Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2011, 16:15 uur
16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho 6,4
Cain's Offering - Morpheus ... 7,5
The Open Mind - Magic Potion 9,4
Ed Kuepper - Sleepyhead 9,3
Deadline 20.00
1-1-3-3
Bert Jansch & John Renbourn: Fraai Townes van Zandt'achtig nummer.Vocaal iets minder en net te weinig afwisseling voor een hogere beoordeling.
Cain's Offering Prima rock zanger met classic getinte rock met ook wat symfo invloeden.
The Open Mind :Verborgen gebleven pareltje.Steppenwolf'achtig nummer had zomaar als soundtrack op een Tour of Duty cd kunnen staan.
Ed Kuepper Het was moeilijk om een keuze uit zijn rijkelijk gevulde oeuvre te maken(denk aan The Saints,The Aints(wat stevigere muziek) of The Laughing Clowns en zijn solo repertoire.Toch maar gekozen voor het laatste.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho 6,4
Cain's Offering - Morpheus ... 7,5
The Open Mind - Magic Potion 9,4
Ed Kuepper - Sleepyhead 9,3
Deadline 20.00
1-1-3-3
Bert Jansch & John Renbourn: Fraai Townes van Zandt'achtig nummer.Vocaal iets minder en net te weinig afwisseling voor een hogere beoordeling.
Cain's Offering Prima rock zanger met classic getinte rock met ook wat symfo invloeden.
The Open Mind :Verborgen gebleven pareltje.Steppenwolf'achtig nummer had zomaar als soundtrack op een Tour of Duty cd kunnen staan.
Ed Kuepper Het was moeilijk om een keuze uit zijn rijkelijk gevulde oeuvre te maken(denk aan The Saints,The Aints(wat stevigere muziek) of The Laughing Clowns en zijn solo repertoire.Toch maar gekozen voor het laatste.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2011, 17:13 uur
Eindstand ronde 15:
Modena City Ramblers 44,8/7=6,4 3 pt
Stuck in the Sound 46,1/7=6,58 3 pt
Andy Z & The Beeheads 30,1/7=4,3 1 pt
VAST 53,6/7=7,66 7 pt
Stuck in the Sound en VAST zijn verder
16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho 7,3
Cain's Offering - Morpheus ... 7,4
The Open Mind - Magic Potion 7
Ed Kuepper - Sleepyhead 7,2
Deadline 20.00
2-2-3-3
Alles ligt dicht bij elkaar:
Bert Jansch & John Renbourn: Ik ken Bert Jansch omdat Svendra hier een cd van had gekocht tijdens de Mume in Nijmegen, The Black Swan. Klinkt zeer zeker niet verkeert, ierse folk zou ik dit omschrijven, gitaar op de voorgrond, zang op de achtergrond.
Cain's Offering : Old school NWOBHM metal, zeer prettige stem echt heavy metal met symfonische trekjes erdoor heen, mooie gitaarsolo, en ook een mooi einde
The Open Mind: Nee dit vind ik niet bijzonder, wel aardig maar absoluut geen hoogstaand nummer.
Ed Kuepper : Wel redelijk nummer wist niet dat dit de zanger van The Saints was, die vind ik wel veel beter.
Modena City Ramblers 44,8/7=6,4 3 pt
Stuck in the Sound 46,1/7=6,58 3 pt
Andy Z & The Beeheads 30,1/7=4,3 1 pt
VAST 53,6/7=7,66 7 pt
Stuck in the Sound en VAST zijn verder
16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho 7,3
Cain's Offering - Morpheus ... 7,4
The Open Mind - Magic Potion 7
Ed Kuepper - Sleepyhead 7,2
Deadline 20.00
2-2-3-3
Alles ligt dicht bij elkaar:
Bert Jansch & John Renbourn: Ik ken Bert Jansch omdat Svendra hier een cd van had gekocht tijdens de Mume in Nijmegen, The Black Swan. Klinkt zeer zeker niet verkeert, ierse folk zou ik dit omschrijven, gitaar op de voorgrond, zang op de achtergrond.
Cain's Offering : Old school NWOBHM metal, zeer prettige stem echt heavy metal met symfonische trekjes erdoor heen, mooie gitaarsolo, en ook een mooi einde
The Open Mind: Nee dit vind ik niet bijzonder, wel aardig maar absoluut geen hoogstaand nummer.
Ed Kuepper : Wel redelijk nummer wist niet dat dit de zanger van The Saints was, die vind ik wel veel beter.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2011, 20:01 uur
Uitslag ronde 16:
Bert Jansch & John Renborn 36,2/5=7,2 2 pt
Cain's Offering 38,6/5=7,72 2 pt
The Open Mind 39,9/5=7,98 3 pt
Ed Kuepper 41,7/5=8,34 3 pt
The Open Mind en Ed Kuepper zijn verder
17.
Vitalis - Lady Of The Night vs Roberta Flack - Go Up Moses vs Shamrain - A Woeful Song vs Laurie Freelove - Arms of a Dream
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
Bert Jansch & John Renborn 36,2/5=7,2 2 pt
Cain's Offering 38,6/5=7,72 2 pt
The Open Mind 39,9/5=7,98 3 pt
Ed Kuepper 41,7/5=8,34 3 pt
The Open Mind en Ed Kuepper zijn verder
17.
Vitalis - Lady Of The Night vs Roberta Flack - Go Up Moses vs Shamrain - A Woeful Song vs Laurie Freelove - Arms of a Dream
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2011, 20:02 uur
Punten en commentaar El Ninjo per P.M.
Ronde 17.
Wat een verschrikkelijke loting, ik had in zowat elke andere ronde op elk van deze nummers gestemd. Drie mooie ontdekkingen, m.n. het Roberta Flack nummer.
Vitalis - Lady Of The Night (7,8)
Roberta Flack - Go Up Moses (8,5)
Shamrain - A Woeful Song (8,3)
Laurie Freelove - Arms of a Dream (8,8)
Deadline 08.00 uur
0-1-0-1
Ronde 17.
Wat een verschrikkelijke loting, ik had in zowat elke andere ronde op elk van deze nummers gestemd. Drie mooie ontdekkingen, m.n. het Roberta Flack nummer.
Roberta Flack - Go Up Moses (8,5)
Shamrain - A Woeful Song (8,3)
Laurie Freelove - Arms of a Dream (8,8)
Deadline 08.00 uur
0-1-0-1
0
geplaatst: 16 juni 2011, 20:02 uur
17.
Deadline 08.00 uur
1-1-1-1
Vitalis: Duistere sfeervolle muziek van Nederlandse bodem. Band met eigen geluid. Helaas altijd onbekend gebleven (9,8)
Roberta Flack: Klinkt enigszins bekend, mooi die duisternis in het nummer in combi met de zang en funky muzikale ondersteuning (8)
Shamrain: Hitgevoelige popmuziek uit Finland, mooi slepend. Doet me enigszins aan de band HIM denken (8,3)
Laurie Freelove: Beetje singer songwriter, stem trekt mij niet helemaal. Ligt voor mij enigszins in de lijn van Jewel (6,5)
Deadline 08.00 uur
1-1-1-1
Vitalis: Duistere sfeervolle muziek van Nederlandse bodem. Band met eigen geluid. Helaas altijd onbekend gebleven (9,8)
Roberta Flack: Klinkt enigszins bekend, mooi die duisternis in het nummer in combi met de zang en funky muzikale ondersteuning (8)
Shamrain: Hitgevoelige popmuziek uit Finland, mooi slepend. Doet me enigszins aan de band HIM denken (8,3)
Laurie Freelove: Beetje singer songwriter, stem trekt mij niet helemaal. Ligt voor mij enigszins in de lijn van Jewel (6,5)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2011, 20:36 uur
SUPER RONDE
Vitalis - Lady Of The Night
Roberta Flack - Go Up Moses
Shamrain - A Woeful Song
Laurie Freelove - Arms of a Dream
Deadline 08.00 uur
1-2-2-1
Vitalis: Duistere muziek inderdaad, maar het pakt me niet, vrouwenstem erbij maakt het niet beter 7,2
Roberta Flack: Ik had niet verwacht dat dit iets voor mij zou zijn, maar wat een geweldig nummer zeg. Prachtige compositie en met Flack's stem erbij maakt het bruisent swingingt en spannend. Dit gaat denk ik hoog scoren.8,9
Shamrain: Suede dat schiet me als eerste te binnen, prachtige compositie wederom, sfeervol en meeslepend (8,1)
Laurie Freelove: Mooi ingetogen nummer, weer sfeervol gezongen (8)
Ik heb geen spotify dus nog een andere link
Grooveshark link
Vitalis - Lady Of The Night
Roberta Flack - Go Up Moses
Shamrain - A Woeful Song
Laurie Freelove - Arms of a Dream
Deadline 08.00 uur
1-2-2-1
Vitalis: Duistere muziek inderdaad, maar het pakt me niet, vrouwenstem erbij maakt het niet beter 7,2
Roberta Flack: Ik had niet verwacht dat dit iets voor mij zou zijn, maar wat een geweldig nummer zeg. Prachtige compositie en met Flack's stem erbij maakt het bruisent swingingt en spannend. Dit gaat denk ik hoog scoren.8,9
Shamrain: Suede dat schiet me als eerste te binnen, prachtige compositie wederom, sfeervol en meeslepend (8,1)
Laurie Freelove: Mooi ingetogen nummer, weer sfeervol gezongen (8)
Ik heb geen spotify dus nog een andere link
Grooveshark link
0
geplaatst: 16 juni 2011, 20:44 uur
Prima ronde weer inderdaad
Vitalis - Lady Of The Night(8,3)
Roberta Flack - Go Up Moses(8)
Shamrain - A Woeful Song(7,2)
Laurie Freelove - Arms of a Dream(8,2)
Deadline 08.00 uur
2-2-2-2
Vitalis - Lady Of The Night(8,3)
Roberta Flack - Go Up Moses(8)
Shamrain - A Woeful Song(7,2)
Laurie Freelove - Arms of a Dream(8,2)
Deadline 08.00 uur
2-2-2-2
0
geplaatst: 16 juni 2011, 23:17 uur
Ronde 16 niet kunnen luisteren, maar eens met de uitslag. Was een goede ronde. En 17 is nog beter.
De naam Vitalis komt me wel bekend voor en het nummer ook vaagjes. Klinkt goed. Vind de koortjes erbij ook leuk. Einde is wat minder.
Van Roberta Flack ken ik voornamelijk de verzamelalbumnummers, zeg maar de ballads. Dit is een stuk funkier en ze toont aan dit ook heel goed te beheersen.
Bij Shamrain hoor ik naast reeds genoemde Suede en Him ook wat Kent en Saybia. Radio-vriendelijk maar op een of andere manier is het net of er iets ontbreekt.
En dan Laurie Freelove. Hee, waar ken ik dat nummer van? Graaf, graaf, blijkt een 2-meter sessie geweest te zijn. Vond het toen al zeer fraai en dat vind ik nog steeds. Hoewel geen ontdekking is het te mooi om niet door te laten gaan.
Roberta Flack - Go Up Moses (8,6)
Shamrain - A Woeful Song (7,5)
Laurie Freelove - Arms of a Dream (9,0)
Deadline 08.00 uur
2-3-2-3
De naam Vitalis komt me wel bekend voor en het nummer ook vaagjes. Klinkt goed. Vind de koortjes erbij ook leuk. Einde is wat minder.
Van Roberta Flack ken ik voornamelijk de verzamelalbumnummers, zeg maar de ballads. Dit is een stuk funkier en ze toont aan dit ook heel goed te beheersen.
Bij Shamrain hoor ik naast reeds genoemde Suede en Him ook wat Kent en Saybia. Radio-vriendelijk maar op een of andere manier is het net of er iets ontbreekt.
En dan Laurie Freelove. Hee, waar ken ik dat nummer van? Graaf, graaf, blijkt een 2-meter sessie geweest te zijn. Vond het toen al zeer fraai en dat vind ik nog steeds. Hoewel geen ontdekking is het te mooi om niet door te laten gaan.
Roberta Flack - Go Up Moses (8,6)
Shamrain - A Woeful Song (7,5)
Laurie Freelove - Arms of a Dream (9,0)
Deadline 08.00 uur
2-3-2-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2011, 08:00 uur
18.
Buccaneer - Bruk Out vs Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? vs Cousteau - (Damn) These Hungry Times vs Ani DiFranco - Come Away From It...
Deadline 20.00 uur
0-0-0-0
Roberta en Laurie zijn door.
Buccaneer - Bruk Out vs Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? vs Cousteau - (Damn) These Hungry Times vs Ani DiFranco - Come Away From It...
Deadline 20.00 uur
0-0-0-0
Roberta en Laurie zijn door.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 12:24 uur
18.
Buccaneer - Bruk Out vs Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? vs Cousteau - (Damn) These Hungry Times vs [url= ;Come away from it - ANI DI FRANCO
Deadline 20.00 uur
0-1-1-0
Buccaneer: Punkrock met ska raggamuffin? Invloeden. Heeft vaag wat weg van Rancid (7,2)
Chris Eckman and Anita Lipnicka: Chris Eckman is natuurlijk bekend van The Walkabouts, hier ondersteund door een Poolse zangeres met een stem die ergens tussen PJ Harvey en Heather Nova zit. Ademt enigszins dezelfde sfeer als Henry Lee van Nick Cave met PJ Harvey. (9,5)
Cousteau: De zang neigt naar vaak naar Tuxedomoon; de muziek ook wel wat, maar is meer richting Jazz. Ik hoor er ook wel Black en Bryan Ferry in terug. (9,1)
Ani DiFranco; Naam ken ik uit de jaren 90. Heeft ondertussen flink wat albums gemaakt. Minder dan tijdsgenoten als PJ Harvey en Tori Amos. Op de een of andere manier komt het allemaal wat moeizaam op gang (6,7)
Buccaneer - Bruk Out vs Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? vs Cousteau - (Damn) These Hungry Times vs [url= ;Come away from it - ANI DI FRANCO
Deadline 20.00 uur
0-1-1-0
Buccaneer: Punkrock met ska raggamuffin? Invloeden. Heeft vaag wat weg van Rancid (7,2)
Chris Eckman and Anita Lipnicka: Chris Eckman is natuurlijk bekend van The Walkabouts, hier ondersteund door een Poolse zangeres met een stem die ergens tussen PJ Harvey en Heather Nova zit. Ademt enigszins dezelfde sfeer als Henry Lee van Nick Cave met PJ Harvey. (9,5)
Cousteau: De zang neigt naar vaak naar Tuxedomoon; de muziek ook wel wat, maar is meer richting Jazz. Ik hoor er ook wel Black en Bryan Ferry in terug. (9,1)
Ani DiFranco; Naam ken ik uit de jaren 90. Heeft ondertussen flink wat albums gemaakt. Minder dan tijdsgenoten als PJ Harvey en Tori Amos. Op de een of andere manier komt het allemaal wat moeizaam op gang (6,7)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2011, 16:48 uur
Uitslag ronde 17
Vitalis - 40,9/5=8,18 2 pt
Roberta Flack - 42/5=8,4 3 pt
Shamrain - 39,4/5=7,88 3 pt
Laurie Freelove - 40,5/5=8,1 2 pt
Vitalis met een gemiddelde van boven de 8 nog niet door, maar waarschijnlijk wel via de herkansingen!
18.
Buccaneer - Bruk Out 7,8
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? 7,9
Cousteau - (Damn) These Hungry Times 6,7
Ani DiFranco - Come away from it 7
Deadline 20.00 uur
1-2-1-0
Buccaneer: Erg leuk nummer, volop variatie, rap-ska-punk
Eckman and Anita Lipnicka : Where the wild Roses Grow, dat is wat me door het hoofd spookt tijdens het beluisteren van dit nummer, wel mooi nummer, prachtige strijkers erin ook, wat in het tussenstuk (instrumentaal) mooi tot uiting komt.
Cousteau: Af en toe nijgt dit naar Bowie (qua stem) maar dit is voor mij geen overtuigend nummer.
Ani DiFranco : Zwaar gezongen nummer dat voor mij pas echt begint na 3 minuten, maar kan me niet genoeg overtuigen
Vitalis - 40,9/5=8,18 2 pt
Roberta Flack - 42/5=8,4 3 pt
Shamrain - 39,4/5=7,88 3 pt
Laurie Freelove - 40,5/5=8,1 2 pt
Vitalis met een gemiddelde van boven de 8 nog niet door, maar waarschijnlijk wel via de herkansingen!
18.
Buccaneer - Bruk Out 7,8
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? 7,9
Cousteau - (Damn) These Hungry Times 6,7
Ani DiFranco - Come away from it 7
Deadline 20.00 uur
1-2-1-0
Buccaneer: Erg leuk nummer, volop variatie, rap-ska-punk
Eckman and Anita Lipnicka : Where the wild Roses Grow, dat is wat me door het hoofd spookt tijdens het beluisteren van dit nummer, wel mooi nummer, prachtige strijkers erin ook, wat in het tussenstuk (instrumentaal) mooi tot uiting komt.
Cousteau: Af en toe nijgt dit naar Bowie (qua stem) maar dit is voor mij geen overtuigend nummer.
Ani DiFranco : Zwaar gezongen nummer dat voor mij pas echt begint na 3 minuten, maar kan me niet genoeg overtuigen
0
geplaatst: 17 juni 2011, 17:09 uur
18.
Buccaneer: Leuke vrolijke mix van punk, ska en rap maar daar blijft het ook wel bij voor mij en ik ben ook bang dat me dit wel eens snel kan gaan vervelen...maar goed, dat doet het nu nog niet, vandaar een 7.0
Eckman and Anita Lipnicka : Dit zijn de nummers waarvoor ik zo'n topic volg...prachtig prachtig prachtig....de combinatie Cave en PJ Harvey is ook waar me dit meteen aan doet denken maar ook Last Train to Mercy van Eckman's band the Walkabouts spookt door m'n hoofd. Hier wil ik meer van horen, een 9.0
Cousteau: Ik sluit me helemaal aan bij DjFrankie's commentaar. Dit kan me dus helaas absoluut niet boeien, derhalve ook een 4.0
Ani DiFranco : Het duurt echt veel te lang voordat het nummer op gang komt, ik ben dan eigenlijk al afgehaakt en ondanks dat het daarna helemaal niet slecht is haak ik niet meer volledig aan, toch een voldoende, 6.3
Buccaneer - Bruk Out
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path?
Cousteau - (Damn) These Hungry Times
Ani DiFranco - Come away from it
Deadline 20.00 uur
2-3-1-0
Buccaneer: Leuke vrolijke mix van punk, ska en rap maar daar blijft het ook wel bij voor mij en ik ben ook bang dat me dit wel eens snel kan gaan vervelen...maar goed, dat doet het nu nog niet, vandaar een 7.0
Eckman and Anita Lipnicka : Dit zijn de nummers waarvoor ik zo'n topic volg...prachtig prachtig prachtig....de combinatie Cave en PJ Harvey is ook waar me dit meteen aan doet denken maar ook Last Train to Mercy van Eckman's band the Walkabouts spookt door m'n hoofd. Hier wil ik meer van horen, een 9.0
Cousteau: Ik sluit me helemaal aan bij DjFrankie's commentaar. Dit kan me dus helaas absoluut niet boeien, derhalve ook een 4.0
Ani DiFranco : Het duurt echt veel te lang voordat het nummer op gang komt, ik ben dan eigenlijk al afgehaakt en ondanks dat het daarna helemaal niet slecht is haak ik niet meer volledig aan, toch een voldoende, 6.3
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-3-1-0
0
geplaatst: 17 juni 2011, 17:43 uur
Tja na twee prachtige ronden,nu een degelijke maar weinig verheffende helaas.Elk nummer uit deze ronde vind ik niet echt bijzonder,de verrassing ontbreekt en het is allemaal al eens veel beter gedaan.
Buccaneer - Bruk Out(6,7)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path?(6,8)
Cousteau - (Damn) These Hungry Times(7,2)
Ani DiFranco - Come away from it(6,4)
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2011, 18:00 uur
Ik moet zo weg (personeelsfeest dus post alvast ronde 19.
ronde 18 blijft lopen.
Morgen vroeg om 08.00 zal ik ook niet wakker zijn wil de erste stemmer de ronde dan plaatsen.
Ze staan hier
Ronde 18
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
19.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) vs The Baths - North by Northvs Emeralds - Disappearing Ink vs Sapho - Marrakech
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
ronde 18 blijft lopen.
Morgen vroeg om 08.00 zal ik ook niet wakker zijn wil de erste stemmer de ronde dan plaatsen.
Ze staan hier
Ronde 18
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
19.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) vs The Baths - North by Northvs Emeralds - Disappearing Ink vs Sapho - Marrakech
Deadline 08.00 uur
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2011, 18:06 uur
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
El Ninjo per P.M.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (8,7)
The Baths - North by North (7,2)
Emeralds - Disappearing Ink (6,0)
Sapho - Marrakech (8,8)
deadline 08.00
1-0-0-1
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
El Ninjo per P.M.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (8,7)
Emeralds - Disappearing Ink (6,0)
Sapho - Marrakech (8,8)
deadline 08.00
1-0-0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2011, 18:08 uur
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (6,7)
The Baths - North by North (7,4)
Emeralds - Disappearing Ink (7,1)
Sapho - Marrakech (6,9)
deadline 08.00
1-1-1-1
Alles dichtbij elkaar in deze ronde, Jill Jones klinkt als een prince - spin-off, The Baths is een fris Australisch (Leon) gitaarbandje maar niet echt spannend. Emeralds spannend opgebouwd nummer wat wel te lang duurt. Sapho - poppy denk Aziatische muziek.
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (6,7)
The Baths - North by North (7,4)
Emeralds - Disappearing Ink (7,1)
Sapho - Marrakech (6,9)
deadline 08.00
1-1-1-1
Alles dichtbij elkaar in deze ronde, Jill Jones klinkt als een prince - spin-off, The Baths is een fris Australisch (Leon) gitaarbandje maar niet echt spannend. Emeralds spannend opgebouwd nummer wat wel te lang duurt. Sapho - poppy denk Aziatische muziek.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 19:08 uur
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip)
The Baths - North by North
Emeralds - Disappearing Ink
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-2-1-2
Jill Jones: Opent spannend en veelbelovend, klinkt als een vrouwelijke Prince, die dus inderdaad zijn medewerking verleent. Een groot nadeel; veel uit de Prince stal verwerkt blijkbaar When Doves Cry in hun nummers. Hier duidelijk hoorbaar. Vorm van creatieve armoede van een groot genie. Hierdoor blijft het op een mager zeventje hangen (6,8)
The Bats: Een positieve kennismaking met deze band. Me eens meer verdiepen in de muziekscene van Nieuw-Zeeland uit de jaren 80. Er is meer dan alleen Crowded House en Split Enz (8,6)
Emeralds: Prima muziek om heerlijk bij in slaap te vallen, maar die behoefte heb ik dus niet (6)
Sapho: Vanwege de vrolijkheid mag deze dame door. Klinkt als een optimistische Siouxsie Sioux. Ongelofelijk, maar waar. Kan er de ballen niet van verstaan, maar dat interesseert me geen hol. Versta op het einde nog ergens Fuck Me er doorheen, dus dat zit wel goed (7,4)
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-4-2-0
ronde 19.
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-2-1-2
Jill Jones: Opent spannend en veelbelovend, klinkt als een vrouwelijke Prince, die dus inderdaad zijn medewerking verleent. Een groot nadeel; veel uit de Prince stal verwerkt blijkbaar When Doves Cry in hun nummers. Hier duidelijk hoorbaar. Vorm van creatieve armoede van een groot genie. Hierdoor blijft het op een mager zeventje hangen (6,8)
The Bats: Een positieve kennismaking met deze band. Me eens meer verdiepen in de muziekscene van Nieuw-Zeeland uit de jaren 80. Er is meer dan alleen Crowded House en Split Enz (8,6)
Emeralds: Prima muziek om heerlijk bij in slaap te vallen, maar die behoefte heb ik dus niet (6)
Sapho: Vanwege de vrolijkheid mag deze dame door. Klinkt als een optimistische Siouxsie Sioux. Ongelofelijk, maar waar. Kan er de ballen niet van verstaan, maar dat interesseert me geen hol. Versta op het einde nog ergens Fuck Me er doorheen, dus dat zit wel goed (7,4)
0
geplaatst: 17 juni 2011, 19:10 uur
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-5-2-0
ronde 19.
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-3-1-2
Buccaneer - Bruk Out
Deadline 20.00 uur
2-5-2-0
ronde 19.
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-3-1-2
0
geplaatst: 17 juni 2011, 19:25 uur
Even zonder commentaar:
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (7,2)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8,2)
Cousteau - (Damn) These Hungry Times (7,0)
Ani DiFranco - Come away from it (7,5)
Deadline 20.00 uur
2-6-2-1 (ik mis bij shinybeast niet alleen een stem, maar ook de rapportcijfers)
ronde 19: (volgt eventueel later)
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-3-1-2
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (7,2)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8,2)
Ani DiFranco - Come away from it (7,5)
Deadline 20.00 uur
2-6-2-1 (ik mis bij shinybeast niet alleen een stem, maar ook de rapportcijfers)
ronde 19: (volgt eventueel later)
Sapho - Marrakech
deadline 08.00
1-3-1-2
0
geplaatst: 17 juni 2011, 19:29 uur
En cijfertjes zouden ook wel fijn zijn.
Het wordt wel een beetje ingewikkeld zo. Ik geef even snel mijn cijfers voor ronde 18 voor ik aan tafel ga en doe "verantwoording" en ronde 19 later.
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (4,5)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8,4)
Ani DiFranco - Come away from it (8,2)
2-7-2-2
Edit: dat van die cijfertjes had Justus inmiddels ook al gemeld. Ik word traag. Ze zijn overigens wel belangrijk, nu. En nu eerst happies doen.
Het wordt wel een beetje ingewikkeld zo. Ik geef even snel mijn cijfers voor ronde 18 voor ik aan tafel ga en doe "verantwoording" en ronde 19 later.
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (4,5)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8,4)
Ani DiFranco - Come away from it (8,2)
2-7-2-2
Edit: dat van die cijfertjes had Justus inmiddels ook al gemeld. Ik word traag. Ze zijn overigens wel belangrijk, nu. En nu eerst happies doen.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 20:02 uur
ok, mijn 2e stem ronde 
Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (6)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8)
Cousteau - (Damn) These Hungry Times (4)
Ani DiFranco - Come away from it (5)
3-7-2-2
ronde 19:
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (5)
The Baths - North by North (8)
Emeralds - Disappearing Ink (7)
Sapho - Marrakech (3)
deadline 08.00
1-3-2-2

Ronde 18
Buccaneer - Bruk Out (6)
Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path? (8)
Cousteau - (Damn) These Hungry Times (4)
Ani DiFranco - Come away from it (5)
3-7-2-2
ronde 19:
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (5)
The Baths - North by North (8)
Emeralds - Disappearing Ink (7)
Sapho - Marrakech (3)
deadline 08.00
1-3-2-2
0
geplaatst: 17 juni 2011, 22:18 uur
Goed, nog even de verantwoording voor mijn eerdere punten bij ronde 18.
Buccaneer - Bruk Out: Hier heb ik een onvoldoende voor gegeven. Het gekke is, dat het opgebouwd is uit elementen die dat afzonderlijk niet zijn (hoewel ook niet erg goed). Maar in dit geval is het totaal minder dan de som der delen (4,5).
Eckman & Lipnicka - Who Will Light Your Path?: Ja, wat Chris aanpakt, kan haast niet verkeerd gaan. Al heb ik dan iets minder met zijn solo projecten. Ook hier weer een schitterend nummer. Dat het niet hoger komt is te danken aan het feit dat ik stiekem Carla toch een beetje mis, waarschijnlijk door de jarenlange gewenning aan de combinatie van die twee (8,4).
Cousteau - (Damn) These Hungry Times: Dit is op zich best een leuk nummer, al is het dan niet heel memorabel. Misschien vind ik het iets te gladjes, te makkelijk. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij Wet Wet Wet en Johnny Hates Jazz. heb ik ook nooit helemaal leren waarderen. Maar toch een dikke voldoende (7,0).
Ani di Franco - Come Away From It: Ik kan heel goed begrepen dat mensen dit te traag en/of te lang vinden. Sterker nog: ik heb mijzelf al vaak de vraag gesteld waarom ik dat niet heb. Maar op een of andere manier trekt en schuurt het genoeg om mij er van begin tot eind bij te houden. Daar waar ik dat bij bijvoorbeeld sommige slowcore nummers niet heb. Geen 9 of meer, puur omdat ik mijzelf de eerdergenoemde vraag blijf stellen (8,2).
Ronde 19 volgt straks.
Buccaneer - Bruk Out: Hier heb ik een onvoldoende voor gegeven. Het gekke is, dat het opgebouwd is uit elementen die dat afzonderlijk niet zijn (hoewel ook niet erg goed). Maar in dit geval is het totaal minder dan de som der delen (4,5).
Eckman & Lipnicka - Who Will Light Your Path?: Ja, wat Chris aanpakt, kan haast niet verkeerd gaan. Al heb ik dan iets minder met zijn solo projecten. Ook hier weer een schitterend nummer. Dat het niet hoger komt is te danken aan het feit dat ik stiekem Carla toch een beetje mis, waarschijnlijk door de jarenlange gewenning aan de combinatie van die twee (8,4).
Cousteau - (Damn) These Hungry Times: Dit is op zich best een leuk nummer, al is het dan niet heel memorabel. Misschien vind ik het iets te gladjes, te makkelijk. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij Wet Wet Wet en Johnny Hates Jazz. heb ik ook nooit helemaal leren waarderen. Maar toch een dikke voldoende (7,0).
Ani di Franco - Come Away From It: Ik kan heel goed begrepen dat mensen dit te traag en/of te lang vinden. Sterker nog: ik heb mijzelf al vaak de vraag gesteld waarom ik dat niet heb. Maar op een of andere manier trekt en schuurt het genoeg om mij er van begin tot eind bij te houden. Daar waar ik dat bij bijvoorbeeld sommige slowcore nummers niet heb. Geen 9 of meer, puur omdat ik mijzelf de eerdergenoemde vraag blijf stellen (8,2).
Ronde 19 volgt straks.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 22:55 uur
ronde 19:
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (6)
The Baths - North by North (9)
Emeralds - Disappearing Ink (4)
Sapho - Marrakech (7)
1-4-2-3
Jill Jones: Na 1.50 verliest ze haar identiteit en is ze eigenlijk Princess geworden .
The Baths :Heerlijke muziek.Beetje een kruising tussen The Feelies ,The Chills en een snufje The Cure
Emaralds:Zoals deric ook al opperde muziek om bij in slaap te vallen.
Sapho:Enthousiast gezongen, verder redelijk.
deadline 08.00
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (6)
The Baths - North by North (9)
Emeralds - Disappearing Ink (4)
Sapho - Marrakech (7)
1-4-2-3
Jill Jones: Na 1.50 verliest ze haar identiteit en is ze eigenlijk Princess geworden .
The Baths :Heerlijke muziek.Beetje een kruising tussen The Feelies ,The Chills en een snufje The Cure
Emaralds:Zoals deric ook al opperde muziek om bij in slaap te vallen.
Sapho:Enthousiast gezongen, verder redelijk.
deadline 08.00
0
geplaatst: 17 juni 2011, 23:10 uur
ronde 19:
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (4,1)
Emeralds - Disappearing Ink (4,3)
Sapho - Marrakech (6,8)
1-5-2-4
Geen bijzondere ronde. Althans, niet in positief opzicht.
Alles wat bij Prince werkt, werkt bij Jill Jones juist niet. De stem is irritant, de parlando's zijn irritant, uiteindelijk wordt zelfs de muziek, aan de basis nog lekker funky, irritant.
The Baths brengen een aardig nummer, maar ook niet veel meer dan dat. De produktie is matigjes, maar dat is in dit geval een deel van de charme, vermoed ik.
Disappearing Ink van de Emeralds is qua compositie ongetwijfeld heel sterk. Vind het ook interessant (zeker geen slaapmuziek), maar het doet me niets en na vijf minuten begon ik al op de klok te kijken. Na tien minuten nog iets ongeduldiger.
Marrakech begint duidelijk genoeg in het Frans, gaat later over in Arabisch of Berbers (dat durf ik niet te zeggen). Allemaal niet heel bijzonder, maar in deze ronde ruim genoeg om door te gaan, wat mij betreft.
deadline 08.00
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (4,1)
Emeralds - Disappearing Ink (4,3)
Sapho - Marrakech (6,8)
1-5-2-4
Geen bijzondere ronde. Althans, niet in positief opzicht.
Alles wat bij Prince werkt, werkt bij Jill Jones juist niet. De stem is irritant, de parlando's zijn irritant, uiteindelijk wordt zelfs de muziek, aan de basis nog lekker funky, irritant.
The Baths brengen een aardig nummer, maar ook niet veel meer dan dat. De produktie is matigjes, maar dat is in dit geval een deel van de charme, vermoed ik.
Disappearing Ink van de Emeralds is qua compositie ongetwijfeld heel sterk. Vind het ook interessant (zeker geen slaapmuziek), maar het doet me niets en na vijf minuten begon ik al op de klok te kijken. Na tien minuten nog iets ongeduldiger.
Marrakech begint duidelijk genoeg in het Frans, gaat later over in Arabisch of Berbers (dat durf ik niet te zeggen). Allemaal niet heel bijzonder, maar in deze ronde ruim genoeg om door te gaan, wat mij betreft.
deadline 08.00
0
geplaatst: 18 juni 2011, 02:16 uur
ronde 19:
Jill Jones - Mia Bocca (Baby, You're a Trip) (7,0)
The Baths - North by North (8,0)
Emeralds - Disappearing Ink (5,0)
Sapho - Marrakech (6,0)
2-6-2-4
deadline 08.00
Sapho - Marrakech (6,0)
2-6-2-4
deadline 08.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 juni 2011, 02:25 uur
Net thuis ik plaats vast ronde 20, ronde 19 blijft natuurlijk tot 8.00 uur open.
ronde 19:
Sapho - Marrakech (6,0)
2-6-2-4
deadline 08.00
20.
Lisa o Piu - The Party vs Wir sind Helden - Alles vs Vegas-Possessed
vs Miles DavisDual Mr. Anthony Tillmon Williams Process
deadline 20.00
0-0-0-0
ronde 19:
Sapho - Marrakech (6,0)
2-6-2-4
deadline 08.00
20.
deadline 20.00
0-0-0-0
0
geplaatst: 18 juni 2011, 08:02 uur
20.
deadline 20.00
0-1-0-1
Lisa o Piu: Ik moet aan Barbara Streisand denken, die heeft een neus voor dit soort muziek. Allemaal wel vrolijk verder (6,8)
Wir Sind Helden: Heb een zwak voor deze Duitse band. Wenn Es Passiert vond ik zeer goed.
Deze ook weer. Toch eens op zoek gaan naar dit album uit 2010 (9,4)
Vegas: Dave Stewart (Eurythmics) and Terry Hall (The Specials), hoge verwachtingen, die niet voldoen. Had meer in kunnen zitten, maar het matched niet helemaal.
Leuk feitje: Bananarama begon hun naamsbekendheid bij Fun Boy Three van Terry Hall, Siobhan Fahey trouwt later met Dave Steward (6,5)
Miles Davis; Blijft natuurlijk onovertroffen, alternatief kun je deze grote naam eigenlijk niet meer noemen, daarom niet hoger dan 7. (7)
deadline 20.00
0-1-0-1
Lisa o Piu: Ik moet aan Barbara Streisand denken, die heeft een neus voor dit soort muziek. Allemaal wel vrolijk verder (6,8)
Wir Sind Helden: Heb een zwak voor deze Duitse band. Wenn Es Passiert vond ik zeer goed.
Deze ook weer. Toch eens op zoek gaan naar dit album uit 2010 (9,4)
Vegas: Dave Stewart (Eurythmics) and Terry Hall (The Specials), hoge verwachtingen, die niet voldoen. Had meer in kunnen zitten, maar het matched niet helemaal.
Leuk feitje: Bananarama begon hun naamsbekendheid bij Fun Boy Three van Terry Hall, Siobhan Fahey trouwt later met Dave Steward (6,5)
Miles Davis; Blijft natuurlijk onovertroffen, alternatief kun je deze grote naam eigenlijk niet meer noemen, daarom niet hoger dan 7. (7)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 juni 2011, 13:43 uur
Nog uitslagen tegoed:
Ronde 18:
Buccaneer 46,4/7=6,63 3pt
Eckman and Anita Lipnicka 57,8/7=8,26 7 pt
Cousteau 45/7=6,43 2 pt
Ani DiFranco 47,1/7=6,73 2 pt
Buccaneer en Eckman and Anita Lipnicka zijn door.
Ronde 19:
Jill Jones 44,3/7=6,33 2 pt
The Baths 55,4/7=7,91 6 pt
Emeralds 39,4/7=5,63 2 pt
Sapho 45,9/7=6,55 4 pt
The Baths en Sapho door
20.
Lisa o Piu - The Party 7,4
Wir sind Helden - Alles 8,3
Vegas-Possessed 7,6
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process 6
deadline 20.00
0-2-1-1
Lisa o Piu: Mooi nummer, ik kan dit wel waarderen, mooie stem mooie begeleidng
Wir Sind Helden: Inderdaad prachtig nummer, beste uit deze ronde !! Leuke clip ook
Vegas: Mooi nummer, prachtige stem, en pakkend refreintje, ik vind dit wel een mooie combinatie.
Miles Davis: Ik kan niks met deze muziek, Jazz heeft me nooit getrokken. Sorry Miles, niet aan mij besteed.
Ronde 18:
Buccaneer 46,4/7=6,63 3pt
Eckman and Anita Lipnicka 57,8/7=8,26 7 pt
Cousteau 45/7=6,43 2 pt
Ani DiFranco 47,1/7=6,73 2 pt
Buccaneer en Eckman and Anita Lipnicka zijn door.
Ronde 19:
Jill Jones 44,3/7=6,33 2 pt
The Baths 55,4/7=7,91 6 pt
Emeralds 39,4/7=5,63 2 pt
Sapho 45,9/7=6,55 4 pt
The Baths en Sapho door
20.
Lisa o Piu - The Party 7,4
Wir sind Helden - Alles 8,3
Vegas-Possessed 7,6
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process 6
deadline 20.00
0-2-1-1
Lisa o Piu: Mooi nummer, ik kan dit wel waarderen, mooie stem mooie begeleidng
Wir Sind Helden: Inderdaad prachtig nummer, beste uit deze ronde !! Leuke clip ook
Vegas: Mooi nummer, prachtige stem, en pakkend refreintje, ik vind dit wel een mooie combinatie.
Miles Davis: Ik kan niks met deze muziek, Jazz heeft me nooit getrokken. Sorry Miles, niet aan mij besteed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.