Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 12:31 uur
sokra schreef:
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk...Engelse vertaling etc...
Mari Boine - Oppskrift for Herrefolk...Engelse vertaling etc...
Leuk, zo'n achtergrond-info

'k Ben blij dat ze door is naar de volgende ronde. Hopelijk mag deze nog wat groeien bij sommige deelnemers.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 12:39 uur
9. Is dit alles?
NTREK - R.S.L.
Ik heb wel eens vervelendere hiphop gehoord. Muzikaal vind ik dit ook weer behoorlijk aardig, incl scratch en stem bij het refreintje. De rap is het dan weer net niet voor mij maar het stoort niet. 6,0
FM Attack - Dreamer
Brr, vreselijk goedkoop geluid, die blikkerige synths. Alsof ik een spelletje speel op mijn Atari. 5,0
Vas - In our faith
Nee, hier vind ik niet veel aan ondanks dat ik altijd wel opensta voor een portie goede wereldmuziek. Wellicht dat het op een ander moment beter aanslaat. Bij dit soort muziek heb ik toch wat tempo nodig. 5,6
Psychic TV- Just Drifting
Ik heb het gevoel dat ik naar een Nederlands nummer uit de jaren '70 aan het luisteren ben, maar dan vertaald naar het Engels. 5,4
4-10-13-7
Deadline: 23-10 18.00
NTREK - R.S.L.
Ik heb wel eens vervelendere hiphop gehoord. Muzikaal vind ik dit ook weer behoorlijk aardig, incl scratch en stem bij het refreintje. De rap is het dan weer net niet voor mij maar het stoort niet. 6,0
FM Attack - Dreamer
Brr, vreselijk goedkoop geluid, die blikkerige synths. Alsof ik een spelletje speel op mijn Atari. 5,0
Vas - In our faith
Nee, hier vind ik niet veel aan ondanks dat ik altijd wel opensta voor een portie goede wereldmuziek. Wellicht dat het op een ander moment beter aanslaat. Bij dit soort muziek heb ik toch wat tempo nodig. 5,6
Ik heb het gevoel dat ik naar een Nederlands nummer uit de jaren '70 aan het luisteren ben, maar dan vertaald naar het Engels. 5,4
4-10-13-7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 13:11 uur
2MY schreef:
'k Ben blij dat ze door is naar de volgende ronde. Hopelijk mag deze nog wat groeien bij sommige deelnemers.
Ik wacht nog steeds op mijn eerste nominatie, duurt nog een ronde of 6

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 13:18 uur
Afgezien van deze ronde vind ik er kwalitatief wel een stijgende lijn in zitten. Kijken of jouw nominatie hieraan kan bijdragen

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 13:35 uur
Ik had deze FE-NO-ME-NÁLE clip nog niet eerder gezien bedankt voor een daverende lachbui.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 14:40 uur
Sunderland schreef:
FM Attack - Dreamer
Brr, vreselijk goedkoop geluid, die blikkerige synths. Alsof ik een spelletje speel op mijn Atari.
FM Attack - Dreamer
Brr, vreselijk goedkoop geluid, die blikkerige synths. Alsof ik een spelletje speel op mijn Atari.
Da's ook precies de bedoeling.

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/93757733/FM+Attack+deja_vu_promo_v01+0000615.jpg
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 15:46 uur
vleertje schreef:
En nu heeft Psychic TV er drie
Vas - In our faith
Goed gehoord Frank uit het kamp Vleertje/Sokra maar ditmaal genomineerd door de mannelijke helft van het kamp.
Vas - In our faith
Goed gehoord Frank uit het kamp Vleertje/Sokra maar ditmaal genomineerd door de mannelijke helft van het kamp.
Ik bedoel hier natuurlijk Herman ipv Frank... duh where is my mind?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 15:54 uur
vleertje schreef:
Vas - In our faith
Vas - In our faith
vleertje schreef:
Ik had die gedachte ook maar schreef hem niet op

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:10 uur
Dus ik had eigenlijk je gedachten gelezen en had het toch goed 

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:14 uur
9.
NTREK - R.S.L.
Die stem uit de sample werkt op mijn lachspieren (net als 2MY vraag ik me af wie dat is) en is erg leuk gedaan. Vermakelijke Vlaamse hiphop, maar in dat genre moet t meer zijn dan dat om bij mij hoge punten te scoren. 6.5
FM Attack - Dreamer
Die blikkerige synths zijn juist lekker. Dromerige zang is tuurlijk passend. Dit doet het vast goed bij een lange autorit. Het enorm saaie outro is jammer, want het is verder een goed electro-nummer. 7.1
Vas - In our faith
Prachtige stem, en hele mooie opbouw waarbij de melodieën heerlijk in elkaar grijpen. Bij mij een groeinummer gebleken dat nog steeds groeit. 9.2
Mooie van deze band (The Orchids is van hen mijn favoriet). Leuk die inherente spanning. 7.7
4-10-14-8
NTREK - R.S.L.
Die stem uit de sample werkt op mijn lachspieren (net als 2MY vraag ik me af wie dat is) en is erg leuk gedaan. Vermakelijke Vlaamse hiphop, maar in dat genre moet t meer zijn dan dat om bij mij hoge punten te scoren. 6.5
FM Attack - Dreamer
Die blikkerige synths zijn juist lekker. Dromerige zang is tuurlijk passend. Dit doet het vast goed bij een lange autorit. Het enorm saaie outro is jammer, want het is verder een goed electro-nummer. 7.1
Vas - In our faith
Prachtige stem, en hele mooie opbouw waarbij de melodieën heerlijk in elkaar grijpen. Bij mij een groeinummer gebleken dat nog steeds groeit. 9.2
Mooie van deze band (The Orchids is van hen mijn favoriet). Leuk die inherente spanning. 7.7
4-10-14-8
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:34 uur
Ik ben pas begin jaren 90 begonnen met gamen op de PC maar toen was er al aanmerkelijk beter geluid dan dat ik op dit plaatje hoor. Ik hoorde dit nummer bovendien over de speaker van de PC, wat het effect alleen maar sterker heeft gemaakt. Gevalletje game over voor FM Attack! 

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:35 uur
Volgens mij kunnen ze allemaal wel beter.
9.
NTREK - R.S.L. 5,5
FM Attack - Dreamer 6,0
Vas - In our faith 7,0
Psychic TV- Just Drifting 6,5
4-10-15-9
9.
NTREK - R.S.L. 5,5
FM Attack - Dreamer 6,0
Vas - In our faith 7,0
Psychic TV- Just Drifting 6,5
4-10-15-9
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:47 uur
19 deelnemers al deze ronde een record , dus ik verwacht het niet.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:00 uur
uitslag:
1. Vas - In our faith 15 pt gem: 7,25
2. FM Attack - Dreamer 10 pt gem: 6,82
3 . Psychic TV- Just Drifting 9 pt gem: 6,56
4. NTREK - R.S.L. 4 pt gem: 5,76
Record van 19 deelnemers
1. Vas - In our faith 15 pt gem: 7,25
2. FM Attack - Dreamer 10 pt gem: 6,82
3 . Psychic TV- Just Drifting 9 pt gem: 6,56
4. NTREK - R.S.L. 4 pt gem: 5,76
Record van 19 deelnemers

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:01 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger
Touchstone - Corridors
Haus Arafna - Satanas And Friends
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
0-0-0-0
Deadline: 24-10 18.00
Touchstone - Corridors
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:44 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 5,5
Dit vind ik geen goed nummer, slechte uitvoering van Jethro Tull, vooral de slappe zang zorgt daarvoor
Touchstone - Corridors 6
Ook weer niet zo best, gothic metal ala Epica en aanverwante artikelen, dat moet wel heel goed klinken wil ik dat mooi vinden.
Haus Arafna - Satanas And Friends 7,8
Dit vind ik dan wel weer leuk, dit kwam ook voorbij in Country Trash zijn k.o.
Goed spannend avant-garde nummer, zangeres erbij maakt het geheel nog beter, zelfs de noise hier past er helemaal in.
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5
Goed nummer, met een kop en een staart. De zanger doet me aan Mike Scott van Waterboys denken, muzikaal zijn die trouwens niet ver weg, en een goeie opbouw
0-0-1-1
Deadline: 24-10 18.0
East of Eden - Nymphenberger 5,5
Dit vind ik geen goed nummer, slechte uitvoering van Jethro Tull, vooral de slappe zang zorgt daarvoor
Touchstone - Corridors 6
Ook weer niet zo best, gothic metal ala Epica en aanverwante artikelen, dat moet wel heel goed klinken wil ik dat mooi vinden.
Dit vind ik dan wel weer leuk, dit kwam ook voorbij in Country Trash zijn k.o.
Goed spannend avant-garde nummer, zangeres erbij maakt het geheel nog beter, zelfs de noise hier past er helemaal in.
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5
Goed nummer, met een kop en een staart. De zanger doet me aan Mike Scott van Waterboys denken, muzikaal zijn die trouwens niet ver weg, en een goeie opbouw
0-0-1-1
Deadline: 24-10 18.0
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:56 uur
10.
East of Eden – Nymphenberger: Ik moet aan een band als Gong denken met wat meer structuur, al heeft het begin ook wel wat weg van Four Sticks van Led Zeppelin. Nymphenburger, kun je die eten? 7,5
Touchstone – Corridors: The Mission UK, maar dan met een zangeres, ligt ook wel in de lijn van Ayreons projecten en Within Temptation, maar dan zonder de hoge uithalen, die ik hier dan ook niet mis. 8,5
Haus Arafna - Satanas And Friends: Beetje richting Suicide, met dit soort clips heb ik niks mee. 6
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar: Zou zo een nominatie van mijzelf kunnen zijn, dit ligt mij wel. 9
0-1-1-2
East of Eden – Nymphenberger: Ik moet aan een band als Gong denken met wat meer structuur, al heeft het begin ook wel wat weg van Four Sticks van Led Zeppelin. Nymphenburger, kun je die eten? 7,5
Touchstone – Corridors: The Mission UK, maar dan met een zangeres, ligt ook wel in de lijn van Ayreons projecten en Within Temptation, maar dan zonder de hoge uithalen, die ik hier dan ook niet mis. 8,5
Haus Arafna - Satanas And Friends: Beetje richting Suicide, met dit soort clips heb ik niks mee. 6
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar: Zou zo een nominatie van mijzelf kunnen zijn, dit ligt mij wel. 9
0-1-1-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 19:01 uur
Had die clip nog niet gezien van Haus Arafna, ik was de uitslag aan het uitwerken en dan draai ik de nummers nogmaals. Ik kan dit trouwens wel hebben als horror liefhebber.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 19:08 uur
10.
Klinkt erg 70s (of zelfs nog iets eerder), wel aardig maar heb er niet zo veel mee 6,5
Touchstone - Corridors
Vrij stevig, dergelijke hardrock is niet echt iets voor mij en ik gooi het allemaal in de categorie Within Temptation. Toch klinkt het best goed, in ieder geval goed genoeg voor een punt deze ronde. 7,0
Vreemde muziek, soms is dat geen enkel probleem want na een paar keer valt het dan toch allemaal goed, dit blijft desondanks gewoon raar. Heb er niks mee. 6,0
Een soort mix van roots, blues, country, een nummer waar wat in gebeurt, moet je een paar keer horen en dan groeit het verder 8,5
0-2-1-3
Klinkt erg 70s (of zelfs nog iets eerder), wel aardig maar heb er niet zo veel mee 6,5
Touchstone - Corridors
Vrij stevig, dergelijke hardrock is niet echt iets voor mij en ik gooi het allemaal in de categorie Within Temptation. Toch klinkt het best goed, in ieder geval goed genoeg voor een punt deze ronde. 7,0
Vreemde muziek, soms is dat geen enkel probleem want na een paar keer valt het dan toch allemaal goed, dit blijft desondanks gewoon raar. Heb er niks mee. 6,0
Een soort mix van roots, blues, country, een nummer waar wat in gebeurt, moet je een paar keer horen en dan groeit het verder 8,5
0-2-1-3
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 19:54 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 8
Touchstone - Corridors 2,5
Haus Arafna - Satanas And Friends 7,5
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7
- East of Eden - Nymphenberger
Alsof je van de ene wereld in de andere tuimelt. De muziek trekt je helemaal mee, of het nu snel gaat of traag of wat in het rond blijft draaien, dan draai je toch leuk mee? Interessante patronen met kleurrijke instrumentatie en een warme gitaarsound!
- Touchstone - Corridors
Disneymetal met een vreselijk pathetisch top 40 zangeresje, een gitaarsound waar ik -euh- minder wild van ben...
- Haus Arafna - Satanas And Friends
Ik vraag me toch af wie al die creeps altijd nomineert... Deze klinkt ook weer alsof je hem vannacht nog probeerde te negeren in dat donkere steegje in die louche buurt. De spaarzame electronics en effects zetten het sfeertje nog extra in de verf en het werkt wel. Dit is waarom je weleens door steegjes gaat, in plaats van de hoofdbaan te blijven volgen. Het fascineert, intrigeert en uiteindelijk kom je er toch meestal onverkracht weer uit.
- Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
Minder uitgesproken, maar met grote passie en ongepolijste energie gezongen en bespeeld. Zelfs zijn gejodel is compleet aannemelijk!
1-2-2-3
East of Eden - Nymphenberger 8
Touchstone - Corridors 2,5
Haus Arafna - Satanas And Friends 7,5
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7
- East of Eden - Nymphenberger
Alsof je van de ene wereld in de andere tuimelt. De muziek trekt je helemaal mee, of het nu snel gaat of traag of wat in het rond blijft draaien, dan draai je toch leuk mee? Interessante patronen met kleurrijke instrumentatie en een warme gitaarsound!
- Touchstone - Corridors
Disneymetal met een vreselijk pathetisch top 40 zangeresje, een gitaarsound waar ik -euh- minder wild van ben...
Ik vraag me toch af wie al die creeps altijd nomineert... Deze klinkt ook weer alsof je hem vannacht nog probeerde te negeren in dat donkere steegje in die louche buurt. De spaarzame electronics en effects zetten het sfeertje nog extra in de verf en het werkt wel. Dit is waarom je weleens door steegjes gaat, in plaats van de hoofdbaan te blijven volgen. Het fascineert, intrigeert en uiteindelijk kom je er toch meestal onverkracht weer uit.
- Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
Minder uitgesproken, maar met grote passie en ongepolijste energie gezongen en bespeeld. Zelfs zijn gejodel is compleet aannemelijk!
1-2-2-3
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:12 uur
10.
1. East of Eden - Nymphenberger 5
2. Touchstone - Corridors 5,8
3. Haus Arafna - Satanas And Friends 7,5
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 6,5
1. East of Eden - Nymphenberger // Onvoorspelbare muziek die overal heen wil maar geen eindbestemming lijkt te hebben. Er is een reden waarom ik freestyle jazz - net als dit genre, whatever that is - niet als 'ontspannend' kan ervaren. Geen rustpunten, geen duidelijke stationnetjes, tempowisselingen, en op een bepaald moment hoort mijn linkeroor andere dingen dan mijn rechter. Ik krijg hier geen aangenaam luistergenot-gevoel bij, helaas.
2. Touchstone - Corridors // Na het vorige klinkt dit voor mij als een verademing. Iets later besef ik dan weer dat ik dit ook nooit uit mezelf zou opzetten, of in elk geval geen tweede keer.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends // Vind ik wel interessant klinken. De verwachte - of in elk geval verhoopte - chaotische ontlading ergens tegen het einde blijft helaas uit. Desalniettemin wel boeiend. En beetje fucked up clipje.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar // Het is even wennen, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
1-2-3-4
1. East of Eden - Nymphenberger 5
2. Touchstone - Corridors 5,8
3. Haus Arafna - Satanas And Friends 7,5
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 6,5
1. East of Eden - Nymphenberger // Onvoorspelbare muziek die overal heen wil maar geen eindbestemming lijkt te hebben. Er is een reden waarom ik freestyle jazz - net als dit genre, whatever that is - niet als 'ontspannend' kan ervaren. Geen rustpunten, geen duidelijke stationnetjes, tempowisselingen, en op een bepaald moment hoort mijn linkeroor andere dingen dan mijn rechter. Ik krijg hier geen aangenaam luistergenot-gevoel bij, helaas.
2. Touchstone - Corridors // Na het vorige klinkt dit voor mij als een verademing. Iets later besef ik dan weer dat ik dit ook nooit uit mezelf zou opzetten, of in elk geval geen tweede keer.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends // Vind ik wel interessant klinken. De verwachte - of in elk geval verhoopte - chaotische ontlading ergens tegen het einde blijft helaas uit. Desalniettemin wel boeiend. En beetje fucked up clipje.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar // Het is even wennen, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
1-2-3-4
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:23 uur
10.
1. East of Eden - Nymphenberger (6,0)
In principe sta ik open voor dit genre, maar dit klinkt te belegen en niet geheel overtuigend.
2. Touchstone - Corridors (8,0)
Goed opgebouwd pittig nummer. Niks mis mee.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (7,5)
Het meest alternatieve nummer van deze nummer. Boeiend. Heeft mijn sympathie.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar (5,0)
Dit spreekt me niet aan, vooral de aanstellerige zang. Lange zit.
1-3-4-4
1. East of Eden - Nymphenberger (6,0)
In principe sta ik open voor dit genre, maar dit klinkt te belegen en niet geheel overtuigend.
2. Touchstone - Corridors (8,0)
Goed opgebouwd pittig nummer. Niks mis mee.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (7,5)
Het meest alternatieve nummer van deze nummer. Boeiend. Heeft mijn sympathie.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar (5,0)
Dit spreekt me niet aan, vooral de aanstellerige zang. Lange zit.
1-3-4-4
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:30 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 4,0 (niet mooi, ouderwets)
Touchstone - Corridors 4,5 (slap nummer)
Haus Arafna - Satanas And Friends 7,2 (avant-gardistische electronic bevalt me wel)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5 (muzikaal wel interessant en goed gemaakt)
1-3-5-5
East of Eden - Nymphenberger 4,0 (niet mooi, ouderwets)
Touchstone - Corridors 4,5 (slap nummer)
Haus Arafna - Satanas And Friends 7,2 (avant-gardistische electronic bevalt me wel)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5 (muzikaal wel interessant en goed gemaakt)
1-3-5-5
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 21:04 uur
DjFrankie schreef:
Had die clip nog niet gezien van Haus Arafna, ik was de uitslag aan het uitwerken en dan draai ik de nummers nogmaals. Ik kan dit trouwens wel hebben als horror liefhebber.
Is geen officiële clip, maar een van de vele "fan-made clips" die circuleren op YOuTube, een mengeling van twee Aziatische undergroundfilms.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 21:05 uur
kemm schreef:
Ikke dus

Waw, mooie recensie, ik ben geflatteerd!

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 23:00 uur
DjFrankie schreef:
[i]Dit vind ik dan wel weer leuk, dit kwam ook voorbij in Country Trash zijn k.o.
[i]Dit vind ik dan wel weer leuk, dit kwam ook voorbij in Country Trash zijn k.o.
Haus Arafna is al gepasseerd inderdaad maar met een ander nummer.
Satanas And Friends komt nog aan de beurt in mijn KO, en ook nog een paar andere nummers van Haus Arafna.
Nog een aanrader voor de liefhebbers: Mr. & Mrs. Arafna hebben ook een lichter verteerbaar project genaamd Növember Növelet.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 23:02 uur
kemm schreef:
Inderdaad Kevin mooie recensie
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.