MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
49.

The Gits - Guilt Within Your Head - 9,5
Soror Dolorosa - Autumn Wounds - 8,0
Linea Aspera - Malarone - 8,5
Gong - Iao chant & master builder ... - 6,5

05-06-11-02

Deadline: 30-4 18.00

49.

The Gits - Guilt Within Your Head
Ik kan mij herinneren dat ik voorgaande, soortgelijke nummers redelijk hoog heb beoordeeld. In dit nummer staat mij iets tegen; waarschijnlijk de te schreeuwerige zang. (6,5)

Soror Dolorosa - Autumn Wounds
In dit nummer gebeurt wel heel erg weinig. Gitaar en drum wel erg eentonig en gemakkelijk. De zang ook niet mooi. En dan duurt het ook nog eens 2x te lang. (6,0)

Linea Aspera - Malarone
Zelfde sfeer als voorgaand nummer, maar hier gebeurt iets meer dankzij de synths. Stem is ook wat spannender, waarbij sowieso een vrouwenstem bij mij een pluspunt heeft. Ondanks dat nog steeds geen topper. (6,4)

Gong - Iao chant & master builder ...
Ik had de hoop dat het laatste nummer nog iets ging worden, maar nee. Integendeel. (4,0)

06-06-12-02

49.
The Gits - Guilt Within Your Head 8
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7,5
Linea Aspera - Malarone 7,8
Gong - Iao chant & master builder ... 8,5

07-06-12-03

49.

The Gits - Guilt Within Your Head (8,0)
Met deze muziek is het lekker stoom afblazen. Erg energiek en lekker stevig.
Soror Dolorosa - Autumn Wounds (9,2)
Heerlijke darkwave met waanzinnig veel sfeer, maar ook genoeg ruimte voor een flinke dosis rock. The Sisters of Mercy is een treffende vergelijking, al is dit wat steviger.
Linea Aspera - Malarone (9,0)
Hun hele debuutalbum staat vol met dit soort snerpende en intimiderende synthklanken. Als ik hier te lang naar luister krijg ik er gewoon een akelig gevoel bij. Ik onderga het maar al te graag.
Gong - Iao chant & master builder ... (7,0)
Het komt erg moeilijk op gang, maar uiteindelijk wordt het een soort avant-gardistische prog die zwaar op de maag ligt, maar best te verteren is.

7-7-13-3

DjFrankie (moderator)
uitslag: 15 deelnemers

1 Linea Aspera - Malarone 13 pt gem: 8,16
2 Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7 pt gem: 8
3 The Gits - Guilt Within Your Head 7 pt gem: 7,83
4 Gong - Iao chant & master builder ...

DjFrankie (moderator)
DE LAATSTE BATTLE V/D VOORRONDE

50.

Midlake - Exited But Not Enough
Junius - Transcend the Ghost
Baxter Dury - Sister, Sister
Q Lazzarus – Goodbye Horses

0-0-0-0

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough: 7
Midlake is geen vreemde naam. Volgens mij speelden ze een paar jaar geleden nog in Doornroosje, en heb ik overwogen om daar naar toe te gaan. Eens luisteren of ik wat gemist heb. Ten eerste bevalt mij dat geruis en die hoge toontjes niet zo in dit nummer. De zang hoor je hierdoor een stuk minder, maar volgens mij heeft het wel wat weg van Radiohead en Muse. Later wordt het wel allemaal beter, maar erg veel heb ik blijkbaar niet gemist.

Junius - Transcend the Ghost: 8,7
Zielige muziek, geef die man een snoepje en een aai over zijn bol. Maar wel prachtig allemaal. De naam Junius komt mij verder bekend voor. Het zou goed kunnen dat dit ooit iemand mij getipt heeft. Echter, ik kan mij niet voor de geest halen hoe of wat.

Baxter Dury - Sister, Sister: 6,5
Een zatte variant van The XX. Dit klinkt alsof het op Nieuwjaarsnacht is opgenomen, nadat er de hele avond gefeest is. Alsof het 1999 is. Waar The XX in uitblinkt in de mooie sfeervolle begeleiding, mis ik het hier wel een beetje.

Q Lazzarus – Goodbye Horses: 8
Dit nummer klinkt wel als een afsluiter, dus deze past hier prima. Een beetje in de stijl van de rustige Madonna nummers. Ik ben hier wel een liefhebber van. Alsof Q Lazzarus hiermee DjFrankie wil bedanken voor weer een mooie editie van deze Alternatieve Toplijst. Het heeft tevens het jaren 80 gevoel van bands als Visage en Ultravox.

0-1-0-1

Deadline 1-5 18.00

DjFrankie (moderator)
50.

Midlake - Exited But Not Enough 7,7 Volgens mij is dit geen standaard Midlake nummer, idd Thom Yorke is niet ver weg, geluid is idd wat gruizig maar wel lekker gruizig.
Junius - Transcend the Ghost 7,5 Mij totaal onbekend maar lekkere sound. Goeie zanger, enige minpunt zulks hebben we vaker gehoord met niet dat beetje meer zou Jannes zeggen.
Baxter Dury - Sister, Sister 7,3 Wat vlakke zang, maar verder weinig mis met dit nummer.
Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,9 Uit een of andere film dat weet ik, maar dit nummer is mij bekend, echt zo'n kopnestelaar die heerlijk rondswingt en alle nomineerders wil bedanken voor deze 1ste mooie ronde.

1-1-0-2

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough (8,4)
Dit nummer had zo van Radiohead kunnen zijn. Zelfs de manier van zingen is identiek aan die van Thom Yorke. Op de bridge na een erg sterk nummer.
Junius - Transcend the Ghost (9,5)
Progressieve post-rock met loodzware gitaarriffs. Inderdaad, dit riekt naar metal. Groots, meeslepend, hypnotiserend en bloedstollend mooi.
Baxter Dury - Sister, Sister (8,3)
Muzikaal ontzettend fijn om naar te luisteren, vooral door het gitaarspel. De zang is wat minder, maar dat doet amper iets af aan het nummer.
Q Lazzarus – Goodbye Horses (8,2)
Ik had van alles verwacht bij de naam Q Lazzarus, behalve dit. Heerlijk subtiel ineens, in vergelijking met de rest. Luistert erg lekker weg.

2-2-0-2

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough 6,5
Blub ik vind dit saai en ja het heeft wat weg van Radiohead maar is toch echt stukken minder.

Junius - Transcend the Ghost 6,5
Ook dit nummer vind ik akelig saai. Het gaat onopvallend aan me voorbij zonder de gevoelige snaar te raken.

Baxter Dury - Sister, Sister 7
Leuk en aardig nummer in ieder geval ga ik er niet bij gapen.

Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,5
Dit klinkt inderdaad lekker wave-poppy jaren 80 leukste uit deze ronde.

2-2-1-3

Deadline 1-5 18.00

2MY
Euh, als ik die uitslag van de vorige battle naast mijn puntenverdeling leg, lijkt het wel alsof mijn koptelefoon behoorlijk haperde ofzo...

Enfin, herkansing in de volgende ronde dus, benieuwd wat ik er dan van vind

50.

Midlake - Exited But Not Enough 7,5
Junius - Transcend the Ghost 7
Baxter Dury - Sister, Sister 7,5
Q Lazzarus – Goodbye Horses 6,2

3-2-2-3

Deadline 1-5 18.00

11iS
50.

Midlake - Exited But Not Enough - 9,0
Junius - Transcend the Ghost - 8,0
Baxter Dury - Sister, Sister - 7,0
Q Lazzarus – Goodbye Horses - 9,0

04-02-02-04

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough - (7,8)
Hmm, heb me nooit verdiept in de EP's van Midlake. Heeft iets Radiohead-achtigs.

Junius - Transcend the Ghost - (7,8)
Prima nummer! Valt verder niet veel over te zeggen.

Baxter Dury - Sister, Sister - (6,5)
Wederom de stem die het nummer nekt.

Q Lazzarus – Goodbye Horses - (7,2)
Niet verkeerd, maar ik verwachtte nog een climaxje. Nu blijft het allemaal een beetje in het midden hangen.

05-03-02-04

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough 9,0 (Midlake is natuurlijk een prima band! 1e EP is geweldig!)
Junius - Transcend the Ghost 8,5 (klinkt goed!)
Baxter Dury - Sister, Sister 7,2 (niet slecht)
Q Lazzarus – Goodbye Horses 4,0 (matige Kravitz met een deuntje)

06-04-02-04

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Exited But Not Enough 7,0 is er nog een andere band die Midlake heet?
Junius - Transcend the Ghost 7,1 aardig nummer, goede zanger, er gebeurt net te weinig.
Baxter Dury - Sister, Sister 6,4 Inderdaad die stem.....
Q Lazzarus – Goodbye Horses 6,8 Redelijk nummer maar er gebeurd te weinig.

7-5-2-4

Deadline 1-5 18.00.

deric raven schreef:
Midlake - Exited But Not Enough: 7
Midlake is geen vreemde naam. Volgens mij speelden ze een paar jaar geleden nog in Doornroosje, en heb ik overwogen om daar naar toe te gaan. Eens luisteren of ik wat gemist heb. Ten eerste bevalt mij dat geruis en die hoge toontjes niet zo in dit nummer. De zang hoor je hierdoor een stuk minder, maar volgens mij heeft het wel wat weg van Radiohead en Muse. Later wordt het wel allemaal beter, maar erg veel heb ik blijkbaar niet gemist.
Papartis schreef:
is er nog een andere band die Midlake heet?
Midlake heeft in de loop van de jaren een andere sound gekregen. Het wat oudere nummer in deze ladder is nog postrock (a la Radiohead) maar tijdens dat optreden in Doornroosje brachten ze vooral de zwaar melancholische, folky nummers van het album The Courage of Others. Helaas was het geluid veel te ver opengezet voor die niet zo'n grote zaal.

50.

Midlake - Exited But Not Enough 7,0
Junius - Transcend the Ghost 7,0
Baxter Dury - Sister, Sister 8,5
Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,5

7-5-3-5

Deadline 1-5 18.00.

50.
Midlake - Exited But Not Enough 7,5
Junius - Transcend the Ghost 7,8
Baxter Dury - Sister, Sister 8
Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,3

7-6-4-5

Deadline 1-5 18.00

50.
Midlake - Exited But Not Enough 7,8
Junius - Transcend the Ghost 8,5
Baxter Dury - Sister, Sister 7
Q Lazzarus – Goodbye Horses 6

8-7-4-5

Deadline 1-5 18.00

50.
Midlake - Excited But Not Enough 7,0
Junius - Transcend the Ghost 6,5
Baxter Dury - Sister, Sister 8,2
Q Lazzarus – Goodbye Horses 9,5

8-7-5-6

Deadline 1-5 18.00

50.
Midlake - Excited But Not Enough 8,0
Baxter Dury - Sister, Sister 7,5
Q Lazzarus – Goodbye Horses 8,5

9-7-5-7

Deadline 1-5 18.00

DjFrankie (moderator)
By the Way morgenavond gaan we verder om 18.00 met ronde 2, vanavond wil ik eerst alles uittellen

50.
Midlake - Excited But Not Enough 8,0
Baxter Dury - Sister, Sister 7,0
Q Lazzarus – Goodbye Horses 6,0

10-8-5-7

Deadline 1-5 18.00

50.
Midlake - Excited But Not Enough 8,8
Junius - Transcend the Ghost 9,0
Baxter Dury - Sister, Sister 6,5
Q Lazzarus – Goodbye Horses 6,0

11-9-5-7

Deadline 1-5 18.00

50.

Midlake - Excited But Not Enough 4,5
Klinkt een beetje als een derderangs Radiohead-nummer van begin deze eeuw. Niets aan.

Junius - Transcend the Ghost 5,5
Ergens halverwege zit wel een fijn gitaargeluid, verder kon me dit niet zo bekoren. Matige zang ook.

Baxter Dury - Sister, Sister 6,5
Lijzig plaatje van Baxter. Dat orgeltje is wel fijn. Niet zo goed als de liedjes van zijn laatste album, dat ik erg fijn vind, maar in deze zwakke ronde wel goed voor een punt.

Q Lazzarus – Goodbye Horses 9,5
Onmogelijk dit nummer los te zien van die legendarische scene waarin we echt kennismaken met Buffalo Bill in Silence of the Lambs. Een van de beste filmscenes van de 90s en de song helpt zeker mee. Fascinerend nummer. Lees nu dat de schrijver ervan in 2009 al is overleden.

11-9-6-8

Deadline 1-5 18.00

50.
Midlake - Excited But Not Enough 6
Baxter Dury - Sister, Sister 7,2
Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,4

11-9-7-9

Deadline 1-5 18.00

Idd ja, blijft een topscene. Van Q Lazzarus verder helaas niks meer vernomen, behalve een mooie 'cameo' in Philadelphia waar ze Talking Heads' 'Heaven' zingt.

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
50.
Midlake - Excited But Not Enough 6
Baxter Dury - Sister, Sister 7,2
Q Lazzarus – Goodbye Horses 7,4

11-9-7-9 (corr)

Deadline 1-5 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Midlake - Excited But Not Enough 11 pt gem: 7,47
2 Junius - Transcend the Ghost 9 pt gem: 7,55
3 Q Lazzarus – Goodbye Horses 9 pt gem: 7,36
4 Baxter Dury - Sister, Sister 7 pt gem: 7,23

_______________________________________________________________einde 1ste ronde_____________________

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.