettes - Lost
Degelijk, voldoende, eigentijds, maar ook weinig onderscheidend. 6.1
Dacht even dat gelijktijdig in een ander schermpje een ander muziekje liep, maar dit bleek niet het geval. De zang zit er soms net naast, de muziek is vrij eenvoudig, maar toch groeit dit per luisterbeurt. Eenvoudigweg lekker: 7.5
1-0-0-1
47.
Spreekt enorm tot mijn verbeelding. Middeleeuws, gothisch, muziek bij een ritueel van een of andere cultus? Als de gang naar de climax eenmaal begint hypnotiserend, een cultusvariant van de dansende derwishen? Helemaal mijn ding: 9.6
Flunk - Six Seven Times
De Bjork/Emiliana Torrini-achtige stem is erg mooi. Chillen op Noorse indie/folktronica. Wel enige twijfel of dit een blijver is. 7.5
The Mary Onettes - Lost
Degelijk, voldoende, eigentijds, maar ook weinig onderscheidend. 6.1
Dacht even dat gelijktijdig in een ander schermpje een ander muziekje liep, maar dit bleek niet het geval. De zang zit er soms net naast, de muziek is vrij eenvoudig, maar toch groeit dit per luisterbeurt. Eenvoudigweg lekker: 7.5
1-0-0-1
0
geplaatst: 3 mei 2013, 19:49 uur
47
Faith and the Muse - The Chorus of the Furies.Wel is vaker wat van gehoord.Dit zou zo maar de soundtrack van een nieuwe The Omen film kunnen zijn.Prima nummer maar komt eigenlijk niet helemaal goed los.Wat weinig variatie dus(7,2)
Flunk - Six Seven Times .Intro is aardig maar de vocalen spreken mij niet aan.De slome dromerige muziek doet mij verder ook weinig.Het spaarzame gitaarrifje wat terloops opduikt na 2.09 en het eind kan mij dan wel weer bekoren(6)
The Mary Onettes - Lost. Zijn mij bekend maar dit wat fletse nummer vind ik een niet zo'n gelukkige keuze.Ze hebben betere nummers gemaakt mijns inziens(6,9)
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love.Vreemd:Lallende zanger (misschien te diep in het glaasje gegeken
) de muziek niet al te ingewikkeld en toch kan ik van deze (originele)nominatie genieten.(7,5)
2-0-0-2
Faith and the Muse - The Chorus of the Furies.Wel is vaker wat van gehoord.Dit zou zo maar de soundtrack van een nieuwe The Omen film kunnen zijn.Prima nummer maar komt eigenlijk niet helemaal goed los.Wat weinig variatie dus(7,2)
Flunk - Six Seven Times .Intro is aardig maar de vocalen spreken mij niet aan.De slome dromerige muziek doet mij verder ook weinig.Het spaarzame gitaarrifje wat terloops opduikt na 2.09 en het eind kan mij dan wel weer bekoren(6)
The Mary Onettes - Lost. Zijn mij bekend maar dit wat fletse nummer vind ik een niet zo'n gelukkige keuze.Ze hebben betere nummers gemaakt mijns inziens(6,9)
Tav Falco's Panther Burns - Doubtful Of Your Love.Vreemd:Lallende zanger (misschien te diep in het glaasje gegeken
) de muziek niet al te ingewikkeld en toch kan ik van deze (originele)nominatie genieten.(7,5)2-0-0-2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.