MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
36.

1. The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf (6,5)
2. Slow Machete - Santiago (6,0)
3. Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You (7,0)
4. Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) (7,5)

1-1-2-2

Deadline 19-11 18.00

36.

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf
Wel grappig, maar voor hoe lang weet ik niet? Niet echt luistermuziek, maar zit leuk in elkaar, zeker met de clip erbij 7,3

Slow Machete - Santiago
Klinkt prima, lijkt me wel typisch zo'n nummer die op een album als "tussen-nummer" goed tot z'n recht kan komen. Mist voor mijn gevoel een kop/staart, maar klinkt zeker niet onaardig 7,0

Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You
Redelijk popnummer, niet iets bijzonders 7,0

Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave)
Prima relaxed nummer, muzikaal wel lekker maar ook niet zo heel bijzonder (moet het toch voor een groot deel van de bekende zanger hebben) 7,5

2-1-2-3

Deadline 19-11 18.00

herman schreef:
(quote)

Dit is geen retro-geluid hoor, Cybotron heeft dat juist uitgevonden. Een van de grondleggers van de techno!

My bad! Eerlijk gezegd heb ik niet eens gekeken naar het bouwjaar van dit nummer.
Gedateerd dekt de lading ook niet helemaal bij dit nummer (daarmee doe ik het wel tekort).
Maar het is een type discogeluid waar ik gewoon helemaal niks mee heb.

36.
The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 9
Slow Machete - Santiago 7,8
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 7,8
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 8,5

En wat was het gisteren in de HMH weer mooi!
Hoewel er veel over werd gemopperd, vond ik het voorprogramma dik in orde. De eerste act vond ik goed. De tweede was instrumentaal karig en een tikkeltje eentonig, maar de liedjes werden gaandeweg sterker. Beide acts hadden misschien last van een te hoog alt152-gehalte.

3-1-2-4

Deadline 19-11 18.00

36.
The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 8
Slow Machete - Santiago 5
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 6,3
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 10

Net thuis van The Savages leuk om DjFrankie in the flesh gezien te hebben. Maar nu serieuzere zaken:

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf

Waanzinnig grappig clipje en lekker swingend nummertje. Ik heb serieus hardop zitten lachen bij het zien van deze video.

Slow Machete - Santiago
Hmmm het gevoel dat er iets op mijn bord gekwakt is bekruipt mij bij deze plaat het lijkt niet af. Nee niet fijn.

Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You
Wellicht de Iggy Pop van de 90 jaren hij kan voor mij niet aan the real work tippen. Girl like you vind ik dan toch iets sfeervoller. Dit klinkt wat hol en blikkig. Het is voldoende maar niet hosanna.

Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave)
Tsja als ik de stem van Cave hoor dan ben ik meteen gelukkig. Die stem druipt als honing mijn oren binnen en verwarmt het hart meteen. Dit had ik nog nooit voorbij horen komen en ik heb toch aardig wat van Cave in bezit en op schijf. MOOI!

4-1-2-5

Deadline 19-11 18.00

36.
The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 6,7
Slow Machete - Santiago 6,5
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 6,8
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 7

4-1-3-6

Deadline 19-11 18.00

DjFrankie (moderator)
1. The Real Tuesday Weld - Me and Mr Wolf 7,5
Ik mag dit wel, soort Dresden Dolls on poppy tour, mooie stemmen.
2. Slow Machete - Santiago 7,6
Prettig in het gehoor liggende stem, al die bijgeluiden hadden niet gehoeven, maar nummer blijft overeind.
3. Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 7,2
Dit overtuigt me niet, de hit heeft me ook nooit weten te overtuigen.
4. Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 7,7
Hoewel ik mezelf geen fan van Cave noem, vind ik dit wel een prima nummer, goeie sfeer in dit nummer.

4-2-3-7

Deadline 19-11 18.00

DjFrankie schreef:

En dan toch een ruime 7? Je commentaar klinkt meer als een 5.

1. The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 8
Hier heb ik me kostelijk mee vermaakt, leuke swingmuziek met erg vermakelijk clipje.

2. Slow Machete - Santiago 7,5
Leuke mix van folk, electronica en Haïtiaanse koorzang, maar blijkbaar te exotisch voor dit topic.
Vast een nominatie van Sunderland?

3. Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 5
Saaie radioballad van de man van het enerverende Orange Juice en die ene prachtige 90s one-hit-wonder. De Spaanse (?) gitaar op het einde weet het ook niet te reden.

4. Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 5
Tegenvaller dit. Saai, muzikaal wat licht en ik ben ook weer niet zo'n Cave fan dat ik op basis van zijn stem alleen meteen om ben. Something Wicked This Way Comes van hetzelfde album vind ik fantastisch, maar daar doet geen Nick Cave op mee.

5-3-3-7

Deadline 19-11 18.00

2MY
Ahja, als DjFrankie even Welt in Weld kan veranderen in de lijst aub.
Foutje van mijnentwege bij het nomineren. Ik zat blijkbaar met iets Duits in gedachten.

36.

The Real Tuesday Weld - Me and Mr Wolf 8
Vermakelijk liedje en kostelijke clip. Afwachten of dit leuk blijft bij verstrijken der tijd, maar voor nu een 7.5

Slow Machete - Santiago
Best bijzonder muziekje, maar raakt me niet. 6.1

Zijn ene hit is erg leuk, maar deze is erg saai. Als t toevallig voorbijkomt op de radio, ga ik me niet afvragen wat het is: ene oor in, andere uit. 5.0

Fijne sfeer en de mooie stem van Cave in lekker voortkabbelend nummer. 7.8

6-3-3-8

Deadline 19-11 18.00

36.

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf
Leuk luchtig nummer, beetje big bandachtig. Inclusief clip komt het wat kinderlijk over, maar die knop heb ik omgedraaid. Voldoende voor een punt. 7

Slow Machete - Santiago
Klopt, Herman! Sinds ik het dit jaar ontdekt heb, probeer ik via vele wegen hier reclame voor te maken.
De ontdekking voor mij van dit jaar. Deze Amerikaan heeft Haïtiaanse zang en muziek opgevangen en thuis gesampled met een elektronisch ritme eronder. Op zijn laatste EP staan betere nummers die meer in aanmerking zouden komen voor een algehele acceptatie alhier, maar helaas zijn deze te jong om hier aan mee te doen. 9,5

Ik ken ook alleen maar hét nummer van EC. Hoewel leuk lijkt dit nummer er in de verste verte niet op. Verhalend gezongen nummer met muziek als achtergrond. Keurige intermezzo halverwege maar er spat niets van af. 6,0

Tsja, Cave wil ik wel goed vinden maar het lukt met niet. In dit nummer mis ik tempo en het gebrom erboven doet mij niet veel goed. 6,2

7-4-3-8

Deadline 19-11 18.00

36.

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 7,5 (wel interessant prettig)
Slow Machete - Santiago 7,4 (apart en goed gemaakt)
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 6,0 (te gewoontjes)
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 7,0 (muzikaal inderdaad niet zo speciaal, maar vocaal zeker goed)

8-5-3-8

Deadline 19-11 18.00

36.

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 8,0
Slow Machete - Santiago 7,0
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 6,5
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 8,5

9-5-3-9

Deadline 19-11 18.00

36.

The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 7,5
Slow Machete - Santiago 7,0
Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 6.5
Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave) 8,0

10-5-3-10

Deadline 19-11 18.00

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:

herman schreef:
En dan toch een ruime 7? Je commentaar klinkt meer als een 5.

Ik geef niet vaak een 5 of daarbij in de buurt, Edwyn collins is niet slecht, maar overtuigt me niet om vaak te draaien, net als zijn grote hit.

DjFrankie (moderator)
Uitslagen:

35

1 Lilium - Sorry 8 pt gem: 6,99
2 Cybotron - Clear 7 pt gem: 7,05
3 Sasha Funke - Twingo 7 pt gem: 6,93
4 The Hiss - Back on the Radio 6 pt gem: 6,82

36

1 Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave 10 pt gem: 7,66
2 The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 10 pt gem: 7,64
3 Slow Machete - Santiago 5 pt gem: 7,08
4 Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 3 pt gem: 6,58

DjFrankie (moderator)
37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine
Poni Hoax - Down on Serpent Street
Screeching Weasel - A New Tomorrow
Nicolas Jaar - Encore

0-0-0-0

Deadline: 20-11 18.00

37.
Eric Burdon & War - Spill the Wine 6,8
Poni Hoax - Down on Serpent Street 8 (“beter goed gejat, dan slecht verzonnen” zullen we maar zeggen).
Screeching Weasel - A New Tomorrow 8
Nicolas Jaar - Encore 8,3

0-0-1-1

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine: Santana achtige groove, wel lekker. Opbouw is goed.6,5
Poni Hoax - Down on Serpent Street: Beetje FranzFerdinand achtige funk, mooi. 7,5
Screeching Weasel - A New Tomorrow: Ik blijf dit geweldige punk vinden, nog steeds jammer dat men deze band links liet liggen toen The Off-spring, NOFX en Green Day groot werden. 10
Nicolas Jaar – Encore: Ik heb weinig met balletmuziek. 6

0-1-2-1

2MY
37.

1. Eric Burdon & War - Spill the Wine 7
2. Poni Hoax - Down on Serpent Street 7
3. Screeching Weasel - A New Tomorrow 7,5
4. Nicolas Jaar - Encore 7,5

1. Eric Burdon & War - Spill the Wine // Doet me onmiddellijk denken aan Hey Joe (Willy's versie dan wel). Amusant zonder essentieel te zijn.
2. Poni Hoax - Down on Serpent Street // Deze band gaat - in deze song althans - radicaal voor de jaren '80-sound. Niet mijn favoriete decennium (ik liep er als knulletje in sponsen broekjes en geel-oranje-bruin gestreepte truien in rond, vandaar), maar ik heb er ook geen afkeer van.
3. Screeching Weasel - A New Tomorrow // Euh, lang niet alles van dit decennium vind ik goed (hoewel: 90's 4evah!), maar dit heeft alvast een recht-voor-de-raapse gitaarsound waar ik wel raad mee weet. Mien, waar is m'n luchtgitaar?
4. Nicolas Jaar - Encore // "Who?" Fascinerend begin. En het vervolg is boeiend genoeg om niet te gaan vervelen. Meer zelfs. Ik krijg zin in meer. Alvast een goed teken. Mien, waar ligt m'n tutu?

0-1-3-2

DjFrankie (moderator)
37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 7
Ligt lekker in het gehoor, bijgeluiden prima en grappig , alleen de achtergrond muziek gaat wat vervelen op den duur, en inderdaad is Willy Deville dichtbij
Poni Hoax - Down on Serpent Street 6,5
Wat flauwtjes, klinkt als een 80's popsong, die toen niet is doorgebroken.
Screeching Weasel - A New Tomorrow 7,5
Leuk, lekker foute stem doet me denken aan de stem van een verkoude Joe Strummer, muziek past bij die band die ik gisteren met Sokra en Vleertje zag.
Nicolas Jaar - Encore 6
Tsa wel een overgang, ook het leuke van dit spelletje. Handje klap electronica, met een fijngevoelige piano, nee niet iets wat ik vaker zal draaien.

1-1-4-2

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 10
Screeching Weasel - A New Tomorrow 6
Nicolas Jaar - Encore 8

- Eric Burdon & War - Spill the Wine
Heerlijk zwoele latin funk met talrijke bijzondere elementen. Zoals de onbestaande dialoog tussen de spoken word van Burdon en de Spaanse furore die een ongetwijfeld sexy latina tussenin maakt. En dan de rillende fluit die letterlijk een rilling langs de volledige lengte van je ruggegraat laat zinderen. Of de grillige combinatie tussen conga en harmonica... De echte magie is de manier waarop dit alles samenkomt, als een aangekondigde climax.
- Poni Hoax - Down on Serpent Street
Leuk ritme met orgel en ritmesectie, maar net iets te lollig uitgewerkt om het echt serieus te nemen. En dan ebt de interesse te snel weg.
- Screeching Weasel - A New Tomorrow
Ook weer veel lolligheid, dit keer in een alternatief punkjasje. Ook niks mis mee, ware het niet voor de onuitstaanbare zanger.
- Nicolas Jaar - Encore
Mooi hoe er gespeeld wordt met het klassieke karakter en er toch iets helemaal anders van maakt. Heerlijk opbeurend deuntje ook, zonder dat het hol gaat klinken. Dit is pas lollige muziek!

2-1-4-3

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 7,0 ( wel lekker relaxed nummer)
Poni Hoax - Down on Serpent Street 7,5 (hier moet ik eens op dansen)
Screeching Weasel - A New Tomorrow 5,5 (matig punknummer)
Nicolas Jaar - Encore 5,6 (1x is genoeg)

3-2-4-3

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine
Voor mijn gevoel een soort van kruising tussen Gil Scott-Heron + Joe Jackson ... niet echt unieke sound maar wel lekker ritmisch 7,5

Poni Hoax - Down on Serpent Street
Wel aardig maar geen groeiplaat. Ik zat al te denken "waar lijkt dat ritme nu op?" ... Justus18 geeft inderdaad het antwoord 7,0

Screeching Weasel - A New Tomorrow
Klinkt niet echt fijn, een schelle sound en de zang is wat schreeuwerig 6,0

Nicolas Jaar - Encore
Subtiele piano, vooral een leuke deun in het hele nummer (al betwijfel ik of het leuk blijft) 7,3

4-2-4-4

DjFrankie schreef:
Uitslagen:
36

1 Barry Adamson - The Sweetest Embrace (feat. Nick Cave 10 pt gem: 7,66
2 The Real Tuesday Welt - Me and Mr Wolf 10 pt gem: 7,64
3 Edwyn Collins - Let Me Put My Arms Around You 8 pt gem: 6,58
4 Slow Machete - Santiago 5 pt gem: 7,08
Kweenie of het echt iets uitmaakt gezien het gemiddelde, maar Edwyn Collins had maar 3 punten.

DjFrankie (moderator)
Sunderland schreef:
Kweenie of het echt iets uitmaakt gezien het gemiddelde, maar Edwyn Collins had maar 3 punten.

Correct, mijn 3 had ik op het kladje beetje slecht geschreven, bedankt

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 8
Screeching Weasel - A New Tomorrow 7
Nicolas Jaar - Encore 8,5

5-2-4-5

Wacht ff morgen al de laatste van de eerste ronde?

DjFrankie (moderator)
vleertje schreef:
Wacht ff morgen al de laatste van de eerste ronde?

Yep, dan vallen er 52 definitief af. En zoals ik gisteren al tegen sokra vertelde, ga ik de 100 overgebleven nummers verdelen in 4 groepen, gerangschikt naar de eindstand in de eerste ronde, gewogen loten dus zolas dat heet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:10 uur

geplaatst: vandaag om 04:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.