MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Je hebt gelijk, ik pas het even aan in mijn bericht.

19 Cruachan - Death of a gael - Papa M - So warped - The Jam - To Be Someone - Freudiana - Freudiana

4-7-8-2 The Jam

(4,5)(6)(7)(1)

stand is: 4-7-8-2

19 Cruachan - Death of a gael - Papa M - So warped - The Jam - To Be Someone - Freudiana - Freudiana

4-8-8-2 Papa M

(3)(9,5)(7)(1)

Cruachan: niet mijn muziek, deze sprookjesmetal.

Papa M = David Pajo (ex-gitarist Slint, ex-lid van oa Tortoise en Zwan). Ik vind dit gewoon een ronduit schitterend nummer.

The Jam: prima nummer, maar ik ken wel betere van ze.

Freudiana: tsja, probeer nu maar 'ns aardig te blijven... beter zeg ik niks.

Davez
20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher

Ahoy schip met nieuwe nummers aangemeerd

Ik kijk met spanning uit naar de cijfers voor Xanopticon. Een aantal mensen gaan niet lachen als ze het helemaal willen uitzitten vermoed ik

Davez
dat belooft ik had gehoopt op korte nummers voro deze ronde :d

20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher

Ken toevallig alle nummers (van vorige KO's of via andere kanalen):

1-0-0-0
(7)(3)(2)(6)

Xanopticon is deze keer echt het enige interessante wat er tussen zit. TK heb ik een hekel aan, vanwege die Bert&Ernie zanger. Dat nummer van Waits vind ik ook gruwelijk slecht (zoals bijna alles van de man) en Sly & Family Stone is wel goed in zijn genre, maar kan me niet boeien..

Ik kan niet stemmen, kan TK niet luisteren.

Davez schreef:
dat belooft ik had gehoopt op korte nummers voro deze ronde :d

Niet zozeer de lengte zal een probleem vormen vermoed ik

Davez
Ik begin te begrijpen wat je bedoelt Onderhond. Dat klinkt ronduit afschuwelijk haha
En dan vinden de meesten mijn Cruachan vreselijk...

Het kan natuurlijk zijn dat ik naar een kapotte mp3 aan het luisteren ben

Cruachan vond ik een ontdekking!!

1-0-0-1

(2)(4)(5)(6)

Xanopticon is voor de fijnproevers (hoor ik niet bij)
Tom Waits vind ik meestal wel leuk, maar dit nummer vind ik niet zo veel aan.
Het nummer van Tröckener Kecks is veruit het beste in deze ronde, maar de zang van Rick de Leeuw zorgt voor de nodige strafpunten zodat mijn stem naar Sly gaat.

fredpit
Xanopticon = GE-WEL-DIG !!..

goed of slecht daar ben ik nog niet uit...eerst een nachtje over slapen

Davez
Ik heb wel al een duidelijke winnaar maar zolang ik Rick de Leeuw zijn nummer niet gehoord heb stem ik niet. Ik speel het spel altijd eerlijk!

Davez schreef:
Ik heb wel al een duidelijke winnaar maar zolang ik Rick de Leeuw zijn nummer niet gehoord heb stem ik niet. Ik speel het spel altijd eerlijk!
ja, en waar blijft dat nummer? Kan er weer ge-soul-seekt worden?

fredpit
'Koud en donker' gaat onmogelijk Sly &the Family inhalen, dus...

1-0-0-2

(6)(6,5)(-)(9)

Xanopticon : Niet dat mijn oortjes dit niet kunnen verdragen maar na de 3e luisterbeurt is "de gein" er af en blijft er enkel een hoop herrie over..Toffe nominatie !!
TM & TW : Waits is geweldig, de rest stelt dan teleur..
De Kecks : De stem( gebruik) van Rick de Leeuw staat mij tegen. Mocht het nummer nog in zijn geheel verschijnen dan zal ik alsnog een score geven. Het overtreft het volgende nummer waarschijnlijk (99,5%) niet
Sly : Wat een feestje !! Toegankelijk en vernieuwend . Gaat dit ooit vervelen? Nee!!

Davez
IK vind het alvast niet op soulseek. Geen enkel nummer van de groep zelfs...

(!RKU$

(7) - (4) - (1) - (6)

2 - 0 - 0 - 2 Xanopticon

(6) - (6) - (6) - (9,8)

2 - 0 - 0 - 3 Sly

Xanopticon is fenomenaal. Hoe kan je hier normaal naar luisteren vraag je je af? Toch kon ik het niet laten het volume een tandje hoger te zetten zodat ze van beneden "Kan die muziek zachter!" moesten roepen.

Interessant om te te zien hoe Tom Waits Thelonious Monster com-pleet overtrefd. Echter het is nog geen goed Waits-nummer.

Van Tröckener Kecks kan ik me niet voorstellen dat het echt geniaal is, afgaande op wat ik van de band ken. Echter breng ik nog geen cijfer uit, ik stem wel.

Sly fonkt als een malle, Sly is een beest, Sly neemt me mee naar boven. Niet voor niets mijn nominatie. Beste soul-nummer ooit.

Edit:

Tröckener Kecks gehoord, mooie tekst, helaas muzikaal weinig bijzonders.

(1) - (8) - (5) - (9,5)

2 - 0 - 0 - 4 Sly

Xanopticon, ik vul Onderhonds verwachtingspatroon waarschijnlijk helemaal in met een 1 , vind het nog aardig knap van mezelf dat ik de hele rit uitgezeten heb.
Thelonious Monster & Tom Waits vind ik dan wel weer een heel mooi nummer.
Trockener Kecks, vind dit persoonlijk niet zo'n geweldig Kecks nummer, jammer dat er geen ander nummer van hen genomineerd was.
Sly & the Family Stone, eigenlijk is funk in feite helemaal niet mijn genre ware het niet dat Sly funk uit de buitencategorie is, fantastisch.

3 - 0 - 0 - 4

(7,5)(5,5)(4)(6,5)

edit: Even naar TK geluisterd, heeft weinig indruk gemaakt. Stem voor Xanopticon blijft dus staan.

Sheplays

Bij Neurve van Xanopticon had ik problemen met een haperende clip. Ik heb het nummer dus een paar keer beluisterd, ook op mijn werk . Ondanks de "waarschuwingen" van Onderhond had ik er geen moeite mee. Het is vergelijkbaar met een trommelnummer van een album met wereldmuziek waar ik op dit moment veel naar luister. Neurve is trommelsolo op speed, ofwel een aaneenschakeling van breakbeats met een ambient wave-je op de achtergrond. Een tamelijk heftig of beter gezegd 'vet' voorbeeld van dit genre.

Als Tom Waits gaat zingen vlieg ik echter soms wel van schrik spontaan in de gordijnen.
Het contrast met Mr Monster was nu ook wel heftig en de tekst vind ik wel een klein beetje 'over the top'.
Verder vind ik het wel een aardig nummer.

Ik kan nergens wat vinden van dit nummer van Tröckener Kecks dus ik laat het niet meedraaien in deze ronde.

Funky Sly en zijn familie swingt wel lekker de pan uit. Met andere tegenstanders zou ik er waarschijnlijk niet voor gekozen hebben maar in deze battle krijgt dit nummer mijn stem.

3-0-0-5

(6)(6)(-)(7)

Ik zal proberen om dat nummer van de Kecks te regelen, ik heb wat op de binaire nieuwsgroepen gevonden waar hij misschien opstaat. Dat ben ik nu aan het binnenhalen.

Davez
Vooruit dan maar, zonde voor de trockener kecks

3-1-0-5 tm & tw

Xanopticon: veruit het slechtste nummer dat ik ooit gehoord heb, dat heb ik dan nog 2 keer gedaan en het ziet ernaaruit dat ik het volgende ronde alweer moet ondergaan.

Monster&Waits: mijn winnaar, mooi contrast tss de 2 stemgeluiden dat maakt het nummer goed, leuke tekst ook.

kecks: standaard rocknummertje maar dan nederlandstalig, niet mijn ding

Sly: redelijk saai nummer, dansbaar, eentonige tekst kon daarom wel wat korter

(0)(8)(5)(5)

4-1-0-5

(9)(3,5)(x)(5)

Xanopticon: machinale intimidatie, maar wel erg vet. Klinkt als een soort Autechre tot de derde macht. En de onderliggende laag is nog melodieus en een tikje melancholisch ook. Fantastisch nummer.

Tom Waits & Thelonious Monster: niet onaardig, maar ook weinig speciaal. Ik heb Waits hier in de kast staan, maar ik kan hem de laatste jaren niet meer aanhoren eigenlijk... Op dit nummer valt het nog mee.

Trockener Kecks: die ken ik als een wel aardig bandje met een bovenal erg sympathieke zanger. Kan dit nummer niet vinden, dus stem maar niet...

Sly and the Family Stone: opzwepend nummer, maar grijpt me ook weer niet helemaal. Dit had je live mee moeten maken, waarschijnlijk.

Davez
Onderhond het zal aan mezelf liggen dat ik dat Xanoptican nummer niet kan horen. Dit nummer krijgt zowat de hoogste stemmen van de hele KO tot nu toe, onvoorstelbaar.

Ik heb het nummer van de Kecks gevonden Hier staat ie.

Ik heb m'n post ge-edit, stem blijft hetzelfde. In elk geval bedankt Shrangi-La!

Davez schreef:
Onderhond het zal aan mezelf liggen dat ik dat Xanoptican nummer niet kan horen. Dit nummer krijgt zowat de hoogste stemmen van de hele KO tot nu toe, onvoorstelbaar.

Volgens mij toch smakelijk overschat, ik heb al een 0 en een 1 zien staan, die doen het gemiddelde echt geen goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.