MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Sheplays
Ik heb Lapsed nu goed kunnen beluisteren, dank zij Onderhond, en er een puntje bijgedaan.

c-moon schreef:
gaan we maar tot de 6 of... ?
Nee hoor

Sheplays
@c-moon
De ronde blijft tot middernacht staan. Om 00.00 uur gaat ronde twee van start.

ok dan, here goes:

1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul

6-1-5-3

(7) (5) (4) (10!!!)

Porcupine Tree !!!!

1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul

7-1-5-3

(8,5) (5) (7,5) (7)

7-1-5-4

(5) (6,5) (6,5) (8,5)

7-2-5-4

(5,5) (7) (4) (6,5)

sxesven

Ligt het nu aan mij of gaat er hier iets mis? We gaan van 5-0-5-2 (Jasper) naar 6-1-5-2? Punten voor zowel ToH als Jason Molina?

Sheplays
Klopt sxesven, de stand is 7-1-5-4

Porcupine tree - Buying New Soul
Wat een mooi en rustig nummer van ze. En wat een gave solo op het eind! Wauw.

Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld?
Deed me aan The Cure denken (intro?). Leuk getrommel & gebackspin, alleen net een voldoende.

Jason Molina - Pyramid Electric Co
Ik ben direct gaan zoeken naar Songs:Ohia, want ik wist zeker dat dit hem was. Zijn echte naam dus. De outro is iets te veel van het goede.

Lapsed - Twilight Part 11:
De mp3 Tag gaf nummer 12 aan maargoed. Dit vond ik sowieso al een gave plaat Intro: Het lijkt net of je hier tussen een stel electronische krekels staat, in een groot natuur reservaat, bij een mooie zonsondergang
Beats in het middenstuk zijn erg lekker gesorteerd (ik zou wel eens een screenshot willen zien van zn programma met samples). Tja, hoe mooi die van PT ook is, ik ben de laatste tijd toch meer van dit soort muziek

7-1-5-5

(8) (5,5) (6,5) (8,1)

KampF schreef:
...

afgaande op je bericht stem je uiteindelijk verkeerd, niet ?

sxesven

7-2-5-5

(4) (7) (6) (4)

Lapsed niet onaardig, maar doet me weinig. Theatre of Hate vond ik zachtjes verschrikkelijk, in ieder geval onvoldoende. Porcupine Tree nietszeggend. Molina goed, hoewel bij lange na niet mijn favoriet van hem.

@KampF

Misschien moet je dan de cijfers onder de goede nummers plaatsen. Want nu lijkt het net of je ToH een 8 geeft, Molina een 5.5, Lapsed een 6.5 en PT een 8.1.

Ik kan Theatre of Hate niet downloaden, kom alleen terecht bij een plaatje van de voorkant van het album ?

Nightrider schreef:
Ik kan Theatre of Hate niet downloaden, kom alleen terecht bij een plaatje van de voorkant van het album ?

Het nummer zou vanzelf moeten beginnen afspelen.

Ach kijk aan

Is het mogelijk om mijn score nog te wijzigen? Na nog een keer beluisteren kom ik namelijk tot de conclusie dat Porcupine Tree mooier is dan Lapsed...

Voor de score maakt het niet uit want ik had ze toch allebei een 7,5 gegeven, dus als het mag staat het nu:

7-2-4-6

7-2-4-7

(8)(7)(3)(8,5)

Zeer aangenaam verrast door Theatre of Hate!

7-2-5-7

(2)(6)(7,5)(5)

Ik niet echt Eerder door Lapsed.

Nightrider schreef:

Met een beetje hulp van de paginabron kan je het nummer ook downloaden.

Het nummer van Theatre Of Hate is eentje dat ik één keer speel, en dan nooit meer. In tegenstelling tot dat nummer van Lapsed, het is nu al de vijfde keer na elkaar dat die hier herhaalt wordt. Gave plaat!

7-2-6-7

(4)(6,5)(8)(5,5)

7-2-7-7

(2)(6)(7)(3)

Theatre of Hate: om te beginnen geen leuk nummer, wat de tand des tijds ook nog eens niet goed heeft doorstaan, oftewel gedateerde meuk.

Jason Molina: mooi, maar er gebeurt veel te weinig om de lange speelduur te rechtvaardigen.

Lapsed: mooie sfeer, nummer blijft boeien tot het einde.

Porcupine Tree: én progrock én veel te glad.Nummer deed me niks.

Omayyad
itchy schreef:
Porcupine Tree: én progrock én veel te glad.

Ik loop wat voor op de feiten, maar er is geen link voor Sophia - So Slow.

Theatre of Hate vind ik allesbehalve gedateerd klinken, goed te horen overigens waar de hier op MusicMeter geroemde band 16 Horsepower de mosterd vandaan heeft gehaald.

Bij deze: Sophia - So slow

Er ontbreken volgens mij ook nog links voor:

-Bent - King Wisp
-Tröckener Kecks: Koud en Donker
-Unbelievable Truth - Forget About Me
-The Residents - lizard lady
-Dirty Three - Lullabye for Christie
-Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge
-Meshuggah - I (of was de link van Sheplays correct?)
-Chic - Chic Cheer

7-2-7-8

(6)(5,5)(9)(9)

MetalDex

7-2-7-9

(3,5)(4)(5)(6,5)

Het lijkt me sterk dat 16 Horsepower haar inspiratie heeft gehaald uit een Engelse postpunkband, alhoewel je het nooit weet natuurlijk. Maar toch eerder uit Appalachiaanse folksongs, en uit bands als The Gun Club.

Ik vind ze altijd wat weg hebben van de muziek van The Waterboys. De zang dan weer niet natuurlijk.

Davez
Lapsed part 12 staat er op Winamp, dewelke is het nu? 11 of 12?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.