MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance
Leuk deuntje. Dave Brubeck is een grootheid, maar ben toch blij als ze uitgeklapt zijn
(... en die ... zien we nooit meer ... te-rug) (oh Justus hoort ... "dat doet de deur dicht") 6,5

The Jim Carroll Band - People Who Died
Redelijk punk-nummertje. Feestmuziekje, voor gelegenheden wel aardig maar het zal voor mij nooit luistermuziek worden, maar leuk op z'n tijd. Daarnaast vind ik dat een punk-nummer niet veel langer dan 3 minuten moet zijn (en ja ik weet dat dit generaliserend is) 6,5

Garda - Upper / Lower Water Course
Mooie ontwikkeling in het nummer, doet denken aan Wilco 7,5

Eivør - True Love
Sterk nummer, mooie vocalen (heerlijke stem) passend bij de muziek, prettige versnelling. (aanvankelijk een Kate Bush associatie, maar ook Marnie e.a.) 8,5

1-1-2-2

Deadline: 3-11 18.00 uur

20.

Jammer genoeg heb ik in het weekend minder tijd voor wat onderbouwing. Vandaar alleen de cijfers. Sterke ronde trouwens!

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 6.0

The Jim Carroll Band - People Who Died 7,5

Garda - Upper / Lower Water Course 8,5

Eivør - True Love 8.0

1-1-3-3

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance: Geen onbekende naam, jazz en handen klappen gaat goed samen. Leuk liedje voor een kattevoer reclame. 6,5
The Jim Carroll Band - People Who Died: Lijkt wel op onze eigen Herman Brood, met wat Ramones er doorheen. Toevallig ook allemaal mensen die dood zijn. 7
Garda - Upper / Lower Water Course: Prima Neil Diamond achtig luisterliedje. 6,8
Eivør - True Love: Scary begin, maar als die zangeres invalt, wordt het wel erg mooi.9

1-2-3-4

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance: 4,0
Tsja, in het begin is het nog wel even aardig dat geklap, maar het wordt al snel flauw en irriitant en ik ben blij dat het nummer afgelopen is (en dat is geen goed teken voor een kort nummer)..

The Jim Carroll Band - People Who Died: 9,3
Heerlijk ongecompliceerd maar wat mij betreft onweerstaanbaar punk nummer uit de NY wave en punk scene waarin Carroll met steun van Patti Smith z'n band was gestart.

Garda - Upper / Lower Water Course: 7,0
Mooi nummer dat me aan een andere artiest / band doet denken maar ik kom er maar niet op aan wie (misschien later nog), maar ook een nummer waarbij ik m'n twijfels heb of dit wel blijft hangen.

Eivør - True Love: 8,4
Wat komt er toch een hoop moois uit Scandinavie.Sterk nummer, sterk gezongen, dit kan nog wel eens verder doorgroeien. Benieuwd geworden naar het album ook.

1-3-3-5

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance: Tikkeltje monotoon misschien maar dit jazzy nummer heeft een prettig ritme en sound(7,2)

The Jim Carroll Band - People Who Died: Recht toe recht aan punknummer.Leuk maar het blijft wat mij betreft toch wat in de schaduw staan van een band als The Ramones(7)

Garda - Upper / Lower Water Course: Ingetogen nummer daarna komt er wat meer pit in.Toch overtuigt het mij niet helemaal(6,8)
.
Eivør - True Love: Sfeervol intro gevolgd door het scandinavische equivalent van Kate Bush .Zat te denken aan een beoordeling ruim boven de 8 ,maar het laatste (luchtige)gedeelte doet toch wat afbreuk aan mijn eindoordeel.Wel de winnaar van deze ronde.(7,3)

2-3-3-6

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance (5,5)
Dit is mij te melig.

The Jim Carroll Band - People Who Died (6,0)
Was het nummer beperkt gebleven tot 3 minuten, dan was de score hoger uitgevallen.

Garda - Upper / Lower Water Course (7,0)
Misschien niet opvallend, maar dit kan beter worden als je het vaker hoort.

Eivør - True Love (6,5)
Jammer van die nasleep inderdaad. Het begin was veelbelovend.

2-3-4-7

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance (6,0)
Tja, niet direct iets wat je anno 2013 nog snel opzet. Muziekhistorisch ongetwijfeld relevant, maar iets te niemandallerig.

The Jim Carroll Band - People Who Died (7,0)
Deze had ik al eerder gehoord. Leuk, al zijn er in die tijd veel genialere dingen uitgebracht.

Garda - Upper / Lower Water Course (7,2)
Dit soort hedendaagse indie gaat vaak een beetje langs me heen, maar dit heeft wel wat en zou wel eens langzaam maar zeker kunnen aanslaan bij meerdere luisterbeurten.

Eivør - True Love (8,2)
Tijdens het begin van de eerste luisterbeurt vreesde ik nog even voor het zoveelste Scandinavische cliché, maar dit heeft zeker een eigen smoel. Ze heeft een mooie stem en het nummer breekt op een leuke manier open. Ook hier 'doorgroeimogelijkheden'.

2-3-5-8

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 8
The Jim Carroll Band - People Who Died 6
Garda - Upper / Lower Water Course 6,5
Eivør - True Love 6

- Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance
Eenvoudige, maar bijzonder effectieve compositie. De wisselende nadruk tussen de piano en het handjeklap is erg tof, meer moet het soms niet zijn.
- The Jim Carroll Band - People Who Died
Catchy, al die dooie mensen. De gitaar komt wel lekker scherp uit de hoek, verder klinkt het nogal vreemd vrolijk.
- Garda - Upper / Lower Water Course
De zanger geeft me Tom-Odellkriebels, met zijn goedkope jankstem. Gelukkig zit het muzikaal boeiender ineen en helpt de tweede stem het nummer ook een eind verder.
- Eivør - True Love
Een Kate Bush dier er toch niet helemaal een is. Te veel afleidende echo’s, ietwat eenzijdig pianowerk en dan die macabere ondertoon...

3-3-6-8

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 9,5
Een kleine veertig jaar geleden uit het bakje met singles van mijn ouders geplukt. Was toen meteen onder de indruk en kan er nog steeds met veel plezier naar luisteren. Ik mis de muzikale scholing om er iets zinnigs over te zeggen, maar de manier waarop de piano, percussie en clapping samengaan en toch ook tegen elkaar in, maakt dit voor mij tot een tijdloos genot (veel meer dan het ietwat gezapige Take Five). De muzikale knipoog aan het einde leek mij altijd een verwijzing naar de veel simpeler muziek van de square dance en daarin wordt ik gesteund door wikipedia, zie ik.

The Jim Carroll Band - People Who Died 6,0
Dit vind ik dan weer vrij simpel en saai. En hoewel ik niet twijfel aan de oprechtheid van 's mans gevoelens, komt dit bij mij dan weer heel melig binnen. Deze had van mij dus wel na twee minuten afgelopen mogen zijn, maar helaas. De gitaar maakt een en ander nog net genoeg voor een voldoende.

Garda - Upper / Lower Water Course 7,5
Mooie instrumentatie en bijna optimale tempovariatie. Op de zang valt miscchien wel iets af te dingen, maar ik sluit niet uit dat een minder geknepen stem juist niet zo goed bij de muziek zou passen. Dat zouden we eerst eens moeten proberen. Al met al muziek waar ik graag naar luister, al is het ook weer typisch zo'n geval van "gaat dit groeien of vervelen".

Eivør - True Love 8,5
Fraaie zangeres, mij bekend uit de anderstalige ladders, maar dan uiteraard in het Faroers (of hoe heet dat?). In het Engels weet zij zich ook prima te redden. Klinkt een beetje Kate Busherig, inderdaad. En dat is zeker geen slechte zaak, zolang de vergelijking niet pijnlijk wordt. En dat wordt hij niet. Het einde is miscchien een beetje te lang monotoon (kwestie van smaak ook) op zichzelf, maar past wel prachtig bij de Bergmanesque video met fraai thema.

4-3-6-9

In de huidige anderstalige ladder staat niet alleen een nummer van Eivør, maar ook twee nummers van Valravn, waaronder een van de finalisten van een vorige Alt-152. Jullie zijn van harte uitgenodigd.

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 6,0
Gezellig nummer maar niets voor mij.

The Jim Carroll Band - People Who Died 6,5
Ook een gezellig nummer,leuk om op te Jiven

Garda - Upper / Lower Water Course 8,0
Verarssend nummer van deze Duitse band. Hou ik wel van.

Eivør - True Love 8,5
Beste nummer van de 4. Het beste te luisteren zonder je door de clip te laten afleiden.
Ik hoor er ook een beetje Laleh in.

4-3-7-10

Deadline: 3-11 18.00 uur.

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 7
Brubeck is altijd gezellig.

The Jim Carroll Band - People Who Died 5,5
Dit duurt echt 2 x te lang om het boeiend te houden. Ik vond het leuk maar het bleef meer van hetzelfde en daardoor saai de spanningsboog was weg.

Garda - Upper / Lower Water Course 6,3
Beetje mompel liedje de spanning komt niet onderhuids later in het nummer wordt het muzikaal nog een beetje spannend daarom voldoende.

Eivør - True Love 7,8
Duidelijke rondewinnaar mooie stem mooie begeleiding.

5-3-7-11

Deadline: 3-11 18.00 uur.

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 6.8
The Jim Carroll Band - People Who Died 5.8
Garda - Upper / Lower Water Course 5.7
Eivør - True Love 7.2

6-3-7-12

20.

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 6,0 (goed bedacht maar niet iets dat je vaak opzet)
The Jim Carroll Band - People Who Died 5,0 (niet echt origineel)
Garda - Upper / Lower Water Course 7,9 (Goed!)
Eivør - True Love 8,0 (mooi nummer met wel tikkeltje te veel herhaling)

6-3-8-13

Deadline: 3-11 18.00

20. Goeie ronde hoor!

Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance
Erg lekker nummer van dhr Brubeck. Ik herkende het al, lekker tempo. Handgeklap verveelt me niet maar het pianoriedeltje maakt het nummer helemaal. (7,6)

The Jim Carroll Band - People Who Died
Leuk onderhoudend punknummertje waar er vele van zijn gemaakt. Maar deze valt wel in de juiste categorie waar ook veel meuk is gemaakt. (7,2)

Garda - Upper / Lower Water Course
Heel fijn nummer van een heel fijn album (met wellicht wel de mooiste hoes) van dit Duitse kollektief. Fijne opbouw waardoor het op een gematigde wijze losbarst en de stem vind ik mooi breekbaar, af en toe tegen het fluisterende aan. Past helemaal in mijn straatje! (8,8)

Eivør - True Love
Mooi nummer, zit zelfs een vorm van spanningsopbouw in. Veel sfeer en het einde kwam toch nog onverwachts (gezien de eerdere commentaren). (8,0)

6-3-9-14

2MY
20.

1. Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance 6,5
2. The Jim Carroll Band - People Who Died 7
3. Garda - Upper / Lower Water Course 7,2
4. Eivør - True Love 8

1. Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance // Aangenaam klap-liedje. En net als je denkt "zo is het wel genoeg geweest" komt de piano er gelukkig nog even bij.
2. The Jim Carroll Band - People Who Died // Dit doet me aan een stuk of 10 andere nummers denken die ik waarschijnlijk ook wel leuk vind, maar eveneens te luchtig blijken om de naam van te onthouden.
3. Garda - Upper / Lower Water Course // simpelweg mooi nummer dat meer leunt op de openhaardsfeer dan op de originaliteit.
4. Eivør - True Love // Zeer geslaagd! Mooie vrouwenstem die pijnloos (voor mij dan) de hoogte ingaat.

6-3-10-15

Even een (overbodige) mededeling:

... als de deadline is verlopen, kan de volgende battle gewoon geplaatst worden !!!

Uitslag:

1. Eivør - True Love , 15 pt gem: 7,95
2. Garda - Upper / Lower Water Course , 10 pt gem: 7,22
3. Dave Brubeck Quartet - Unsquare Dance , 6 pt gem: 6,75
4. The Jim Carroll Band - People Who Died , 3 pt gem: 6,78

17 deelnemers

21.

Cracker - Star
Sean Hayes - Garden
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer
The KVB - Shadows

0-0-0-0

Deadline: 4-11 18.00

21.

Cracker - Star 6
Sean Hayes - Garden 7,5
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7
The KVB - Shadows 6,5

- Cracker - Star
Aardige, ongecompliceerde meezinger met een Britpopperige zanger. Mag op de radio komen, maar verder geen behoefte om het nog te horen.
- Sean Hayes - Garden
Mooie wegvallende stem over het troebele geneurie, gepingel en getrom. Geen opvallend nummer, maar het overtuigt in zijn kleine sound.
- Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer
Fijne aangeklede beat kent dit nummer en ook hier bepaalt de typische zangstijl mee de sfeer. De opzwelling naar het einde toe had echt niet gehoeven
- The KVB - Shadows
De helse gitaren hebben een lekker dissonant effect en maken het hele nummer. Zang en drums zijn me iets te nadrukkelijk wavy, maar het tempo zit goed.

0-1-1-0

21.

Cracker - Star 6,4
Sean Hayes - Garden 7,3
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,8
The KVB - Shadows 9

Cracker - Star Mwa beetje lauw lauw dit gaat een beetje langs me heen zonder te irriteren maar ook zonder te grijpen. Inwisselbaar.

Sean Hayes - Garden

Leuk laidback instrument gebruik, prettige wat rokerige stem beetje dromerig ik vind het wel prettig dit.

Poëtisch verhalend muzikaal prachtig omlijst een luisterliedje met een hoofdletter L. Dit is echt niet mijn favoriete genre maar dit nummer heeft wel kwaliteit.

The KVB - Shadows

Ja hier springt mijn hartje van op. Heerlijke distorted gitaren, stofzuiger sound die in muren op je af komen denderen. Driewerf yes voor deze eerdere ontdekking van me dit jaar.

0-1-2-1

2MY
21.

1. Cracker - Star 6,8
2. Sean Hayes - Garden 6,8
3. Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,3
4. The KVB - Shadows 7,5

0-1-3-2

21.

1. Cracker - Star 5,5
2. Sean Hayes - Garden 6,8
3. Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 8,1
4. The KVB - Shadows 7,0

0-1-4-3

21.

Cracker – Star: Helden, altijd goed.8
Sean Hayes – Garden: Leuk luisternummer met die blikken trommel, bouwt prima op. 7,5
Steve Kilbey & Martin Kennedy – Sumer: Prachtig dromerig nummer van de frontman van The Church. 9,5
The KVB – Shadows : Mooie herrie, betere variant op The Horrors, zo kan het dus ook. 9

0-1-5-4

21.

Cracker - Star 6,0 (redelijk maar niet bijzonder)
Sean Hayes - Garden 6,3 (muzikaal mooi, stem too-arty-farty)
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 8,5 (prachtig! wil nog een keertje luisteren)
The KVB - Shadows 7,2 (aanstekelijke 21st century new wave)

0-1-6-5

21.

Cracker - Star
13 in dozijn 6,0

Sean Hayes - Garden
Blijft het hele nummer heel rustig en minimaal en dat wordt niet gecompenseerd met spanning of iets pakkends, helaas 6,0

Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 
Rustige ontwikkeling en alles weer subtiel uitgevoerd. Prima nummer 8,0

The KVB - Shadows
Fijne drive, apart sfeertje, prima nummer 7,5

0-1-7-6

21.

Cracker - Star (6,5)
Toffe band die hier duidelijk al over zijn hoogtepunt heen was, mist het heilige vuur van de geweldige eerdere singles.

Sean Hayes - Garden (7,3)
Fijn rustig nummer, het drumgeluid springt er leuk uit.

Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer (7,8)
Opnieuw een rustig nummer, deze is wat verder uitgewerkt, sfeervol!

The KVB - Shadows (8,5)
Ongeveer wat je zou kunnen verwachten als Sex Beat (Gun Club) door A Place To Bury Strangers gecovered zou worden.

0-1-8-7

21.

1. Cracker - Star 6,5
2. Sean Hayes - Garden 6,5
3. Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 7,3
4. The KVB - Shadows 7,0

0-1-9-8

21.

1. Cracker - Star 6,5

Popp nummer waar niks mis mee is maar ook niks onderscheidends heeft. Zang doet me een beetje aan Gavin Rossdale denken.

2. Sean Hayes - Garden 8,5
Zeer mooi nummer dat uitblinkt in zijn minimalisme. De stem van de zanger spreekt me ook erg aan

3. Steve Kilbey & Martin Kennedy - Sumer 8,0
Goede opbouw in dit nummer. Krijg er een soort van desert-gevoel bij.

4. The KVB - Shadows 8,5
Typerende kille new-wave klanken op een lekker beat. Deze muziek zet een dergelijk creepy sfeertje neer wat helemaal mijn ding is.

0-2-9-9

21.

Cracker - Star
In principe niets mee aan de hand. Zit in een te sterke ladder. 7,0

Sean Hayes - Garden
Mooi breekbaar stem. Fijn basic geluid ook. Mag ik wel. 7,6

Instrumentatie en zang dik in orde. 7,2

The KVB - Shadows
Wmb iets teveel herrie op de vroege ochtend. 6,8

0-3-10-9

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:01 uur

geplaatst: vandaag om 20:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.