Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juni 2013, 12:44 uur
Ik heb trouwens een Spotify-playlist met de nummers uit de finale, voor degenen die dat gebruiken. Alleen Euzen staat niet op Spotify, dus die zal via YouTube oid beluisterd moeten worden.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 18:51 uur
Ik ben nog aan het nahuilen... Jullie hebben gewoon 3 van mijn darlings vlak voor de finale vermoord 
Dus een Vleerloze Finale dat gaat een volgende keer anders worden natuurlijk. Toch drie noteringen in de top 50 op 20, 23 en 26 is ook niet gek.

Dus een Vleerloze Finale dat gaat een volgende keer anders worden natuurlijk. Toch drie noteringen in de top 50 op 20, 23 en 26 is ook niet gek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 juni 2013, 18:57 uur
Dat is beter dan mijn hoogste op 77 Vleertje
0
geplaatst: 28 juni 2013, 19:03 uur
Oeh ik stop meteen met huilen Frankie 
En ik blijk zelfs 4 noteringen in de top 50 te hebben

En ik blijk zelfs 4 noteringen in de top 50 te hebben

0
geplaatst: 28 juni 2013, 21:11 uur
herman schreef:
Ik heb trouwens een Spotify-playlist met de nummers uit de finale, voor degenen die dat gebruiken. Alleen Euzen staat niet op Spotify, dus die zal via YouTube oid beluisterd moeten worden.
keihandig!
0
geplaatst: 28 juni 2013, 21:51 uur
En waarlijk zullen we allen winnaars zijn - want onzin over deelnemers en winnaars in een spreuk die moeders over ons uitspreken wanneer zoonlief dreigt af te gaan - maar de échte winnaar is toch Soley met maar liefst 2 nummers in de finale...
In afwachten van de top 15 alvast een dikke duim voor onze organiserende Dj. Allez vooruit: 2 duimen!
In afwachten van de top 15 alvast een dikke duim voor onze organiserende Dj. Allez vooruit: 2 duimen!

0
geplaatst: 28 juni 2013, 23:13 uur
Yep....al moet nog blijken of dat in de finale geen nadeel zal zijn. Voor m'n gevoel scoor ik met mijn eigen nominatielijstje hier altijd of heel goed of heel slecht (alles na ronde 2 er al uit)...maar nooit ergens een middenweg, Deze keer een wel heel erg ongekende luxe, maar liefst 3 nummers in de finale en Oumou Sangare (de nominatie die ik vooraf de minste kans gaf) miste de eindstrijd op een haar na.
En om alvast met speculeren te beginnen
...Als winnaar tip ik Antic Clay, scoorde volgens mij alle rondes behoorlijk goed en ik heb het idee dat maar weinigen dit helemaal onderaan zullen zetten, denk dat iets als Irfan die ik ook wel hoog inschat, daar meer last van zal hebben.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 juni 2013, 23:37 uur
2MY schreef:
En waarlijk zullen we allen winnaars zijn - want onzin over deelnemers en winnaars in een spreuk die moeders over ons uitspreken wanneer zoonlief dreigt af te gaan - maar de échte winnaar is toch Soley met maar liefst 2 nummers in de finale...
Dank U

0
geplaatst: 29 juni 2013, 11:24 uur
El Ninjo schreef:
Als winnaar tip ik Antic Clay, scoorde volgens mij alle rondes behoorlijk goed en ik heb het idee dat maar weinigen dit helemaal onderaan zullen zetten.
Nou, het scheelt bij mij weinig. Als winnaar tip ik Antic Clay, scoorde volgens mij alle rondes behoorlijk goed en ik heb het idee dat maar weinigen dit helemaal onderaan zullen zetten.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 juni 2013, 12:24 uur
5 lijsten binnen nu, kan nog alle kanten op
0
geplaatst: 1 juli 2013, 11:24 uur
Is de deadline vanavond al?
Dan zal ik maar eens haast gaan maken.
Mijn top 3 staat in ieder geval al vast, alleen de onderlinge volgorde nog niet helemaal. En mijn nummer laatst lijkt me ook al redelijk zeker.
Ik zal eens opzoeken wiens nominatie het eigenlijk is
Dan zal ik maar eens haast gaan maken.Mijn top 3 staat in ieder geval al vast, alleen de onderlinge volgorde nog niet helemaal. En mijn nummer laatst lijkt me ook al redelijk zeker.
Ik zal eens opzoeken wiens nominatie het eigenlijk is
0
geplaatst: 1 juli 2013, 11:32 uur
Zeg, wie heeft Irfan eigenlijk genomineerd? Ik kan het in dit topic nergens terugvinden.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juli 2013, 11:42 uur
stoepkrijt schreef:
Zeg, wie heeft Irfan eigenlijk genomineerd? Ik kan het in dit topic nergens terugvinden.
Sokra, dat nummer is veranderd omdat er een nummer instond wat niet aan de eisen voldeed. EEn goeie invaller dus
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juli 2013, 11:42 uur
Ik verwacht vandaag ook nog wel een paar lijstjes.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 14:16 uur
Eigenlijk vind ik dit nog best een sterke finale, ook al leek het me op het eerste gezicht wat tegen te vallen. Mijn top 3 is verrukkelijk, mijn top 6 is meer dan prima en mijn top 9 scoort alleen maar dikke voldoendes. Alleen mijn nummer 15 vind ik beroerd. Erg beroerd.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 14:48 uur
Vind het met afstand de beste finale die ik tot nu toe heb meegemaakt; vooral mijn top 9 draai ik de laatste weken behoorlijk grijs. Zitten m.i. ook geen echte missers bij: alles OK tot super.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 15:19 uur
Inderdaad weer een hoog niveau onvoorstelbaar eigenlijk omdat dit topic al wat jaartjes meedraait.Al ontbreekt deze keer in mijn oren althans een megaknaller zoals The Last Time van The Sound Movement van 2 jaar geleden. Eh behalve Shake Off Your Dreams dan natuurlijk, maar helaas is dit nummer al snel gesneuveld.
Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere (Rise And Fall Of A Decade)gaat het waarschijnlijk niet halen.
Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere (Rise And Fall Of A Decade)gaat het waarschijnlijk niet halen.

0
geplaatst: 1 juli 2013, 15:21 uur
the viking schreef:
Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat er 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere gaat het waarschijnlijk niet halen.
Jij bent ook niet erg ambitieus Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat er 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere gaat het waarschijnlijk niet halen.
Of je hebt gewoon een aparte smaak natuurlijk.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 15:24 uur
Had even gemist dat de deadline vandaag al was, zal tegen 7en mijn lijstje insturen!
0
geplaatst: 1 juli 2013, 15:25 uur
Bedoel meer ten aanzien van de voorgeschiedenis van dat nummer(lees beoordelingen)stoepkrijt.Natuurlijk hoop ik wel op een top 10 notering. 
Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat minimaal 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere gaat het waarschijnlijk niet halen. Zo beter stoepkrijt?

Nog 2 nummers in de strijd trouwens,waarvan ik hoop dat minimaal 1 nummer de top 10 zal bereiken.De andere gaat het waarschijnlijk niet halen. Zo beter stoepkrijt?

0
geplaatst: 1 juli 2013, 15:41 uur
Die scoort bij mij in ieder geval wel een stukje hoger dan je andere notering
hele fijne ontdekking, die andere ook hoor.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 16:16 uur
De nummers in deze finale liggen wel heel erg dicht tegen elkaar aan zeg. 1 nummer vind ik met afstand minder.
Dit i.t.t. de vorige finale waar ik een duidelijke top 5 had die ik ook beter vind dan de numero 1 van deze editie.
Dit i.t.t. de vorige finale waar ik een duidelijke top 5 had die ik ook beter vind dan de numero 1 van deze editie.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 16:36 uur
Op uitnodiging van DjFrankie voor het eerst meegedaan, en de Alt-ladder is 1 van de leukste muziekspellen geworden sinds ik op MuMe ben. Ik zal het na de uitslag vanavond gaan missen!
Niet slecht voor een 1e keer, om 3 nominaties in de finale terug te zien
. Dat kan volgend jaar bijna niet beter, misschien gaat t dan volgens ´de wet van El Nino´ zo dat al mijn nominaties eruit liggen na de 2e ronde. Maar als muziekliefhebber maakt dat spel eigenlijk niets uit en gaat het om het met elkaar delen van onbekende mooie muziek. Wanneer de nummers die meedoen steeds een ronde verder komen en weer opnieuw worden beluisterd, worden ze eigenlijk steeds meer van alle deelnemers. Ik heb iig veel moois ontdekt, waaronder: 106. Peace - 1998 (Delicious), 78. Ikon - Alone, 55 Listening - Stoned Is, 49 Herb Alpert - Rotation, 44 [‘Lectric Workers - Robot Is Systematic, 41 Giant Sand - Faithfull, 38 Pete International Airport - 21 Days, 37 Medium Medium - Hungry, So Angry, 34 Dolorean - Black Hills Gold, 31 W.A.T - Defreeze, 28 Cane and Able - Girl You Move Me, 25 Black Cab - Black Angel, 24 Light Asylum - Dark Allies, 22 Abyssinia Infinite - Gela, 21 Mary Chapin Carpenter - I Have Need For Solitude, 18 Ormonde - I'll Let You Know, 18 Oumou Sangare - Ne Bi Fe, 16 Miss Li - Gotta Leave My Troubles Behind en zeker mijn ingestuurde top 10
Dank!!! dus nominators en vooral DjFrankie plus assistenten
Niet slecht voor een 1e keer, om 3 nominaties in de finale terug te zien
. Dat kan volgend jaar bijna niet beter, misschien gaat t dan volgens ´de wet van El Nino´ zo dat al mijn nominaties eruit liggen na de 2e ronde. Maar als muziekliefhebber maakt dat spel eigenlijk niets uit en gaat het om het met elkaar delen van onbekende mooie muziek. Wanneer de nummers die meedoen steeds een ronde verder komen en weer opnieuw worden beluisterd, worden ze eigenlijk steeds meer van alle deelnemers. Ik heb iig veel moois ontdekt, waaronder: 106. Peace - 1998 (Delicious), 78. Ikon - Alone, 55 Listening - Stoned Is, 49 Herb Alpert - Rotation, 44 [‘Lectric Workers - Robot Is Systematic, 41 Giant Sand - Faithfull, 38 Pete International Airport - 21 Days, 37 Medium Medium - Hungry, So Angry, 34 Dolorean - Black Hills Gold, 31 W.A.T - Defreeze, 28 Cane and Able - Girl You Move Me, 25 Black Cab - Black Angel, 24 Light Asylum - Dark Allies, 22 Abyssinia Infinite - Gela, 21 Mary Chapin Carpenter - I Have Need For Solitude, 18 Ormonde - I'll Let You Know, 18 Oumou Sangare - Ne Bi Fe, 16 Miss Li - Gotta Leave My Troubles Behind en zeker mijn ingestuurde top 10Dank!!! dus nominators en vooral DjFrankie plus assistenten

0
geplaatst: 1 juli 2013, 16:50 uur
the viking schreef:
Bedoel meer ten aanzien van de voorgeschiedenis van dat nummer(lees beoordelingen)stoepkrijt.Natuurlijk hoop ik wel op een top 10 notering.
Mijn fout, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het over je eigen favorieten had in plaats van je nominaties. Neemt niet weg dat je vrij pessimistisch bent, al weet ik niet of dat terecht is. Bedoel meer ten aanzien van de voorgeschiedenis van dat nummer(lees beoordelingen)stoepkrijt.Natuurlijk hoop ik wel op een top 10 notering.

Edit: Ik heb even opgezocht welke nominaties van jou waren en ik denk dat je pessimisme meer dan terecht is. Twee keer linkerrijtje voor mij, maar in deze finale geef ik ze helaas niet veel kans.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juli 2013, 16:58 uur
the viking schreef:
.Al ontbreekt deze keer in mijn oren althans een megaknaller zoals The Last Time van The Sound Movement van 2 jaar geleden. .
.Al ontbreekt deze keer in mijn oren althans een megaknaller zoals The Last Time van The Sound Movement van 2 jaar geleden. .
Die is nu op cd verschenen klik , ik heb die pas besteld bij de band zelf. Op hun cd stond dit nummer niet, en ik vind dit een geweldige band. Premonition heeft me destijds bekend gemaakt met die band.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 16:59 uur
Ach je kunt het van tevoren al behoorlijk inschatten,al is een verrassing natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten.
Het leuke is dat ik weer een aantal bijzonder leuke nummers ben tegengekomen in dit topic waar de mooiste MusicMeter baby's worden geboren.
Het leuke is dat ik weer een aantal bijzonder leuke nummers ben tegengekomen in dit topic waar de mooiste MusicMeter baby's worden geboren.

0
geplaatst: 1 juli 2013, 17:00 uur
DjFrankie schreef:
Die is nu op cd verschenen klik , ik heb die pas besteld bij de band zelf. Op hun cd stond dit nummer niet, en ik vind dit een geweldige band. Premonition heeft me destijds bekend gemaakt met die band.
(quote)
De postooievaar kan dus weer uitvliegen ,bedankt voor de tip Frank!

0
geplaatst: 1 juli 2013, 18:59 uur
Zo, mijn lijstje ingestuurd. Van sommige nummers toch wel wat verrast dat ze zo ver zijn gekomen, want Soley (keer 2), Euzen, Esben and the Witch en Rise and Fall of a Decade vond ik toch niet zo memorabel. Sommige scoorden zelfs onvoldoende in de eerste ronde. Maar al met al staan er toch wel 6 fijne ontdekkingen in de lijst. En nog heel wat meer in de lagere regionen. Het beste nummer vond ik er eentje van mezelf, maar ik ben wel zo aardig geweest een nominatie van iemand anders op 1 te zetten. 
Ben benieuwd naar de uitslag, altijd lastig te voorspellen hier.
Gokje voor de top 3:
1. Antic Clay - Broken Throat Blues
2. Irfan - Hagia Sophia
3. The Nomads - The Way You Touch My Hand

Ben benieuwd naar de uitslag, altijd lastig te voorspellen hier.
Gokje voor de top 3:
1. Antic Clay - Broken Throat Blues
2. Irfan - Hagia Sophia
3. The Nomads - The Way You Touch My Hand
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.