MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 8,0
Søren Huss - Ambassade 7,0
Lard - I Wanna Be a Drug Sniffing Dog 5,0
Cut City - Damaged 8,0

6-4-4-4

6-4 18.00

7-4-5-4 is volgens mij correct maar ik heb wel calculexie

25.
Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 8
Søren Huss - Ambassade 8
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 5,5
Cut city – damaged 7

8-5-5-4

6-4 18.00

25.
Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 7,5
Søren Huss - Ambassade 7,4
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 5,0
Cut city – damaged 7,2

9-6-5-4

6-4 18.00.

25. wat een fijne ladder!

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 8,0 (heerlijk muziekje)
Søren Huss - Ambassade 9,8 (helemaal eens met commentaar van anderen, beide solo albums van Huss zijn magnifiek mooi!)
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 7,9 (goed ruig: I like it!)
Cut city – damaged 7,0 (fijn nummer)

10-7-5-4

6-4 18.00

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 7,5
Søren Huss - Ambassade 5,5
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 4
Cut city – damaged 5

- Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix
Heerlijk turbulent Afrikaans nummer, waarin vooral de zangeres en de percussie met de pluimen gaan lopen. De zware gitaar die er op tijd en stond komt tussen loeren, is dan weer compleet ongepast.
- Søren Huss - Ambassade
Bedrieglijk kleine rockballade die gaandeweg meer en meer ballast krijgt, maar daarmee nooit echt het juiste gevoel weet te pakken.
- Lard - I wanna be a drug sniffing dog
De bandnaam, de songtitel, dit is voor aanvang al duidelijk wat voor muziek het zal zijn. Soms kan lolbroekenpunk nog lollig zijn, maar dit is vooral vervelend hysterisch.
- Cut city – damaged
Dit soort bandjes schiet ook al jaren als paddestoelen uit de grond. Schimmel zo je wil... Het is lente, tijd voor de grote schoonmaak!

11-8-5-4

6-4 18.00

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix - 6,0
Søren Huss - Ambassade - 9,5
Lard - I wanna be a drug sniffing dog - 6,0
Cut city – damaged - 6,5

11-9-5-5

6-4 18.00

Uitslag: 15 deelnemers

1. Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 11pt, gem: 7,79
2. Søren Huss - Ambassade 9pt, gem: 8,03 (2e nummer met een gemiddelde boven de 8 )
3. Cut city – damaged 5pt, gem: 7,13
4. Lard - I wanna be a drug sniffing dog 5pt, gem: 6,9

26.

Robert Wyatt - Maryan
Kendra Smith - Aurelia
Márta Sebestyén - Hindi lullabye
Rasmus Walter - Det Stille Angreb

0-0-0-0

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt – Maryan: 6,5
Robert Wyatt uit supergroep Soft Machine, een band die indirect ook banden heeft met The Police en Gong. Van naam bij mij bekend, maar verder niet. De eerste kennismaking is dus nu met drummer Robert Wyatt. Opent sfeervol met die trompet, of iets soortgelijks van koper. Verder klinkt de zang als deze de hoogte in gaat wel David Bowie. De viool erbij is ook passend. Ondanks dat het muzikaal allemaal zeer goed in elkaar steekt kost het mij toch wel teveel aandacht om te blijven boeien, het is mij net te vlak.

Kendra Smith – Aurelia: 9,5
Een typisch 4AD geluid. Mooi mysterieus. Niet alleen de zang van deze bassiste van The Dream Syndicate is de moeite waard. Het gitaarwerk, waarbij ik zelfs aan David Gilmour van Pink Floyd moet denken, past hier perfect bij.

Márta Sebestyén - Hindi lullabye: 6,5
Kula Shaker met Tattva, maar dan gewoon uit Hongarije. Nee, ook weer niet uit India, wat ik dus al gelijk verwachtte bij de titel en de eerste tonen van het nummer. Die overgang na 2,5 minuten vind ik minder. Ik hou wel van de percussie die volgt, maar de zang heb ik weer niks mee. Gooi er ook nog een BZN blokfluitje doorheen, die BZN weer geleend hebben van Simon & Garfunkel. Geleend, die hebben ze gewoon mee genomen nadat ze die lieten liggen na de opname van El Condor Pasa. BZN heeft vervolgens hun hele sound op dit nummer gebaseerd, maar dat is een ander verhaal.

Rasmus Walter - Det Stille Angreb: 9
Wat klinkt dit verrassend goed, en wat een prachtige clip. Blijkbaar is hij zanger van Grand Avenue, een totaal onbekende band voor mij. Ze toerden als voorprogramma van Saybia. Veel Scandinavische acts in deze versie van de Alternatieve Top 152, die het bij mij ook goed doen.

0-1-0-1

7-4 18.00

2MY
26.

1. Robert Wyatt - Maryan 6,75
2. Kendra Smith - Aurelia 7,3
3. Márta Sebestyén - Hindi lullabye 6,5
4. Rasmus Walter - Det Stille Angreb 7,7

1. Robert Wyatt - Maryan // Er zijn een paar dingen die me bij deze Maryan wat tegensteken. Zo is er de krammikige zang die beter niet te hoog moet proberen te gaan, én het feit dat er altijd wel een instrumentje is die de zanglijn moet volgen. Los daarvan - letterlijk: op de momenten dat dhr Wyatt zijn stembanden laat rusten i.e. - zijn er wondermooie en boeiende instrumentale stukken. 5,5 voor de stem en 8 voor de instrumentale gedeeltes maakt 6,75 voor het geheel.
2. Kendra Smith - Aurelia // Jammer van het blikkerige effect op de stem. Overigens wel een goed nummer, niet meer of niet minder. Iets minder had er trouwens iets meer van gemaakt, dat dan weer wel.
3. Márta Sebestyén - Hindi lullabye // Spannende en intrigerende intro... waarna iets volgt dat me veel minder kan bekoren helaas. Hier mag een fluitje de zangstem volgen, gemakkelijk voor tijdens een karaoke.
4. Rasmus Walter - Det Stille Angreb // Op zich ook niet zo'n heel erg bijzondere melodie, maar met name door de toegevoegde strijkinstrumenten op de achtergrond klinkt het wel fris en zit ik hier mee te knikken als zo'n koloniale spaarpot.

0-2-0-2

7-4 18.00

26. Even snel zonder commentaar

1. Robert Wyatt - Maryan 4,0
2. Kendra Smith - Aurelia 9,3
3. Márta Sebestyén - Hindi lullabye 5,5
4. Rasmus Walter - Det Stille Angreb 8,0

0-3-0-3

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 6,0 (gedurfd maar niet spannend genoeg)
Kendra Smith - Aurelia 7,6 (gitaar en slagwerk vind ik wel mooi)
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 7,0 (lekker relaxed)
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 9,3 (Rasmus Walter heb ik door Anderstalige Ladder/Deens ontdekt en inmiddels beide albums van hem in bezit)

0-4-0-4

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan
De ex-drummer die nooit meer kan drummen en ging zingen. Breekbare stem, voor sommigen geweldig, voor anderen totaal niet. Voor mij genieten. Muzikaal ook prima, dit nummer. 7.8
Kendra Smith - Aurelia
Dit nummer kon me na 3 en een halve minuut moeilijk meer vasthouden, maar maakte me wel benieuwd naar meer. 7.0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye
Zangeres van Hongaarse folkband Muzsikas, hier solo. Behoort tot de buitencategorie zangeressen in de wereldmuziek naast o.a. Mari Boine. In dit nummer maakt ze een uitstapje richting India, zowel met haar stem als in de muziek. Toont haar veelzijdigheid. Ze tilt je op en wiegt je tot rust als in een hangmat met exotische vergezichten bij zonsondergang na een lekker warme dag. Doe mij nog zo´n koel drankje met parapluutje en rietje. 9.1
Rasmus Walter - Det Stille Angreb
Stem is middelmatig, maar stoort niet. Het viooltje kleurt het nummer, is wat te eenvoudig bij de herhaling, maar als dat wordt losgelaten is het fijn. 6.7

1-4-1-4

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 10,0
Voor deze ene keer de maximale score. Maryan hoort voor mij simpelweg tot de allermooiste songs ooit gemaakt. En die vreemde, persoonlijke zang van Wyatt past daar fantastisch bij.

Kendra Smith - Aurelia 5,0
Twee akkoorden oprekken tot 6 minuten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, de goede productie ten spijt.

Márta Sebestyén - Hindi lullabye 9,0
Ik word erg geboeid door deze vreemde mix van volksmuziek. Het majeure middendeel klinkt eerder keltisch dan hindoestaans. Ontdekking.

Rasmus Walter - Det Stille Angreb 6,5
Plezierige maar weinig onderscheidende pop.

2-4-2-4

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 6,0
Kendra Smith - Aurelia 7,0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 6,0
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 9,0

2-5-2-5

7-4 18.00

11iS
26.

Robert Wyatt - Maryan - 5,5
Kendra Smith - Aurelia - 7,5
Márta Sebestyén - Hindi lullabye - 4,0
Rasmus Walter - Det Stille Angreb - 9,0

02-06-02-06

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan - 6,3
Kendra Smith - Aurelia - 7,9
Márta Sebestyén - Hindi lullabye - 6
Rasmus Walter - Det Stille Angreb - 7,2

02-07-02-07

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 6,5
Kendra Smith - Aurelia 6,0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye - 5,5
Rasmus Walter - Det Stille Angreb - 6,8

03-07-02-08

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 7,5
Kendra Smith - Aurelia 7,0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye - 7,0
Rasmus Walter - Det Stille Angreb - 8,0 (al prefereer ik nog steeds Dybt Vand)

04-07-02-09

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 7,1
Kendra Smith - Aurelia 7,9
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 7
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 7,5

04-08-02-10

7-4 18.00

DjFrankie (moderator)
26. Mooie ronde weer.

Robert Wyatt - Maryan 7,5 mooi breekbaar nummer, heeft een hele aangename sfeer dit nummer
Kendra Smith - Aurelia 7,7 Vind de stem niet zo goed, inderdaad wat 2MY aanhaald blikkerig, terwijl de mooie onderhuidse spanning in dit nummer ronddwaald. Zang had duisterder gemoeten, gemiste kans.
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 8 Mooi nummer dit, sinds de anderstalige ladder kan ik zulke muziek steeds beter waarderen, verveelt nergens en blijft boeien.
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 7,8 Ook een goed nummer mooie zang, mooi gebracht fijn om naar te luisteren.

04-08-03-11

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan - 6,5
Kendra Smith - Aurelia - 7,0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye - 5,5
Rasmus Walter - Det Stille Angreb - 8,0

04-09-03-12

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 8
Kendra Smith - Aurelia 7,8
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 8
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 6,5

05-09-04-12

7-4 18.00

26.

Robert Wyatt - Maryan 7,2
Kendra Smith - Aurelia 7,0
Márta Sebestyén - Hindi lullabye 6,5
Rasmus Walter - Det Stille Angreb 7,1

06-09-04-13

7-4 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Rasmus Walter - Det Stille Angreb 13 pt gem: 7,76
2 Kendra Smith - Aurelia 9 pt gem: 7,41
3 Robert Wyatt - Maryan 6 pt gem: 6,82
4 Márta Sebestyén - Hindi lullabye 4 pt gem: 6,69

DjFrankie (moderator)
27.

Egyptrixx – Chrysalis Records
Unrest - Imperial
Wild Belle - Keep You
Midas Fall - Low

0-0-0-0

Deadline 8-4 18.00

DjFrankie (moderator)
27.

Egyptrixx – Chrysalis Records 7 Interessante electronica die wel af en toe vals uit de bocht vliegt
Unrest - Imperial 7,4 Ik dacht met de naam weer een of andere harde band te gaan horen maar niks is minder waar, ingetogen nummer begeleid op een repeterend rifje, Laatste 1 1/2 minuut voegt niets toe helaas.
Wild Belle - Keep You 7,8 Goed nummer, reaggea is niet mijn favoriete genre maar in deze mix is het erg aanstekelijk en ligt prima in het gehoor. Doet me wat denken aan Uptown topranking van Althea en Donna
Midas Fall - Low 7,9 Mooi opgebouwd geheel dit leunt tegen de symphonische metal aan ala Within Tempptation maar valt de goeie kant op

0-0-1-1

Deadline 8-4 18.00

27.

Egyptrixx – Chrysalis Records: 5
Hoe kun je een nummer op een vervelende manier als sampler gebruiken. Volgens mij is hier A Forest van The Cure met grote motorzagen met de grond gelijk gemaakt, en in stukjes gehakt. Gooi er nog een paar valse tonen doorheen, en je komt een heel eind. Pluspunten; de beat en de zang.

Unrest – Imperial: 7
Dit klinkt mij iets te dromerig. Alsof er in de kerk verschillende psalmen gezongen worden met iemand die net gitaarles heeft gehad, en niet verder komt dan steeds hetzelfde stukje. Dat doet hij dan wel foutloos, wat weer knap is. Natuurlijk heeft de zanger wel een goede stem, maar dit duurt mij net te lang allemaal. Die ronddraaiende stofzuigerslang op het einde wekt veel irritaties op.

Wild Belle - Keep You: 8
Ik ben wel toe aan zomerse klanken. Leuk stukje Reggae met spacye geluiden. Lekker trippen in de ruimte. XTC vermengt met Marihuana?

Midas Fall – Low: 9,1
Dit heeft veel weg van Sharon den Adel van Within Temptation. Gaat goed samen met die elektronische geluiden en het pianospel. Ik ben hier zeker een liefhebber van. De muziek heeft ook wel wat weg van Soulsavers.

0-0-2-2

Deadline 8-4 18.00

27.

Egyptrixx – Chrysalis Records 7,5
Unrest - Imperial 4,5
Wild Belle - Keep You 8
Midas Fall - Low 7

- Egyptrixx – Chrysalis Records
Vaag dansplaatje met eigenzinnige elektronica en een plagerige zangeres. Alles subtiel genoeg om geïntrigeerd te blijven hangen voor meer.
- Unrest - Imperial
Een kabbelende rockballade die nergens interessant wordt. Ogenschijnlijk schadeloos, maar dan gaan 8 minuten toch wel erg lang duren. En dan ga je zo eindigen? Kom, nog een halfje eraf: foei!
- Wild Belle - Keep You
Heerlijk zorgeloze dreampop met voldoende gewicht om ook in iets anders dan lelijke strandsandalen van te genieten. Doorspekt met het soort retroaspecten dat lekker modern aandoet.
- Midas Fall - Low
Dit dreigt de hele tijd in vreselijke gothherrie uit te draaien, maar het bijt gelukkig op z’n tanden. De dreiging en de flarden die er toch doorkomen geven een mooie spanning aan het nummer. Aanhoorbaar, en zelfs meer dan dat.

1-0-3-2

Deadline 8-4 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:42 uur

geplaatst: vandaag om 16:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.