MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Bij minimal Wave heb ik het beeld voor me van een enkeling die gaat juichen in een vol stadion.

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7,5
Clann Zú - Words for Snow: 6,0
Mark Lane - Who´s really listening? 5,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 6,5

1-4-1-4

Deadline: 1-4 18.00

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 7,5
Clann Zú - Words for Snow: 7,5
Mark Lane - Who´s really listening? 7,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 6,5

2-5-1-4

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 8,2
Toffe track die qua geluidjes wat doet denken aan Fuck Buttons' Tarot Sport-album.

Clann Zú - Words for Snow: 8,0
Weer een sterk nummer, zo te zien van hetzelfde album als hun nummer uit de vorige editie. Dat vond ik nog net iets boeiender, maar ik sluit enige groei zeker niet uit.

Mark Lane - Who´s really listening? 8,2
Eigenlijk een vrij kale synth-track, in de traditie van Gary Numan en John Foxx. Werkt wel voor mij, mooi.

Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 7,5
Weer een bekende naam voor mij, op Kink werden vooral enkele nummers van hun 'KOOK Variationen' veel gedraaid, die vind ik nog steeds erg sterk. Deze nominatie kende ik nog niet en bevalt me ook wel. Duidelijk uitgekomen in de tijd van geluidsmuur-one hit wonders zoals Popular, Narcotic etc. Helaas kan niet iedereen een megahit scoren, al is deze band in Duitsland volgens mij best wel groot.

3-5-2-4

2MY
20.

1. Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 7,5
2. Clann Zú - Words for Snow 6
3. Mark Lane - Who´s really listening? 6
4. Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 7

4-5-2-5

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix):(6,8)
Clann Zú - Words for Snow: 7 (jammer van het tweede gedeelte,scheelt een vol punt)
Mark Lane - Who´s really listening? 7,3(niet zijn beste nummer)
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 7,6

4-5-3-6

Juiste stand:
4-5-3-6

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix): 6,0
Clann Zú - Words for Snow: 7,7
Mark Lane - Who´s really listening? 6,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus: 7,5

4-6-3-7

Deadline: 1-4 18.00.

11iS
20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) - 4,0
Clann Zú - Words for Snow - 8,0
Mark Lane - Who´s really listening - 5,0
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus - 8,5

04-07-03-08

Deadline: 1-4 18.00.

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 7,5
Clann Zú - Words for Snow 7,0
Mark Lane - Who´s really listening? 6,5
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 6,5

5-8-3-8

Deadline: 1-4 18.0

Aroentje nog steeds bezig?

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 6
Clann Zú - Words for Snow 5,5
Mark Lane - Who´s really listening? 5
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 6,5

6-8-3-9

excuses, even vergeten

20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 8
Clann Zú - Words for Snow 6,5
Mark Lane - Who´s really listening? 7,5
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 8,5

7-8-3-10

20.

Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 6.8
Ik ken Dan Le Sac eigenlijk alleen van zijn samenwerking met Scroobius Pip. Deze remix is dus wat minder 'gek' dan het werk wat ik van hem gewend ben. Wel een lekkere plaat om voor een keer hard in de auto te draaien.

Clann Zú - Words for Snow 9.0
Tja, Clann Zú... ik ben fan! Vandaar wederom een nominatie van deze Australische rockhelden. Ik krijg telkens weer kippenvel wanneer het 2e gedeelte van het nummer wordt ingezet.

Mark Lane - Who´s really listening? 5.5
Dit electronic nummer heeft naar mijn smaak te weinig om het lijf om te blijven boeien.

Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 8.0
Ondanks dat het Duitstalig is vind ik dit wel een heel fijn nummer om te luisteren. Met name de heftige overgang in het nummer vind ik erg geslaagd!

7-9-3-11

20.
Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 7
Clann Zú - Words for Snow 8
Mark Lane - Who´s really listening? 7,5
Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 7,8

7-10-3-12

DjFrankie (moderator)
Uitslag;

1 Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus 12 pt gem: 7,48
2 Clann Zú - Words for Snow 10 pt gem: 7,41
3 Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix) 7 pt gem: 6,92
4 Mark Lane - Who´s really listening? 3 pt gem: 6,51

DjFrankie (moderator)
21.

Sa Dingding – Capricorn
Still Corners - The Trip
Sabina - Toujours
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets

0-0-0-0

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn: 5
Enigma For Kids? Ik stoor mij dus wel degelijk aan de zang. Had er vroeger bij de Mini Playback Show maar gelijk een rem op gezet, dat had ons een Kim-Lian van der Meij gescheeld. YouTube - Kim-Lian van der Meij Mini-Playbackshow Kim Wilde. Nee, ik vind Kinderen voor Kinderen nog wel grappig, maar dan houdt het voor mij al snel op.

Still Corners - The Trip: 8,5
Elektronische mix tussen The Cure en Coffee & TV van Blur. Zo kan het dus ook. Pakt mooi uit. Ik verwachtte eigenlijk een instrumentaal nummer, dus die zangeres komt als een mooie aangename verrassing. Heeft ook wel een beetje het koude, kille jaren 80 gevoel, en dat bedoel ik positief.

Sabina – Toujours: 7
Ik dacht eventjes Sabrina, altijd met van die mooie interessante clips van niveau, maar dit is er een zonder r en dubbel D. Dit is zelfs nog bloter dan Sabrina. Toch verwacht ik in de clip telkens dat Sting met zijn 7e golf voorbij komt, en door kinderen het geheel laat inkleuren. Klinkt niet verkeerd deze Franse lichtelijk verkouden klinkende zangeres.

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets: 6
Gaat lekker los. Beetje als At the Drive-In en Thirty Seconds to Mars. Emotionele schreeuwers. Blijkbaar is er wel een markt voor psychologen voor deze Primal Scream. Gefrustreerde pubers goed laten betalen voor deze therapie, vervolgens een bandje laten beginnen, en als manager geld binnen kloppen. Ik heb ze beter gehoord. Advies, luister naar de oerschreeuwers van Minor Threat.

0-1-1-0

Deadline 2-4 18.00

DjFrankie (moderator)
21.

Sa Dingding – Capricorn 7,4 Ik houdt hier wel van (uit de anderstalige ladder waarschijnlijk) chinese pop, met oosterse mystiek En daar past die stem feilloos bij.
Still Corners - The Trip 8,3 Bekende band deze dream wavers, heerlijk dit om bij weg te ....
Sabina - Toujours 7,2 zeer aparte clip, zeer apart nummer ook, engels is niet haar sterkste punt, maar toch weet dit op een bepaalde manier te boeien.
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 7,1 Rammel punk/rock van het schreeuwerige soort, dit ligt me soms wel soms niet, dit nummer ligt me iets minder, en dat is aan de zang te wijten

1-2-1-0

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn (9,9) geen Chinees maar fantasietaal van Sa Dingding. Doe dit maar eens na, zangkunst van de hoogste orde, Wonderschoon!
Still Corners - The Trip (6,1) voor mij beetje te weinig kraak aan
Sabina - Toujours (7,5) wel catchy apart
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets (7,1) best goed geschreeuw

2-2-2-0

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn (7,6)
Sfeervolle popmuziek. Erg dromerig met een beetje elektronica om er toch wat spanning in te houden. En nog een mooie stem ook.

Still Corners - The Trip (9,2)
Vaak vind ik dreampop saai, maar Still Corners bewijst dat er uitzonderingen zijn. De gitaar en elektronica klinken opvallend fris en scheppen een mooie sfeer zonder saai of eentonig te klinken. Zonder dat je het merkt bouwt het nummer langzaam op en zwelt de muziek steeds iets aan. In de outro wordt dit wat meer geaccentueerd en dan besef je ineens dat je al midden in de climax zit. Zes minuten vliegen zelden zo snel voorbij.

Sabina - Toujours (8,0)
Ik kan niet precies benoemen wat voor instrumenten er allemaal uit de kast gehaald worden, maar dat het een bijzonder en vol klinkend geheel vormt is duidelijk. Knap en aanstekelijk staaltje muziek.

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets (7,0)
Frank noemt het rammelpunk en dat vind ik eigenlijk wel een treffende omschrijving. Energiek, schreeuwerig en zeker niet slecht, maar niet interessant genoeg voor een punt in deze sterke ladder.

2-3-3-0

Deadline 2-4 18.00

2MY
21.

1. Sa Dingding – Capricorn 8
2. Still Corners - The Trip 8
3. Sabina - Toujours 7,9
4. Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 7

1. Sa Dingding – Capricorn // Het begin spreekt me niet zo aan, en de commentaar van Dhr. Raven indachtig bereid ik me voor op een kitcherige Enigma-cloon (hoewel Enigma = ). En dan plotsklaps na een volledige minuut wordt dit een trip naar het Oosten waar Westerse oren zeer aangenaam naar kunnen luisteren. Beetje Cirque du Soleil - hoewel dat voor sommigen ongetwijfeld negatieve connotaties zal oproepen - maar ik heb cd's van Cirque du Soleil onder mijn beste vrienden.
2. Still Corners - The Trip // Soms heb je het gevoel dat 2 punten uitdelen per ronde veel te weinig zou kunnen zijn. Dit soort van pop met een subtiel gitaartje en engelenstemmetje kan me wel bekoren. En dat zijn minimaal 2 lichaamsdelen in 1 woord, merk ik plots. Wat kan de Nederlandse taal toch verrassend zijn.
3. Sabina - Toujours // In sommige rondes is er geen drol te beleven, en in andere zitten de leukere nummers bij elkaar opgeprakt als weet ik veel wat in iets veel te kleins. Er bestaan ongetwijfeld zegswijzen hiervoor, vermoedelijk allemaal met ongelukkige diertjes. Ook zo is die Nederlandse taal.
4. Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets // Stiekem hoop je dan dat deze zegentocht zich onverminderd zal voortzetten. De toppers uit deze ronde blijken uiteindelijk al gepasseerd te zijn, maar er was nog wel plaats voor een sympathieke schreeuwerd. Ik weet dat hij het allemaal niet zo slecht bedoelt, dus zalf ik met de mantel der liefde.

3-4-3-0

Deadline 2-4 18.00

21.

1. Sa Dingding – Capricorn (7,0)
Aziatische pop ligt me vaak niet zo. Dit vind ik toch wel wat leuker dan het meeste uit die hoek.

2. Still Corners - The Trip (8,5)
Weer een mooi dromerig popliedje van vorig jaar. Blijkbaar is 'dreampop' inmiddels een genre, wat niet vreemd is gezien het enorme recente aanbod van dit soort fijne plaatjes.

3. Sabina - Toujours (8,0)
Geen idee op wat voor potten en pannen hier wordt geramd, maar het levert in ieder geval iets amusants op. Dat accent werkt hier wel bij, om het nog net iets extra buitenissigs mee te geven. Doet me ook in de verte denken aan die riotfunk-achtige crossovers van eind jaren '00.

4. Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets (6,5)
De lijn tussen uit volle borst meeschreeuwen en vermoeid uitzitten is bij mij nogal dun. Dit doet het voor mij net niet helemaal, al heeft het wel wat sympathieks.

3-5-4-0

Deadline 2-4 18.00

11iS
21.

Sa Dingding - Capricorn - 5,0
Still Corners - The Trip - 8,0
Sabina - Toujours - 6,0
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets - 9,0

03-06-04-01

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding - Capricorn - 6,6
Deze artieste is ook voorbij gekomen in de anderstalige ladder. Waarschijnlijk niet zo geschikt hier.
Still Corners - The Trip - 8,5
Prachtig dit. Hier ga ik meer van luisteren.
Sabina - Toujours - 8,5 geweldig nummer. Hoe vaker ik dit nr. hoor hoe beter. Sabina Sciubba, voormalig zangeres van the Brazilian Girls is een Italiaanse met een Duitse moeder en wonend in Frankrijk.
Dit verklaard het accent. Geweldige clip ook.

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets - 6,5
Wel een vreemde overgang van een vol gas nummer naar een rustig nummer

03-07-05-01

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn 8,5
Echt oosters vind ik dit niet op de stem na, meer mooie electronische popmuziek, zou zo op een jaren 90 downtempo- of chillout-verzamelaar kunnen staan. Erg fraai nummer in ieder geval, dit ga ik zeker nog vaker draaien. Waarschijnlijk wel te alternatief voor dit topic.

Still Corners - The Trip 6,5
Hier had ik al wel e.e.a. van beluisterd, maar heb er nooit veel aan gevonden. De stem is wel mooi en de muziek is ook aangenaam, maar al met al ook niet echt iets dat boven het maaiveld uitsteekt. Daarvoor mist er toch wel wat spanning.

Sabina - Toujours 6,5
Vreemd, maar wel een beetje lekker. Kan me zo voorstellen dat dit wel groeit na een paar luisterbeurten. Daarom een puntje.

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 3
Standaard post-hardcore uit de VS zo te horen. Dit vond ik 10/15 jaar geleden nog wel een beetje leuk, maar nu echt niet meer. Alleen het outro is wel aardig.

04-07-06-01

Deadline 2-4 18.00

Papartis schreef:
Sabina - Toujours - 8,5 geweldig nummer. Hoe vaker ik dit nr. hoor hoe beter. Sabina Sciubba, voormalig zangeres van the Brazilian Girls is een Italiaanse met een Duitse moeder en wonend in Frankrijk.
Dit verklaard het accent. Geweldige clip ook.

Ah, Brazilian Girls, vandaar dat de stem me bekend voorkwam. Jique heb ik daarvan veel gedraaid.

21.

Sa Dingding – Capricorn 7,0
Still Corners - The Trip  8,5
Sabina - Toujours 7,5
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets  6,0

4-8-7-1

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn 6,5
Still Corners - The Trip 8
Sabina - Toujours 6,3
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 6,3

5-9-7-1

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn
Muzikaal prima, taal geen probleem maar dat stemmetje wel. (6,0)

Still Corners - The Trip
Mooie trip, maar nergens echt spannend (7,0)

Sabina - Toujours
Leuk, dat accent is hier een pre. Klonk alsof het een aantal jaren oud is, maar is gloedjenieuw. (7,0)

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets
Spreekt me niet (meer) zo aan. (5,5)

5-10-8-1

Deadline 2-4 18.00

21.
Sa Dingding – Capricorn 9
Leuke samensmelting van oriëntaalse elementen met electropop. Uiterst leuke ontdekking.

Still Corners - The Trip 8,9
Straffe melancholische indiepop, die de grote valkuil van saai te worden heel ver omzeilt. Jammer ze samen zitten met 2 nog betere tracks.

Sabina - Toujours 3
Er is maar 1 woord dat ik aan dit deuntje kan linken en dat is irritant.

Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 9,5
Oeps, de kansen van Thrice/dit nummer toch verkeerd ingeschat. Voor mij is een blijft dit een geweldige (indie)rocksong met een emotionele stem en dat is een combinatie die bij mij vaak aanslaat.

6-10-8-2

Deadline 2-4 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:24 uur

geplaatst: vandaag om 04:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.