Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 11 november 2013, 23:44 uur
THE CREATURES-Another Planet 6,5
Aardig nummer, al grijpt het me niet helemaal. Heb leukere gehoord van The Creatures.
KADEBOSTAN-The Souk 8,5
Afgelopen zomer ontdekt, heerlijk orkestje met een flinke scheut Oost-Europa in de muziek.
ASAF AVIDAN-Subconscious Overly Familiar Blues 6,5
Muzikaal heel fijn, maar met de stem van Asaf heb ik niet veel.
SHADIA MANSOUR-Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6,5
Palestijnse hiphop. Sleept lekker aan, met name het refrein is lekker. Geen hoogvlieger voor mij weliswaar. Dead Prez had er ook niet bij gehoeven.
6-5-3-2
Deadline 12-11 18.00
Aardig nummer, al grijpt het me niet helemaal. Heb leukere gehoord van The Creatures.
KADEBOSTAN-The Souk 8,5
Afgelopen zomer ontdekt, heerlijk orkestje met een flinke scheut Oost-Europa in de muziek.
ASAF AVIDAN-Subconscious Overly Familiar Blues 6,5
Muzikaal heel fijn, maar met de stem van Asaf heb ik niet veel.
SHADIA MANSOUR-Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6,5
Palestijnse hiphop. Sleept lekker aan, met name het refrein is lekker. Geen hoogvlieger voor mij weliswaar. Dead Prez had er ook niet bij gehoeven.
6-5-3-2
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 01:01 uur
29.
The Creatures - Another Planet 7,8 (lekker nummer)
Kadebostan - The Souk 6,0 (interessant maar dat is het dan wel)
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 8,5 (Asaf Avidan maakt goede muziek)
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,0 (andere nummer in de Anderstalige ladder van haar vond ik beter)
7-5-4-2
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet 7,8 (lekker nummer)
Kadebostan - The Souk 6,0 (interessant maar dat is het dan wel)
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 8,5 (Asaf Avidan maakt goede muziek)
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,0 (andere nummer in de Anderstalige ladder van haar vond ik beter)
7-5-4-2
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 06:36 uur
29.
The Creatures - Another Planet Deels Siouxsie ,maar vooral veel Massive Attack en laten die nu net slechts twee goede nummers hebben gemaakt(6,7)
Kadebostan - The Souk.Vrolijk Oosters nummer maar tevens erg monotoon(5,7)
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues Jammer van de ondermaatse zang.Hier hoor ik veel liever een negroïde zanger.Die hebben in het algemeen veel meer soul in hun stem.(Ook voor de blues)Wel een sterk nummer overigens.(7,3)
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh .Helaas totaal niet mijn smaak(5)
8-5-5-2
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet Deels Siouxsie ,maar vooral veel Massive Attack en laten die nu net slechts twee goede nummers hebben gemaakt(6,7)
Kadebostan - The Souk.Vrolijk Oosters nummer maar tevens erg monotoon(5,7)
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues Jammer van de ondermaatse zang.Hier hoor ik veel liever een negroïde zanger.Die hebben in het algemeen veel meer soul in hun stem.(Ook voor de blues)Wel een sterk nummer overigens.(7,3)
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh .Helaas totaal niet mijn smaak(5)
8-5-5-2
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 09:17 uur
29.
The Creatures - Another Planet (8,0)
Mooi en sfeervol opgebouwd. Goede zangeres. Wederom een Massive Attack vergelijking. Maar daar heb ik absoluut geen problemen mee!
Kadebostan - The Souk (6,5)
Het zijn voornamelijk de oosterse- soms balkanachtige klanken die dit nummer dragen. Klinkt wel lekker eigenlijk, geen straf om naar te luisteren.
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues (9,5)
Dit is een zanger waar je mee wegloopt of helemaal niks mee hebt. Laat ik nu al een aantal jaren tot die eerste categorie behoren. Deze 'man' klinkt af en toe als de liefdesbaby van Janis Joplin en Robert Plant. Noem me een fanboy, I plead guilty! Dit nummer is krachtig door zijn eenvoud. Het steeds herhalende couplet en refrein dat vocaal steeds rauwer en opzwepender wordt naar het einde toe. Met tussendoor die heerlijke zwervende trompet maken dit voor mij een van zijn favoriete nummers.
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh (6,7)
Ik ben niet vies van wat goede Raï-muziek op zijn tijd. Dit is toch wel even andere baklava.
Ik voel de soort energie die ze over wilt brengen, dus dat is al een pluspunt. Al blijf ik wel moeite hebben met de hakkelige articulatie van de taal (los van de engelse toevoeging in dit nummer).
9-5-6-2
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet (8,0)
Mooi en sfeervol opgebouwd. Goede zangeres. Wederom een Massive Attack vergelijking. Maar daar heb ik absoluut geen problemen mee!
Kadebostan - The Souk (6,5)
Het zijn voornamelijk de oosterse- soms balkanachtige klanken die dit nummer dragen. Klinkt wel lekker eigenlijk, geen straf om naar te luisteren.
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues (9,5)
Dit is een zanger waar je mee wegloopt of helemaal niks mee hebt. Laat ik nu al een aantal jaren tot die eerste categorie behoren. Deze 'man' klinkt af en toe als de liefdesbaby van Janis Joplin en Robert Plant. Noem me een fanboy, I plead guilty! Dit nummer is krachtig door zijn eenvoud. Het steeds herhalende couplet en refrein dat vocaal steeds rauwer en opzwepender wordt naar het einde toe. Met tussendoor die heerlijke zwervende trompet maken dit voor mij een van zijn favoriete nummers.
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh (6,7)
Ik ben niet vies van wat goede Raï-muziek op zijn tijd. Dit is toch wel even andere baklava.
Ik voel de soort energie die ze over wilt brengen, dus dat is al een pluspunt. Al blijf ik wel moeite hebben met de hakkelige articulatie van de taal (los van de engelse toevoeging in dit nummer).
9-5-6-2
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 16:30 uur
29.
The Creatures - Another Planet 7,0
Kadebostan - The Souk 6,5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 6,5
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,0
10-5-6-3
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet 7,0
Kadebostan - The Souk 6,5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 6,5
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,0
10-5-6-3
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 17:21 uur
29.
The Creatures - Another Planet 7
Kadebostan - The Souk 5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7,8
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,3
10-5-7-4
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet 7
Kadebostan - The Souk 5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7,8
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 7,3
10-5-7-4
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 17:40 uur
29.
The Creatures - Another Planet 7.5
Kadebostan - The Souk 7.5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7.0
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6.7
11-6-7-4
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet 7.5
Kadebostan - The Souk 7.5
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7.0
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6.7
11-6-7-4
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 17:56 uur
29.
The Creatures - Another Planet 7,5
Kadebostan - The Souk 8,0
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 6,3
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6,5
12-7-7-4
Deadline 12-11 18.00
The Creatures - Another Planet 7,5
Kadebostan - The Souk 8,0
Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 6,3
Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 6,5
12-7-7-4
Deadline 12-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 18:27 uur
Uitslag:
01. The Creatures - Another Planet 12 pt gem: 7,69
02. Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7 pt gem: 7,37
03. Kadebostan - The Souk 7 pt gem: 7,09
04. Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 4 pt gem: 6,62
15 deelnemers
01. The Creatures - Another Planet 12 pt gem: 7,69
02. Asaf Avidan - Subconscious Overly Familiar Blues 7 pt gem: 7,37
03. Kadebostan - The Souk 7 pt gem: 7,09
04. Shadia Mansour - Al Kufiyyeh Arabeyyeh 4 pt gem: 6,62
15 deelnemers
0
geplaatst: 12 november 2013, 18:28 uur
30.
The Durutti Column - Future Perfect
Valravn - Kelling
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them
0-0-0-0
Deadline 13-11 18.00
Valravn - Kelling
0-0-0-0
Deadline 13-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 november 2013, 19:16 uur
Eruit ? Gemiddelde boven de 7 biedt kansen als beste nummers 3 / 4
0
geplaatst: 12 november 2013, 19:27 uur
Volkomen terecht! Verbaasde me nog dat de score zo dicht bij elkaar lag

0
geplaatst: 12 november 2013, 19:29 uur
Met een andere zanger had ik het nummer wel een stuk hoger gewaardeerd moet ik zeggen. Door het trompetje onderscheidt het zich nog net van de meeste singersongwritermuziek.
Okay, dat scheelt weer.
Okay, dat scheelt weer.
0
geplaatst: 12 november 2013, 19:32 uur
Het is juist de zang wat mij zo aantrekt en het nummer onderscheidend maakt. Zo zie je maar weer, het is een stem waar je van moet houden. By the way, ik heb de Chipmunks nooit wat aan gevonden...
0
geplaatst: 12 november 2013, 19:47 uur
30.
1. The Durutti Column - Future Perfect 7,5
2. Valravn - Kelling 7,7
3. Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 8,5
4. Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 6,5
1. The Durutti Column - Future Perfect // Op basis van deze track moet het genre 'rock' toch dringend aangepast worden bij deze band. Vreemd dat deze groep al van in de jaren ''70 bezig zou zijn... ''k Vraag me dan meteen af hoe ze toen geklonken moeten hebben. Straks eens googelen!
2. Valravn - Kelling // Moet ik me schamen dat ik Faeroër moest opzoeken? Zoja: bij deze. Ik had daar iets meer Oosters bij verwacht. Klinkt goed, zou ook wel scoren op Eurovisie. En dat bedoel ik helemaal niet negatief.
3. Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun // Helemaal in het thema "Awoe den Oorlog!". Australische pop met een stevig infuus 'world'. Zeer catchy (ik krijg het al enkele maanden niet uit m''n hoofd), maar met genoeg wendingen om het uit de top 40 te houden. Mooie mix!
4. Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them // Op zich zegt de coöperatie van electrische gitaren en zeurderige vrouwenstem me wel wat (zie Throwing Muses om maar iets te zeggen), in dit geval gebeurt er toch net iets te weinig om het echt boeiend te houden. Er had een finale-achtig iets in mogen zitten.
0-1-1-0
Deadline 13-11 18.00
1. The Durutti Column - Future Perfect 7,5
2. Valravn - Kelling 7,7
3. Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 8,5
4. Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 6,5
1. The Durutti Column - Future Perfect // Op basis van deze track moet het genre 'rock' toch dringend aangepast worden bij deze band. Vreemd dat deze groep al van in de jaren ''70 bezig zou zijn... ''k Vraag me dan meteen af hoe ze toen geklonken moeten hebben. Straks eens googelen!
2. Valravn - Kelling // Moet ik me schamen dat ik Faeroër moest opzoeken? Zoja: bij deze. Ik had daar iets meer Oosters bij verwacht. Klinkt goed, zou ook wel scoren op Eurovisie. En dat bedoel ik helemaal niet negatief.
3. Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun // Helemaal in het thema "Awoe den Oorlog!". Australische pop met een stevig infuus 'world'. Zeer catchy (ik krijg het al enkele maanden niet uit m''n hoofd), maar met genoeg wendingen om het uit de top 40 te houden. Mooie mix!
4. Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them // Op zich zegt de coöperatie van electrische gitaren en zeurderige vrouwenstem me wel wat (zie Throwing Muses om maar iets te zeggen), in dit geval gebeurt er toch net iets te weinig om het echt boeiend te houden. Er had een finale-achtig iets in mogen zitten.
0-1-1-0
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 20:08 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect: Wel totaal anders dan zijn werk met Anne Clark, dit gaat meer richting Bjork; hij kan beter. 7
Valravn- Kelling: Ook hier doet het mij aan Bjork denken, maar wel een stuk spannender. 8,5
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun: Wel lekker vrolijk. 7,5
.Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them: Mooie dromerige stem, beetje tussen Siouxsie Sioux en Thom Yorke, muzikaal gebeurt er ook wat, mooie opbouw. 9,5
0-2-1-1
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect: Wel totaal anders dan zijn werk met Anne Clark, dit gaat meer richting Bjork; hij kan beter. 7
Valravn- Kelling: Ook hier doet het mij aan Bjork denken, maar wel een stuk spannender. 8,5
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun: Wel lekker vrolijk. 7,5
.Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them: Mooie dromerige stem, beetje tussen Siouxsie Sioux en Thom Yorke, muzikaal gebeurt er ook wat, mooie opbouw. 9,5
0-2-1-1
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 20:24 uur
30.
The Durutti Column - Future Perfect 9,2
Valravn - Kelling 6,7
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 5
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9
Schitterend dromerig nummer van The Durutti Column.
Valravn - Kelling
Wat hebben we dit jaar veel scandinavische folky dingetjes erbij zitten zeg. Maar het is niet allemaal even goed. Dit bijvoorbeeld gaat wel.
Shaka Zulu achtige sound. Ik heb hier weinig tot niets mee. Het is het net niet allemaal.
Inderdaad hele mooie stem die wat Siouxsie resonantie kent. Muzikaal ook top in elkaar dit. Ja mooie ontdekking is dit.
1-2-1-2
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future Perfect 9,2
Valravn - Kelling 6,7
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 5
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9
Schitterend dromerig nummer van The Durutti Column.
Valravn - Kelling
Wat hebben we dit jaar veel scandinavische folky dingetjes erbij zitten zeg. Maar het is niet allemaal even goed. Dit bijvoorbeeld gaat wel.
Shaka Zulu achtige sound. Ik heb hier weinig tot niets mee. Het is het net niet allemaal.
Inderdaad hele mooie stem die wat Siouxsie resonantie kent. Muzikaal ook top in elkaar dit. Ja mooie ontdekking is dit.
1-2-1-2
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 12 november 2013, 23:57 uur
30. Alle vier de nummers zijn aan elkaar gewaagd.
The Durutti Column - Future perfect
Heeft toch iets meegaands waardoor je blijft luisteren, ben hier nog niet helemaal uit, voor nu net het tweede punt 7,6
Valravn - Kelling
De taal/zang is hier geen drempel, muzikaal wel goed. Na een paar keer werd het toch wat minder, geen groeier voor mij vrees ik 7,5
Vrolijk nummer 7,4
Pakkend muziekje, moet je wel een paar keer horen, goede zang, groeinummer? 7,7
2-2-1-3
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect
Heeft toch iets meegaands waardoor je blijft luisteren, ben hier nog niet helemaal uit, voor nu net het tweede punt 7,6
Valravn - Kelling
De taal/zang is hier geen drempel, muzikaal wel goed. Na een paar keer werd het toch wat minder, geen groeier voor mij vrees ik 7,5
Vrolijk nummer 7,4
Pakkend muziekje, moet je wel een paar keer horen, goede zang, groeinummer? 7,7
2-2-1-3
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 00:13 uur
THE DURUTTI COLUMN - Future Perfect 7
VALRAVN - Kelling 8
JINJA SAFARI & KINFE GESHU - Silence Of The Gun 5
MARIE FISKER - Some Afternoon Or Among Them 6,5
3-3-1-3
Deadline 13-11 18.00
VALRAVN - Kelling 8
JINJA SAFARI & KINFE GESHU - Silence Of The Gun 5
MARIE FISKER - Some Afternoon Or Among Them 6,5
3-3-1-3
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 01:18 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect 6,9
Aardig dreampop-achtig nummer. Net als mijn voorganger weet ik ook nog niet goed wat ik hier mee aan moet, het ene moment irriteert m.n. de zang me, het andere moment pakt het me eigenlijk best wel. Voorlopig echter niet genoeg voor een punt.
Valravn - Kelling 7,2
Best een lekker nummer dit, hoor wel wat Bjork erin ook. Alleen waar ik bij het vorige nummer wel groeipotentie zie, heb ik hierbij juist het idee dat de houdbaarheidsdatum voor mij van wat kortere duur is. Maar nu nog net genoeg om het 2e punt te pakken.
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 5,0
Vrolijke klanken uit down under…eerder gehoord en vooral beter gehoord. Matig.
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9,5
Heerlijke ontdekking dit (met dank aan the viking
) Prachtige beetje melancholische stem waar ik gelijk voor val en dan die gitaar die er lekker inkomt, heerlijk. Ik ben helemaal enthousiast en heb gelijk beide albums van deze dame, die nog niet op de site stonden, toegevoegd.
3-4-1-4
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect 6,9
Aardig dreampop-achtig nummer. Net als mijn voorganger weet ik ook nog niet goed wat ik hier mee aan moet, het ene moment irriteert m.n. de zang me, het andere moment pakt het me eigenlijk best wel. Voorlopig echter niet genoeg voor een punt.
Valravn - Kelling 7,2
Best een lekker nummer dit, hoor wel wat Bjork erin ook. Alleen waar ik bij het vorige nummer wel groeipotentie zie, heb ik hierbij juist het idee dat de houdbaarheidsdatum voor mij van wat kortere duur is. Maar nu nog net genoeg om het 2e punt te pakken.
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 5,0
Vrolijke klanken uit down under…eerder gehoord en vooral beter gehoord. Matig.
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9,5
Heerlijke ontdekking dit (met dank aan the viking
) Prachtige beetje melancholische stem waar ik gelijk voor val en dan die gitaar die er lekker inkomt, heerlijk. Ik ben helemaal enthousiast en heb gelijk beide albums van deze dame, die nog niet op de site stonden, toegevoegd.3-4-1-4
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 09:19 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect (6.8)
Electro dreampop nummer. Zet een goede sfeer neer. Al heb ik het wel eens beter gehoord.
Valravn - Kelling (9.3)
Spannend nummer! Typisch Scandinavisch folkgeluid wat mooi wordt opgebouwd naar een climax zonder té bombastisch te worden. Ook de Björk-achtige zangeres is een groot pluspunt.
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun (7.0)
Dit nummer zou het niet verkeerd doen als WK Anthem. Althans, ik kijg er visoenen van het WK in Zuid Afrika bij. Het is in ieder geval een vrolijk wereld-nummer.
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them (7.1)
Inderdaad een groeinummer dit. Ik hoopte stiekem dat het nummer ergens open zou breken of ergens naartoe zou werken. Het zet in ieder geval wel een sfeer neer. Verder weet ik niet precies wat ik er van moet vinden. Goed genoeg voor een punt deze ronde.
3-5-1-5
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect (6.8)
Electro dreampop nummer. Zet een goede sfeer neer. Al heb ik het wel eens beter gehoord.
Valravn - Kelling (9.3)
Spannend nummer! Typisch Scandinavisch folkgeluid wat mooi wordt opgebouwd naar een climax zonder té bombastisch te worden. Ook de Björk-achtige zangeres is een groot pluspunt.
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun (7.0)
Dit nummer zou het niet verkeerd doen als WK Anthem. Althans, ik kijg er visoenen van het WK in Zuid Afrika bij. Het is in ieder geval een vrolijk wereld-nummer.
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them (7.1)
Inderdaad een groeinummer dit. Ik hoopte stiekem dat het nummer ergens open zou breken of ergens naartoe zou werken. Het zet in ieder geval wel een sfeer neer. Verder weet ik niet precies wat ik er van moet vinden. Goed genoeg voor een punt deze ronde.
3-5-1-5
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 10:49 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect 6,8
Valravn- Kelling 8
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 7,8
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 8
3-6-1-6
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect 6,8
Valravn- Kelling 8
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 7,8
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 8
3-6-1-6
Deadline 13-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2013, 12:56 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect 7,8
Lekker nummer, lekker ritme, donker sfeertje
Valravn- Kelling 7
Uit de anderstalige ladder, von d het vorige nummer van deze band beter, deze is niet slecht, maar doet me minder
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 7
Apart groots opgezet nummer dat zo de tipparade in kan, als Imagine Dragons het kunnen deze ook
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 7,5
Ik hoor hier ook effecten doorheen van de Velvet Underground, zet Nico's stem erover heen, en hij kan zo op de banaan.
4-6-1-7
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect 7,8
Lekker nummer, lekker ritme, donker sfeertje
Valravn- Kelling 7
Uit de anderstalige ladder, von d het vorige nummer van deze band beter, deze is niet slecht, maar doet me minder
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 7
Apart groots opgezet nummer dat zo de tipparade in kan, als Imagine Dragons het kunnen deze ook
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 7,5
Ik hoor hier ook effecten doorheen van de Velvet Underground, zet Nico's stem erover heen, en hij kan zo op de banaan.
4-6-1-7
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 15:55 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect. Lieflijk electro dreampop nummer (7,6)
Valravn- Kelling Bjorkachtige zang.Het ander nummer van deze band vond ik beter(6)
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun .Zou inderdaad een Wk voetbal anthem kunnen zijn .Mij klinkt het te commercieel.(5,5)
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them.Inderdaad hoor ik ook wat Velvet Underground invloeden in dit nummer(net als Siouxsie natuurlijk) In sommige andere nummers van haar laatste prachtige album is dit nog meer hoorbaar trouwens.Haar fantastische versie van Mother Of Earth(The Gun Club)is trouwens het absolute hoogtepunt.Fenomenaal! Haar debuutalbum ligt veel meer in het verlengde van Mazzy Star en ook op So,Hoes & Heroes zijn deze invloeden zeker niet verdwenen.(9,3)
5-6-1-8
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect. Lieflijk electro dreampop nummer (7,6)
Valravn- Kelling Bjorkachtige zang.Het ander nummer van deze band vond ik beter(6)
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun .Zou inderdaad een Wk voetbal anthem kunnen zijn .Mij klinkt het te commercieel.(5,5)
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them.Inderdaad hoor ik ook wat Velvet Underground invloeden in dit nummer(net als Siouxsie natuurlijk) In sommige andere nummers van haar laatste prachtige album is dit nog meer hoorbaar trouwens.Haar fantastische versie van Mother Of Earth(The Gun Club)is trouwens het absolute hoogtepunt.Fenomenaal! Haar debuutalbum ligt veel meer in het verlengde van Mazzy Star en ook op So,Hoes & Heroes zijn deze invloeden zeker niet verdwenen.(9,3)
5-6-1-8
Deadline 13-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2013, 16:59 uur
30.
The Durutti Column - Future perfect. Lieflijk, dreampoppy, electro-nummer van een bijzonder soort, aangezien ik geen nummers ken in deze lijn die een lieflijkere sfeer neerzetten waarin optimisme door alle duisternis heen breekt. 9.4
Valravn- Kelling. Band waarvan ik weet dat het in de Scandinavische folkrock-lijn van Garmarna ligt, maar die ik steeds vergeet te beluisteren. Heeft bij mij pech deze ronde voor de punten, want ik hou hier wel erg van. 7.7
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun. Wil Afrikaanse euforische blijheid maar dat lukt maar steeds net niet. 5.3
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them. Een van de leukste ontdekkingen tot nu toe! Benieuwd naar de rest van haar muziek. Deze bevalt bijzonder goed, stem zowel als VU-muziek. 8.5 en groeiende
6-6-1-9
Deadline 13-11 18.00
The Durutti Column - Future perfect. Lieflijk, dreampoppy, electro-nummer van een bijzonder soort, aangezien ik geen nummers ken in deze lijn die een lieflijkere sfeer neerzetten waarin optimisme door alle duisternis heen breekt. 9.4
Valravn- Kelling. Band waarvan ik weet dat het in de Scandinavische folkrock-lijn van Garmarna ligt, maar die ik steeds vergeet te beluisteren. Heeft bij mij pech deze ronde voor de punten, want ik hou hier wel erg van. 7.7
Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun. Wil Afrikaanse euforische blijheid maar dat lukt maar steeds net niet. 5.3
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them. Een van de leukste ontdekkingen tot nu toe! Benieuwd naar de rest van haar muziek. Deze bevalt bijzonder goed, stem zowel als VU-muziek. 8.5 en groeiende
6-6-1-9
Deadline 13-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2013, 18:00 uur
uitslag: Durutti en Valravn hebben exact dezelfde score, gemiddelde is ook erg hoog dus beide zijn door.
Helaas een dieptepunt van slechts 11 luisteraars die wel een goeie ronde hebben gehad.
1 Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9 pt gem: 8,1
2 The Durutti Column - Future perfect 6 pt gem : 7,6
2 Valravn- Kelling 6 pt gem 7,6
4 Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 1 pt gem: 6,45
Helaas een dieptepunt van slechts 11 luisteraars die wel een goeie ronde hebben gehad.
1 Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9 pt gem: 8,1
2 The Durutti Column - Future perfect 6 pt gem : 7,6
2 Valravn- Kelling 6 pt gem 7,6
4 Jinja Safari & Kinfe Geshu - Silence of the Gun 1 pt gem: 6,45
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2013, 18:00 uur
31.
Foy Vance - Two Shades of Hope
Mit - Park
Quadron - Herfra hvor vi står
Myssouri - Terrible Love
0-0-0-0
Deadline: 14-11 18.00
Foy Vance - Two Shades of Hope
Mit - Park
Quadron - Herfra hvor vi står
Myssouri - Terrible Love
0-0-0-0
0
geplaatst: 13 november 2013, 18:44 uur
31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 6
Prettige singersongwritermuziek, maar niet onderscheidend genoeg om nog eens op te zoeken. Ook net even te lang.
Mit - Park 9,5
Ik draai dit al een jaar of 5 grijs. Geweldige dance/rockcrossover met een enorme drive.
Quadron - Herfra hvor vi står 6,5
Beetje in hetzelfde hoekje als Foy Vance, maar in alle opzichten net iets interessanter. Ben nog niet over de streep, maar wellicht komt dat nog na nog een aantal keer draaien.
Myssouri - Terrible Love 5
Zeker niet slecht, maar ik hoor ook niets dat me echt aanspreekt.
0-1-1-0
Foy Vance - Two Shades of Hope 6
Prettige singersongwritermuziek, maar niet onderscheidend genoeg om nog eens op te zoeken. Ook net even te lang.
Mit - Park 9,5
Ik draai dit al een jaar of 5 grijs. Geweldige dance/rockcrossover met een enorme drive.
Beetje in hetzelfde hoekje als Foy Vance, maar in alle opzichten net iets interessanter. Ben nog niet over de streep, maar wellicht komt dat nog na nog een aantal keer draaien.
Myssouri - Terrible Love 5
Zeker niet slecht, maar ik hoor ook niets dat me echt aanspreekt.
0-1-1-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2013, 19:03 uur
31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 6,5
Gevoelig nummer, ook zo gebracht, maar helaas kan de droevenis mij niet ontroeren.
Mit - Park 7
Goedkope duitse electro-pop, die wel aanstekelijk werkt, maar die zanger moeten ze er meteen uitknikkeren. Electric body light
Nee te eentonig, val hierbij bijna in slaap. Gelukkig zorgt het nummer hierna dat ik wakker wordt.
Myssouri - Terrible Love 7,5
Bam ff wakker worden met vuige rock, niet echt bijzonder maar in dit rijtje bijzonder lekker om te horen.
0-2-1-1
Foy Vance - Two Shades of Hope 6,5
Gevoelig nummer, ook zo gebracht, maar helaas kan de droevenis mij niet ontroeren.
Mit - Park 7
Goedkope duitse electro-pop, die wel aanstekelijk werkt, maar die zanger moeten ze er meteen uitknikkeren. Electric body light
Nee te eentonig, val hierbij bijna in slaap. Gelukkig zorgt het nummer hierna dat ik wakker wordt.
Myssouri - Terrible Love 7,5
Bam ff wakker worden met vuige rock, niet echt bijzonder maar in dit rijtje bijzonder lekker om te horen.
0-2-1-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.