MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
20 lijstjes zijn er ingeleverd bij mij, tot over en half uur.

DjFrankie (moderator)
Zitten 3 punten verschil tussen nummer 1 en 2 .

Ik doe ook een voorspelling:

1. The Nomads
2. Euzen
3. Antic Clay
-
15. Widowspeak

DjFrankie (moderator)
16 kan niet Koen

Dat moet natuurlijk 15 zijn. Ik zit nog met mijn hoofd bij de vorige finale blijkbaar.

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

We gaan beginnen

DjFrankie (moderator)
We begonnen met 200 nummers genomineerd door 25 users de onderstaande 15 zijn daarbij door jullie gekozen als de TOP 15 !!!

DjFrankie (moderator)
15. Sóley - I'll Drown (genomineerd door El Ninjo) 118 punten

Nummer 1 van niemand.
Nummer laatst van Dj Frankie, YeahYeahYeah en Lebowski.

vleertje schreef:
Mooie stem mooie muziek, toch gaat dit voor mij geen lange termijn artiest worden. Het mist daarvoor net een randje gek/gevoel/stemgeluid/emotie. Wel een puntje deze ronde.

2MY schreef:
Een rustpunt. Met een klein diamantje erbovenop.De uit-het-ritme klinkende vreemde achtergrondgeluiden vind ik wat bizar. Of zijn dat nog steeds de buren die ik hoor...

herman schreef:
De laatste tijd ben ik hier niet meer zo van. Niet slecht, maar het pakt me niet. Had het laatst ook al bij een ander nummer van Soley.

lebowski schreef:
Nee, dit soort popmuziek kan me gestolen worden.

DjFrankie (moderator)
14. Niyaz - Ishq (Love and the Veil) (genomineerd door Dynamo D) 138 punten

Nummer 1 van Oldfart, Dynamo D
Nummer laatst van Salvadore, Papartis, Arcade Monkeys en TheViking

De love/hate plaat zo te zien aan de uitslagen

chevy93 schreef:
Iran/VS, dat is een interessante combinatie. Ik heb toch bar weinig met Arabische muziek. Vooral omdat de taal op mijn lachspieren werkt...
Als het dan ook nog eens 6,5 minuut hetzelfde is.

herman schreef:
Fijn dat er wat meer exotische muziek meedoet in deze ladder, al haken sommige users blijkbaar meteen af als ze eens een niet-westerse taal horen. Verder gewoon een heel lekker nummer dit. Prachtige taal ook, het urdu. Hoop dat deze nog even in de race blijft, toffe ontdekking.

2MY schreef:
Ik ervaar zulke muziek dikwijls als vermoeiend, omdat mijn Westerse muziekbeleving niet deze van-de-hak-op-de-tak muziek gewend is, en mijn hersenen hun verwachtingspatroon telkens weer anders moeten uitstippelen. Het zal nog wat oefening vergen vooraleer ik hier ontspannen naar kan luisteren, maar ik kan hier wel mooie muziek in vermoeden.

yeahyeahyeah schreef:
Heeft wel wat. Wel een stemgeluid dat ik slechts met mate kan beluisteren.

El Ninjo schreef:
Mooie ontdekking (ik had de andere talen in de anderstalige ladder overgeslagen...sowieso veel moois te ontdekken daar, allleen te weinig tijd om alles te volgen), dit soort wereldmuziek past wel in mijn straatje.

DjFrankie (moderator)
13. Filthy Dukes - This Rhythm (genomineerd door Herman) 140 punten

Nummer 1 van YeahYeahYeah en Kemm
Nummer laatst van Svendra

Masimo schreef:
Tof nummer. Geschikte stem ook, bij de beatzsj, een geslaagde combi. Wel een bijzonder beangstigende clip, overigens, die voor mijn gevoel een totaal andere scène neerzet dan het nummer mij in eerste instantie via het gehoor toonde: een opzwepende vrolijkheid bij het gehoor, en door mijn ogen een donkere beklemmendheid. Dan bij herbeluistering valt het wel te snappen - She's so lost, inside this rhythm. Die oogen, brr. Goed nummer, though.

2MY schreef:
Electronisch nummer dat volgens mij perfect overeind blijft zonder de vocalen, misschien zelfs nog beter.

lebowski schreef:
Scissor Sisters zijn niet ver weg. Maar die zijn toch iets swingender. Maar lang niet slecht dit.

DjFrankie (moderator)
12. Esben and the Witch - Corridors (genomineerd door El Ninjo) 142 punten

Nummer 1 van El Ninjo
Nummer laatst van Sunderland en 2MY

kemm schreef:
Wat stuurloos en schizofreen, maar wel veruit het interessantste nummer uit dit belabberde viertal. De teruggetrokken momenten zijn nog best raak, maar daarnaast gaat het weleens die stap te ver.

Sunderland schreef:
Hmm, had hier meer van verwacht. Een band waarvan ik vaker gehoord heb en meer van zou willen horen. Maar dit vind ik 1 muur van geluid waar ik verder niet zo veel mee kan. Toch geef ik de hoop nog niet op.

Salvadore schreef:
hier gebeurt iets al komt 't wat traag op gang. De vergelijking gaat wellicht mank, maar waar de andere 3 in de poule gewoon voorbij gaan (of gaan irriteren), heeft dit nummer een fijne spanning die je vasthoudt. Bandnaam en enkele nummes kende ik al (met name van het laatste album). Hier moet ik toch maar eens een heel album van gaan verkennen.

lebowski schreef:
Komt wat langzaam op gang, maar allengs kom je in bezwerende sferen. Uit 2009? Verrassend.

Dus toch een top 10 notering hoera Sóley had ik absoluut niet op nummer 15 verwacht overigens .

DjFrankie (moderator)
11. Love Is All – Busy Doing Nothing (genomineerd door YeahYeahYeah) 146 punten

Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van Dynamo en Remcodulac

yeahyeahyeah schreef:
Heerlijk aanstekelijk nummer; kakafonisch op een leuke manier. Tof moment ook als het 'achtergrondkoor' erin komt.

the viking schreef:
Ode aan de vroegere punk.Extravagant en een beetje in de Lena Lovich stijl.Leuk

Salvadore schreef:
Dit nummer zorgt wel voor 't contrast in deze poule. Beetje ruig. 't Is niet mijn favoriete muziek maar 't klinkt en swingt toch wel lekker

Justus18 schreef:
Mij een beetje te wrak uitgevoerd.

jassn schreef:
jaja ... neenee geen idee

DjFrankie (moderator)
10 Sóley - Pretty Face (genomineerd door Salvadore) 153 punten

Duidelijk de populairste song van deze IJslandse schone.

Nummer 1 van 2MY
Nummer laatst van niemand

kemm schreef:
Aangename ingetogen zangstijl, aangevuld met serene klanken en mooie rondomrondgeluiden. De minieme temposchommelingen zijn net genoeg om binnen deze sfeer ook een goed nummer te creëren.

Sunderland schreef:
Dit is in één woord prachtig! Mooi de toevoeging van die instrumenten halverwege. Dat zorgt er voor dat het niet te klassiek blijft. Heb haar album dan ook maar direct toegevoegd aan de digitale stapel met platen.

Justus18 schreef:
Het opent mooi en de piano, percussie en drums zijn goed verzorgd. De stem kan er ook wel mee door. Ik mis alleen de urgentie.

yeahyeahyeah schreef:
Mooi hoor; subtiel gezongen, originele arrangementen, variatie/opbouw, het is er allemaal. Rekent alleen niet bepaald af met het IJslandse kindstemmetjes-cliché.

Oldfart schreef:
zoals mijn voorganger het noemt is mijn grote struikelblok hier, waarom niet met volle borst gedeclameerd? Heeft ze iets te verbergen, of is het inderdaad slechts een cliché, een maniertje? Compositie verdient beter.

sokra schreef:
Mooi hoor. Vrouwenstem met IJslandse mystiek die tot de wegdromende verbeelding spreekt. Compositie met bijpassende ingehouden dynamiek. Doe pas voor t eerst mee met de Alternatieve, maar ik vermoed dat dit nummer het wel eens ver zou kunnen schoppen.

jassn schreef:
mooie compostie, mooi stemmetje, geweldig !

DjFrankie (moderator)
9. Rise And Fall Of A Decade - Pure Hands (genomineerd door TheViking) 159 punten

Nummer 1 van niemand

Salvadore schreef:
Dit is het betere werk, een mooi newage-achtig nummer met een piano die heel subtiel maar door blijft gaan, fijne zangstem erbij. Wil ik wel meer van horen.

herman schreef:
Mooie pianomuziek met ijle zang, maar uiteindelijk beklijft dit toch niet genoeg voor een punt. Toch iets te niemendallerig eigenlijk.

vleertje schreef:
Piano bevalt mij erg in dit nummer een soort terugkaatsende druppel die blijft vallen. Mooi ijle vrouwenstem erbij. Ik loop hier warm voor.

dynamo d schreef:
rustig, klinkt goed

DjFrankie (moderator)
8. The Nomads - The Way You Touch My Hand (genomineerd door El Ninjo) 163 punten

Nummer 1 van Lebowski en Herman

DjFrankie schreef:
Ook weer lekker vuige gitaarrock

remcodulac schreef:
Garage rock wil bij mij wel eens over het randje van mijn platte luisterplezier vallen. Maar er zijn wel uitzonderinge, hoor. Deze vind ik wel leuk. Dat zou een slecht teken moeten zijn voor de kwaliteit, vermoed ik. Wellicht is het wat gladder dan de Amerikaanse voorbeelden?

Oldfart schreef:
Lekkerrrrrrrrrrr

sokra schreef:
Lekkere garagerock, wordt er blij van! Zeker ook door de B52´s-achtige vrouwenstemmen (die me tevens sterk doen denken aan die in het batcave-nummer Sexbeat – Sexbeat).

Salvadore schreef:
Best een aardig, easy listening punk stamp-plaatje. Geen hoogvlieger voor mij

Svendra schreef:
Fris nummer met leuke backing vocals. Winnaar van deze ronde.

DjFrankie (moderator)
7 Mari Boine - Goanskinvielja (live 2009) (genomineerd door Sokra) 164 punten

Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van Stoepkrijt

2MY schreef:
Ha! Ik heb van deze mevrouw al een liedje klaarstaan voor de volgende editie, maar ik was er van overtuigd dat ze zwart was En nu staat daar plots zo'n bleke Melanie in haar volle hippie-heid een liedje te zingen. Maar wat een strot! Knap nummer.

Poeha schreef:
Had niet verwacht dat dit nummer me zo zou aanspreken, maar op de één of andere manier bleef ik wel nieuwsgierig hoe het zou verlopen.

sokra schreef:
Heb nog geen enkele andere Sami-zangeres gevonden waarvan het stemgeluid zo aanspreekt als Mari Boine. En in dit nummer komt daarbij nog een sterk staaltje muziek. Prachtig hoe de stem en de trompet samen vliegen! Krijg hier geen genoeg van.

Oldfart schreef:
Zo bijzonder als sommigen het hier vinden, dat hoor ik nou ook weer niet; in Lapland zingt toch bijna iedereen zo?

DjFrankie schreef:
Beetje DCD invloeden, mooi geheel maar had iets korter gekunt.

Ik had de Soley-liedjes andersom, geloof ik. Maar ook allebei wel erg laag. Verrassend dat mijn nummer laatst nog niet genoemd is...

DjFrankie (moderator)
6. Euzen - The Great Escape (genomineerd door Sokra) 172 punten

Nummer 1 van Svendra
Nummer laatst van Kemm en Herman

Salvadore schreef:
Schitterend nummer en zeker een band om te onthouden. Een heerlijk voortstuwend piano'tje, mooie zang en dan nog zo'n fantastisch spacy eind. Dit gaat op repeat. Finale waardig zou ik zo denken.

DjFrankie schreef:
Leuk nummer, groeit ook denk ik, soort Tori Amos op Speed

stoepkrijt schreef:
Van haar stem en accent ben ik geen groot fan, van de heerlijke melodielijnen in dit nummer wel! Ze blijven me verrassen en dit nummer gaat geen seconde vervelen. Vaker luisteren kan dit nummer alleen maar goed doen.

remcodulac schreef:
Dit vind ik wel een leuke ontdekking. Voortstuwende piano ondersteund door percussie, met daarover de beetje naar declamatie neigende zang. De tempowisselingen houden het voor mij dynamisch. Ja, dit bevalt me wel, maar toch even kijken of het houdbaarheid heeft.

jassn schreef:
pfff lastigen, zit goed in elkaar maar komt moeilijk binnen

Ik had de Soley-liedjes ook andersom. En mijn nummer laatst moet ik ook nog tegenkomen.

DjFrankie (moderator)
5. Widowspeak - Nightcrawlers (genomineerd door TheViking) 173 punten

Nummer 1 van DjFrankie en TheViking

kemm schreef:
Aardige, sensuele song + zangeres. Het tempo is traag, maar de invulling lekker scherp.

DjFrankie schreef:
Ook goed dit, dream rock met prettig in het gehoor liggend zucht meisje.

El Ninjo schreef:
Niks spectaculairs maar gewoon een heel fijn dreampop nummer gezongen door een zangeres met een heerlijke stem. Nummer wat uitnodigt tot het beluisteren van de rest van het album

the viking schreef:
Ongecompliceerd ,het rebelse van de jaren 80 en een intrigerende zang

Svendra schreef:
Kijk zo kan het ook: lekker compact.

Ik had de Soley-liedjes wel in deze volgorde, vind t zowieso jammer dat ze 2x in de top 15 staat. Mijn nummer 15 is ook nog niet geweest

DjFrankie (moderator)
4. Antic Clay - Broken Throat Blues (genomineerd door Salvadore) 175 punten

Nummer 1 van Justus

DjFrankie schreef:
Prachtig nummer, bij een eerdere editie zou ik zeggen een Deric Raven nominatie, past in zijn straatje, misschien wat monotoon in de stem, maar dat kan ik wel hebben, en die mondharmonica maakt het af. Hier is het topic voor mij een Top nominatie

lebowski schreef:
Ben hier erg van gecharmeerd, mooi donker, broeierig, goed gezongen

Salvadore schreef:
Mondharmonica en gitaar, rauwe stem erbij en 't voelt goed, waarom weet ik niet : is 't puurheid, sfeer? Ik vind 't moeilijk te verwoorden, in ieder geval is het in al z'n eenvoud toch een indringend nummer

2MY schreef:
Idd puik nummer. Lijkt een beetje het middelpunt te hebben gevonden tussen de poppers hier en de zwarte mannen (m/v) van de nacht. Finalemateriaal.

Justus18 schreef:
Prachtig! Ontdekking!

Mijn nummers zijn inmiddels voorbijgekomen op respectievelijk nummer 5 en 9.Boven verwachting dus!

Had Antic Clay toch echt in de top 3 verwacht

DjFrankie (moderator)
TOP 3

3 Mint Julep - To the Sea (genomineerd door Papartis) 182 punten

Nummer 1 van Stoepkrijt en Papartis
Nummer laatst van Oldfart

Sunderland schreef:
Jaha, dan tref je zomaar opeens een plaatje wat je direct weet te boeien. Lekker tempo, qua geluid en zang lekker spannend. Die zoeken we op!

lebowski schreef:
Mijn ene oor al uit voor het bij de andere binnenkomt

DjFrankie schreef:
Beste nummer op het einde, dit vind ik lekker klinken. Dreamwave scoort meestal wel goed bij me.

Oldfart schreef:
reuteldreutel pompompom

Widowspeak was een leuke ontdekking. Ik houd wel van die 60s drumbeat erin.

Mint Julep is ook tof. De hele top 5 had ik ook hoog staan.

Verrassend van Mint Julep.Deze band stond ook op mijn nomineerlijstje

DjFrankie (moderator)
2. Irfan - Hagia Sophia (genomineerd door Sokra) 186 punten

Nummer 1 van Salvadore, Vleertje, Sokra en Remcodulac

vleertje schreef:
Als ik mijn ogen sluit zie ik beelden voorbij trekken. Een band die het live voor elkaar krijgt dat de tranen over mijn wangen lopen van ontroering kom ik niet vaak tegen. Wondermooi.

Oldfart schreef:
Best of both worlds;fraai dit Bulgaarse gezelschap, muzikaal echt op de grens tussen Europa en Azië

herman schreef:
Het intro hiervan sluit naadloos aan op Pure Hands, eerst dacht ik dat dit samen één nummer was. Hoe dan ook, dit is een prachtige ontdekking. Dead Can Dance werd al genoemd en dit doet er niet veel voor onder. Ontdekking!

Een fraaie nummer 1 dus wat mij betreft althans

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.