MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Lukas schreef:
(quote)

Oh, tja, dat heb je als je al een week niet echt op MuMe aan het letten bent en een pm om je oren geslingerd krijgt
I know, maar dat was gisteren Waren wel leuke nominaties geweest

Bijna middernacht... ben benieuwd naar de loting

't is zover, de 1ste KO ronde kan beginnen. Ieder user mag 1 stem uitbrengen per ronde. Er zijn 32 rondes van telkens 4 liedjes tegen elkaar. De 2 liedjes met de meeste stemmen na 24uur gaan door naar de volgende ronde.

NIEUW is dat ik iedereen zou willen vragen ook een score (op een schaal van 0 tot 10) te geven aan elk lied. Deze score zal verrekend worden om de uiteindelijke rankschikking van de verliezers te bepalen. Ook de promotie-rondes worden op de gemiddelde score bepaald. Doorslaggevend voor het verder geraken in de KO BLIJFT het aantal stemmen.

1 Theatre of hate - (do you believe in the) Westworld - Jason Molina - Pyramid Electric Co. - Lapsed - Twilight Part 11 - Porcupine tree - Buying New Soul
2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Lamb of God - Laid to rest - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory
3 Judas Priest - Electric eye - Asian Dub Foundation - Fortress Europe - Timesbold - Bone song - Madrugada - Majesty
4 Califone - The Orchids - Alexi Murdoch - Orange sky - Judee Sill - Jesus was a cross maker - The Walkabouts - Dead man rise
5 Palace - You have cum in your hair and your dick is hanging out - Oh No! Oh My!- Lisa, Make Love!(It's Okay!) - Anthony Hamilton - Pass me over - Antony and the Johnsons - The Lake
6 Calexico | Iron & Wine - A history of lovers - Nightmares on wax - Les nuits - American Music Club - Last harbor - Joseph Arthur - In the sun
7 Anglagard - Jordok - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
8 Dead Kennedys - Moon over marin - Neurosis - Locust Star - Dirty Three - Lullabye for Christie - XTC - Dear God
9 Vashti Bunyan - Wayward - Gal Costa - Baby - Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain - Seth Lakeman - Kitty Jay
10 Ghinzu - Blow - Townes van zandt - Waiting around to die - Nina Simone - Feeling good - Thomas Dybdahl - From grace
11 The Pogues - Summer in siam - Blue States - Arion - Wipers - Youth of America - Cranes - Starblood
12 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)
13 Pere Ubu - Modern dance - Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde - Mogwai - My father my king - Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams
14 Cowboy Junkies - Sweet jane - Yes - Lift me up - Morbid Angel - Enshrined by grace - Tarkan - Let me see you bounce
15 N-man - Angel gets caught in the Beauty trap - Gill Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised - Drive-by truckers - Where the devil don't stay - Animal Collective - Who Could Win a Rabbit
16 Thousand yard Stare - Comeuppance - Static-X - Push it - Phil Ochs - I ain't marching anymore - Archie Bronson Outfit - Dart for My Sweetheart
17 Phosphorescent- I Am a Full Grown Man (I Will Lay in the Grass All Day) - Low - Lullaby - Bent - King wisp - Sandy Bull - Blend
18 Megadeth - Die dead enough - Josh Ritter - Bright smile - Modern English - Melt with you - The Residents - Lizard lady
19 Cruachan - Death of a gael - Papa M - So warped - The Jam - To Be Someone - Freudiana - Freudiana
20 Xanopticon - Neurve - Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge - Tröckener Kecks - Koud en donker - Sly and the Family Stone - I want to take you higher
21 Global Communication - Epsilon phase - Pain of Salvation - In the flesh - Santana - Dance sister - Big Country - Just a shadow
22 Atmosphere - Fuck you Lucy - Einstuerzende Neubauten - Yü-Gung - Archive - Again - Yume Bitsu - Truth
23 Chic - Chic Cheer - Tuxedomoon - Desire - John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues - Willie Hightower - Nobody but you
24 Sebadoh - Soul & Fire - The Only ones - Another Girl Another Planet - Imperium - Awakening - Ride - Time Machine
25 iLikeTRAINS - Stainless steel - The Saints - (I'm) stranded - Camel - Ice - Fields of the Nephilim - Mourning sun
26 Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) - Ozzy Osbourne - Mr. Crowley - Final Fantasy - He poos clouds - Mortiis - Parasite god
27 Chihiro Onitsuka - Tiger in my love - The Field - Everyday - Rory Gallagher - They don't make them like you anymore - Skip Spence - Cripple creek
28 Anekdoten - From within - The Replacements - Answering Machine - Paatos - Reality - Eylem - Aman
29 Blanket of secrecy - Say you will - Clark - Ted - Jackson C. Frank - Milk and honey - Sean Lennon - Parachute
30 The Call - I still believe - Gillian Welch - Time (The Revelator) - Meshuggah - I - Frank Black - Headache
31 Lee Hazlewood & Nina Lizell - Hey Cowboy - Georgia Anne Muldrow - Demise - The Charlatans - Then - NOFX - The Decline
32 Smog - Bathysphere - Low - Words - King Crimson - Facts of life - Songs: Ohia - Didn't it rain

Sheplays

Grovonion!

We doen voorlopig slechts 1 ronde per 24-uur...

1 Theatre of hate - (do you believe in the) Westworld - Jason Molina - Pyramid Electric Co. - Lapsed - Twilight Part 11 - Porcupine tree - Buying New Soul

0-0-0-1

(7)(7.5)(5)(8)

Belangrijk: alle 4 liedjes punten geven. Indien je geen punten wil geven, ook geen probleem, maar hoe meer punten hoe duidelijker de uiteindelijke rankschikking wordt... ik denk dat er in de 24-uurs mode genoeg tijd is om ook een score per lied toe te kennen, niet?

Sheplays

1-0-0-1

(10)(7)(6)(6)

En ik kan nu niets beluisteren
Daat sta je dan langs de zijlijn; Grrrr.

Er is geen link naar Lapsed. Ik kan zo niet stemmen.

Lapsed - Twilight Part 11 is niet voorhanden, of vergis ik me?

[Edit: haha, ik zie dat Cygnus krek dezelfde vraag gepost heeft op hetzelfde moment]

Oldfart schreef:
En ik kan nu niets beluisteren
Daat sta je dan langs de zijlijn; Grrrr.
Wat is het probleem? 1 via youtube, 1 via website en een ander te dl'den, alleen Lapsed is moeilijker te vinden.

Nee Michael het probleem is mijn werkgever die het geen goed idee vindt dat er media-players op het netwerk worden geplaatst.
Zou "wel eens misbruikt kunnen worden". Vraag me niet hoe....

freddze schreef:
Lapsed - Twilight Part 11 is niet voorhanden, of vergis ik me?

[Edit: haha, ik zie dat Cygnus krek dezelfde vraag gepost heeft op hetzelfde moment]
Ik heb de file momenteel niet ter beschikking. Heb een pm naar Onderhond gestuurd die on-line lijkt te zijn. Nu hopen...

Lapsed - Twilight Part 11

1-0-1-1 Lapsed

Als je het niet erg vindt geef ik verder geen punten. Door de andere tracks doorgelopen maar geen idee wat ik het moet scoren. Drie keer 0 neerzetten is verder ook zo lullig.

2-0-1-1
(8)(2)(2)(5)

Wil jij eventueel wel een score geven per lied?

Nou, daar ben ik nog niet uit.
Ik vind het vervelend om iemands toevoeging dan een lage score te geven.

3-0-1-1

(7)(2)(4)(6)

deric raven schreef:
Nou, daar ben ik nog niet uit.
Ik vind het vervelend om iemands toevoeging dan een lage score te geven.
Dat kan inderdaad soms vervelend zijn, maar ik denk niet dat iemand zich persoonlijk aangevallen of zelfs aangesproken voelt indien je een nummer minder vind. 't is tenslotte maar een subjectieve beoordeling. 't was ook maar een voorstel van me en wil eens zien of het aanslaat.

Bij deze beoordeeld.

Davez
Ik vind het een goed idee want anders heb ik helemaal geen indicatie of het nummer in kwestie goed is of niet. Ik stem morgen pas, ik wil eerst de nummers een beetje laten bezinken en herbeluisteren.

(5)(7.5)(7.5)(7.5)

Mooi om hier kennis mee te maken.. Lapsed beviel me van de drie goede toch nog wel het best dus vandaar:

2-0-2-1

Edit: sorry, beetje te traag met reageren, moest natuurlijk 3-0-2-1 zijn

1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul

3-0-3-1

(7)(4)(7)(6)

Post-punk aanhanger die ik ben, was Westworld natuurlijk een nummer dat ik reeds lang kende. Maar het elektronische nummer in deze lijst (van Lapsed dus) heeft mij aangenaam verrast, vandaar dat ik daarvoor kies in deze ronde

1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul

4-0-3-1 Theatre Of Hate

(9)(3)(2)(7)

4-0-4-1

(0)(6)(8)(1)

Sorry voor de 0 en 1, maar ik heb echt helemaal niets meer met dat soort bandjes... Jason Molina klinkt goed, daar wil ik wel 's een heel album van luisteren.

4-0-5-1

(7)(5,5)(7,5)(5)

Vind ze geen van allen superslecht. Molina klinkt op zich wel mooi, maar erg saai na verloop van tijd. Theatre of Hate leuk, maar werd het meest verrast door Lapsed.

Gelijk al een mooi ronde waar ik de eerste 3 niet kende!
Mijn luisteren begon met Lapsed. Niet echt slecht ofzo, maar ik werd er niet warm van. Daarna Jason Molina en dat klonk al bijzonder leuk en tenslotte Theatre of Hate en dat beviel nog beter. Buying new soul van PT vind ik ook nog steeds een goed nummer maar toch ietsie minder Mooie ontdekking gedaan net. Ik ga meteen een album van ToH zoeken.

5-0-5-1

(7,5)(6,5)(5,5)(7)

5-0-5-2

(5,5)(5,5)(2)(7,5)

6-1-5-2

(9,0)(7,5)(5,5)(7)

Tussendstandje:

Na 12 scores die gegeven zijn (alleen Onderhond heeft geen punten gegeven) zien we iets opmerkelijks.

Theatre of Hate: 82 (6,83 gem.)
Porcupine Tree: 73 (6,08 gem.)
Jason Molina: 64 (5,33 gem.)
Lapsed: 60 (5,00 gem.)

Lapsed dus hard onderaan terwijl die wel flink op 2 staat qua stemmen. Interessant. Porcupine Tree goed op 2. Het zou dus kunnen zijn dat veel ToH stemmers PT als tweede keus hadden waardoor die toch de stem niet kregen. In mijn geval was dat in ieder geval wel zo.
Over 13:45 uur weten we meer!

gaan we maar tot de 6 of... ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.