MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
4.

Guerre Froide - Demain Berlin 7,0
Bif Naked - Spaceman 5,5
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 6,5
Skeletal Family - She Cries Alone 7,0

4-1-5-6

Deadline: 16-3 18.00 uur

Al dat chagrijn en die herhalingen zijn niks voor mij. Doe dan maar een doorsnee popnummer.

4.
Guerre Froide - Demain Berlin 4,0
Bif Naked - Spaceman 6,0
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 3,5
Skeletal Family - She Cries Alone 4,5

4-2-5-7

4. Dit is een ronde naar mijn smaak Er zit maar 1 minder nummer bij.

Guerre Froide - Demain Berlin 9
Wat een ongelooflijk lekker nummer. Franstalig vind ik op dit moment toch al prettig. Gisteren zitten grasduinen in wat Franse Cold- en Darkwave dus dit past wel in mijn muzikale straatje waar ik op dit moment in aan het wandelen ben. Lekkere spanning in dit nummer de vertraging en het dan weer terugkomen I like!

Bif Naked - Spaceman 4

Wat een nare stem heeft die vrouw zeg, ook muzikaal doet het heel weinig voor me. Nee in dit genre zijn veel betere platen gemaakt zonder dat ik nou echt kan zeggen wat dit genre dan exact voor genre zou moeten zijn.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 9,5

Toen ik het clipje aanzette en de hoes zag dacht ik VERDORIE dat ken ik. Die hoes vond/vind ik waanzinnig gaaf. Hij was in het bezit van een vriend waarmee ik een tijd een flat deelde. Wij deelden ook een passie voor muziek en dan met name voor de wat meer obscure uithoeken van de muziek. Ik vond de inhoud van de hoes overigens ook waanzinnig gaaf. Maar nadat ik verhuisd ben heb ik dit eigenlijk al die jaren niet meer gehoord. Tot nu. Dus degene die deze plaat heeft in gebracht heeft een zeer goede daad verricht.

Skeletal Family - She Cries Alone 9,5

Ook dit nummer hoort bij bovenstaande tijd, ik deelde dus een flat en passie voor muziek. De kaarsen die we hadden waren zwart, de gordijnen waren dieprood fluweel, de flat rook standaard naar wierook en we verfden elkaars haren gitzwart net als onze ogen en onze nagels. Onze onderburen moeten ons wel enorm gehaat hebben want de muziek stond zelden op een aangenaam niveau voor anderen en bovendien sprongen wij dansend door de kamer heen als we een goede plaat hoorden. She Cries Alone was een favorietje van ons beiden. Het opstuwende tempo en haar schrille stemgeluid droegen ons als op golven. Heerlijk spannend nummer.

4-2-6-8

4.
Guerre Froide - Demain Berlin 7.0
Sfeervol nummer met lekker basgeluid.

Bif Naked - Spaceman 7.0
Stevige poprock song die wel goed klinkt ondanks de gelikte zang die nog het beste (zoals eerder aangegeven) in serie als Charmed tot zijn recht komt.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 6.5
Klinkt wel aardig, maar ook niet heel bijzonder in mijn oren.

Skeletal Family - She Cries Alone 8.0
Lekkere typische 80's new-wave sound. Love it!

4-3-6-9

vleertje schreef:
Leuk Justus ik ben benieuwd naar je nominaties!

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 8,2
Bif Naked - Spaceman 4,5
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 9,5
Skeletal Family - She Cries Alone 7,7

5-3-7-9

11iS
4.

Guerre Froide - Demain Berlin - 8,0
Track met sfeer en passie gemaakt voor Berlijn en zijn elektronische scene, spreekt mij aan.
Bif Naked - Spaceman - 7,5
Zeer gelikt en catchy, refrein blijft direct in je kop zitten. Een act als TATU zou jaloers zijn op zo’n track.
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo - 6,5
Het pesterige van Johnny Rotten op een spooky muziekje. Goed maar blijft me niet helemaal boeien tot het eind.
Skeletal Family - She Cries Alone - 7,5
Bow Wow Wow, Siouxsie en Blondie maar ook een beetje Kim Wilde. Prima.

06-04-07-09

4.
Guerre Froide - Demain Berlin
Dit nummer heb ik leren kennen na de dood van de door mij geliefde dj Arjen Grolleman. Het bleek een van zijn favoriete nummers te zijn en werd veelvuldig gedraaid op KinkFM. Zonder dat ik thuis ben in het genre kan ik dit erg mooi vinden. Het zet een bijzondere sfeer neer. (8,5)

Bif Naked - Spaceman
Lekker ongecompliceerd en typisch nineties. Had ik toen heel leuk kunnen vinden, nu iets minder enthousiast. (7,0)

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
Hier vind ik veel vreselijk aan: de zang, het geherhaal, te donker en onheilspellend allemaal. (4,0)

Skeletal Family - She Cries Alone
Lekkerder. FIjn tempo, mooie zang en je wordt door het nummer heen getrokken. (7,2)

07-04-07-10

4.

Geweldig rijtje. Skeletal Family kende ik nog niet, heerlijke ontdekking.

Guerre Froide - Demain Berlin (9,0)
Bif Naked - Spaceman (6,8)
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo (8,3)
Skeletal Family - She Cries Alone (9,0)

08-04-07-11

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 8,3
Heerlijke elektronische track, met een hoofdrol voor het Frans dat de kille sfeer benadrukt
Bif Naked - Spaceman 6
Weinig verrassende 90's rock. Eeen beetje saai
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 4
Op zich misschien niet slecht, maar wat een vreselijke stem. Ik kan er echt niet naar blijven luisteren.
Skeletal Family - She Cries Alone 7,4
Leuk donker new wave nummertje waarbij Siouxsie en Joy Division bij mij in de gedachten springen. Niet verrassend genoeg om een echte topper te zijn.

09-04-07-12

4.

Guerre Froide - Demain Berlin (7,5)
Mysterieuze synthpop met een heerlijke versnelling na twee minuten. Die was meer dan welkom, want het begon net een beetje saai te worden. Er had best nog wat meer pit in mogen zitten, maar ook nu is het al een goed nummer.

Bif Naked - Spaceman (8,0)
Over pit gesproken: Daar heeft dit nummer geen gebrek aan. Een stevig, uptempo rocknumnmer, met een zangeres die de (rauwe) stem heeft om zo'n nummer te kunnen dragen.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo (4,5)
Strontvervelende zang en veel te eentonige muziek. Het nummer heeft wel een lekker drumritme, maar dat is dan ook alles.

Skeletal Family - She Cries Alone (8,5)
Dit doet me denken aan Siouxsie and the Banshees, maar dan in alle opzichten wat toegankelijker: De muziek is wat minder donker van aard en de zang is iets minder kil.

09-05-07-13

4.

Guerre Froide - Demain Berlin (7,3)
Aardig nummer maar ook weer niet heel bijzonder. Wel mooi in het Frans, past erbij.

Bif Naked - Spaceman (7,4)
Dit nummer is niet zo slecht als vele andere vinden.

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo (4)
Strontvervelende zang en veel te eentonige muziek. Helemaal mee eens.

Skeletal Family - She Cries Alone (7,1)

10-06-07-13

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 6,0
Bif Naked - Spaceman 7,5
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 5,0
Skeletal Family - She Cries Alone 6,5

10-07-07-14

4.

Guerre Froide - Demain Berlin 8.5
Bif Naked - Spaceman 4.5
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo 8.9
Skeletal Family - She Cries Alone 9.1

10-07-08-15

4.

Sterkste ronde tot nu toe!(Er stroomt nu éénmaal new wave bloed door mijn aderen).

Guerre Froide - Demain Berlin.Dit nummer heb ik al eens eerder gehoord.Heerlijk minimalistische cold wave.Stem van de zanger doet mij sterk denken aan die van The Pin Group(8,3)

Bif Naked - Spaceman.Begin is best aardig .Maar het nummer kan mijn aandacht niet vasthouden.Het refein heeft te weinig diepgang,komt te gemakkelijk over.Wel een ruime voldoende(6,3)

Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo.Klassieker natuurlijk.Extravagant,absurd maar o zo leuk!(8,5)

Skeletal Family - She Cries Alone .Deze band is mij bekend(ook wel eens wat van genomineerd).Niet hun allerbeste nummer wat mij betreft,maar wel een heel leuk nummer.(8)

11-07-08-15

Geef de 2 beste nummers 1 punt en beoordeel ieder nummer met een cijfer

5. She Keeps Bees - Vulture
Cursive - The Recluse
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
Mélissa Laveaux - Postman

0-0-0-0

Deadline: 17-3 18.00 uur

Uitslag ronde 4:

1. Skeletal Family - She Cries Alone, 15pt, gem 7,63
2. Guerre Froide - Demain Berlin, 11pt. gem 7,70
3. Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo, 8pt, gem 6,59
4. Bif Naked - Spaceman, 7pt, gem 6,2

21 deelnemers

2MY
5.

1. She Keeps Bees - Vulture 9
2. Cursive - The Recluse 6,8
3. Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 5
4. Mélissa Laveaux - Postman 7,3

1. She Keeps Bees - Vulture // Bezwerende riff met met spannende drum, zeer degelijke zangeres-met-ballen en voldoende variatie zonder ingewikkeld te worden. Zo heb ik mijn rockmuziek graag.
2. Cursive - The Recluse // Al wat drukker en meer stressveroorzakend. De zanger verkent ook de grenzen van zijn bereikbaarheid, en leert ze samen met ons ook kennen.
3. Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) // Niet enkel een fiesta, maar een dubbele wordt hier beloofd! En dan nog eens een remix, wat ik al snel met een dance-feestje associeer. Maar helaas. In eerdere edities heb ik al eens mijn negatieve ervaringen gedeeld wat betreft buurvrouwen-die-stemoefeningen-oefenen-tijdens-mijn-examens en dit brengt mij weer terug naar die tijd. Ik word hier ongeduldig tot bijna-agressief van.
4. Mélissa Laveaux - Postman // Tweestrijd: ik ben er van overtuigd dat ik dit wel goed vind, alleen dwaalde mijn aandacht telkens halverwege af naar andere topics op dit forum. Laten we dit maar in de volgende ronde opnieuw beoordelen.

1-0-0-1

5.She Keeps Bees – Vulture: 8
De een houdt van treinen, de ander houdt bijen. Wat kunnen bandsnamen toch slecht gekozen zijn. Maar dit zijn dan wel weer de namen die je blijft onthouden. Vraag mij over 10 jaar waar ik She Keeps Bees van ken, de kans is groot dat ik weet te vertellen dat dit een bandje is, al zal ik dit nummer niet kunnen herinneren. Bij iLiKETRAiNS is dat wel het geval. Niet verkeerd, gewoon een lekker nummertje, maar de behoefte om naar meer werk van deze band op zoek te gaan is niet aanwezig.

Cursive - The Recluse: 8,5
Een beetje een manisch depressief nummer. Muzikaal neigt het naar een zware depressie, terwijl de zang iets manisch en vrolijks in zich heeft. Soms is het prima dat muziek niet geheel is afgesteld naar vastgestelde richtlijnen, dit levert dan iets leukers op.

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix): 5
Je verwacht een feestje, maar krijgt een vage stemoefening. Zangeressen horen niet eerst hun stem warm te laten klinken door tropische vogels na te doen. Een zangeres moet van nature al goed kunnen zingen. Eerst nog een slokje van een wijntje, misschien nog een sigarettentrekje en vervolgens een adembenemende show neer zetten. De beat zorgt ervoor dat de score naar boven afwijkt.

Mélissa Laveaux – Postman: 9
Aparte bas, maar wel genoeg om gelijk je aandacht bij het nummer te krijgen. Maxinquaye van Tricky is hier waarschijnlijk wel bekend, daar zorgt een Martina Topley-Bird voor de erotisch getinte inbreng. Mélissa Laveaux heeft dezelfde vibe. Het hele postman gebeuren heeft dat wel in zich. Toch knap dat over zo’n eentonig beroep toch een mooi spannend nummer kunt neer zetten, al ben ik blij als ze geweest zijn, en dankzij hun en Marktplaats een mooie cd aan mijn verzameling kan toevoegen. Postbodes zijn dus toch wel cool.

1-1-0-2

DjFrankie (moderator)

5. She Keeps Bees - Vulture 7,9 Sterk nummer, ligt meteen prettig in het gehoor. Mooi.
Cursive - The Recluse 7,3 Ook zeker geen slecht nummer, dat gedurende het nummer groeit naar een lekker popliedje.
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 6,2 Nina Hagen op de repeat knop, dit kan me dus niet pakken.
Mélissa Laveaux - Postman 8 Afrikaanse klanken in een nieuw jasje en dat pakt erg goed uit. Goed nummer swingt aan alle kanten. Goeie popsong.

2-1-0-3

5.

She Keeps Bees - Vulture 7,5 wel goede song met prima slagwerk
Cursive - The Recluse 5,5 doet me muzikaal weinig
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 4,0 niet mijn kopje thee
Mélissa Laveaux - Postman 9,0 schitterend nummer, mooie ontdekking

3-1-0-4

5.

She Keeps Bees - Vulture 7
Cursive - The Recluse 7
Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 6,5
Mélissa Laveaux - Postman 8

- She Keeps Bees - Vulture
Mooi evenwicht van luchtige vocalen en zware gitaren. Geen indrukwekkend nummer, wel goed opgebouwd.
- Cursive - The Recluse
Relaxed nummer met een aantal leuke opzwepende toetsen. Mocht nog iets feller ingekleurd worden om te blijven plakken.
- Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
Tot meer dan een half feestje kom ik niet. Geinige opbouw van elementen, maar met een te grote nadruk op de stemoefeningen. De rest klinkt veel gezelliger, beetje softe rumba-dance.
- Mélissa Laveaux - Postman
Nog eens een echt talentje te ontdekken. De traditionele instrumenten, maar door plaatsing en gebruik klinkt het erg hip en fris. De verschillende accenten die ze met haar stem legt doen het nummer extra opleven. Interessante stijl en heerlijk broeierig tempo!

4-1-0-5

5.

She Keeps Bees - Vulture 7,5

Fijn nummer mooie balans. Stem klinkt erg bekend zonder precies te kunnen zeggen waar ik de stem dan van ken of op vind lijken.

Cursive - The Recluse 7

Prima popnummer maar weet niet echt te beklijven bij me. Waar het aan ligt kan ik niet echt aangeven.

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 8,5

Een gewaagde keuze om hier in te dienen. Stemkunst is love it or hate it en de kans dat het hier hoge ogen gaat gooien is verdomd klein. Ik geniet erg van werk van Meredith Monk. Dit is eigenlijk nog behoorlijk toegankelijk.

Mélissa Laveaux - Postman 8,5

Lekker etnisch nummer mooie stem en een fijn ritme. Dit kon wel eens hoge ogen gaan gooien deze editie.

4-1-1-6

Toffe nummers dit keer zeg!

She Keeps Bees - Vulture 8,7
Oef, tof nummer zeg! De stem doet me aan Anja Plaschg (Soap&Skin) denken. Spreekt gelijk aan, heerlijke gitaren en drums.

Cursive - The Recluse 6,6
De cello maakt het nummer alleraardigst, maar ik heb de hele tijd het idee dat dat ook het enige memorabele is...

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,0
Zo slecht is dit toch niet? Goed, dat nunununu moet geen twintig minuten duren, maar het is op zijn minst leuk om eens aandachtig naar te luisteren. En het is zelfs wel catchy te noemen. Het ligt aan de sterkte van dit kwartet, anders had ze van mij wel een punt gehad...

Mélissa Laveaux - Postman 9,0
Ook al zo sterk! Heerlijke groove, smaakt erg naar meer.

5-1-1-7

5.

She Keeps Bees - Vulture 7,5

Prima nummer maar geen hoogvlieger die blijft hangen… en wat vleertje zegt, de stem doet me ergens aan iemand denken, maar ik ben er ook nog niet uit aan wie.

Cursive - The Recluse 4,0

Dit is dan een stuk minder aan mij besteed. Het zal muzikaal allemaal best verantwoord zijn maar het doet roept bij mij, m.n. door de vervelende zang, een gevoel van irritatie op.

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 7,0

Alhoewel dergelijke stemkunstoefeningen niet mijn kopje thee zijn, was ik zelf eigenlijk wel verbaasd dat ik dit niet slecht vond, sterker nog, ik kan dit nummer meer waarderen dan ik vooraf voor mogelijk had gehouden.

Mélissa Laveaux - Postman 8,7

Heerlijk ritme, heerlijke stem, heerlijke ontdekking. Hier wil ik meer van horen.

6-1-1-8

Fathead schreef:
Toffe nummers dit keer zeg!

She Keeps Bees - Vulture 8,7
Oef, tof nummer zeg! De stem doet me aan Anja Plaschg (Soap&Skin) denken.

Toch is die het niet die ik erin hoor.

Siouxsie misschien?

5.

She Keeps Bees - Vulture
Subtiel nummer, goede zang, kan misschien nog wel groeien 7,5

Cursive - The Recluse
Prima nummer, niet ingewikkeld, wel lekkere pop 7,5

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
Tja, je kunt ook overdrijven en dat is hier op vocaal gebied het geval 5,0

Mélissa Laveaux - Postman
Kennelijk beleef ik dit nogal anders dan vele anderen, het begint inderdaad interessant met een lekker ritme maar dit gaat me halverwege het nummer al wel behoorlijk vervelen. 6,0

7-2-1-8

Overigens voor de liefhebbers: "The Story of The Ramones" is nu bezig op Canvas

5.

She Keeps Bees - Vulture 7,3

Cursive - The Recluse 7,5

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix) 6,5

Mélissa Laveaux - Postman 8,0

7-3-1-9

5.

She Keeps Bees - Vulture
Waarschijnlijk een nominatie van The Viking. Ben al eerder in aanraking gekomen met deze band via hem en ik raak weer enthousiast. Hier gaat wat krachtigs van uit. Mooie stem, eenvoudig doch krachtig. (7,8)

Cursive - The Recluse
Ook een fijn nummer. veel afwisseling in instrumentatie, een fijne cello op de achtergrond en een lo-fi zang. Prima. (7,6)

Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
Net een beetje over de top. Muzikaal lekker, maar de zang doet afbreuk. De tempoversnellingen doen dan wel weer goed. (6,8)

Mélissa Laveaux - Postman
Het basloopje valt het eerste op samen met het lekkere ritme. De hese stem geeft het ook een extraatje. Hoe minimaal maar toch zo mooi is de achtergrondzang. Minpuntje is wel dat de lengte van het nummer de spanning onderuit kan halen. (8,2)

8-3-1-10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.