MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
remcodulac en El Ninjo: One By One van Comateens doet mij een klein beetje aan dit nummer denken

Blijft toch een goed nummer. Had van mij nog wel verder mogen komen in de 1984 KO.
Maar dat is toch niet wat er zo bekend is aan dat Comateens nummer, denk ik.

35.
Frank Hutchison - Worried Blues 7,4
Oneida - Up With People 4
Comateens-One By One 7,3
Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction 7,4

Deadline 08.00

5-0-3-4

DjFrankie (moderator)
35.

Frank Hutchison - 43,8/6=7,3 5 pt
Oneida - 36,2/6=6,03 0 pt
Comateens-44/6=7,33 3 pt
Adrian Borland - 46,6/6 =7,76 4 pt

Frank Hutchison en Adrian Borland verder.

36.

Delia Gonzalez & Gavin Russom - Rise vs Hauser Orkater - Der Gansumsonst vs Annie Haslam-Ripples vsTwo Nice Girls - I Spent My Last $10 (on Birth Control and Beer)

Deadline 20.00

0-0-0-0

Met deze ronde kan ik eigenlijk helemaal niks op het laatste nummer na wat wel aardig is maar ook niet meer dan dat.

36.
Delia Gonzalez & Gavin Russom - Rise 4,1
Hauser Orkater - Der Gansumsonst 4,2
Annie Haslam-Ripples 4,0
Nice Girls - I Spent My Last $10 (on Birth Control and Beer) 6,7

Deadline 20.00

0-1-0-1

Delia Gonzalez & Gavin Russom: Jammer van de lengte, klinkt niet verkeerd, maar wil me niet tot het eind boeien (6,6)
Hauser Orkater: Doet me enigszins aan het Duitstalige album van De Kift denken, wel met wat hogere zang. Niet totaal onbekend voor mij, dit theatergezelschap (7,3)
Annie Haslam: Echt zo’n typerende musicalstem. Zou ook prima met een Meat Loaf in duet kunnen gaan voor Bat Out Of Hell VIII. (6)
Two Nice Girls: Country waar ik niks mee kan. Duidelijk de saaie kant. Laat maar diep weg zinken in de Mississippi. (6)

Deadline 20.00

1-2-0-1

DjFrankie (moderator)
Punten Remcodulac via p.m.

36.

Delia Gonzalez & Gavin Russom - Rise (5,0)
Hauser Orkater - Der Gansumsonst (7,4)
Annie Haslam-Ripples (7,0)
Two Nice Girls - I Spent My Last $10 (on Birth Control and Beer) (6,5)

Deadline 20.00

1-3-1-1

DjFrankie (moderator)
36.

Delia Gonzalez & Gavin Russom - Rise
Hauser Orkater - Der Gansumsonst
Annie Haslam-Ripples
Two Nice Girls - I Spent My Last $10 (on Birth Control and Beer)

Deadline 20.00

2-4-1-1

Delia Gonzalez & Gavin Russom : Erg mooi synthesizer nummer met een prachtige opbouw, alleen is 12 minuten wel lang. Te lang ! (7,8)
Hauser Orkater: Het mooiste van dit nummer is de opbouw, begint als een nummer van Deine Lakeien en eindigt als een complete band met kakafonie van instrumenten. Leuk gedaan (7,7)
Annie Haslam : Eerste associatie - Karin Carpenter, niet boeiend genoeg helaas (6,5)
Two Nice Girls: (lol) pas toegevoegd aan deze site. Dixie Chicks associatie : country op de amerikaanse toer dus, zal het in kentucky prima doen, maar Venray is iets te ver daarvoor (6,8)

Ik heb de uitslag van de vorige ronde in de post van 2.54 gezet.

36.

Annie Haslam-Ripples

Deadline 20.00

2-5-1-2

Delia Gonzalez & Gavin Russom : Synthesizer nummer a la Vangelis. Een te lange tijdsduur en helaas ook te weinig variatie.(6)
Hauser Orkater: Begint mij pas te pakken als de tweede stem ten tonele verschijnt.De saxofoon daarna is een prettige toevoeging.Dankzij het sterke tweede gedeelte de winnaar van deze ronde(7,5)
Annie Haslam : De naam Karen Carpenter komt ook in mij op .Verder doorsnee muziek(6)
Two Nice Girls: Country muziek en een beetje oubollig allemaal.Voor The Dukes Of Hazzard zou dit tevens een matige soundtrack geweest zijn.(6,2)

36.

Delia Gonzalez & Gavin Russom - Rise 6,6
Hauser Orkater - Der Gansumsonst 8,5
Annie Haslam-Ripples 8
Two Nice Girls - I Spent My Last $10 (on Birth Control and Beer) 5,5

Deadline 20.00

2-6-2-2

36.

Annie Haslam-Ripples

Deadline 20.00

3-6-2-3

Delia Gonzalez & Gavin Russom: Wel mooi, maar in het eerste deel te weinig spannend voor een hoger cijfer. (7,5)
Hauser Orkater: Orkater heb ik in de jaren ’90 vaak gezien. Dit klinkt vreselijk amateuristisch. (6)
Annie Haslam: Doorsnee popnummertjes waar ik warm nog koud van word. (6,5)
Two Nice Girls: Lesbische country en dan ook nog de draak met jezelf steken! Ik denk niet dat ze hier in Kentucky op zitten te wachten. Zowel de muziek als het grapje kan ik erg waarderen. (9)

DjFrankie (moderator)
36.

Delia Gonzalez & Gavin Russom - 43,6/7=6,23 3 pt
Hauser Orkater - 48,6/7=6,94 6 pt
Annie Haslam- 44/7=6,28 2 pt
Two Nice Girls - 46,7/7 =6,67 3 pt

Hause Orkater en Two Nice girls verder

37.
Avantasia - The Seven Angels vs The Tunics - Cost of Living vs Visions of Trees - Cult of Cobras vs Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

0-0-0-0

DjFrankie (moderator)
37.
Avantasia - The Seven Angels
The Tunics - Cost of Living
Visions of Trees - Cult of Cobras
Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

1-1-0-0

Avantasia: Hoog Iron Maiden gehalte en daarom al erg goed (8)
The Tunics: Erg goed indie nummer, dit rockt prima weg (8,2)
Visions of Trees : Ook erg goed nummer maar in deze ronde helaas net niet (7,8)
Black Devil: Experimentele disco klinkt zeker niet onaardig (7,2)

37.
Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

2-2-0-0

- Avantasia: Een fabelachtig mooi powermetal-nummer. Je hoeft niet te begrijpen waar het over gaat, om meegevoerd te worden in Sammets avontuurlijke zinnenspel. Schitterende zang en melodielijnen. 9,3
- The Tunics: Een dertien-in-een-dozijn Britpop nummer met een te vet Brits accent. Heel vervelend is het toch niet, het refreintje mag er zijn. 5,3
- Visions of Trees: Mooie percussie, maar in het geheel is het me iets te saai. 4,8
- Black Devil: Suffe beat met wat gepriegel, niks aan. 3,9

37.
Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

3-2-1-0

Avantasia: Mooi verhalend nummer, waarbij de zang enigszins neigt naar Bruce Dickinson van Iron Maiden. Voor liefhebbers van Ayreon, al is dit iets steviger (8,4)
Tunics: Doet me erg aan Arctic Monkeys denken. Prima nummer (8)
Visions Of Trees: Sfeervolle ambient of zoiets? Prima muziek voor op het strand bij een temperatuur van 31 graden (8,1)
Black Devil: Disco om de dansvloer weer leeg te krijgen (5)

37.
Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

4-2-1-1

Avantasia: Waar Doom en Black Metal bands met hun grunts niet zo aan mij besteed zijn kan ik dit enorm waarderen.Hardrock muziek in de traditie van (vooral)Iron Maiden en Queensrÿche.(8,6)
The Tunics: De muziek vind ik heel behoorlijk alleen vind ik het refreintje bijzonder obligaat overkomen.Ook de zang vind ik niet bijzonder(waar zijn die mooie donkere stemmen gebleven?) (6,7)
Visions of Trees: Muziek in de lijn van het latere werk van Dead Can Dance maar dan wat moderner.Wel van een beduidend minder allooi overigens. (6,5)
Black Devil: 1978? Ben geen echte dance muziekliefhebber maar net als de muziek van Patrick Cowley mogen zij mij hiervoor wakker maken(8,2)

Sliep je dan al?

Je zou het aan de avatar niet zeggen maar ben een echte nachtbraker Leon.

Ik ken de goede oude tijden nog van de eerste Gothic KO.

37.
Black Devil - "H" Friend

Deadline 08.00

4-3-2-1

Avantasia: De naam Iron Maiden is hier al een paar keer gevallen en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten, ik vind het wel ok maar toch een stuk minder dan IM, .(7,0)
The Tunics: Ik hoor wat Arctic Monkeys, oude Green Day, kortom lekkere indierock (7,5)
Visions of Trees: Soort ambient versie van Dead Can Dance inderdaad, niet slecht maar ook dit vind ik geen echte topper. (7,3)
Black Devil: Vreselijk irritant disco nummer (3,0)

Jazeker was gezellig toen met de dames Sheplays,Alicia,Ruby1966 en Lin de eega van Paul deed geloof ik ook mee toen.Perfume(de enige echte nachtbraker) alias jean maurice (was toen geloof ik zijn andere nickname) had toen ook nog geen definitieve ban gekregen.

Gewoon mooie tijden.
Lin en Paul die elkaar leerden kennen.
Nachten tot 4.00 uur kwamen dagelijks voor.
Helaas zijn grote stukken van toen gewist door mods.
Perfume heette toen nog gewoon jean maurice, en werd door de wavers gewaardeerd.

37.
Avantasia - The Seven Angels (7,6)
The Tunics - Cost of Living (7,4)
Visions of Trees - Cult of Cobras (4,5)
Black Devil - "H" Friend (4,9)

Deadline 08.00

5-4-2-1

DjFrankie (moderator)
Uitslag 37:

Avantasia - 48,9/6=8,15 5 pt
The Tunics - 43,1/6=7,18 4 pt
Visions of Trees - 39/6=6,5 2 pt
Black Devil - 32,2/6=5,36 1 pt

Avantasia en The Tunics verder.

De laatste battle in de eerste ronde

38.
Roch Voisine - Pourtant‬‏ vs Angra - Carolina IV vs Ed Kuepper - It's Lunacy vs Krux - Devil Sun

Deadline 20.00

0-0-0-0

38.
YouTube - ‪Roch Voisine - Pourtant‬‏ vs Angra - Carolina IV vs Ed Kuepper - It's Lunacy vs Krux - Devil Sun

Deadline 20.00

0-1-1-0

Roch Voisine : Je Ne Compris Pas Un Homofile, oftewel, ik begrijp er geen flikker van. Nooit thuis geweest in de Franse taal, en muzikaal al minder bijzonder, dus overtuigen doet het mij niet (5)
Angra : Tusk van Fleetwood Mac, tenminste de drumpartijen. Prima muziek verder. Within Temptation meets Bjork en ABBA. Vervolgens een vrouwelijke Bruce Dickinson geluid. Wat, is dit een zanger! Had ik weer niet gehoord. (7)
Ed Kuepper: Die hebben we al meer gehoord in deze lijst. Hoog The Saints gehalte in deze KO. Deze ronde zal hij het redden, al heeft dat eerder met de zwakte van de rest te maken. (7,2)
Krux: Boe, ben je nu bang. Zeker niet. Beetje lachwekkende doom. Ik heb hier het beeld voor me van headbangende zombies die helemaal los gaan, en hun hoofd verliezen (6)

DjFrankie (moderator)
38.

Roch Voisine - Pourtant‬‏
Angra - Carolina IV
Ed Kuepper - It's Lunacy
Krux - Devil Sun

0-2-2-0

Deadline 20.00

Roch Voisine: Ook niet aan mij besteed, neigt naar Patrick Bruel maar dan minder overtuigend.(6)
Angra: Lekker nummer, met veel tempowisselingen, stem is niet het sterkste punt, gitarist wel.(7,5)
Ed Kuepper: Prima nummer, prima stem en prima sfeer. Met accordeon. (7,8)
Krux: Over the Top idd, en muzikaal beter als qua zang (6,5)

38.

Angra - Carolina IV
Ed Kuepper - It's Lunacy
Krux - Devil Sun

0-3-3-0

Deadline 20.00

Roch Voisine: Helaas niet hoogstaand en dan druk ik mij nog zachtjes uit, dan vond ik zijn hitje hélène beter te verkroppen(5,3)
Angra: Veel tempowisselingen inderdaad, prima opbouw en een hoge stem a la Jon Anderson.(8)
Ed Kuepper:Bijzonder sfeervol nummer van een ondergewaardeerde artiest mijns inziens(8,7)
Krux: Een beetje een dertien in een dozijn nummer,maar zeker niet slecht(6,3)

38.

Angra - Carolina IV
Ed Kuepper - It's Lunacy
Krux - Devil Sun

0-4-3-1

Deadline 20.00

- Roch Voisine: Redelijke poprock-song met een hoog eighties gehalte, mooi opgebouwd en mede daarom niet al te vervelend. 6,1
- Angra: Het beste wat Brazilië op metalgebied te bieden heeft. Powermetal met christelijke, latin en barokinvloeden geëxecuteerd in de vorm van fenomenaal gitaarwerk en briljante zang (Andre Matos). 9,6
- Ed Kuepper: Leuke eigenzinnige sound met interessante instrumentatie. 6,5
- Krux: Schitterend doomnummer, prachtige opbouw! Metaalkompaan Etiul laat zich van zijn beste kant zien. 9.3

38.

Angra - Carolina IV
Ed Kuepper - It's Lunacy
Krux - Devil Sun

0-5-3-2

Deadline 20.00

Roch Voisine: Het nummer heeft hier en daar wel aardige momenten. (6)
Angra: Metal met exotische extra ingrediënten. En het doet me inderdaad ook aan Yes denken. Prachtig, maar het varieert me te veel en er zit een heel stuk slechte bombastische kitsch tussen. (8)
Ed Kuepper: Lekker nummertje. (7,8)
Krux: Ik heb in dit topic regelmatig gemopperd over te lome muziek. Krux bewijst dat loom ook heel mooi kan zijn. En wellicht kun je het net als dat tussenstukje bij Angra bombastische kitsch noemen, ik vind dit dan wel goede bombastisch kitsch. (9)

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 38.

Roch Voisine - 28,4/5=5,68 0 pt
Angra - 40,1/5=8,02 5 pt
Ed Kuepper -38/5=7,6 3 pt
Krux - 37,1/5=7,42 2 pt

Angra en Ed Kuepper verder

Einde eerste ronde, morgen rond 18.00 start de tussenronde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.