MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
8.
Niet echt een sterke ladder zoals de voorgaande.

Chester Watson – Phantom 4,0
Boat Club – Memories 6,7
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk 7,0
Thin White Rope - - Down In The Desert 6,6

- Chester Watson – Phantom
Hip-Hop is niet mijnmuziek.
- Boat Club – Memories
Aardig nummer.
- Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk
Mari blijft bijzonder. Ontdekt bij de vorige 152 top.
- Thin White Rope - - Down In The Desert
Echt 80 ties, maar beter door andere gedaan. Ik vind het vrij standaard.

2-5-6-5

Deadline: 22-10 18.00 uur.

8.

Chester Watson – Phantom (7,0)
Relaxe HipHop. Mist helaas net wat variatie

Boat Club – Memories (6,7)
Fijne samples, matige beats. Doet erg zomers aan.

Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk (6,0)
Behalve dat dit soort Folk mij niet ligt bevalt haar stemgeluid mij ook niet zo. De tokkelende gitaar met fluitsolo vind ik dan weer wel aangenaam.

Thin White Rope - Down In The Desert (7,0)
Leuke fijne 'desertrock' nummers houdt de aandacht alleen niet erg goed vast het hele nummer lang.

3-5-6-6

8. even zonder tekst ...

Chester Watson - Phantom 5,0
Boat Club – Memories 7,5
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk 6,5
Thin White Rope - - Down In The Desert 7,3

3-6-6-7

8.

Chester Watson - Phantom
Niet mijn genre en ben niet geneigd de tekst te volgen. Als het een piepjong ventje is, wat yeahyeahyeah zegt, dan een kleine voldoende ter aanmoediging. 6.0

Boat Club – Memories
Het debuut van dit Zweedse duo stamt uit 2007 (ter beantwoording van 2MY´s vraag dankzij gegoegel). Luister relaxed weg, maar weinig onderscheidend, zodat er daarna amper ´memories´ blijven hangen. 6.5

Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk
Liefst hoor ik haar stem volledig ´los´ gaan, zoals in mijn nominatie van vorig jaar of in Vuoi Vuoi Mu. In dit nummer draait het bij haar stemgebruik om het overbrengen van de tekst. Blijkt haar enige nummer in het Noors te zijn. Versta geen Noors, maar ving wel een paar woorden op - ze klonken als soldaat, bajonet, discrimineren, spraak en cultuur, minoriteit - waardoor ik nieuwsgierig raakte naar die tekst. De titel betekent in het Engels ´a recipe for gentlemen´. Hier dan de Engelse vertaling:

Put boarders on map and call it states
be a king, senator, protector and a father
send bailiffs, traders, priests and soldiers
to the people who owns the land you take

Use the bible and liquor and bayonets
break vows, agreements, be diplomatic
use law paragraphs against ancient rights
create prejudice, discrimination and hate

and let no-one question your supremacy
that´s how you keep a minority down

put language and culture at its place at museums
as research materials and tourist attraction
make great speeches at every jubilee
that is how a nation break down and dies

and let no-one question your supremacy
that´s how you keep a minority down

Het muzikaal vrolijke folkliedje met fluit wringt met deze niet-zo-vrolijke tekst met scherpe randen en deze spanning kenmerkt (mi) het lied en maakt het knap gemaakt. 7.8

Thin White Rope - Down In The Desert
Prettige kennismaking en benieuwd naar meer (van hun 5 studioalbums en ene livealbum). Stem is idd wat middelmatig, maar rockmuzikaal sterk. 7.7

3-6-7-8

Deadline: 22-10 18.00 uur

CHESTER WATSON-Phantom 6
Leuk hiphopnummertje, maar springt er voor mij niet echt uit.

BOAT CLUB-Memories 5,5
Synths in het begin doen me aan een of andere houseklassieker denken waar ik geen naam op kan plakken, muziek die er op volgt vind ik dan weer minder. Indie synthpop met zware 80's invloeden, nee niet echt mijn ding.

MARI BOINE-Oppskrift For Herrefolk 7
Ja, dit is een leuk nummer, haar stem vind ik wel niet 100%, maar kan er toch mee door.

THIN WHITE ROPE-Down In The Desert 8
Ja Thin White Rope heb ik hier wel enkele cd's van liggen, fijne band. De plaat waar dit op staat (Exploring The Axis is van begin tot eind goed trouwens)
Als je dit graag hoort, ook eens naar The Dream Syndicate luisteren, nog zo'n leuke band uit die periode.

3-6-8-9

Deadline: 22-10 18.00 uur

8. ook even snel tussendoor zonder tekst ...

Chester Watson - Phantom 6,0
Boat Club – Memories 6,3
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk 6,8
Thin White Rope - - Down In The Desert 7,2

3-6-9-10

Ik ben al blij dat ik de tijd vind om de nummers te beluisteren.

8.

Chester Watson – Phantom 7
Boat Club – Memories 6,5
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk 7,3
Thin White Rope - - Down In The Desert 8,5

3-6-10-11

Chester Watson – Phantom
Muzikaal vind ik dit behoorlijk aardig, en wat betreft de zang zou ik dat ook goed kunnen hebben zij het dat deze meneer wel heel erg ongeinteresseerd overkomt. 6,4

Boat Club – Memories
Lekker eenvoudig niets-aan-de-hand zomers plaatje. 6,6
Niet gedacht dat ik uiteindelijk dit het aardigste plaatje zou gaan vinden.

Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk
Nee, sommige talen vind ik niet interessant om naar te luisteren. Met de Scandinavische talen heb ik altijd wat moeite. Dan maar een cultuurbarbaar. 6,0

Thin White Rope - - Down In The Desert
Lekker gitaartje maar hier trek ik de zang dan weer wat minder. 6,2

4-7-10-11

DjFrankie (moderator)
uitslag;

1. Thin White Rope - - Down In The Desert 11 pt gem: 7,24
2. Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk 10 pt gem: 6,89
3. Boat Club – Memories 7 pt gem: 6,67
4. Chester Watson – Phantom 4pt gem: 6,14

DjFrankie (moderator)
9.

NTREK - R.S.L.
FM Attack - Dreamer
Vas - In our faith
Psychic TV- Just Drifting

0-0-0-0

Deadline: 23-10 18.00

DjFrankie (moderator)
NTREK - R.S.L. 6,7
Belgische hiphop, iig geen nominatie van Erik, ik moet zeggen dat ik het dialect hier toch wel wat vind hebben, ondanks dat hiphop en ik geen vrienden zijn.
FM Attack - Dreamer 7,9
Vreselijk aanstekelijk nummer dat heerlijk voortbeukt, alleen die sample geluidjes hadden voor mij niet gehoeven en maken dat dit onder de 8 punten blijft.
Vas - In our faith 7,9
Spannend opbouwend nummer, vooral de wending na ongeveer 3 minuten is erg mooi, is de hoek van DCD
Psychic TV- Just Drifting 6,9
Beetje weinig intoniatie in dit verhalend nummer, klassieke achtergrond klinkt met vlagen erg mooi, maar het geheel kan me niet genoeg raken voor een hoge score. Zit in de hoek van Legendary Pinkdots, maar die konden me beter raken

0-1-1-0

9.

NTREK - R.S.L. 7,5
FM Attack - Dreamer 7
Vas - In our faith 5
Psychic TV- Just Drifting 6

- NTREK - R.S.L.
Lekker zorgeloze plezierhiphop. De oervlaamsche elementen passen zeer goed. Beat is sterker dan de rapper, maar hij brengt het wel ok, verrassend verstaanbaar ook.
- FM Attack - Dreamer
Funky dancetrack, met diepe, spacey synths. Er gebeurt niets te opzienbarend, maar het luistert makkelijk weg.
- Vas - In our faith
Het artwork van de hoes voorspelde iets erger. Gelukkig blijkt de goedkope theatrale nonsens maar half zo goedkoop en half zo theatraal. Niet dat ik daarmee meer begrijp va deze nonsens.
- Psychic TV- Just Drifting
Lijkt me niet helemaal de zanger voor deze zweverige strijkerbeladen ballade. Het strookt niet en enkel om die reden krijgt het een voldoende.

1-2-1-0

9.

NTREK - R.S.L. 4,5 (vorige hiphopnummer vond ik goed maar deze niet)
FM Attack - Dreamer 5,5 (niet bijster boeiend)
Vas - In our faith 7,5 (Azam Ali luistert altijd lekker weg)
Psychic TV- Just Drifting 3,0 (hier vind ik niks aan)

1-3-2-0

NTREK - R.S.L.: De beat is wel lekker, verder kan ik het qua tekst niet helemaal volgen; dialectrap? 6,3
FM Attack – Dreamer: Wel lekker, alleen krijg ik hier een fout Doris Day aerobics gevoel bij, en moet ik denken aan muziek die het vooral bij de Oosterburen goed doet ( David Hasselhoff, Mixed Emotions en Modern Talking). Daft Punk, de Duitse variant. Komt blijkbaar gewoon uit Canada. 6,8
Vas - In our faith: Mix tussen Enigma, Gregorian Masters of Chant, Nightwish, Within Temptation, Clannad, Miranda Sex Garden en Dead Can Dance. Wel een mooi nummer, prima opgebouwd. 9
Psychic TV- Just Drifting: Wel heel erg zoetjes allemaal, maar stiekem toch ook wel mooi. 7

1-3-3-1

2MY
9.

1. NTREK - R.S.L. 7
2. FM Attack - Dreamer 9
3. Vas - In our faith 7,5
4. Psychic TV- Just Drifting 6

1. NTREK - R.S.L.// Ha! Roes'loare heeft een eigen scene ofwa! Geinig nummer, klinkt wel vet. Welke schlagerzanger wordt hierin gesampled? Zo'n dingen wil ik dan weer weten
2. FM Attack - Dreamer // Deze groep heb ik even geleend van herman. De vorige nominaties van het album waar deze track vandaan komt bleven ergens in de onderste helft van de Alt 152 steken, maar bleken mijn interesse toch enigszins gewekt te hebben. Bij het beluisteren van het desbetreffende album bleek herman dit pareltje te hebben laten liggen (gehad geworden). Waarvoor dank!
3. Vas - In our faith // Het begint niet al te best en doet me vrezen voor de komende 7 minuten. Maar zoals DjFrankie al opmerkte: met de opbouw van het nummer zit het wel snor. Even doorzetten en er komt plots een wondermooi nummertje tevoorschijn.
4. Psychic TV- Just Drifting // De toon-onvastheid en de eenvoudige melodie deden me onbewust aan een Kinderen Voor Kinderen-nummer denken. In mijn geval hoeft dat niet negatief te zijn btw, maar het lijkt me niet de bedoeling te zijn geweest.

1-4-4-1

9.

NTREK - R.S.L. (7,3)
Een gemoedelijke toestand in de getto's van Roeselare.

FM Attack - Dreamer (8,0)
Daar is de Testarossa weer. Opnieuw een puike track.

Vas - In our faith (6,8)
M.i. niet zo goed als een DCD; de stem van mevrouw klinkt me te geforceerd, het neigt richting kitsch. Het stukje vanaf 3 min vind ik dan wel weer mooi.

Psychic TV - Just Drifting (8,0)
In de kern een suikerzoet liedje, maar de vocalen van Genesis maken het juist ontzettend creepy. Dit soort vervreemdendheid kan ik wel waarderen.

1-5-4-2

9. Niet mijn ronde.

1. NTREK - R.S.L. (6,0)
2. FM Attack - Dreamer (6,0)
3. Vas - In our faith (5,0)
4. Psychic TV- Just Drifting (5,0)

2-5-4-1

9.

1. NTREK - R.S.L. 5
Vlaamse hiphop. Ritmisch loopt het niet helemaal lekker voor mijn gevoel, ergens zit er wat percussie om de weg. Verder ook een vergankelijk nummer voor mij.

2. FM Attack - Dreamer 8,5
Alweer 4/5 jaar geleden dat ik het desbetreffende album heb ontdekt en voor mij van een 3,5* naar een 5* gegroeid in de loop der tijd. Het nummer Hopelessly Romantic staat inmiddels in mijn top 10 van meest gedraaide nummers van de afgelopen 10 jaar. Deze vind ik wel wat minder, maar nog steeds een hartverwarmend nummer. Helemaal mijn ding deze italo/retro-electro. 8,5

3. Vas - In our faith 8,5
Mooi hoor. Beetje gothic, maar niet zo kitscherig als zoveel in dat genre. Vast een nominatie uit de sokra/Vleertje hoek? Van een album met 2 stemmen waar ik anders nooit van had gehoord. Daar doen we het voor.

4. Psychic TV- Just Drifting 6
Emotieloos en eentonig gezongen, maar het zal de bedoeling wel zijn geweest. Het had een mooi liedje kunnen zijn. En toch wringt het ergens op een prettige manier, dus wel een voldoende.

2-6-5-1

Psychic TV heeft tot nu toe toch 2 stemmen.

Ja, de stand is 2-7-5-2, mijn punten zijn zo te zien niet meegenomen.

[quote]herman schreef:
9.

1. NTREK - R.S.L. 5,5
Vlaamse hiphop. wel leuk die mix met dat nummer wat ik erbdoorheen hoor.

2. FM Attack - Dreamer 7,4
Ik dacht eerst aan de naam te zie dat het hard rock of zo zou zijn maar schijn bedriegt.
Leuk nummer, hoewel het niet mijn smaak muziek is.

3. Vas - In our faith 8,0
Mooi hoor. Prima sfeer in dit nummer en niet bombastisch.Prima ontdekking.

4. Psychic TV- Just Drifting 6,8
Als dit nummer in het Frans gezongen zou zijn zou het beter scoren denk ik.

2-7-6-2

Score aangepast zie vorig bericht.

En nu heeft Psychic TV er drie

NTREK - R.S.L. 6,5
FM Attack - Dreamer 7
Vas - In our faith 8,5
Psychic TV- Just Drifting 9

NTREK - R.S.L.

Voor iemand die niet van het genre houd, komt dit verrassend aangenaam binnen. Gewoon dik voldoende. Het accent maakt het charmant.

FM Attack - Dreamer

Puik nummer alles klopt hierin. Maar niet met het kop boven het maaiveld uitstekend en daar hou ik van.

Vas - In our faith

Goed gehoord Frank uit het kamp Vleertje/Sokra maar ditmaal genomineerd door de mannelijke helft van het kamp. Neemt niet weg dat dit muziek is die ik graag met de kaarsjes en een wierookje aan hoor. Sferisch en heerlijk voor de donkere dagen die aanstaande zijn. Gedragen en met invloeden uit het midden oosten. Fijne plaat!

Inderdaad het wringt op een prettige manier Herman Ook eens met yeahyeahyeah dat het nummer vervreemdend klinkt. In ieder geval is dit helemaal in mijn straatje.

2-8-7-3

Volgens mij ging er weer wat mis met de puntjes en klopt de score nu wel.

9.

NTREK - R.S.L.
helemaal niks 4,0
FM Attack - Dreamer
80s disco uit de 00s, best lekker zo nu en dan 7,0
Vas - In our faith
muzikaal best goed, doet denken aan DCD, zal waarschijnlijk nog wel groeien 7,8
Psychic TV- Just Drifting
blijft wel erg rustig 6,0

2-9-8-3

9.

NTREK - R.S.L.
Aardige vlaamse hip hop maar ook niet veel meer dan dat, vrees dat ik dit ook snel weer vergeten zal zijn. 5,5
FM Attack - Dreamer
Lekkere pretentieloze italo/electro/disco 7,0
Vas - In our faith
De referenties zijn al meerdere malen gevallen in de reviews, daar sluit ik me bij aan alleen vind ik het toch duidelijk wel een niveautje lager, waar DCD nummers wel beklijven heb ik hier mijn twijfels. Door de matige ronde toch nog een punt 6,8
Monotoon kan soms best mooi zijn en hoeft per definitie niet saai te zijn....helaas geldt dat niet voor dit nummer. 4,5

2-10-9-3

NTREK-R.S.L. 3
Nee, dit laat ik met plezier aan me voorbijgaan, jakkes West-Vlaams...

FM ATTACK-Dreamer 5
Disco nouveau, ook niet mijn ding

VAS-In Our Fate 7,5
Aha, dit is meer mijn smaak, ken deze groep niet, maar dit ligt wel in mijn straatje en moet ik eens andere muziek van beluisteren.
Ik zie dat Azam Ali hier de vocalen doet, zij maakt ook solo muziek, heb er alleszins hier een cd van liggen, en kan ik ook aanraden voor de liefhebbers.

PSYCHIC TV-Just Drifting. 10
Ben fan van Psychic TV, niet van alles, het werk van in de beginjaren is echt klasse, het latere, meer acid-house gerichte werk laat ik aan me voorbijgaan.
Luister als eerste kennismaking eens naar Dreams Less Sweet (bij voorkeur door koptelefoon, zit vol geluidjes die je anders mist); en Force The Hand Of Chance waar dit prachtnummer op staat.
Het klinkt heel lieflijk allemaal maar in het PTV universum van Genesis P hangt wel degelijk een duister sfeertje.
Intrigerend persoon ook die Genesis P, liet zich van man naar vrouw operen, en schuwt niet om dit op optredens te tonen (google maar eens )

2-10-10-4

Niet veel tijd, dus hou het kort
.
NTREK-R.S.L. Een ware martelgang was het(4)

FM ATTACK-Dreamer Luchtig ,fraaie synths.Leuk maar geen absolute topper wat mij betreft(7)

VAS-In Our Fate : Sfeervol en muzikaal dik in orde(7,2)

PSYCHIC TV-Just Drifting. Hé dat is toevallig PsychicTv stond ook mijn longlist met het nummer Horror House.En dat nummer is echt volslagen anders dan dit nummer.(7,2)

2-10-11-5

De minste ronde voor mij tot nu toe:

NTREK-R.S.L. 6.6
Best een lekkere beat, maar op de een of andere manier vind ik een Vlaamse tongval in rapnummers toch minder.

FM ATTACK-Dreamer 5.8
Luistert makkelijk weg. Ben alleen geen fan van dit soort synths. Komt bij mij iest te veel over als hap-slik-weg muziek

VAS-In Our Fate 6.0
Krijg hier een beetje Enya en Clanned gevoel bij. Mijn vader luisterde dit vroeger erg vaak. Ik heb er persoonlijk veel minder mee.

PSYCHIC TV-Just Drifting. 6.8
Aardig nummer zonder uitschieters, toch heeft dit nummer iets dat onder de huid kruipt.

3-10-11-6

hmm nu we het toch over Genesis P hebben dan vind ik dat ik dit pareltje ook even voorbij moet laten komen.... wellicht een toekomstige nominatie van mijzelf als het mogelijk is.

Zo en nu snel weer on topic.

2MY
deric raven schreef:
David Hasselhoff

let vooral op de FE-NO-ME-NÁLE special effects!

vleertje schreef:
Zo en nu snel weer on topic.

9.

NTREK - R.S.L. 6
FM Attack - Dreamer 6,5
Vas - In our faith 7
Psychic TV- Just Drifting 6,8

3-10-12-7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.