MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
9.

1. The Besnard Lakes – People Of The Sticks 6,5
2. MØ - Waste of Time 7
3. Louis XIV - Air Traffic Control 6
4. Bass Communion – Dwarf Artillery 6

1. The Besnard Lakes – People Of The Sticks // Simple Minds is ook het eerste wat in me opkomt. Althans zonder de zang dan. En zonder sterk refrein helaas. Hoewel er op het eerste zich weinig verandert, lijkt het zich na de 4de minuut ietofwat te 'openen'. Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.
2. MØ - Waste of Time // De zangeres is wel heel erg 'gecast' om modern-hip te zijn, edoch het nummer kan me wel degelijk vasthouden. Boeiende structuur, houdt de aandacht er voortdurend bij. Alleen klinkt die zangeres alsof het doelpubliek "15-jarige pubers" is ofzo. Maar omdat er ergens in mij nog een 15-jarige puber schuilt (volgens mij zie ik daar zo van die schattige dons op m'n bovenlip doorkomen) kan hier nog wel een punt vanaf.
3. Louis XIV - Air Traffic Control // En die 15-jarige puber vindt dat er al een Karma Police bestaat, met een veel betere zanger. Af en toe vind ik dan weer dat pubers ook recht van spreken hebben.
4. Bass Communion – Dwarf Artillery // Ik vond het eigenlijk wel prima als een intro naar een spectaculair dance-nummer, maar dan zonder dat spectaculaire dance-nummer

5-5-2-4

Deadline : 21-03 18.00

DjFrankie (moderator)
9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 8,2 Heerlijk begin van deze ladder, ken deze band alleen van de hoes met het vuur, dit vuur hoor ik hierop terug, heerlijke dreamwave.
MØ - Waste of Time 7,5 Ook een prima nummer dacht uit mijn hoofd door Gretz genomineerd. popmuziek zoals die hoort te zijn. lekker in het gehoor liggend.
Louis XIV - Air Traffic Control 7,2 Muzikaal geweldig, die zanger echter vind ik niet goed, Het intro vind ik weer wel erg tof
Bass Communion – Dwarf Artillery 7,4 Mijn koptelefoon dreunt een hele plezierige deun in mijn oren, door die bassen heen gebeuren leuke dingen die mijn aandacht vast weet te houden. Spannend en schon

6-6-2-4

Zowaar vier bekende namen. Dat deze vier allemaal zo weinig stemmen hebben...

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,0
MØ - Waste of Time 8,5
Louis XIV - Air Traffic Control 7,5
Bass Communion – Dwarf Artillery 7,5

6-7-3-4

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,0
De vergelijking met de simple minds is al gemaakt. Lekker relax nummer met fijn stemgeluid die ondanks dat het nergens echt spannend wordt of uit de ban springt toch lekker wegluistert.

MØ - Waste of Time 8,0
Moet een beetje aan een optreden denken van AKS & Selah Sue die ik een tijdje geleden gezien heb. Toch is het niet helemaal te vergelijken. Het zal de verfijnde mix van beats, gitaren en samples wel zijn. Mij bevalt het in ieder geval zeer goed!

Louis XIV - Air Traffic Control 8,8
Deze mag wellicht een beetje denken aan Space Oddity. Toch vind ik dit een heerlijk popnummer met catchy refrein dat in je kop blijft hangen. Vooral het gebruik van strijkers geven dit nummer net dat beetje extra.

Bass Communion – Dwarf Artillery 7,8
Dit nummer zojuist over de studiokoptelefoon geluisterd. Man, wat komen die bassen dan lekker binnen. Het nummer breekt nergens echt open, maar de subtiele verweven samples door de bassen heen weten de aandacht toch goed vast te houden. Al betwijfel ik of de score net zo hoog was geweest als ik dit gewoon over de speakers van mijn mac had geluisterd.

6-8-4-4

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 8,0
Lekkere prettig in het gehoor liggende psychedelische rock / dreampop. Doet U mij maar een onsje meer.

MØ - Waste of Time 7,2
Leuk aanstekelijk nummer maar wel een zangeres die ik vrees ik niet te lang moet horen want dan gaat haar stemgeluid me denk ik tegenstaan.

Louis XIV - Air Traffic Control 5,9
De link naar Space Oddity ligt er wel dik bovenop. Muzikaal gezien lukt het nog wel met dit nummer, maar met die zanger erbij haak ik helaas toch enigszins af.

Bass Communion – Dwarf Artillery 5,0
Het zal in het genre best goed zijn maar dit soort beats en bliepjes is helaas totaal niet aan mij besteed al moet ik toegeven dat er wel een zekere spanning in het nummer zit.

7-9-4-4

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,6
In het spectrum van shoegaze naar pop, komen we in het midden The Besnard Lakes tegen. Aangenaam om naar te luisteren is het zeker, maar veel meer doet het mij niet.

MØ - Waste of Time 9
Scandinavische popprinsesjes met een soms speciale stem, het blijft een ras waar ik altijd een zwak voor zal hebben. Naar deze song luisteren is zeker geen tijdverspilling.

Louis XIV - Air Traffic Control 4,5
Doorsnee indiepop met een uiterst irritante, zagende stem. Laat maar zo.

Bass Communion – Dwarf Artillery 8
Ambient/drone klanken hebben vaak de gewoonte saai geluid te zijn, zo niet bij deze. Gewoon heel aangenaam.

7-10-4-5

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 6,0
MØ - Waste of Time 6,0
Louis XIV - Air Traffic Control 8,0
Bass Communion – Dwarf Artillery 5,5

7-11-5-5

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks
Het nummer komt heel bekend voor, maar had toch andere muziek verwacht bij deze band. Ik realiseer me nu dat ik ze wellicht door de war haal met Venetian Snares. Dan is dit lekkerder en rijp om meer van te horen. (8,0)

MØ - Waste of Time
Ik heb een beetje moeite met dit soort muziek. Veel bandjes die zich met deze stijl bezighouden maar aan het eind van het nummer ben ik het al weer kwijt. Komt ook door het gemis aan melodie. Ergo niet vervelend om naar te luisteren. (7,0)

Louis XIV - Air Traffic Control
Dit vind ik dan weer lekkerder. Fijne wanhopige stem. (7,6)

Bass Communion – Dwarf Artillery
Niet verkeerd. Wil hier ook wel meer van horen maar het genre heeft niet mijn prio. Heeft het zelfde nadeel als kandidaat nummer 2: wel lekker, maar het blijft niet hangen. (7,0)

8-11-6-5

9.

The Besnard Lakes – People Of The Sticks 8,5(Top nominatie van yeahyeahyeah!)
MØ - Waste of Time(5,5)
Louis XIV - Air Traffic Control(6)
Bass Communion – Dwarf Artillery (6,5)

9-11-6-6

9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,5
MØ - Waste of Time 8
Louis XIV - Air Traffic Control 7,8
Bass Communion – Dwarf Artillery 7,3

9-12-7-6

9. Wow, allemaal bekende namen in deze ladder!

The Besnard Lakes – People Of The Sticks (6,9)
Uitgebracht op het label Jagjaguwar, dat ik ken van allerlei lome, psychedelische, shoegazende en folky rockmuziek. Dit past daar uitstekend bij en is interessanter dan ik had durven hopen.

MØ - Waste of Time (8,6)
Onlangs haar debuutplaat beluisterd en dan valt dit nummer ineens nog beter op zijn plaats dan het al deed. MØ heeft een eigen subgenre binnen de popmuziek gecreëerd. Een warme, soulvolle sound gecombineerd met swingende electropop.

Louis XIV - Air Traffic Control (7,0)
Ik ken deze naam omdat ze ooit op tournee zijn geweest met The Killers. Het nasale stemgeluid van de zanger zal niet bij iedereen goed vallen, maar gelukkig stoort het mij niet. Dit nummer is best leuk, maar lang bijblijven zal het me niet.

Bass Communion – Dwarf Artillery (7,1)
Ik wist dat Bass Communion een zijproject van Steven Wilson is, maar daar hield het dan ook meteen op. De muziek heeft iets bezwerends en ik houd er wel van. Dit nummer is wel behoorlijk flets en ik had het na één keer luisteren een dikke onvoldoende willen geven. De tweede keer sloeg het gelukkig beter aan.

9-13-7-7

9.
The Besnard Lakes – People Of The Sticks 7,5
MØ - Waste of Time 9,5
Louis XIV - Air Traffic Control 5,5
Bass Communion – Dwarf Artillery 7

10-14-7-7

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 MØ - Waste of Time 14 pt gem: 7,69
2 The Besnard Lakes – People Of The Sticks 10 pt gem: 7,61
3 Bass Communion – Dwarf Artillery 7 pt gem: 7
4 Louis XIV - Air Traffic Control 7 pt gem: 6,92

DjFrankie (moderator)
10. Geef je 2 favorieten 1 punt

Juana Molina - Los Hongos de Marosa
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings
Sarah - Labyrint
Rim Banna - Fares Odeh

0-0-0-0

Deadline: 22-03 18.00

En weer een topladder!

10.Juana Molina - Los Hongos de Marosa: 7
Familie van Jason? In ieder geval kan ik mij niet voorstellen dat Jason ooit zo vrolijk heeft geklonken. Dit is zomers, enigszins opzwepend. Beetje Valkhof oldschool, toen er tijdens de Nijmeegse Zomerfeesten nog voornamelijk Zuidelijke artiesten optraden, en er zwetende vierdaagse lopers op blote voeten op het gras aan het dansen waren. Die geur was trouwens niet te harden, maar dat is een ander verhaal.

The Flying Tourbillon Orchestra – Strings: 5
Vrouwen in een string kan ik wel waarderen, al moeten de billen niet te dik zijn, dus benieuwd wat deze strings zullen brengen. Deze strings hebben te weinig vulling, en blubberen net op de verkeerde kant. Voor mij te plat, en weinig prikkelend.

Sarah – Labyrint: 7,5
Dit album heb ik ook, ooit gekocht om het mooie Ik Laat Me Gaan, maar ook die Sarah kan er zijn. Labyrint zou zo een Ruth Jacott nummer kunnen zijn, zo klinkt het wel tenminste. Maar het oog wil ook wat. Ruth is een goede zangeres, maar ze lijkt een beetje op mijn oma. Sarah is natuurlijk een schoonheid met een sensuele stem. Ik geloof zo alles wat ze zingt. Perfecte stem bij dit nummer.

Rim Banna - Fares Odeh: 7,5
Zangeres uit Nazareth, nee niet die band waarbij de liefde pijn doet, daar is ze volgens mij wel iets te jong voor. Mooie verhalende singer songwriter. Ik kan het wel waarderen als er voor je moederstaal gekozen wordt om het gevoel over te brengen. Al kan ik er dan wel niks van verstaan, het voelt goed. Gelukkig heb je in Palestina geen Giel Beelen die dit soort zangers uitmelkt en met een soort van Soundmix Show ze aan het volk presenteert. Anders was die Nielson gewoon blijven rappen, en had ons een hoop muzikale vervuiling gescheeld.

0-0-1-1

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 7,5
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7,0
Sarah - Labyrint 6,5
Rim Banna - Fares Odeh 5,0

1-1-1-1

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 8
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7
Sarah - Labyrint 5
Rim Banna - Fares Odeh 7

- Juana Molina - Los Hongos de Marosa
Eigenzinnige, serene combinatie van verknipte stem, kale instrumentatie organische loops. Net wanneer het wat gaat slepen komt halverwege de nodige opstap en vloeit het weer mooi verder. Weet op een onopdringerige manier indruk te maken!
- The Flying Tourbillon Orchestra - Strings
Een zachtere, muzikalere variant op man-vrouwstellen als Of Monsters And Men en Alphabeat. Aantrekkelijker ook, al blijft ook dit te luchtig.
- Sarah - Labyrint
Platte hitparade dancepop, helaas zonder de broodnodige catchiness. Duizend-in-een-dozijn, ware het niet voor de Nederlandse taal. Maar of dat dan echt een meerwaarde is...
- Rim Banna - Fares Odeh
Rustgevend, sensueel bijna, zowel muziek als zangeres. Het valt net hard genoeg op om niet geheel geruisloos voorbij te sluipen.

2-1-1-2

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 7,2
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7
Sarah - Labyrint 6
Rim Banna - Fares Odeh 6,2

3-2-1-2

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 9,0 (excellent excentriek)
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 6,0 (gaat wel)
Sarah - Labyrint 8,9 (lekker Nederlands popliedje)
Rim Banna - Fares Odeh 9,8 wonderschone ode aan Fares Odeh, een Palestijnse jongen die werd doodgeschoten door Israelische militairen Faris Odeh - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

4-2-1-3

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 8,0
Spannend nummer. Repetitie trek ik niet altijd, maar deze weet genoeg variatie te bieden om mij te overtuigen. Dat het uiteindelijk toch een beetje aan de lange kant is zij Juana vergeven...

The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7,2
Leuk cheesy niemendalletje. Niet te vaak horen, maar mij smaakt het wel.

Sarah - Labyrint 4,8
Het klinkt alsof John Ewbank achter de knoppen heeft gezeten en dat zegt genoeg. Ik meen me te herinneren dat Ik Laat Me Gaan een stuk beter was, maar zin om dat op te zoeken heb ik ondanks haar wulpse verschijning niet. Dit is in ieder geval vreselijk...

Rim Banna - Fares Odeh 7,5
Willen wij meer of minder van dit soort muziek horen? Mja, als dit soort liedjes zo ingetogen zijn mis ik toch wel het vermogen om de tekst te begrijpen. Muzikaal is het prima, haar stem is mooi. Dikke voldoende!

5-2-1-4

10.

Wat kom ik deze naam de laatste tijd veel tegen bij verschillende spelletjes. Ik had er nooit van gehoord en moest de eerste keer 3x lezen om er geen Jason Molina in te lezen. Terug naar de inhoud: zit een lekker tempo in, het gitaartje bevalt, maar in zijn geheel is het een beetje too much. Duurt ook wat te lang. Ze schieten mijn inziens wat door maar dat valt ook op nu ik er aandachtig naar luister. Komt het voorbij op de radio, dan zou ik enthousiaster kunnen raken. (7,0)

Fijne samenzang, lekker lo-fi soundje maar het geheel pakt me niet, terwijl het wel in mijn straatje ligt. (7,0)

Sarah - Labyrint
Wat een commercieel geluid tussen al het alternatieve geweld hier. Ik schrok gewoon toen ze Nls begon te zingen, dat had ik niet verwacht. Dit is compleet langs me heen gegaan en is toch al een aantal jaren oud. Waarschijnlijk is dit voer voor andere radiozenders dan waar ik naar luister maar voel ook nog niet de noodzaak om over te schakelen als ik dit zo hoor. (6,0)

Rim Banna - Fares Odeh
Bij dit soort rustige nummers wordt de aandacht gelegd op de zang en tekst, en dan gaat de taal mij tegenstaan. (6,4)

Overall conclusie is dat dit wel een tegenvallende ladder is waarbij de eerste 2 nummers, waar ik al niet enthousiast over was, er toch nog met de punten vandoor gaan.

6-3-1-4

10.
Juana Molina - Los Hongos de Marosa 7,5
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 9,0
Sarah - Labyrint 5,5
Rim Banna - Fares Odeh 8,5

6-4-1-5

10.

De sample geluidjes, het repetitieve karakter van het nummer in combinatie met de lengte...ingredienten waardoor een nummer normaal gesproken niet snel in mijn straatje past…maar op 1 of andere manier pakt dit nummer me helemaal. Bezwerend en hypnotiserend zijn 2 termen die bij me opkomen. Geweldig. (9,8)
@ Sunderland: ik heb dit ook bij de Witte Trui genomineerd en daar kwam het toevallig 2 dagen geleden langs.

Ligt lekker in het gehoor, niks mis mee, maar het beklijft ook niet echt. (6,8)

Sarah - Labyrint
Ik hoor hier niets in wat het zou moeten onderscheiden van de 13 in een dozijn hitparadepop waarmee sommige radiostations ons overspoelen. Kan hier helaas dan ook helemaal niets mee. (4,0)

Rim Banna - Fares Odeh
Normaal gesproken maakt wereldmuziek wel een goede kans bij mij, maar dit kan me toch maar matig bekoren, het pakt me gewoon niet en dan ligt het gevaar om de hoek dat zo’n nummer gaat irriteren en tegenstaan. Zover komt het nog net niet maar meer dan een krappe voldoende zit er toch niet in. (6,0)

7-5-1-5

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 7,3
Beste nummer van deze ladder

The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 6,7
Leuk maar niet bijzonder.

Sarah - Labyrint 6,8
Ik ben Sarah uit het oog verloren. leuk om haar weer tegen te komen, Guilty Pleasure.

Rim Banna - Fares Odeh 6,7

8-5-2-5

2MY
10. Vandaag geen tekstjes omdat.

1. Juana Molina - Los Hongos de Marosa 7,6
2. The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7
3. Sarah - Labyrint 5,7
4. Rim Banna - Fares Odeh 6,2

9-6-2-5

DjFrankie (moderator)
10.

Geef je 2 favorieten 1 punt

Juana Molina - Los Hongos de Marosa 6,2 Op het randje en net erover, gevaarlijke stem, met telkens in herhaling vallende klanken
The Flying Tourbillon Orchestra - Strings 7,4 Stukken beter, in de hoek van Mintzkov en Oscar & the Wolf, had wel iets meer variatie mogen hebben.
Sarah - Labyrint 5,8 Foute songfestival muziek? Absoluut niet mijn muziek.
Rim Banna - Fares Odeh 7,5 Spannendste nummer in deze reeks, mooie stem.

9-7-2-6

10.

Juana Molina - Los Hongos de Marosa (7,1)
Sfeervol en perfect als achtergrondmuziek, al doe ik de muziek daar wel wat mee tekort.

The Flying Tourbillon Orchestra - Strings (7,3)
Ontzettend leuk en luchtig popliedje. Dit gaat erin als zoete koek.

Sarah - Labyrint (6,9)
Voor een Nederlandstalig commercieel product valt dit verrassend goed in de smaak. Een liedje van niks, maar ik luister het graag af.

Rim Banna - Fares Odeh (4,5)
De taal staat me enorm tegen (het klinkt gewoon lelijk) en het nummer is veel te saai. Tegen het einde wordt het wel wat interessanter.

10-8-2-6

stoepkrijt schreef:
10.
De taal staat me enorm tegen (het klinkt gewoon lelijk) en het nummer is veel te saai. Tegen het einde wordt het wel wat interessanter.

Kom op zeg, er zijn 280 miljoen mensen die Arabisch spreken. Elke taal heeft iets moois, kunnen we in Nederland niet wat meer hiervoor openstaan? Ik word er langzamerhand niet goed van in dit land.
Dit nummer gaat over een door Israelische militairen doogeschoten Palestijnse jongen, genaamd Fares Odeh.

Nou Han, er wordt hier natuurlijk wel gewoon de muziek beoordeeld. Dat een muzikant zich maatschappelijk betrokken voelt en ergens een nummer over maakt moet die muzikant natuurlijk zelf weten maar daardoor hoef je het nummer nog niet mooi te vinden en de klank (taal dus ook) ook niet. Dat heeft helemaal niets met verdraagzaamheid (in dit land) te maken, waar je nu wel op doelt. Je moet er geen zaken bij gaan halen die er hier in dit topic niet toe doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:48 uur

geplaatst: vandaag om 14:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.