Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 juni 2011, 21:48 uur
Geweldig deze ronde hoe de meningen verschillen 

0
geplaatst: 6 juni 2011, 22:09 uur
4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (8,3)
Asa - Fire on the Mountain (7,7)
Harlem River Drive - Idle Hands (7,7)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8)
Deadline 08.00
Victoria and Jacob: Doet me op een prettige manier denken aan Debut van Bjork.
Asa: Lekker met de voetjes in het water bungelen muziek.
Harlem River Drive: New York City Funk, voor laat op de avond.
Steroid Maximus; Foetus die los gaat op een hyperactive Bigband; oftewel de soundtrack van een slecht aflopende James Bond film.
3-3-4-4
Victoria and Jacob - With no Certainty (8,3)
Asa - Fire on the Mountain (7,7)
Harlem River Drive - Idle Hands (7,7)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8)
Deadline 08.00
Victoria and Jacob: Doet me op een prettige manier denken aan Debut van Bjork.
Asa: Lekker met de voetjes in het water bungelen muziek.
Harlem River Drive: New York City Funk, voor laat op de avond.
Steroid Maximus; Foetus die los gaat op een hyperactive Bigband; oftewel de soundtrack van een slecht aflopende James Bond film.
3-3-4-4
0
geplaatst: 6 juni 2011, 22:20 uur
4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (7,5)
Asa - Fire on the Mountain (7,8)
Harlem River Drive - Idle Hands (8,0)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8,5)
Eerste ladder waarvan ik elk nummer echt sterk vind. Ik heb helaas geen tijd meer om ze terug te luisteren voor een meer uitvoerig commentaar en laat de punten maar voor zichzelf spreken.
3-3-5-5
Victoria and Jacob - With no Certainty (7,5)
Asa - Fire on the Mountain (7,8)
Harlem River Drive - Idle Hands (8,0)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (8,5)
Eerste ladder waarvan ik elk nummer echt sterk vind. Ik heb helaas geen tijd meer om ze terug te luisteren voor een meer uitvoerig commentaar en laat de punten maar voor zichzelf spreken.
3-3-5-5
0
geplaatst: 6 juni 2011, 23:28 uur
4.
Victoria and Jacob - With no Certainty (7,2)
Asa - Fire on the Mountain (7,3)
Harlem River Drive - Idle Hands (7,0)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (6,8)
Ok, dit ligt erg dicht bij elkaar, in alle verscheidenheid. Uiteindelijk gekozen voor het indie-pop nummertje met extra elektro geluidjes en het heerlijk lome nummer met de mooie zang van Asa. Het op zich goed klinkende funky nummer van Harlem River Drive (ook lekkere zang) vond ik net iets te lang duren en van Steroid Maximus werd ik toch een beetje nerveus; goede muziek, maar voor mij alleen voor het gehoor en niet voor het gevoel.
4-4-5-5
Victoria and Jacob - With no Certainty (7,2)
Asa - Fire on the Mountain (7,3)
Harlem River Drive - Idle Hands (7,0)
Steroid Maximus - ¡Quilombo! (6,8)
Ok, dit ligt erg dicht bij elkaar, in alle verscheidenheid. Uiteindelijk gekozen voor het indie-pop nummertje met extra elektro geluidjes en het heerlijk lome nummer met de mooie zang van Asa. Het op zich goed klinkende funky nummer van Harlem River Drive (ook lekkere zang) vond ik net iets te lang duren en van Steroid Maximus werd ik toch een beetje nerveus; goede muziek, maar voor mij alleen voor het gehoor en niet voor het gevoel.
4-4-5-5
0
geplaatst: 6 juni 2011, 23:36 uur
Voor de volledigheid: de nummers van de vorige ronde vind ik ook erg dicht bij elkaar liggen, waarbij ik ook hier waarschijnlijk voor de meer poppy nummers van Fiction Plane en Gary Go zou zijn gegaan. Maar dat is hors competition en sowieso had het niets uitgemaakt.
Overigens is Gary Go de enige artiest (buiten mijn eigen nominaties) die ik ook live heb gezien. Misschien dat dat voor mij ook de doorslag geeft.
Overigens is Gary Go de enige artiest (buiten mijn eigen nominaties) die ik ook live heb gezien. Misschien dat dat voor mij ook de doorslag geeft.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 08:00 uur
5.
John Terlazzo - The Deserter vs TMGS - Northern Skies vs Aestrid - Soest vs Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle
Deadline 20.00
John Terlazzo - The Deserter vs TMGS - Northern Skies vs Aestrid - Soest vs Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle
Deadline 20.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 08:01 uur
Punten Remcodulac (via p.m.):
John Terlazzo - The Deserter (7,8)
TMGS - Northern Skies (8,0)
Aestrid - S.o.e.s.t. (7,5)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (7,7)
Deadline 20..00
1-1-0-0
TMGS - Northern Skies (8,0)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (7,7)
Deadline 20..00
1-1-0-0
0
geplaatst: 7 juni 2011, 08:07 uur
Bedankt DJF. Achteraf had ik het toch zelf kunnen posten. Maar weet alles maar eens achteraf (Finkers, geloof ik).
0
geplaatst: 7 juni 2011, 08:15 uur
John Terlazzo: Leonard Cohen achtige singer songwriter.
Alleen in het vervolg meer investeren in een beter klinkend achtergrondkoortje. (7,6)
TMGS: Hier wordt ik vrolijk van. Feel good muziek met een lekker gitaartje (7,7)
Aestrid: Sigur Ros achtig begin, wat over gaat in Blue Monday van New Order (8)
Joose Keskitalo: Singer songwriter met een stemgeluid als Chris Martin van Coldplay; niet helemaal mijn ding (6,3)
John Terlazzo - The Deserter (7,6)
TMGS - Northern Skies (7,7)
Aestrid - S.o.e.s.t. (8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,3)
Deadline 20..00
1-2-1-0
Alleen in het vervolg meer investeren in een beter klinkend achtergrondkoortje. (7,6)
TMGS: Hier wordt ik vrolijk van. Feel good muziek met een lekker gitaartje (7,7)
Aestrid: Sigur Ros achtig begin, wat over gaat in Blue Monday van New Order (8)
Joose Keskitalo: Singer songwriter met een stemgeluid als Chris Martin van Coldplay; niet helemaal mijn ding (6,3)
John Terlazzo - The Deserter (7,6)
TMGS - Northern Skies (7,7)
Aestrid - S.o.e.s.t. (8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,3)
Deadline 20..00
1-2-1-0
0
geplaatst: 7 juni 2011, 10:07 uur
Gaat inderdaad hard hier, je let even niet op en er zijn weer 2 rondjes voorbij.
In ronde 3 hadden Fiction Plane en Gary Go mijn stemmen gekregen al lagen de nummers daar erg dicht bij elkaar en zat alles tussen de 6 en de 7 bij mij, geen hoogvliegers.
In ronde 4 sprong Victoria and Jacob er wat mij betreft bovenuit, leuke verrassing. Daarnaast had Asa mijn 2e stem gekregen.
En dan nu de huidige ronde.
2 singer songwriters, John Terlazzo en Joose Keskitalo waarbij de eerstgenoemde mij meer pakt dan de 2e (niet slecht maar niet zo mijn ding denk ik), alhoewel ik ook John Terlazzo obv dit nummer geen hoogvlieger in het genre vind.
De 2 overige nummers vind ik duidelijk de beste 2, Aestrid is een prettige verrassing en nog leuker dat het zelfs uit Nederland blijkt te komen. TMGS blijkt dan weer van onze zuiderburen afkomstig te zijn en ik sluit mij aan bij de woorden van mijn voorganger in dit topic.
John Terlazzo - The Deserter (6,7)
TMGS - Northern Skies (7,2)
Aestrid - S.o.e.s.t. (7,8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,0)
Deadline 20..00
1-3-2-0
In ronde 3 hadden Fiction Plane en Gary Go mijn stemmen gekregen al lagen de nummers daar erg dicht bij elkaar en zat alles tussen de 6 en de 7 bij mij, geen hoogvliegers.
In ronde 4 sprong Victoria and Jacob er wat mij betreft bovenuit, leuke verrassing. Daarnaast had Asa mijn 2e stem gekregen.
En dan nu de huidige ronde.
2 singer songwriters, John Terlazzo en Joose Keskitalo waarbij de eerstgenoemde mij meer pakt dan de 2e (niet slecht maar niet zo mijn ding denk ik), alhoewel ik ook John Terlazzo obv dit nummer geen hoogvlieger in het genre vind.
De 2 overige nummers vind ik duidelijk de beste 2, Aestrid is een prettige verrassing en nog leuker dat het zelfs uit Nederland blijkt te komen. TMGS blijkt dan weer van onze zuiderburen afkomstig te zijn en ik sluit mij aan bij de woorden van mijn voorganger in dit topic.
John Terlazzo - The Deserter (6,7)
TMGS - Northern Skies (7,2)
Aestrid - S.o.e.s.t. (7,8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,0)
Deadline 20..00
1-3-2-0
0
geplaatst: 7 juni 2011, 16:11 uur
Twee nominaties bij elkaar in de poule (Terlazzo & Keskitalo) en daarvan zijn er ook nog twee singer-songwriters, dus dat komt nou niet erg mooi uit. Zelf vind ik het twee erg mooie nummers. De ene lijkt flink op Leonard Cohen, de ander schiet weer de totaal andere weg op. Uit Finland komt 'ie, en dat taaltje heeft iets magisch. Ik weet het niet, als ik naar Joose luister dan geeft 't 'n gevoel alsof het iets extra's heeft, iets mysterieus (alternatief van de anderen!) En daarom leek het me zo'n geschikt nummer voor deze Top 152.. Helaasch deelt niet iedereen die mening met me, maar ach, ik zie het voor deze keer door de vingers.. 
Dan over TMGS en Aestrid.. Aestrid vind ik niet speciaal, als ik heel eerlijk ben. De enthousiaste mening van mijn voorgangers deel ik dus niet helemaal. Het is wat saai, wel aardig, maar niet zo bijzonder. 't Gevoel alsof ik het al zo vaak heb gehoord. Daarentegen krijgt het natuurlijk wel een pluspuntje, puur omdat het uit Nederland komt (jaja..) Maar: 't gevoel dat ik dit eerder heb gehoord weegt toch zwaar.. TMGS vind ik wel weer erg leuk. Spontaan bandje. Leuke muziek.
Al met al weer veel te veel gebrabbel, maar nog even cijfertjes er bij gooien..
John Terlazzo - The Deserter (7.75)
TMGS - Northern Skies (7.25)
Aestrid - S.o.e.s.t. (5)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (8)
Deadline 20.00
2-3-2-1

Dan over TMGS en Aestrid.. Aestrid vind ik niet speciaal, als ik heel eerlijk ben. De enthousiaste mening van mijn voorgangers deel ik dus niet helemaal. Het is wat saai, wel aardig, maar niet zo bijzonder. 't Gevoel alsof ik het al zo vaak heb gehoord. Daarentegen krijgt het natuurlijk wel een pluspuntje, puur omdat het uit Nederland komt (jaja..) Maar: 't gevoel dat ik dit eerder heb gehoord weegt toch zwaar.. TMGS vind ik wel weer erg leuk. Spontaan bandje. Leuke muziek.
Al met al weer veel te veel gebrabbel, maar nog even cijfertjes er bij gooien..
John Terlazzo - The Deserter (7.75)
TMGS - Northern Skies (7.25)
Aestrid - S.o.e.s.t. (5)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (8)
Deadline 20.00
2-3-2-1
0
geplaatst: 7 juni 2011, 16:32 uur
John Terlazzo - The Deserter (7)
TMGS - Northern Skies (9)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (4)
The Deserted vind ik een mooi liedje, maar niet erg bijzonder. Dat 'I wanna believe in love I said' stukje had hij weg mogen laten, want dit doet de rest van het nummer geen goed.
TMGS: heerlijke muziek! Verfrissende countrypop met mooie samenzang.
S.o.e.s.t. komt maar langzaam op gang en dat vind ik jammer. Gelukkig is de rest van het nummer best goed, hoewel het nummer me nergens écht weet te pakken. Al met al is dit gewoon een goed nummer.
En dan Joose Keskitalo: de taal is meteen al een hele grote afknapper. Zo'n vreemde taal luistert niet lekker, omdat je geen idee hebt wat voor klanken er aan zitten te komen. Daarnaast vind ik het nummer totaal niet boeiend en sloom. En Joose heeft een zeikstem.
2-4-3-1
TMGS - Northern Skies (9)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (4)
The Deserted vind ik een mooi liedje, maar niet erg bijzonder. Dat 'I wanna believe in love I said' stukje had hij weg mogen laten, want dit doet de rest van het nummer geen goed.
TMGS: heerlijke muziek! Verfrissende countrypop met mooie samenzang.
S.o.e.s.t. komt maar langzaam op gang en dat vind ik jammer. Gelukkig is de rest van het nummer best goed, hoewel het nummer me nergens écht weet te pakken. Al met al is dit gewoon een goed nummer.
En dan Joose Keskitalo: de taal is meteen al een hele grote afknapper. Zo'n vreemde taal luistert niet lekker, omdat je geen idee hebt wat voor klanken er aan zitten te komen. Daarnaast vind ik het nummer totaal niet boeiend en sloom. En Joose heeft een zeikstem.
2-4-3-1
0
geplaatst: 7 juni 2011, 17:24 uur
John Terlazzo - The Deserter: 6,3
TMGS - Northern Skies: 5,5
Aestrid - S.o.e.s.t.: 5,2
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle: 4,4
Ik ben blij dat ik wat Metal-songs heb gepost. Ik hoor een hoop moody muziek en wat tegenwicht kan dus geen kwaad.
- Terlazzo begint en kabbelt maar een beetje saai door, tot het einde waar opeens uit het niets die mysterieuze fluisterstemmen komen. Het maakt het nummer tot een voldoende, ik vond het zo apart en goed gevonden.
- Northern Skies is een aardige alt-country track, maar gaat een beetje vervelen naarmate het vordert.
- S.O.E.S.T. is een combinatie van post-rock en pop die niet helemaal uit de verf wil komen. Het weet me niet genoeg te pakken, alhoewel er aardige ideeën in zitten.
- Dan hebben we onze Finse vriend. Finland is een uitstekend Metal-land (zie mijn top 10), maar hier vind ik niet zoveel aan. Die taal heeft weinig charme en het nummer is ook nogal armetierig.
3-5-3-1
TMGS - Northern Skies: 5,5
Aestrid - S.o.e.s.t.: 5,2
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle: 4,4
Ik ben blij dat ik wat Metal-songs heb gepost. Ik hoor een hoop moody muziek en wat tegenwicht kan dus geen kwaad.
- Terlazzo begint en kabbelt maar een beetje saai door, tot het einde waar opeens uit het niets die mysterieuze fluisterstemmen komen. Het maakt het nummer tot een voldoende, ik vond het zo apart en goed gevonden.

- Northern Skies is een aardige alt-country track, maar gaat een beetje vervelen naarmate het vordert.
- S.O.E.S.T. is een combinatie van post-rock en pop die niet helemaal uit de verf wil komen. Het weet me niet genoeg te pakken, alhoewel er aardige ideeën in zitten.
- Dan hebben we onze Finse vriend. Finland is een uitstekend Metal-land (zie mijn top 10), maar hier vind ik niet zoveel aan. Die taal heeft weinig charme en het nummer is ook nogal armetierig.
3-5-3-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 17:32 uur
John Terlazzo - The Deserter (7,5)
TMGS - Northern Skies (7,4)
Aestrid - S.o.e.s.t. (8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,5)
Deadline 20..00
4-5-4-1
John Terlazzo, mooi nummer ingetogen stukje muziek. Dit waardeer ik wel.
TMGS ook mooi , mooi ingetogen zang, mooie melodie, leuk
Aestrid, eigen nominatie was voor mij het verrassende voorprogramma van The Boxer Rebellion. CD ook meteen aangeschaft toen ,en het is een prima cd. Hier zat nederland nog op te wachten. Mooie opbouw in dit nummer
Joose Keskitalo (6,5) ook ingetogen maar kan niet tippen aan John Terlazzo.
TMGS - Northern Skies (7,4)
Aestrid - S.o.e.s.t. (8)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (6,5)
Deadline 20..00
4-5-4-1
John Terlazzo, mooi nummer ingetogen stukje muziek. Dit waardeer ik wel.
TMGS ook mooi , mooi ingetogen zang, mooie melodie, leuk
Aestrid, eigen nominatie was voor mij het verrassende voorprogramma van The Boxer Rebellion. CD ook meteen aangeschaft toen ,en het is een prima cd. Hier zat nederland nog op te wachten. Mooie opbouw in dit nummer
Joose Keskitalo (6,5) ook ingetogen maar kan niet tippen aan John Terlazzo.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 17:37 uur
Ik ben helaas tot 20.00 niet in de gelegenheid om deze nummers te luisteren, maar kan iemand Joose even redden 

0
geplaatst: 7 juni 2011, 17:42 uur
Joose heeft een beetje ongelukkig geloten. Had beter bij wat metal kunnen zitten 
Overigens is mij niet helemaal duidelijk wat voor cijfer DJFrankie hem heeft gegeven.

Overigens is mij niet helemaal duidelijk wat voor cijfer DJFrankie hem heeft gegeven.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 17:50 uur
Misschien dat als je lief naar Frank kijkt dat je het later mag insturen?
0
geplaatst: 7 juni 2011, 18:21 uur
TMGS - Northern Skies (7,0)
Aestrid - S.o.e.s.t. (4,0)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (5,5)
Deadline 20..00
5-6-4-1
Terlazzo: Mooi nummer, maar ik mis een onderscheidende stem a la Dylan of Waits.
TMGS: Mooi gezongen, maar nu vind ik het nummer niet apart genoeg.
Aestrid: Het begin kan nog alle kanten op, maar naarmate het duurt wordt het oneindig geneuzel.
Keskitalo: Flauw geneuzel.
TMGS - Northern Skies (7,0)
Aestrid - S.o.e.s.t. (4,0)
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle (5,5)
Deadline 20..00
5-6-4-1
Terlazzo: Mooi nummer, maar ik mis een onderscheidende stem a la Dylan of Waits.
TMGS: Mooi gezongen, maar nu vind ik het nummer niet apart genoeg.
Aestrid: Het begin kan nog alle kanten op, maar naarmate het duurt wordt het oneindig geneuzel.
Keskitalo: Flauw geneuzel.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 19:51 uur
Leuke ronde!
John Terlazzo - The Deserter(7,5)1983 vermeld Youtube ,eigenaardig want het nummer refereert meer aan de beginjaren seventies.Indrukwekkende protestsong.
TMGS - Northern Skies (8)Pakkend nummer en over de gehele tijdsduur een consistent muzikaal niveau.De aanstekelijke gitaarakkoordjes à la R.E.M's Everybody Hurts maakt dit nummer tot een kanshebber op de uiteindelijke eindoverwining.
Aestrid - S.o.e.s.t.(7)Begint als een regelrechte Sigur Ros kloon,maar gelukkig krijgt het nummer geleidelijk aan een eigen smoel.
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle(6) Is de taal het struikelblok of de matige muzikale compositie de reden dat dit nummer mij niet echt kan bekoren .Ik denk beide
6-7-4-1
Deadline 20..00
John Terlazzo - The Deserter(7,5)1983 vermeld Youtube ,eigenaardig want het nummer refereert meer aan de beginjaren seventies.Indrukwekkende protestsong.
TMGS - Northern Skies (8)Pakkend nummer en over de gehele tijdsduur een consistent muzikaal niveau.De aanstekelijke gitaarakkoordjes à la R.E.M's Everybody Hurts maakt dit nummer tot een kanshebber op de uiteindelijke eindoverwining.
Aestrid - S.o.e.s.t.(7)Begint als een regelrechte Sigur Ros kloon,maar gelukkig krijgt het nummer geleidelijk aan een eigen smoel.
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle(6) Is de taal het struikelblok of de matige muzikale compositie de reden dat dit nummer mij niet echt kan bekoren .Ik denk beide

6-7-4-1
Deadline 20..00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 20:00 uur
Ronde 5:
John Terlazzo en TMGS zijn door!
6.
Pig - ¡Toxico! vs Cat's Eyes - Face in the Crowd vs Shaking Godspeed - Godspeed
vs Hell - On Earth As It Is In Hell
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
John Terlazzo en TMGS zijn door!
6.
Pig - ¡Toxico! vs Cat's Eyes - Face in the Crowd vs Shaking Godspeed - Godspeed
vs Hell - On Earth As It Is In Hell
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
0
geplaatst: 7 juni 2011, 20:10 uur
6.
Pig - ¡Toxico! (9,5)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,8)
Shaking Godspeed - Godspeed (7,0)
Hell - On Earth As It Is In Hell (9,0)
Deadline 08.00 uur
1-0-0-1
Pig: Stoot met dit nummer mijn favoriet Foetus van de troon.
Cat’s Eyes: Ouderwetse psychadelica; ik smul ervan, maar het is geen topnummer. Bow Wow Wow kan dit beter.
Shaking Godspeed: Aardig punknummertje, maar niet meer dan aardig.
Hell: Onmogelijke metalflauwekul, maar ik houd wel van een MOOI geintje.
Pig - ¡Toxico! (9,5)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,8)
Hell - On Earth As It Is In Hell (9,0)
Deadline 08.00 uur
1-0-0-1
Pig: Stoot met dit nummer mijn favoriet Foetus van de troon.
Cat’s Eyes: Ouderwetse psychadelica; ik smul ervan, maar het is geen topnummer. Bow Wow Wow kan dit beter.
Shaking Godspeed: Aardig punknummertje, maar niet meer dan aardig.
Hell: Onmogelijke metalflauwekul, maar ik houd wel van een MOOI geintje.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 20:17 uur
Te laat voor John Terlazzo. Nooit van gehoord, maar wel een fantastisch nummer. Blij dat het door is 

0
geplaatst: 7 juni 2011, 20:27 uur
6.
Pig - ¡Toxico! 8,6
Cat's Eyes - Face in the Crowd 6,4
Shaking Godspeed - Godspeed 8,3
Hell - On Earth As It Is In Hell 7,5
Wow, ik heb genoten!
- Toxico is een geweldige elektronisch geleide Bigband-song. Het klinkt fantastisch.
- Cat's Eyes is een redelijk goed nummer die me aan vroeger tijden deed denken, maar uit 2011 bleek te komen. Aardige popsong.
- Godspeed vind ik een sterke Punkrock-song waar ik de compositie origineel vind en het gebruik van de orgel goed.
- Hell deed me in het begin aan Starstruck van Rainbow denken. Het bleek uiteindelijk toch een eigenzinnige ouderwetse Hardrock/Heavymetal-track te zijn, waar de zang vaneigen is.
2-0-1-1
Pig - ¡Toxico! 8,6
Cat's Eyes - Face in the Crowd 6,4
Shaking Godspeed - Godspeed 8,3
Hell - On Earth As It Is In Hell 7,5
Wow, ik heb genoten!

- Toxico is een geweldige elektronisch geleide Bigband-song. Het klinkt fantastisch.
- Cat's Eyes is een redelijk goed nummer die me aan vroeger tijden deed denken, maar uit 2011 bleek te komen. Aardige popsong.
- Godspeed vind ik een sterke Punkrock-song waar ik de compositie origineel vind en het gebruik van de orgel goed.
- Hell deed me in het begin aan Starstruck van Rainbow denken. Het bleek uiteindelijk toch een eigenzinnige ouderwetse Hardrock/Heavymetal-track te zijn, waar de zang vaneigen is.
2-0-1-1
0
geplaatst: 7 juni 2011, 20:31 uur
6.
Pig - ¡Toxico! 4,5
Cat's Eyes - Face in the Crowd 7,5
Shaking Godspeed - Godspeed 6,5
Hell - On Earth As It Is In Hell 9
Deadline 08.00 uur
2-1-1-2
Pig: Waar ik gister het filmische sfeertje bij Steroid Maximus goed kon hebben, irriteert het me nu.
Cat’s Eyes: Lekker nummer. Goeie sfeer. Nooit van gehoord, ik ga maar eens op zoek.
Shaking Godspeed: 'Aardig punknummertje, maar niet meer dan aardig' zei ene Justus 18 ooit eens. Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Hell: Geniaal nummer van Hell. Kleeft ook een enorm mooi verhaal aan deze band. Voor de liefhebbers - check de Aardschok van vorige maand. Belachelijke clip overigens, maar alles klopt aan dit nummer. Heavy Metal zoals Heavy Metal bedoeld is.
Alsof zij de uitvinders van het genre zijn, maar het album is gewoon uit 2011. Hulde
Pig - ¡Toxico! 4,5
Cat's Eyes - Face in the Crowd 7,5
Shaking Godspeed - Godspeed 6,5
Hell - On Earth As It Is In Hell 9
Deadline 08.00 uur
2-1-1-2
Pig: Waar ik gister het filmische sfeertje bij Steroid Maximus goed kon hebben, irriteert het me nu.
Cat’s Eyes: Lekker nummer. Goeie sfeer. Nooit van gehoord, ik ga maar eens op zoek.
Shaking Godspeed: 'Aardig punknummertje, maar niet meer dan aardig' zei ene Justus 18 ooit eens. Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Hell: Geniaal nummer van Hell. Kleeft ook een enorm mooi verhaal aan deze band. Voor de liefhebbers - check de Aardschok van vorige maand. Belachelijke clip overigens, maar alles klopt aan dit nummer. Heavy Metal zoals Heavy Metal bedoeld is.
Alsof zij de uitvinders van het genre zijn, maar het album is gewoon uit 2011. Hulde
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 20:33 uur
6.
Pig - ¡Toxico! (6,1)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (8,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (7,2)
Hell - On Earth As It Is In Hell (7,1)
2-2-2-2
Pig: Alternatieve Big Beat met veel blazers, kan me niet pakken, is erg meewarrigge muziek. Stem lijkt idd op Thirwell.
Cat's Eyes de zanger van The Horrors met een operazangeres en dit is het resultaat, voor mij een van de mooiste albums van 2011 tot nu toe.
Shaking Godspeed start met een Horrors intro, en dreunt daarna verder in vette garagerock 'a la The Godfathers
Hell ouderwetse heavy metal met een doornekroon, klinkt lekker prima zanger.
Pig - ¡Toxico! (6,1)
Shaking Godspeed - Godspeed (7,2)
2-2-2-2
Pig: Alternatieve Big Beat met veel blazers, kan me niet pakken, is erg meewarrigge muziek. Stem lijkt idd op Thirwell.
Cat's Eyes de zanger van The Horrors met een operazangeres en dit is het resultaat, voor mij een van de mooiste albums van 2011 tot nu toe.
Shaking Godspeed start met een Horrors intro, en dreunt daarna verder in vette garagerock 'a la The Godfathers
Hell ouderwetse heavy metal met een doornekroon, klinkt lekker prima zanger.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 21:37 uur
6. Prima ronde
Pig - ¡Toxico! (6,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (8)
Hell - On Earth As It Is In Hell (7)
2-3-3-2
Pig: Bigband meets the Showbizz.Excentriek en knap geproduceerd,maar niet geheel mijn smaak
Cat's Eyes Schitterend vind ik dit
Ben dan ook benieuwd naar de rest van het album.In de verte heeft het wel iets weg van Edwyn Collins denkend aan zijn hit Girl like you before.
Shaking Godspeed - Godspeed - Intense Garage rock prachtig!
Hell - On Earth As It Is In Hell Degelijke metal
Pig - ¡Toxico! (6,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (8)
Hell - On Earth As It Is In Hell (7)
2-3-3-2
Pig: Bigband meets the Showbizz.Excentriek en knap geproduceerd,maar niet geheel mijn smaak
Cat's Eyes Schitterend vind ik dit
Ben dan ook benieuwd naar de rest van het album.In de verte heeft het wel iets weg van Edwyn Collins denkend aan zijn hit Girl like you before.Shaking Godspeed - Godspeed - Intense Garage rock prachtig!
Hell - On Earth As It Is In Hell Degelijke metal
0
geplaatst: 7 juni 2011, 21:39 uur
Dit is een aardige titanenstrijd, het gaat nog spannend worden wie er doorgaat.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 21:47 uur
6.
Pig - ¡Toxico! (6)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (6,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (8,8)
2-3-4-3
Pig vind ik een aardig nummer, die gozer heeft wel een mooie stem, maar de instrumentatie vind ik niet geweldig. Cat's Eyes is al wat beter, leuke afwisseling tussen die stemmen, maar ik mis pakkende zanglijnene of melodieën.
Het derde nummer is weer een nominatie van mij, dit is geweldig, die intro waarbij ik moet denken aan een Led Zeppelin ofzo, daarna die zanger die een hele lekkere stem heeft. Wat een energie in dit nummer! Hebben jullie wel het goede nummer aangeklikt op Myspace??? Dit is een van de betere Nederlandse bandjes van de laatste jaren. Ja, ik ben hier helemaal enthousiast van.
Het laatste nummer sluit goed bij het vorige nummer aan, nog meer energie, lekker nummer ook hoor. Zo bevalt metal mij wel.
Pig - ¡Toxico! (6)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (6,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (8,8)
2-3-4-3
Pig vind ik een aardig nummer, die gozer heeft wel een mooie stem, maar de instrumentatie vind ik niet geweldig. Cat's Eyes is al wat beter, leuke afwisseling tussen die stemmen, maar ik mis pakkende zanglijnene of melodieën.
Het derde nummer is weer een nominatie van mij, dit is geweldig, die intro waarbij ik moet denken aan een Led Zeppelin ofzo, daarna die zanger die een hele lekkere stem heeft. Wat een energie in dit nummer! Hebben jullie wel het goede nummer aangeklikt op Myspace??? Dit is een van de betere Nederlandse bandjes van de laatste jaren. Ja, ik ben hier helemaal enthousiast van.
Het laatste nummer sluit goed bij het vorige nummer aan, nog meer energie, lekker nummer ook hoor. Zo bevalt metal mij wel.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 22:14 uur
6.
Pig - ¡Toxico! (8,1)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,6)
Shaking Godspeed - Godspeed (8,2)
Hell - On Earth As It Is In Hell (7,6)
3-3-5-3
Pig: Foetus meets The The in een Big Band jasje welk mij perfect past (8,1)
Cat’s Eyes: Doet me denken aan een Gilr Like You Before van Edwyn Collins, met een overdosis aan psychedelica. Alleen verknalt die vrouwenstem het een beetje (7,6)
Shaking Godspeed: Mooie Nederlandse combi tussen de bands ZZZ en DeWollf. Pakt zeer goed uit, en blijft goed hangen (8,2)
Hell: Klinkt een stuk minder heavy als hoe de heren er uit zien. Best oke eigenlijk (7,6)
Pig - ¡Toxico! (8,1)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,6)
Shaking Godspeed - Godspeed (8,2)
Hell - On Earth As It Is In Hell (7,6)
3-3-5-3
Pig: Foetus meets The The in een Big Band jasje welk mij perfect past (8,1)
Cat’s Eyes: Doet me denken aan een Gilr Like You Before van Edwyn Collins, met een overdosis aan psychedelica. Alleen verknalt die vrouwenstem het een beetje (7,6)
Shaking Godspeed: Mooie Nederlandse combi tussen de bands ZZZ en DeWollf. Pakt zeer goed uit, en blijft goed hangen (8,2)
Hell: Klinkt een stuk minder heavy als hoe de heren er uit zien. Best oke eigenlijk (7,6)
0
geplaatst: 7 juni 2011, 22:28 uur
6.
Pig - ¡Toxico! (7,6)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,9)
Hell - On Earth As It Is In Hell (6,1)
Toxico (weer met van die rare uitroeptekens): de zang in het begin deed me even denken aan Matt Johnson, maar het blijkt te gaan om Raymond Watts (met Foetus, Psychic TV, Einstürzende Neubauten en KMFDM op zijn cv, impressive!). Muzikaal zit het erg goed in elkaar en is wat mij betreft de meest avontuurlijke van de vier.
Cat's Eyes was ik zelf ook al ergens tegengekomen (misschien in het maak kennis met 2011 draadje?), inclusief dit nummer. Misschien minder avontuurlijk dan Pig, maar wel heel lekker in het gehoor liggend en dat vind ik zeker ook belangrijk. Noem me maar conservatief.
Shaking Godspeed is zeker energiek te noemen en het is een Nederlandse band (toch bonuspuntjes). Ik vind het dan wel nog een beetje been-there-done-that-track en dat kan ik beter hebben van rustiger nummers dan van energieke als dit. Toch hoop ik nog wel meer van deze jongens te gaan horen.
En Hell is een LOL-nummer, waarbij ik er maar vanuit ga dat de heren zichzelf ook niet helemaal serieus nemen. Verder een degelijke metal-track. Niet helemaal mijn ding, maar er zijn uitzonderingen en aan de muziek zelf stoor ik me in elk geval niet. Maar het is nou ook weer niet heel bijzonder als je het beeld weglaat.
4-4-5-3
Pig - ¡Toxico! (7,6)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,9)
Hell - On Earth As It Is In Hell (6,1)
Toxico (weer met van die rare uitroeptekens): de zang in het begin deed me even denken aan Matt Johnson, maar het blijkt te gaan om Raymond Watts (met Foetus, Psychic TV, Einstürzende Neubauten en KMFDM op zijn cv, impressive!). Muzikaal zit het erg goed in elkaar en is wat mij betreft de meest avontuurlijke van de vier.
Cat's Eyes was ik zelf ook al ergens tegengekomen (misschien in het maak kennis met 2011 draadje?), inclusief dit nummer. Misschien minder avontuurlijk dan Pig, maar wel heel lekker in het gehoor liggend en dat vind ik zeker ook belangrijk. Noem me maar conservatief.
Shaking Godspeed is zeker energiek te noemen en het is een Nederlandse band (toch bonuspuntjes). Ik vind het dan wel nog een beetje been-there-done-that-track en dat kan ik beter hebben van rustiger nummers dan van energieke als dit. Toch hoop ik nog wel meer van deze jongens te gaan horen.
En Hell is een LOL-nummer, waarbij ik er maar vanuit ga dat de heren zichzelf ook niet helemaal serieus nemen. Verder een degelijke metal-track. Niet helemaal mijn ding, maar er zijn uitzonderingen en aan de muziek zelf stoor ik me in elk geval niet. Maar het is nou ook weer niet heel bijzonder als je het beeld weglaat.
4-4-5-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.