Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2014, 23:11 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture 6,5
Cursive - The Recluse 6,5
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,5
Mélissa Laveaux - Postman 8,5
8-3-2-11
Deadline: 17-3 18.00 uur
She Keeps Bees - Vulture 6,5
Cursive - The Recluse 6,5
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,5
Mélissa Laveaux - Postman 8,5
8-3-2-11
0
geplaatst: 17 maart 2014, 11:02 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture 7
Een nummer waar ik weinig slecht over kan zeggen, maar meer doet het mij ook niet. Iets te bluesy voor mijn smaak.
Cursive - The Recluse 9
Bands die beginnen als emo/hardcore band en altijd maar meer richting indierock opschuiven vormen reeds sinds lang een grote brok van waar ik graag naar luister (zie ook Thrice, Thursday, Brand New en eigenlijk ook La Dispute). De combinatie van deze emo-stem met dit poppy deuntje (inclusief aardige cello) met nog een snuifje “angst” (de engelse) doet het voor mij helemaal
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7
Leuke combinatie van een experimenteel vocaal werk en een meer opzwepende beat. Verder dan leuk komt het helaas niet.
Mélissa Laveaux - Postman 8,7
Mooie ontdekking. Die hese stem, dat leuke gitaartje, dat ritme. Heerlijk pareltje
8-4-2-12
She Keeps Bees - Vulture 7
Een nummer waar ik weinig slecht over kan zeggen, maar meer doet het mij ook niet. Iets te bluesy voor mijn smaak.
Cursive - The Recluse 9
Bands die beginnen als emo/hardcore band en altijd maar meer richting indierock opschuiven vormen reeds sinds lang een grote brok van waar ik graag naar luister (zie ook Thrice, Thursday, Brand New en eigenlijk ook La Dispute). De combinatie van deze emo-stem met dit poppy deuntje (inclusief aardige cello) met nog een snuifje “angst” (de engelse) doet het voor mij helemaal
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7
Leuke combinatie van een experimenteel vocaal werk en een meer opzwepende beat. Verder dan leuk komt het helaas niet.
Mélissa Laveaux - Postman 8,7
Mooie ontdekking. Die hese stem, dat leuke gitaartje, dat ritme. Heerlijk pareltje
8-4-2-12
0
geplaatst: 17 maart 2014, 15:05 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture .Pakkend ritme met een venijnig gitaarrifje,fijne stem.Topnummer(nee geen nominatie van mij Sunderland)
8
Cursive - The Recluse.Aardig popnummer .Stem van de zanger heeft wel iets weg van Peter Gabriel.Relaxt nummer(7)
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) Vocaal geexperimenteel, doet mij weinig. Muzikaal echter tip top in orde (6,8)
Mélissa Laveaux - Postman .Grote verwachtingen gezien de hoge beoordelingen maar daardoor nogal een behoorlijke teleurstelling.Nogal commercieel nummer en het drukke ritme weet mij niet te pakken.(6,2)
9-5-2-12
She Keeps Bees - Vulture .Pakkend ritme met een venijnig gitaarrifje,fijne stem.Topnummer(nee geen nominatie van mij Sunderland)
8Cursive - The Recluse.Aardig popnummer .Stem van de zanger heeft wel iets weg van Peter Gabriel.Relaxt nummer(7)
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) Vocaal geexperimenteel, doet mij weinig. Muzikaal echter tip top in orde (6,8)
Mélissa Laveaux - Postman .Grote verwachtingen gezien de hoge beoordelingen maar daardoor nogal een behoorlijke teleurstelling.Nogal commercieel nummer en het drukke ritme weet mij niet te pakken.(6,2)
9-5-2-12
0
geplaatst: 17 maart 2014, 16:44 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture (7,5)
Bij dit soort muziek krijg ik al gauw de neiging en moeilijk en stoer te gaan kijken. Een aangenaam beklemmende sfeer, lekkere zware riffs en een mooi vol geluid.
Cursive - The Recluse (8,5)
Het hese in de mannenstem spreekt me erg aan (ik krijg er een Eels-gevoel bij) en de zachte vrouwelijke backing vocals zijn een mooie toevoeging. Ook in muzikaal opzicht een erg goed nummer.
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) (7,5)
Irritatie is snel opgewekt als je zo met je stem omgaat. Ook bij mij. Achter die stem zit echter een warm en erg gevarieerd popliedje. Ik vind het moeilijk om door die stem heen te luisteren (figuurlijk en zeker ook letterlijk), maar zonder deze zang had er nog veel meer ingezeten.
Mélissa Laveaux - Postman (8,5)
Wat een verrukkelijke beat! Verdomd catchy, maar ook avontuurlijk. De zang vind ik wat minder, maar als totaalplaatje is dit nummer ijzersterk.
9-6-2-13
She Keeps Bees - Vulture (7,5)
Bij dit soort muziek krijg ik al gauw de neiging en moeilijk en stoer te gaan kijken. Een aangenaam beklemmende sfeer, lekkere zware riffs en een mooi vol geluid.
Cursive - The Recluse (8,5)
Het hese in de mannenstem spreekt me erg aan (ik krijg er een Eels-gevoel bij) en de zachte vrouwelijke backing vocals zijn een mooie toevoeging. Ook in muzikaal opzicht een erg goed nummer.
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) (7,5)
Irritatie is snel opgewekt als je zo met je stem omgaat. Ook bij mij. Achter die stem zit echter een warm en erg gevarieerd popliedje. Ik vind het moeilijk om door die stem heen te luisteren (figuurlijk en zeker ook letterlijk), maar zonder deze zang had er nog veel meer ingezeten.
Mélissa Laveaux - Postman (8,5)
Wat een verrukkelijke beat! Verdomd catchy, maar ook avontuurlijk. De zang vind ik wat minder, maar als totaalplaatje is dit nummer ijzersterk.
9-6-2-13
0
11iS
geplaatst: 17 maart 2014, 17:00 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture - 7,5
Goed nummer, mooie muzikale opbouw.
Cursive - The Recluse - 9,0
Zeer goed, mooie combinatie van stemmen, fijne muzikale omlijsting.
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) – 6,5
Leuk gedaan maar slechts leuk voor 1 keer.
Mélissa Laveaux - Postman - 8,5
Zo kan het ook, Paloma Faith!
09-07-02-14
She Keeps Bees - Vulture - 7,5
Goed nummer, mooie muzikale opbouw.
Cursive - The Recluse - 9,0
Zeer goed, mooie combinatie van stemmen, fijne muzikale omlijsting.
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) – 6,5
Leuk gedaan maar slechts leuk voor 1 keer.
Mélissa Laveaux - Postman - 8,5
Zo kan het ook, Paloma Faith!
09-07-02-14
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:10 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture - 7,0
Cursive - The Recluse - 7,5
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) – 5,0
Mélissa Laveaux - Postman - 8,0
09-08-02-15
She Keeps Bees - Vulture - 7,0
Cursive - The Recluse - 7,5
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) – 5,0
Mélissa Laveaux - Postman - 8,0
09-08-02-15
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:30 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture 7,8
Cursive - The Recluse 7
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,8
Mélissa Laveaux - Postman 7,5
10-08-03-15
She Keeps Bees - Vulture 7,8
Cursive - The Recluse 7
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,8
Mélissa Laveaux - Postman 7,5
10-08-03-15
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:47 uur
5.
She Keeps Bees - Vulture 7.1
Cursive - The Recluse 6.8
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 8.5
Mélissa Laveaux - Postman 7.8
Een toegankelijke Meredith genomineerd om enkelen er mee kennis te laten maken die (net als ik dus) blijken te houden van zulke avant garde-stemkunst die helemaal ´los´ raakt van ´gewoon´stemgebruik, waardoor het soms vervreemdend werkt en soms ook op ´ongewone´ wijze blij-vrij kan maken en dan weer intens kan ontroeren (Gotham lullaby).
10-08-04-16
She Keeps Bees - Vulture 7.1
Cursive - The Recluse 6.8
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 8.5
Mélissa Laveaux - Postman 7.8
Een toegankelijke Meredith genomineerd om enkelen er mee kennis te laten maken die (net als ik dus) blijken te houden van zulke avant garde-stemkunst die helemaal ´los´ raakt van ´gewoon´stemgebruik, waardoor het soms vervreemdend werkt en soms ook op ´ongewone´ wijze blij-vrij kan maken en dan weer intens kan ontroeren (Gotham lullaby).
10-08-04-16
0
geplaatst: 17 maart 2014, 18:55 uur
6.
cirKus - Fools
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet
Cut Your Hair - Mad Love
Subsonica - Disco Labirinto
00-00-00-00
Deadline: 18-3 18.00 uur
cirKus - Fools
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet
Cut Your Hair - Mad Love
Subsonica - Disco Labirinto
00-00-00-00
0
geplaatst: 17 maart 2014, 18:58 uur
6.
cirKus - Fools 6
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,3
Cut Your Hair - Mad Love 7
Subsonica - Disco Labirinto 7,8
00-00-01-01
Uitslagen laat ik graag aan DJFrankie over
cirKus - Fools 6
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,3
Cut Your Hair - Mad Love 7
Subsonica - Disco Labirinto 7,8
00-00-01-01
Uitslagen laat ik graag aan DJFrankie over
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 maart 2014, 19:00 uur
uitslag: Het eerste gem boven de 8 is een feit.
1 Mélissa Laveaux - Postman 16 pt gem; 8,07
2 She Keeps Bees - Vulture 10 pt gem: 7,58
3 Cursive - The Recluse 8 pt gem: 7,19
4 Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 4 pt gem: 6,53
19 actieve luisteraars
1 Mélissa Laveaux - Postman 16 pt gem; 8,07
2 She Keeps Bees - Vulture 10 pt gem: 7,58
3 Cursive - The Recluse 8 pt gem: 7,19
4 Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 4 pt gem: 6,53
19 actieve luisteraars

0
geplaatst: 17 maart 2014, 20:12 uur
6.
1. cirKus - Fools 5,8
2. Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,5
3. Cut Your Hair - Mad Love 6,8
4. Subsonica - Disco Labirinto 6,8
1. cirKus - Fools // Het lijkt-wel-op-iets-van-Robbie-Williams-gedeelte vind ik wel leuk eigenlijk. Het halfgerapt refreintje daarentegen heeft te weinig om het lijf. De afgekapte zinnen klinken wel vet, jammer dat daar niet meer mee gedaan werd.
2. Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet // In het verre verleden ook eens iets Nederlandstalig genomineerd, en dat werd niet zo enthousiast onthaald [/understatement mode]. Prima poprocksong, past zo op een schijfje Nederlands Peil (en dat bedoel ik niet lullig).
3. Cut Your Hair - Mad Love // Interessant... de achtergrondsound komt zo uit een middelmatige dance-act uit de 90's, de eentonige zang ergens uit de jaren '80, en toch weet het me ergens wel te boeien.
4. Subsonica - Disco Labirinto // Eveneens niet echt een hoogvlieger, maar we verdragen het nog wel.
0-0-2-2
1. cirKus - Fools 5,8
2. Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,5
3. Cut Your Hair - Mad Love 6,8
4. Subsonica - Disco Labirinto 6,8
1. cirKus - Fools // Het lijkt-wel-op-iets-van-Robbie-Williams-gedeelte vind ik wel leuk eigenlijk. Het halfgerapt refreintje daarentegen heeft te weinig om het lijf. De afgekapte zinnen klinken wel vet, jammer dat daar niet meer mee gedaan werd.
2. Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet // In het verre verleden ook eens iets Nederlandstalig genomineerd, en dat werd niet zo enthousiast onthaald [/understatement mode]. Prima poprocksong, past zo op een schijfje Nederlands Peil (en dat bedoel ik niet lullig).
3. Cut Your Hair - Mad Love // Interessant... de achtergrondsound komt zo uit een middelmatige dance-act uit de 90's, de eentonige zang ergens uit de jaren '80, en toch weet het me ergens wel te boeien.
4. Subsonica - Disco Labirinto // Eveneens niet echt een hoogvlieger, maar we verdragen het nog wel.
0-0-2-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 maart 2014, 20:17 uur
6.
cirKus - Fools 6,9 : Qua muziek is dit wel lekker, goeie groove (denk aan een Moby sound) maar de stem is niet goed. Het geheel is daarom een ruim voldoende.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,8 : Ik ben geen fan van nederpop, en dit nummer is darop geen uitzondering. Degelijke pop maar neit meer dan dat.
Cut Your Hair - Mad Love 7 : Vrolijke britpop, kunnen zo uit de nineties gekomen zijn. Lekker swingend maar ook dit kan me niet echt uit mijn stoel doen springen.
Subsonica - Disco Labirinto 7,2: Deze wint deze ronde, lekker geheel stuwend nummer met fijne beat.
0-0-3-3
cirKus - Fools 6,9 : Qua muziek is dit wel lekker, goeie groove (denk aan een Moby sound) maar de stem is niet goed. Het geheel is daarom een ruim voldoende.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 6,8 : Ik ben geen fan van nederpop, en dit nummer is darop geen uitzondering. Degelijke pop maar neit meer dan dat.
Cut Your Hair - Mad Love 7 : Vrolijke britpop, kunnen zo uit de nineties gekomen zijn. Lekker swingend maar ook dit kan me niet echt uit mijn stoel doen springen.
Subsonica - Disco Labirinto 7,2: Deze wint deze ronde, lekker geheel stuwend nummer met fijne beat.
0-0-3-3
0
geplaatst: 17 maart 2014, 20:27 uur
6.cirKus – Fools: 7,2
Bij een circus verwacht ik iets spectaculairs, grappigs, of iets wat in ieder geval mij ontroerd. Dit komt net teveel over als een pauzenummer. Terwijl men een suikerspin koopt of zich laat omkopen voor een foto van een bang gemaakt lachend kind zittend op een kameel, terwijl papa 10 Euro uit zijn portemonnee moet pakken, een clown je zo gemeen aankijkt dat je denkt, dat als je niet betaald, je dochter niet meer terug krijgt.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet: 5
In het begin moet ik denken aan bands als De Dijk of The Scene, al is dat gevoel snel weg als ik de zang hoor. Vanaf dat moment heb ik Thomas Berge in gedachten: Ik kan het niet helpen, ik kan er niks aan doen, dit lichaam luistert vanaf nu naar een Schlager artiest die de rock kant probeert op te gaan.
Cut Your Hair - Mad Love: 7
Crosby, Stills, Nash & Young; gewoon doen, weg met die lange manen. Dit is geen hippie muziek, maar meer een wat softere variant van Audio Bullies, net niet hip genoeg. Al is het sfeertje wel weer goed. Toch maar wel naar de kapper, en zet er nog 2 pubers bij, en je hebt East 17.
Subsonica - Disco Labirinto: 8
En dan ontwaak je opeens, en krijg je gemeend zin om te gaan dansen. Je kunt geen fuck verstaan van wat er allemaal gezongen wordt, maar dat geeft eventjes niks. Laat mij nu maar even heerlijk bewegen, dan hebben we het straks weer over de zinnige dingen in het leven. Ligt het aan mij of horen meer hier Damon Albarn in terug? Zal wel aan mij liggen, ik draai in ieder geval nu even Girls & Boys van Blur.
1-0-3-4
Bij een circus verwacht ik iets spectaculairs, grappigs, of iets wat in ieder geval mij ontroerd. Dit komt net teveel over als een pauzenummer. Terwijl men een suikerspin koopt of zich laat omkopen voor een foto van een bang gemaakt lachend kind zittend op een kameel, terwijl papa 10 Euro uit zijn portemonnee moet pakken, een clown je zo gemeen aankijkt dat je denkt, dat als je niet betaald, je dochter niet meer terug krijgt.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet: 5
In het begin moet ik denken aan bands als De Dijk of The Scene, al is dat gevoel snel weg als ik de zang hoor. Vanaf dat moment heb ik Thomas Berge in gedachten: Ik kan het niet helpen, ik kan er niks aan doen, dit lichaam luistert vanaf nu naar een Schlager artiest die de rock kant probeert op te gaan.
Cut Your Hair - Mad Love: 7
Crosby, Stills, Nash & Young; gewoon doen, weg met die lange manen. Dit is geen hippie muziek, maar meer een wat softere variant van Audio Bullies, net niet hip genoeg. Al is het sfeertje wel weer goed. Toch maar wel naar de kapper, en zet er nog 2 pubers bij, en je hebt East 17.
Subsonica - Disco Labirinto: 8
En dan ontwaak je opeens, en krijg je gemeend zin om te gaan dansen. Je kunt geen fuck verstaan van wat er allemaal gezongen wordt, maar dat geeft eventjes niks. Laat mij nu maar even heerlijk bewegen, dan hebben we het straks weer over de zinnige dingen in het leven. Ligt het aan mij of horen meer hier Damon Albarn in terug? Zal wel aan mij liggen, ik draai in ieder geval nu even Girls & Boys van Blur.
1-0-3-4
0
geplaatst: 17 maart 2014, 20:49 uur
6.
cirKus - Fools 6
Ik kan hier weinig zinnigs over zeggen behalve dat het gewoon mijn kopje thee niet zo is.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 4,5
Nee ik hou niet van dit soort nederpop. Uberhaupt heb ik weinig op met nederlandstalige liedjes mits het de kift of krang of aroma di amore betreft. Al het andere lijkt allemaal een beetje op hetzelfde neer te komen. Saaie eenheidsworst.
Cut Your Hair - Mad Love 7,2
Valt lekker binnen maar is ook niet echt een topper van de bovenste plank.
Subsonica - Disco Labirinto 8
Dans dans dans dit vind ik lekker om op te dansen beetje italo, wave, electro hoe je het ook noemen wilt. Hele dikke prima!
1-0-4-5
cirKus - Fools 6
Ik kan hier weinig zinnigs over zeggen behalve dat het gewoon mijn kopje thee niet zo is.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 4,5
Nee ik hou niet van dit soort nederpop. Uberhaupt heb ik weinig op met nederlandstalige liedjes mits het de kift of krang of aroma di amore betreft. Al het andere lijkt allemaal een beetje op hetzelfde neer te komen. Saaie eenheidsworst.
Valt lekker binnen maar is ook niet echt een topper van de bovenste plank.
Subsonica - Disco Labirinto 8
Dans dans dans dit vind ik lekker om op te dansen beetje italo, wave, electro hoe je het ook noemen wilt. Hele dikke prima!
1-0-4-5
0
geplaatst: 17 maart 2014, 21:26 uur
6.
cirKus - Fools (7,3)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (6,3)
Cut Your Hair - Mad Love (8,5)
Subsonica - Disco Labirinto (7,6)
1-0-5-6
cirKus - Fools (7,3)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (6,3)
Cut Your Hair - Mad Love (8,5)
Subsonica - Disco Labirinto (7,6)
1-0-5-6
0
geplaatst: 17 maart 2014, 21:27 uur
6.
cirKus - Fools 9,5
Neneh Cherry goes Massive Attack en dat levert dit mooie, donkere resultaat. Haar stem is een zoete balsem voor mijn oren.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 3
Zwakke Radio 2 (de Belgische) pop, hier is echt niets aan.
Cut Your Hair - Mad Love 8
Heerlijk poppy. The Drums maar dan niet saai. Met nog een opzwepend ritme erbovenop.
Subsonica - Disco Labirinto 8,1
Een leuk gitaartje, dansbaar,… al genoeg elementen voor een leuke song met dan nog eens dat Italiaans dat in deze song echt een meerwaarde vormt.
2-0-5-7
cirKus - Fools 9,5
Neneh Cherry goes Massive Attack en dat levert dit mooie, donkere resultaat. Haar stem is een zoete balsem voor mijn oren.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 3
Zwakke Radio 2 (de Belgische) pop, hier is echt niets aan.
Cut Your Hair - Mad Love 8
Heerlijk poppy. The Drums maar dan niet saai. Met nog een opzwepend ritme erbovenop.
Subsonica - Disco Labirinto 8,1
Een leuk gitaartje, dansbaar,… al genoeg elementen voor een leuke song met dan nog eens dat Italiaans dat in deze song echt een meerwaarde vormt.
2-0-5-7
0
geplaatst: 17 maart 2014, 22:56 uur
6.
cirKus - Fools 6,9
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet. 6
Subsonica - Disco Labirinto 7,3
2-0-6-8
Deadline: 18-3 18.00 uur.
cirKus - Fools 6,9
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet. 6
Subsonica - Disco Labirinto 7,3
2-0-6-8
Deadline: 18-3 18.00 uur.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 23:00 uur
6.
cirKus - Fools 6,0
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 5,0
Cut Your Hair - Mad Love 6,0
Subsonica - Disco Labirinto 5,0
3-0-7-8
cirKus - Fools 6,0
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 5,0
Cut Your Hair - Mad Love 6,0
Subsonica - Disco Labirinto 5,0
3-0-7-8
0
geplaatst: 17 maart 2014, 23:07 uur
6.
cirKus - Fools 6,8 klinkt wel ok
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 9,0 mijn lichaam luistert ook niet altijd
Cut Your Hair - Mad Love 4,0 njiks aan
Subsonica - Disco Labirinto 6,5 redelijk
4-1-7-8
cirKus - Fools 6,8 klinkt wel ok
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 9,0 mijn lichaam luistert ook niet altijd
Cut Your Hair - Mad Love 4,0 njiks aan
Subsonica - Disco Labirinto 6,5 redelijk
4-1-7-8
0
11iS
geplaatst: 18 maart 2014, 01:16 uur
6.
cirKus - Fools - 4,0
Een beat die niet zou misstaan op een album van Lange Frans. Verder dwalen mijn gedachten af naar een remixalbum van Milli Vanilli, niet best dus...
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 6,5
Typisch gevalletje van foute clip. Ik zie ik een soort van Boudewijn Buch in een Dick Maas-achtige omgeving (Sint) maar zonder beeld blijft er toch een redelijk tot prima track over.
Cut Your Hair - Mad Love - 8,5
Supergoeie track!
Subsonica - Disco Labirinto - 6
Weinig op aan te merken, prima track maar had ook wel korter mogen zijn.
04-02-08-08
cirKus - Fools - 4,0
Een beat die niet zou misstaan op een album van Lange Frans. Verder dwalen mijn gedachten af naar een remixalbum van Milli Vanilli, niet best dus...
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 6,5
Typisch gevalletje van foute clip. Ik zie ik een soort van Boudewijn Buch in een Dick Maas-achtige omgeving (Sint) maar zonder beeld blijft er toch een redelijk tot prima track over.
Cut Your Hair - Mad Love - 8,5
Supergoeie track!
Subsonica - Disco Labirinto - 6
Weinig op aan te merken, prima track maar had ook wel korter mogen zijn.
04-02-08-08
0
geplaatst: 18 maart 2014, 01:45 uur
6.
cirKus - Fools - 4,0
Nietszeggend deuntje wat kleurloos voortkabbelt zonder ooit ergens spannend te worden.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 2,0
Ik kan het niet helpen, ik kan er niks aan doen…maar ik vind dit echt verschrikkelijk. Soort 2e rangs Borsato die denkt stoer te doen met een rock nummer.
Cut Your Hair - Mad Love - 6,0
Catchy, poppy, beetje Happy Mondays hoor ik er in terug, aardig, maar echt boeiend wordt het helaas nooit en het blijft ook nog geen 5minuten hangen,
Subsonica - Disco Labirinto – 7,3
Ook geen hoogvlieger, maar dit kan me toch wel boeien. Dansbaar met een lekker gitaartje, gemakkelijk winnaar van deze uitermate zwakke ronde.
04-02-09-09
cirKus - Fools - 4,0
Nietszeggend deuntje wat kleurloos voortkabbelt zonder ooit ergens spannend te worden.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 2,0
Ik kan het niet helpen, ik kan er niks aan doen…maar ik vind dit echt verschrikkelijk. Soort 2e rangs Borsato die denkt stoer te doen met een rock nummer.
Catchy, poppy, beetje Happy Mondays hoor ik er in terug, aardig, maar echt boeiend wordt het helaas nooit en het blijft ook nog geen 5minuten hangen,
Subsonica - Disco Labirinto – 7,3
Ook geen hoogvlieger, maar dit kan me toch wel boeien. Dansbaar met een lekker gitaartje, gemakkelijk winnaar van deze uitermate zwakke ronde.
04-02-09-09
0
geplaatst: 18 maart 2014, 07:06 uur
6.
cirKus - Fools - Toch wel aardig hoor al kreeg ik nog even de schrik om het hart.Gelukkig bleven de raps uit.Het outro vond ik trouwens zeer sfeervol!(6,7)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - Goede tijden acteur gaat op de Marco Borsato tour?(6)
Cut Your Hair - Mad Love - Redelijke britpop maar geen hoogvlieger in dit genre.6,8
Subsonica - Disco Labirinto –-De winnaar van deze tegenvallende ronde,zonder in katzwijm te vallen(7,2)
04-02-10-10
cirKus - Fools - Toch wel aardig hoor al kreeg ik nog even de schrik om het hart.Gelukkig bleven de raps uit.Het outro vond ik trouwens zeer sfeervol!(6,7)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - Goede tijden acteur gaat op de Marco Borsato tour?(6)
Cut Your Hair - Mad Love - Redelijke britpop maar geen hoogvlieger in dit genre.6,8
Subsonica - Disco Labirinto –-De winnaar van deze tegenvallende ronde,zonder in katzwijm te vallen(7,2)
04-02-10-10
0
geplaatst: 18 maart 2014, 07:27 uur
6.
cirKus - Fools (7,0)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (4,0)
Cut Your Hair (5,5)
Subsonica - Disco Labirinto (6,0)
5-2-10-11
cirKus - Fools (7,0)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (4,0)
Cut Your Hair (5,5)
Subsonica - Disco Labirinto (6,0)
5-2-10-11
0
geplaatst: 18 maart 2014, 15:24 uur
6.
cirKus - Fools 5.4
Catchy triphop-ballad, maar was niet blij dat die even bleef hangen
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 4.0
Nog niet eens zo slecht in een voor mijn oren beroerd genre
Cut Your Hair 6.8
Opgewekt madchester-achtig liedje van blijkbaar een Spaans trio, wel leuk hoor
Subsonica - Disco Labirinto 8.3
Heerlijk dansvloernummer met enorm vette electro-sound en -melodie en fijn ritmegitaartje bij de opzwepende drums
5-2-11-12
cirKus - Fools 5.4
Catchy triphop-ballad, maar was niet blij dat die even bleef hangen
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 4.0
Nog niet eens zo slecht in een voor mijn oren beroerd genre
Cut Your Hair 6.8
Opgewekt madchester-achtig liedje van blijkbaar een Spaans trio, wel leuk hoor
Subsonica - Disco Labirinto 8.3
Heerlijk dansvloernummer met enorm vette electro-sound en -melodie en fijn ritmegitaartje bij de opzwepende drums
5-2-11-12
0
geplaatst: 18 maart 2014, 16:45 uur
6.
cirKus - Fools (6,4)
Ietwat saaie triphop/electronic. Ik vind het nummer iets te herhalend en te weinig sfeervol, waardoor het nummer me niet in trance krijgt.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (7,2)
Een vlot en catchy Nederlandstalig nummer. Dit doet me aan Jeroen van der Boom denken, en stiekem vind ik dat hij best fijne nummers heeft gemaakt.
Cut Your Hair - Mad Love (6,9)
Het galmende zang heb ik sowieso niet veel, al kan shoegaze soms erg fijn zijn. Dit nummer is echter veel catchier en poppier en vind ik daarom maar een vreemde eend in de bijt.
Subsonica - Disco Labirinto (8,2)
Al vanaf de eerste seconden van het intro klinkt dit ontzettend lekker. Erg aanstekelijke electronica die soms lekker hard uit de bocht vliegt.
5-3-11-13
cirKus - Fools (6,4)
Ietwat saaie triphop/electronic. Ik vind het nummer iets te herhalend en te weinig sfeervol, waardoor het nummer me niet in trance krijgt.
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (7,2)
Een vlot en catchy Nederlandstalig nummer. Dit doet me aan Jeroen van der Boom denken, en stiekem vind ik dat hij best fijne nummers heeft gemaakt.
Cut Your Hair - Mad Love (6,9)
Het galmende zang heb ik sowieso niet veel, al kan shoegaze soms erg fijn zijn. Dit nummer is echter veel catchier en poppier en vind ik daarom maar een vreemde eend in de bijt.
Subsonica - Disco Labirinto (8,2)
Al vanaf de eerste seconden van het intro klinkt dit ontzettend lekker. Erg aanstekelijke electronica die soms lekker hard uit de bocht vliegt.
5-3-11-13
0
geplaatst: 18 maart 2014, 17:15 uur
6.
cirKus - Fools (6,5)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (5,0)
Cut Your Hair - Mad Love (7,5)
Subsonica - Disco Labirinto (7,8)
5-3-12-14
cirKus - Fools (6,5)
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet (5,0)
Cut Your Hair - Mad Love (7,5)
Subsonica - Disco Labirinto (7,8)
5-3-12-14
0
geplaatst: 18 maart 2014, 17:17 uur
6. Mooie ronde cijfers, alleen niet al te hoog.
cirKus - Fools - 5,0
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 4,0
Subsonica - Disco Labirinto - 5,0
5-3-13-15
cirKus - Fools - 5,0
Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet - 4,0
Subsonica - Disco Labirinto - 5,0
5-3-13-15
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 maart 2014, 18:07 uur
Uitslag: 18 deelnemers
1 Subsonica - Disco Labirinto 15 pt gem: 7,12
2 Cut Your Hair - Mad Love 13 pt gem: 6,82
3 cirKus - Fools - 5 pt gem: 6,3
4 Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 3 pt gem: 5,39
1 Subsonica - Disco Labirinto 15 pt gem: 7,12
2 Cut Your Hair - Mad Love 13 pt gem: 6,82
3 cirKus - Fools - 5 pt gem: 6,3
4 Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet 3 pt gem: 5,39
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 maart 2014, 18:08 uur
7.
Shivaree - Oh, No
Hannah Cohen - Boy + Angel
Drowners - Long Hair
La Dispute - Nine
0-0-0-0
Deadline: 19-3 18.00 uur
Shivaree - Oh, No
Hannah Cohen - Boy + Angel
Drowners - Long Hair
La Dispute - Nine
0-0-0-0
Deadline: 19-3 18.00 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.