MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
11iS
24.

The Snake Corps - Look East for Eden - 9,5
The Tear Garden -The Running Man - 7,0
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby - 9,0
Midaircondo - Serenade - 8,5

02-01-01-00

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden: 9,5
Muziek die raakvlakken heeft met The Mission en The Smiths is aan mij zeker wel besteed, hier was ik wel aan toe. Mooie postpunk uit de jaren 80, met opzwepende zang en gitaren.
Het positieve van U2 in hun begin jaren en The Alarm is aanwezig. Maak een mooie witte vlag en ga er heerlijk met een grote glimlach mee zwaaien. SURRENDER!!

The Tear Garden -The Running Man: 7,7
Duister, bijna zwart klinkt dit, het is nog net grijs. Die grafstem past prima bij het geheel, al zit hij net op het randje van lachwekkend, maar dit is natuurlijk pure ernst, kan die zanger ook niks aan doen. Hij is blijkbaar met zo’n stem geboren. Leuk verder, dit liedje over Arnold Schwarzenegger.

Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It ...: 8
He, dit ken ik van The Smiths. Blijkbaar ook populair bij de vrouwtjes deze band. TATU coverde ze ook en The Cranberries brengen een mix tussen The Smiths en The Sundays. Kirsty MacColl is tevens de zangeres van A New England, welke wel weer beter is dan deze, maar prima gedaan, deze cover.

Midaircondo – Serenade: 8,2
Filmmuziek voor in de nacht, welke het beste tot recht komt als de lichtjes zijn gedoofd. Beetje het X-files sfeertje. Dit is bijna Miles Davis jazz wat je er door heen hoort. De beat klinkt als angstige hartkloppingen, maar de zang stelt je uiteindelijk gerust.

03-01-01-10

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden - 9,0
The Tear Garden -The Running Man - 7,5
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby - 8,0
Midaircondo - Serenade - 8,5

04-01-01-02

Deadline 5-4 18.00

Salvadore schreef:
Gewoon op de koptelefoon nog eens luisteren Svendra ...
Ik luister altijd 2x wanneer ik op een ronde stem. Maar hier zat geen groei in , sorry ,

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 7,5
The Tear Garden -The Running Man 7,5
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 7,0
Midaircondo - Serenade 6,5

5-2-1-2

Deadline 5-4 18.00

24.
The Snake Corps - Look East for Eden 8,2
Leuke “The Sound” vibe. Sterke song

Alles lijkt te kloppen aan deze song: het duistere sfeertje, de orchestratie, die geweldige grafstem,… Aleen jammen van die laatste 4 minuten, ze zouden een pak meer punten krijgen zonder dat deel.

Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 6,5
Het blijft qua basis een goeie song, maar ik mis de stem van Morrissey die toch één van de sterke punten is van The Smiths. Ook is het muzikaal allemaal wat vlakker dan het origineel.

Midaircondo - Serenade 9
Sommige mensen dromen in het Nederlands, anderen in het Engels, Frans, Zweeds, Chinees of weet ik wat nog. Deze Zweedse jongedames dromen blijkbaar in het "triphops". Wat een mooie dromerige track!

6-2-1-3

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden (8,6)
Uitgesproken post-punk die hier en daar wat aan The Smiths doet denken.
The Tear Garden - The Running Man (7,2)
Erg eentonig, maar in combinatie met de mooie opbouw is dat juist een pluspunt.
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby (7,5)
Ik ken het origineel niet, maar hoor overduidelijk dat dit oorspronkelijk van The Smiths is. Ik weet niet zo goed of ik dat als iets positiefs of negatiefs moet zien. Hoe dan ook: Prettig popliedje.
Midaircondo - Serenade (8,3)
Prachtig nummer dat veel oproept, maar ik weet niet zo goed wat. Wegdroommuziek is het.

7-2-1-4

Deadline 5-4 18.00

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Laat ik de knoop ook maar eens doorhakken. Dit zijn mijn nominaties:

Na vier edities geen nominaties te hebben ingediend heb ik nu ineens een uitpuilende keuzelijst. Wat een luxe! Er zitten nummers bij die ik op voorhand volkomen kansloos acht (die nomineer ik puur omdat ik ze zelf onwijs goed vind), maar er zitten ook potentiële finalisten bij. Welke dat zijn bepalen jullie

Gaat volgens mij erg goed met je nominaties koen, ben benieuwd welke kansloos zijn

24.

The Snake Corps - Look East for Eden (8,0)
Typisch jaren 80 sound lekker nummer
The Tear Garden - The Running Man (7,5)
Donker nummer, te lang.
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby (7,2)
Prettig popliedje inderdaad
Midaircondo - Serenade (7,9)
Dreampop, mooi gedaan.

8-2-1-5

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 4,0 (ik houd zeker van new wave maar niet zodra het op The Smiths lijkt)
The Tear Garden -The Running Man 6,5 (donker nummer, heeft wel iets maar nog niet genoeg)
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 5,6 (te simpel wat mij betreft)
Midaircondo - Serenade 7,7 (andere deelnemers omschrijven het prima)

8-3-1-6

Deadline 5-4 18.00

DjFrankie schreef:
(quote)

Gaat volgens mij erg goed met je nominaties koen, ben benieuwd welke kansloos zijn
The Octopus Project was een van die kanslozen, maar die heeft glorieus zijn ladder gewonnen. Maar er komen nog een paar kansloze nummers hoor. Dat beloof ik je.

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 6
The Tear Garden -The Running Man 6
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 7
Midaircondo - Serenade 9

8-3-2-7

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 6
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 6
Midaircondo - Serenade 7,5

- The Snake Corps - Look East for Eden
Het soort standaard wavenummer dat gelukkig elke editie weer wat minder lijkt genomineerd te worden. Ooit zullen we ze weleens allemaal hebben gehad zeker? Ach, slecht is het zeker niet.
- The Tear Garden -The Running Man
Dit veegt dan weer de vloer met standaard. Het sleept zich teneergeslagen verder over de groezelige grond, schuurt langst beschimmelde muren, blijft een paar keer met zijn lederen vest achter roestende spijkers hangen. Het wakker geschud worden onder druilende gitaren versterkt die waas alleen maar.
- Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby
Om weer terug in standaard te rollen. Aangename stem ondersteund met wat poppy gitaren en een dikke 80s-sound, niks nieuws onder de zon.
- Midaircondo - Serenade
Welgekomen briesje tussen al die wavegolven. Meer dan een briesje is het haast ook niet: die vlotte piano, dat winderige gefluit en die subtiel gezongen melodie eroverheen. Eén met de natuur, maar gelukkig niet op de suffe wijze.

8-4-2-8

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 7,5
The Tear Garden -The Running Man 7,8
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 7,0
Midaircondo - Serenade 8,0

8-5-2-9

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 7,8
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It ... 7,3
Midaircondo - Serenade 7,5
Hoewel het te lang duurt gaat het puntje naar The Tear Garden:

9-6-2-9

Deadline 5-4 18.00

24.

The Snake Corps - Look East for Eden 7.4
The Tear Garden -The Running Man 8.3
Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It ... 6.2
Midaircondo - Serenade 7.5

9-7-2-10

Deadline 5-4 18.00

2MY
24. Vreemd, ik vond ze alle vier vanochtend tijdens de eerste beluisterbeurt precies veel beter...

1. The Snake Corps - Look East for Eden 7
2. The Tear Garden -The Running Man 6
3. Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 6
4. Midaircondo - Serenade 6

10-8-2-10

Deadline 5-4 18.00

24.

1. The Snake Corps - Look East for Eden 7
2. The Tear Garden -The Running Man 8,8 (dit nummer is waanzinnig goed!!!)
3. Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 6
4. Midaircondo - Serenade 7,5

10-9-2-11

Deadline 5-4 18.00

24.

1. The Snake Corps - Look East for Eden 8(Bekend bij mij,net als het Flesh on Flesh album)Dit nummer als mijn grijze hersencellen mij niet in de steek laten ,volgens mij ook al eens genomineerd in een ander topic hier op MusicMeter)
2. The Tear Garden -The Running Man 9
3. Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 7
4. Midaircondo - Serenade 7

11-10-2-11

Deadline 5-4 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Midaircondo - Serenade 11 pt gem:7,78
2. The Snake Corps - Look East for Eden 11 pt gem: 7,59
3. The Tear Garden -The Running Man 10 pt gem: 7,48 (hoog gemiddelde)
4. Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It Yet, Baby 2 pt gem: 6,96

DjFrankie (moderator)
We zitten op de helft met een superronde zo te zien qua namen.

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix
Søren Huss - Ambassade
Lard - I wanna be a drug sniffing dog
Cut city – damaged

0-0-0-0

6-4 18.00

Prachtige ronde inderdaad!
De eerste keer dat ik mijn eigen nominatie niet het hoogste cijfer geef.

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix: 8,2
Met een lid van The Walkabouts, een ex Bad Seed en eentje van Come, is deze gelegenheidsband al een tijdje actief. Het debuut vond ik erg sterk (zelfs gekocht), maar de zang van deze uit Mali afkomstige zanger voegt te weinig toe. Niet geheel hun sterkste kant, deze mengeling van Rock met andere culturen. Daar zijn onze The Ex beter in. Jammer, want verder klinkt dit wel goed.

Søren Huss – Ambassade: 10
Deze Saybia zanger klinkt hier meer als Mark Lanegan. Als je na gaat wat hij in een korte tijd heeft mee gemaakt (overlijden van zijn vriendin bij een tragisch ongeluk), dan kun je de toon van het nummer wel begrijpen. Gitzwart. Persoonlijk grijpt mij dit meer dan zijn werk met Saybia. Zeer sterk nummer.

Lard - I wanna be a drug sniffing dog: 8
Lard is gewoon Ministry met Jello Biafra van The Dead Kennedys op zang, en dat hoor je goed terug in dit nummer. Suicide, maar dan het tempo verdrievoudigd. Ik blijf dit voornamelijk grappige muziek vinden, maar de eerste twee albums van Ministry klinken voor mij een stuk interessanter. Niet te vergelijken met het latere muzikale geweld.

Cut city – damaged: 9
Cut City uit Zweden klinkt natuurlijk als Joy Division, maar dan zonder geheel zwaarmoedig te klinken. De zanger probeert het wel, maar gelukkig lukt het hem niet helemaal. Gelukkig maar, hierdoor heeft het uiteindelijk iets eigens. Maar Love Will Tears Us Apart hoor je er duidelijk door heen. Te Duidelijk misschien, maar ik stoor mij hier niet aan.

0-1-0-1

6-4 18.00

DjFrankie (moderator)
25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 9 Ik heb dus de 2de Dirtmusic, dit komt van de 3de. Ik vind juist de malinese zangeres een absolute toevoeging. Dit nummer rockt en swingt aan alle kanten
Søren Huss - Ambassade 7,8 Hoe droevig kan een nummer klinken. Het druipt hier vanaf ondanks dat ik de deense taal niet machtig ben. Goed nummer
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 7,9 Ook hier heb ik een ander album van, Biafra's stem onmiskenbaar maar zoals Deric terecht opmerkt meer richting Ministry. Punkrockt lekker weg. Allec droevenis van het vorige nummer wordt hier weggejaagt, heb altijd al een zwak voro die man gehad, puntje voor Jello.
Cut city – Damaged 7,8 En deze plaat heb ik zelf, ik vind dit niet het beste nummer van die plaat. Manoeuvres en Like Ashes vindt ik persoonlijk sterker. Interpol ligt hier trouwens dik bovenop

1-1-1-1

6-4 18.00

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 7,8
Søren Huss - Ambassade 7,5
Lard - I wanna be a drug sniffing dog 8,5
Cut city – damaged 7,8
Puntje voor Dirtmusic

2-1-2-1

6-4 18.00

11iS
25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix - 5,5
Søren Huss - Ambassade - 10,0
Lard - I wanna be a drug sniffing dog - 6,0
Cut city – damaged - 8,5

02-02-02-02

6-4 18.00

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix - 8,5

Heerlijk warme woestijnmuziek. Uit Mali komt echt zoveel moois.

Søren Huss - Ambassade - 7

Ja de emotie is duidelijk te horen ook al versta je er niets van. Maar dit is dan weer niet zo mijn kopje thee.

Lard - I wanna be a drug sniffing dog - 9,5

Dead Kennedys meet Ministry. Heerlijk gas erop een gaan. Ik vind overigens Ministry hun oude werk minder fijn dan het latere werk. Met name The Land Of Rape And Honey, The Mind Is A Terrible Thing To Taste en Psalm 69 vind ik ernstig prettig werk.

Cut city – damaged - 6

Ja ik snap de verwijzingen naar Joy Division en Interpol ik zou zeggen er ligt ook wel een theelepeltje Editors bij. Maar het is toch echt van een minder niveau dan alle drie deze bands kunnen. Joy Division is voor mij sowieso buitencategorie. Leuk geprobeerd maar het overtuigd mij niet. Stem van de zanger klinkt ook niet geloofwaardig.

3-2-3-2

6-4 18.00

25.

Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix: 8,7
Nummer met een heerlijke drive. Dit swingt langs alle kanten. Ik moest even wennen aan m.n. het stemgeluid van deze Malinese zangeres, maar hoe meer ik dit hoor, hoe beter ik het vind. Dit kan nog wel eens gaan doorgroeien naar een nog hoger cijfer.

Søren Huss – Ambassade: 10
Prachtig donker nummer van Soren Huss. Op 1 of andere manier stoort het Deens en het feit dat ik de tekst dus niet ken, me totaal niet. De emotie komt over en daar gaat het om. Veel beter dan z’n laatste Saybia werk, dus zolang Soren solo zulke prachtige muziek blijft maken hoeft er voor mij ook geen 4e Saybia album te komen.

Lard - I wanna be a drug sniffing dog: 8,2
Het is hiervoor al gezegd, dit is Ministry met Jello Biafra op zang. Ik heb hier wel een zwak voor. Heerlijk punkrock nummer, maar zit helaas in een giga sterke ladder waardoor de punten aan hen voorbij gaan.

Cut city – damaged: 7,0
Postpunk, soort van Interpol meets Joy Division inderdaad. Alleen mis ik daardoor wel een beetje eigen geluid. Daarnaast vind ik ook de zanger niet super.

4-3-3-2

6-4 18.00

2MY
25.

1. Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 8
2. Søren Huss - Ambassade 7
3. Lard - I wanna be a drug sniffing dog 6,5
4. Cut city – damaged 6,3

5-4-3-2

6-4 18.00

25.

1. Dirtmusic feat. Aminata Wassidjé Traoré - La Paix (9,0)
Weer zo'n typische alt 152- ontdekking! Heerlijk nummer, toffe zangeres, etc.

2. Søren Huss - Ambassade (7,0)
Hier verwachtte ik weinig van, omdat Saybia totaal niet mijn ding is. Het valt me toch prima mee, het nummer breekt halverwege mooi open.

3. Lard - I wanna be a drug sniffing dog (8,2)
Precies wat je mag verwachten gezien de bezetting van deze band. Lekker raggen, aanstekelijk nummer.

4. Cut city – damaged (6,5)
Toch wel heel erg een uptempo versie van JD's Insight. Klinkt op zich niet verkeerd, maar ik mis de emotie van het 'origineel' en sowieso een eigen smoel.

6-4-4-2

Deadline 6-4 18.00

25.

1. Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix 7,2
2. Søren Huss - Ambassade 7
3. Lard - I wanna be a drug sniffing dog 7,3
4. Cut city – damaged 7,3

6-4-5-3

6-4 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.