MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
31.

Foy Vance - Two Shades of Hope
Luistert makkelijk weg, doet me niet veel maar niks mis mee (al duurt het wel lang) 7,0

Mit - Park
Ongeveer 1 minuut was wel genoeg, maar 3 is nog net te doen, geen elektronisch hoogstandje voor mij 6,0

Quadron - Herfra hvor vi står
Extreem sloom en dat blijft het hele nummer zo 5,5

Myssouri - Terrible Love
Heerlijke drums die het nummer vaart geven, perfecte match met de zware zangstem. Ik hou van fast-drumming! 9,0

1-2-1-2

Deadline: 14-11 18.00

2MY
31.

1. Foy Vance - Two Shades of Hope 6,5
2. Mit - Park 7,5
3. Quadron - Herfra hvor vi står 6
4. Myssouri - Terrible Love 6

1. Foy Vance - Two Shades of Hope // Wordt beter naargelang het nummer vordert. Toch te weinig onderscheidend.
2. Mit - Park // Neigt wat naar electro-wave, had alleen nog iets donkerder moeten zijn. Boeiende combinatie muziek en stem.
3. Quadron - Herfra hvor vi står // Ik vind het enerzijds wel mooi, maar aan de andere kant ook heel erg saai. Ik denk weer een gevalletje 'verkeerde gemoedstoestand'.
4. Myssouri - Terrible Love // En dat laatste geldt dubbel voor deze rakkers. Sorry manne...

2-3-1-2

31.

Foy Vance - Two Shades of Hope 6,5
Mit - Park 6,5
Quadron - Herfra hvor vi står 9
Myssouri - Terrible Love 5,5

- Foy Vance - Two Shades of Hope
Oprechte zanger die ver van corny weet te blijven. Geen al te geïnspireerde invulling, plus een paar verzen te veel, maar hij komt er nog mee weg.
- Mit - Park
Weinig onderscheidend in het grote wavegetinte aanbod, of het moest de Duitse taal zijn (en daar moet je het ook niet voor doen). Ach, het draait wel lekker door.
- Quadron - Herfra hvor vi står
Een zangeres die als honing zoetjesaan naar binnen glijdt en een drumbeat die als druppelend water voorbij ebt. Een onopvallend, maar teder refrein en de accenten van wat wel 1001 verschillende instrumenten lijken, sijpelen iedere keer weer een beetje meer naar binnen. Een liedje van grote liefde en kleine dingen.
- Myssouri - Terrible Love
Een simpele meezinger met boertige gitaren en geforceerd National/Editors-gezang, daar gaat nu niet direct mijn voorkeur naar uit...

2-4-2-2

El Ninjo schreef:
Marie Fisker - Some Afternoon Or Among Them 9,5
Heerlijke ontdekking dit (met dank aan the viking ) Prachtige beetje melancholische stem waar ik gelijk voor val en dan die gitaar die er lekker inkomt, heerlijk.

Grappig, ik heb haar afgelopen zondag in Eindhoven gezien, als zangeres bij Trentemøller. Dat deed ze goed en ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar haar eigen werk.

31.

Foy Vance - Two Shades of Hope: Bruce Springsteen achtige folky rock 7,5
Mit – Park: Just Can’t Get Enough Meets Billie Jean met een soort van Johnny Lydon als zanger? 6,3
Quadron - Herfra hvor vi står: Mooie Triphop. 8
Myssouri - Terrible Love: Duistere variant van 16 Horsepower. Country Sisters Of Mercy, wel erg goed. 9

2-4-3-3

31.

Foy Vance - Two Shades of Hope
Lastig. Prima nummer, maar in dit veld heb ik al zo mijn keuzes gemaakt. En van dit genre moet je (wil ik) niet te veel hebben. Blij te weten nu wat ik achter deze naam moet vinden aangezien ik ook een singer songwriter ken die Vance Joy heet. 7,2

Mit - Park
Helaas doet me dit niet zoveel, ik kom er niet van in beweging. Ik heb het geprobeerd het leuk te vinden, maar van het deuntje wordt ik vrij zenuwachtig. 6,5

Quadron - Herfra hvor vi står
Dit nummer valt in de categorie mooi. Dat het traag is ergert mij niet, en dat het in een Scandinavische taal wordt gezongen valt mij eigenlijk amper op. Mooie luistermuziek. 7,5

Myssouri - Terrible Love
I.t.t. de andere nummers is dit niet iets wat ik zelf zou opzetten. De stem is fijn en een bepaald gitaartje klinkt goed, maar er is wat mij betreft iets te veel gitaar, rechttoe rechtaan. 6,5

3-4-4-3

31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 7,8
Mit - Park 7,3
Quadron - Herfra hvor vi står 7,5
Myssouri - Terrible Love 8,5

4-4-4-4

31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 5
Mit - Park 6
Quadron - Herfra hvor vi står 6,5
Myssouri - Terrible Love 6,5

4-4-5-5

31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 6
Mit - Park 6,8
Quadron - Herfra hvor vi står 6,5
Myssouri - Terrible Love 6,7

4-5-5-6

31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 6.8
Mit - Park 7.3
Quadron - Herfra hvor vi står 7.8
Myssouri - Terrible Love 7.5

4-5-6-7

31.
Foy Vance - Two Shades of Hope 5
Mit - Park 6,3
Quadron - Herfra hvor vi står 6
Myssouri - Terrible Love 7,2

Foy Vance - Two Shades of Hope

Misschien dat het aan mij licht maar dit klinkt zo mateloos middelmatig. Ach ja het is prima voor in de lift of bij de tandarts maar niet over mijn boxen na vandaag.

Mit - Park

Ja kijk de bliepjes en de piepjes en de drumcomputer daar is niet zo veel mis mee. Maar ook dit is niet echt onderscheidend in dit genre. Na verloop van tijd wordt het ook nog eens eentonig en ik hou normaliter juist van het repetitieve.

Quadron - Herfra hvor vi står

Geloof het of niet maar ook dit vind ik niet met de kop boven het maaiveld van het eigen genre uit steken. tis zzaaaaaaiiiii.

Myssouri - Terrible Love

Pffffieuwwwww dit klinkt ineens ongelooflijk fris na het vorige nummer. Lekker gitaartje zit erin zeg. Stem ook dikke prima puntige drumroffeltjes. Fijn.

4-6-6-8

31.

Foy Vance - Two Shades of Hope 5.6
Mit - Park 7.0
Quadron - Herfra hvor vi står 5.5
Myssouri - Terrible Love 6.6

4-7-6-9

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1. Myssouri - Terrible Love 9 pt gem: 7,04
2 Mit - Park 7 pt gem: 6,92
3 Quadron - Herfra hvor vi står 6 pt gem: 6,83
4 Foy Vance - Two Shades of Hope 4 pt gem: 6,41

13 deelnemers

DjFrankie (moderator)
32.

Wild Palms - To the Lighthouse
Tropical Popsicle - Ghost Beacon
Death In June - The Wall Of Sacrifice
Young Fathers – Rumbling

0-0-0-0

Deadline: 15-11 18.00

32.

Wild Palms - To the Lighthouse: Postpunk die richting The Comsat Angels gaat, met een vleugje The Cure en New Order, met hogere zang. 8
Tropical Popsicle - Ghost Beacon: Beetje Julian Cope, maar ook Echo & the Bunnymen en zelfs Stone Roses, zeer lekker allemaal. 9
Death In June - The Wall Of Sacrifice: Beetje een grote puinhoop met hier en daar een Nijmeegse 4-Daagse deuntje, en een engels stukje van het Sinterklaasliedje: Oh Kom Maar Eens Kijken. 3,5
Young Fathers – Rumbling: Prima hiphop, alleen jammer van dat einde. 7

1-1-0-0

DjFrankie (moderator)
32.

Wild Palms - To the Lighthouse 8
Muzikaal prachtig , de zanger vind ik wat flets, en soms te hoog. Nodigt wel uit om meer te luisteren.
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 9
Inderdaad Echo is niet ver weg, mooie plaat dit uit begin 2013
Death In June - The Wall Of Sacrifice 7,3
Ik mag dit wel, begint lekker duister en gaat over in een soort Foetus-achtige kakafonie, zal Justus18 ook wel aanspreken verwacht ik.
Young Fathers – Rumbling 6
Nominatie van the viking die niet lang duurt, maakt het vorige nummer wel goed. Nee hier kan ik weinig mee.

2-2-0-0

32.

Wild Palms - To the Lighthouse
Niet echt een fijne zanger, muzikaal wel goed 7,4

Tropical Popsicle - Ghost Beacon
Al bekend van song van het jaar, sterk nummer 8,5

Death In June - The Wall Of Sacrifice
Nou, deze band heeft best goede muziek gemaakt, dit vind ik maar moeilijk om door te komen en dan 15 minuten lang 4,0

Young Fathers – Rumbling
Oei, voordeel t.o.v. het vorige nummer: dit is gelukkig maar 2 minuten 5,0

3-3-0-0

2MY
32.

1. Wild Palms - To the Lighthouse 6,5
2. Tropical Popsicle - Ghost Beacon 6
3. Death In June - The Wall Of Sacrifice 4,5
4. Young Fathers – Rumbling 6,2

1. Wild Palms - To the Lighthouse // Och ja. Maar op den duur begint die falset toch op m'n zenuwen te werken.
2. Tropical Popsicle - Ghost Beacon // Er heeft iemand een knopje 'donkere jaren '80' op z'n keyboard gevonden. Ik ben hier niet echt wild van.
3. Death In June - The Wall Of Sacrifice // Oh my... dit is niet mijn ronde vrees ik.
4. Young Fathers – Rumbling // Enfin. Morgen is er weer een dag.

4-3-0-1

32.

Wild Palms - To the Lighthouse 4,5
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 5,5
Death In June - The Wall Of Sacrifice 6
Young Fathers – Rumbling 8,5

- Wild Palms - To the Lighthouse
Overvol beladen muziek en verwerpelijk iele zang, een contrast dat helaas totaal niks aanvult. Mannen mogen gerust met hun kopstem experimenteren, maar haal alsjeblief op tijd de pincet weg.
- Tropical Popsicle - Ghost Beacon
Interessanter en aanhoorbaarder dan zijn voorganger, maar daar stopt de positief overtreffende trap dan ook. Niet goed voor mijn gemoed.
- Death In June - The Wall Of Sacrifice
Bizar tijdsverdrijf, zo’n alternatiev 152, als zulks voorbij komt. En toch was dit makkelijker door te komen dan de vorige twee, omdat het tenminste iets doet. Goed is het nie per se, wel soms interessant, soms geinig en soms afstotelijk.
- Young Fathers – Rumbling
En deze 2 minuten slaan meteen het ganse voorgaande halfuur KO. Hiphop die niet vies is om nieuwe richtingen op te zoeken en volop te experimenteren met woord en geluid. Hun debuutalbum belooft nu al een van de spannendste releases van 2014 te worden!

4-3-1-2

32.

Muzikaal interessant maar vind de zanglijnen niet bij de melodie passen. 6,6

Prima popsong, niet heel bijzonder. 7,0

Lekker sinister begin, maar daarna hield het op voor mij. Alsof je in een drukke kroeg zit met een pianostemmer en de wereld begint te draaien na het zoveelste biertje. 4,0

Young Fathers – Rumbling
Rap kan ook niet vervelend zijn. Een fijn ritme en melodietje maken het nummer. 7,0

4-4-1-3

32.

Wild Palms - To the Lighthouse 6,3
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 7,8
Death In June - The Wall Of Sacrifice 8,5
Young Fathers – Rumbling 5

Op zich best een sfeervol nummer maar het klinkt wat hol en ongeïnteresseerd.

Het begint verwachtingsvol de aandacht is meteen getrokken, fijne bas en toetsen vallen erbij. Stemmen zijn vrij harmonieus te noemen ja dit klinkt allezins prettig. Kan een groeiertje zijn kan ook zijn dat het een op dit moment prima nummer is maar later toch inwisselbaar bleek. Lekker outro ook. Het nummer is af. Ik weet dus nog niet zo goed wat het in de toekomst doet voor nu gaat er een punt naar de tropische lollie.

Ik ben aardig bekend met de band en het genre. Ik kan hier enorm van genieten. Deze muziek is niet om bij te ontspannen, het is niet prettig het vraagt iets van je om het te waarderen. En ik hou daar wel van. Het is een soort haute cuisine, haute couture, haute whatever. Ja het is chaos maar in chaos zit ook een structuur als je hem maar zien wilt.

Young Fathers – Rumbling
Waar anderen bij Death in June spontaan afhaken heb ik dat met dit soort dingen. En er is heel soms best wel iets hiphoppigs wat bij mij beklijft maar over het algemeen roept het bij mij meteen irritatie op. Ik maak er een vijfje van.

4-5-2-3

Wild Palms - To The Lighthouse 6
Muzikaal valt het wel mee, voor een keer te luisteren, maar dat hoge stemmetje vind ik maar niets

Tropical Popsicle - Ghost Beacon 6
Zwaar beïnvloed door Echo & The Bunnymen, niet slecht, maar ik hou wel van een eigen smoel

Death In June - The Wall Of Sacrifice 9
Wie de moeite doet om de 16 minuten uit te zitten, zal meegenomen worden op een bevreemdende trip. Uit de beginjaren van DI6, toen ze nog zulke experimentele platen maakten, zijn gaandeweg geëvolueerd naar neofolk.

Young Fathers - Rumbling 6,1
Beetje dwaze groepsnaam, en verwacht bij die naam zo een stu bru bandje genre Editors ofzo, en geen hiphop, waar stoere namen toch meer legio zijn Nu dit terzijde, dit nummer kan me niet helemaal bekoren, maar heeft net streepje voor op deelnemers 1 en 2

4-5-3-4

Deadline 15-11 18.00

32.

Wild Palms - To the Lighthouse 7,5 (lekker nummertje)
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 7,0 (ook wel ok)
Death In June - The Wall Of Sacrifice 4,5 (veel te lang om te boeien)
Young Fathers – Rumbling 4,5 (ken betere hip-hop)

5-6-3-4

Ik niet

32.

Wild Palms - To the Lighthouse The gelijkenis met The Search is frappant,alleen gaat de zang een paar octaven hoger. (8)
Tropical Popsicle - Ghost Beacon.Veel Echo & the Bunnymen invloeden maar ook een vleugje Simple Minds ten tijde van hun beginjaren.(8)
Death In June - The Wall Of Sacrifice .Mocht er ooit een remake van mijn lievelings horrorfilm Stephen King's IT komen dan is de soundtrack al vergeven. (7) Potverdorie lees ik net dat Pennywise al op de planken staat.
Young Fathers – Rumbling Af en toe droom ik dat de dokter mij van een aantal pro rap implantaten voorziet om mijn muziekleven wat florissanter te maken.En toen werd ik wakker met Marco Borsato. Gatver! (5)

6-7-3-4

32.

Wild Palms - To the Lighthouse 6,0
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 7,0
Death In June - The Wall Of Sacrifice 5,5
Young Fathers – Rumbling 7,0

6-8-3-5

32.

Wild Palms - To the Lighthouse (7.0)
De aanzet is prima. Muzikaal gezien klinkt het erg lekker maar zodra de zang de hoogte in gaat haak ik af. Jammer, anders had er een hogere score in gezeten.

Tropical Popsicle - Ghost Beacon (7,5)
Vergelijkingen met Echo & The Bunnymen zijn al gemaakt. Goed 'popnummer' niks mis mee!

Death In June - The Wall Of Sacrifice (8,5)
Als Post-Rock liefhebber ben ik wel gewend de nodige luisterminuten uit te zitten. Ookal aanschouw ik dit niet als volwaardig nummer, heb ik wel het hele nummer geboeid zitten luisteren. Al die indrukken hebben iets bezwerends. Het lijkt wel zap-muziek, alsof er verschillende tv's met in een ruimte tegelijk aanstaan en er regelmatig van kanaal wordt geswitcht. Het voelt alsof ik aan de rand van een oorlogsgebied zit in het oostblok.

Young Fathers – Rumbling 6,8
Fijne deun! beetje speels, dat wel. Doe me een beetje denken aan Putty Boy Strut van Flying Lotus. Alleen haallt deze het kwalitatief daar niet bij.

6-9-4-5

32.

Wild Palms - To the Lighthouse 6
Degelijk indie-nummer, maar niet iets dat ik per se terug hoef te horen. Beetje 13-in-een-dozijnerig.

Tropical Popsicle - Ghost Beacon 7
Was hier vorig jaar even helemaal weg van, maar ging ook snel weer vervelen. Blijft een aardig nummer weliswaar. Doet me overigens meer aan Wire dan aan Echo denken.

Death In June - The Wall Of Sacrifice 8
Wel eens wat van gehoord via X-Rated (voorheen op Kink FM, nu op de Concertzender), maar meestal ging dat meer richting folk. Dit vraagt wel even iets meer van de luisteraar, maar ik mag dat wel. Fascinerende muziek.

Young Fathers – Rumbling 8
Goeie beat, vette plaat. Duurt alleen een beetje kort, maar dit is tenminste weer even iets anders tussen alle wave/singersongwriters/folk/indie.

6-9-5-6

32.

Begint leuk, maar als de stem de hoogte in gaat is die niet zo fijn, en vind het outro gewoonweg lelijk. Netaan voldoende 5.6

Shoegazerige danwel neopsychedelische ofwel madchesterachtige postpunk, lekkere sfeer. 7.7

Ondertussen de afwas gedaan. Lijkt een extended dark version van The American Metaphysical Circus van de hippiesynthband United States of America. Roept beelden op van een bizarre film in een stad met iig een losgeslagen beiaardier, een groepje kinderen en een groep volwassenen die een Duitse mars zingen en lopen. Zou kunnen ja: haute chaosine. Alleen al voor die trip in de verbeelding een 7.3

Young Fathers – Rumbling
Het weinige dat ik heb met hiphop blijft hierdoor weinig. 4.5

6-10-6-6

32.
Wild Palms - To the Lighthouse 7,5
Tropical Popsicle - Ghost Beacon 7,8
Death In June - The Wall Of Sacrifice 7,8
Young Fathers – Rumbling 7,3

6-11-7-6

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Tropical Popsicle - Ghost Beacon 11 pt gem: 7,39
2 Death In June - The Wall Of Sacrifice 7 pt gem: 6,36
3 Wild Palms - To the Lighthouse 6 pt gem: 6,73
4 Young Fathers – Rumbling 6 pt gem: 6,27

15 luisteraars

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.