Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2014, 18:42 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,0
Summer Camp - Round the Moon 5,0
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,0
DeLaVega - Surely 8,0 (erg lekker!)
1-0-1-2
Deadline: 20 -3 18.00 uur
Summer Camp - Round the Moon 5,0
DeLaVega - Surely 8,0 (erg lekker!)
1-0-1-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 maart 2014, 19:02 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,4 UIt 1961 zie ik, hoor inspriratie van Frankie Valli, ik mag zulke nostalgie wel. En 1 keer horen, dan meezingen. Leuk
Summer Camp - Round the Moon 7 Dit zingende geluid hoor je ook bij grooveshark. Ik vind dat wel iets aparts hebben, OMD im Swung. Aparte sound in ieder geval.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7,5 Ik ben niet zo enthousiast als onze Leon, maar mag dit geluid wel, fijne drive ook.
DeLaVega - Surely 7,2 Inderdaad big band sfeertje, niet doorgaans mijn genre, maar de stem van madam maakt veel goed.
2-0-2-2
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,4 UIt 1961 zie ik, hoor inspriratie van Frankie Valli, ik mag zulke nostalgie wel. En 1 keer horen, dan meezingen. Leuk
Summer Camp - Round the Moon 7 Dit zingende geluid hoor je ook bij grooveshark. Ik vind dat wel iets aparts hebben, OMD im Swung. Aparte sound in ieder geval.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7,5 Ik ben niet zo enthousiast als onze Leon, maar mag dit geluid wel, fijne drive ook.
DeLaVega - Surely 7,2 Inderdaad big band sfeertje, niet doorgaans mijn genre, maar de stem van madam maakt veel goed.
2-0-2-2
0
geplaatst: 19 maart 2014, 19:06 uur
8.
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
2. Summer Camp - Round the Moon 6
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,3
4. DeLaVega - Surely 6,8
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl // Soulvolle pretfunkblues waar ik me zo een groezelige bar inclusief rammelende piano bij kan voorstellen. Bespeeld door een zwarte medemens in kostuum (met grijs hoedje en strik). Wel amuzant.
2. Summer Camp - Round the Moon // Ze klinken zelf ook niet echt enthousiast...
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust // Helena vind ik niet onmiddellijk een aanwinst in dit nummer. De tempowisselingen vind ik dan weer wel boeiender.
4. DeLaVega - Surely // Lazy nummer waar het refrein de grote redding brengt. Ik heb maar steeds het gevoel dat het nummer ergens naartoe wilt maar het eigenlijk niet goed durft.
3-0-2-3
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
2. Summer Camp - Round the Moon 6
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,3
4. DeLaVega - Surely 6,8
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl // Soulvolle pretfunkblues waar ik me zo een groezelige bar inclusief rammelende piano bij kan voorstellen. Bespeeld door een zwarte medemens in kostuum (met grijs hoedje en strik). Wel amuzant.
2. Summer Camp - Round the Moon // Ze klinken zelf ook niet echt enthousiast...
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust // Helena vind ik niet onmiddellijk een aanwinst in dit nummer. De tempowisselingen vind ik dan weer wel boeiender.
4. DeLaVega - Surely // Lazy nummer waar het refrein de grote redding brengt. Ik heb maar steeds het gevoel dat het nummer ergens naartoe wilt maar het eigenlijk niet goed durft.
3-0-2-3
0
geplaatst: 19 maart 2014, 20:49 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,1 (goede oldie)
Summer Camp - Round the Moon 4,0 (duizend in een dozijn new wave of zoiets)
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7,0 (rommelig maar niet slecht)
DeLaVega - Surely 8,0 (fijn nummer)
4-0-2-4
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,1 (goede oldie)
Summer Camp - Round the Moon 4,0 (duizend in een dozijn new wave of zoiets)
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7,0 (rommelig maar niet slecht)
DeLaVega - Surely 8,0 (fijn nummer)
4-0-2-4
0
geplaatst: 19 maart 2014, 21:13 uur
8
Ernie K-Doe
Leuk plaatje. Ik ben niet zo thuis in de muziek uit die jaren (50?, 60?), maar hier kan ik prima een langspeler van aanhoren op mijn pas verworven platenspeler. Lekker ritme, fijn pianootje en een leuk koortje. (7,8)
Summer camp
Even omschakelen naar de muziek van nu. De bandnaam kwam ik ca een jaar geleden veelvuldig tegen hier op de site maar na de eerste luisterbeurt was ik niet enthousiast. Hier wordt te veel aan de knopjes gezeten waardoor muziek en zang vervormd raken, althans, zo komt het op mij over. (6,5)
Radius & Helena
Dit is zo vies dat het bijna lekker wordt. Tijdens zijn zang begon het een klein beetje op Blonde Redhead te lijken, een band die ik verafgood. Maar voorlopig mogen ze daar nog niet aan tippen. Daar mogen nog wat zanglessen aan besteed worden. (6,8)
DeLaVega
Wat een heerlijke muziek!!! Ik was nog even bang dat een hiphoppert zou inzetten, maar ik werd misleid door de clip. Wel duidelijk hoorbaar dat we niet te maken hebben met een English native speaker. Een klein minpuntje, maar dat heb ik Hooverphonic ook nooit kwalijk genomen, dus DeLaVega dan ook maar niet. (8,2)
5-0-2-5
Deadline: 20-3 18:00 uur
Ernie K-Doe
Leuk plaatje. Ik ben niet zo thuis in de muziek uit die jaren (50?, 60?), maar hier kan ik prima een langspeler van aanhoren op mijn pas verworven platenspeler. Lekker ritme, fijn pianootje en een leuk koortje. (7,8)
Summer camp
Even omschakelen naar de muziek van nu. De bandnaam kwam ik ca een jaar geleden veelvuldig tegen hier op de site maar na de eerste luisterbeurt was ik niet enthousiast. Hier wordt te veel aan de knopjes gezeten waardoor muziek en zang vervormd raken, althans, zo komt het op mij over. (6,5)
Radius & Helena
Dit is zo vies dat het bijna lekker wordt. Tijdens zijn zang begon het een klein beetje op Blonde Redhead te lijken, een band die ik verafgood. Maar voorlopig mogen ze daar nog niet aan tippen. Daar mogen nog wat zanglessen aan besteed worden. (6,8)
DeLaVega
Wat een heerlijke muziek!!! Ik was nog even bang dat een hiphoppert zou inzetten, maar ik werd misleid door de clip. Wel duidelijk hoorbaar dat we niet te maken hebben met een English native speaker. Een klein minpuntje, maar dat heb ik Hooverphonic ook nooit kwalijk genomen, dus DeLaVega dan ook maar niet. (8,2)
5-0-2-5
0
geplaatst: 19 maart 2014, 21:23 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,5
Summer Camp - Round the Moon 7
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 5,5
DeLaVega - Surely 9,5
- Ernie K-Doe - A Certain Girl
Stokoude soul met een heerlijke groove en een geinige invalshoek, al komt het niet in de buurt van zijn grote hit Mother-in-Law.
- Summer Camp - Round the Moon
Leuk, wazig nummer met een tof rewind-effect in de muziek. Het steekt nogal vol om er voluit van te genieten, maar het toont genoeg goeie kanten.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust
Alles gaat meteen verloren in een stevige geluidsmuur enerzijds en een nogal amateuristisch riedeltje anderzijds. Gelukkig valt het halverwege nog wat in z’n plooien, maar echt een succes is deze compositie niet.
- DeLaVega - Surely
Een prachtige balans van een intiem, beetje stout nummer zelfs, dat bijzonder groots wordt opgezet. Waar dit soort muziek nogal snel lang vervlogen tijden probeert te reanimeren, klinkt dit net bijzonder fris. Vooral dankzij de stuwende percussie, die haast hiphopgeïnspireerde break en uiteraard die herkenbare soulvolle stem. Jammer dat deze band nooit echt van de grond is gekomen, in tegenstelling tot de zangeres als we het refrein mogen geloven...
6-0-2-6
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,5
Summer Camp - Round the Moon 7
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 5,5
DeLaVega - Surely 9,5
- Ernie K-Doe - A Certain Girl
Stokoude soul met een heerlijke groove en een geinige invalshoek, al komt het niet in de buurt van zijn grote hit Mother-in-Law.
- Summer Camp - Round the Moon
Leuk, wazig nummer met een tof rewind-effect in de muziek. Het steekt nogal vol om er voluit van te genieten, maar het toont genoeg goeie kanten.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust
Alles gaat meteen verloren in een stevige geluidsmuur enerzijds en een nogal amateuristisch riedeltje anderzijds. Gelukkig valt het halverwege nog wat in z’n plooien, maar echt een succes is deze compositie niet.
- DeLaVega - Surely
Een prachtige balans van een intiem, beetje stout nummer zelfs, dat bijzonder groots wordt opgezet. Waar dit soort muziek nogal snel lang vervlogen tijden probeert te reanimeren, klinkt dit net bijzonder fris. Vooral dankzij de stuwende percussie, die haast hiphopgeïnspireerde break en uiteraard die herkenbare soulvolle stem. Jammer dat deze band nooit echt van de grond is gekomen, in tegenstelling tot de zangeres als we het refrein mogen geloven...
6-0-2-6
0
geplaatst: 19 maart 2014, 21:38 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7
Summer Camp - Round the Moon 7,2
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6
DeLaVega - Surely 6,7
7-1-2-6
Ernie K-Doe - A Certain Girl 7
Summer Camp - Round the Moon 7,2
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6
DeLaVega - Surely 6,7
7-1-2-6
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:14 uur
8.
- Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
Verder dan wel leuk kom ik niet. Sympathiek plaatje, kan zo onder een reclamespotje.
- Summer Camp - Round the Moon 5,0
Ik had vroeger cassettebandjes die zo klonken omdat ik er meer dan twintig keer iets op had opgenomen. Nee, dit vind ik helemaal niks, irritant zelfs.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,0
Een stukje beter, geen onvoldoende. Boel gedoe in het begin en aan het einde, het midden is het leukst...
- DeLaVega - Surely 7,0
Leukste nummer van de vier, maar een echt topper zit er vandaag niet tussen. Dit is wel leuk, ik moet aan James Bond of een andere filmscore denken.
8-1-2-7
- Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
Verder dan wel leuk kom ik niet. Sympathiek plaatje, kan zo onder een reclamespotje.
- Summer Camp - Round the Moon 5,0
Ik had vroeger cassettebandjes die zo klonken omdat ik er meer dan twintig keer iets op had opgenomen. Nee, dit vind ik helemaal niks, irritant zelfs.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,0
Een stukje beter, geen onvoldoende. Boel gedoe in het begin en aan het einde, het midden is het leukst...
- DeLaVega - Surely 7,0
Leukste nummer van de vier, maar een echt topper zit er vandaag niet tussen. Dit is wel leuk, ik moet aan James Bond of een andere filmscore denken.
8-1-2-7
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:53 uur
8.
- Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,0
Standaard 60 ties soul
- Summer Camp - Round the Moon 6,2
Clip is leuker dan de muziek.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8,5
Afwisselend nummer, er gebeurd iets. Lekker en bijzonder.
- DeLaVega - Surely 8,2
Hoewel clip niet bij het nummer past wel een goede song
8-1-3-8
- Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,0
Standaard 60 ties soul
- Summer Camp - Round the Moon 6,2
Clip is leuker dan de muziek.
- Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8,5
Afwisselend nummer, er gebeurd iets. Lekker en bijzonder.
- DeLaVega - Surely 8,2
Hoewel clip niet bij het nummer past wel een goede song
8-1-3-8
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:50 uur
8.
Summer Camp - Round the Moon 6,0
DeLaVega - Surely 7,5
9-1-3-9
Summer Camp - Round the Moon 6,0
DeLaVega - Surely 7,5
9-1-3-9
0
geplaatst: 20 maart 2014, 07:33 uur
8. Goede ronde.
Ernie K-Doe - A Certain Girl (7,0)
Zo'n vrolijk nummer waar je niks tegen kunt hebben.
Summer Camp - Round the Moon (7,0)
Aardig maar een beetje oppervlakkig.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust (8,5)
Origineel nummer met gedurfde wendingen. Ontdekking!
DeLaVega - Surely (8,0)
Lekkere, strak geproduceerde muziek. Associaties met Massive Attack.
9-1-4-10
Ernie K-Doe - A Certain Girl (7,0)
Zo'n vrolijk nummer waar je niks tegen kunt hebben.
Summer Camp - Round the Moon (7,0)
Aardig maar een beetje oppervlakkig.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust (8,5)
Origineel nummer met gedurfde wendingen. Ontdekking!
DeLaVega - Surely (8,0)
Lekkere, strak geproduceerde muziek. Associaties met Massive Attack.
9-1-4-10
0
geplaatst: 20 maart 2014, 09:33 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
Zoals zoveel oudere liedjes, is het niet slecht, maar doet het mij weinig. Toen inventief is iets anders dan nu inventief.
Summer Camp - Round the Moon 8,2
Ik had al voorbereid om te zeggen: leuke 80’s song die ik nog niet kende. Blijkbaar recent nummertje. Geweldig om heel de nacht op te dansen.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7
Is dit nu een prog track of een popsong? De combinatie is zeker niet slecht, maar omvergeblazen ben ik ook niet.
DeLaVega - Surely 8
Heerlijk soulfull (waarschijnlijk wat men verwacht van DeLaVega, maar ik ken enkel de naam). Rustig genieten dus.
9-2-4-11
Ernie K-Doe - A Certain Girl 6,5
Zoals zoveel oudere liedjes, is het niet slecht, maar doet het mij weinig. Toen inventief is iets anders dan nu inventief.
Summer Camp - Round the Moon 8,2
Ik had al voorbereid om te zeggen: leuke 80’s song die ik nog niet kende. Blijkbaar recent nummertje. Geweldig om heel de nacht op te dansen.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7
Is dit nu een prog track of een popsong? De combinatie is zeker niet slecht, maar omvergeblazen ben ik ook niet.
DeLaVega - Surely 8
Heerlijk soulfull (waarschijnlijk wat men verwacht van DeLaVega, maar ik ken enkel de naam). Rustig genieten dus.
9-2-4-11
0
geplaatst: 20 maart 2014, 15:08 uur
8.
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 5,5
2. Summer Camp - Round the Moon 9
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6
4. DeLaVega - Surely 7
1. Oude soul doet me meestal niet zoveel. Dit weet dan ook nauwelijks te beklijven. Niet slecht, maar ook allerminst bijzonder.
2. Summer Camp houdt hun retropopgeluid bewust een beetje lo-fi. Ik kan me voorstellen dat het rammelende geluid voor veel mensen op het eerste gehoor wat apart klinkt. De productie is in ieder geval een onderscheidende factor en dat stemt mij positief. Round the Moon kunnen we scharen onder de 80s synth revival, maar het duo wordt ook geïnspireerd door muziek uit de jaren 60 en 70. Het wordt gedragen door een fijne baslijn en ademt een mooie nostalgische vibe uit. Ook de samenzang vind ik erg sterk.
3. Muzikaal redelijk onderhoudend, van de zang ben ik niet zo weg.
4. Zangeres heeft een fijne, warme stem, maar muzikaal is het aan de eentonige kant. Had meer ingezeten, maar niettemin mijn tweede punt.
9-3-4-12
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 5,5
2. Summer Camp - Round the Moon 9
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6
4. DeLaVega - Surely 7
1. Oude soul doet me meestal niet zoveel. Dit weet dan ook nauwelijks te beklijven. Niet slecht, maar ook allerminst bijzonder.
2. Summer Camp houdt hun retropopgeluid bewust een beetje lo-fi. Ik kan me voorstellen dat het rammelende geluid voor veel mensen op het eerste gehoor wat apart klinkt. De productie is in ieder geval een onderscheidende factor en dat stemt mij positief. Round the Moon kunnen we scharen onder de 80s synth revival, maar het duo wordt ook geïnspireerd door muziek uit de jaren 60 en 70. Het wordt gedragen door een fijne baslijn en ademt een mooie nostalgische vibe uit. Ook de samenzang vind ik erg sterk.
3. Muzikaal redelijk onderhoudend, van de zang ben ik niet zo weg.
4. Zangeres heeft een fijne, warme stem, maar muzikaal is het aan de eentonige kant. Had meer ingezeten, maar niettemin mijn tweede punt.
9-3-4-12
0
geplaatst: 20 maart 2014, 15:56 uur
8.
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 7,0
2. Summer Camp - Round the Moon 6,8
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8,0
4. DeLaVega - Surely 8,5
9-3-5-13
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8,0
4. DeLaVega - Surely 8,5
9-3-5-13
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:22 uur
8.
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 6.5
Wel een leuk soul-nummertje, edoch geen hoogvlieger in het genre
2. Summer Camp - Round the Moon 7.3
Bij een paar luisterbeurten wordt het leuker, benieuwd naar meer van deze band.
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6.7
Eigenlijk het genre wat me van dit 4-tal het meest aanspreekt, incl. de ´valse gitaren´ a la Sonic Youth, maar dit nummer heeft mi te snel de oefenruimte verlaten en klinkt chaotisch, soms als een beginnend bandje met een zangeres die haar sterkste kant nog niet gevonden lijkt te hebben en met overgangen die nog niet lekker lopen, en dan klinkt het weer heel erg lekker, het is kortweg onaf. Jammer want een psychedelisch mengsel van Pink Floyd, Sonic Youth en The Knife boeit me.
4. DeLaVega - Surely 7.7
Prima soulvol nummer, goede stem, fijne muziek, me like
10-4-5-15
1. Ernie K-Doe - A Certain Girl 6.5
Wel een leuk soul-nummertje, edoch geen hoogvlieger in het genre
2. Summer Camp - Round the Moon 7.3
Bij een paar luisterbeurten wordt het leuker, benieuwd naar meer van deze band.
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6.7
Eigenlijk het genre wat me van dit 4-tal het meest aanspreekt, incl. de ´valse gitaren´ a la Sonic Youth, maar dit nummer heeft mi te snel de oefenruimte verlaten en klinkt chaotisch, soms als een beginnend bandje met een zangeres die haar sterkste kant nog niet gevonden lijkt te hebben en met overgangen die nog niet lekker lopen, en dan klinkt het weer heel erg lekker, het is kortweg onaf. Jammer want een psychedelisch mengsel van Pink Floyd, Sonic Youth en The Knife boeit me.
4. DeLaVega - Surely 7.7
Prima soulvol nummer, goede stem, fijne muziek, me like
10-4-5-15
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:24 uur
8.
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,5
4. DeLaVega - Surely 7,5
10-4-5-15
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 6,5
4. DeLaVega - Surely 7,5
10-4-5-15
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:29 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl (5,5)
Een vrolijk, maar doodgewoon soulliedje. Ik heb niet veel met dit genre, dus een nummer moet al erg bijzonder zijn wil ik het echt goed vinden.
Summer Camp - Round the Moon (7,4)
Dit lijkt sprekend op The The. Dezelfde '80s-stijl, dezelfde warme instrumentatie en hetzelfde aanstekelijke popgeluid. Dit maakt mensen vrolijk.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust (7,2)
Een boeiend nummer met verrassende wendingen. Het is een bijzonder stuk muziek en ik hou er wel van, maar ik kan er weinig inhoudelijks over kwijt.
DeLaVega - Surely (7,5)
Mooi nummer. Een tikje soul, een vleugje triphop, licht swingend, maar vooral een prima pop-rocksong.
10-5-5-16
Ernie K-Doe - A Certain Girl (5,5)
Een vrolijk, maar doodgewoon soulliedje. Ik heb niet veel met dit genre, dus een nummer moet al erg bijzonder zijn wil ik het echt goed vinden.
Summer Camp - Round the Moon (7,4)
Dit lijkt sprekend op The The. Dezelfde '80s-stijl, dezelfde warme instrumentatie en hetzelfde aanstekelijke popgeluid. Dit maakt mensen vrolijk.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust (7,2)
Een boeiend nummer met verrassende wendingen. Het is een bijzonder stuk muziek en ik hou er wel van, maar ik kan er weinig inhoudelijks over kwijt.
DeLaVega - Surely (7,5)
Mooi nummer. Een tikje soul, een vleugje triphop, licht swingend, maar vooral een prima pop-rocksong.
10-5-5-16
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:30 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 6
Gewoon niet heel bijzonder.
Summer Camp - Round the Moon 8,8
Hmmmm alsof je in een warm bad met bubbels stapt het is mooi rond de geluiden grijpen prachtig in elkaar en het klopt allemaal bij elkaar. Erg evenwichtig nummer. Het nummer roept zin in ijsjes, bellenblazen, op je rug in het gras liggen, zilt zout van je lippen likken, zonnestralen op je huid, alles is goed gevoel op. Deze ga ik een keer op de dansvloer uitproberen eens kijken of de mensen daar het net zo fijn vinden als ik.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 9
Mijn oren lijken soms anders te werken dan bij andere mensen, maar ik hoor hier echt een geweldig nummer. Nou heb ik een absolute voorkeur voor dissonantie en die is in dit nummer voldoende te vinden. Ja het is een beetje vals maar het voelt wel echt. Ik heb hem nu een keer of 4 gehoord en het nummer gaat me steeds meer en meer aanspreken. Lekker slepen met die gitaren haar stem vind ik dus echt helemaal (over the) top. Overigens zegt het filmpje op Youtube dat het nummer What gets in the way of love heet. Ach misschien hou ik hier wel van omdat ik zelf ook zeer vals zing en dan zelf denk dat het te gek klinkt.
DeLaVega - Surely 7,5
Meer dan prima nummer. Beetje zwoel, beetje glad maar naarmate ik het vaker luister wordt hij wel minder omdat hij wel erg glad en perfect is qua productie en ik hou nu eenmaal van wat gepiepkraakrammel.
11-6-6-16
Ernie K-Doe - A Certain Girl 6
Gewoon niet heel bijzonder.
Summer Camp - Round the Moon 8,8
Hmmmm alsof je in een warm bad met bubbels stapt het is mooi rond de geluiden grijpen prachtig in elkaar en het klopt allemaal bij elkaar. Erg evenwichtig nummer. Het nummer roept zin in ijsjes, bellenblazen, op je rug in het gras liggen, zilt zout van je lippen likken, zonnestralen op je huid, alles is goed gevoel op. Deze ga ik een keer op de dansvloer uitproberen eens kijken of de mensen daar het net zo fijn vinden als ik.
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 9
Mijn oren lijken soms anders te werken dan bij andere mensen, maar ik hoor hier echt een geweldig nummer. Nou heb ik een absolute voorkeur voor dissonantie en die is in dit nummer voldoende te vinden. Ja het is een beetje vals maar het voelt wel echt. Ik heb hem nu een keer of 4 gehoord en het nummer gaat me steeds meer en meer aanspreken. Lekker slepen met die gitaren haar stem vind ik dus echt helemaal (over the) top. Overigens zegt het filmpje op Youtube dat het nummer What gets in the way of love heet. Ach misschien hou ik hier wel van omdat ik zelf ook zeer vals zing en dan zelf denk dat het te gek klinkt.
DeLaVega - Surely 7,5
Meer dan prima nummer. Beetje zwoel, beetje glad maar naarmate ik het vaker luister wordt hij wel minder omdat hij wel erg glad en perfect is qua productie en ik hou nu eenmaal van wat gepiepkraakrammel.
11-6-6-16
0
geplaatst: 20 maart 2014, 17:24 uur
8.
Ernie K-Doe - A Certain Girl 9,5
Ik vind het een topnummer (en beter dan Mother-in-Law). Misschien is het meer iets voor de prehistorische ladder, maar ik wilde graag weten hoe men er hier over denkt. Het is overigens geschreven door Allen Toussaint onder de naam van zijn moeder, Naomi Neville.
Summer Camp - Round the Moon 7,5
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8
DeLaVega - Surely 7,8
11-6-7-16
Ernie K-Doe - A Certain Girl 9,5
Ik vind het een topnummer (en beter dan Mother-in-Law). Misschien is het meer iets voor de prehistorische ladder, maar ik wilde graag weten hoe men er hier over denkt. Het is overigens geschreven door Allen Toussaint onder de naam van zijn moeder, Naomi Neville.
Summer Camp - Round the Moon 7,5
Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 8
DeLaVega - Surely 7,8
11-6-7-16
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 maart 2014, 18:00 uur
Eindstand was
11-6-7-16
uitslag: 20 deelnemers
1. DeLaVega - Surely 16 pt gem: 7,78
2 Ernie K-Doe - A Certain Girl 11 pt gem 6,81
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7 pt gem: 7,08
4 . Summer Camp - Round the Moon 6 pt gem: 6,76
11-6-7-16
uitslag: 20 deelnemers
1. DeLaVega - Surely 16 pt gem: 7,78
2 Ernie K-Doe - A Certain Girl 11 pt gem 6,81
3. Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust 7 pt gem: 7,08
4 . Summer Camp - Round the Moon 6 pt gem: 6,76
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 maart 2014, 18:00 uur
9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks
MØ - Waste of Time
Louis XIV - Air Traffic Control
Bass Communion – Dwarf Artillery
0-0-0-0
Deadline : 21-03 18.00
The Besnard Lakes – People Of The Sticks
MØ - Waste of Time
Louis XIV - Air Traffic Control
Bass Communion – Dwarf Artillery
0-0-0-0
0
geplaatst: 20 maart 2014, 18:46 uur
9.The Besnard Lakes – People Of The Sticks: 9,5
Dit heeft muzikaal dezelfde vibe als het oude Simple Minds werk, tot aan New Gold Dream, maar dan zelfs nog dromeriger. Een nummer als This Is What You Want, This Is What You Get van PIL heeft dat ook. Dit ligt dan ook volledig in mijn straatje. Met dit soort muziek mag van mij de hele lijst gevuld zijn, maar daar zal wel niet iedereen het mee eens zijn. Canada heeft gelukkig meer te bieden dan Bryan Adams, Alanis Morisette en Nickelback.
MØ - Waste of Time: 7
Beetje in dezelfde lijn als Avril Lavigne, Christina Aguilera en dat meisje waarvan ik de naam even niet weet, maar met die clip waarbij ze allemaal vriendjes gevangen houdt, leuk nummer, volgens mij zelfs een grote hit geweest. Ik weet het weer; Gabriella Cilmi - Sweet About Me. Allemaal mooie vrouwtjes die goed kunnen zingen.
Louis XIV - Air Traffic Control: 8,5
Is dit iemand van het een of ander koningshuis? Als je voornamelijk bezig bent met het doorknippen van lintjes, dan hou je meer dan genoeg tijd over voor andere hobby’s. De een vind het leuk om met een zak M & M’s op de tribune naar een Nationale voetbalfinale te kijken, de ander besteed zijn tijd liever aan het maken van muziek, en dat kan deze Lowieke prima. Lijkt ook wel op Novastar.
Bass Communion – Dwarf Artillery: 7,5
Bij deze band zal de bas wel een hoofdrol vervullen. En warempel, dat blijkt inderdaad zo te zijn. Van mij hoeft die bas wat minder aanwezig te zijn. Vervelend dominant kereltje die Bas. Gelukkig wordt hij halverwege door de overige instrumenten wat meer op zijn plek gewezen, maar op een bepaald moment drukt hij zichzelf er weer doorheen. Beetje Massive Attack, maar dan wat minder broeierig, zeker wel oké.
1-0-1-0
Dit heeft muzikaal dezelfde vibe als het oude Simple Minds werk, tot aan New Gold Dream, maar dan zelfs nog dromeriger. Een nummer als This Is What You Want, This Is What You Get van PIL heeft dat ook. Dit ligt dan ook volledig in mijn straatje. Met dit soort muziek mag van mij de hele lijst gevuld zijn, maar daar zal wel niet iedereen het mee eens zijn. Canada heeft gelukkig meer te bieden dan Bryan Adams, Alanis Morisette en Nickelback.
MØ - Waste of Time: 7
Beetje in dezelfde lijn als Avril Lavigne, Christina Aguilera en dat meisje waarvan ik de naam even niet weet, maar met die clip waarbij ze allemaal vriendjes gevangen houdt, leuk nummer, volgens mij zelfs een grote hit geweest. Ik weet het weer; Gabriella Cilmi - Sweet About Me. Allemaal mooie vrouwtjes die goed kunnen zingen.
Louis XIV - Air Traffic Control: 8,5
Is dit iemand van het een of ander koningshuis? Als je voornamelijk bezig bent met het doorknippen van lintjes, dan hou je meer dan genoeg tijd over voor andere hobby’s. De een vind het leuk om met een zak M & M’s op de tribune naar een Nationale voetbalfinale te kijken, de ander besteed zijn tijd liever aan het maken van muziek, en dat kan deze Lowieke prima. Lijkt ook wel op Novastar.
Bass Communion – Dwarf Artillery: 7,5
Bij deze band zal de bas wel een hoofdrol vervullen. En warempel, dat blijkt inderdaad zo te zijn. Van mij hoeft die bas wat minder aanwezig te zijn. Vervelend dominant kereltje die Bas. Gelukkig wordt hij halverwege door de overige instrumenten wat meer op zijn plek gewezen, maar op een bepaald moment drukt hij zichzelf er weer doorheen. Beetje Massive Attack, maar dan wat minder broeierig, zeker wel oké.
1-0-1-0
0
geplaatst: 20 maart 2014, 19:46 uur
9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 5,5
MØ - Waste of Time 9,5
Louis XIV - Air Traffic Control 7
Bass Communion – Dwarf Artillery 8
- The Besnard Lakes – People Of The Sticks
Weinig beweging in dit nummer. De zangeres hinkelt wat overheen de prominent aanwezige gitaren en drums, maar gaat nergens heen. De aanwezigheid stoort niet, maar het krijgt me niet uit m'’n stoel.
- MØ - Waste of Time
Dit is een ruwe diamant gebleken, en glanst vandaag harder dan ooit. Bubbelende electronica met de juiste uitspanningen, een geweldige popmelodie met een hoek af en dan dat bijzonder effectief refrein: dit is de definitie van popmuziek anno 2014, of zou het moeten zijn.
- Louis XIV - Air Traffic Control
It’s been done en waarschijnlijk beter ook, maar dit zet je wel in een aangename stemming. De luchtige strijkers geven het nummer een fijne lading. En dat het zonnetje de hele dag geschenen heeft zal ook wel geholpen hebben.
- Bass Communion – Dwarf Artillery
Onheilspellende interactie tussen beats, bass en biepjes. Ruimtevullend, maar met veel ademruimte. Mooi hoe zoiets zich onder je huid gaat nestelen.
1-1-1-1
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 5,5
MØ - Waste of Time 9,5
Louis XIV - Air Traffic Control 7
- The Besnard Lakes – People Of The Sticks
Weinig beweging in dit nummer. De zangeres hinkelt wat overheen de prominent aanwezige gitaren en drums, maar gaat nergens heen. De aanwezigheid stoort niet, maar het krijgt me niet uit m'’n stoel.
- MØ - Waste of Time
Dit is een ruwe diamant gebleken, en glanst vandaag harder dan ooit. Bubbelende electronica met de juiste uitspanningen, een geweldige popmelodie met een hoek af en dan dat bijzonder effectief refrein: dit is de definitie van popmuziek anno 2014, of zou het moeten zijn.
- Louis XIV - Air Traffic Control
It’s been done en waarschijnlijk beter ook, maar dit zet je wel in een aangename stemming. De luchtige strijkers geven het nummer een fijne lading. En dat het zonnetje de hele dag geschenen heeft zal ook wel geholpen hebben.
- Bass Communion – Dwarf Artillery
Onheilspellende interactie tussen beats, bass en biepjes. Ruimtevullend, maar met veel ademruimte. Mooi hoe zoiets zich onder je huid gaat nestelen.
1-1-1-1
0
geplaatst: 20 maart 2014, 20:57 uur
9. steengoede ladder!!! 
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 9,3 (mooie droom progpop)
MØ - Waste of Time 8,0 (lekker nummer)
Louis XIV - Air Traffic Control 7,0 (degelijk goed nummer)
Bass Communion – Dwarf Artillery 9,5 (dronische bass-bleeps-pieps; magistraal)
2-1-1-2

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 9,3 (mooie droom progpop)
MØ - Waste of Time 8,0 (lekker nummer)
Louis XIV - Air Traffic Control 7,0 (degelijk goed nummer)
Bass Communion – Dwarf Artillery 9,5 (dronische bass-bleeps-pieps; magistraal)
2-1-1-2
0
geplaatst: 20 maart 2014, 21:48 uur
9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,1 wel een prima nummer
MØ - Waste of Time 8,0 fris en fruitig
Louis XIV - Air Traffic Control 7,5 geinspireerd door David Bowie's Major Tom?
Bass Communion – Dwarf Artillery 5 niet de Steven Wilson die ik wel goed vind.
2-2-2-2
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,1 wel een prima nummer
MØ - Waste of Time 8,0 fris en fruitig
Louis XIV - Air Traffic Control 7,5 geinspireerd door David Bowie's Major Tom?
Bass Communion – Dwarf Artillery 5 niet de Steven Wilson die ik wel goed vind.
2-2-2-2
0
geplaatst: 20 maart 2014, 21:54 uur
9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks (9,5)
MØ - Waste of Time (7,7)
Louis XIV - Air Traffic Control (7,0)
Bass Communion – Dwarf Artillery (8,0)
3-2-2-3
The Besnard Lakes – People Of The Sticks (9,5)
MØ - Waste of Time (7,7)
Louis XIV - Air Traffic Control (7,0)
Bass Communion – Dwarf Artillery (8,0)
3-2-2-3
0
geplaatst: 20 maart 2014, 21:58 uur
9.
The Besnard Lakes - People Of The Sticks 7,5
MØ - Waste of Time 6,5
Louis XIV - Air Traffic Control 6,0
Bass Communion -– Dwarf Artillery 5,0
4-3-2-3
The Besnard Lakes - People Of The Sticks 7,5
MØ - Waste of Time 6,5
Louis XIV - Air Traffic Control 6,0
Bass Communion -– Dwarf Artillery 5,0
4-3-2-3
0
geplaatst: 20 maart 2014, 21:58 uur
9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,5
Mooie droompop kende ze al een tijdje het is niet supertopwoepiewauw maar wel heel prettig.
MØ - Waste of Time 7,7
Lekkere electro met af en toe een hiphopbeatje ertussen. Prima stemgebruik.
Louis XIV - Air Traffic Control 6,7
Stem vind ik niet helemaal lekker.
Fijn minimaal met toch een heleboel onderhuidse spanning.
4-4-2-4
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,5
Mooie droompop kende ze al een tijdje het is niet supertopwoepiewauw maar wel heel prettig.
MØ - Waste of Time 7,7
Lekkere electro met af en toe een hiphopbeatje ertussen. Prima stemgebruik.
Louis XIV - Air Traffic Control 6,7
Stem vind ik niet helemaal lekker.
Fijn minimaal met toch een heleboel onderhuidse spanning.
4-4-2-4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.