MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Geef de 2 beste nummers 1 punt en beoordeel ieder nummer met een cijfer

3.

Angelico - Good About You 7,2 wel lekker nummer
The Sundays - Summertime 7,0 maakt me wel vrolijk
Shed Seven – Dolphin 6,5 weet het nog niet zo
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 6,2 voor mij niet bijzonder genoeg

1-3-3-1

Deadline: 15-3 18.00 uur

11iS
3.

Angelico - Good About You - 7,0
Ergens tussen Garbage en Republica, op het iets te voor de hand liggende intro na een prima nummertje.

The Sundays - Summertime - 8,5
Netjes binnen de lijntjes kleuren maar oh zo fijn, prachtige stem!

Shed Seven - Dolphin - 7,5
Britpop - beetje in de lijn van The Charlatans, goed te verteren.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch - 8,5
Van begin tot eind genieten!

01-04-03-02

3.

Angelico - Good About You - 7,0
Lekker nummertje. Wel redelijk inwisselbaar.

The Sundays - Summertime - 6,5
Een tikje saaier. Dit ben ik vergeten zodra het nummer afgelopen is...

Shed Seven - Dolphin - 8,0
Ja, ja! Dit bevalt mij een stuk beter. Klinkt erg nineties, maar op een positieve manier.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch - 6,5
Stem lijkt een beetje op Mick Jagger. Alleen hadden de Stones dit nummer waarschijnlijk naar de prullenbak verwezen. Terecht, dunkt me. Het mist de 'catchiness' voor een goede garageplaat...

2-4-4-2

Goed trouwens, dat bij de vorige Setal en Hval door zijn. Setal vind ik het mooiste tot nu toe.

3.

Angelico - Good About You - 6,5
Typische jaren '90 altmuziek. Inderdaad, ergens tussen Garbage en Republic. Leuk, maar niet echt bijzonder.

The Sundays - Summertime - 7,5
Van The Sundays heb ik de debuutplaat waarvan ik de laatste tijd Can't Be Sure veel draai. Dan is dit toch heel wat braver. De Cranberries zijn niet ver weg, al zijn de blazers en de stem van Harriet wel een absolute meerwaarde.

Shed Seven - Dolphin - 8,5
Hier heb ik het singletje nog van. Voor iemand die in de jaren '90 van britpop hield is Shed Seven een bekende naam.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch - 10
Een van mijn favoriete nummers allertijden. Een nummer met een heerlijke spanningsboog dat na de helft uiteindelijk grandioos ontploft. Ik krijg altijd zin om door de kamer te springen en luchtgitaar te spelen als het nummer eindelijk losgaat. Vaak doe ik dat ook gewoon.

2-4-5-3

3.

Angelico - Good About You 7,5
The Sundays - Summertime 7,2
Shed Seven - Dolphin 6,8
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 7,0

3-5-5-3

DjFrankie (moderator)
herman schreef:

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch - 10
Een van mijn favoriete nummers allertijden. Een nummer met een heerlijke spanningsboog dat na de helft uiteindelijk grandioos ontploft. Ik krijg altijd zin om door de kamer te springen en luchtgitaar te spelen als het nummer eindelijk losgaat. Vaak doe ik dat ook gewoon.

En daar is een foto van

http://www.matsmithphotography.com/photo/portrait/mat-smith-photography-portrait-clouds-jumping.jpg

Grappig, zowel van The Sundays (3) als Shed Seven (2) heb ik albums in mijn kast staan en ze kwamen dan ook allebei voor op mijn longlist. Die andere twee zeggen me dan weer niets. Kennelijk is dat toch een nadeeltje.

3.

Angelico - Good About You 6,5
The Sundays - Summertime 8,0
Shed Seven - Dolphin 7,5

3-6-6-3

3.

Angelico - Good About You 6,8
The Sundays - Summertime 7,6
Shed Seven - Dolphin 6,9

3-7-6-4

Angelico - Good About You - 7,8
Garbage is bij mij ook een eerste referentie die bovenkomt. Lekker nummer dit, dat ik dit ook nog nooit gehoord heb, ken toch heel wat belgische bandjes.

The Sundays - Summertime - 7,5
Onmiskenbaar het stemgeluid van Harriet Wheeler. Wat een fijne zangeres is dat toch en het is met name zij die het nummer, wat wel een beetje braaf tussen de lijntjes blijft, voor mij net naar een iets hoger en aaangenamer luisterniveau tilt.

Shed Seven - Dolphin - 7,0
Happy Mondays meet Charlatans maar dan net allemaal wat minder en niet onderscheidend genoeg.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch – 6,5
Garagerock achtige bandjes doen het normaal wel redelijk goed bij mij, maar The Lollipop Shoppe weet mij met dit nummer helaas niet te pakken.

4-8-6-4

Twee bekende bands komen hier voorbij.Verder een evenwichtige poule.

Angelico - Good About You (7,1)

The Sundays - Summertime (7)

Shed Seven - Dolphin - (7,2)

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch (7,5)

4-8-7-5

3.
Angelico - Good About You
Dat bedoel ik dus. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn om lekker te klinken. Catchy! (8,0)

The Sundays - Summertime
Wederom het bewijs dat The Sundays prima muziek hebben gemaakt wat ik volledig heb gemist in de '90's. Het eerste album heb ik onlangs ontdekt maar dit nummer laat horen dat ze qua kwaliteit niet hebben ingeboet. Heeft dezelfde lekkere ingredienten als kandidaat nummer 1, maar dat nummer vond ik wat catchier, uptempo. Dit blijft daarmee een mooi popliedje. (7,5)

Shed Seven – Dolphin
Kijk, het wordt me nog lastig gemaakt deze ronde. Ook een prima rocksong uit het madchester tijdperk en het doet niet onder voor de bands die toen wel boven zijn komen drijven. Lekker tempo en dat krijgt bij mij iets meer voorrang boven een mooie popsong. Toch vind ik een vrouwenstem bij dit soort muziek net iets lekkerder waardoor Angelico net iets hoger scoort. (7,8)

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
Lastig! Ik kan niet zeggen dat ik dit slecht vind maar toch een stuk minder dan het vorige nummer, ondanks dat het dezelfde kenmerken bevat die het vorige nummer ook heeft. Het zal zijn dat het wat rommeliger klinkt en productioneel wat minder vanwege de leeftijd van het nummer?! (6,5)

5-8-8-5

3.

Angelico - Good About You 6.9
The Sundays - Summertime 7
Shed Seven – Dolphin 7.1
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 6

5-9-9-5

3. Alle 4 goed!

Angelico - Good About You 7,0
The Sundays - Summertime 7,5
Shed Seven – Dolphin 7,5

5-10-10-5

3.

Angelico - Good About You (7,7)
Dit komt op mij over als typische '90s-rock, voor zover dat al bestaat. Aanstekelijk, vrij stevig, nergens over the top en een prettige stem. Kortom: Prima muziek.

The Sundays - Summertime (7,4)
Mijn eerste indruk: Dit klinkt lekker zomers! En toen las ik de titel. Die dekt de lading dus volledig. Erg luistervriendelijke poprock. Het liedje heeft verder weinig om het lijf, maar luistervriendelijkheid blijft toch een van de dingen waar muziek om draait.

Shed Seven - Dolphin (8,2)
Dit voelt een beetje als een mengeling van de vorige twee nummers, maar dan met alleen de goede eigenschappen. Erg prettige rock, niet te poppy, lekker uptempo en zelfs een tikkeltje funky. Dit nummer wil ik absoluut nog vaker horen.

The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch (6,8)
Ik ben bijzonder weinig verstand van jaren '60-muziek, maar volgens mij is dit behoorlijk ruig voor die tijd, of niet? Toch vind ik het nummer een beetje tam en staat de zangstem me niet echt aan.

6-10-11-5

3.

Angelico - Good About You 7
The Sundays - Summertime 7,5
Shed Seven – Dolphin 5,5
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 7,5

- Angelico - Good About You
De sterke nineties-feel en het stevige tempo geven het nummer zijn charme. Verder niet al te opvallend.
- The Sundays - Summertime
Nineties-themed laddertje blijkbaar. Muzikaal zit dit al een pak interessanter ineen, en dan komen de blazertjes er nog bij! Fijn, zorgeloos nummer, alleen wat dunnetjes, maar da’s makkelijk door de vingers te zien met het weer van afgelopen week.
- Shed Seven – Dolphin
Meteen heerlijk stuwende percussie en een duistere Mickey-pyjama, helaas ook meteen overstemd door een geluidsmuur en duistere natuurbeelden.
- The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
Een mysterieuzere variant op de Stones + duivelser dan Jagger. Geen instant lieveling, maar wel een die tegen het einde van de song al een beetje meer onder de huid kruipt.

6-11-11-6

3.
Angelico - Good About You 7,5
The Sundays - Summertime 7
Shed Seven – Dolphin 8
The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 8,3

6-11-12-7

2MY

3.

1. Angelico - Good About You 6,8
2. The Sundays - Summertime 6,9
3. Shed Seven – Dolphin 7,2
4. The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 7,4

1. Angelico - Good About You // Zoals zovelen van mijn voorgangers-commentatoren vind ik het eveneens verrassend dat dit pas uit 2000 komt, ik had dit begin jaren '90 geplaatst. En deze groep is deze Vlaming compleet voorbij gegaan. Het doet me wel enorm denken aan een ander nummer (dat begin-deuntje), maar dat schiet me wsl over enkele dagen wel te binnen.
2. The Sundays - Summertime // Leuk nummer, past ook bij het mooie weer. (Let nu pas op de titel... Nuja, wel geslaagd om een bepaalde sfeer neer te zetten dus).
3. Shed Seven – Dolphin // Ook deze band is volledig aan mij voorbijgegaan - of zijn er radiohits die ik me zou moeten herinneren? - ik herken in elk geval geen titel uit hun 'Singles Collection'. Tof nummertje.
4. The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch // Geen idee welke richting dit in een volgende ronde was uitgegaan - en gezien de flinke achterstand zal dit vermoedelijk onbeantwoord blijven - maar het neigt voorzichtig naar 'ik denk het wel'. De boeiendste van dit redelijke viertal.

6-11-13-8

DjFrankie (moderator)
Uitslag: Alle gemiddeldes boven de 7.

1 Shed Seven – Dolphin 13 pt gem: 7,51
2 The Sundays - Summertime 11 pt gem: 7,42
3 The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch 8 pt gem: 7,15
4 Angelico - Good About You 6 pt gem: 7,12

19 deelnemers

DjFrankie (moderator)

4. Guerre Froide - Demain Berlin
Bif Naked - Spaceman
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
Skeletal Family - She Cries Alone

0-0-0-0

Deadline: 16-3 18.00 uur

4.

Guerre Froide Demain Berlin 8
Franse Cold wave, maar doet qua dynamiek toch wel organisch aan. Fijn nummer.

Bif Naked Spaceman 3
Qua stem ergens tussen de Kelly Family en Lana Del Rey. Hier wordt een mens niet gelukkiger van.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 7
Dit nummer heet volgens mij Strict Tempo, zonder In (itt het album). Nooit echt een klik mee gehad, maar toch is het wel okay, In hetzelfde straatje vind ik Guerre Froide toch wel wat meer hebben.

Skeletal Family - She Cries Alone 6,5
Dit dreint lekker door, maar ik mis een beetje een pointe. Toch wel een aardige sound.

1-0-1-0

DjFrankie (moderator)
Hoog new wave gehalte van vroeger in deze battle

4. Guerre Froide Demain Berlin 7,7 Cold wave die overgaat in een shoegaze tapijt, ik kan dit wel waarderen, maar vrees dat anderen hier anders over denken
Bif Naked Spaceman 7 Stevig popnummer dat me niet zo weet te pakken, is zeker niet slecht maar ik mis vooral de overtuiging in de stem, het gevoel van de x-factor?
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 7,8 Ja dit is bekend natuurlijk, lekker nummer ben benieuwd wat de jongere users hiervan vinden.
Skeletal Family - She Cries Alone 7,8 Ja uit de ouwe new wave toverdoos met Anne-Marie Hurst die samen met ex-sister Gary Marx het geweldige Ghost Dance oprichtte. Leuk om weer eens te horen.

1-0-2-1

4.Guerre Froide - Demain Berlin:9
Hierbij moet ik aan een klein ijsbeertje denken, welke ooit vertroetelend door Grauzone werd bezongen. Wist je trouwens dat ijsberen eigenlijk gevaarlijke vleeseters zijn? Kijk maar uit als je deze in de natuur tegen komt. De Franse taal komt hier mooi uit, geen flauw Plastic Bertrand huppelnummer. Komt uit 1981, een periode waar veel mooie muziek gemaakt werd. Deze hoort daar zeker ook bij.

Bif Naked Spaceman: 8,2
Aan de ene kant klinkt dit zo ontiegelijk commercieel, anderzijds ook heerlijk aanstekelijk. De Indiase invloeden hoor je er minimaal doorheen in het begin, maar voegen net genoeg toe. Beetje Garbage achtig met stemsamplers? Zeker niet verkeerd, maar de pech om in een sterke ronde te zitten. Ze staat ook op de soundtrack van Buffy the Vampire Slayer, en dat is denk ik wel de geschikte doelgroep. Tienermeisjes die van afwijkende stoere rockmuziek houden, waar je ook nog op kunt dansen.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo: 9,2
Hier was Gavin Friday nog het lichtelijke gestoorde vriendje van Bono, stel je eens voor dat hij het 5e U2 lid zou zijn geweest, dan zou het succesverhaal van deze Ierse band maar van korte duur zijn. Hij is hier bij Dave Ball wel een geslaagde vervanger voor Marc Almond, die zelf in deze periode ook de meer experimentele kant op ging. Eigenlijk klopt alles wel in dit nummer, al vind ik het werk van Dave Ball wat monotoon over komen. Hij kan beter, Friday zingt zijn demonen griezelig van zich weg.

Skeletal Family - She Cries Alone: 9,2
Voornamelijk bij mij bekend van naam. Heb ergens gelezen dat dit wel erg veel weg had van Siouxsie & the Banshees. Natuurlijk hoor je ze er in terug; muzikaal en ook de zang. Maar tussen al die postpunk bandjes waarbij de zangers hun best doen om als David Bowie te klinken, is dit wel een aanwinst. Een band die ik wel eens op een cd beurs hoop tegen te komen in de een of andere aanbiedingsbak.

1-0-3-2

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 7,5 wel lekker!
Bif Naked - Spaceman 5,0 niet zo bijzonder
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 5,0 idem dito
Skeletal Family - She Cries Alone 8,5 jaren '80 new wave/punk Good old days! (Exit in Enschede)

2-0-3-3

2MY
4.

1. Guerre Froide Demain Berlin 6,5
2. Bif Naked Spaceman 7
3. Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 7,2
4. Skeletal Family - She Cries Alone 6,8

1. Guerre Froide Demain Berlin // De associaties die ik snel maak tijdens de intro (Zombie Nation en Mario Bros) zijn positiever dan het gevoel dat overheerst op het einde van dit nummer. Ongetwijfeld een moment van extase voor de liefhebber, deze jongen verdraagt het. Laten we het voorlopig daarbij houden.
2. Bif Naked Spaceman // Veel jaren '90-gerelateerde sounds in de eerste poules van deze editie. Enerzijds kan ik daar niet rouwig om zijn - mijn wonderjaren bevinden zich daar ergens - maar anderzijds is wel hier en daar te merken waarom deze bands zich wat onder de radar bevonden. Wel goed, niet uitzonderlijk.
3. Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo // De titel zei me niets, maar dit nummer komt me wel degelijk bekend voor. Niet onmiddellijk een favoriet, maar onderscheidt zich door zijn circusmuziekjes. Een beetje meer variatie was welkom geweest.
4. Skeletal Family - She Cries Alone // Ook hier zou variatie (of iets van een spanningsboog) iets kunnen toevoegen aan het nummer.

2-1-4-3

dynamo d schreef:
(Exit in Enschede)

Kwam ik ook regelmatig!

deric raven schreef:
(quote)

Kwam ik ook regelmatig!

Hey wat leuk! Welke jaren en bestaat Exit nog?

Ik houd niet van new wave:

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 8,3
Bif Naked - Spaceman 8
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 9
Skeletal Family - She Cries Alone 8,5

2-1-5-4

dynamo d schreef:
(quote)

Hey wat leuk! Welke jaren en bestaat Exit nog?

1991/1992

Volgens mij bestaat het al lang niet meer.

Ah ik was er zo'n beetje van 1984-1989 aan de UT. De Geus en Exit waren mijn favoriete plekken

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 8
Bif Naked - Spaceman 4
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 4
Skeletal Family - She Cries Alone 6

- Guerre Froide - Demain Berlin
Heerijk verhalend nummer vol muzikale intriges. Een snuff film noir, smerig en romantisch tegelijkertijd. Als Any Way the Wind Blows zich in Berlijn afspeelde, moest dit absoluut op de soundtrack.
- Bif Naked - Spaceman
Godspeed, goth on speed... En een verrassend scheef top 40-plaatje als resultaat. Geen idee wie hier het doelpubliek moet zijn, ik ben het alleszins niet.
- Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
Typische muziek die de 80’s nooit had mogen verlaten. Zo extreem dat dit vast toen al als fucked up fout werd ervaren.
- Skeletal Family - She Cries Alone
Gelukkig krijsen haar echo’s mee. Het wordt haast scanderen, met de marching drums en gitaren erachter. Beetje opzichtig allemaal, maar het maakt ergens wel indruk.

3-1-5-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:42 uur

geplaatst: vandaag om 04:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.