MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
32.
Les Savy Fav - Adopduction
Peter C. Johnson - I Can't Paint For You
Lauren Shera - Endless Sea
Rusted Root‬‏ - Primal Scream

Deadline 20.00

1-0-2-3

Les Savy Far: Beetje naar geluid. (6)
Peter V. Johnson: Houdt ook al niet over, maar gaat nog wel. (6,8)
Lauren Shera: Het nummer is door het knappe arrangement meer dan de doorsnee meisje met gitaar-muziek, maar uiteindelijk vind ik het ook een beetje saai. (7,5)
Rusted Root: Na deric ravens enthousiaste commentaar had ik me hier wat meer van voorgesteld. Wel een prima nummer natuurlijk. (7,8)

DjFrankie (moderator)
32.

Les Savy Fav - Adopduction
Peter C. Johnson - I Can't Paint For You
Lauren Shera - Endless Sea
Rusted Root‬‏ - Primal Scream

Deadline 20.00

1-0-3-4

Les Savy Fav: Aardig nummer, idd duidelijk Velouria invloeden v/d Pixies (7)
Peter C. Johnson: Ook weer aardig nummer, hogtepunt op het eind dec strijkers (7)
Lauren Shera: Mooi dit, leuke begeleiding. Zou zo de nieuwe Amy McDonald kunnen worden. (7,5)
Rusted Root‬‏ : Ook weer een aardig nummer beetje opzwepend ritme uit de Bush Bush (7,2)

32.

Les Savy Fav - Adopduction (7,1)
Peter C. Johnson - I Can't Paint For You (6,9)
Lauren Shera - Endless Sea (7,7)
Rusted Root‬‏ - Primal Scream (8,3)

Deadline 20.00

1-0-4-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag:32.

Les Savy Fav - 33,9/5=6,78 1 pt
Peter C. Johnson - 33,7/5=6,74 0 pt
Lauren Shera - 35,4/5=7,08 4 pt
Rusted Root -41,1/5=8,22 5 pt

Lauren Shera en Rusted Root verder

33
David Wiffen - One Step vs YouTube -The Saints - Ghost Ships vs Erik Truffaz - Sweet Mercy
vs Steven Wilson-Cover Version IV

David Wiffen - One Step (7)
The Saints - Ghostships (8,8)
Erik Truffaz - Sweet Mercy (6,3)
Steven Wilson-Cover Version IV (7,2)

Deadline 08.00

0-1-0-1

David Wiffen : Meteen een flash up van Neil Diamond, mooie zware donkere stem. Maar nummer blijft wat hangen.
The Saints: Al bekend bij mij, wereldnummer, prachtig intro natuurlijk, stond destijds in vpro's song van het jaar. Superieur nummer.
Erik Truffaz: Oh jee, experimentele jazz met een rapper? Maar is beter als ik had verwacht, ik heb niks met dit genere maar dit is nog wel te pruimen.
Steven Wilson: Aardig nummer wat halverwege pas echt spannend wordt, harder en draaimolen geluid.

Morgenvroeg ben ik om 08.00 zeker niet online, degene die het eerst wakker is mag battle 34 plaatsten. Lijst staat hier

33

David Wiffen: Wel een mooie stem. Maar het nummer is wat saai (6)
The Saints: Van de punk uit de beginperiode is niks meer terug te horen. Dit is stoere mannen wave vanuit Australië, waar na Groot Brittannië in de jaren 80 de beste muziek werd gemaakt. Frontman Bailey verleende later zijn medewerking bij Nick Cave in het nummer Bring It On. Cave, die een groot fan van deze band is. (9,5)
Erik Truffaz: Leuk dat ze in andere landen al langer een Kyteman hebben rond lopen. Prima Drum & Bass elementen er doorheen, maar had het aandeel van die trompet dan wel groter verwacht. Nu is het eigenlijk niet zo bijzonder (6)
Steven Wilson: Mooie opbouw, muzikaal wel wat mysterieus vanwege dat kinderlijke orgelgeluidje tussendoor. Doet me enigszins denken aan van die spannende miniseries op televisie zoals vroeger. Einde wat abrupt (7)

Deadline 08.00

0-2-0-2

33

The Saints - Ghostships (6,8)
Erik Truffaz - Sweet Mercy (5,5)
Steven Wilson-Cover Version IV (9,7)

David Wiffen: Je moet er voor in de stemming zijn, en dat ben ik nu wel
The Saints: Stoere mannen, lekkere sound, maar een nogal slap nummer wat nergens naar toe gaat
Erik Truffaz: Moet je ook voor in de stemming zijn, en dat ben ik nu niet. Hier wordt ik momenteel vooral erg nerveus van.
Steven Wilson: Het orgineel van Momus is mooi. Maar deze versie grenst aan perfectie. Het geheel is muzikaal net even subtieler met de accenten net even iets dreigender.
De tekst van dit nummer is literair een van de mooiste nummers die ik ken, er wordt het nodige weggelaten en gesuggereerd, maar de muziek vertelt het verhaal verder. Het geheel is zo ongelooflijk fout (fouter dan fout) dat je het bijna niet mooi mag vinden (en er zijn genoeg mensen zijn die dit nummer heel erg verwerpelijk vinden). En daardoor juist erg mooi natuurlijk.

Deadline 08.00

1-2-0-3

33

The Saints - Ghostships (6,5)
Erik Truffaz - Sweet Mercy (5)
Steven Wilson-Cover Version IV (9)

David Wiffen: Aardig nummer. Goeie stem. Ben niet lyrisch
The Saints: Geen sterk nummer. Kan er niet veel mee, maar irriteert ook niet.
Erik Truffaz: Muziek klinkt lekker, maar ai... die rapper verpest werkelijk waar alles. Bah
Steven Wilson: Prachtig nummer, van Steven Wilson. Is dit nummer wel op CD te verkrijgen? Behalve dan één of andere obscure single? Zo ja, hoe kan ik er aan komen?

Deadline 08.00

0-4-0-4, incl punten van divart

Etiul schreef:
0-4-0-4, incl punten van divart

Bijna goed .
edit: Stand is 2-2-0-4

Nummer van Wilson is bij mijn weten niet op cd verschenen. Dacht wel dat dit de bedoeling was bij de afsluiting van het Cover Versions project. Maar dat project is al in 2010 afgesloten.

Volgens mij is de stand

2-2-0-4

Yep.Eetuil had zijn eigen punten ook niet goed neergezet zie ik nu

DjFrankie (moderator)
Spannend iig

33

David Wiffen - One Step (7,2)
The Saints - Ghostships (7,4)
Erik Truffaz - Sweet Mercy (5)
Steven Wilson-Cover Version IV (5,3)

David Wiffen: Peace and Harmony Music was een van de commentaren bij het nummer en dat kan ik volmondig beamen.De zang en muziek heeft raakvlakken met generatiegenoot Tim Hardin.
The Saints: leuk maar wel wat vlakjes allemaal.
Erik Truffaz:Tot de rapper in actie komt een dikke voldoende,daarna gaat het nummer snel bergafwaarts.
Steven Wilson:De bijzonder matige zang is hier een groot struikelblok.

3-3-0-4

Deadline 08.00

33

David Wiffen - One Step (7,0)
The Saints - Ghostships (7,2)
Erik Truffaz - Sweet Mercy (6,0)
Steven Wilson-Cover Version IV (8,0)

3-4-0-5

Deadline 08.00

33

David Wiffen - One Step
The Saints - Ghostships
Erik Truffaz - Sweet Mercy
Steven Wilson-Cover Version IV

3-5-0-6

Deadline 08.00

David Wiffen: Tja, wat moet ik hier nu weer van vinden? Net zo’n mooi trompetje als bij Laura Shera (uit de vorige ronde), maar verder is het minder. Nare violen en een onprettige stem. (6,5)
The Saints bewijzen dat je met violen ook iets moois kan doen. Topnummer! Minpuntjes? Ik ken het nummer en ik heb het niet genomineerd. (9,5)
Erik Truffaz: De jazz is een beetje beter dan de rap en verder aardig gedaan. (7,2)
Steven Wilson: In het begin is het een mooi liedje, later een beetje vervreemdend en spannend, maar het wil me niet pakken. (7,8)

Sorry. Dacht dat ik het nog wel even snel kon doen voordat ik naar bed ga.
Je hebt het al aangepast, zie ik.

DjFrankie (moderator)
Uitslag 33:

David Wiffen - 47,9/7=6,84 3 pt
The Saints - 55,7/7=7,96 5 pt
Erik Truffaz - 41/7=5,86 0 pt
Steven Wilson- 54/7=7,71 6 pt

The Saints en Steven Wilson verder

34.
SURF MCs - Surf or Die vs YouTube - Dead Guitars & Wayne Hussey - Isolation vs Kurt Vile - Songs for John in D vs Little Comets - One Night In October

Deadline 20.00

0-0-0-0

34.
SURF MCs - Surf or Die vs YouTube - Dead Guitars & Wayne Hussey - Isolation vs Kurt Vile - Songs for John in D vs Little Comets - One Night In October

Deadline 20.00

0-1-0-1

Surf MC’s: Peter Gunn met een overschreeuwende groep hiphoppers. Zou zo in een dorpskroeg op een zaterdagavond ingezongen kunnen zijn bij een uit de hand gelopen Karaoke (4)
Dead Guitars: Frontman Wayne Hussey van The Mission die zijn medewerking verleend aan deze Duitse wave band nieuwe lichting. Doet terecht terug verlangen naar The Mission. Toch hoor je hier wel degelijk een eigen geluid in terug. (9,4)
Kurt Vile: In eerste instantie een zap moment, maar hij wordt toch nog wel spannend. Folky gitaar valt hier mooi samen met despacy geluiden. Lengte is net lang genoeg. Niet iets om de hele avond naar te luisteren (7,5)
Little Comets; Dit pakt me gelijk al in. Leuke afwisseling. Moet aan bandjes als The Wombats denken. Echt zo’n positieve plaat die het tegen de kerst goed in Het Glazen Huis zou doen als oppepper (8,8)

DjFrankie (moderator)
34.
SURF MCs - Surf or Die
Dead Guitars & Wayne Hussey - Isolation
Kurt Vile - Songs for John in D
Little Comets - One Night In October

Deadline 20.00

0-1-1-2

Surf MC’s: Peter Gunn vs Apache met een beatie boys rap, nergens interessant (5)
Dead Guitars: Beetje te mak dit nummer, nergens echt overtuigend. Ik hoor de echte New Wave sfeer hier niet in terug.(6,5)
Kurt Vile: Mooi dit verrassend ook ik kan dit zeker wel een avond luisteren, mooi begin en mooie overgang met de zang(8)
Little Comets; Vrolijke indie, leuke gitaarrif, alleen de zanger vind ik niet zo geweldig. (7,3)

Nederland spreekt anders ook een flink woordje meer hoor in Dead Guitars hoor deric (Carlo van Putten de zanger is Nederlander) Zelf geef ik trouwens meer om zijn ander project: White Rose Transmission.Denk bv aan bv The Hell Of It.

34.
SURF MCs - Surf or Die(5)
Dead Guitars & Wayne Hussey - Isolation(8)
Kurt Vile - Songs for John in D(7,3)
Little Comets - One Night In October(6,2)

Deadline 20.00

0-2-2-2

34.
SURF MCs - Surf or Die

Uitermate zwakke teleurstellende ronde voor mij.

Surf MCs klinkt mij als een heel amateuristische nietszeggende versie van the Beastie Boys in de oren, niet leuk en niet goed (3)
Dead Guitars & Wayne Hussey, wederom een tam braaf wave nummer in deze competitie wat me niet kan overtuigen en wat naar mijn mening ook nergens echt interessant of spannend wordt (5)
Kurt Vile, ik moest er even inkomen en het is wel iets waar ik voor in de stemming moet zijn om het niet meteen door te skippen, zonder dat ik er echt kapot van ben is het in ieder geval een stuk interessanter dan beide voorgaande nummers (6,3)
Little Comets, vrolijke ongecompliceerde indie en een verademing om te horen na de vorige 3 nummers zonder dat ik dit nu ook echt geweldig vind (6,5)

Deadline 20.00

0-2-3-3

34.
SURF MCs - Surf or Die (3)
Dead Guitars & Wayne Hussey - Isolation (6,9)
Kurt Vile - Songs for John in D (7,2)
Little Comets - One Night In October (8,7)

SURF MCs: De tekst is bagger, de rap is bagger en de muziek ook. Waardeloos nummer.
Dead Guitars & Wayne Hussey: Mooi nummer, mooi gezongen, maar het wordt nergens echt spannend en dat vind ik jammer. tegen het einde wordt het ook een beetje saai door de vele herhaling.
Kurt Vile: De eerste minuut is mooi. De tweede minuut wordt al saai. Gelukkig duikt er dan ineens een stem op die de weer wakkerschudt. Zo wordt het nummer net op tijd gered.
Little Comets: Jaaaa, dit vind ik leuk! Lekkere indie rock, op een simpel maar leuk deuntje. Bonuspunt voor het heerlijke accent!

Deadline 20.00

0-2-4-4

34.
SURF MCs - Surf or Die

SURF MCs: De muziek is erg leuk en de tekst op z’n minst wel aardig, maar ik ben hier kennelijk de enige die iets in dit nummer ziet. (8)
Dead Guitars & Wayne Hussey: Niet mijn smaak. Ik kan wel horen dat het mooi gedaan is, maar ik vind het suffig en saai. (6,5)
Kurt Vile: Het duurt wel erg lang voordat het nummer begint en dan is het ook gelijk weer afgelopen. Gemiste kans dit. (7)
Litlle Comets: Leuk nummer. (7,5)

Deadline 20.00

1-2-4-5

DjFrankie (moderator)
Lekker nummer Erik voor volgende keer

DjFrankie (moderator)
Uitslag
34.

SURF MCs - 28/6=4,66 1 pt
Dead Guitars & Wayne Hussey - 42,3/6=7,05 2 pt
Kurt Vile - 43,3/6=7,22 4 pt
Little Comets - 45/6=7,5 5 pt

Kurt Vile en Little Comets verder.

35.
Frank Hutchison - Worried Blues vs Oneida - Up With People vs Comateens-One By One vs Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction

Deadline 08.00

1-0-1-0

Frank Hutchison –Heel erg oud zo te horen, zonder te kijken een nominatie van L_T_B_. Ik houd wel van zulke gedateerde blues . Toch even gespiekt 1927, minimale begeleiding maar daardoor primitief en erg mooi (7,8)
Oneida: Drukke overstuurde muziek. Met een rustige zang erdoor. Alleen is de variatie minimaal in dit nummer, duurt daardoor ook te lang. De helft korter dan zou het hoger scoren (7,6)
Coma-teens: Slecht geluid en dat drukte erg op deze uitvoering. Even op een andere manier binnengehaald en een you tube filmpje van gemaakt en een heel aardig nummer, met een lekker aanstekelijk ritme (7,9)
Adrian Borland: The Sound prima, maar dit nummer doet me helemaal niks (6).

35.
Frank Hutchison - Worried Blues vs Oneida - Up With People vs Comateens-One By One vs Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction

Deadline 08.00

1-0-2-1

Frank Hutchison: Eerste blanke blueszanger, en ondanks dat dit niet verkeerd klinkt, is de blues echt iets voor de donkere zangers. Die leggen er net wat meer emotie in. Wel een leuk slide gitaartje (6,4)
Oneida: Deze muziek maakt mij nerveus en rusteloos (6)
Comateens: Niet zo bijzondere wave muziek, maar vanwege een zwakke ronde gaan ze het wal redden (6,5)
Adrian Borland: Frontman van The Sound die hier erg goed bij stem is. Je hoort wel in de zang dat de levenslust langzaam aan aan het weg vagen is (8,9)

Kurt Vile van ronde 34 komt trouwens in september in Doornroosje.

Doornroosje - Programmadetails

35.
Frank Hutchison - Worried Blues (7,5)
Oneida - Up With People (6,5)
Comateens-One By One (7,3)
Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction (8,8)

Deadline 08.00

2-0-2-2

Frank Hutchison: Leuke countryblues uit een grijs verleden. Dit is wel muziek waar ik een beetje voor in de stemming moet zijn. Dat was ik hier.
Oneida: Is mij inderdaad ook iets te druk. Het begin vind ik wel grappig. Net of het nummer een auto is die niet wil starten en dan toch op toeren komt.
Comateens: Aardig 80s nummertje. Doet me ergens aan denken. Weet even niet wat, maar misschien kom ik er nog op.
Adrian Borland: Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat ik Borland solo stiekem toch beter vind dan met The Sound. Dit is in elk geval een prachtig nummer.

35.
Frank Hutchison - Worried Blues
Oneida - Up With People
Comateens-One By One
Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction

Deadline 08.00

3-0-2-3

Frank Hutchison: Lekker relaxed oud country blues nummer, ik kan dit soort oude nummers wel waarderen. (7,7)
Oneida: Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, ik vind het eigenlijk niet eens zo slecht maar het is me toch net iets te druk en nerveus om het echt heel goed te vinden. (6,6)
Comateens: Sympathiek klinkend nummer uit de eighties...en ja, het doet mij ook ergens aan denken maar ook ik weet niet wat. (7,0)
Adrian Borland: De front man van the Sound solo en akoestisch....en hoe, prachtige melancholiek nummer, dit raakt mij in al zijn eenvoud dan weer wel tot op het bot (9,0)

35.
Frank Hutchison - Worried Blues 7
Oneida - Up With People 5,5
Comateens-One By One 8
Adrian Borland - Walking in the Opposite Direction 6,5

Deadline 08.00

4-0-3-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.