Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2014, 00:57 uur
44.
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 6,5
Elefant - Lolita 7,3
Soma Sema - Under Waves 8,2
De Bossen - Speed Queen 7,5
5-5-5-1
Deadline 25-4 18.00
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 6,5
Elefant - Lolita 7,3
Soma Sema - Under Waves 8,2
De Bossen - Speed Queen 7,5
5-5-5-1
Deadline 25-4 18.00
0
geplaatst: 25 april 2014, 02:55 uur
44.
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 8,0
Elefant - Lolita 7,0
Soma Sema - Under Waves 6,0
De Bossen - Speed Queen 6,5
6-6-5-1
Deadline 25-4 18.00
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 8,0
Elefant - Lolita 7,0
Soma Sema - Under Waves 6,0
De Bossen - Speed Queen 6,5
6-6-5-1
Deadline 25-4 18.00
0
geplaatst: 25 april 2014, 10:25 uur
44.
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 6
Dit bevindt zich ergens in het spectrum tussen hardrock en sonic youth. Te veel aan de hardrockkant om te overtuigen.
Elefant – Lolita 8,4
Straffe poprock, leuk en melodieus. De britpop invloed maakt het af
Soma Sema - Under Waves 8,5
Donkere electro is altijd leuk. Het behoudt zijn sfeertje zonder saai te worden.
De Bossen - Speed Queen 8,3
Leuke Breeders-achtige punk, je zou er spontaan van gaan pogoen
6-7-6-1
Deadline 25-4 18.00
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 6
Dit bevindt zich ergens in het spectrum tussen hardrock en sonic youth. Te veel aan de hardrockkant om te overtuigen.
Elefant – Lolita 8,4
Straffe poprock, leuk en melodieus. De britpop invloed maakt het af
Soma Sema - Under Waves 8,5
Donkere electro is altijd leuk. Het behoudt zijn sfeertje zonder saai te worden.
De Bossen - Speed Queen 8,3
Leuke Breeders-achtige punk, je zou er spontaan van gaan pogoen
6-7-6-1
Deadline 25-4 18.00
0
geplaatst: 25 april 2014, 16:08 uur
44.
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget (8,5)
Een hard en gemeen nummer. Gewoon heel erg gaaf.
Elefant – Lolita (8,5)
Ook behoorlijk stevige rock, maar dan op de een of andere manier ontzettend toegankelijk.
Soma Sema - Under Waves (8,3)
Van zo'n beklemmende sfeer houd ik wel. Losbarsten doet het nummer helaas niet.
De Bossen - Speed Queen (6,5)
Aardig liedje met weinig om het lijf én een vervelende stem.
7-8-6-1
Deadline 25-4 18.00
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget (8,5)
Een hard en gemeen nummer. Gewoon heel erg gaaf.
Elefant – Lolita (8,5)
Ook behoorlijk stevige rock, maar dan op de een of andere manier ontzettend toegankelijk.
Soma Sema - Under Waves (8,3)
Van zo'n beklemmende sfeer houd ik wel. Losbarsten doet het nummer helaas niet.
De Bossen - Speed Queen (6,5)
Aardig liedje met weinig om het lijf én een vervelende stem.
7-8-6-1
Deadline 25-4 18.00
0
geplaatst: 25 april 2014, 17:00 uur
44.
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget (7,0)
Behoorlijk stevig nummer maar wel melodieus. Kan het wel hebben maar weet niet of het genoeg is voor de eindoverwinning alhier. Ik heb dit genre al een paar jaar geleden als afgehandeld beschouwd.
Elefant – Lolita (7,4)
Iets minder stevig, en daardoor wellicht wat leuker voor mij. Maar verder te weinig onderscheidend om er meer werk van te maken.
Soma Sema - Under Waves
Het blijkt eens maar weer dat het helemaal niet makkelijk is om fijne muziek te combineren met een fijne stem. Jammer, want het nummer begon lekker, maar de bewerkte zang is ronduit lelijk. (6,8)
De Bossen - Speed Queen (7,8)
O? Haha, met zo'n tussenstand verwacht je niet het lekkerste nummer zo aan het eind van dit rijtje. Een lekker tegendraads nummertje; een stem die er lekker tegenin gaat. Fijn koortje. Een bandje wat je zo in een hoek van een cafe op de hoek van de straat kan aantreffen en met een paar biertjes op enorm uit je dak kan gaan. Als je de volgende ochtend wakker wordt heb je een glimlach om je lippen, want wat was dat een gezellige avond. Die avonden zijn vaak memorabeler dan een stadionconcert van een band die al 30 jaar meegaat.
7-9-6-2
Deadline 25-4 18.00
The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget (7,0)
Behoorlijk stevig nummer maar wel melodieus. Kan het wel hebben maar weet niet of het genoeg is voor de eindoverwinning alhier. Ik heb dit genre al een paar jaar geleden als afgehandeld beschouwd.
Elefant – Lolita (7,4)
Iets minder stevig, en daardoor wellicht wat leuker voor mij. Maar verder te weinig onderscheidend om er meer werk van te maken.
Soma Sema - Under Waves
Het blijkt eens maar weer dat het helemaal niet makkelijk is om fijne muziek te combineren met een fijne stem. Jammer, want het nummer begon lekker, maar de bewerkte zang is ronduit lelijk. (6,8)
De Bossen - Speed Queen (7,8)
O? Haha, met zo'n tussenstand verwacht je niet het lekkerste nummer zo aan het eind van dit rijtje. Een lekker tegendraads nummertje; een stem die er lekker tegenin gaat. Fijn koortje. Een bandje wat je zo in een hoek van een cafe op de hoek van de straat kan aantreffen en met een paar biertjes op enorm uit je dak kan gaan. Als je de volgende ochtend wakker wordt heb je een glimlach om je lippen, want wat was dat een gezellige avond. Die avonden zijn vaak memorabeler dan een stadionconcert van een band die al 30 jaar meegaat.
7-9-6-2
Deadline 25-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 april 2014, 18:07 uur
uitslag: nu slechts 12 deelnemers 
1 Elefant - Lolita 9 pt gem: 7,77
2 The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 7 pt gem: 7,65
3 Soma Sema - Under Waves 6 pt gem: 7,56
4 De Bossen - Speed Queen 2 pt gem: 7,03

1 Elefant - Lolita 9 pt gem: 7,77
2 The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget 7 pt gem: 7,65
3 Soma Sema - Under Waves 6 pt gem: 7,56
4 De Bossen - Speed Queen 2 pt gem: 7,03
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 april 2014, 18:07 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns
Thursday - Autumn Leaves Revisited
Bodychoke - Control
Stealing Sheep - Shut Eye
0-0-0-0
Deadline: 26-4 18.00
Bodychoke - Control
0-0-0-0
0
geplaatst: 25 april 2014, 18:19 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,3
Bij de eerste tonen en de kille uitstraling van de vrouw op de hoes verwacht je te maken te hebben met een Zweedse Anne Clark. Dat is niet helemaal het geval. Ze klinkt meer als een bibberige Bjork, maar dan zonder het fee achtige, speelse in haar stem. Maar niet geheel verkeerd.
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 7,5
Waarom moet die zang zo gemixt zijn tussen die elektronica en uithalende gitaren, dan versta je er toch geen fuck van. Dit klinkt als een huilerige, wat softere variant op Nine Inch Nails. Die zanger zal wel zo’n emo zijn, waarbij net zijn kanarie Geeltje is overleden. Kom op zeg; wees een man! De muziek is verder echter wel om aan te horen. Ergens in de verte hoor je Tool en die band van die zanger die ook een Oscar heeft gewonnen, iets van een halve minuut verwijdert van Mars; of zoiets.
Bodychoke – Control: 8,8
Dit heeft iets duisters in zich. De zang lijkt in de verte op Rammstein en Laibach, maar zou ook My Dying Bride zijn. Van mij had de zang een meer overheersende rol mogen spelen, want die voegt wel degelijk iets toe aan het geheel. Leuk dat hij halverwege echt kwaad gaat klinken, dan gaat het weer meer richting Ministry.
Stealing Sheep - Shut Eye: 7
Deze folksmuziek doet wat Oosters aan. Het lijkt net alsof ik dit nummer ergens van ken. Als je dan inderdaad de band op zoekt, dan krijg ik de indruk dat we hier te maken hebben met een Britse Treble. Al zaten er bij onze Treble 2 mooie zangeressen bij, en maar een boze stiefzusters. Hier alleen maar boze stiefzusters. Mij te vrolijk allemaal, en dat kan alleen een The Polyphonic Spree op niveau.
0-1-1-0
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,3
Bij de eerste tonen en de kille uitstraling van de vrouw op de hoes verwacht je te maken te hebben met een Zweedse Anne Clark. Dat is niet helemaal het geval. Ze klinkt meer als een bibberige Bjork, maar dan zonder het fee achtige, speelse in haar stem. Maar niet geheel verkeerd.
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 7,5
Waarom moet die zang zo gemixt zijn tussen die elektronica en uithalende gitaren, dan versta je er toch geen fuck van. Dit klinkt als een huilerige, wat softere variant op Nine Inch Nails. Die zanger zal wel zo’n emo zijn, waarbij net zijn kanarie Geeltje is overleden. Kom op zeg; wees een man! De muziek is verder echter wel om aan te horen. Ergens in de verte hoor je Tool en die band van die zanger die ook een Oscar heeft gewonnen, iets van een halve minuut verwijdert van Mars; of zoiets.
Bodychoke – Control: 8,8
Dit heeft iets duisters in zich. De zang lijkt in de verte op Rammstein en Laibach, maar zou ook My Dying Bride zijn. Van mij had de zang een meer overheersende rol mogen spelen, want die voegt wel degelijk iets toe aan het geheel. Leuk dat hij halverwege echt kwaad gaat klinken, dan gaat het weer meer richting Ministry.
Stealing Sheep - Shut Eye: 7
Deze folksmuziek doet wat Oosters aan. Het lijkt net alsof ik dit nummer ergens van ken. Als je dan inderdaad de band op zoekt, dan krijg ik de indruk dat we hier te maken hebben met een Britse Treble. Al zaten er bij onze Treble 2 mooie zangeressen bij, en maar een boze stiefzusters. Hier alleen maar boze stiefzusters. Mij te vrolijk allemaal, en dat kan alleen een The Polyphonic Spree op niveau.
0-1-1-0
0
geplaatst: 25 april 2014, 22:58 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,0
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 5,0
Bodychoke – Control: 4,0
Stealing Sheep - Shut Eye: 7,0
1-1-1-1
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,0
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 5,0
Bodychoke – Control: 4,0
Stealing Sheep - Shut Eye: 7,0
1-1-1-1
0
geplaatst: 25 april 2014, 23:20 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,1
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 6,5
Bodychoke – Control: 5,0
Stealing Sheep - Shut Eye: 6,2
2-2-1-1
Deadline: 26-4 18.00 [/quote]
Karin Park - Thousand Loaded Guns: 7,1
Thursday - Autumn Leaves Revisited: 6,5
Bodychoke – Control: 5,0
Stealing Sheep - Shut Eye: 6,2
2-2-1-1
Deadline: 26-4 18.00 [/quote]
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 april 2014, 11:31 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 8 Prima nummer, grooved lekker, zowel voor de wavers als discostampers, Bjork stem past hier ook bij.
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,7 Geen cliche standaard nummer inderdaad, zit van alles in van Sigur Ros tot Black Mountain.
Bodychoke - Control 8 Heerlijk alternatief nummer zulke muziek is heerlijk vol dramatiek en gedrevenheid
Stealing Sheep - Shut Eye 7 Folky nummer, vind echter de samenzang niet sterk, kunnen ze aan Haim of Bells of Youth beter een voorbeeld nemen.
3-2-2-1
Karin Park - Thousand Loaded Guns 8 Prima nummer, grooved lekker, zowel voor de wavers als discostampers, Bjork stem past hier ook bij.
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,7 Geen cliche standaard nummer inderdaad, zit van alles in van Sigur Ros tot Black Mountain.
Bodychoke - Control 8 Heerlijk alternatief nummer zulke muziek is heerlijk vol dramatiek en gedrevenheid
Stealing Sheep - Shut Eye 7 Folky nummer, vind echter de samenzang niet sterk, kunnen ze aan Haim of Bells of Youth beter een voorbeeld nemen.
3-2-2-1
0
geplaatst: 26 april 2014, 11:36 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns (9,0)
Spannende electronica met geweldige melodielijnen. Haar ongepolijste stem maakt het af.
Thursday - Autumn Leaves Revisited (6,9)
Behoedzaam opbouwend naar meerdere tussentijdse uitbarstingen, maar toch gaat dit nummer vrij ongemerkt voorbij.
Bodychoke - Control (7,1)
Erg gave muziek met uiteindelijk toch best sterke zang. Dat schreeuwerige zet de muziek echt kracht bij.
Stealing Sheep - Shut Eye (7,8)
Leuk liedje dat muzikaal veel rijker wordt dan de eerste minuut doet vermoeden. Mooie stem ook.
4-2-2-2
Karin Park - Thousand Loaded Guns (9,0)
Spannende electronica met geweldige melodielijnen. Haar ongepolijste stem maakt het af.
Thursday - Autumn Leaves Revisited (6,9)
Behoedzaam opbouwend naar meerdere tussentijdse uitbarstingen, maar toch gaat dit nummer vrij ongemerkt voorbij.
Bodychoke - Control (7,1)
Erg gave muziek met uiteindelijk toch best sterke zang. Dat schreeuwerige zet de muziek echt kracht bij.
Stealing Sheep - Shut Eye (7,8)
Leuk liedje dat muzikaal veel rijker wordt dan de eerste minuut doet vermoeden. Mooie stem ook.
4-2-2-2
0
geplaatst: 26 april 2014, 13:03 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 9,0
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,0
Bodychoke - Control 5,0
Stealing Sheep - Shut Eye 7,5
5-2-2-3
Karin Park - Thousand Loaded Guns 9,0
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,0
Bodychoke - Control 5,0
5-2-2-3
0
geplaatst: 26 april 2014, 13:09 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 6
Thursday - Autumn Leaves Revisited 6,5
Bodychoke - Control 7
Stealing Sheep - Shut Eye 7
5-2-3-4
Karin Park - Thousand Loaded Guns 6
Thursday - Autumn Leaves Revisited 6,5
Bodychoke - Control 7
Stealing Sheep - Shut Eye 7
5-2-3-4
0
geplaatst: 26 april 2014, 13:28 uur
45.
Zowaar een nominatie die ik reeds ken. Fijne electronica met dat specifieke Scandinavische accent wat mij totaal niet stoort. (7,5)
Prima rock, maar onvoldoende onderscheidend. (6,8)
Bodychoke – Control
Het plaatje op youtube verried al een beetje waar het naartoe ging. Ver weg van wat ik leuk vind. (4,0)
Van zo'n plaatje word ik stante pede vrolijk! Heerlijke instrumentatie en dito refreintje om helemaal los op te gaan. Of bij volksdansen of als laatste nummer in het cafe voor sluitingstijd zodat iedereen nog even los kan gaan! (9,2)
6-2-3-5
Zowaar een nominatie die ik reeds ken. Fijne electronica met dat specifieke Scandinavische accent wat mij totaal niet stoort. (7,5)
Prima rock, maar onvoldoende onderscheidend. (6,8)
Bodychoke – Control
Het plaatje op youtube verried al een beetje waar het naartoe ging. Ver weg van wat ik leuk vind. (4,0)
Van zo'n plaatje word ik stante pede vrolijk! Heerlijke instrumentatie en dito refreintje om helemaal los op te gaan. Of bij volksdansen of als laatste nummer in het cafe voor sluitingstijd zodat iedereen nog even los kan gaan! (9,2)
6-2-3-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 april 2014, 15:00 uur
Ik ben zo naar Queensday met Eagulls, Sleepy Sun, Cheatahs en Popstrangers dus ben om 18.00 niet online voor de volgende battle.
0
geplaatst: 26 april 2014, 15:20 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7,5
Thursday - Autumn Leaves Revisited 6
Bodychoke - Control 6
7-2-3-6
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7,5
Thursday - Autumn Leaves Revisited 6
Bodychoke - Control 6
7-2-3-6
0
geplaatst: 26 april 2014, 17:23 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7,8
Boem die komt lekker binnen. Kan liggen aan de geweldige stapnacht vol dansen die ik achter de rug heb en ik nog in een soort van party stand sta. Lekker nummer in ieder geval.
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,2
Lekker nummer met mooie opbouw erin.
Bodychoke - Control 9,5
Yesss wat een heerlijkheid is dit. I like it. Ik hoor hier een snufje Swans in.
Stealing Sheep - Shut Eye 7,4
Dit begint heel erg leuk maar gedurende het liedje gaat het stemmetje me een klein beetje tegen staan.
8-2-4-6
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7,8
Boem die komt lekker binnen. Kan liggen aan de geweldige stapnacht vol dansen die ik achter de rug heb en ik nog in een soort van party stand sta. Lekker nummer in ieder geval.
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,2
Lekker nummer met mooie opbouw erin.
Bodychoke - Control 9,5
Yesss wat een heerlijkheid is dit. I like it. Ik hoor hier een snufje Swans in.
Stealing Sheep - Shut Eye 7,4
Dit begint heel erg leuk maar gedurende het liedje gaat het stemmetje me een klein beetje tegen staan.
8-2-4-6
0
geplaatst: 26 april 2014, 17:24 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,5
Bodychoke - Control 7,8
Stealing Sheep - Shut Eye 8
8-2-5-7
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7,5
Bodychoke - Control 7,8
Stealing Sheep - Shut Eye 8
8-2-5-7
0
geplaatst: 26 april 2014, 17:25 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7.5
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7.3
Bodychoke - Control 7.8
Stealing Sheep - Shut Eye 7.0
9-2-5-6
Karin Park - Thousand Loaded Guns 7.5
Thursday - Autumn Leaves Revisited 7.3
Bodychoke - Control 7.8
Stealing Sheep - Shut Eye 7.0
9-2-5-6
0
geplaatst: 26 april 2014, 17:43 uur
45.
Karin Park - Thousand Loaded Guns 10
Je kan dit maar met 1 iets vergelijken en dat is The Knife. Als dat het geval is, zal ik er snel voor vallen. En dan nog zo geweldig dansbaar! Wat zit er in Zweden (en de rest van Scandinavië) toch in dat water dat aanzet tot leuke electropop?
Thursday - Autumn Leaves Revisited 10
De perfecte combinatie tussen de emo van Thursday, waar ik sowieso al van houd, met een ferm vleugje postrock. Episch lijkt mij de gepaste term voor deze song.
Bodychoke - Control 5
Nogal saai, kan er niet veel meer over zeggen.
Stealing Sheep - Shut Eye 8,3
Leuke folky pop met een opzwepende, voortstuwende drum
10-3-6-7
Karin Park - Thousand Loaded Guns 10
Je kan dit maar met 1 iets vergelijken en dat is The Knife. Als dat het geval is, zal ik er snel voor vallen. En dan nog zo geweldig dansbaar! Wat zit er in Zweden (en de rest van Scandinavië) toch in dat water dat aanzet tot leuke electropop?
Thursday - Autumn Leaves Revisited 10
De perfecte combinatie tussen de emo van Thursday, waar ik sowieso al van houd, met een ferm vleugje postrock. Episch lijkt mij de gepaste term voor deze song.
Bodychoke - Control 5
Nogal saai, kan er niet veel meer over zeggen.
Stealing Sheep - Shut Eye 8,3
Leuke folky pop met een opzwepende, voortstuwende drum
10-3-6-7
0
geplaatst: 26 april 2014, 18:13 uur
Uitslag bij 13 deelnemers:
1. Karin Park - Thousand Loaded Guns 10 pt gem: 7,75
2. Stealing Sheep - Shut Eye 7 pt gem: 7,45
3. Bodychoke - Control 6 pt gem: 6,54
4. Thursday - Autumn Leaves Revisited 3 pt gem: 7,07
1. Karin Park - Thousand Loaded Guns 10 pt gem: 7,75
2. Stealing Sheep - Shut Eye 7 pt gem: 7,45
3. Bodychoke - Control 6 pt gem: 6,54
4. Thursday - Autumn Leaves Revisited 3 pt gem: 7,07
0
geplaatst: 26 april 2014, 18:14 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl
Salif Keita - Da
The Muffs - Oh Nina
Foetus - Time Marches on
0-0-0-0
Deadline: 27-4 18.00
Teleman - Steam Train Girl
Salif Keita - Da
The Muffs - Oh Nina
Foetus - Time Marches on
0-0-0-0
0
geplaatst: 26 april 2014, 18:18 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl 8
Klinkt heel erg naar John Watts van Fischer Z.
Salif Keita - Da 7,8
The Muffs - Oh Nina 7,5
Foetus - Time Marches on 9,5
Alweer een nummer van Foetus? Die kennen we hier toch zo langzamerhand wel.
1-0-0-1
Teleman - Steam Train Girl 8
Klinkt heel erg naar John Watts van Fischer Z.
Salif Keita - Da 7,8
The Muffs - Oh Nina 7,5
Foetus - Time Marches on 9,5
Alweer een nummer van Foetus? Die kennen we hier toch zo langzamerhand wel.
1-0-0-1
0
geplaatst: 26 april 2014, 19:18 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl: 6,5
Wel leuk die ruimtegeluiden, en dan een zanger die net met zijn zang onder die van Supertramp komt. Een beetje in de stijl van Goldfrapps Supernature, maar dan met een zanger. Er zit trouwens hetzelfde melodietje in als in A Ton Of Love van Editors, maar dan moet je wel goed luisteren.
Salif Keita – Da: 7,5
Toevallig tipte een user, die hier op de site actief is mij pas geleden deze artiest. Iemand die niet actief is bij dit topic, dus ben ik hier wel benieuwd naar. Een prima nummer met mogelijkheden. Gooi er een sensuele mix onder met hier en daar een hijgende vrouwtje met een Duits accent, en noem het Enigma. Klinkt wel lekker.
The Muffs - Oh Nina: 7
Dit is wel grappig. Heeft nog wel de uitstraling van een demo, deze mix tussen Blondie, Ramones en Hole. Maar die schreeuw er tussendoor is mij net teveel Over the Top. Maar als ze wilt, dan moet ze gewoon blijven schreeuwen, mij boeit het verder niet.
Foetus - Time Marches on: 8
Jim Thirlwell doet waar hij zin in heeft. Niet altijd pakt dit voor mij even goed uit. Ik heb een album van Steroid Maximus waar hij met een big band op een jazzy manier de wereldmuziek op zijn kop zet. Hier heb ik minder mee. Foetus kan ik in zijn algemeen goed waarderen, al snapte ik zijn Las Vegas uiterlijk en muziek ten tijden van Gash niet helemaal. En juist toen zag ik hem live. Here Comes the Rain van Hide uit 2010 deed al eerder mee, die vond ik prachtig. Deze vind ik redelijk geslaagd te noemen.
1-1-0-2
Teleman - Steam Train Girl: 6,5
Wel leuk die ruimtegeluiden, en dan een zanger die net met zijn zang onder die van Supertramp komt. Een beetje in de stijl van Goldfrapps Supernature, maar dan met een zanger. Er zit trouwens hetzelfde melodietje in als in A Ton Of Love van Editors, maar dan moet je wel goed luisteren.
Salif Keita – Da: 7,5
Toevallig tipte een user, die hier op de site actief is mij pas geleden deze artiest. Iemand die niet actief is bij dit topic, dus ben ik hier wel benieuwd naar. Een prima nummer met mogelijkheden. Gooi er een sensuele mix onder met hier en daar een hijgende vrouwtje met een Duits accent, en noem het Enigma. Klinkt wel lekker.
The Muffs - Oh Nina: 7
Dit is wel grappig. Heeft nog wel de uitstraling van een demo, deze mix tussen Blondie, Ramones en Hole. Maar die schreeuw er tussendoor is mij net teveel Over the Top. Maar als ze wilt, dan moet ze gewoon blijven schreeuwen, mij boeit het verder niet.
Foetus - Time Marches on: 8
Jim Thirlwell doet waar hij zin in heeft. Niet altijd pakt dit voor mij even goed uit. Ik heb een album van Steroid Maximus waar hij met een big band op een jazzy manier de wereldmuziek op zijn kop zet. Hier heb ik minder mee. Foetus kan ik in zijn algemeen goed waarderen, al snapte ik zijn Las Vegas uiterlijk en muziek ten tijden van Gash niet helemaal. En juist toen zag ik hem live. Here Comes the Rain van Hide uit 2010 deed al eerder mee, die vond ik prachtig. Deze vind ik redelijk geslaagd te noemen.
1-1-0-2
0
geplaatst: 26 april 2014, 19:35 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl: 7,5
Salif Keita – Da: 6,5
The Muffs - Oh Nina: 7,0
Foetus - Time Marches on: 5,5
2-1-1-2
Teleman - Steam Train Girl: 7,5
Salif Keita – Da: 6,5
The Muffs - Oh Nina: 7,0
Foetus - Time Marches on: 5,5
2-1-1-2
0
geplaatst: 27 april 2014, 08:47 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl 7,5
Salif Keita - Da 8,5
The Muffs - Oh Nina 8
Foetus - Time Marches on 8,8
2-2-1-3
Teleman - Steam Train Girl 7,5
Salif Keita - Da 8,5
The Muffs - Oh Nina 8
Foetus - Time Marches on 8,8
2-2-1-3
0
geplaatst: 27 april 2014, 08:54 uur
46.
Teleman - Steam Train Girl 7,0 (goed nummer)
Salif Keita - Da 9,3 (lekker nummer van Salif Keita, muziekheld in Afrika)
The Muffs - Oh Nina 5,5 (niks nieuws)
Foetus - Time Marches on 7,8 (klinkt lekker)
2-3-1-4
Teleman - Steam Train Girl 7,0 (goed nummer)
Salif Keita - Da 9,3 (lekker nummer van Salif Keita, muziekheld in Afrika)
The Muffs - Oh Nina 5,5 (niks nieuws)
Foetus - Time Marches on 7,8 (klinkt lekker)
2-3-1-4
0
geplaatst: 27 april 2014, 10:21 uur
46.
1. Teleman - Steam Train Girl 8
2. Salif Keita - Da 7,5
3. The Muffs - Oh Nina 6,5
4. Foetus - Time Marches on 7,4
1. Teleman - Steam Train Girl // De zanger van Fischer Z als gastzanger op een album van Moby dat geproduceerd is door de mannen van Air. Ofzoiets. Klinkt erg leuk, tof refrein enzo. Jammer dat er geen plek was voor een of andere climax, maar dat hoort in de categorie muggenzifterij.
2. Salif Keita - Da // Het doet wat aan als zuiderse muziek met een lounge-riedel en een Boney M-instrumentje erbij. Klinkt verrassend en minder 'duf' dan ik me herinner van de meeste mij-bekende Afrikaanse muziek. Alvast mijn excuses als deze voorzichtig geponeerde stelling toch iemand een ongemakkelijk gevoel zou geven of als kwetsend zou kunnen overkomen. Onthou in dat geval maar gewoon dat ik het wel een leuk nummer vind
3. The Muffs - Oh Nina // Jah, waarom schreeuwt ze zo gigantisch veel? Even de studio-versie ook beluisterd, die klinkt veel frisser (misschien minder de bedoeling bij punk?) maar er wordt evenveel in geschreeuwd helaas. Zonder dat best wel oke.
4. Foetus - Time Marches on // Het lijkt of ze alle sporen op elkaar hebben geperst tot 1 geluidsbrok, wat mij wat onaangenaam overkomt. De rustigere momenten met de bedoeld-niet-geschoold-lijkende zang zijn wel oke. En het flardje Eve of the War-achtig ertussen past wonderwel.
3-4-1-4
1. Teleman - Steam Train Girl 8
2. Salif Keita - Da 7,5
3. The Muffs - Oh Nina 6,5
4. Foetus - Time Marches on 7,4
1. Teleman - Steam Train Girl // De zanger van Fischer Z als gastzanger op een album van Moby dat geproduceerd is door de mannen van Air. Ofzoiets. Klinkt erg leuk, tof refrein enzo. Jammer dat er geen plek was voor een of andere climax, maar dat hoort in de categorie muggenzifterij.
2. Salif Keita - Da // Het doet wat aan als zuiderse muziek met een lounge-riedel en een Boney M-instrumentje erbij. Klinkt verrassend en minder 'duf' dan ik me herinner van de meeste mij-bekende Afrikaanse muziek. Alvast mijn excuses als deze voorzichtig geponeerde stelling toch iemand een ongemakkelijk gevoel zou geven of als kwetsend zou kunnen overkomen. Onthou in dat geval maar gewoon dat ik het wel een leuk nummer vind
3. The Muffs - Oh Nina // Jah, waarom schreeuwt ze zo gigantisch veel? Even de studio-versie ook beluisterd, die klinkt veel frisser (misschien minder de bedoeling bij punk?) maar er wordt evenveel in geschreeuwd helaas. Zonder dat best wel oke.
4. Foetus - Time Marches on // Het lijkt of ze alle sporen op elkaar hebben geperst tot 1 geluidsbrok, wat mij wat onaangenaam overkomt. De rustigere momenten met de bedoeld-niet-geschoold-lijkende zang zijn wel oke. En het flardje Eve of the War-achtig ertussen past wonderwel.
3-4-1-4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.