MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
46.

Teleman - Steam Train Girl (7,0)
Het intro is verrukkelijk en het hele liedje is best leuk, maar het klinkt wel een beetje suf en stoffig.
Salif Keita - Da (6,5)
Zeker niet mijn muziek, maar dit luistert toch erg makkelijk weg. En het is nog best prettig ook.
The Muffs - Oh Nina (7,0)
Een beetje eentonig, maar een lekker potje rock is het zeker. De studioversie klinkt wel een pak beter.
Foetus - Time Marches on (6,8)
Ook dit is weer gewoon een aardig nummer, maar lang bijblijven zal het me niet.

4-4-2-4

Deadline: 27-4 18.00

DjFrankie (moderator)
46.

Teleman - Steam Train Girl 7,8 Idd 2MY & Justus18 John Watts met een Kraftwerk popnummer. Ligt bijzonder hitgevoelig in het oor, en blijft ook nog hangen.
Salif Keita - Da 7,5 Prettige africaanse pop, bijzonder swingend geheel.
The Muffs - Oh Nina 7,5 Opgefokte Blondie uit de beginperiode met rood haar en Bill Gates op gitaar, lekker in het gehoor liggende rock, met Coutney Love uithalen
Foetus - Time Marches on 7,7 Altijd knap wat Thirwell presteerd, nooit hetzelfde altijd anders, nu copleet met klokken. Leuk nummer.

5-4-2-5

46.

Teleman - Steam Train Girl 7,5
Salif Keita - Da 7,5
The Muffs - Oh Nina 5,5
Foetus - Time Marches on 7,0

6-5-2-5

46.

Teleman - Steam Train Girl 7
Salif Keita - Da 7,2
The Muffs - Oh Nina 7,5
Foetus - Time Marches on 7,8

6-5-3-6

46.

Teleman - Steam Train Girl 8,0
Salif Keita - Da 7,5
The Muffs - Oh Nina 6,0
Foetus - Time Marches on 7,0

7-6-3-6

46.

Teleman - Steam Train Girl 7,5
Ik hoor hier ook wel wat van Fischer Z in.
Salif Keita - Da 7,5
Prima nummer, goede vibe.
The Muffs - Oh Nina 5,5
Dat geschreeuw hoeft niet voor mij.
Foetus - Time Marches on 7,2
Aardig nummer.

8-7-3-6

Deadline: 27-4 18.00.

46.

Teleman - Steam Train Girl (7,5)
Salif Keita - Da (7,0)
The Muffs - Oh Nina (7,2)
Foetus - Time Marches on (6,2)

9-7-4-6 (incl punt Papartis)

46.

Teleman - Steam Train Girl 7,7
Snufje Fischer Z inderdaad, mooi gedegen popnummer met voldoende spanningsboog.

Salif Keita - Da 7
Lekkere wereldmuziek. Ik hou er wel van maar het blijft bij mij nooit echt beklijven.

The Muffs - Oh Nina 7,8
Een heerlijke ongepolijste brok energie. Jammer dat er niet voor de studioversie gekozen is want die vind ik nog beter.

Foetus - Time Marches on 9,2
Heerlijk en bijzonder spannend nummer. Thirwell is Meister!

9-7-5-7

46.

Teleman - Steam Train Girl 7.5
Salif Keita - Da 6.8
The Muffs - Oh Nina 7.7
Foetus - Time Marches on 8.1

9-7-6-8

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Teleman - Steam Train Girl 9 pt gem: 7,47
2 Foetus - Time Marches on 8 pt gem: 7,6
3 Salif Keita - Da 7 pt gem: 7,44
4 The Muffs - Oh Nina 6 pt gem: 6,88

DjFrankie (moderator)
47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla
De Montevert - Skyll På Mig
17 Hippies - Ton Étrangère
Lida Husik - Diamond Day

0-0-0-0

Deadline: 28-4 18.00

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla: 6
De clip is grappiger dan het liedje. Het liedje is volgens mij in het begin van de nacht ergens op een puberkamertje met een speelgoed Casio keyboardje in elkaar gezet. Eventjes snel, in de hoop dat papa en mama er niet wakker van worden, vandaar waarschijnlijk dat plotselinge einde. Ik denk dat papa boos de kamer binnen stormde.

De Montevert - Skyll På Mig: 8,5
Dit klinkt erg lekker in het gehoor, ook al kan ik het totaal niet verstaan. Het heeft een lekkere swing, maar tevens iets treurigs. Iets wat een band als New Order ook kan. Al is het er verder niet echt mee te vergelijken, ik vind het wel oké.

17 Hippies - Ton Étrangère: 9
17 hippies; dan moet ik denken aan die aflevering van The Young Ones, waarbij Neil zichzelf voortplant in hun mesthoop en er opeens een heleboel Neils zijn. Ook The Polyphonic Spree moet ik bij deze naam aan denken, met hun fel gekleurde Barbapapa gewaden. Dit klinkt niet verkeerd, leuk zo’n podium gevuld met muzikanten, en het is niet eens de plaatselijke fanfare. Levellers, maar ook 16 Horsepower hoor ik hier in terug. Zou een prima band zijn in de kapel op Roepaen, al zou het podium het niet kunnen dragen. Dit komt dus niet uit Frankrijk, maar uit Duitsland.

Lida Husik - Diamond Day: 7
Het dromerige van bands als Throwing Muses en Belly, maar dan met een mindere zangeres, die er af en toe net iets langs zit. Wel mijn muziek, maar dan moet het net iets beter gezongen worden, of net zo’n gigantische puinhoop worden al bij The Breeders, dat heeft weer iets liefs, al weten die ook verrekte mooie songs te maken.

0-1-1-0

2MY
47.

1. Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,5
2. De Montevert - Skyll På Mig 7,2
3. 17 Hippies - Ton Étrangère 9,5
4. Lida Husik - Diamond Day 6,5

1. Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla // Verhalende en onderhoudende elektronica. De leuke clip kan niet verhullen dat er ondanks de korte track iets meer variatie niet had misstaan. Nu lijkt het een half nummer, een soort intro naar iets geweldigs.
2. De Montevert - Skyll På Mig // Lieflijke engel op een subtiel computerbeatje. Met zo´n speelgoedxylofoon zoals die gisteren massaal te koop lagen bij die kinderkraampjes. Mooi. Beetje bijkruiden met een climax ofzo en iets warmer serveren...
3. 17 Hippies - Ton Étrangère // Hier ook zo´n xylofoon, maar dan de duurdere uitvoering. Eigen nominatie en bewust voor de live-versie gekozen. Mooie opbouw van kleine eenvoud tot samenspel, inclusief rustpunten. Ook hippies moeten even op adem kunnen komen.
4. Lida Husik - Diamond Day // Deze zangeres heeft er zelf niet echt veel zin in. Wanneer halverwege de rest van haar band haar probeert wakker te spelen, is er al een halve kudde kalveren verdronken. De finale zorgt op de valreep voor een half puntje meer.

1-1-2-0

47.

1. Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,0
2. De Montevert - Skyll På Mig 7,5
3. 17 Hippies - Ton Étrangère 9,0
4. Lida Husik - Diamond Day 7,0

1-2-3-0

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla (9,0)
Indietronica heet dit. De twee genres (inderdaad: indie en electronica) smelten hier subtiel en moeiteloos samen. Het resultaat is een onweerstaanbaar fijn popliedje.
De Montevert - Skyll På Mig (8,5)
Deze muziek is subtiel, sfeervol en gemoedelijk. Het geheel geeft me een ontzettend warm gevoel van binnen.
17 Hippies - Ton Étrangère (8,0)
Het is een bont gezelschap, maar de muziek die ze maken is verre van bont. Rijk, maar zeker niet overdadig. Erg mooi nummer.
Lida Husik - Diamond Day (7,5)
Muzikaal erg leuk, maar de zang is nogal monotoon en daardoor een beetje saai.

2-3-3-0

47.
Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,4
De Montevert - Skyll På Mig 9,1
17 Hippies - Ton Étrangère 5
Lida Husik - Diamond Day 8

2-4-3-1

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7
De Montevert - Skyll På Mig 7
17 Hippies - Ton Étrangère 6,5
Lida Husik - Diamond Day 6,5

3-5-3-1

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,3
Ligt lekker in het gehoor je tikt al snel mee.

De Montevert - Skyll På Mig 7,4
Leuk en fris Scandinavisch popliedje.

17 Hippies - Ton Étrangère 8
Mooi hoor prachtige stem en mooi gebruik van instrumentarium.

Lida Husik - Diamond Day 8,5
Juist dat monotome zingen van haar maakt het interessant voor mij. Muzikaal ook dik in orde fijne dromerige quasi zeurderige plaat.

3-5-4-2

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 3,0 (te kinderlijk)
De Montevert - Skyll På Mig 8,0 (klinkt lekker)
17 Hippies - Ton Étrangère 7,4 (goede musici en zangeres)
Lida Husik - Diamond Day 6,7 (redelijk nummer)

3-6-5-2

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla
Als intro van een nummer vind ik de gebruikte effecten leuk, maar een heel nummer, hoe kort dan ook, gaat snel vervelen. (6,8)

De Montevert - Skyll På Mig
Dit klinkt dan net iets lekkerder. Voldoende electronic zodat het niet stoort en de taal was ook geen probleem in dit geval. (7,4)

17 Hippies - Ton Étrangère
Hierbij heb ik het idee dat de muziek alleen begeleiding is en dat de zang wel erg voorop staat. Dat doet je dan ook focussen op de tekst, wat voor mij onverstaanbaar is. Waarschijnlijk ook het nadeel van deze live-opvoering. Jammer, want de instrumentatie is erg fijn. Ik houd meer van zang als onderdeel van de muziek. Alleen bij Edith Piaff kan ik het wel hebben. (6,6)

Lida Husik - Diamond Day
Één brei van geluid. Ik hoor niet eens welke taal wordt gezongen. (6,0)

4-7-5-2

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 6
De Montevert - Skyll På Mig 6
17 Hippies - Ton Étrangère 7
Lida Husik - Diamond Day 7

4-7-6-3

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 6.5
De Montevert - Skyll På Mig 6.5
17 Hippies - Ton Étrangère 7.3
Lida Husik - Diamond Day 7.7

4-7-7-4

47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 6,5
De Montevert - Skyll På Mig 7,0
17 Hippies - Ton Étrangère 7,8
Lida Husik - Diamond Day 7,5

4-7-8-5

47.
Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,3
De Montevert - Skyll På Mig 7,5
17 Hippies - Ton Étrangère 7,8
Lida Husik - Diamond Day 7,8

4-7-9-6

DjFrankie (moderator)
47.

Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 7,5 Prettig kort niet te moeilijk nummer, met alweer een getekende clip.
De Montevert - Skyll På Mig 7,6 Ligt in het verlengde v/d casiotone, alleen is er nu een triangel bijgekomen en nog iets gevarieerder.
17 Hippies - Ton Étrangère 7,7 Sfeervol gezelschap met goed gemaakte gevarieerde folk. Zangeres (nu eens niet in het duits) heeft inderdaad een fijne stem.
Lida Husik - Diamond Day 6,3 Deze stem doet het voor mij dus niet, erg saai en tegen het valse aan. Nummer is een beetje mislukt lijkt het wel.

4-8-10-6

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 17 Hippies - Ton Étrangère 10 pt gem: 7,61
2 De Montevert - Skyll På Mig 8 pt gem: 7,51
3 Lida Husik - Diamond Day 6 pt gem: 7,14
4 Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla 4 pt gem: 6,77

DjFrankie (moderator)
48.

Nine Black Alps - Unsatisfied
Skinny Puppy - Assimilate
Carl Hancock Rux - Lamentations
Robyn Hitchcock -Cathedral

0-0-0-0

Deadline: 29-4 18.00

48.

Nine Black Alps – Unsatisfied: 6,5
Het begin lijkt wat op iLiKETRAiNS, dus ben ik op een aangename manier nieuwsgierig, vervolgens krijg je een afgeraffelde Ash achtig geheel. En laat dat afraffelen maar gewoon aan een band als Ash over. Die hebben bij hun latere albums bewezen daar een meester in te zijn.

Skinny Puppy – Assimilate: 7
Dit zit tussen Electric Body Music en Industrial in met de nogige gothic elementen. Geen onbekende voor mij, maar het is nog lang geen Nine Inch Nails of Front 242. Vroeger zou ik hier zeker op een monotone manier op gedanst hebben (want dat hoort wel bij dit soort muziek), met mijn legerkistjes en legerbroek. Maar toen dat een element werd van de house cultuur, ben ik vrij snel gestopt met het dragen van die kleding.

Carl Hancock Rux – Lamentations: 8
Dit heeft wel een lekkere groove. Ook mooi hoe die zang in het geheel verweven wordt. Opeens, zonder aankondiging is die er opeens. Het hypnotiserende lijkt wel alsof het in dub is opgenomen. Mooie krachtige zang, waar het warme soulvolle koor perfect bij past. Deze muziek zou perfect passen bij een mooie geslaagde Capoeira uitvoering.

Robyn Hitchcock –Cathedral: 9
Dit heeft wel een beetje het middeleeuwse sfeertje. Toen werden Kathedralen volgens mij ook veel gebouwd, blijkbaar hadden ze stenen over en was de woningnood nog niet zo groot toen, maar er werden ook veel mensen gepest, met dodelijke afloop. Ik hou wel van dit soort mysterieuze songs, zeker als er een mooi verloop in zit. Volgens mij geen familie van Alfred.

0-0-1-1

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied (8,5)
Soms heb je gaandeweg een intro al in je hoofd zitten hoe je zou willen dat het nummer zich voortzet. Dat gebeurt hier en daardoor zijn de eerste 40 seconden nagenoeg perfect. Daarna transformeert het in een soort punky britpop die best aardig (Edit: eigenlijk klinkt het toch best wel lekker) is, maar helaas niet waar kan maken wat het intro belooft.
Skinny Puppy - Assimilate (7,0)
Kille industrial wave. Lekker donker en echt iets voor mij, maar om de spanning vast te houden had er wat meer muziek in mogen zitten. Nu is het eigenlijk te kaal en te lang.
Carl Hancock Rux - Lamentations (5,0)
Eentonige, zweverige muziek. Nog geen zes minuten, maar toch een lange zit.
Robyn Hitchcock - Cathedral (6,5)
Dit nummer sluipt op kousenvoeten voorbij en dat is geen goed teken. Best een mooi liedje, maar ook een beetje suf.

1-1-1-1

deric raven schreef:
Nine Black Alps – Unsatisfied:
Het begin lijkt wat op iLiKETRAiNS, dus ben ik op een aangename manier nieuwsgierig, vervolgens krijg je een afgeraffelde Ash achtig geheel.
Ik ken Ash niet, maar ik heb het gevoel dat ik het wel met je eens ben. Mooi en onderscheidend intro, veilig vervolg. Belangrijk verschil is dat ik het nummer uiteindelijk toch nog goed vind

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:17 uur

geplaatst: vandaag om 21:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.