Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2007, 19:08 uur
20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher
4-2-0-5
(1,5)(7)(5)(8)
4-2-0-5
(1,5)(7)(5)(8)
0
geplaatst: 24 mei 2007, 19:25 uur
20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher
4-3-0-5
(3)(7)(X)(7)
Xanopticon maakt muziek waar ik echt fysiek ongemakkelijk van wordt. 't is misschien een sterk punt dat ze tenminste emoties kunnen loswekken, maar ik hoor toch liever muziek die positieve emoties loswekt. Dan hoor ik nog liever Atari Teenage Riot.
Het duet van het Monster met dat andere stem-monster kan ik wel goed smaken. Ik heb zowel een CD van Thelonious Monster ooit gehoord en goedgekeurd alsook dat ik bijna alles wat ik tot nu toe van Tom Waits heb gehoord kan waarderen.
Ik kan niet aan sendspace, en alleen als iedereen zijn bericht aanpast heeft het nog zin om de Kecks te laten meetellen.
Sly en z'n familie maakt hier gewoon een heerlijk in het gehoor liggend nummer. Maar weeral heb ik zo'n klein gevoel dat dit wel eens ooit een hit geweest had/zou kunnen zijn
4-3-0-5
(3)(7)(X)(7)
Xanopticon maakt muziek waar ik echt fysiek ongemakkelijk van wordt. 't is misschien een sterk punt dat ze tenminste emoties kunnen loswekken, maar ik hoor toch liever muziek die positieve emoties loswekt. Dan hoor ik nog liever Atari Teenage Riot.
Het duet van het Monster met dat andere stem-monster kan ik wel goed smaken. Ik heb zowel een CD van Thelonious Monster ooit gehoord en goedgekeurd alsook dat ik bijna alles wat ik tot nu toe van Tom Waits heb gehoord kan waarderen.
Ik kan niet aan sendspace, en alleen als iedereen zijn bericht aanpast heeft het nog zin om de Kecks te laten meetellen.
Sly en z'n familie maakt hier gewoon een heerlijk in het gehoor liggend nummer. Maar weeral heb ik zo'n klein gevoel dat dit wel eens ooit een hit geweest had/zou kunnen zijn

0
geplaatst: 24 mei 2007, 19:28 uur
4-4-0-5
(0)(7)(X)(7)
Zo, de eerste 0 is uitgedeeld, wat een K*Tmuziek zeg..
(0)(7)(X)(7)
Zo, de eerste 0 is uitgedeeld, wat een K*Tmuziek zeg..
0
Sheplays
geplaatst: 24 mei 2007, 19:37 uur
Sheplays schreef:
Bij Neurve van Xanopticon had ik problemen met een haperende clip. Ik heb het nummer dus een paar keer beluisterd, ook op mijn werk
. Ondanks de "waarschuwingen" van Onderhond had ik er geen moeite mee. Het is vergelijkbaar met een trommelnummer van een album met wereldmuziek waar ik op dit moment veel naar luister. Neurve is trommelsolo op speed, ofwel een aaneenschakeling van breakbeats met een ambient wave-je op de achtergrond. Een tamelijk heftig of beter gezegd 'vet' voorbeeld van dit genre.
Als Tom Waits gaat zingen vlieg ik echter soms wel van schrik spontaan in de gordijnen.
Het contrast met Mr Monster was nu ook wel heftig en de tekst vind ik wel een klein beetje 'over the top'.
Verder vind ik het wel een aardig nummer.
Ik kan nergens wat vinden van dit nummer van Tröckener Kecks dus ik laat het niet meedraaien in deze ronde.
Funky Sly en zijn familie swingt wel lekker de pan uit. Met andere tegenstanders zou ik er waarschijnlijk niet voor gekozen hebben maar in deze battle krijgt dit nummer mijn stem.
3-0-0-5
(6)(6)(-)(7)
Bij Neurve van Xanopticon had ik problemen met een haperende clip. Ik heb het nummer dus een paar keer beluisterd, ook op mijn werk
. Ondanks de "waarschuwingen" van Onderhond had ik er geen moeite mee. Het is vergelijkbaar met een trommelnummer van een album met wereldmuziek waar ik op dit moment veel naar luister. Neurve is trommelsolo op speed, ofwel een aaneenschakeling van breakbeats met een ambient wave-je op de achtergrond. Een tamelijk heftig of beter gezegd 'vet' voorbeeld van dit genre. Als Tom Waits gaat zingen vlieg ik echter soms wel van schrik spontaan in de gordijnen.
Het contrast met Mr Monster was nu ook wel heftig en de tekst vind ik wel een klein beetje 'over the top'.
Verder vind ik het wel een aardig nummer.
Ik kan nergens wat vinden van dit nummer van Tröckener Kecks dus ik laat het niet meedraaien in deze ronde.
Funky Sly en zijn familie swingt wel lekker de pan uit. Met andere tegenstanders zou ik er waarschijnlijk niet voor gekozen hebben maar in deze battle krijgt dit nummer mijn stem.
3-0-0-5
(6)(6)(-)(7)
Tröckener Kecks - Koud en Donker beluisterd, dus even een aanvulling; Helaas komt De Leeuw's zang niet goed boven de muziek uit en lijkt het of hij moet schreeuwen. Daarbij leent de tekst zich naar mijn smaak niet voor een dergelijk nummer.
Mijn stem blijft bij Sly
(6)(6)(6)(7)
Hier is de rapidshare link voor Grovonion:
Tröckener Kecks - Koud en Donker
0
geplaatst: 24 mei 2007, 20:05 uur
(0) (6,5)(6,5)(6,5) Sly and the Family Stone
Xanopticon - Nerve
: Zenuwslopende parodie op muziek
Tröckener Kecks - Koud en Donker : Kort verrassend Supremes-achtig intro vervalt al gauw tot een standaard nummer.
Sly and the Family Stone - I want to take you higher : Geen hoogvlieger,wel een redelijk nummer.
Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge : Bon Jovi monster meets Brombeer. Adios maar!
Xanopticon - Nerve
: Zenuwslopende parodie op muziekTröckener Kecks - Koud en Donker : Kort verrassend Supremes-achtig intro vervalt al gauw tot een standaard nummer.
Sly and the Family Stone - I want to take you higher : Geen hoogvlieger,wel een redelijk nummer.
Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge : Bon Jovi monster meets Brombeer. Adios maar!
0
geplaatst: 24 mei 2007, 20:25 uur
grovonion schreef:
4-3-0-5
(3)(7)(X)(7)
Tja, net het nummer van de Kecks gehoord...en als ik heel eerlijk moet zijn krijgt dit alsnog mijn stem.20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher
4-3-0-5
(3)(7)(X)(7)

Als the Viking zijn stem voor Sly and the Family Stone is meegenomen staat het nu dus:
4-3-1-6
En om helemaal correct te zijn ook even de score aanpassen:
(3)(7)(7)(7)
0
geplaatst: 24 mei 2007, 20:57 uur
5-3-0-5 Xanopticon, mag niet verwonderlijk zijn. Bij wijze van uitzondering stem ik ook een keer.
(10)(0)(0)(0)
5-3-0-5 Xanopticon, mag niet verwonderlijk zijn. Bij wijze van uitzondering stem ik ook een keer.
(10)(0)(0)(0)
0
Omayyad
geplaatst: 24 mei 2007, 21:03 uur
Onderhond schreef:
(10)(0)(0)(0)
(10)(0)(0)(0)
Wel jammer dat je de rest allemaal nullen geeft...
0
Omayyad
geplaatst: 24 mei 2007, 21:05 uur
Xanopticon - Neurve (8)
Monster & Tom Waits - Adios Lounge (5)
Tröckener Kecks - Koud en donker (2)
Sly and the Family Stone - I want to take you higher (7)
6-3-0-5 Xanopticon
Monster & Tom Waits - Adios Lounge (5)
Tröckener Kecks - Koud en donker (2)
Sly and the Family Stone - I want to take you higher (7)
6-3-0-5 Xanopticon
0
geplaatst: 24 mei 2007, 21:05 uur
7-3-0-5 Xanopticon
(8,5) (6) (2) (1)
7-3-0-5 Xanopticon
(8,5) (6) (2) (1)
0
geplaatst: 24 mei 2007, 21:13 uur
7-4-0-5
(1)(8,5)(8)(7)
Thelonious Monster is erg mooi, maar Body & Soul is dan nog beter.
7-4-0-5
(1)(8,5)(8)(7)
Thelonious Monster is erg mooi, maar Body & Soul is dan nog beter.
0
geplaatst: 24 mei 2007, 21:16 uur
Omayyad schreef:
Daarom stem ik doorgaans ook niet

0
geplaatst: 24 mei 2007, 21:22 uur
7-4-0-6 Sly & the Family Stone
(0)(1)(6,5)(7,5)
7-4-0-6 Sly & the Family Stone
(0)(1)(6,5)(7,5)
0
Sheplays
geplaatst: 24 mei 2007, 21:35 uur
Bij ronde 21 is de link voor Pain of Salvation niet goed, deze wijst namelijk naar het nummer "Ashes" .
Dit is de link voor
In the Flesh
Dit is de link voor
In the Flesh
0
geplaatst: 24 mei 2007, 23:39 uur
8-4-0-6 Xanopticon
(5)(3)(4)(5)
Beetje zwakke ronde dit.
Xanopticon: Met dit soort muziek weet ik niet echt wat ik aan moet, je kunt geen melodie herkennen en je kunt niet met het ritme meedreunen (althans ik niet), maar apart is het wel en het is lekker opgefokt.
Thelonious Monster & Tom Waits: Die stem van Tom Waits trek ik echt niet...
Tröckener Kecks: Beetje standaard rock maar dat nederlands maakt het wel heel knullig. Die tekst past helemaal niet bij zo'n luchtig rocknummertje, en die zanger mag wel eens wat zanglessen nemen.
Sly & the Family Stone: Tsja, ik heb soul altijd al een beetje saai gevonden, en daar zal dit nummer geen verandering in brengen.
8-4-0-6 Xanopticon
(5)(3)(4)(5)
Beetje zwakke ronde dit.
Xanopticon: Met dit soort muziek weet ik niet echt wat ik aan moet, je kunt geen melodie herkennen en je kunt niet met het ritme meedreunen (althans ik niet), maar apart is het wel en het is lekker opgefokt.
Thelonious Monster & Tom Waits: Die stem van Tom Waits trek ik echt niet...
Tröckener Kecks: Beetje standaard rock maar dat nederlands maakt het wel heel knullig. Die tekst past helemaal niet bij zo'n luchtig rocknummertje, en die zanger mag wel eens wat zanglessen nemen.
Sly & the Family Stone: Tsja, ik heb soul altijd al een beetje saai gevonden, en daar zal dit nummer geen verandering in brengen.
0
geplaatst: 24 mei 2007, 23:59 uur
20( Xanopticon - Neurve) - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher
8-4-0-7 Sly & the Family Stone
(-*)(5,5)(6)(9)
* niet gestemd
edit: laat ik het zo formuleren: Xanopticon krijgt niet mijn stem
8-4-0-7 Sly & the Family Stone
(-*)(5,5)(6)(9)
* niet gestemd
edit: laat ik het zo formuleren: Xanopticon krijgt niet mijn stem
0
geplaatst: 25 mei 2007, 00:07 uur
De Volgende Vier:
21 Global Communication - Epsilon phase - Pain of Salvation - In the flesh - Santana - Dance sister - Big Country - Just a shadow
21 Global Communication - Epsilon phase - Pain of Salvation - In the flesh - Santana - Dance sister - Big Country - Just a shadow
0
geplaatst: 25 mei 2007, 08:27 uur
8-4-1-8 was de einstand gisteren.
Ik vraag me soms af waarom het zo moeilijk is het vorig bericht te lezen voordat men iets post...
Ik vraag me soms af waarom het zo moeilijk is het vorig bericht te lezen voordat men iets post...
0
Sheplays
geplaatst: 25 mei 2007, 09:29 uur
Nieuwe ronde linkjes:
De link voor Global Communication - Epsilon Phase (Pruut) is opgeheven.
Pain of Salvation - In The Flesh
Santana - Dance Sister
Big Country - Just a Shadow
De link voor Global Communication - Epsilon Phase (Pruut) is opgeheven.
Pain of Salvation - In The Flesh
Santana - Dance Sister
Big Country - Just a Shadow
0
geplaatst: 25 mei 2007, 13:14 uur
0-0-0-1
(6)(4)(6)(6,1)
Pain of Salvation is zo'n standaard beton-ballad, met een nietszeggende climax en emotie die niet op mij overkomt.
Carlos Santana is 'gewoon' een lekker nummer, maar niet meer.
Ook Big Country's Just A Shadow is een sympathiek nummer, maar niks meer.
Global Communication is wel mooi, maar wil niet boeien, en is dus te lang.
0-0-0-1
(6)(4)(6)(6,1)
Pain of Salvation is zo'n standaard beton-ballad, met een nietszeggende climax en emotie die niet op mij overkomt.
Carlos Santana is 'gewoon' een lekker nummer, maar niet meer.
Ook Big Country's Just A Shadow is een sympathiek nummer, maar niks meer.
Global Communication is wel mooi, maar wil niet boeien, en is dus te lang.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 14:10 uur
0-0-0-2
(8)(4,5)(7)(8,5)
Een onverwachts goede ronde met voorwaar een leuk electronica nummer, waarschijnlijk wel omwille van de triphop invloeden.
Pain of Salvation levert de enige teleurstelling, een zoals levenvergeten al aangaf, ballad van een metalband. Ik was dus wel wat teleurgesteld toen ik een Gun's'n'roses crap nummer hoorde ipv eindelijk eens een goed metalnummer.
Het nummer van Santana valt ondanks Santana niet tegen en dat komt vooral dankzij het opzwepende ritme.
Mijn winnaar levert Big Country af, een heel gevoelvol pop-nummer.
0-0-0-2
(8)(4,5)(7)(8,5)
Een onverwachts goede ronde met voorwaar een leuk electronica nummer, waarschijnlijk wel omwille van de triphop invloeden.
Pain of Salvation levert de enige teleurstelling, een zoals levenvergeten al aangaf, ballad van een metalband. Ik was dus wel wat teleurgesteld toen ik een Gun's'n'roses crap nummer hoorde ipv eindelijk eens een goed metalnummer.
Het nummer van Santana valt ondanks Santana niet tegen en dat komt vooral dankzij het opzwepende ritme.
Mijn winnaar levert Big Country af, een heel gevoelvol pop-nummer.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 14:21 uur
1-0-0-2 Global Comm.
Al mis ik de triphop invloeden even.
1-0-0-2 Global Comm.
Al mis ik de triphop invloeden even.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 14:55 uur
hier ook nog eens de link voor Global Communication
Ik bedoelde dat ik trip-hop invloeden erin hoorde, niet dat het ook daadwerkelijk erdoor beinvloed is.
Ik bedoelde dat ik trip-hop invloeden erin hoorde, niet dat het ook daadwerkelijk erdoor beinvloed is.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 17:19 uur
2-0-0-2
(7)(3)(3)(4)
Zwakke ronde. Drie matige nummers waarvan er twee bovendien veel te lang duren. En toch is het langste nummer wat mij betreft het beste.
2-0-0-2
(7)(3)(3)(4)
Zwakke ronde. Drie matige nummers waarvan er twee bovendien veel te lang duren. En toch is het langste nummer wat mij betreft het beste.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 17:43 uur
2-0-0-3 Big Country
(6)(5,5)(6,5)(7,5)
Global Communication - Epsilon phase: aardig, maar wat eentonig elektronisch nummer
Pain of Salvation - In the flesh: Jammer van het zwakke tweede gedeelte,het nummer mondt uiteindelijk uit in de overbekende hedendaagse rock/metal clichés.
Santana - Dance sister: Santana heeft veel betere nummers gemaakt,gelukkig maakt de solo op het eind nog wat goed.
Big Country - Just a shadow: Hetzelfde geldt voor Big Country.desalniettemin de duidelijke winaar voor mij.
2-0-0-3 Big Country
(6)(5,5)(6,5)(7,5)
Global Communication - Epsilon phase: aardig, maar wat eentonig elektronisch nummer
Pain of Salvation - In the flesh: Jammer van het zwakke tweede gedeelte,het nummer mondt uiteindelijk uit in de overbekende hedendaagse rock/metal clichés.
Santana - Dance sister: Santana heeft veel betere nummers gemaakt,gelukkig maakt de solo op het eind nog wat goed.
Big Country - Just a shadow: Hetzelfde geldt voor Big Country.desalniettemin de duidelijke winaar voor mij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.