MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
48.
Nine Black Alps - Unsatisfied 6,5
Op zich niets mis mee, alleen niets nieuws of speciaals
Skinny Puppy - Assimilate 8,6
Geweldig EBM/industrial die als leuke extra ingezongen is door een Cyberman
Carl Hancock Rux - Lamentations 8,2
Leuke vibe die echt iets extra geeft
Robyn Hitchcock -Cathedral 7,5
Niet slecht, mooie song. Net niet overtuigend genoeg

1-2-2-1

Deadline: 29-4 18.00

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 8,0 (lekkere song)
Skinny Puppy - Assimilate 7,4 (best goed)
Carl Hancock Rux - Lamentations 6,5 (gaat wel)
Robyn Hitchcock -Cathedral 4,0 (saai)

2-3-2-1

DjFrankie (moderator)
48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 7,8 Inderdaad niks nieuws maar wel lekker en aanstekelijk, zulke muziek verveelt zelden
Skinny Puppy - Assimilate 8 Electro body music from Canada, spannend en o zo lekker om op te swingen. Als je deze tijd bewust hebt meegemaakt smaakt dit des te beter.
Carl Hancock Rux - Lamentations 7,6 Apart zweverig en swingend zeer aparte combi.
Robyn Hitchcock -Cathedral 7 Beetje Deine Lakeien en Legendary Pinkdots gevoel maar ook een beetje erg rustig zonder de touch te pakken die mij de dynamiek geeft die ik graag hoor

2-3-2-1

48.
Nine Black Alps - Unsatisfied 6,3
Dit kan me niet heel erg boeien.

Skinny Puppy - Assimilate 9
Love it! Dans dans dans dans....

Carl Hancock Rux - Lamentations 8,2
Leuke vibe die echt iets extra geeft

Robyn Hitchcock -Cathedral 8,5
Bij tijd en wijle klinkt dit als the Legendary Pinkdots. Lekker uitgesponnen nummer met vele invloeden.

2-4-2-2

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 5,5
Skinny Puppy - Assimilate 5
Carl Hancock Rux - Lamentations 9

- Nine Black Alps - Unsatisfied
Typisch MTV-rockbandje voor de puistende generatie. Zodra ook zij hun puisten ontgroeid zijn, zal deze groep er snel gelegen hebben.
- Skinny Puppy - Assimilate
Dit jaagt me de stuipen op het lijf. Niet de ontspannende, wel de wansmakelijke horror. De zanger heeft het gedaan, want naast dat het veel te lang doorgaat, valt er muzikaal weinig op te zeggen.
- Carl Hancock Rux - Lamentations
Het mooie aan dit nummer is dat dit op elk gegeven moment kan uitbarsten in zowel een diepe technotrack als een spirituele gospel of zelfs een experimentele countrysong. En misschien is het op dat gegeven moment wel even elk van dat. Het doet niks af van de sereniteit en geloofwaardigheid van de artiest. Met een open blik en een verstandig inzicht, die Carl Hancock Rux.
- Robyn Hitchcock -Cathedral
Plaats voor twee Cocks in deze keuken... Gelukkig maar, zij verdienen de punten. Mooi, puur nummer, waar het gitaargepluk en pianogepingel geen ander geploeter behoeven.

3-5-3-3 (incl. correctie Frankie)

2MY
48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 7,5
2. Skinny Puppy - Assimilate 6
3. Carl Hancock Rux - Lamentations 7,5
4. Robyn Hitchcock -Cathedral 7,2

4-5-4-3

48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 6,5
2. Skinny Puppy - Assimilate 6,0
4. Robyn Hitchcock -Cathedral 7,5

4-5-5-4

48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 6,8
Even vroeg ik me af of dit een Replacements-cover was. Niet dus, wel een liedje dat me bekend voorkomt. Zal een jaar of 10 geleden wel op Kink zijn gedraaid, maar hoewel gezellig niet echt bijzonder en daardoor waarschijnlijk in de meest afgelegen achterkamertjes van mijn geheugen beland.

2. Skinny Puppy - Assimilate 8,5
Dit herinner ik me een stuk beter, want Skinny Puppy heb ik een jaar of 10-15 geleden een tijdje veel geluisterd. Toen was ik er ook wel even klaar mee, maar nu vind ik dit weer erg tof. Dit nummer klinkt als een soort van Airwolf-intro met een zieke twist.

3. Carl Hancock Rux - Lamentations 8,2
Lekker! Heeft wat spiritueels zonder dat het er te dik bovenop ligt.

4. Robyn Hitchcock -Cathedral 8,5
Dit doet me ook aan LPD denken en nog iets meer aan Current 93, maar dan wat minder griezelig. In ieder geval erg mooi.

4-6-5-5

48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 7,0
2. Skinny Puppy - Assimilate 5,0
4. Robyn Hitchcock -Cathedral 6,5

5-6-6-5

48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 7,1
2. Skinny Puppy - Assimilate 6,1
3. Carl Hancock Rux - Lamentations 6,4
4. Robyn Hitchcock -Cathedral 6,9

6-6-6-6

48.

1. Nine Black Alps - Unsatisfied 7,2
2. Skinny Puppy - Assimilate 7,0
3. Carl Hancock Rux - Lamentations 7,4
4. Robyn Hitchcock -Cathedral 6,5

7-6-7-6

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 7,0
Skinny Puppy - Assimilate  6,5
Carl Hancock Rux - Lamentations 6,5
Robyn Hitchcock - Cathedral 7,0

8-6-7-7

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 8
Ooit op London Calling gezien en toen deden ze me nog vooral aan Nirvana denken qua energie, maar bleef geen nummer hangen. Dit klinkt echter prima, zou prima op StuBru passen bijvoorbeeld. Soms is een rockplaatje zonder al teveel pretenties en met een goed in het gehoor liggend refrein precies wat je nodig hebt, na vaker luisteren wordt dit alleen maar lekkerder.

Skinny Puppy - Assimilate 6,5
Een jaar of tien geleden heb ik de albums Remission en Bytes van Skinny Puppy veel gedraaid, dus ken dit nummer wel vrij goed. Vond het toen wel spannende muziek, nu ben ik er toch wel wat op uitgeluisterd en doet het me niet zoveel meer. Het klinkt nu wat achterhaald en fout eigenlijk.

Carl Hancock Rux - Lamentations 8,5
Klinkt als de donkere achterneef van Nick Cave die een oude spiritual naar zijn hand heeft gezet. Het zweet en het knarst en het swingt en het bezweert. Fraai ook die sitar die erin verstopt zit. Een nummer dat zowel oud als modern klinkt. Mooie ontdekking dit.

Robyn Hitchcock - Cathedral 8
Een artiest waar ik wel benieuwd naar ben, maar dit nummer weet me nog niet helemaal te overtuigen. Mooie ballade, dat mag ik wel. De eerste keer moest ik nog even wennen aan de stem, bij vaker luisteren viel een en ander beter op zijn plek. Jammer dat er maar 2 nummers door mogen, want deze krijgt ook een 8, maar geen punt.

9-6-8-7

48.
Nine Black Alps - Unsatisfied 8
Skinny Puppy - Assimilate 8,3
Carl Hancock Rux - Lamentations 7,8

10-7-8-7

48.
Nine Black Alps - Unsatisfied 6,3
Skinny Puppy - Assimilate 8,3
Carl Hancock Rux - Lamentations 7,8
Robyn Hitchcock -Cathedral 9

10-8-8-8

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied
Inderdaad yeahyeahyeah, heb ik dit nummer ook leren kennen via KinkFm, zoals Kink tot aan hun ondergang grote invloed had op de vorming van mijn muzieksmaak. Het is idd 9 jaar geleden dat dit nummer uitkwam en zoals NBA heel veel bandjes ontdekt in die tijd. Het punt is dat veel muziek is weggezakt maar dit nummer voor mij nog altijd evenveel emotie oproept als de eerste keer dat ik het hoorde. Hoe ontevreden de mannen ook zijn, ik word enorm vrolijk van dit nummer. (9,5)

Skinny Puppy - Assimilate
Dreigend plaatje, vervelend stemgebruik ook. Halverwege had ik er mijn buik wel van vol. (5,0)

Carl Hancock Rux - Lamentations
Goeie stem alleen is me niet duideijk wat die stem op de achtergrond doet. Ik heb het filmpje nog stopgezet omdat ik dacht dat er nog een ander geluidsfragment speelde op mijn pc. Dat is geen pluspunt. Jammer want voor de rest een prettig nummer. (6,5)

Robyn Hitchcock -Cathedral
Vrij neutraal plaatje waarbij voornamelijk de 2e stem het net even iets anders maakt.(7,0)

11-8-8-9

48.

Nine Black Alps - Unsatisfied 6.6
Skinny Puppy - Assimilate 7.5
Carl Hancock Rux - Lamentations 7.5
Robyn Hitchcock -Cathedral 7.0

11-9-9-9

DjFrankie (moderator)
uitslag met weer 19 deelnemers!!

1 Nine Black Alps - Unsatisfied 11 pt gem: 7,19
2 Carl Hancock Rux - Lamentations 9 pt gem: 7,45
3 Robyn Hitchcock -Cathedral 9 pt gem: 7,29
4 Skinny Puppy - Assimilate 9 pt gem: 6,98

DjFrankie (moderator)
49.

The Gits - Guilt Within Your Head
Soror Dolorosa - Autumn Wounds
Linea Aspera - Malarone
Gong - Iao chant & master builder ...

0-0-0-0

Deadline: 30-4 18.00

49.

The Gits - Guilt Within Your Head: 8
Zo hoort een punknummer eigenlijk volgens de basis definitie te klinken. Puntig, energiek en kort. Gewoon zo rechtstreeks vanuit de strot op je bordje gespuugd. Maar volgens mij hoort het eigenlijk ietsie pietsie langer te zijn.

Soror Dolorosa - Autumn Wounds: 9,5
Leuk volk in het klooster. Deze Fransen komen van dezelfde katholieke school als De Zusters van de Genade, waarschijnlijk heeft de zanger een konijntje in bed liggen, die hij Echo heeft genoemd, en zijn de muren van zijn slaapkamer zwart geverfd. Zijn uitspraak is wat minder. Ik versta My Hot Dogs in plaats van My Autumn Wounds. Kan ook aan mij liggen.

Linea Aspera – Malarone: 10
Van mijn eigen nominaties vind ik dit wel mijn meest verrassende. Wat zit dit lekker in elkaar. Natuurlijk heeft het veel weg van Garbage, maar dit is denk ik nog wel beter. Ze heeft datzelfde saggerijnige, maar ook erotische in haar stem als Shirley Manson. De muziek heeft raakvlakken met The Cure en de elektronica erbij heeft duidelijk een toevoegende waarde.

Gong - Iao chant & master builder ...: 4
Van Gong hoorde ik het eerste bij Vinylarchief in Nijmegen. Ikzelf was wat grieperig, en op de achtergrond hoorde ik de een of andere vage band. Toen ik vroeg wie dat was kreeg ik te horen dat het een project van Daevid Allen van Gong was. Benieuwd geworden naar deze band en vrij snel een verzamelaar gekocht. Niet alles was even goed, maar er zaten geniale stukken tussen. Dit hoort helaas voor mij bij het gefreak zonder bevredigend resultaat. Ze kunnen veel beter.

0-1-1-0

2MY
49.

1. The Gits - Guilt Within Your Head 6
2. Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7,7
3. Linea Aspera - Malarone 5,5
4. Gong - Iao chant & master builder ... 5,5

1-2-1-0

49.

1. The Gits - Guilt Within Your Head 7,3
Lekker rechtoe rechtaan.

2. Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7,5
Mooi wel.

3. Linea Aspera - Malarone 9
Had een nominatie van mij kunnen zijn pas kort voordat de Alt 152 van dit jaar begon leren kennen door lukraak doorklikken ontdekkingstocht op youtube. Hele fijne plaat.

4. Gong - Iao chant & master builder 8,7
Ik hou wel van dit soort uitgesponnen vaagheid.

1-2-2-1

49.

The Gits - Guilt Within Your Head 7,8
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7,7
Linea Aspera - Malarone 8,5
Gong - Iao chant & master builder 8,3

1-2-3-2

DjFrankie (moderator)
49.

The Gits - Guilt Within Your Head 7,6 Ruige meidenpunk rock weer, weinig op aan te merken, zo hort het ook in dit genre.
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 8 Van deze Fransen heb ik beide albums, en tsa die heb ik niet gekocht omdat ik ze niet goed vind Gothic band van nu
Linea Aspera - Malarone 8 Lekkere darkwave, ook al bekend, zelfs het eerste bericht hierbij lees ik terug. Mooi Ann Clarke van deze tijd.
Gong - Iao chant & master builder ... 7 Zeer psychedelisch, het gitaarspel vind ik erg goed, die blazers blazen er een punt af helaas.

1-3-4-2

49.

The Gits - Guilt Within Your Head 6,8
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 7,8
Linea Aspera - Malarone 7,3
Gong - Iao chant & master builder ... 6,5

1-4-5-1

Deadline: 30-4 18.00.

49.

The Gits - Guilt Within Your Head 7,0
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 8,0
Linea Aspera - Malarone 8,0
Gong - Iao chant & master builder ... 6,0

1-5-6-1

Ik neem de correctie voor het punt dat Papartis aftrekt mee

49.
The Gits - Guilt Within Your Head 9,5
Punk zoals het hoort: met veel gevoel en veel energie!
Soror Dolorosa - Autumn Wounds 9
Straffe donkere plaat. Sferisch en vol met energie.
Linea Aspera - Malarone 9,8
Nog zo’n lekkere donkere. Het electronische element maakt het voor mij gewoon nog straffer. Zeker het refrein is er boenk op!
Gong - Iao chant & master builder ... 4
Hoort niet echt thuis in dit straf rijtje. Een mix van prog en tribale elementen die mij echt niks doet.

2-5-7-2

11iS
49.
The Gits - Guilt Within Your Head - 9,5
Soror Dolorosa - Autumn Wounds - 8,0
Linea Aspera - Malarone - 8,5
Gong - Iao chant & master builder ... - 5,0

03-05-08-02

49.
The Gits - Guilt Within Your Head - 7,5
Linea Aspera - Malarone - 7,9
Gong - Iao chant & master builder ... - 7,8

03-06-09-02

49.

Sterke ronde!

The Gits - Guilt Within Your Head - 8,5
Linea Aspera - Malarone - 8,2
Gong - Iao chant & master builder ... - 7,0

04-06-10-02

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.