Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2014, 17:56 uur
18.
1. Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die 6,5
2. Os Mutantes - Caminhante Noturno 7
3. Villebråd - Another worthless phrase 6,5
4. Mahogany - Springtime save our country 7,2
10-6-5-13
Deadline: 30-03 18.00
1. Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die 6,5
2. Os Mutantes - Caminhante Noturno 7
3. Villebråd - Another worthless phrase 6,5
4. Mahogany - Springtime save our country 7,2
10-6-5-13
Deadline: 30-03 18.00
0
geplaatst: 30 maart 2014, 18:25 uur
Ja, dat krijg je van dat copy-pasten. Zal het bij mij ook nog even aanpassen.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 18:34 uur
1. Mahogany - Springtime save our country , 13 pt gem: 7,49
2. Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die , 10 pt gem: 7,26
3. Os Mutantes - Caminhante Noturno , 6 pt gem: 6,75
4. Villebråd - Another worthless phrase , 5 pt gem: 6,79
17 deelnemers
2. Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die , 10 pt gem: 7,26
3. Os Mutantes - Caminhante Noturno , 6 pt gem: 6,75
4. Villebråd - Another worthless phrase , 5 pt gem: 6,79
17 deelnemers
0
geplaatst: 30 maart 2014, 18:34 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin
Sponge - Rotting Piñata
0-0-0-0
Deadline: 31-03 18.00
Sponge - Rotting Piñata
0-0-0-0
0
geplaatst: 30 maart 2014, 18:36 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go (9,5)
Je hoort hoe dit nummer zich laagje voor laagje opbouwt, dan weer afbouwt en vervolgens weer terug opbouwt. Omdat die laagjes niet al te ingewikkeld klinken ga je ze al snel herkennen en gaan ze in je hoofd zitten. Niet alleen deze zeven minuten lang, maar ook daarna! Ik ken dit nummer inmiddels een paar maanden en er gaat geen week voorbij zonder dat ik met dit nummer in mijn hoofd zit. Deze elektronica ligt opvallend licht op de maag, maar beklijft enorm. Knap.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings (5,0)
Haar manier van zingen doet sterk aan Kate Bush denken. Veel hoge noten en theatraal waar het kan. Ik heb er niet veel mee en vind dit bovendien een saai nummer, dat uitgaat als een nachtkaars.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin (7,5)
Over theatraal gesproken: Deze zangeres kan er ook wat van. Dit hele nummer is ontzettend theatraal. Erg bijzondere muziek vind ik het en dat bedoel ik positief.
Sponge Rotting Piñata (7,7)
Het nummer begint heel vriendelijk, lieflijk bijna. En dan: BOEM! De sfeer slaat ineens om. Die wending voelde ik niet aankomen, maar is toch heel fijn. De energie spat ervan af, maar het nummer blijft aanstekelijk.
1-0-0-1
The Octopus Project - The Way Things Go (9,5)
Je hoort hoe dit nummer zich laagje voor laagje opbouwt, dan weer afbouwt en vervolgens weer terug opbouwt. Omdat die laagjes niet al te ingewikkeld klinken ga je ze al snel herkennen en gaan ze in je hoofd zitten. Niet alleen deze zeven minuten lang, maar ook daarna! Ik ken dit nummer inmiddels een paar maanden en er gaat geen week voorbij zonder dat ik met dit nummer in mijn hoofd zit. Deze elektronica ligt opvallend licht op de maag, maar beklijft enorm. Knap.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings (5,0)
Haar manier van zingen doet sterk aan Kate Bush denken. Veel hoge noten en theatraal waar het kan. Ik heb er niet veel mee en vind dit bovendien een saai nummer, dat uitgaat als een nachtkaars.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin (7,5)
Over theatraal gesproken: Deze zangeres kan er ook wat van. Dit hele nummer is ontzettend theatraal. Erg bijzondere muziek vind ik het en dat bedoel ik positief.
Sponge Rotting Piñata (7,7)
Het nummer begint heel vriendelijk, lieflijk bijna. En dan: BOEM! De sfeer slaat ineens om. Die wending voelde ik niet aankomen, maar is toch heel fijn. De energie spat ervan af, maar het nummer blijft aanstekelijk.
1-0-0-1
0
geplaatst: 30 maart 2014, 19:30 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go: 7,7
Dit klinkt bekend in mijn oren, maar ik weet niet waar ik het van ken. Net als de tentakels van een inktvis veelzijdig. De overgangen in het nummer zijn mooi gedaan, vooral als de bas er bij komt. Beetje Daft Punk, maar ook het ritme van Dead or Alive ( You Spin Me Round) hoor ik terug. Dat is dus weer eigenlijk het werk van Stock, Aitken & Waterman, maar dit is beter. Alleen die elektronische blokfluit halverwege verziekt de boel.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings: 8
Dit klinkt als de voorloper van Kate Bush, maar is blijkbaar een stukje ouder. Kate Bush heeft meer dat mysterieuze, dit is wat netter allemaal, iets minder experimenteel. Aangename verrassing.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin: 4
Ik krijg hier het James Bond; The Musical gevoel bij. Maar deze keer met een slechte afloop. Agent 007 wordt overreden terwijl hij de taxi aan het bestellen is, wat hij natuurlijk niet overleeft. Ik hou hier absoluut niet van, en heb dan ook totaal niks met deze muziek.
Sponge - Rotting Piñata: 6,5
Volgens mij heb ik dit album ooit ergens in de een of andere uitverkoopbak zien liggen, de hoes komt mij bekend voor. De naam ken ik blijkbaar ook van een Big Buzz verzamelaar. Echter veel indruk heeft deze Amerikaanse gitaarmuziek niet op mij gemaakt, maar daar kwamen in de jaren 90 wel heel veel goede bands vandaan. Eens op zoek gaan naar de overige Big Buzz verzamelaars, die waren op zich wel leuk.
2-1-0-1
The Octopus Project - The Way Things Go: 7,7
Dit klinkt bekend in mijn oren, maar ik weet niet waar ik het van ken. Net als de tentakels van een inktvis veelzijdig. De overgangen in het nummer zijn mooi gedaan, vooral als de bas er bij komt. Beetje Daft Punk, maar ook het ritme van Dead or Alive ( You Spin Me Round) hoor ik terug. Dat is dus weer eigenlijk het werk van Stock, Aitken & Waterman, maar dit is beter. Alleen die elektronische blokfluit halverwege verziekt de boel.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings: 8
Dit klinkt als de voorloper van Kate Bush, maar is blijkbaar een stukje ouder. Kate Bush heeft meer dat mysterieuze, dit is wat netter allemaal, iets minder experimenteel. Aangename verrassing.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin: 4
Ik krijg hier het James Bond; The Musical gevoel bij. Maar deze keer met een slechte afloop. Agent 007 wordt overreden terwijl hij de taxi aan het bestellen is, wat hij natuurlijk niet overleeft. Ik hou hier absoluut niet van, en heb dan ook totaal niks met deze muziek.
Sponge - Rotting Piñata: 6,5
Volgens mij heb ik dit album ooit ergens in de een of andere uitverkoopbak zien liggen, de hoes komt mij bekend voor. De naam ken ik blijkbaar ook van een Big Buzz verzamelaar. Echter veel indruk heeft deze Amerikaanse gitaarmuziek niet op mij gemaakt, maar daar kwamen in de jaren 90 wel heel veel goede bands vandaan. Eens op zoek gaan naar de overige Big Buzz verzamelaars, die waren op zich wel leuk.
2-1-0-1
0
geplaatst: 30 maart 2014, 20:20 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go 7
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 10
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 4
Sponge - Rotting Piñata 5,5
- The Octopus Project - The Way Things Go
Hier had een goeie vocal niet op misstaan. Nu is de sound als een warm bad, waar niemand in zit. Lekker stomend, aangename dampen, maar nogal onnozel als het niet benut wordt. In de laatste minuten is het water ook allang koud is. Geen idee waar deze metafoor vandaan komt, ik heb enkel een douche...
- Laura Nyro - Captain for Dark Mornings
Als de liefdesbaby van Joni Mitchell en Kate Bush, recht op de planken van Broadway gebaard, Nyro is een singer-songwriter van hetzelfde kaliber, maar om een of andere mysterieuze reden niet met dezelfde faam. Ze schetst hier grootschalige emoties die via ingetogen uiteenzettingen, snel gevolgd door enkele intense uitschuivers, uiteindelijk recht in het hart verstenen. Door haar fluisterende toon te transformeren in een allesvernietigende schreeuw. Door haar kleine vleugelstrijkers te betoveren met een Motowneske blazersectie. Om alles te laten samenkomen in een aanhoudende smeekbede die nadrukkelijk langzaam verdampt, en zo eigenlijk nooit helemaal weggaat... Haar Captain.
- Van Dyke Parks - An Invitation to Sin
Een veel te hoog renaissance fairytale-gehalte, en dan komen de kriebels opspelen...
- Sponge - Rotting Piñata
Nogal een schreeuwniemendalletje. Ik kan niets ontdekken dat in het moment mijn anadacht prikkelt of achteraf kan bijblijven. Behalve het aparte beeld van een rottende piñata...
3-2-0-1
The Octopus Project - The Way Things Go 7
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 10
Sponge - Rotting Piñata 5,5
- The Octopus Project - The Way Things Go
Hier had een goeie vocal niet op misstaan. Nu is de sound als een warm bad, waar niemand in zit. Lekker stomend, aangename dampen, maar nogal onnozel als het niet benut wordt. In de laatste minuten is het water ook allang koud is. Geen idee waar deze metafoor vandaan komt, ik heb enkel een douche...
- Laura Nyro - Captain for Dark Mornings
Als de liefdesbaby van Joni Mitchell en Kate Bush, recht op de planken van Broadway gebaard, Nyro is een singer-songwriter van hetzelfde kaliber, maar om een of andere mysterieuze reden niet met dezelfde faam. Ze schetst hier grootschalige emoties die via ingetogen uiteenzettingen, snel gevolgd door enkele intense uitschuivers, uiteindelijk recht in het hart verstenen. Door haar fluisterende toon te transformeren in een allesvernietigende schreeuw. Door haar kleine vleugelstrijkers te betoveren met een Motowneske blazersectie. Om alles te laten samenkomen in een aanhoudende smeekbede die nadrukkelijk langzaam verdampt, en zo eigenlijk nooit helemaal weggaat... Haar Captain.
- Van Dyke Parks - An Invitation to Sin
Een veel te hoog renaissance fairytale-gehalte, en dan komen de kriebels opspelen...
- Sponge - Rotting Piñata
Nogal een schreeuwniemendalletje. Ik kan niets ontdekken dat in het moment mijn anadacht prikkelt of achteraf kan bijblijven. Behalve het aparte beeld van een rottende piñata...
3-2-0-1
0
geplaatst: 30 maart 2014, 20:38 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go: 5,5
Na vier minuten heb ik dit echt wel gehad. Het is geen nummer dat me nieuwsgierig maakt naar meer. Zenuwachtigheid...
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings: 6,5
Dit is al een stuk beter. De link met Kate Bush is inderdaad snel gelegd. Mooi en lieflijk, maar weinig bijzonder.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin: 8,5
Muziek die in de context van een album waarschijnlijk veel beter tot zijn recht komt. Het doet me een beetje denken aan het theater van The Wall (The Trial), alleen dan gedrenkt in Gershwin. Mooi!
Sponge - Rotting Piñata: 7,0
Gitaren uit de nineties, ik hoor het altijd graag. Niet hoogstaand, wel leuk.
3-2-1-2
The Octopus Project - The Way Things Go: 5,5
Na vier minuten heb ik dit echt wel gehad. Het is geen nummer dat me nieuwsgierig maakt naar meer. Zenuwachtigheid...
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings: 6,5
Dit is al een stuk beter. De link met Kate Bush is inderdaad snel gelegd. Mooi en lieflijk, maar weinig bijzonder.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin: 8,5
Muziek die in de context van een album waarschijnlijk veel beter tot zijn recht komt. Het doet me een beetje denken aan het theater van The Wall (The Trial), alleen dan gedrenkt in Gershwin. Mooi!
Sponge - Rotting Piñata: 7,0
Gitaren uit de nineties, ik hoor het altijd graag. Niet hoogstaand, wel leuk.
3-2-1-2
0
geplaatst: 30 maart 2014, 21:02 uur
19.
1. The Octopus Project - The Way Things Go 6,5
2. Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7
3. Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6
4. Sponge - Rotting Piñata 5,5
4-3-1-2
1. The Octopus Project - The Way Things Go 6,5
2. Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7
3. Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6
4. Sponge - Rotting Piñata 5,5
4-3-1-2
0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:00 uur
19.
1. The Octopus Project - The Way Things Go 6,3
2. Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 6,3
3. Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,7
4. Sponge - Rotting Piñata 7
4-3-2-3
1. The Octopus Project - The Way Things Go 6,3
2. Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 6,3
3. Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,7
4. Sponge - Rotting Piñata 7
4-3-2-3
0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:23 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go 7,5
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7,0
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,5
Sponge - Rotting Piñata 6,0
5-4-2-3
Sponge - Rotting Piñata 6,0
5-4-2-3
0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:40 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go 7,0
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,0
Sponge - Rotting Piñata 5,0
6-5-2-3
The Octopus Project - The Way Things Go 7,0
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,0
Sponge - Rotting Piñata 5,0
6-5-2-3
0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:58 uur
19.
Maar dit is een heerlijk plaatje?! Heerlijk ritme, melodieus en gekke geluidjes. Voldoende afwisseling ook! Het duurde wel bijna te lang. (8,5)
Deze Kate Bush-achtige stem trekt me niet zo. (6,2)
Klinkt alsof het uit een musical komt. Ik hou niet van musicals. (6,0)
Sponge - Rotting Piñata
Rechttoe, rechtan. Tijdje geleden vond ik dit leuk. Nu nog leuk genoeg voor een punt. (6,5)
7-5-2-4
Maar dit is een heerlijk plaatje?! Heerlijk ritme, melodieus en gekke geluidjes. Voldoende afwisseling ook! Het duurde wel bijna te lang. (8,5)
Deze Kate Bush-achtige stem trekt me niet zo. (6,2)
Klinkt alsof het uit een musical komt. Ik hou niet van musicals. (6,0)
Sponge - Rotting Piñata
Rechttoe, rechtan. Tijdje geleden vond ik dit leuk. Nu nog leuk genoeg voor een punt. (6,5)
7-5-2-4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 maart 2014, 09:23 uur
The Octopus Project - The Way Things Go 8 inderdaad heerlijk plaatje waar de zang helemaal niet wordt gemist, opzwepend en fijn
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7Weer zo'n stem op het randje die er vaak overheen kukelt, instrumentarium daarentegen is wel goed.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,5 Zeer originele nominatie, maar zulke muziek nodigt mij niet uit om het theater te bezoeken
Sponge - Rotting Piñata 7,3 Rammelrock, van het soort dat we al kennen maar toch weer lekker klinkt.
8-5-2-5
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7Weer zo'n stem op het randje die er vaak overheen kukelt, instrumentarium daarentegen is wel goed.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 6,5 Zeer originele nominatie, maar zulke muziek nodigt mij niet uit om het theater te bezoeken
Sponge - Rotting Piñata 7,3 Rammelrock, van het soort dat we al kennen maar toch weer lekker klinkt.
8-5-2-5
0
11iS
geplaatst: 31 maart 2014, 09:25 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go - 5,0
Doet me iets te veel denken aan een speelautomatenhal.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings - 6,0
Zou goed scoren bij Hennie Huisman’s Soundmixshow. Iets te vaak buiten de lijntjes maar vooral doorgaan!
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin - 6,5
Te theatraal maar wel goed uitgevoerd.
Sponge - Rotting Piñata - 8,5
Geen originaliteitsprijs maar wel een heel mooi intro, heel aanstekelijk refrein en lekker rauwe zang.
08-05-03-06
The Octopus Project - The Way Things Go - 5,0
Doet me iets te veel denken aan een speelautomatenhal.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings - 6,0
Zou goed scoren bij Hennie Huisman’s Soundmixshow. Iets te vaak buiten de lijntjes maar vooral doorgaan!
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin - 6,5
Te theatraal maar wel goed uitgevoerd.
Geen originaliteitsprijs maar wel een heel mooi intro, heel aanstekelijk refrein en lekker rauwe zang.
08-05-03-06
0
geplaatst: 31 maart 2014, 09:58 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go - 7,0
Mooie opbouw, ondersteund door leuke samples en prettige deun. Duurt gelukkig net niet lang genoeg om saai te worden op den duur.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings - 6,5
Inderdaad, Kate Bush! Al pakt dit me muzikaal een stuk minder. Wel een fijne stem!
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin - 6,8
Vermakelijk nominatie voor de afwisseling. Ik moest qua stem een beetje aan Shirley Bassey denken. Ik hou op zich wel van theatraal, maar dit licht dan weer net niet in mijn straatje.
Sponge - Rotting Piñata - 7,5
Ik blijf dit soort punky gitaarmuziek lekker vinden, mede door het live gevoel wat het met zich meebrengt. Ook de zanger ligt prettig in het gehoor, want dat is bij dit soort muziek niet altijd het geval.
09-05-03-07
Mooie opbouw, ondersteund door leuke samples en prettige deun. Duurt gelukkig net niet lang genoeg om saai te worden op den duur.
Inderdaad, Kate Bush! Al pakt dit me muzikaal een stuk minder. Wel een fijne stem!
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin - 6,8
Vermakelijk nominatie voor de afwisseling. Ik moest qua stem een beetje aan Shirley Bassey denken. Ik hou op zich wel van theatraal, maar dit licht dan weer net niet in mijn straatje.
Sponge - Rotting Piñata - 7,5
Ik blijf dit soort punky gitaarmuziek lekker vinden, mede door het live gevoel wat het met zich meebrengt. Ook de zanger ligt prettig in het gehoor, want dat is bij dit soort muziek niet altijd het geval.
09-05-03-07
0
geplaatst: 31 maart 2014, 12:39 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go 8,8
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 8
Sponge Rotting Piñata 7
10-06-03-07
The Octopus Project - The Way Things Go 8,8
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 8
Sponge Rotting Piñata 7
10-06-03-07
0
geplaatst: 31 maart 2014, 13:15 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go - 7,5
Prettige laidback electro, sfeervol geheel.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings - 9,5
Wat ongelooflijk mooi en wat belachelijk dat ik dit nu pas voor het eerst hoor zeg. Heerlijke stem muzikaal ook dik in orde. Inderdaad Joni Mitchel hoor ik hier ook in meer nog dan Kate Bush. Schitterend tot kippevel beroerend dit.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 5,5
Het klinkt inderdaad als Andrew Lloyd Webber productie. Ik word hier niet heel blij van. Terwijl de titel wel een verwachting schiep.
Sponge - Rotting Piñata - 6,5
Gewoon prima rocknummer.
11-07-03-07
The Octopus Project - The Way Things Go - 7,5
Prettige laidback electro, sfeervol geheel.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings - 9,5
Wat ongelooflijk mooi en wat belachelijk dat ik dit nu pas voor het eerst hoor zeg. Heerlijke stem muzikaal ook dik in orde. Inderdaad Joni Mitchel hoor ik hier ook in meer nog dan Kate Bush. Schitterend tot kippevel beroerend dit.
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 5,5
Het klinkt inderdaad als Andrew Lloyd Webber productie. Ik word hier niet heel blij van. Terwijl de titel wel een verwachting schiep.
Sponge - Rotting Piñata - 6,5
Gewoon prima rocknummer.
11-07-03-07
0
geplaatst: 31 maart 2014, 16:58 uur
19.
12-07-03-08
12-07-03-08
0
geplaatst: 31 maart 2014, 17:18 uur
19.
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7,8
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 9
Sponge Rotting Piñata 8
12-07-04-09
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 7,8
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 9
Sponge Rotting Piñata 8
12-07-04-09
0
geplaatst: 31 maart 2014, 17:22 uur
19.
Sfeervolle electro. Lijkt me prima nummer bij onderweg-zijn in auto/trein. Benieuwd naar meer van dit project. 7.7
Paar maanden geleden voor het eerst van deze zangeres gehoord. Erg fijne stem. Ik vermoed dat haar liedjes vaak net te ´moeilijk´ zijn om haar destijds echt door te laten breken. Deze song was me bij ontdekking niet speciaal opgevallen, maar is niettemin erg mooi. 8.2
Zo zeg, deze artiest maakt nogal uiteenlopende muziekjes, lijkt geheel niet op wat ik eerder hoorde. Ik hoor ook iets als een Bond-musical met Shirley Bassey. Niet zo mijn ding. 5.8
Sponge - Rotting Piñata
Degelijke gitaarrock met soms punkinslag en dan weer gepolijst, maar vliegt niet hoog. 7.0
13-08-03-08
Sfeervolle electro. Lijkt me prima nummer bij onderweg-zijn in auto/trein. Benieuwd naar meer van dit project. 7.7
Paar maanden geleden voor het eerst van deze zangeres gehoord. Erg fijne stem. Ik vermoed dat haar liedjes vaak net te ´moeilijk´ zijn om haar destijds echt door te laten breken. Deze song was me bij ontdekking niet speciaal opgevallen, maar is niettemin erg mooi. 8.2
Zo zeg, deze artiest maakt nogal uiteenlopende muziekjes, lijkt geheel niet op wat ik eerder hoorde. Ik hoor ook iets als een Bond-musical met Shirley Bassey. Niet zo mijn ding. 5.8
Sponge - Rotting Piñata
Degelijke gitaarrock met soms punkinslag en dan weer gepolijst, maar vliegt niet hoog. 7.0
13-08-03-08
0
geplaatst: 31 maart 2014, 17:50 uur
19.
The Octopus Project - The Way Things Go (6,9)
Aardig maar niet spannend
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings (7,1)
Tijdloos nr. Met wat fantasie en wat electronica kan het zo mee in onze tijd
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin (6,0)
Iets te musical filmachtig
Sponge - Rotting Piñata. (6,8)
Gaat wel
14-09-03-08
Zeker niet de beste ladder
The Octopus Project - The Way Things Go (6,9)
Aardig maar niet spannend
Laura Nyro - Captain for Dark Mornings (7,1)
Tijdloos nr. Met wat fantasie en wat electronica kan het zo mee in onze tijd
Van Dyke Parks - An Invitation to Sin (6,0)
Iets te musical filmachtig
Sponge - Rotting Piñata. (6,8)
Gaat wel
14-09-03-08
Zeker niet de beste ladder
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 maart 2014, 18:01 uur
uitslag: Justus18 stemmen waren niet meegenomen.
18 deelnemers:
1 The Octopus Project - The Way Things Go 14 pt gem 7,27
2 Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 9 pt gem 7,2
3 Sponge - Rotting Piñata. 9 pt gem: 6,88
4 Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 4 pt gem 6,21
18 deelnemers:
1 The Octopus Project - The Way Things Go 14 pt gem 7,27
2 Laura Nyro - Captain for Dark Mornings 9 pt gem 7,2
3 Sponge - Rotting Piñata. 9 pt gem: 6,88
4 Van Dyke Parks - An Invitation to Sin 4 pt gem 6,21
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 maart 2014, 18:01 uur
20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix)
Clann Zú - Words for Snow
Mark Lane - Who´s really listening?
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus
0-0-0-0
Deadline: 1-4 18.00
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix)
Clann Zú - Words for Snow
Mark Lane - Who´s really listening?
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus
0-0-0-0
0
geplaatst: 31 maart 2014, 18:11 uur
20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) - 6,5
Clann Zú - Words for Snow - 7,5
Mark Lane - Who´s really listening? - 6,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus - 8,0
0-1-0-1
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) - 6,5
Clann Zú - Words for Snow - 7,5
Mark Lane - Who´s really listening? - 6,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus - 8,0
0-1-0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 maart 2014, 19:12 uur
20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) - 6,9 Niet muziek die me lang bijblijft, meer voor in de clubs
Clann Zú - Words for Snow - 7,5 Sfeervol geheel met diverse stijlen en een goeie opbouw, alleen helaas ook wat chaotisch
Mark Lane - Who´s really listening? - 6,1 Nee dit is voor mij erg nerveuze muziek, kan ik hier weinig mee.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus - 7,4 Duits-talig heb ik weinig moeite mee, woon aan de grens dus je hoort hier veel duits. Goed opgebouwd nummer, fijne zanger, en die uitbarsting na de pauze is geweldig.
0-2-0-2
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) - 6,9 Niet muziek die me lang bijblijft, meer voor in de clubs
Clann Zú - Words for Snow - 7,5 Sfeervol geheel met diverse stijlen en een goeie opbouw, alleen helaas ook wat chaotisch
Mark Lane - Who´s really listening? - 6,1 Nee dit is voor mij erg nerveuze muziek, kan ik hier weinig mee.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus - 7,4 Duits-talig heb ik weinig moeite mee, woon aan de grens dus je hoort hier veel duits. Goed opgebouwd nummer, fijne zanger, en die uitbarsting na de pauze is geweldig.
0-2-0-2
0
geplaatst: 31 maart 2014, 19:17 uur
20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7
Beetje oude Bomb the Bass hoor ik terug. Zit helemaal niet verkeerd in elkaar, maar echt boeien wil dit mij ook niet. Die versnelling op het einde zorgt er voor dat de aandacht toch bij het geheel blijft, en mijn beoordeling hoger uitvalt, want dat laatste stuk is wel lekker.
Clann Zú - Words for Snow: 8,5
Australië en categorie rock, dat is al veel belovend, want daar komt wel veel goede muziek vandaan: Nick Cave, Midnight Oil, The Saints, The Church, INXS, Crime & the City Solution. Eens kijken wat dit brengt. Beetje dromerig begin, maar wel mooi. Triest klinkende violen, ook prima, maar nu moet er wel meer gaan gebeuren. Het blijft allemaal wat braafjes. Hoppa! Na de 2 minuten komt er versnelling in. Dit heeft wel wat, al verwacht ik dat dit zeker niet het beste nummer van het album zal zijn. Ik moet ook aan The Ex denken, al lijkt het einde qua zang zeker ook op Popular van Nada Surf.
Mark Lane - Who´s really listening? 6,5
Goede vraag, die bliepjes boeien niet zo, maar vervolgens lijkt het wel alsof ik David Byrne hoor zingen. Alleen zwalkt de stem hier teveel heen en weer. Maar Mark, ik ben zeker wel aan het luisteren, al boeit het mij niet zo veel dat ik het nog snel zal opzetten. Maar ik heb echt wel goed geluisterd Mark.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 9,5
In Duitsland is deze band best groot. Terecht, lijkt mij. Een mooi, eigen, slepend geluid. Wir Sind Hier Nicht in Seattle, Dirk is misschien wat bekender, maar ik heb voor dit nummer gekozen. Gewoon een goede kennismaking met deze band, met een prachtige geluidsexplosie halverwege. Ik wil hiermee eigenlijk voornamelijk deze band introduceren bij een breder publiek. Hopelijk zijn er wat Emo zieltjes of andere zieltjes die voor deze muziek vallen.
0-3-0-3
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7
Beetje oude Bomb the Bass hoor ik terug. Zit helemaal niet verkeerd in elkaar, maar echt boeien wil dit mij ook niet. Die versnelling op het einde zorgt er voor dat de aandacht toch bij het geheel blijft, en mijn beoordeling hoger uitvalt, want dat laatste stuk is wel lekker.
Clann Zú - Words for Snow: 8,5
Australië en categorie rock, dat is al veel belovend, want daar komt wel veel goede muziek vandaan: Nick Cave, Midnight Oil, The Saints, The Church, INXS, Crime & the City Solution. Eens kijken wat dit brengt. Beetje dromerig begin, maar wel mooi. Triest klinkende violen, ook prima, maar nu moet er wel meer gaan gebeuren. Het blijft allemaal wat braafjes. Hoppa! Na de 2 minuten komt er versnelling in. Dit heeft wel wat, al verwacht ik dat dit zeker niet het beste nummer van het album zal zijn. Ik moet ook aan The Ex denken, al lijkt het einde qua zang zeker ook op Popular van Nada Surf.
Mark Lane - Who´s really listening? 6,5
Goede vraag, die bliepjes boeien niet zo, maar vervolgens lijkt het wel alsof ik David Byrne hoor zingen. Alleen zwalkt de stem hier teveel heen en weer. Maar Mark, ik ben zeker wel aan het luisteren, al boeit het mij niet zo veel dat ik het nog snel zal opzetten. Maar ik heb echt wel goed geluisterd Mark.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 9,5
In Duitsland is deze band best groot. Terecht, lijkt mij. Een mooi, eigen, slepend geluid. Wir Sind Hier Nicht in Seattle, Dirk is misschien wat bekender, maar ik heb voor dit nummer gekozen. Gewoon een goede kennismaking met deze band, met een prachtige geluidsexplosie halverwege. Ik wil hiermee eigenlijk voornamelijk deze band introduceren bij een breder publiek. Hopelijk zijn er wat Emo zieltjes of andere zieltjes die voor deze muziek vallen.
0-3-0-3
0
geplaatst: 31 maart 2014, 20:04 uur
20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7,5
Fijne dansplaat dit alleen thuis luister ik hier toch niet zo snel naar. .
Clann Zú - Words for Snow: 8,9
Stem die neigt naar Cave ja dat lust ik wel. Lekkere chaos ook in deze plaat.
Mark Lane - Who´s really listening? 9
Een pioneer van de minimal Wave. Geweldig nummer.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 6,4
Nee dit gaat mij toch iets te hard over de top.
0-4-1-3
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7,5
Fijne dansplaat dit alleen thuis luister ik hier toch niet zo snel naar. .
Clann Zú - Words for Snow: 8,9
Stem die neigt naar Cave ja dat lust ik wel. Lekkere chaos ook in deze plaat.
Mark Lane - Who´s really listening? 9
Een pioneer van de minimal Wave. Geweldig nummer.
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 6,4
Nee dit gaat mij toch iets te hard over de top.
0-4-1-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.