MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Bij de MuMeladder checken we ook altijd nog dat 2 dezelfde nummers niet 2 opeenvolgende rondes tegen elkaar loten...dat vind ik zelf in ieder geval wel een prettige (bijkomende) regel.

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 6,3
Poni Hoax - Down on Serpent Street 6,5
Screeching Weasel - A New Tomorrow 6,7
Nicolas Jaar - Encore 6,9

5-2-5-6

Deadline: 20-11 18.00

DjFrankie (moderator)
El Ninjo schreef:
Bij de MuMeladder checken we ook altijd nog dat 2 dezelfde nummers niet 2 opeenvolgende rondes tegen elkaar loten...dat vind ik zelf in ieder geval wel een prettige (bijkomende) regel.

Hou ik ook rekening mee heb nu alle nummers een nummer gegeven

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine (8,2)
Tof oudje. Heel erg 70's, met wel juist de leuke elementen uit die tijd.

Poni Hoax - Down on Serpent Street (8,0)
Bandje dat mijn sympathie heeft; zelf heb ik Antibodies hier ooit eens voor de leeuwen gegooid. Een handelsmerk is het fijne baslijntje, dat ook hier weer terugkomt. Niet hun beste nummer, maar nog steeds een mooi cijfer waard.

Screeching Weasel - A New Tomorrow (7,0)
Typische jaren 90 'snotty' zanger a la NOFX etc, leuk nummer dat ik niet te vaak moet horen.

Nicolas Jaar - Encore (7,8)
Lekkere afsluiter, wel iets voor gedistingeerde feestjes.

6-3-5-6

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 7,0
Lekkere groove, goede opbouw!

Poni Hoax - Down on Serpent Street 6,0
Matige 80's popsong. Niet verkeerd, maar ik word hier niet warm of koud van.

Screeching Weasel - A New Tomorrow 8,5
This brings me back... Nostalgie, heerlijk! En die slechte geluidskwaliteit is daar nu eenmaal onderdeel van.

Nicolas Jaar - Encore 7,0
Begint goed. Wanneer het te eentonig en te melig dreigt te worden gebeurd er toch weer iets wat mijn aandacht weet vast te houden.

7-3-6-6

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine
Lekker chill plaatje van deze oude rot (al moest ik wel weer even zoeken om hem te kunnen plotten). 7,8

Poni Hoax - Down on Serpent Street
Poni Hoax maakt al jaren fijne foute jaren 80-disco-achtige muziek. Ongepolijste dansmuziek met een ietwat moeilijke stem. Het refreintje met de 2e stem en het lekker tempo maakt dit nummer af. Hele album is top! Voor straf heb ik hem vanmorgen maar weer eens gedraaid in de auto (available @ Spotify, red.). Goed begin van de dag! 9,5

Screeching Weasel - A New Tomorrow
In zijn genre kan hij er mee door, maar de andere nummers zijn beter. 6,4

Nicolas Jaar - Encore
Fijn deuntje hoor! Had dit niet verwacht maar klinkt erg lekker. De naam vaak tegengekomen maar wist niet waar daar voor een muziek bijhoorde. Hier ga ik toch wat van opzoeken. Ik hoop dat dit nummer representatief is voor zijn werk. 8,0

7-4-6-7

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine
Santana-groove met de geweldige ´white soul´-stem van Burdon, lekker! 7.9

Poni Hoax - Down on Serpent Street
Dansvloermuziekje, dat rond vette swingbas en funky gitaartje ongecompliceerd is, maar de zang doet wel moeilijk in lekker "I dont care"-zeuren wat fijn samengaat in het refrein met de vrouwenvocalen. Hoor wel wat verwantschap met glamrockdisco-sound van Roxy Music, maar niet t jatwerk van Love is the Drug. Orgeltje is ook lekker trouwens. Ik word er simpelweg vrolijk van. 7.5

Screeching Weasel - A New Tomorrow
Zanger lijkt sterk op een Engelstalige Tröcker Kecks-zanger Rick de Leeuw en dat ligt me niet. De punkmuziek is wel dik in orde. 6.3

Nicolas Jaar - Encore
Zit ergens in de lounge-achtige hoek bij Emancipator. Het pianootje is best aardig maar vind ik niets bijzonders, het verveelt niet maar pakt ook niet echt. Hopelijk zitten andere nummers niet, zoals bij Emancipator jammer is, tegen de new age aan. 6.5

8-5-6-7

37.

Eric Burdon & War - Spill the Wine 7,5
Poni Hoax - Down on Serpent Street 7,5
Screeching Weasel - A New Tomorrow 7,3
Nicolas Jaar - Encore 7,3

9-6-6-7

2MY
Profiteert ervan, 't zen de leste!

38.

Shiva in Exile - Anubis
T.Raumschmiere -What Are You Talking About?
Cerrone – Supernature
Rowland S. Howard - Breakdown (and then)

0-0-0-0

Deadline: 21-11 18.00

Suuuuperneeeetjuuurrr

38.

Shiva in Exile - Anubis 5,5 (op zich houd ik wel van dit soort muziek, maar dit is mij niet authentiek genoeg)
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 7,0 (NIN-achtig gruizelig, wel ok)
Cerrone – Supernature 7,5 (lekker nummer)
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 4,0 (te lang intro, en dan sloomheid, neen)

0-1-1-0

38.

Shiva in Exile - Anubis 7
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 5,5
Cerrone – Supernature 9
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 6,5

- Shiva in Exile - Anubis
Uitheems, maar niet opdringerig anders. Sereen nummer met goede basiselementen.
- T.Raumschmiere -What Are You Talking About?
Even lijkt er een leuke variant op zijn hitje door de boxen te gaan gallen, maar dan breekt de hel los en wordt hij hondsdol als een driekoppige hellehond.
- Cerrone – Supernature
Een naam die in overvloed in tweedehandsplatenbakken te vinden is, maar waar ik werkelijk geen enkel nummer van kon opnoemen. Je kan je ook vragen stellen bij iemand wiens materiaal veelvuldig in tweedehandsplatenzaken wordt gedumpt, maar Supernature bewijst het tegendeel. Fantastische discogroove met onweerstaanbaar dreigende bassen en synths, niet heel ver verwijderd van Summer/Moroder toestanden. Ook de zang blijft lekker plakken.
- Rowland S. Howard - Breakdown (and then)
Koel grungy gitaarspel met de gepaste klaagzang eroverheen, niets nieuws onder de zon, maar het kabbelt fijn voorbij.

1-1-2-0

2MY
38.
1. Shiva in Exile - Anubis 7
2. T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 9
3. Cerrone – Supernature 7,6
4. Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 7,5

1. Shiva in Exile - Anubis // Het begint als iets dat van Enigma had kunnen zijn, maar werpt het mysterieuze jasje redelijk snel af. In tegenstelling tot eerdere nominaties met 'dit soort gezang' slaagt het er maar niet in om me te enerveren en te irriteren. Mooi zo.
2. T.Raumschmiere -What Are You Talking About? // Ik kende deze jongens enkel van hun electro-stamper Monster Truck Driver, maar verrassend genoeg staan er ook behoorlijk hevig gitaarwerk op hun albums! En herken ik daar Tim Vanhamel op vocalen? Nee, ik lees het gewoon in het begeleidende cd-boekje! De rest van de cd is zeer wisselvallig (zowel kwa sound als kwa liteit), maar deze knaller mag resideren in het meest beluisterde mapje op mijn spotify!
3. Cerrone – Supernature // Oeh yeah! Funky disco dat zowel recent als belachelijk oud zou kunnen zijn. En da's blijkbaar een compliment: de plaat is even oud als mijzelve, maar heeft nog de dartel in zich als een jong veulen. Eveneens als mijzelve dus.
4. Rowland S. Howard - Breakdown (and then) // Goeie afsluiter van een sterke poule en van een boeiende eerste ronde!

1-2-3-0

38.

Shiva in Exile - Anubis (7,4)
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? (4,5)
Cerrone – Supernature (7,2)
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) (6,8)

2-2-4-0

38.

Shiva in Exile - Anubis (7,5)
Fijne sfeermuziek a la Delerium.

T.Raumschmiere -What Are You Talking About? (7,5)
Weer eens wat anders dan MTD, wel weer ontzettend lomp. Dit mag ik wel, al zou het bij meerdere beluisteringen toch wat te schreeuwerig kunnen worden.

Cerrone – Supernature (9,8)
Yeah! Eigenlijk alles wat disco tof maakt zit hierin.

Rowland S. Howard - Breakdown (and then) (8,2)
Evenals in de vorige ladder een artiest op herhaling in dit topic, en wat mij betreft opnieuw met succes. Vette, dreigende gitaren en sardonische vocalen ronden een puike eerste ronde af.

2-2-5-1

DjFrankie (moderator)
uitslagen laatste 2 battles morgen

38.
Shiva in Exile - Anubis 7,5
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 8
Cerrone – Supernature 7,8
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 8

2-3-5-2

38.

Shiva in Exile – Anubis: Doet mij denken aan Ofra Haza. 7,5
T.Raumschmiere -What Are You Talking About?: Begint wat rommelig, maar verder wel oké. 7
Cerrone – Supernature: Beetje lange versie van Planet Earth van Duran Duran met de nodige funkie loopjes. 7
Rowland S. Howard - Breakdown (and then): Lijkt wel op The Singer van Nick Cave, toevallig beide hun oorsprong in The Birthday Party. 9

3-3-5-3

38.

Shiva in Exile – Anubis 6,5
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 5,0
Cerrone – Supernature 8,5
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 7,0

3-3-6-4

deric raven schreef:
Cerrone – Supernature: Beetje lange versie van Planet Earth van Duran Duran met de nodige funkie loopjes. 7

Dit is wel een stuk ouder dan Planet Earth, maar geinige vergelijking.

Maar je snapt wel dat ik dit er uit haal?

38.

Shiva in Exile – Anubis 7,5
De laatste edities doen er steeds Dead Can Dance-navolgers mee en dat is helemaal niet verkeerd. Kitsch ligt snel op de loer, maar dit nummer bevalt me gewoon wel. Zelfs al krijg ik er zo af en toe een Eurovisie Songfestival-gevoel bij. Nu eens opzoeken waar dit orkestje vandaan komt.

T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 5
Wauw, ik herken T.Raumschmiere hier helemaal niet in. Ik heb het album met de hit Monstertruckdriver en dat is gewoon onvervalste techno (The Game Is Not Over) is mijn favoriet. Later heb ik hem nog eens harde techno zien draaien, maar dat was vreselijk. Dit gaat echt een heel andere kant op. Schreeuwerige rock en behoorlijk vergankelijk voor mijn gevoel.

Cerrone – Supernature 9,5
Een optie voor mijn top 100 aller tijden. Hulde aan degene die het genomineerd heeft, het verbaast me dat dit van een album met minder dan 20 stemmen komt. De a-kant van die plaat vind ik geniaal, de b-kant is helaas een stuk minder. Geweldige discoplaat, later nog uitvoerig gesampled door Lindstrom op wiens Where You Go I Go Too.

Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 4
Dit ging hier het ene oor in en het andere weer uit. Na een tweede keer luisteren hoor ik wel een lome groove, maar eigenlijk gaat het nog steeds langs me heen. Het zal wel suspense moeten hebben, maar door de stem slaat het hele nummer dood. Oervervelend nummer eigenlijk.

4-3-7-4

deric raven schreef:
Maar je snapt wel dat ik dit er uit haal?

Ja, Planet Earth heeft ook een discovibe. Supernature is wel een stuk zweveriger.

38.

Shiva in Exile – Anubis 5,5
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 6
Cerrone – Supernature 6,7
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 8,3

4-3-8-5

DjFrankie (moderator)
38.

Shiva in Exile - Anubis 7,8
Goed nummer, maar geen topnummer omdat het teveel van hetzelfde is. Sfeer is lekker.
T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 6
Nee teveel geschreeuw in de stijl van Atari, terwijl het muzikaal lekker klinkt, die stem verneukt het nummer.
Cerrone – Supernature 7,3
Giorgo Morodor achtig dsisco-nummer, klinkt lekker zonder uit te blinken in originaliteit.
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 8
Dit is voor mij de winnaar deze ronde lekkere depri gitaar-rock.

5-3-8-6

38.

Shiva in Exile - Anubis 7,6
Gothische klanken. Soort Dead Can Dance op een hartslag. Ik mag dit wel.

T.Raumschmiere -What Are You Talking About? 8.0
Lomp en distorded. Inderaad een soort NIN meets Atari Teenage Riot.
Lekker voor de nodige portie adrenaline.

Cerrone – Supernature 7,0
Het soort disco -achtige muziek die ik wel kan hebben. Mede dankzij de funkelementen.

Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 6,5
Dit kabbelt mij iest te veel voort. Stem klinkt goed maar het wordt al snel saai.

6-4-8-6

38.

Shiva in Exile - Anubis 7,5
T.Raumschmiere - What Are You Talking About? 6,0
Cerrone - Supernature 8,0
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 7,0

7-4-9-6

38.

Shiva in Exile - Anubis 8
T.Raumschmiere - What Are You Talking About? 7,5
Cerrone - Supernature 6,5
Rowland S. Howard - Breakdown (and then' 10

8-4-9-7

38.

Shiva in Exile - Anubis 8.4
T.Raumschmiere - What Are You Talking About? 7.3
Cerrone - Supernature 6.6
Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 8.5

9-4-9-8

DjFrankie (moderator)
uitslagen

37.

1 Eric Burdon & War - Spill the Wine 9 pt gem: 7,46
2 Nicolas Jaar - Encore 7 pt gem: 7,19
3 Poni Hoax - Down on Serpent Street 6 pt gem: 7,25
4 Screeching Weasel - A New Tomorrow 6 pt gem: 7,12

38.

1 Cerrone - Supernature 9 pt gem: 7,73
2 Shiva in Exile - Anubis 9 pt gem: 7,21
3 Rowland S. Howard - Breakdown (and then) 8 pt gem: 7,28
4 T.Raumschmiere - What Are You Talking About? 4 pt gem: 6,62

En einde 1ste ronde

Morgen gaan we weer verder

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:11 uur

geplaatst: vandaag om 01:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.