MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Blijft erg spannend in deze battle.

6. matig rondje, allemaal niet zo heel erg aan mij besteed, behalve Cat's Eyes.
Pig - ¡Toxico! (5,5)
Cat's Eyes - Face in the Crowd (7,5)
Shaking Godspeed - Godspeed (6,0)
Hell - On Earth As It Is In Hell (4,0)

4-5-6-3

Ronde 8: War-Four Cornered Room komt van een album met 40 stemmen.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Ronde 8: War-Four Cornered Room komt van een album met 40 stemmen.

Die moet dan vervangen worden door degene die deze heeft ingebracht.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 6

Pig - ¡Toxico! 62,4/9=6,93 4pt
Cat's Eyes - Face in the Crowd 68,2/9=7,57 5pt
Shaking Godspeed - Godspeed 67 /9=7,44 6pt
Hell - On Earth As It Is In Hell 64,4/9=7,15 3pt

Cat's Eyes - Face in the Crowd en Shaking Godspeed - Godspeed zijn verder

7.
Luscious Jackson - City Song vs Spacemen 3 - When tomorrow Hits ... vs Year Long Disaster - Leda Atomica
vs Just Jack - Embers

Deadline 20.00

0-0-0-0

7. Luscious Jackson - City Song vs Spacemen 3 - When tomorrow Hits ... vs Year Long Disaster - Leda Atomica
vs Just Jack - Embers

Deadline 20.00

1-0-1-0

Luscious Jackson: Geslaagde kijk op het stadsleven uitgevoerd door deze dames. Rock in combi met HipHop. Onderscheidde zich duidelijk van de rest van de meer Rock gerichte vrouwenbands uit de jaren 90 (9,2)
Spacemen 3: Ik begrijp de opbouw naar de climax, zijn ze zeker goed in. Maar ik vind het stofzuiger geluid niet altijd even prettig. Bij een nummer als Rollercoaster werkte het perfect.(7,7)
Year Long Disaster: Kyuss, Queens Of The Stone Age, Wolfmother en Soundgarden.
Lekker opzwepende woestijnzand rock (8,7)
Just Jack: Classic Rock, maar dan anders. Ik vind alleen de zang wat zeurderig, maar verder een geslaagd concept (7,4)

7. Luscious Jackson - City Song vs Spacemen 3 - When tomorrow Hits ... vs Year Long Disaster - Leda Atomica
vs Just Jack - Embers

Deadline 20.00

2-0-1-1

Luscious Jackson: Dit klinkt best lekker, beetje funky alternatieve rock met hiphop invloeden, maar ik kan me wel voorstellen dat een heel album van dit soort nummers mij niet geheel zou kunnen boeien. Maar dit nummer heeft me in ieder geval wel kunnen overtuigen (7,5)
Spacemen 3: Ik kan me wel vinden in de woorden van deric raven. De stofzuiger doet het hier bij mij helaas ook niet (6,0)
Year Long Disaster: Bij de eerste tonen kwam direct Queens of the Stone Age in me op en iets later ook namen als Led Zeppelin en ZZ Top. Lekkere gitaarriff, niet bijster origineel natuurlijk maar dat hoeft in principe ook niet, dit zit gewoon goed in elkaar. Maar aangezien er 3 nummers heel dicht bij elkaar liggen voor mij in deze ronde, kies ik toch voor de andere 2 nummers omdat die me qua sound iets meer wisten te verrassen. (7,2)
Just Jack: Ik weet niet goed hoe dit precies te omschrijven, maar ik vind het wel lekker klinken zonder dat ik het nu direct een heel groots nummer vind, maar misschien moet ik het daarvoor nog wat meer luisterbeurten geven. (7,3)

Luscious Jackson - Citysong (7,4)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (7,2)
Year Long Disaster - Leda Atomica (6,5)
Just Jack - Embers (7,0)

Citysong (niet City Song) is gewoon een lekker nummertje wat me er aan herinnert dat ik die CD weer eens op moet graven. Er is een link tussen deze dames en de Beastie Boys en vaag hoor je dat er nog wel in terug. Kan ook gewoon het geluid van New York zijn, natuurlijk.
Spacemen 3 weet inderdaad wat het is om een nummer op te bouwen en ik vind dat ze dat ook hier bekwaam doen, zonder nu echt te verrassen.
De stoner rock van Leda Atomica is me iets te gewoontjes. Aan de andere kant zou je het ook degelijk kunnen noemen, ja. Over the top clip voegt er wel iets aan toe.
Van Just Jack weet ik nog steeds niet goed wat te denken. Ook bij Embers sta ik weer in dubio. Het klinkt wel leuk, maar vind ik dit ook goed of zit ik hier naar een goed uitgevoerd trucje te luisteren? Ik weet het niet, maar houd het voorlopig op een duidelijke voldoende.

3-1-1-1

Luscious Jackson - Citysong (5,3)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (7,7)
Year Long Disaster - Leda Atomica (5,3)
Just Jack - Embers (4,6)

- Bij Citysong dacht ik een tijdje naar de muziek te luisteren toen het een ad bleek te zijn. Ik hoor een flauwe funkbeat met slap gepraat en gezang, ik vind het niet zoveel.
- Spacemen 3 vind ik al een stuk beter met zijn spannende sfeer, de ruisende wending halverwege maakt het af!
- Dan krijgen we rock in de categorie 'Queens of the Stone Age'. Ik vind het niet boeiend genoeg, ook niet de geluidseffectjes tussendoor.
- Just Jack vind ik maar wat irritant gepruts, alhoewel het hoopvol begon met de strijkers. Ik kan er niet meer van maken.

3-2-2-1

Luscious Jackson - Citysong (5)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (7,2)
Year Long Disaster - Leda Atomica (7,6)
Just Jack - Embers (9,1)

Citysong: Jammer dat die dame voor geen meter kan zingen. Het nummer is niet slecht, al is het niet mijn genre. Vooral haar stem en zangkwaliteiten nekken dit nummer.
Spaceman 3 bevalt goed. Vanaf 2 minuten komt er pas echt pit in en dat werd ook wel tijd. Het is wel een wat eentonig nummer, maar niet onaardig om naar te luisteren.
De clip van Year Long Disaster is leuk en het nummer ook! Een stevig rocknummer wat niet al te moeilijk te doorgronden is. Hapklaar en erg goed te eten.
Embers is best een apart nummer, maar ik vind het geweldig! Die verschillende zanglijnen door elkaar maken het op het eerste gehoor misschien wat chaotisch, maar ik vind juist mooi. De strijkers zijn ook een hele mooie toevoeging.

3-2-3-2

De inzendingen verrassen mij positief tot nu toe.Ook dit is weer een prima ronde.

Luscious Jackson - Citysong (6)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (7,8)
Year Long Disaster - Leda Atomica (8)
Just Jack - Embers (7,9)

Eigenlijk ben ik het helemaal met mijn bovenbuurman eens.

Citysong: De vervelende zang vind ik toch wel het grote minpunt.Gelukkig heeft het nummer wel een aardig refreintje en ook de saxofoon is een aardige toevoeging.
When Tomorrow Hits - Fraai nummer zoals wij van deze band gewend zijn.Wel een tikkeltje monotoon.
Leda Atomica : Uitstekende zanger,doet mij wel wat aan Glenn Hughes denken. Muzikaal geen verrassingen : Queens of the Stone Age meets ZZTop .Topnummer!
Embers: Beetje vreemde eend in de bijt.Prachtige violen gecombineerd met verschillende zanglijnen
a la Beach Boys,Panda Bear.Verrassend goed!

3-2-4-3

Luscious Jackson - Citysong (7,2)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (9,2)
Year Long Disaster - Leda Atomica (7,8)
Just Jack - Embers (6,0)

Deadline 20.00

3-3-5-3

Luscious Jackson: Intrigerend nummer, maar tegelijk ook heel vlak. Te vlak naar mijn smaak.
Spacemen 3: Melodie a la Springsteen, maar voor de rest voortreffelijk.
Year Long Disaster: Recht-toe recht-aan rock. Puik nummertje.
Just Jack: Slap maar niet helemaal zouteloos. Helaas aan mij niet besteed.

DjFrankie schreef:
(quote)

Die moet dan vervangen worden door degene die deze heeft ingebracht.

Ronde 8 is aanstaande. Maar even een oogje dichtknijpen en gewoon verder gaan of dan maar eerst ronde 9?

We zouden ronde 9 ook eerst kunnen spelen.

We kunnen het ook gewoon zo doen dat Frank een vervanger bepaalt.

Ik denk dat we gewoon eerst ronde 9 spelen.

DjFrankie (moderator)
Deze stond nog als reserve dus gaat erin voor War.

Red Lorry Yellow Lorry -Heaven

Ik ben zelf straks badmintonnen om 20.00 dus als iemand voor mij ronde 8 wil plaatsen.

Ze staan hier.

DjFrankie (moderator)
Luscious Jackson - Citysong (6)
Spacemen 3 - When Tomorrow Hits (8,2)
Year Long Disaster - Leda Atomica (7,8)
Just Jack - Embers (7,5)

Deadline 20.00

3-4-6-3

Luscious Jackson nee niet mijn ding, dit soort muziek ligt me helemaal niet helaas ..
Spacemen 3 beste nummer van hun minste album, wordt hier altijd blij van, ben sowieso ook fan van deze band (ook eigen nominatie)
Year Long Disaster grebo muziek zo te horen, in de stijl van zodiac mindwarp en gaybikers on acid. Vuige Rock .n Roll. Klinkt lekker.
Just Jack leuk nummer zonder meer, en een fijn het klapritme. Prettige stem en mooie strijkers

8.
The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (2,1)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (8)
Cane and Able - Don't Knock My Love (7,2)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (8,4)

0-1-0-1

The Bossy Frog Band: De Pizzahut van Erik Dikeb en Het Bananenlied van De Boswachters. Sorry, maar ik kan hier niks mee (2,1)
Tarnation: Spannend, en het nodigt uit tot meer. Suede met een flinke echo er doorheen. Tevens wat duistere moerascountry geluiden. Mooi einde met die blazers (8)
Cane and Able: Rock en Funk in balans. En het grooved retegoed. Zoals jaren later The Red Hot Chili Peppers het ook deden. (7,2)
Red Lorry Yellow Lorry: Geen onbekende voor mij, ik ben in bezit van het album Nothing Wrong. Prima dromerige Wave (8,4)

Bijzonder mooie ronde weer.

8.
The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (6)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (8,5)
Cane and Able - Don't Knock My Love (7,3)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (8,7)

0-2-0-2

The Bossy Frog Band: countryachtige voetnoot met een knipoog.Niet hoogstaand overigens.
Tarnation:Zweverige mystieke muziek met een formidabele zangeres a la Elizabeth Fraser.Bijzonder fraai!
Cane and Able: Zowel harmonisch als rhytmisch steekt dit geweldig in elkaar.Voortreffelijke zanger bovendien.
Red Lorry Yellow Lorry: Fantastische New Wave.De warme sferische klanken van dit nummer overweldigen mij telkenmale weer.

Nog even de linkjes erbij:

8.
The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song
vs Tarnation - Your Thoughts and Mine vs Cane and Able - Don't Knock My Love vs Red Lorry Yellow Lorry -Heaven

@ DjFrankie: Je moet even op de link van Red Lorry Yellow Lorry letten. Ik heb hem gewijzigd, want bij de vorige link speelde hij hem telkens opnieuw af.

Wie heeft The Bossy Frog Song genomineerd?

L_T_B. Niet haten, Teun..

8.
The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (1)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (7)
Cane and Able - Don't Knock My Love (9)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (7)

0-2-1-3

The Bossy Frog Band: Tsja...
Tarnation: Enkel een 7 vanwege de laatste halve minuut. Die uithaal en de blazers zijn schitterend.
Cane and Able: Vond het heel jammer dat War niet meedeed, maar dit maakt veel goed. Heerlijke funk!
Red Lorry Yellow Lorry: Best aardig, maar een beetje te loom naar mijn persoonlijke smaak.

DjFrankie (moderator)
Luscious Jackson 53,6/8=6,7 3 pt
Spacemen 3 61/8=7,62 4 pt
Year Long Disaster 58,9/8=7,36 6 pt
Just Jack 56,8/8=7,1 3 pt

Spacemen 3 en Year Long Disaster verder.

8.

The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (6,5)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (7,2)
Cane and Able - Don't Knock My Love (8,3)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (7,1)

0-3-2-3

The Bossy Frog Band : vrolijk country banjo nummer, echte novelty, is zeker grappig
Tarnation : aardig maar nergens overtuigend
Cane and Able : Funk met gitaren, dit is erg vet, en kan me absoluut raken, mooie nominatie
Red Lorry Yellow Lorry : inderdaad wat loom wat Teunnis zegt, stem is prima.

8.

The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (4)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (7.5)
Cane and Able - Don't Knock My Love (8.75)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (7)

0-4-3-3

Ditmaal geen verhaaltjes, kinders, helaasch. Wel lekker wiskunde leren. Woeptiedoe!

Ik zou na deze ronde toch nog even tekst en uitleg van L_T_B willen. Zal hij het gewoon als geintje bedoelen?

8.

The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (5)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (7.9)
Cane and Able - Don't Knock My Love (7.6)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (7.7)

0-5-3-4

8.

The Bossy Frog Band - The Bossy Frog Song (3)
Tarnation - Your Thoughts and Mine (8)
Cane and Able - Don't Knock My Love (6,5)
Red Lorry Yellow Lorry -Heaven (4)

0-6-4-4

The Bossy Frog Band: Ogenschijnlijk een aardig nummertje, maar 3 keer zo slecht als de topper in het kinderdansgenre, Tsjoe Tsjoe Wa, die van mij een 9 gekregen zou hebben.
Tarnation: Mooi nummer en mooi gezongen.
Cane and Able: In potentie heel aardig, maar het nummer wil van te veel walletjes mee-eten en is het begin daardoor onsamenhangend. Rock of Big Band-sound en een beetje rap. Ze kiezen uiteindelijk voor funk, maar dan is er niet veel meer aan.
Red Lorry Yellow; Wat mij betreft maakt Joy Division dit soort muziek als beste en is elke navolging overbodig. Ik kreeg door het beluisteren nog de neiging om extra punten te geven aan die kikker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.