Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2013, 18:19 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: Haperende jazz. 6
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça: Dit klinkt wel erg prettig. 7,5
Piano magic - You Never Loved This City. Bij mij zeker bekend, deze band, heb hier dit album van. In de winkel dachten ze in eerste instantie dat ik op zoek was naar een klassiek album. Klinkt het als de mannelijke versie van Dead Can Dance? Inderdaad, meneer Perry hoor je daadwerkelijk zingen, wel gelijk het beste nummer van het album. Is trouwens geen nominatie van mijzelf. 10(+)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: Moet teveel aan Shakira denken. 6
0-1-1-0
Deadline: 8-11 18.00
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: Haperende jazz. 6
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça: Dit klinkt wel erg prettig. 7,5
Piano magic - You Never Loved This City. Bij mij zeker bekend, deze band, heb hier dit album van. In de winkel dachten ze in eerste instantie dat ik op zoek was naar een klassiek album. Klinkt het als de mannelijke versie van Dead Can Dance? Inderdaad, meneer Perry hoor je daadwerkelijk zingen, wel gelijk het beste nummer van het album. Is trouwens geen nominatie van mijzelf. 10(+)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: Moet teveel aan Shakira denken. 6
0-1-1-0
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:00 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers
Mooi muziekstuk, ik weet nog niet of dit goed blijft, voor nu lekker. 8,0
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça
Prima nummer (al is dit soort muziek voor mijn gevoel wel tijdelijk leuk) 7,0
Piano magic - You Never Loved This City
De stem van Brendan Perry is heel herkenbaar al komt deze niet altijd perfect uit in dit nummer (ik mis toch een ambient/spacy sound). Zeker een mooi muziekstuk met een fijne ontwikkeling. 8,0
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal
Popnummer à la Mecano, wel aardig maar totaal niks bijzonders (of je moet per definitie lyrisch zijn over het anderstalige lied) 7,0
1-1-2-0
Mooi muziekstuk, ik weet nog niet of dit goed blijft, voor nu lekker. 8,0
Prima nummer (al is dit soort muziek voor mijn gevoel wel tijdelijk leuk) 7,0
De stem van Brendan Perry is heel herkenbaar al komt deze niet altijd perfect uit in dit nummer (ik mis toch een ambient/spacy sound). Zeker een mooi muziekstuk met een fijne ontwikkeling. 8,0
Popnummer à la Mecano, wel aardig maar totaal niks bijzonders (of je moet per definitie lyrisch zijn over het anderstalige lied) 7,0
1-1-2-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 november 2013, 19:11 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers5
Mijn favoriete genre
, kost mij op de een of andere manier veel moeite om hierna te lusiteren, wordt hier nerveus van.
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,2
Vrolijke indiepop, aanstekelijk zelfs
Piano magic - You Never Loved This City 7,5
Zware kost dit nummer, duister zwaarmoedig met mooie strijkers, muziek die vleertje ook blij zal maken. Niet voor tere zieltjes.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 6
Neeabsoluut geen mooie stem, dit meisje zal het niet gaan maken vrees ik.
1-2-3-0
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers5
Mijn favoriete genre
, kost mij op de een of andere manier veel moeite om hierna te lusiteren, wordt hier nerveus van.Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,2
Vrolijke indiepop, aanstekelijk zelfs
Piano magic - You Never Loved This City 7,5
Zware kost dit nummer, duister zwaarmoedig met mooie strijkers, muziek die vleertje ook blij zal maken. Niet voor tere zieltjes.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 6
Neeabsoluut geen mooie stem, dit meisje zal het niet gaan maken vrees ik.
1-2-3-0
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:23 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 8,4
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,5
Piano magic - You Never Loved This City 9,4
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 4
Gewoon een heel fijn stukje Jazz leuk om dit ook hier tegen te komen.
Beetje lichtvoetig en lichtverteerbaar een crackertje maar ik eet liever zuurdesemvolkorenbrood.
Ja een schitterend nummer en ook nog eens een ontdekking want was vooralsnog onbekend. Ik hoor een beetje Cave ik hoor een beetje Veils ik hoor mooie strijkers ja hoor vleertje loopt hier wel warm voor
Fijne warme stem voor donkere novemberavonden.
Sorry voor de inzender maar ik heb het idee dat ik hier naar een songfestival liedje zit te luisteren.
2-2-4-0
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 8,4
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,5
Piano magic - You Never Loved This City 9,4
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 4
Gewoon een heel fijn stukje Jazz leuk om dit ook hier tegen te komen.
Beetje lichtvoetig en lichtverteerbaar een crackertje maar ik eet liever zuurdesemvolkorenbrood.
Ja een schitterend nummer en ook nog eens een ontdekking want was vooralsnog onbekend. Ik hoor een beetje Cave ik hoor een beetje Veils ik hoor mooie strijkers ja hoor vleertje loopt hier wel warm voor
Fijne warme stem voor donkere novemberavonden. Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal
Sorry voor de inzender maar ik heb het idee dat ik hier naar een songfestival liedje zit te luisteren.
2-2-4-0
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:33 uur
Jammer dat je er vorige ronde niet bij was vleertje, ik was wel benieuwd wat je van Sezen Aksu zou vinden...
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:44 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5,5 (muzikaal goed maar not my cup of tea)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,5 (leuk nummertje in mooie taal)
Piano magic - You Never Loved This City 8,5 (prima muziek)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 9,5 (aparte stem van deze Ethiopische, ze zingt in het Amhaars)
2-2-5-1
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5,5 (muzikaal goed maar not my cup of tea)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,5 (leuk nummertje in mooie taal)
Piano magic - You Never Loved This City 8,5 (prima muziek)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 9,5 (aparte stem van deze Ethiopische, ze zingt in het Amhaars)
2-2-5-1
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:47 uur
25.
1. Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 6,8
2. Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,5
3. Piano magic - You Never Loved This City 7,5
4. Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 6,8
1. Ibrahim Maalouf - Questions & Answers // Af en toe komt er een stukje jazz voorbij dat m'n goedkeuring toch wel ietofwat kan wegdragen. Is het dat er toch een herkenbare melodie in zit (af en toe en slechts een beetje) of dat er betrekkelijk weinig alle kanten wordt uitgeschoten (behalve in die stukjes). We zullen het waarschijnlijk wel nooit weten.
2. Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça // Hop hop hop!
3. Piano magic - You Never Loved This City // De bandnaam deed een liftmuziek-cd vermoeden met instrumentale hits van Celine Dion en Michael Jackson. Dus dit viel toch weer mee. Het pianostukje rond de tweeënhalve minuut (en verder) maakt wel het verschil. 'k Vind het wel eerder Coldplay dan Cave btw.
4. Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal // Deze stem verdient een donkere en zware instrumentatie waarbij de ellende er af moet druipen. Dit klinkt te lichtvoetig en dat is jammer.
2-3-6-1
1. Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 6,8
2. Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,5
3. Piano magic - You Never Loved This City 7,5
4. Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 6,8
1. Ibrahim Maalouf - Questions & Answers // Af en toe komt er een stukje jazz voorbij dat m'n goedkeuring toch wel ietofwat kan wegdragen. Is het dat er toch een herkenbare melodie in zit (af en toe en slechts een beetje) of dat er betrekkelijk weinig alle kanten wordt uitgeschoten (behalve in die stukjes). We zullen het waarschijnlijk wel nooit weten.
2. Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça // Hop hop hop!
3. Piano magic - You Never Loved This City // De bandnaam deed een liftmuziek-cd vermoeden met instrumentale hits van Celine Dion en Michael Jackson. Dus dit viel toch weer mee. Het pianostukje rond de tweeënhalve minuut (en verder) maakt wel het verschil. 'k Vind het wel eerder Coldplay dan Cave btw.
4. Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal // Deze stem verdient een donkere en zware instrumentatie waarbij de ellende er af moet druipen. Dit klinkt te lichtvoetig en dat is jammer.
2-3-6-1
0
geplaatst: 7 november 2013, 19:50 uur
0
geplaatst: 7 november 2013, 20:00 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5,0 ( niks aan)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,0 (ik zie Suarez liever voetballen)
Piano magic - You Never Loved This City 8,5 (mooi nummer, beste van de deze 4)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 7,5 (aparte stem zeker. Mooi nummer herken er absoluut geen songfestival in.)
2-3-7-2
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5,0 ( niks aan)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6,0 (ik zie Suarez liever voetballen)
Piano magic - You Never Loved This City 8,5 (mooi nummer, beste van de deze 4)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 7,5 (aparte stem zeker. Mooi nummer herken er absoluut geen songfestival in.)
2-3-7-2
0
geplaatst: 7 november 2013, 21:04 uur
25.
Als niet jazz-leifhebber kan ik dit redelijk goed hebben. De vreemde stops en de trompetuithalen maken het ernaar dat ik het niet helemaal goed kan hebben. 6,5
Heerlijk zomers plaatje, warm gitaarspel, lekker uptempo en lekker meezingbaar. 8,5
Mooi in zijn compleetheid; piano, stem, opbouw. 8,0
Songfestivaldeuntje. 6,5
Edit: ik zie datik niet de enige ben die dit aan het songfestival linkt.
2-4-8-2
Als niet jazz-leifhebber kan ik dit redelijk goed hebben. De vreemde stops en de trompetuithalen maken het ernaar dat ik het niet helemaal goed kan hebben. 6,5
Heerlijk zomers plaatje, warm gitaarspel, lekker uptempo en lekker meezingbaar. 8,5
Mooi in zijn compleetheid; piano, stem, opbouw. 8,0
Songfestivaldeuntje. 6,5
Edit: ik zie datik niet de enige ben die dit aan het songfestival linkt.
2-4-8-2
0
geplaatst: 7 november 2013, 22:29 uur
Country Trash schreef:
Jammer dat je er vorige ronde niet bij was vleertje, ik was wel benieuwd wat je van Sezen Aksu zou vinden...
ik zal er nog een mening over geven aan je. Beetje druk met werk en gisteren radio maken. Nu eersr slapen ik moet een aantal rondes die ik deze week door drukte gemist heb nog na luisteren.Jammer dat je er vorige ronde niet bij was vleertje, ik was wel benieuwd wat je van Sezen Aksu zou vinden...
0
geplaatst: 8 november 2013, 06:56 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers .Ondanks de vele herhalingen ligt dit jazznummer lekker in het gehoor en van het trompetspel kan ik zelfs genieten(7,3)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça .De luchtere franse versie van Tamikrest.Leuk al doet het simpele oh oh refreintje wat afbreuk aan het nummer(7,2)
Piano magic - You Never Loved This City.Melodieus pianospel,sfeervolle strijkers en Brendan Perry's zang is de kers op de taart(9,5)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal.Fraai intro ,goed gezongen maar niet echt onderscheidend(6,8)
3-4-9-2
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers .Ondanks de vele herhalingen ligt dit jazznummer lekker in het gehoor en van het trompetspel kan ik zelfs genieten(7,3)
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça .De luchtere franse versie van Tamikrest.Leuk al doet het simpele oh oh refreintje wat afbreuk aan het nummer(7,2)
Piano magic - You Never Loved This City.Melodieus pianospel,sfeervolle strijkers en Brendan Perry's zang is de kers op de taart(9,5)
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal.Fraai intro ,goed gezongen maar niet echt onderscheidend(6,8)
3-4-9-2
0
geplaatst: 8 november 2013, 11:25 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: 8,5
Mijn eigen nominatie en dan nog wel in de jazzhoek waar ik over het algemeen niet zo heel veel mee heb. Ibrahim Maalouf onlangs gezien op de zondagochtend VPRO’s vrije geluiden en die kennismaking beviel me wonderwel heel goed. Heerlijk relaxed nummer.
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça: 7,0
De woorden vrolijk, aanstekelijk en lichtvoetig zijn al diverse malen gevallen en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Leuk nummer al heb ik hierbij wel een beetje het gevoel of ik hier na een aantal meer luisterbeurten nog steeds zo over denk
Piano magic - You Never Loved This City: 9,0
Wat een prachtig sfeervol donker number (met prachtige strijkers inderdaad), dit soort ontdekkingen maken dit topic zo leuk. Kandidaat winnaar voor mij van deze competitie.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: 4,0
Beetje 13 in een dozijn popdeuntje waarbij ik net als vleerje en Sunderland aan een songfestival nummer moet denken. Geen prettige stem ook, helaas is niet alle anderstalige muziek leuk.
4-4-10-2
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: 8,5
Mijn eigen nominatie en dan nog wel in de jazzhoek waar ik over het algemeen niet zo heel veel mee heb. Ibrahim Maalouf onlangs gezien op de zondagochtend VPRO’s vrije geluiden en die kennismaking beviel me wonderwel heel goed. Heerlijk relaxed nummer.
De woorden vrolijk, aanstekelijk en lichtvoetig zijn al diverse malen gevallen en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Leuk nummer al heb ik hierbij wel een beetje het gevoel of ik hier na een aantal meer luisterbeurten nog steeds zo over denk
Piano magic - You Never Loved This City: 9,0
Wat een prachtig sfeervol donker number (met prachtige strijkers inderdaad), dit soort ontdekkingen maken dit topic zo leuk. Kandidaat winnaar voor mij van deze competitie.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: 4,0
Beetje 13 in een dozijn popdeuntje waarbij ik net als vleerje en Sunderland aan een songfestival nummer moet denken. Geen prettige stem ook, helaas is niet alle anderstalige muziek leuk.
4-4-10-2
0
geplaatst: 8 november 2013, 16:24 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: 6,5
Beetje voortkabbelende Jazz in mijn oren. Niks mis mee hoor. Mij doet het alleen vrij weinig.
Lekker aanstekelijk franstalig popnummer
Piano magic - You Never Loved This City: 8,0
Heel mooi nummer! Prachtige strijkers, goede sfeer en opbouw.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: 6,3
Klinkt een beetje als de Shakira van Ethiopië.
4-5-11-2
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers: 6,5
Beetje voortkabbelende Jazz in mijn oren. Niks mis mee hoor. Mij doet het alleen vrij weinig.
Lekker aanstekelijk franstalig popnummer
Piano magic - You Never Loved This City: 8,0
Heel mooi nummer! Prachtige strijkers, goede sfeer en opbouw.
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal: 6,3
Klinkt een beetje als de Shakira van Ethiopië.
4-5-11-2
0
geplaatst: 8 november 2013, 16:54 uur
25.
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 7,8
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,5 (en een puntje)
Piano magic - You Never Loved This City 7
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 7,5
5-6-11-2
Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 7,8
Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 7,5 (en een puntje)
Piano magic - You Never Loved This City 7
Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 7,5
5-6-11-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 november 2013, 18:00 uur
Uitslag:
2 records in deze ronde, het hoogste gemiddelde, missschien wel van alle edities, maar helaas ook de minste deelnemers (12) deze ronde. Nog veel mensen die de magische piano moeten keuren dus
1 Piano magic - You Never Loved This City 11pt gem: 8,41
2 Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6 pt gem: 7,12
3 Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5 pt gem: 6,77
4 Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 2 pt gem: 6,49
2 records in deze ronde, het hoogste gemiddelde, missschien wel van alle edities, maar helaas ook de minste deelnemers (12) deze ronde. Nog veel mensen die de magische piano moeten keuren dus

1 Piano magic - You Never Loved This City 11pt gem: 8,41
2 Suarez - Qu'est Ce Que J'aime Ça 6 pt gem: 7,12
3 Ibrahim Maalouf - Questions & Answers 5 pt gem: 6,77
4 Zeritu Kebede- Yenem Ayne Aytoal 2 pt gem: 6,49
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 november 2013, 18:00 uur
26.
Chelsea Wolfe - Flatlands
Chimes & Bells - City Lies
Thee Oh Sees - Lupine Dominus
Xavier Rudd - Spirit Bird
0-0-0-0
Deadline 9-11 18.00
Chimes & Bells - City Lies
0-0-0-0
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 8 november 2013, 19:29 uur
26.
1. Chelsea Wolfe - Flatlands 7,5
2. Chimes & Bells - City Lies 7
3. Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7
4. Xavier Rudd - Spirit Bird 9,5
1. Chelsea Wolfe - Flatlands // Even dacht ik dat het een cover van Hallelujah zou worden, maar dat blijkt niet het geval. Het achtergrondgeluid doet me wat aan een kabbelend beekje denken, en dat doet het nummer op zich eigenlijk ook: rustig voortkabbelen. En dat doet het prima.
2. Chimes & Bells - City Lies // Het begint nogal blikkerig, maar ontplooit zich even verderop alsnog. Sympathiek nummer met een duister randje. Wel van het soort dat wel eens meer wordt genomineerd in deze alt 152, maar daar kunnen deze lieden ook niets aan doen.
3. Thee Oh Sees - Lupine Dominus // Was de eerste Hallelujah, dan doet het begin hiervan mij aan My Sharona denken. Daarna loopt die vergelijking totaal mank. Schijnbaar chaotisch, maar uiteindelijk netjes binnen de lijntjes. En niet te lang, ook weer een pluspunt.
4. Xavier Rudd - Spirit Bird // Alvast voor mij de mooiste ontdekking van het laatste half jaar. Met de koptelefoon op, lichten gedimd en in de zachte roes van anderhalf glas rode wijn in de zetel na een drukke werkdag. Dit is waar deze jongeman eindeloos van kan genieten.
1-0-0-1
Deadline 9-11 18.00
1. Chelsea Wolfe - Flatlands 7,5
2. Chimes & Bells - City Lies 7
3. Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7
4. Xavier Rudd - Spirit Bird 9,5
1. Chelsea Wolfe - Flatlands // Even dacht ik dat het een cover van Hallelujah zou worden, maar dat blijkt niet het geval. Het achtergrondgeluid doet me wat aan een kabbelend beekje denken, en dat doet het nummer op zich eigenlijk ook: rustig voortkabbelen. En dat doet het prima.
2. Chimes & Bells - City Lies // Het begint nogal blikkerig, maar ontplooit zich even verderop alsnog. Sympathiek nummer met een duister randje. Wel van het soort dat wel eens meer wordt genomineerd in deze alt 152, maar daar kunnen deze lieden ook niets aan doen.
3. Thee Oh Sees - Lupine Dominus // Was de eerste Hallelujah, dan doet het begin hiervan mij aan My Sharona denken. Daarna loopt die vergelijking totaal mank. Schijnbaar chaotisch, maar uiteindelijk netjes binnen de lijntjes. En niet te lang, ook weer een pluspunt.
4. Xavier Rudd - Spirit Bird // Alvast voor mij de mooiste ontdekking van het laatste half jaar. Met de koptelefoon op, lichten gedimd en in de zachte roes van anderhalf glas rode wijn in de zetel na een drukke werkdag. Dit is waar deze jongeman eindeloos van kan genieten.
1-0-0-1
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 8 november 2013, 20:59 uur
26.
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,3
Chimes & Bells - City Lies 6
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 9,8
Xavier Rudd - Spirit Bird 8
1. Chelsea Wolfe - Flatlands
Chelsea Wolfe maakt mooie fijne liedjes en heeft een stem waar ik blij van wordt. Ik kende haar al en ik vind haar klasse. Zo ook dit nummer waarvan het begin inderdaad op Hallelujah lijkt.
2. Chimes & Bells - City Lies
Dit raakt me om de 1 of andere reden niet zo. Het kan prima op de achtergrond maar het nodigt niet uit tot stil worden en luisteren.
3. Thee Oh Sees - Lupine Dominus
Wat een heerlijke plaat. Ik ben sinds ergens dit jaar een soort van helemaal Thee Oh Sees leip geworden. De energie spat van deze band af en dit nummer klinkt viezig, plakkerig, zweterig. Ik moet deze band absoluut ooit een keer live zien dat moet een waar feest zijn.
4. Xavier Rudd - Spirit Bird
Mooi nummer dit. Gevoelig gebracht fijne achtergrond geluiden ook, beetje etnisch, meer zondagochtend dan vrijdagavond dat dan weer wel.
2-0-1-1
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,3
Chimes & Bells - City Lies 6
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 9,8
1. Chelsea Wolfe - Flatlands
Chelsea Wolfe maakt mooie fijne liedjes en heeft een stem waar ik blij van wordt. Ik kende haar al en ik vind haar klasse. Zo ook dit nummer waarvan het begin inderdaad op Hallelujah lijkt.
2. Chimes & Bells - City Lies
Dit raakt me om de 1 of andere reden niet zo. Het kan prima op de achtergrond maar het nodigt niet uit tot stil worden en luisteren.
Wat een heerlijke plaat. Ik ben sinds ergens dit jaar een soort van helemaal Thee Oh Sees leip geworden. De energie spat van deze band af en dit nummer klinkt viezig, plakkerig, zweterig. Ik moet deze band absoluut ooit een keer live zien dat moet een waar feest zijn.
4. Xavier Rudd - Spirit Bird
Mooi nummer dit. Gevoelig gebracht fijne achtergrond geluiden ook, beetje etnisch, meer zondagochtend dan vrijdagavond dat dan weer wel.
2-0-1-1
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 8 november 2013, 21:13 uur
26.
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,7 (mooi subtiel gezongen en prachtige instrumenten, hou van dit soort folk pop)
Chimes & Bells - City Lies 5,5 (deze doet me helaas niks)
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,7 (muziek met een lekker sfeertje, distortion en veel drank hoort erbij)
Xavier Rudd - Spirit Bird 8,2 (yes, very nice!)
3-0-1-2
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,7 (mooi subtiel gezongen en prachtige instrumenten, hou van dit soort folk pop)
Chimes & Bells - City Lies 5,5 (deze doet me helaas niks)
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,7 (muziek met een lekker sfeertje, distortion en veel drank hoort erbij)
Xavier Rudd - Spirit Bird 8,2 (yes, very nice!)
3-0-1-2
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 8 november 2013, 21:24 uur
26.
Chelsea Wolfe - Flatlands 7,5
Chimes & Bells - City Lies 7
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,5
Xavier Rudd - Spirit Bird 7
- Chelsea Wolfe - Flatlands
Gevoelig klein liedje met de juiste klemtonen in stem en muziek. Vooral de mooie onderhuids opborrelede strijkers missen hun effect niet.
- Chimes & Bells - City Lies
Grimmig gesynthesize en duistere zang. De toeters en bellen hadden wat minder gemogen, maar het schept een fijn herfst-bijna-winters sfeertje.
- Thee Oh Sees - Lupine Dominus
Pompt lekker voorbij met zijn beladen gitaarsound en onverstaanbare vrouwenecho’s. En dan komt dat geweldig orgelachtig dingetje er halverwege doorpiepen en krijgt het nummer er een half bonuspunt bij!
- Xavier Rudd - Spirit Bird
De finale brengt dit nummer helemaal tot leven en hiermee krijgt de uitvoerder identiteit. Het bleef iets te lang uit, maar het deed uiteindelijk wel wat.
4-0-2-2
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe - Flatlands 7,5
Chimes & Bells - City Lies 7
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,5
Xavier Rudd - Spirit Bird 7
- Chelsea Wolfe - Flatlands
Gevoelig klein liedje met de juiste klemtonen in stem en muziek. Vooral de mooie onderhuids opborrelede strijkers missen hun effect niet.
- Chimes & Bells - City Lies
Grimmig gesynthesize en duistere zang. De toeters en bellen hadden wat minder gemogen, maar het schept een fijn herfst-bijna-winters sfeertje.
- Thee Oh Sees - Lupine Dominus
Pompt lekker voorbij met zijn beladen gitaarsound en onverstaanbare vrouwenecho’s. En dan komt dat geweldig orgelachtig dingetje er halverwege doorpiepen en krijgt het nummer er een half bonuspunt bij!
- Xavier Rudd - Spirit Bird
De finale brengt dit nummer helemaal tot leven en hiermee krijgt de uitvoerder identiteit. Het bleef iets te lang uit, maar het deed uiteindelijk wel wat.
4-0-2-2
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 8 november 2013, 22:50 uur
CHELSEA WOLFE - Flatlands 8
Geen onbekende, deze Chelsea Wolfe, staat hier geregeld op, mooie kruising tussen PJ Harvey en Zola Jesus
CHIMES & BELLS - City Lies 6,5
Dit heeft wel iets, maar het wil er (nog?) niet helemaal uitkomen, het blikkerige geluid vind ik eerder storend, maar voor de rest wel ok.
THEE OH SEES - Lupine Dominus 7
Ook bekend voor mij, lekker vettige en vuile rock. Op tijd en stond kan ik hier wel van genieten.
XAVIER RUDD - Spirit Bird 7
Mooi nummer, beetje lang wel, maar het gaat geen enkel moment vervelen...
Amai, sterke ladder deze, voor mij mogen ze eigenlijk alle vier door, maar na lang beraadslagen ziet de stand er nu als volgt uit:
5-0-3-2
Deadline 9-11 18.00
Geen onbekende, deze Chelsea Wolfe, staat hier geregeld op, mooie kruising tussen PJ Harvey en Zola Jesus
CHIMES & BELLS - City Lies 6,5
Dit heeft wel iets, maar het wil er (nog?) niet helemaal uitkomen, het blikkerige geluid vind ik eerder storend, maar voor de rest wel ok.
THEE OH SEES - Lupine Dominus 7
Ook bekend voor mij, lekker vettige en vuile rock. Op tijd en stond kan ik hier wel van genieten.
XAVIER RUDD - Spirit Bird 7
Mooi nummer, beetje lang wel, maar het gaat geen enkel moment vervelen...
Amai, sterke ladder deze, voor mij mogen ze eigenlijk alle vier door, maar na lang beraadslagen ziet de stand er nu als volgt uit:
5-0-3-2
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 9 november 2013, 01:12 uur
26.
Chelsea Wolfe – Flatlands: Bon Iver en Jeff Buckley hoor je terug, maar dan de vrouwelijke variant. Ook Cranberries en José González. Wel een mooie vrouw, lijkt wel wat op die Amy Lee van Evanescence. 7
Chimes & Bells City Lies: Die band is al eerder langs gekomen. Nu een bossanova versie van Dead Can Dance. 7,5
Thee Oh Sees - Lupine Dominus: Zonde van het gepiep in het begin, mij net iets te chaotisch allemaal. 6,5
Xavier Rudd - Spirit Bird : Mij allemaal te rustig, dat kinderkoor erbij maakt er wel nog wat van. 7,5
5-1-3-3
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe – Flatlands: Bon Iver en Jeff Buckley hoor je terug, maar dan de vrouwelijke variant. Ook Cranberries en José González. Wel een mooie vrouw, lijkt wel wat op die Amy Lee van Evanescence. 7
Chimes & Bells City Lies: Die band is al eerder langs gekomen. Nu een bossanova versie van Dead Can Dance. 7,5
Thee Oh Sees - Lupine Dominus: Zonde van het gepiep in het begin, mij net iets te chaotisch allemaal. 6,5
Xavier Rudd - Spirit Bird : Mij allemaal te rustig, dat kinderkoor erbij maakt er wel nog wat van. 7,5
5-1-3-3
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 9 november 2013, 01:29 uur
[26.
Chelsea Wolfe – Flatlands, niet echt mijnding. 6,5
Chimes & Bells City Lies: beter dan het ander genomineerde nummer. 7,3
Thee Oh Sees - Lupine Dominus: Te chatisch. 6.0
Xavier Rudd - Spirit Bird : Mooiste nummer van deze battle. 7,6
5-2-3-4
Deadline 9-11 18.00.
Chelsea Wolfe – Flatlands, niet echt mijnding. 6,5
Chimes & Bells City Lies: beter dan het ander genomineerde nummer. 7,3
Thee Oh Sees - Lupine Dominus: Te chatisch. 6.0
Xavier Rudd - Spirit Bird : Mooiste nummer van deze battle. 7,6
5-2-3-4
Deadline 9-11 18.00.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 november 2013, 10:48 uur
26. Tsjeesus dit is weer een heel goeie ronde, van mij mogen ze ook alle 4 door
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,5
Ook ik heb deze dame al leren kennen dit jaar, met een dijk van een stem. Goeie opbouw, deze dame mag wat mij betreft doorbreken De gothiek van de jaren 10.
Chimes & Bells - City Lies 7,8
Weer Chimes, stem klinkt hier voller dan bij het vorige nummer, mooie achtergrond muziek ook.
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,8
Inderdaad irritant begin, maar daarna krautrock achtige rock met allerlei weird-sound toestanden, klinkt eigenliojk erg goed, alleen inderdaad, waarom nou zo druk?
k heb dit album, ik houd ook wel van deze opbouwende popmuziek, minpunt inderdaad de aanloop van dit nummer dat inderdaad iets minderl lang had gekunt, maar als het losbarst is het onweer wel ontzettend mooi.
6-2-3-5
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe - Flatlands 8,5
Ook ik heb deze dame al leren kennen dit jaar, met een dijk van een stem. Goeie opbouw, deze dame mag wat mij betreft doorbreken De gothiek van de jaren 10.
Chimes & Bells - City Lies 7,8
Weer Chimes, stem klinkt hier voller dan bij het vorige nummer, mooie achtergrond muziek ook.
Thee Oh Sees - Lupine Dominus 7,8
Inderdaad irritant begin, maar daarna krautrock achtige rock met allerlei weird-sound toestanden, klinkt eigenliojk erg goed, alleen inderdaad, waarom nou zo druk?
k heb dit album, ik houd ook wel van deze opbouwende popmuziek, minpunt inderdaad de aanloop van dit nummer dat inderdaad iets minderl lang had gekunt, maar als het losbarst is het onweer wel ontzettend mooi.
6-2-3-5
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 9 november 2013, 11:08 uur
26.
Rustig nummer dat heel langzaam een beetje los komt. Mooi maar 't dringt toch (nog) niet echt binnen. Komt misschien nog? 7,5
Chimes & Bells City Lies
Dit valt tegen, de keyboard geeft nu niet echt een fijne sfeer mee (meer een beetje zeurend). De zang is ook niet inspirerend 6,5
Deels goed, deels ook niet, ik weet nog niet wat ik hier mee moet, misschien heeft dit tijd nodig om goed te vallen 6,5
Rustige nummers vind ik prima, maar er moet dan wel spanning inzitten of bv. fantastische zang, dat valt hier beide tegen. Gelukkig komt er na 4 minuten leven in en krijgt het daardoor voor nu het voordeel van de twijfel. 7,0
7-2-3-6
Deadline 9-11 18.00
Rustig nummer dat heel langzaam een beetje los komt. Mooi maar 't dringt toch (nog) niet echt binnen. Komt misschien nog? 7,5
Chimes & Bells City Lies
Dit valt tegen, de keyboard geeft nu niet echt een fijne sfeer mee (meer een beetje zeurend). De zang is ook niet inspirerend 6,5
Deels goed, deels ook niet, ik weet nog niet wat ik hier mee moet, misschien heeft dit tijd nodig om goed te vallen 6,5
Rustige nummers vind ik prima, maar er moet dan wel spanning inzitten of bv. fantastische zang, dat valt hier beide tegen. Gelukkig komt er na 4 minuten leven in en krijgt het daardoor voor nu het voordeel van de twijfel. 7,0
7-2-3-6
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 9 november 2013, 12:49 uur
26.
Chelsea Wolfe - Flatlands (8,0)
Mooi 'klein' liedje. Wat ik tot nu toe van haar kende is theatraler, maar met zo'n stem kan eigenlijk alles.
Chimes & Bells City Lies (7,5)
Weer een sfeervol nummer. Had qua productie wat 'natuurlijker' mogen klinken, maar dit zou ook aan soundcloud kunnen liggen.
Thee Oh Sees - Lupine Dominus (8,5)
Deze naam komt vaker langs op MuMe de laatste tijd. Heel toffe geluidjes samen met dat vage vrouwenstemmetje en dan komt er ook nog zo'n heerlijk orgeltje binnen. Van deze band moet ik eindelijk eens wat meer gaan beluisteren.
Xavier Rudd - Spirit Bird (7,5)
Jammer dat het zo lang duurt voordat dit los komt, want het einde met dat koortje is mooi.
8-2-4-6
Deadline 9-11 18.00
Chelsea Wolfe - Flatlands (8,0)
Mooi 'klein' liedje. Wat ik tot nu toe van haar kende is theatraler, maar met zo'n stem kan eigenlijk alles.
Chimes & Bells City Lies (7,5)
Weer een sfeervol nummer. Had qua productie wat 'natuurlijker' mogen klinken, maar dit zou ook aan soundcloud kunnen liggen.
Thee Oh Sees - Lupine Dominus (8,5)
Deze naam komt vaker langs op MuMe de laatste tijd. Heel toffe geluidjes samen met dat vage vrouwenstemmetje en dan komt er ook nog zo'n heerlijk orgeltje binnen. Van deze band moet ik eindelijk eens wat meer gaan beluisteren.
Xavier Rudd - Spirit Bird (7,5)
Jammer dat het zo lang duurt voordat dit los komt, want het einde met dat koortje is mooi.
8-2-4-6
Deadline 9-11 18.00
0
geplaatst: 9 november 2013, 13:40 uur
vleertje schreef:
Dit is een band die je echt live moet zien inderdaad, dan valt alles op zijn plek. Voor mij de beste liveband in het rockgenre die ik de laatste 10 jaar heb gezien. Vond ze zelfs beter dan Nick Cave op Primavera dit jaar.
(en die was eigenlijk ook al een 10 waard).
0
geplaatst: 9 november 2013, 14:27 uur
26.
Chelsea Wolfe – Flatlands (7)
Chimes & Bells City Lies (8,2)
Thee Oh Sees - Lupine Dominu(7)
Xavier Rudd - Spirit Bird (7,9)
8-3-4-7
Deadline 9-11 18.00.
Chelsea Wolfe – Flatlands (7)
Chimes & Bells City Lies (8,2)
Thee Oh Sees - Lupine Dominu(7)
Xavier Rudd - Spirit Bird (7,9)
8-3-4-7
Deadline 9-11 18.00.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.