MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
1.

When Mary - Everlasting Colours 6.9
Colourmusic - Tog 8.2
Lacrimosa - Der Letzte Hilfeschrei 5.0
Motherhead Bug - Zambodia 6.8

11-15-9-11

DjFrankie (moderator)
Fathead schreef:
Tof topic, dank DJFrankie voor het bumpje bij de Vraag van de Dag.

Welkom Fathead, dat je leuke ontdekkingen mag doen

DjFrankie (moderator)
Uitslag: verschil tussen 2 en 3 0,004348

1. Colourmusic - Tog 15 punten gem: 7,14
2. Motherhead Bug - Zambodia 11 punten gem 6,904
3. When Mary - Everlasting Colours 11 punten gem: 6,9
4. Lacrimosa - Der Letzte Hilfeschrei 9 punten gem: 6,48

23 luisteraars

DjFrankie (moderator)
Geef de 2 beste nummers 1 punt en beoordeel ieder nummer met een cijfer

2. Daby Touré – Setal
Jenny Hval - Mephisto is in the Water
Soapstone - Hoodoo You
Godflesh - Ice Nerveshatter

0-0-0-0

Deadline: 14-3 18.00 uur

2. Daby Touré – Setal
Soapstone - Hoodoo You

2.Daby Touré – Setal: 6,5
Mauritanië, wie kent het niet. Populair vakantieland onder de Limburgers. Nog nooit van gehoord? Ik kan wel heel stoer namen zoals Manu Chao en Youssou N'Dour droppen, en beweren raakvlakken te horen. Ik ben niet thuis in wereldmuziek, al mag het van mij ook gerust Afrikaanse popmuziek genoemd worden. Wereldmuziek is ook zo’n breed begrip; alsof Europeanen en Amerikanen niet tot de wereld behoren. Neemt niet weg dat dit prima weg luistert.

Jenny Hval - Mephisto is in the Water: 7
Dat onderwater gevoel krijg ik wel van dit nummer. Valt wel in het rijtje tussen Smoke City met Underwater Love en PJ Harvey met Down By The Water. Heeft ook wel het kinderlijke van Bjork, maar dan meer op de vertellende toon. Zou zo maar een elfje uit IJsland kunnen zijn, maar dan eentje waarbij de vleugeltjes en de stembanden nog niet geheel volgroeid zijn.

Soapstone - Hoodoo You: 6,5
Reef met de nodige funk, klinkt jaren 90 achtig. Toen was het mode om zoveel mogelijk verschillende stijlen door elkaar heen te gooien in een hoge hoed, in de hoop dat Hans Klok er iets leuks uit goochelt. Maar nu is de dubbele bodem net teveel zichtbaar in het te grote hoofddeksel. Witte veren aan de onderkant verraden al de witte vredesduif. Oftewel samengevat; niet geheel geslaagd trucje.

Godflesh - Ice Nerveshatter: 8
Zo nu en dan heb je wel zin in een ander stukje vlees, dus laat je de keurslager ambachtelijk te werk gaan. Met de botte bijl wordt het tot gehakt fijn geslagen. Bloeddorstige ogen masseren het geheel tot een smakelijke brij, waar de nodige pittige specerijen worden toegevoegd om het af te maken.

0-1-0-1

2.
Daby Touré – - Setal 7
- leuk nummer
Jenny Hval - Mephisto is in the Water 6,5
- Te nerveus voor mij
Soapstone - Hoodoo You 7,1
- Lekker vuig.
Godflesh - Ice Nerveshatter 6
- "takke" herrie

1-1-1-1

DjFrankie (moderator)

2.

Daby Touré – Setal 7 Vrolijk nummer, past perfect bij het weerbeeld, maar mist net wat om erg tof te zijn.
Jenny Hval - Mephisto is in the Water 8
Breekbaar nummer met een mooie spanning en een stem op het bekende (Susanne sundfor randje) die voor mij positief uitpakt, alleen jammer van het laatste nootje, die gaat over de rand. Desalniettemin kan ik hier graag naar luisteren.
Soapstone - Hoodoo You 7,2 Inderdaad Reef meets Black Crows, moeraszompige funkrock die niet zou misstaan op een festival
Godflesh - Ice Nerveshatter 7,9 Heerlijke gitaatwalm in de stijl van Loop en aanverwante zielen.
Dit doet het meestal goed bij mij
.

1-2-1-2

2.

Daby Touré – Setal
Melodieus, vrolijk, lekkere percussie, als vergelijk denk je dan aan Youssou N'Dour; prima muziek 7,5

Jenny Hval - Mephisto is in the Water 
Lieflijk liedje waarbij de vocale klanken erg belangrijk zijn; aan 't eind wordt dit wel iets te ver doorgevoerd 7,0

Soapstone - Hoodoo You
Sixties Funky guitar rhythm, niet echt mijn smaak maar het klinkt toch wel pakkend zoals Kravitz het kan 7,2

Godflesh - Ice Nerveshatter
Dit is me toch wat te ruig zonder dat er echt melodie of iets aangenaams te horen is, komt op mij over als "ruig doen om ruig te doen"; de zang is vreselijk 5,0

2-2-2-2

2.
Daby Touré - Setal 9,4 fijne muziek uit Afrika
Jenny Hval - Mephisto is in the Water 7,0 wel apart
Soapstone - Hoodoo You 5,5 wat te gewoon
Godflesh - Ice Nerveshatter 6,0 wel ok herrie

3-3-2-2

2.

Daby Touré –- Setal (7,3)
Gezellig nummer. Ik ken niet echt veel West-Afrikaanse artiesten, maar deze Daby klinkt herkenbaar; N'Dour natuurlijk maar ook ((ver) familielid?) Ali Farka.

Jenny Hval - Mephisto is in the Water (7,0)
Dit vind ik dan weer zo'n prototype Scandinavische bosnimf. Dat speelse vind ik wel leuk, al kan het me ook een beetje gaan tegenstaan en verworden tot een gimmick, zoals aan het einde van het nummer.

Soapstone - Hoodoo You (7,2)
Zal toen wel een keer het Vlaamse antwoord op Urban Dance Squad en Gotcha genoemd zijn. Onderhoudend nummer dat net niet de schwung heeft van de hits van bovenstaanden.

Godflesh - Ice Nerveshatter (7,8)
Loodzware industriegeluiden. Dit soort logheid bevalt me wel.

4-3-2-3

2.

Lekker kwartet zeg.

Daby Touré –- Setal 7,2
Klanken die als een warme woestijnwind over je heen komen doen het eigenlijk altijd wel goed bij mij. Dit zou een mens zo uit een winterdepressie halen. Hoewel de voorjaarszon op dit moment ook hard zijn werk doet. Gedegen deelnemer.

Jenny Hval - Mephisto is in the Water 8,3
Hey dit is een snufje Björk, een mespuntje Joanna Newsom en een scheutje Soap and Skin in een kommetje goed roeren en er blijft een prachtig liedje over. Ik vind zelf die laatste noot dan weer helemaal prima. Misschien hou ik van over het randje gaan.

Soapstone - Hoodoo You 7
Klinkt inderdaad retro jaren negentig toen dit soort acts schering en inslag waren. Niet dat dat erg was want het is wel heel lekker hoor die crossovermix.

Godflesh - Ice Nerveshatter 9
Twee duimen in de lucht en de haren ook. Ik hou erg van dit traag slepende tegen drone aanhangende loodzware gedram. Doet u hier maar meer van.

4-4-2-4

2MY
2.

1. Daby Touré – Setal 7,7
2. Jenny Hval - Mephisto is in the Water 5,5
3. Soapstone - Hoodoo You 8,5
4. Godflesh - Ice Nerveshatter 6

1. Daby Touré – Setal // Vrolijke huppelpopfolk dat zich enkel onderscheidt door de vreemdtalige zanger. En soms is dat al voldoende. Leuk nummer!
2. Jenny Hval - Mephisto is in the Water // Op zich kan ik wel wat valse tonen verdragen - ik heb begot zelf 2 nummers in deze alt 152 genomineerd die drijven op valsigheid - maar in dit lieflijk gezang kan ik het niet goed plaatsen. En ter hoogte van de drieënhalve minuut besluit ik dat deze Jenny niet aan mij besteed is.
3. Soapstone - Hoodoo You // Bij dit nummer flash ik telkens weer naar mijn halfduistere jeugdhuisjaren in - jawel - de jaren 90. Dit ademt de sfeer van een broeierig café-optreden uit. Zwetende lichamen in een rokerige massa, dansend in de roodgroene schijnsels van de nieuwe ronddraaiende laserbelichting. Nostalgie!
4. Godflesh - Ice Nerveshatter // Hier overheerst dan weer dat gestreste gevoel. In mijne jongen tijd had ik hier ongetwijfeld meer punten voor over dan nu nog het geval is.

5-4-3-4

2.
Daby Touré – Setal
Luchtige wereldmuziek. Fijn! Melodieus en ritmisch, moeilijker hoeft het voor mij vaak niet te worden. (7,8)

Wow wat een bijzonder plaatje! Artistiek, intrigerend, waarbij het eerste deel mij meer wist te boeien dan het einde. Toch ben ik voldoende gepakt om meer van haar te beluisteren. Dit nummer had het net niet maar ik verwacht dat zij een nummer heeft gemaakt wat ik helemaal fantastisch kan vinden. (7,5)

Soapstone - Hoodoo You
Dit klinkt als een uit de hand gelopen jamsessie bij mij in de kroeg op de hoek. Niet slecht maar zeker niet bijzonder. (6,4)

Nee, dit is het al helemaal niet. Weinig variatie en too heavy! (5,0)

6-5-3-4

11iS
2.

1. Daby Touré - Setal - 7,5
2. Jenny Hval - Mephisto is in the Water - 8,2
3. Soapstone - Hoodoo You - 7
4. Godflesh - Ice Nerveshatter - 4

1. Daby Touré - Setal
Het weer van de laatste dagen weegt misschien een klein beetje mee in de beoordeling maar dit is een prima nummertje.
2. Jenny Hval - Mephisto is in the Water
Doet een beetje denken aan CocoRosie maar blijft ook zonder de vergelijking prima overeind!
3. Soapstone - Hoodoo You
Live waarschijnlijk nog veel leuker dan van de plaat maar prima nummertje. Niks op aan te merken.
4. Godflesh - Ice Nerveshatter
Had wel wat korter gemogen. Komt op mij over als een beetje stoer doen met niks.

7-6-3-4

Nog even voor mijn eigen administratie
1.
When Mary - Everlasting Colours 7,0
Colourmusic - Tog 7,5
Lacrimosa - Der Letzte Hilfeschrei 6,0
Motherhead Bug - Zambodia 7,0

-------------------------------------------------------

2.

1. Daby Touré - Setal - 8,0
2. Jenny Hval - Mephisto is in the Water - 8,5
3. Soapstone - Hoodoo You - 6,5
4. Godflesh - Ice Nerveshatter - 6,5

8-7-3-4

2.

Daby Touré – Setal 7
Jenny Hval - Mephisto is in the Water 7,5
Soapstone - Hoodoo You 7,5
Godflesh - Ice Nerveshatter 6

- Daby Touré – Setal
Lekker tempo, aangenaam ritme en een fijn stemgeluid. Alleen wat kleurloos voor een Afrikaan.
- Jenny Hval - Mephisto is in the Water
De koud Scandinavische versie van een zuchtmeisje, tot de laatste adem. Je hoort de damp boven het ijskoude meer naar boven stomen. Mysterieus en intrigerend.
- Soapstone - Hoodoo You
Een grauwere rockversie van de geweldige Belgische funkband Wizards Of Ooze (zeker checken!). Ze delen eenzelfde speelse, vakkundige aanpak, doorspekt van de nodige maffe elementen. Klinkt ook lekker nostalgisch, zonder het echt te hebben meegemaakt.
- Godflesh - Ice Nerveshatter
Onguur gitaargestretch. De manisch echoënde zanger eruit filteren was een eerste goede stap geweest. En dan zijn er nog wel wat stappen tot een sterke song, maar zo valt het al goed te aanhoren.

8-8-4-4

2.

Daby Touré –- Setal 7,0
Vrolijk nummer dat het lekker doet bij het zonnetje dezer dagen. Prima nummer, niks mis mee maar ik mis wel net iets wat het nummer echt top zou maken..

Jenny Hval - Mephisto is in the Water 7,9
De referenties die al genoemd zijn in de diverse posts kan ik me wel in vinden en ook zonder naam te weten had ik dit wel in Skandinavie geplaatst. Op het einde zit het wel op het randje en er net iets overheen, maar desalniettemin kan ik dit wel waarderen.

Soapstone - Hoodoo You 6,9
Catchy crossover nummer maar wel 1 van het soort dat op zich lekker klinkt op het moment dat je hoort maar die niet beklijft en ik zo ook weer vergeten ben.

Godflesh - Ice Nerveshatter 6,9
Industrial gitaargeweld, ik moet hier geen heel album van horen maar 1 nummer zo in een topic als dit trek ik wel. Muzikaal gezien dik in orde, maar de zang hierbij vind ik echt 3x niks en kost het nummer een punt.

9-9-4-4

2.

Daby Touré –- Setal Vrolijk,luchtig en zomers.Best leuk!(7,2)

Jenny Hval - Mephisto is in the Water Muzikaal in orde,vocaal gaat het tweede gedeelte over de rand.Dat kost haar jammergenoeg een half puntje(6,5)

Soapstone - Hoodoo You .Geen hoogvlieger maar het rockt wel lekker weg(7)

Godflesh - Ice Nerveshatter.Industrustrial gitaarmuziek komt op mij nogal steriel over en dit nummer is geen uitzondering daarop.Wel een ruime voldoende(6,5)

10-9-5-4

2.

Daby Touré - Setal 7,3
Jenny Hval - Mephisto is in the Water - 7,5
Soapstone - Hoodoo You - 7,2
Godflesh - Ice Nerveshatter - 5

11-10-05-04

2.

Daby Touré – Setal 7
Heerlijk opgewekt nummertje. Niet genoeg om het lijf om helemaal te overtuigen.
Jenny weet met haar breekbaar elfenstemmetje zo te betoveren.
Soapstone - Hoodoo You 3
Deze song heeft alles voor mij om hem niet leuk te vinden: een verdachte classic rock feel qua gitaar en stem en ook te monotoon. Gewoon niets origineels om het aantrekkelijk te maken.
Godflesh - Ice Nerveshatter 5.5
Redelijk saai, het donkere kantje heeft nog iets.

12-11-05-04

2.

Daby Touré – Setal 7,5
Jenny Hval - Mephisto is in the Water 6,2
Soapstone - Hoodoo You 7,9
Godflesh - Ice Nerveshatter 5.5

13-11-06-04

2.

Daby Touré - Setal (5,9)
Een vrolijk, swingend en toegankelijk liedje. Muzikaal best leuk, maar niet iets waarvan ik echt warm van binnen wordt. De zangstijl vind ik erg vervelend.

Jenny Hval - Mephisto is in the Water (6,8)
De fluisterzang houdt dit liedje lekker klein. Muzikaal is het zeker mooi, maar het is wat oppervlakkig.

Soapstone - Hoodoo You (6,3)
Bah, wat een aanstellerige zang. Dat is erg jammer, want dit is best een fijn, funky rocknummer. Al wordt het me tegen het einde wel iets té funky.

Godflesh - Ice Nerveshatter (7,0)
Wat een welkome afwisseling ineens! De zang hadden ze weg mogen laten (of door een ander laten inzingen), maar de zware gitaarriffs drukken een heerlijk stempel op dit nummer.

13-12-6-5

2.
Daby Touré – Setal 7,3
Soapstone - Hoodoo You 8
Godflesh - Ice Nerveshatter 7,8

13-13-7-5

2.

Daby Touré – Setal 7
Soapstone - Hoodoo You 5.5
Godflesh - Ice Nerveshatter 5

14-14-7-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag met 20 deelnemers:

1 Jenny Hval - Mephisto is in the Water 14 pt gem: 7,345
2 Daby Touré – Setal 14 pt gem: 7,305
3 Soapstone - Hoodoo You 7 pt gem: 6,77
4 Godflesh - Ice Nerveshatter 5 pt gem: 6,32

DjFrankie (moderator)

3. Angelico - Good About You
The Sundays - Summertime
Shed Seven – Dolphin
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch

0-0-0-0

Deadline: 15-3 18.00 uur

3. Angelico - Good About You
The Sundays - Summertime
Shed Seven – Dolphin
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch

3.Angelico - Good About You: 7
Britpop waarbij ik in eerste instantie aan onze eigen Charmin’ Children moet denken, dat bandje met JB Meijers, waar ook Supersub uit voort kwam. Gooi er wat Curve doorheen, en je komt een heel eind. Wat? Komt dit uit België? En pas uit 2000? Terwijl elke band daar probeert de nieuwe dEUS te worden je nergens wat van aantrekken en stiekem flirten met overzeese muziek. Laat de smaakpolitie van onze zuiderburen het maar niet horen. Zou dat strafbaar zijn? Wees blij dat maar zo weinig mensen Angelico hebben opgepikt.

The Sundays – Summertime: 8,5
Aan deze band hebben wij toch zeker wel een act als The Cranberries te danken. Ondanks dat Reading, Writing and Arithmetic in 1990 toch aardig aansloeg, overtroffen The Cranberries 3 jaar later met Linger het al enigszins, vervolgens gingen ze helemaal los, terwijl The Sundays steeds meer in het Alzheimer hotel der vergeten muzikanten belandde. Stoor je je aan de overdreven uithalen van Dolores O'Riordan, maar vind je de muziek wel lekker, probeer dan een nummer zoals deze.

Shed Seven – Dolphin: 9,5
Britpop in de lijn van Oasis en Happy Mondays met dezelfde lange uithalen van de zanger. Alleen krijgt deze meer woorden uit zijn strot geperst, omdat zijn tong niet verdoofd is geraakt door een overdosis aan genotsmiddelen. Luister naar het heerlijke intro met echte Afrikaans klinkende drums die overgaan in een funky Britpop sound, en je begrijpt waarom deze jongen hier 3 albums van Shed Seven in zijn cd kast heeft staan.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch: 6,5
Het blijft moeilijk om sprookjes aan je kinderen te vertellen. Moet het op een lieve toon, of juist angstaanjagend, waardoor je het risico loopt om midden in de nacht meerdere malen gewekt te worden door een huilend kind. Na het horen van The Lollipop Shoppe kun je gerust gaan slapen, want na een paar minuten ben je het alweer vergeten. Op de een of andere manier levert het te weinig spanning op, al is het wel een nummer waarvan ik verwacht dat er meer dan genoeg liefhebbers van zijn, en toch hoog zal scoren.

0-1-1-0

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
terwijl The Sundays steeds meer in het Alzheimer hotel der vergeten muzikanten belandde.

3.

Angelico - Good About You
Lekker ritmisch, beetje bitchy No Doubt achtig, prima nummer 7,5

The Sundays - Summertime 
Fijne britpop, subtiele instrumentatie, fijne zang, zeg maar typisch The Sundays 8,0

Shed Seven – Dolphin
Rock met een lekkere ietwat funky drive. Goed nummer dat gelukkig niet ontspoort in onzinnige breaks. 8,0

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
Elke poule moet een nummer 4 hebben en dat is heel duidelijk deze. Vind er niks aan. 6,0

0-2-2-0

DjFrankie (moderator)
Angelico - Good About You 6,5 Beetje oppervlakkig geheel, komt bij mij niet overtuigend over.
The Sundays - Summertime 7 Ken deze band, en die hebben een fijne zangeres met Harriet Wheeler . Dit nummer vind ik minder sterk dan het bekende Can't Be Sure.
Shed Seven – Dolphin 7,8 Dit is dan weer een stuk sterker, goeie gitaar riffs, dansbaar en goed gezongen. Sterk nummer
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 7,6 Helemaal van deze tijd deze muziek (retro garage-rock) dit is wel van die tijd zie ik. Lekker nummer met woede melodie en drama in zich.

0-2-3-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.