MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Eindstand gemiddeldes:
Hush Sound 77,1/ 12=6,425 5 punten
Pink Turns Blue 79,5/12=6,625 5 punten
Frank Zappa 75,3/12=6,274 4 punten
Dubrovniks 91/12=7,583 10 punten

Dubrovniks en Pink Turns Blue verder

2.
A Split-Second - Mambo Witch vs. Wire Train - Everything's T... vs. Madame X - Cherries in the Snow vs Tiamat - Equinox Of The Gods

A Split Second: Mooie combi tussen Electric body Music en Gothic. Sisters Of Mercy meets Front 242 (8,3)
Wire Train: Ik moet muzikaal zeker denken aan onze eigen Clan Of Xymox in hun begin dagen. Met een vleugje The Damned in hun Wave periode (8,5)
Madame X: Overdosering aan samplers wat het nummer geen goed doet (5,0)
Tiamat; Toegankelijke versie van bands als Cradle of Filth, met wat van Paradise Lost. Vorige ronde zou hij het gered hebben (7,6)

1-1-0-0

2.
A Split-Second - Mambo Witch (6,3)
Wire Train - Everything's T... (8)
Madame X - Cherries in the Snow (6,5)
Tiamat - Equinox Of The Gods (5,5)

A Split Second vind ik niet geweldig, het begin is wel lekker maar daarna verslapte mijn aandacht. Het tweede nummer is echt geweldig. Hele goede rock. De derde is nog wel leuk, maar niet memorabel, en die laatste vind ik niet best. Kan ook aan liggen dat ik nu geen zin in een metalachtig nummer heb.

0-2-1-1

DjFrankie (moderator)
2. Goeie ronde dit !!

A Split-Second - Mambo Witch (8)
mooie EBM uit de vorige eeuw
Wire Train - Everything's Turning Up Down Again (7)
niet slecht maar ook niet geweldig dit klinkt erg poppy.
Madame X - Cherries in the Snow (7)
Neneh Cherry meets Madame Butterfly die gedachte had ik, maar niet slecht, zeker de klassieke achtergrond muziek
Tiamat - Equinox Of The Gods (7,5)
Tiamat is me ooit getipt bij super tiptopper, lekkere darkwave metal die mij wel ligt.

2-2-1-1 (correctie Snoeperd, nam punt van Deric Raven verkeerd over)

Deadline 08.00

2.
A Split-Second - Mambo Witch (7,0)
Wire Train - Everything's T... (8,2)
Madame X - Cherries in the Snow (7,2)
Tiamat - Equinox Of The Gods (5)

2-3-2-1

2.
A Split-Second - Mambo Witch (7,1)
Wire Train - Everything's Turning Up Down Again (6,2)
Madame X - Cherries in the Snow (4,0)
Tiamat - Equinox Of The Gods (7,2)

Zelf ben ik nu niet bepaald een metalhead, maar als er geen grunt in zit, dan trek ik het wel. Of Equinox of the Gods echt metal is, laat ik aan de experts over. Er lijkt me een flinke scheut gothic in te zitten en wat mij betreft is dat alleen maar goed.
Mambo Witch zit goed in elkaar en duurt precies niet te lang, wat mij betreft. Een ruime voldoende.
Het nummer van Wire Train zou mij eigenlijk wat beter moeten liggen dan de vorige twee, maar op een of andere manier vind ik het een beetje schorten aan de uitvoering. Ik kan er de vinger niet precies op leggen. Te rommelig? Te makkelijk? Een krappe voldoende dan maar.
En dan Cherries in the Snow. Nu houd ik doorgaans van gedragen zang, koortjes en spaarzame instrumentatie, om nog maar te zwijgen van teksten over miskende liefde. Maar dit gaat echt fout aan alle kanten. De delen passen niet bij elkaar en vormen dus geen geheel en de overall produktie is ook al niet al te best.

3-3-2-2

2.
A Split-Second - Mambo Witch (6,0)
Wire Train - Everything's T... (6,0)
Madame X - Cherries in the Snow (7,0)
Tiamat - Equinox Of The Gods (6,3)

A Split-Second hebben een paar nummers gemaakt die ik echt geweldig vind, o.a. Rigor Mortis. Maar over het algemeen vind ik hun werk veel vh zelfde en word ik het redelijk snel beu. Als je een nummer los hoort dan gaat het wel maar een heel album trek ik altijd wat minder. Toch een voldoende voor dit nummer maar daar houd het wat mij betreft dan ook mee op.
Wire Train is zeker niet slecht maar vind ik ook niet heel bijzonder, het raakt me niet echt.
Madame X klinkt mij een stuk beter in de oren. DjFrankie noemde de naam Neneh Cherry al. Als ik zonder enige info had moeten raden wie dit was dan had ik daar ook op gegokt. Ik vind het wel wat hebben zonder dat ik het een groots nummer vind, ik kom uit op een zeven.
Tiamat, dat is eigenlijk een genre dat mij niet ligt, maar ik moet toegeven dat ik dit helemaal zo slecht nog niet vond, positief verrast dus, vandaar een 6+ en mijn 2e punt.

3-3-3-3

2.
A Split-Second - Mambo Witch (5.75)
Wire Train - Everything's T... (7)
Madame X - Cherries in the Snow (4.5)
Tiamat - Equinox Of The Gods (4.5)

A Split-Second is wel aardig, maar blijft een beetje op dezelfde manier door dreunen en is niet erg spectaculair, naar mijn mening. Wel leuke opbouw op weg naar de komst van de zang, maar al valt het allemaal wel mee. Maar op zich wel een fatsoenlijk nummer.
Wire Train is al een stukje beter. Prima rock, lekkere gitaarpartijen, en met die zang is ook niets mis. Prima lied.
Madame X kleurt iets teveel binnen de lijntjes. Doet me weinig, de stem ook niet zo.
Tiamat maakt metal, en het punt is dat ik dat niet altijd trek. Soms kan metal me boeien, als grunts bijv. op subtielere manier worden gebracht, iets toevoegen aan de agressie of uitbarsting van een nummer, maar dat heb ik hier niet echt. Tja, misschien komt het toch gewoon omdat het metal is, en dat me dat niet echt ligt.

4-4-3-3

2.
A Split-Second - Mambo Witch (8,5)
Wire Train - Everything's T... (7)
Madame X - Cherries in the Snow (9,0)
Tiamat - Equinox Of The Gods (8,0)

5-4-4-3

DjFrankie (moderator)
3. Fiction Plane - Hate vs Gary Go - Wonderful vs Fiat Lux - Splurge vs Cold Cave - Underworld USA

Deadline 20.00 uur

Uitslag 2de ronde vanmiddag als ik thuis ben.

3.
Fiction Plane - Hate (7,0)
Gary Go - Wonderful (7,5)
Fiat Lux - Splurge (6,5)
Cold Cave - Underworld USA (7,5)

0-1-0-1

Fiction Plane: Hier nog niet zozeer een kopie van papa Sting; ook minder hitgevoelig (6,2)

Gary Go: Vergelijkbaar met Fiction Plane; ook wat Sting, maar ook Maroon 5.
Zo eigenlijk qua geluid gemakkelijk bekend kunnen raken bij een groter publiek. (6,2)

Fiat Lux: Minder sterk dan hun single Secrets (aanrader voor liefhebbers van de oude Depeche Mode trouwens). Hier meer richting A-ha, Duran Duran en Killing Joke.
Blijft jammer dat ze nooit een volwaardig album hebben uitgebracht. (8,1)

Cold Cave: Mooie New Wave uit de jaren 80.
Blijkbaar iets gemist .
Wat, is dit uit 2011?
Echt waar??
Mooie ontdekking van deze band met hun roots in de hardcore & screamo.
Hoor je nu niet meer terug (9,2)

0-1-1-2

3.
Fiction Plane - Hate (6,3)
Gary Go - Wonderful (5,5)
Fiat Lux - Splurge (8)
Cold Cave - Underworld USA (7)

0-1-2-3

3.
Fiction Plane - Hate (8,1)
Gary Go - Wonderful (9)
Fiat Lux - Splurge (6)
Cold Cave - Underworld USA (7,9)

Wat een sterke nummers allemaal!
Hate: Gewoon een lekker rocknummer. Geen poespas, lekker onbevangen. Zo hoor ik het graag!
Wonderful is duidelijk mijn favoriet van deze 4. Een aanstekelijke popdeun, maar niet doorsnee. Aardige tekst, goede stem. Dit nummer is gewoon compleet.
Splurge is geen slecht nummer, maar is me wat te braaf. Er had best wat meer pit in gemogen.
Underworld USA tenslotte bevalt me ook erg goed! Je zou inderdaad denken dat dit uit de 80's komt. Erg fijn nummer, jammer van de (te) sterke concurrentie...

1-2-2-3

DjFrankie (moderator)
Als je vanavond of een andere keer niet online bent / of kunt zijn. Dan kun je de volgende ronde alltijd naar me pm.'en dan plaats ik hem wel in het topic

DjFrankie schreef:
Als je vanavond of een andere keer niet online bent / of kunt zijn. Dan kun je de volgende ronde alltijd naar me pm.'en dan plaats ik hem wel in het topic

Dat noem ik nog eens service
Het gebeurt me niet vaak dat ik 's avonds nog online ben, dus voor mij komt dat goed uit! Maar ik zal je niet gaan overbelasten hoor

DjFrankie schreef:

Inderdaad goede service. Ik zal zo nu en dan wat proberen in het voren te luisteren om toch zoveel mogelijk rondes mee te doen.

DjFrankie (moderator)
Nog de uitslag van ronde 2:

A Split-Second - Mambo Witch 56,95/8=7,118 5 pt
Wire Train - Everything's Turning Up Down Again 57,9/8=7,24 4pt
Madame X - Cherries in the Snow 50,2/8=6,275 4 pt
Tiamat - Equinox Of The Gods 51,6/8= 6,45 3 pt

Door naar de volgende ronde:
A Split-Second - Mambo Witch
Wire Train - Everything's Turning Up Down Again

3.
Fiction Plane - Hate (5,2)
Gary Go - Wonderful (4,4)
Fiat Lux - Splurge (7,7)
Cold Cave - Underworld USA (6,8)

- Fiction Plane is mij te standaard Britse rock, niet boeiend genoeg.
- Bestaat er een gladdere popsong dan 'Wonderful'? Niets aan, alhoewel het prima gezongen is.
- Splurge vind ik geweldig! Het begint spannend en bouwt heel subtiel op.
- Cold Cave vind ik ook redelijk goed. Ik weet het genre niet, maar het heeft een mooi arrangement met een bijpassende stem. Ik ben alleen niet helemaal weg van het refrein.

1-2-3-4

@Deric Raven

Ik zou het album van Cold Cave ook checken, leuke muziek, zelf vind ik Underworld USA het beste nummer, vandaar ook dat ik deze heb genomineerd, maar het is een album van goed niveau en ook vrij afwisselend.

3.
Fiction Plane - Hate (7,3)
Gary Go - Wonderful (7,3)
Fiat Lux - Splurge (7,3)
Cold Cave - Underworld USA (8,5)

Met Fiction Plane is niks mis, leuk bandje, leuk nummer. Aanstekelijk refrein. Het tweede nummer heeft ook een leuk refrein, goed nummer ook.
Fiat Lux is een zeer relaxed nummer, doet me een beetje aan the Cure denken, ik ga van al mijn 7,3 cijfers dan ook voor deze. Want het beste is voor het laatst bewaart, ik ben blij dat mijn nominatie goed valt. Zelf vind ik het een topnummer, lekkere instrumentatie en vooral fantastische zang.

1-2-4-5

Ga ik naar op zoek.

DjFrankie (moderator)
3.
Fiction Plane - Hate (7,5) leuke gitaarrif, doet me ergens aan U2 denken
Gary Go - Wonderful (7) leuk nummer alleen iets te gladjes, prima zanger dat wel, maar britpop die er zeker mag wezen, ook weer qua gitaarrif U2 gedachtes, en ook het einde
Fiat Lux - Splurge (6,8) klinkt erg 80's wave, niet slecht en hangt wel een leuk sfeertje onder, echter het pakt me niet. Zan is ook niet overtuigend.
Cold Cave - Underworld USA (7,8) gezien de voorgaande commentaren veel hiervan verwacht. Verwachtingen worden deels ingelost, klinkt wel prettig in het gehoor, maar veel hetzelfde, ook duurt het naar mijn mening iets te lang.

2-2-4-6

DjFrankie (moderator)
Uitslag derde ronde

Fiction Plane - Hate 47,6/7=6,8 2

Gary Go - Wonderfu l 46,9/7=6,7 2

Fiat Lux - Splurge 50,4/7=7,2 4

Cold Cave - Underworld USA 54,7/7=7,81 6

Fiat Lux en Cold Cave duidelijk op punten door.

Alweer de 4de ronde.

4. Victoria and Jacob - With no Certainty vs Asa - Fire on the Mountain vs Harlem River Drive - Idle Hands -vs Steroid Maximus - ¡Quilombo!

Deadline 08.00
(zoals al aangegeven: als je vanavond of een andere keer niet online bent / of kunt zijn. Dan kun je de volgende ronde alltijd naar me pm.'en dan plaats ik hem wel in het topic).

0-0-0-0

4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (6,5)
Asa - Fire on the Mountain (8)
Harlem River Drive - Idle Hands (7,8)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (7,8)

Deadline 08.00

Victoria and Jacob is aardige muziek, maar ik vind het niet heel bijzonder
Asa, Fire on the Mountain daarentegen is het beste nummer dat ik tot nu toe ben tegengekomen op Underworld USA na. Dit is helemaal mijn muziek.
Idle Hands is ook al zo geweldig, ga ik ook meer van opzoeken.
Quilombo klinkt ook erg lekker. Vooral het stuk na drie minuten vind ik erg mooi.

0-1-1-0

4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (5)
Asa - Fire on the Mountain (6)
Harlem River Drive - Idle Hands (8)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8)

Deadline 08.00

Victoria en Jacob.. Hm.. Vind dat elektronische erachter wel grappig, maar overall vind ik het niet fantastisch, dat Victoria and Jacob. Zanglijn is soms wat jammerlijk qua keuze van melodie, maar dat is natuurlijk ook een mening. Einde lijkt het wat leuker te worden (2.20 tot 2.40 ofzo) Maar die zang erbij, ik weet het niet, het doet me niet veel. Weinig zelfs. Helaasch, geen topper deze.
Asa, klinkt goed. Feel-good-muziek. Leuk baslijntje. Leuk. Voelt ook zomers aan, laat dat zonnetje maar komen! (6)
Idle Hands (Harlem River Drive) Arr, ik vind het niet fijn om de hoge cijfers te geven aan een eigen nominatie. Vergeven jullie het me? Ik vind het gewoon een erg goed nummer, Idle haaaaaaaands.. Heerlijk. (8)
Steroid Maximus klinkt retegoed! Heerlijke deuntjes, deze mag ook een hoog cijfer, van Masimo. (ja ik weet het, in de derde persoon praten is wat stom) Maar, shit, dit klinkt wel heel goed. Pompompompompom.. Vaker opzetten, dit! (8)

0-1-2-1

4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (9,5)
Asa - Fire on the Mountain (9)
Harlem River Drive - Idle Hands (8,5)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8,5)

With No Certainty is gewoon een ontzettend lief liedje!
Fire on the Mountain is inderdaad feel-good muziek, zoals Masimo al zegt. Lekker zomers, hier word je gewoon ontzettend vrolijk van. Hele album is overigens de moeite waard!
Idle Hands is ook al een super nummer, heerlijk funky! Hier moet ik eens meer van opzoeken. Fijne percussie ook.
¡Quilombo! klinkt ook al zo goed! Wat een sterke ladder dit! Fijn instrumentaal nummer waarin een hoop gebeurt en daarom niet snel verveelt. Fijn basspel ook.

1-2-2-1

4.

Verreweg de minste ronde wat mij betreft maar de jongere garde vind dit schijnbaar wel leuk.
Prima zanger trouwens van de Harlem River Drive.

Victoria and Jacob - With no Certainty (5)
Asa - Fire on the Mountain (4)
Harlem River Drive - Idle Hands (6,5)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (6)

1-2-3-2

Arrie schreef:
Wat een sterke ladder dit!
the viking schreef:
Verreweg de minste ronde wat mij betreft

DjFrankie (moderator)
4.

Victoria and Jacob - With no Certainty (8,1)
Asa - Fire on the Mountain (6,5)
Harlem River Drive - Idle Hands (6,2)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (5,8)

Deadline 08.00

Voor mij ook een mindere ladder dus.

Victoria and Jacob - With no Certainty: geweldig nummer dit, mooi gezongen, mooie electronica echt gaaf . Eerste verrassing wat mij betreft.
Asa - Fire on the Mountain dit is weer niet echt mijn cup of tea, in tegenstelling tot snoeperd. R & B met minimale begeleiding. Ik kan wel wel snappen dat dit voor anderen erg gaaf is. Is namelijk wel erg goed gezongen.
Harlem River Drive - Idle Hands Echte soul in de stijl van The Temptations, veel blazers. Niet slecht maar wederom niet mijn cup of tea, dit is ook een lang nummer met op het einde een lang instrumentaal stuk..
Steroid Maximus - ¡Quilombo! Avant-garde Jazz zeer apart maar wederom niet echt mijn ding. Zeer nerveus aandoende muziek, ook erg hyper. Voor mij duidelijk te nerveus.

2-3-3-2

Het gaat hard hier. M'n eerste inzending pas!

4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (5,5)
Asa - Fire on the Mountain (6)
Harlem River Drive - Idle Hands (7)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (7,5)

Deadline 08.00

Victoria and Jacob - With no Certainty (jammer van dat refrein zeg, haalt het hele nummer naar beneden/ Zeker dat irritante ge eheh. tTot aan het eerste refrein wel OK)
Asa - Fire on the Mountain (relaxte achtergrondmuziek voor de zomerse dagen. Ik zal het zelf niet opzetten, maar het klinkt wel aardig. Mooie stem)
Harlem River Drive - Idle Hands (hoewel heel anders dan Asa, kan ik over beide eigenlijk hetzelfde zeggen. Klink voor mij als relaxte achtergrondmuziek voor zomerse dagen. Ik vind die blazers wel erg lekker klinken. Het is me iets te veel disco/funk, maar het lastig stil zitten bij dit Idle Hands. En dat bedoel ik als een aanbeveling)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (lekker chaotisch, klink als filmmuziek van één of andere foute franse film. Dit heeft mijn waardering zeker. Leuke ontdekking)

2-3-4-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.