Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2013, 11:32 uur
21.
Cracker - Star 6.1
Sean Hayes - Garden 6.9
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7.2
The KVB - Shadows 7.8
0-3-11-10
Deadline: 4-11 18.00
Cracker - Star 6.1
Sean Hayes - Garden 6.9
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7.2
The KVB - Shadows 7.8
0-3-11-10
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2013, 16:21 uur
21.
Cracker - Star 7
Inderdaad niet zo speciaal, maar ook zeker niet vervelend om te horen,
Sean Hayes - Garden 6,8
Doet me denken aan Tom Odell . Maar weet me evenals Tom niet zo te raken.
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,9
Mooi gedragen en sfeervol nummer, dat ik graag vaker zou willen horen. Mooie nominatie.
The KVB - Shadows 8,8
Heerlijk, zoals yeahyeahyeah al aanhaalde idd raakvlakken met het door mij zeer gewaardeerde A Place To Bury Strangers. Zo lust ik er nog wel een paar meer, dit ga ik in ieder geval opzoeken.
0-3-12-11
Cracker - Star 7
Inderdaad niet zo speciaal, maar ook zeker niet vervelend om te horen,
Sean Hayes - Garden 6,8
Doet me denken aan Tom Odell . Maar weet me evenals Tom niet zo te raken.
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,9
Mooi gedragen en sfeervol nummer, dat ik graag vaker zou willen horen. Mooie nominatie.
The KVB - Shadows 8,8
Heerlijk, zoals yeahyeahyeah al aanhaalde idd raakvlakken met het door mij zeer gewaardeerde A Place To Bury Strangers. Zo lust ik er nog wel een paar meer, dit ga ik in ieder geval opzoeken.
0-3-12-11
0
geplaatst: 4 november 2013, 16:25 uur
21.
Cracker - Star 8,5
Sinds ik dit nummer ken, zit ik mij al af te vragen waardoor het zich zo onderscheidt van andere nummers in hetzelfde segment en wat het zelfs nog beter maakt dan eerdere nummers van Cracker als Teen Angst, Low of Big Dipper. Is het dat grappige gitaartje of de prima zang? Dan maar hier genomineerd, zodat mijn medemumers het me duidelijk kunnen maken. Maar ik merk het al: aan jullie heb ik ook niets.
Sean Hayes - Garden 7,0
Leuk klein gehouden liedje. Bovendien heeft de zanger iets sympathieks qua uiterlijk en stem. Is dat nou de gunfactor die ervoor zorgt dat het tweede punt hiernaartoe gaat?
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,0
Niets mis mee (misschien het beetje rommelige halverwege), maar heel veel doet het me ook weer niet.
The KVB - Shadows 7,0
Deze springt voor mij ook al niet veel boven soortgelijke muziek uit, maar wel leuk om af en toe weer te horen.
1-4-12-11
Cracker - Star 8,5
Sinds ik dit nummer ken, zit ik mij al af te vragen waardoor het zich zo onderscheidt van andere nummers in hetzelfde segment en wat het zelfs nog beter maakt dan eerdere nummers van Cracker als Teen Angst, Low of Big Dipper. Is het dat grappige gitaartje of de prima zang? Dan maar hier genomineerd, zodat mijn medemumers het me duidelijk kunnen maken. Maar ik merk het al: aan jullie heb ik ook niets.
Sean Hayes - Garden 7,0
Leuk klein gehouden liedje. Bovendien heeft de zanger iets sympathieks qua uiterlijk en stem. Is dat nou de gunfactor die ervoor zorgt dat het tweede punt hiernaartoe gaat?
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,0
Niets mis mee (misschien het beetje rommelige halverwege), maar heel veel doet het me ook weer niet.
The KVB - Shadows 7,0
Deze springt voor mij ook al niet veel boven soortgelijke muziek uit, maar wel leuk om af en toe weer te horen.
1-4-12-11
0
geplaatst: 4 november 2013, 17:41 uur
21.
Cracker - Star 7,5
Sean Hayes - Garden 7
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 6,8
The KVB - Shadows 8
2-4-12-12
Cracker - Star 7,5
Sean Hayes - Garden 7
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 6,8
The KVB - Shadows 8
2-4-12-12
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2013, 18:00 uur
Uitslag:
1 The KVB - Shadows 12 pt gem: 7,74
2 Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 12 pt gem: 7,69
3 Sean Hayes - Garden 4 pt gem: 7,03
4 Cracker - Star 2 pt gem: 6,69
15 deelnemers
1 The KVB - Shadows 12 pt gem: 7,74
2 Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 12 pt gem: 7,69
3 Sean Hayes - Garden 4 pt gem: 7,03
4 Cracker - Star 2 pt gem: 6,69
15 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2013, 18:00 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf
The Jezabels - A Little Piece
Eric Carmen - Boats Against the Current
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
0-0-0-0
Deadline : 5-11 18.00
0-0-0-0
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:10 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf (7,0)
The Jezabels - A Little Piece (6,5)
Eric Carmen - Boats Against the Current (6,5)
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road (7,5)
1-0-0-1
Barry Dransfield - The Werewolf (7,0)
The Jezabels - A Little Piece (6,5)
Eric Carmen - Boats Against the Current (6,5)
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road (7,5)
1-0-0-1
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:17 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 7
The Jezabels - A Little Piece 8
Eric Carmen - Boats Against the Current 5
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7,8
1-1-0-2
Barry Dransfield - The Werewolf 7
The Jezabels - A Little Piece 8
Eric Carmen - Boats Against the Current 5
1-1-0-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2013, 18:23 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 7,2
Trad. folk, verhaal wat verteld wordt vind ik boeiend, muziek iets minder.
The Jezabels - A Little Piece 7,8
Lekker nummer, ik kende al een nummer van deze band, dat is ook goed. Maar kan nu van de lijst voor dit topic af
Eric Carmen - Boats Against the Current 7,1
Ligt in het verlengde van zijn "hit"All By Myself. Verantwoorde pop.
Apart nummer, parte zang, aparte achtergrond. Dat me denken aan Lorde deze stem. Spannend is het in ieder geval, mooi einde met die verkoude trompetist. .
1-2-0-3
Barry Dransfield - The Werewolf 7,2
Trad. folk, verhaal wat verteld wordt vind ik boeiend, muziek iets minder.
The Jezabels - A Little Piece 7,8
Lekker nummer, ik kende al een nummer van deze band, dat is ook goed. Maar kan nu van de lijst voor dit topic af

Eric Carmen - Boats Against the Current 7,1
Ligt in het verlengde van zijn "hit"All By Myself. Verantwoorde pop.
Apart nummer, parte zang, aparte achtergrond. Dat me denken aan Lorde deze stem. Spannend is het in ieder geval, mooi einde met die verkoude trompetist. .
1-2-0-3
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:32 uur
22.
Voor in een film waarschijnlijk nog wel aardig, komt op mij een beetje gedateerd over (en wat saai) 6,0
Een aardig bandje dat ik ooit (te) vluchtig verkend heb, maar dat dus nooit een vervolg heb gegeven. Prima nummer 7,5
Tja, Eric Carmen, All By Myself vond ik 25 geleden nog wel mooi, nu niet zo meer en dit nummer haalt het daar al niet bij 6,0
Mysterieus sfeertje, handclaps als ritme, een langzaam aanzwellende trompetje met een fijne finish 9,0
1-3-0-4
Voor in een film waarschijnlijk nog wel aardig, komt op mij een beetje gedateerd over (en wat saai) 6,0
Een aardig bandje dat ik ooit (te) vluchtig verkend heb, maar dat dus nooit een vervolg heb gegeven. Prima nummer 7,5
Tja, Eric Carmen, All By Myself vond ik 25 geleden nog wel mooi, nu niet zo meer en dit nummer haalt het daar al niet bij 6,0
Mysterieus sfeertje, handclaps als ritme, een langzaam aanzwellende trompetje met een fijne finish 9,0
1-3-0-4
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:35 uur
22.
Broer van Lisa Dransfield? Prachtig folknummer, mooie zang, doeltreffend gitaarspel. Jammer alleen hoe hij de laatste woorden uitgerekt uitspreekt, maar dat zeg ik om iets te zeuren te hebben. 8,0
Prima popnummer. Mooie zang en opbouw. Hun album ken ik maar daar staat dit nummer niet op. 7,5
Oei, uit een categorietje wat ik niet meer zo goed trek. Stem staat mij ook niet aan. 6,2
Edit: ik herkende All By Myself hier ook in maar wist niet dat dat van hem was.
Potverdikkie zeg! Vanaf de eerste tonen grijpt dit nummer mij direct! Fantastisch! Mooi ritme, fijn trompetje en mooie zang! Snel eens het hele album proberen. Dank Salvadore! 9,0
Ow wat triest om te lezen dat ze al is overleden. Damn!
2-3-0-5
Broer van Lisa Dransfield? Prachtig folknummer, mooie zang, doeltreffend gitaarspel. Jammer alleen hoe hij de laatste woorden uitgerekt uitspreekt, maar dat zeg ik om iets te zeuren te hebben. 8,0
Prima popnummer. Mooie zang en opbouw. Hun album ken ik maar daar staat dit nummer niet op. 7,5
Oei, uit een categorietje wat ik niet meer zo goed trek. Stem staat mij ook niet aan. 6,2
Edit: ik herkende All By Myself hier ook in maar wist niet dat dat van hem was.
Potverdikkie zeg! Vanaf de eerste tonen grijpt dit nummer mij direct! Fantastisch! Mooi ritme, fijn trompetje en mooie zang! Snel eens het hele album proberen. Dank Salvadore! 9,0
Ow wat triest om te lezen dat ze al is overleden. Damn!

2-3-0-5
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:47 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf: Je verwacht heel wat, maar hier schrikt geen weerwolf van op.6
The Jezabels - A Little Piece: Ja, hier hou ik wel van, mooi mysterieus. 9
Eric Carmen - Boats Against the Current: All By My Self part II?? 5
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road: Wel een lekker nummer, zit genoeg in. 7,5
2-4-0-6
Barry Dransfield - The Werewolf: Je verwacht heel wat, maar hier schrikt geen weerwolf van op.6
The Jezabels - A Little Piece: Ja, hier hou ik wel van, mooi mysterieus. 9
Eric Carmen - Boats Against the Current: All By My Self part II?? 5
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road: Wel een lekker nummer, zit genoeg in. 7,5
2-4-0-6
0
geplaatst: 4 november 2013, 19:37 uur
22.
1. Barry Dransfield - The Werewolf 6,5
2. The Jezabels - A Little Piece 6,8
3. Eric Carmen - Boats Against the Current 6,3
4. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7
1. Barry Dransfield - The Werewolf // Een soort kasteelliedje waarin de troubadour van dienst het koninklijke gezelschap entertaint met spannende avonturen. Het gaat meer over het verhaal dat verteld wordt, en minder over de summiere begeleiding die nergens de pretentie heeft te moeten verrassen of shockerend te zijn. Gezien het onderwerp had er iets meer vuur in mogen zitten.
2. The Jezabels - A Little Piece // Dat vuur ontbreekt hier ook enigszins. Er wordt wel een indruk gewekt van passie en spanning, maar gevoelsmatig betreft het de passie en spanning uit een disneyfilm. Ik geloof er met andere woorden geen repelsteeltje van.
3. Eric Carmen - Boats Against the Current // Radiovriendelijke zwijmelpop dat gerust eens mag langskomen tijdens een kaarslichtavondje met het vriendinnetje. Uiteraard gelegen op een berenvelletje voor de open haard, en heel de wereld in slow motion.
4. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road // Het begint als een flauw karamellenversje, maar blijft toch boeiend genoeg om met een punt te gaan lopen.
2-5-0-7
1. Barry Dransfield - The Werewolf 6,5
2. The Jezabels - A Little Piece 6,8
3. Eric Carmen - Boats Against the Current 6,3
4. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7
1. Barry Dransfield - The Werewolf // Een soort kasteelliedje waarin de troubadour van dienst het koninklijke gezelschap entertaint met spannende avonturen. Het gaat meer over het verhaal dat verteld wordt, en minder over de summiere begeleiding die nergens de pretentie heeft te moeten verrassen of shockerend te zijn. Gezien het onderwerp had er iets meer vuur in mogen zitten.
2. The Jezabels - A Little Piece // Dat vuur ontbreekt hier ook enigszins. Er wordt wel een indruk gewekt van passie en spanning, maar gevoelsmatig betreft het de passie en spanning uit een disneyfilm. Ik geloof er met andere woorden geen repelsteeltje van.
3. Eric Carmen - Boats Against the Current // Radiovriendelijke zwijmelpop dat gerust eens mag langskomen tijdens een kaarslichtavondje met het vriendinnetje. Uiteraard gelegen op een berenvelletje voor de open haard, en heel de wereld in slow motion.
4. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road // Het begint als een flauw karamellenversje, maar blijft toch boeiend genoeg om met een punt te gaan lopen.
2-5-0-7
0
geplaatst: 4 november 2013, 20:11 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 6
The Jezabels - A Little Piece 6,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 6
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 8,5
- Barry Dransfield - The Werewolf
Potentieel sterk. Dit lijkt niet het soort nummer dat met een enkele akoestische gitaar genoegen moet nemen. Met dit kale karakter verdwijnt het wel erg makkelijk.
- The Jezabels - A Little Piece
In de heftige momenten klinkt het te benepen, zowel muziek als zangeres, al is de afwisseling in de compositie tegelijk ook leuk. Het had er sterker uit mogen komen.
- Eric Carmen - Boats Against the Current
Het wil te schoon zijn, met z’n opvallende strijkers, gepolijste zang en ingehouden uithalen. Wedden dat hij als koorknaapje begonnen is?
- Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
Dit deed me gelijk denken aan Lorde, maar dan minder hip en meer in touch with nature, zonder de geiten in wollen sokken te veranderen. Binnen de minuut slaat de Lorde-associatie dus al nergens meer op. Puur, direct en vrij van enige moetens. Alles mogens, en ik mag dit zeer!
2-6-0-8
Barry Dransfield - The Werewolf 6
The Jezabels - A Little Piece 6,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 6
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 8,5
- Barry Dransfield - The Werewolf
Potentieel sterk. Dit lijkt niet het soort nummer dat met een enkele akoestische gitaar genoegen moet nemen. Met dit kale karakter verdwijnt het wel erg makkelijk.
- The Jezabels - A Little Piece
In de heftige momenten klinkt het te benepen, zowel muziek als zangeres, al is de afwisseling in de compositie tegelijk ook leuk. Het had er sterker uit mogen komen.
- Eric Carmen - Boats Against the Current
Het wil te schoon zijn, met z’n opvallende strijkers, gepolijste zang en ingehouden uithalen. Wedden dat hij als koorknaapje begonnen is?
- Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
Dit deed me gelijk denken aan Lorde, maar dan minder hip en meer in touch with nature, zonder de geiten in wollen sokken te veranderen. Binnen de minuut slaat de Lorde-associatie dus al nergens meer op. Puur, direct en vrij van enige moetens. Alles mogens, en ik mag dit zeer!
2-6-0-8
0
geplaatst: 4 november 2013, 23:43 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 5,0 (nummer is te kaal)
The Jezabels - A Little Piece 7,0 (goed nummer)
Eric Carmen - Boats Against the Current 9,8 (Amerikaans glad gestreken, kan helemaal niet hier but I like it!)
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7,7 (mooie trompet)
2-6-1-9
Barry Dransfield - The Werewolf 5,0 (nummer is te kaal)
The Jezabels - A Little Piece 7,0 (goed nummer)
Eric Carmen - Boats Against the Current 9,8 (Amerikaans glad gestreken, kan helemaal niet hier but I like it!)
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7,7 (mooie trompet)
2-6-1-9
0
geplaatst: 4 november 2013, 23:53 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 6,5
The Jezabels - A Little Piece 7,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 6,0
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 8,0
2-7-1-10
Barry Dransfield - The Werewolf 6,5
The Jezabels - A Little Piece 7,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 6,0
2-7-1-10
0
geplaatst: 5 november 2013, 14:25 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 6,2
Folky nummer waar ik over het algemeen niet vies van ben. Alleen hier weet het niet echt te overtuigen.
The Jezabels - A Little Piece 8,5
Prachtig nummer, zowel de muzikale als vocale opbouw in dit nummer kan ik erg van genieten.
Eric Carmen - Boats Against the Current 4,0
Nee, deze knuffelpop kan ik absoluut niks mee.. Het klinkt met te gezapig allemaal.
Mooie dreigende ondertoon in dit nummer dankzij gebruik van didgeridoo (?) goede opbouw verder, vooral wanneer de trompet/koperblazer er in komt.
2-8-1-11
Barry Dransfield - The Werewolf 6,2
Folky nummer waar ik over het algemeen niet vies van ben. Alleen hier weet het niet echt te overtuigen.
Prachtig nummer, zowel de muzikale als vocale opbouw in dit nummer kan ik erg van genieten.
Eric Carmen - Boats Against the Current 4,0
Nee, deze knuffelpop kan ik absoluut niks mee.. Het klinkt met te gezapig allemaal.
Mooie dreigende ondertoon in dit nummer dankzij gebruik van didgeridoo (?) goede opbouw verder, vooral wanneer de trompet/koperblazer er in komt.
2-8-1-11
0
geplaatst: 5 november 2013, 17:38 uur
22.
Folknummer dat, na aanvankelijk weinig enthousiasme, toch groeiplaat blijkt en geleidelijk is gestegen naar een 7.0
Fijne vocalen, prima muziekje, goede opbouw en toch niet voor de hogere regionen. 7.5
Knuffelrock is niet mijn ding 4.4
Overwoog deze zelf te nomineren in keuze tussen 2 nummer van Lhasa, deze door de mooie trompet, de andere was La maree haute omdat daarin haar stem mooier uitkomt. Mooi dat Salvadore deze nomineerde! Voor mij afgelopen jaar groeiplaat gebleken. 8.6
2-9-1-12
Folknummer dat, na aanvankelijk weinig enthousiasme, toch groeiplaat blijkt en geleidelijk is gestegen naar een 7.0
Fijne vocalen, prima muziekje, goede opbouw en toch niet voor de hogere regionen. 7.5
Knuffelrock is niet mijn ding 4.4
Overwoog deze zelf te nomineren in keuze tussen 2 nummer van Lhasa, deze door de mooie trompet, de andere was La maree haute omdat daarin haar stem mooier uitkomt. Mooi dat Salvadore deze nomineerde! Voor mij afgelopen jaar groeiplaat gebleken. 8.6
2-9-1-12
0
geplaatst: 5 november 2013, 17:38 uur
22.
Barry Dransfield - The Werewolf 8,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 5,0
3-9-1-11
Barry Dransfield - The Werewolf 8,5
Eric Carmen - Boats Against the Current 5,0
3-9-1-11
0
geplaatst: 5 november 2013, 17:58 uur
22.
Op de valreep en met correctie
Barry Dransfield - The Werewolf 8,2
The Jezabels - A Little Piece 8,2
Eric Carmen - Boats Against the Current 4
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 8,8
4-10-1-13
Op de valreep en met correctie
Barry Dransfield - The Werewolf 8,2
The Jezabels - A Little Piece 8,2
Eric Carmen - Boats Against the Current 4
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 8,8
4-10-1-13
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2013, 18:00 uur
23.
Chimes & Bells - The Mole
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure
Sophya - The Dream I
Laurie Freelove - O My Heart
0-0-0-0
Deadline: 6-11 18.00
Uitslag incl El Ninjo:
1. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 14 pt gem: 8
2 The Jezabels - A Little Piece 11 pt gem: 7,65
3 Barry Dransfield - The Werewolf 4 pt gem: 6,81
4 Eric Carmen - Boats Against the Current 1 pt gem: 5,62
Sophya - The Dream I
0-0-0-0
Uitslag incl El Ninjo:
1. Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 14 pt gem: 8
2 The Jezabels - A Little Piece 11 pt gem: 7,65
3 Barry Dransfield - The Werewolf 4 pt gem: 6,81
4 Eric Carmen - Boats Against the Current 1 pt gem: 5,62
0
geplaatst: 5 november 2013, 18:04 uur
Edit ... net te laat ???
22.
Op de valreep
Barry Dransfield - The Werewolf 7,0
The Jezabels - A Little Piece 7,9
Eric Carmen - Boats Against the Current 3,0
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7,3
4-11-1-14
22.
Op de valreep
Barry Dransfield - The Werewolf 7,0
The Jezabels - A Little Piece 7,9
Eric Carmen - Boats Against the Current 3,0
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 7,3
4-11-1-14
0
geplaatst: 5 november 2013, 19:08 uur
23.
Bijzonder rondje dit.
Chimes & Bells - The Mole 7,8
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 7,2
Sophya - The Dream I 8,3
Laurie Freelove - O My Heart 6,8
Dead can Dance hoor ik hier als basis. Helaas kan dit toch echt niet tippen aan DcD of Irfan bijvoorbeeld. Desondanks is het wel prettig luisternummer.
Absoluut niet mijn genre maar toch. Dit nummer is wel bijzonder in zijn soort want ik luister het helemaal uit. Leuke wendingen in dit nummer. Het haalt geen puntje maar het is verrassend voor mijn oortjes dit.
Sophya - The Dream I
Ja helemaal mijn genre dit en dus dikke acht. Wat heerlijk uitgesponnen spinnewebben van gitaarpartijen die door dit nummer heen gaan. Het voelt wat Cure achtig aan zou met de stem van Smith erbij een nummer van bijvoorbeeld Pornography kunnen zijn. Lekker
Lekker gitaar liedje op tempo. Prima stem prima lied.
1-0-1-0
want we blijven wel een vleermeisje!
Bijzonder rondje dit.
Chimes & Bells - The Mole 7,8
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 7,2
Sophya - The Dream I 8,3
Laurie Freelove - O My Heart 6,8
Dead can Dance hoor ik hier als basis. Helaas kan dit toch echt niet tippen aan DcD of Irfan bijvoorbeeld. Desondanks is het wel prettig luisternummer.
Absoluut niet mijn genre maar toch. Dit nummer is wel bijzonder in zijn soort want ik luister het helemaal uit. Leuke wendingen in dit nummer. Het haalt geen puntje maar het is verrassend voor mijn oortjes dit.
Sophya - The Dream I
Ja helemaal mijn genre dit en dus dikke acht. Wat heerlijk uitgesponnen spinnewebben van gitaarpartijen die door dit nummer heen gaan. Het voelt wat Cure achtig aan zou met de stem van Smith erbij een nummer van bijvoorbeeld Pornography kunnen zijn. Lekker
Lekker gitaar liedje op tempo. Prima stem prima lied.
1-0-1-0
want we blijven wel een vleermeisje!
0
geplaatst: 5 november 2013, 19:14 uur
23.
1. Chimes & Bells - The Mole 7
2. Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 6,5
3. Sophya - The Dream I 6,5
4. Laurie Freelove - O My Heart 7,5
1. Chimes & Bells - The Mole // Zou 'De Pelgrom' in Antwerpen nog bestaan?' vraag ik mezelf af terwijl ik naar The Mole luister. Donkere doch gezellige kelderruimtes die enkel door kaarsen verlicht worden. Hier geen gekrijs van mishandelde kindertjes - zo'n kelder is het dus niet - maar rustig gekeuvel over welke kaas nu eigenlijk het best bij die bepaalde trappist hoort. Of andersom.
2. Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure // Deze past ook nog wel in die kelder. Chille beat waarover de rappert subtiel z'n zegje doet. De Mr MFN denkt daar eventjes anders over en probeert de aandacht te overduidelijk richting zijn persoontje te trekken. Maybe in another life, buddy! (I'm not your buddy, guy!) (I'm not your guy, friend!)
3. Sophya - The Dream I // Kwa sfeer past dit perfect na de twee voorgangers, en in de kelder is het ook weer een paar uur later geworden. Of de kaas nu bij de trappist past of niet doet al lang niet meer ter zake. Ergens in de bovenkamer beginnen de paterkes te dansen. Or is it?
4. Laurie Freelove - O My Heart // Beetje een sfeerbreker, maar laten we Laurie dat niet al te kwalijk nemen. Naarmate het nummer vordert stijgt ook de mate waarin ik het nummer kan apprecieren. Ze heeft op bepaalde momenten een zekere 'Troy'-kwaadheid in zich. Die van Sinéad bedoel ik dan, niet die van Brad.
2-0-1-1
1. Chimes & Bells - The Mole 7
2. Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 6,5
3. Sophya - The Dream I 6,5
4. Laurie Freelove - O My Heart 7,5
1. Chimes & Bells - The Mole // Zou 'De Pelgrom' in Antwerpen nog bestaan?' vraag ik mezelf af terwijl ik naar The Mole luister. Donkere doch gezellige kelderruimtes die enkel door kaarsen verlicht worden. Hier geen gekrijs van mishandelde kindertjes - zo'n kelder is het dus niet - maar rustig gekeuvel over welke kaas nu eigenlijk het best bij die bepaalde trappist hoort. Of andersom.
2. Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure // Deze past ook nog wel in die kelder. Chille beat waarover de rappert subtiel z'n zegje doet. De Mr MFN denkt daar eventjes anders over en probeert de aandacht te overduidelijk richting zijn persoontje te trekken. Maybe in another life, buddy! (I'm not your buddy, guy!) (I'm not your guy, friend!)
3. Sophya - The Dream I // Kwa sfeer past dit perfect na de twee voorgangers, en in de kelder is het ook weer een paar uur later geworden. Of de kaas nu bij de trappist past of niet doet al lang niet meer ter zake. Ergens in de bovenkamer beginnen de paterkes te dansen. Or is it?
4. Laurie Freelove - O My Heart // Beetje een sfeerbreker, maar laten we Laurie dat niet al te kwalijk nemen. Naarmate het nummer vordert stijgt ook de mate waarin ik het nummer kan apprecieren. Ze heeft op bepaalde momenten een zekere 'Troy'-kwaadheid in zich. Die van Sinéad bedoel ik dan, niet die van Brad.
2-0-1-1
0
geplaatst: 5 november 2013, 19:18 uur
2MY schreef:
Zou 'De Pelgrom' in Antwerpen nog bestaan?' vraag ik mezelf af terwijl ik naar The Mole luister. Donkere doch gezellige kelderruimtes die enkel door kaarsen verlicht worden. Hier geen gekrijs van mishandelde kindertjes - zo'n kelder is het dus niet - maar rustig gekeuvel over welke kaas nu eigenlijk het best bij die bepaalde trappist hoort. Of andersom.
Zou 'De Pelgrom' in Antwerpen nog bestaan?' vraag ik mezelf af terwijl ik naar The Mole luister. Donkere doch gezellige kelderruimtes die enkel door kaarsen verlicht worden. Hier geen gekrijs van mishandelde kindertjes - zo'n kelder is het dus niet - maar rustig gekeuvel over welke kaas nu eigenlijk het best bij die bepaalde trappist hoort. Of andersom.
Daar ben ik vroeger ook nog geregeld iets gaan drinken!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2013, 19:26 uur
23.
Chimes & Bells - The Mole 7,3
Muzikaal is dit prachtig, alleen de stem van de zangeres is wat leeg, die met een wat voller geluid heel wat meer punten gehad.
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 5,8
R & B en hiphop samen in een nummer, dat veel kanten opstuitert maar waar ik weinig mee kan.
Sophya - The Dream I 8,7
Ligt het aan het anderstalige topic, maar dit keer heb ik nominaties uit Faroer, Denemarken, en deze uit Israel, heerlijke muziek om bij weg te dromen, mix tusen DCD en The Cure.
Laurie Freelove - O My Heart 7,8
Soms zijn er van die stemmen, die heel raar zijn en toch iets hebben, dit is zo'n stem, lekker rauw, leuk nummer.
2-0-2-2
Chimes & Bells - The Mole 7,3
Muzikaal is dit prachtig, alleen de stem van de zangeres is wat leeg, die met een wat voller geluid heel wat meer punten gehad.
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 5,8
R & B en hiphop samen in een nummer, dat veel kanten opstuitert maar waar ik weinig mee kan.
Sophya - The Dream I 8,7
Ligt het aan het anderstalige topic, maar dit keer heb ik nominaties uit Faroer, Denemarken, en deze uit Israel, heerlijke muziek om bij weg te dromen, mix tusen DCD en The Cure.
Laurie Freelove - O My Heart 7,8
Soms zijn er van die stemmen, die heel raar zijn en toch iets hebben, dit is zo'n stem, lekker rauw, leuk nummer.
2-0-2-2
0
geplaatst: 5 november 2013, 19:34 uur
23.
Mysterieuze sfeer, fijne zang, er had misschien nog een klein beetje climax bij gekund 7,8
Ik weet niet wat ik hiermee moet, ritmisch? zang? muzikaal? opbouw? 4,0
Sophya - The Dream I
Curish gitaartje, 80s? Mooie ambient sound, zeker met die vocalen erbij 8,0
Rauwe zangstem met een wat vinnige gitaarbegeleiding, heerlijk energiek nummer 8,8
2-0-3-3
Mysterieuze sfeer, fijne zang, er had misschien nog een klein beetje climax bij gekund 7,8
Ik weet niet wat ik hiermee moet, ritmisch? zang? muzikaal? opbouw? 4,0
Sophya - The Dream I
Curish gitaartje, 80s? Mooie ambient sound, zeker met die vocalen erbij 8,0
Rauwe zangstem met een wat vinnige gitaarbegeleiding, heerlijk energiek nummer 8,8
2-0-3-3
0
geplaatst: 5 november 2013, 20:01 uur
23.
Chimes & Bells - The Mole 5,5 (matig en kan niet tippen aan DCD)
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 7,0 (klinkt lekker)
Sophya - The Dream I 7,8 (prima nummer)
Laurie Freelove - O My Heart 6,2 (wel lekker tempo maar gaat op gegeven moment irriteren)
2-1-4-3
Chimes & Bells - The Mole 5,5 (matig en kan niet tippen aan DCD)
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure 7,0 (klinkt lekker)
Sophya - The Dream I 7,8 (prima nummer)
Laurie Freelove - O My Heart 6,2 (wel lekker tempo maar gaat op gegeven moment irriteren)
2-1-4-3
0
geplaatst: 5 november 2013, 20:20 uur
23.
Chimes & Bells - The Mole (7,0)
Had heel mooi kunnen zijn; de zangeres overtuigt alleen niet helemaal.
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure (7,7)
Dit soort hiphop kan ik wel waarderen, er gebeurt veel en toch blijft het best wel laid back.
Sophya - The Dream I (8,3)
Fraaie wave in mijn straatje met een mooi gitaargeluid en passende vocalen.
Laurie Freelove - O My Heart (7,3)
Lekker gejaagd nummer; ben er nog niet helemaal uit wat ik van de zangeres vind.
2-2-5-3
Chimes & Bells - The Mole (7,0)
Had heel mooi kunnen zijn; de zangeres overtuigt alleen niet helemaal.
Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN Exquire - Pressure (7,7)
Dit soort hiphop kan ik wel waarderen, er gebeurt veel en toch blijft het best wel laid back.
Sophya - The Dream I (8,3)
Fraaie wave in mijn straatje met een mooi gitaargeluid en passende vocalen.
Laurie Freelove - O My Heart (7,3)
Lekker gejaagd nummer; ben er nog niet helemaal uit wat ik van de zangeres vind.
2-2-5-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.