MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me
c) Dream City Film Club - Killer Blow
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face

0-0-0-0

Deadline: 14-12 18.00

11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy (7,2)
Fijne powermetal, al heb ik het wel eens beter gehoord. Het komt namelijk wel een tikje chaotisch en ongestructureerd over. Desondanks vind ik wel gewoon een puik nummer.
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me (9,5)
Trance, zoals trance bedoeld is. Vanaf de eerste seconde word ik in dit nummer gezogen en mijn aandacht laat niet meer los. Ik verkeer in een roes waar ik pas na 8 minuten weer uit kom. De muziek blijft continu subtiel en wordt ondersteund door een prachtig zangstem. Dit is het beste van het beste wat ik ooit op trancegebied gehoord heb.
c) Dream City Film Club - Killer Blow (7,8)
De intro klinkt al heel erg goed en doet me erg aan Placebo denken. De zangstem die vervolgens inzet klinkt helaas wat minder prettig… Het is niet zozeer een slechte stem, ik had gewoon op iets totaal anders gerekend. De associatie met Placebo kan verder wel de prullenbak in, maar een mooi nummer is het wel.
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face (8,8)
Wat klinkt die saxofoon toch heerlijk! Achter die saxofoon gaat ook nog eens een fijne opbouw schuil en dat geheel maakt dit nummer aanstekelijk en licht verteerbaar.

0-1-0-1

Heeft dat nummer van Allure ft. Julie Shompson eigenlijk wel het goede filmpje? Hier staat dat het om 'Allure' gaat, bij het filmpje staat 'Tiesto'.

11.
Ik ben doorgaans geen fan van power metal, ook hier niet van. Daarnaast is er instrumentaal niet al te veel te beleven. 4,5
Boem, boem, boem, wat tonen op de achtergrond, een totaal niet bijzondere melodie en een vervelende zangeres. Al is er zat dance en elektronische muziek te vinden die ik geweldig vind, trance zal mijn genre nooit worden. Dit nummer zal daar in elk geval geen verandering in brengen. En dan ook nog bijna 8 minuten... 4
Een beetje het ene oor in en de andere weer uit maar toch best wel mooi. 6,5
Echte jazz met een elektronische beat erachter, geweldig dit! Ik wist niet eens dat zoiets bestond (alhoewel: waarom zou het ook niet bestaan...). Geweldig hoe dit uiteindelijk in een heuse dancetrack verandert, wat een opbouw! Ga hier maar eens achteraan. Waar komt dit eigenlijk vanaf? 8,3

0-1-1-2

11.
Krijg hier een groot songfestivalgevoel bij, het heeft voor mijn gevoel dezelfde soort dramatiek (alleen steviger uitgevoerd). Ik noem powermetal ook vaak ook wel Abba-metal. Maar als je na drie minuten de climax krijgt, komt er nog drie minuten gesoleer en gedoe achteraan. 4,5

Dit vind ik ook niet best. Saaie Tiesto-track waarbij ik al snel mijn aandacht kwijtraak. 5

Dit nummer heb ik een paar keer gedraaid, want het was steeds voorbij voor ik er erg in had. En dat is wel een positief teken in dit geval, want dit nummer wil je ook graag vaker horen gezien de mooie sombere sfeer die wordt neergezet. Veruit het interessantste nummer hier. 7,5

Dit vind ik dan weer de minst interessante: dit is gewoon een cover van het origineel van Laurent Garnier, wat trouwens op een album met meer dan 100 stemmen staat... Dus een beetje een vreemde deelnemer in het spel. Aangezien hij het nummer glad strijkt voor de massa door het van de scherpe randjes te ontdoen, schiet het nog enigszins in het verkeerde keelgat ook... 2

0-2-2-2

niels94 schreef:

Echte jazz met een elektronische beat erachter, geweldig dit! Ik wist niet eens dat zoiets bestond (alhoewel: waarom zou het ook niet bestaan...). Geweldig hoe dit uiteindelijk in een heuse dancetrack verandert, wat een opbouw! Ga hier maar eens achteraan. Waar komt dit eigenlijk vanaf? 8,3

Het origineel staat hierop:

Laurent Garnier - Unreasonable Behaviour (2000)

Ik heb geloof ik een beetje met Mark Knight wat veel mensen hier met Birdy (ten opzichte van Bon Iver) hebben (, al heeft Birdy nog wel een eigen draai aan Skinny Love gegeven).

Laat ik die dan ook maar eens gaan luisteren als die nog beter is

Die had van mij minstens een 9 gehad... in essentie is het wel hetzelfde nummer overigens, Knight heeft er weinig aan verandert, alleen een commercieel sausje overheen gegoten.

11.
a Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy 7,5
Ik hou wel van kitscherige metal en het klinkt ook redelijk goed. Gamma Ray maakt van de compositie echter een te grote puinhoop om er een 8 aan te geven.

b Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me 6,8
Het nummer stoort me niet en er wordt prettig gezongen. Het mooie instrumentale intermezzo zorgt voor net voldoende afwisseling om me bij de les te houden. Al met al veel pluspunten voor een nummer dat ik niet graag nog een keer opzet.

c Dream City Film Club - Killer Blow 8
Mooi verstild nummer. Deze soort muziek ligt me meestal niet, maar misschien komt dat doordat het normaal gesproken veel te lang wordt uitgesponnen. Dit is prettig kort, misschien zelfs wel iets te kort.

d Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face 4
Dit is hopeloos. Geef mij maar echte funk.

1-2-3-2

niels94 schreef:
Heeft dat nummer van Allure ft. Julie Shompson eigenlijk wel het goede filmpje? Hier staat dat het om 'Allure' gaat, bij het filmpje staat 'Tiesto'.
Ja, dat is het goede filmpje. Allure schijnt een alias van hem te zijn.

11.
Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy: Bij het intro verwacht ik er veel van, mijn verwachtingen worden gedeeltelijk waar gemaakt. Klinkt net op het randje; net niet Over The Top. Het is natuurlijk geen Iron Maiden, 7
Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me: Klinkt voor mij te eenzijdig, dat werk van Tiesto. Snap hoe dan ook niet dat hier zoveel mensen op los gaan. 6
Dream City Film Club - Killer Blow: Deze pakt mij wel meteen, mooie breekbare zang welke goed muzikaal onderbouwd wordt. 8,4
Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face: Moet hierbij aan Candy Dulfer denken, en ondanks dat ze er goed uit ziet heb ik weinig met de muziek. Ik hoor wel dat dit verder goed in elkaar steekt. Infinity van Guru Josh vind ik weer wel prachtig. Voor mij een beetje hetzelfde idee 6,9

2-2-4-2

DjFrankie (moderator)
11.

Gamma Ray :6 Klinkt als eind - jaren 80 metal, en blijft maar doordenderen, ik houd van metal maar deze variant de echte heavy metal vind ik de minst interessante, heb liever the doom, death trash of gothic metal
Allure ft. Julie Thompson 6,5 Aardige trance, mooie vrouwenstem, echt muziek voor in een club, en daar kom ik dus nooit.
Dream City Film Club 7,8 mooi intro spannend nummer, ik vind dit lekker klinken.
Mark Knight & Funkagenda 7,8 ook dit vind ik een lekker nummer, waar tiesto me niet kon pakken luisterd dit heerlijk weg, ik zie mezelf al in een cabrio rondcrossen met deze muziek 9inclusief zonnebril

2-2-5-3

11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy: Echte powermetal en een verdraaid lekkere album-opener. Uitstekende uitgevoerd en vol van pathos, die mij in ieder geval een energieboost van jewelste geeft. Heerlijk om mee te blèren ook. 8,9

b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me: Tiesto heb ik redelijk hoog zitten, maar op de een of andere manier weet dit nummer me niet zo te grijpen. Tiesto weet voor mij in het algemeen hele mooie trance te maken met pakkende anthems of sfeervolle vocals, maar dit heeft een gebrek aan uitspattingen. Zonde, want het trance-genre heeft naar mijn idee wel wat in zich. 5,0

c) Dream City Film Club - Killer Blow: Iets te armetierig; op zich een sfeervol stuk, maar ik wachtte tot het los zou komen. Het bouwt eigenlijk totaal niet op. 5,2

d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face: Emotieloze dance en de saxofoon maakt het eerder erger dan goed. Misschien iets voor de sportschool, maar dan niet voor mijzelf. - ik heb mijn oortjes in en door 'Anywhere in the Galaxy' krijg ik gelijk zin om de loopband sneller te laten gaan. - Ook al geen succes dus, in deze zwakke ronde. 2,8

3-2-6-3

11.
Helemaal geen verkeerde metal track, maar zodra ze bij dat stukje "Gaze at the stars, the glowing god of Mars" aankomen, heb ik moeite om niet in lachen uit te barsten. Ik zie opeens de cast van Monty Python voor me die metal speelt en dat zal niet de bedoeling zijn geweest. Strafpunten, dus: 6,5
Ik ben geen groot "kenner" van dance, maar moet dit niet Tiësto feat. Allure & Julie Thompson zijn? Hoe dan ook, het is wel aardig, maar wel heel braafjes: 6,0
Een stiekem-van-twee-walletjes-willen-eten-nominatie. Er is een groep met een duidelijke voorkeur voor dergelijke verstilde muziek, maar anderen vinden die nummers meestal te lang duren. Hier worden de voordelen voor beide groepen gecombineerd. Nadeel is inderdaad dat het nu weer erg kort duurt: 8,0
Ik sluit me aan bij herman. Die van Laurent Garnier is een klassieker (dat weet zelfs ik als niet-groot-kenner) en deze versie blijft daar toch beduidend bij achter: 3,5

4-2-7-3

Voor stoepkrijt: Dream City Film Club met Brian Molko!

2MY
11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy 8
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me 5
c) Dream City Film Club - Killer Blow 7
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face 6

a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy - coole energieke rock die me wel aanstaat. Soms leek het op een mashup van AC/DC met Queen en euh... 'Een vriend' van Margriet Hermans... Mijn aandachtsgrens ligt vanavond rond de 4 minuten, maar toen had mijn adrenalinelevel z'n maximum reeds bereikt.
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me - wat ik wel meer met dance heb: dikwijls kan de stem me niet zo bekoren. Te weinig kracht en karakter. Weinig overtuigend. Én mijn aandachtsgrens ging weer protesteren.
c) Dream City Film Club - Killer Blow - ... en dit was dan weer over voor ik er erg in had. Onopvallende track, ook niet echt heel bijzonder. Ik zie dit nummer nog wel groeien, nochtans.
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face - Het album van Laurent Garnier staat in mijn rekje... zwaar verslaafd geweest aan The Sound of the Big Babou. (luister als ge het niet kent!) Heel erg veel originele vondsten zitten er niet extra bij in deze versie van Mark Knight, moeilijk voor mij om dit los van het origineel te zien. Ik stem neutraal.

5-2-8-3

11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy 8
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me 5
c) Dream City Film Club - Killer Blow 7
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face 6

a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy - niet echt slecht maar wel over de top en kitscherig en daardoor is dit is niet zo aan mij besteed. 5,0
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me - behoorlijk saai nummer, Trance vind ik al niet het meest enerverende genre in de muziek maar daar zijn toch echt wel interessantere dingen te vinden dat dit. 4,5.
c) Dream City Film Club - Killer Blow - intrigerend nummer, dit weet mij dan wel weer te pakken (of komt dat dit een verademing is na die 2 vorige nummers die ik helemaal niks vond) en stiekem word ik meeen al nieuwsgierig naar meer werk. 7,6 met groeipotentie.
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face - Ik ken de Laurent Garnier versie vd MuMeLadder en die is inderdaad beduidend beter dan dit. Toch vind ik dit nog wel een voldoende waard 6,0.

5-2-9-4

11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy 1,5
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me 3,5
c) Dream City Film Club - Killer Blow 5,0
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face 5,0

Rampzalige kutmuziek: 1,5

Saai, kabbel de kabbel, een vervelende zangstem en een ultra-voorspelbaar breakje. Ik vermoed nu al dat track 3 en 4 er in deze battle met de punten vandoor gaan: 3,5

Hier gebeurt in het intro al meer muzikaal dan in de twee voorgaande complete tracks. Maar dan heb je blijkbaar ook al het hele nummer gehoord. De eerst van de drie die me niet irriteert: 5,0

Saai, kabbel de kabbel, maar zonder vervelende zangstem: 5,0

Wat een vreselijk kwartet dit, de twee ‘winnaars’ hadden het in geen enkele andere battle gehaald wat mij betreft.

5-2-10-5

11.

a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy.De speedmetal sound vind ik minder maar het nummer heeft een sterk refrein en de look a sound stem van Bruce Dickinson valt bij mij ook in goede aarde.(7,3)

b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me.Moderne steriele dance overgoten met een goedkoop klinkend sausje.Gelukkig zorgt de zangeres er nog net voor dat het nummer niet door de ondergrens zakt.(4,7)

c) Dream City Film Club - Killer Blow. Sfeervol en excentriek,helaas is het nummer wel erg kort.Zang doet mij sterk aan Marianne Faithfull denken.(7,2)

d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face. Het begin vind ik het sterkste deel, en de saxofoon in het nummer vind ik prachtig.(7)

6-2-11-5

De vrolijkheid van dit nummer wekt zelfs wat irritatie op, omdat het er zo dik bovenop gelegd lijkt te zijn: We kiezen wat exotische instrumenten uit, brabbelen er iets bij in een onverstaanbare taal en dan hebben we een leuk nummer. Nee, zo werkt dat bij mij niet
....de meest stompzinnige, en bovendien racistische opmerking die ik hier in lange tijd heb zien maken.

Ik heb even afgewacht of de quizmaster zou ingrijpen, dat is niet gebeurd.

Nou dan trek ik me maar terug,overweeg zelfs van de hele site,
Op een site waar tegen dit soort bekrompen eng wit denken niet wordt opgetreden, daar wil ik geen onderdeel van zijn.
.
En het tolereren ervan, en het gewoon doorgaan met de dagelijkse gang van zaken, of er niets is gezegd, dat is minstens zo erg.

DjFrankie (moderator)
Oldfart schreef:
(quote)
....de meest stompzinnige, en bovendien racistische opmerking die ik hier in lange tijd heb zien maken.

Op een site waar tegen dit soort bekrompen eng wit denken niet wordt opgetreden, daar wil ik geen onderdeel van zijn.
.
En het tolereren ervan, en het gewoon doorgaan met de dagelijkese gang van zaken, of er niets is gezegd, dat is minstens zo erg.

Hoi Jan,

ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik overal op ga reageren, wat voor benamingen iemand ergens voor geeft is zijn mening. En dat die niet helemaal goed gekozen zijn, dat kan, maar is het gevoel van die persoon.

Dit spel is bedoeld om nieuwe muziek te leren kennen, soms zit er ook muziek bij die je totaal niet kunt waarderen, dat kan zie het eerste nummer, veel mensen kunnen daar ook niks mee.

Ik snap je punt, zie ook gisteren, en ben ook blij dat je wat andere muziek erin hebt gestopt, je merkt sowieso meer variatie als 1/2 jaar geleden. Alleen is niet iedere stroming voor iedereen weggelegt.
Mensen schrijven iets op bij de eerste keer dat ze iets horen,dat is hun gevoel bij dat nummer.
Bij mij is dat ook zo, tenzij ik niet zeker ben en het nogmaals beluister.

Groet Frank

Oldfart schreef:
(quote)

.
En het tolereren ervan, en het gewoon doorgaan met de dagelijkese gang van zaken, of er niets is gezegd, dat is minstens zo erg.

Het lijkt mij duidelijk dat hij dit niet zo bedoelt en dit absoluut niet racistisch bedoeld is.

Laten we zaken die niet in dit topic thuis horen maar gewoon buiten dit topic oplossen.
Verder met de muziek!

remcodulac schreef:
Voor stoepkrijt: Dream City Film Club met Brian Molko!
Zou dit toeval zijn? Wel een aardig nummer overigens, maar ik vind Killer Blow beter.

stoepkrijt schreef:
Laten we zaken die niet in dit topic thuis horen maar gewoon buiten dit topic oplossen.
Verder met de muziek!

Prima, maar de volgende keer wel een normale bespreking graag bij anderstalige muziek. Je zal het wel niet zo bedoeld hebben (mag ik hopen), maar ik kan me Oldfart's boosheid helemaal indenken.

DjFrankie (moderator)
Uitslag 11:

1 Dream City Film Club - Killer Blow 11 pt 86/12= 7,17
2 Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy 6pt 73,9 / 12= 6,16
3 Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face 5 pt 68,1 / 12= 5,67
4 Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me 2pt 66,5 / 12= 5,54

12.
a) Power Quest - Never Again
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse
d) Toni Childs - Don't Walk Away

0-0-0-0

Deadline 15-12 18.00

12.
a Power Quest - Never Again 6
Veel minder interessant dan Gamma Ray uit de vorige battle.

b Dennis Coffey - 7th Galaxy 8
Funk-rock met Arabisch/Indiaas getinte melodieën, dat vind ik leuk. Fade out levert wel aftrek op.

c Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce 8,5
Erg mooi.

d Toni Childs - Don't Walk Away 4,5
Ik kan me niet voorstellen dat dit geen hit is geweest, want het is precies wat het grote publiek wil. Een blik op de Wiki leert me dat ik daar gelijk in heb. Ik vind er niet veel aan.

0-1-1-0

Deadline 15-12 18.00

12.
a) Power Quest - Never Again Zonde dat dit nummer vlak na Gamma Ray komt. Dit nummer kent nog meer pathos dan laatstgenoemde en weet dit in een heerlijke eigenzinnige powermetalsong te gieten - rijk aan prachtige melodieën en heerlijke tempowisselingen en breaks. 9,1

b) Dennis Coffey - 7th Galaxy: Originele instrumentale rock, waar alleen de blaasinstrumenten me een beetje tegenstaan. Niet iets waar ik in de zevende hemel door stijg, maar een boeiende instrumental al met al door een combinatie van een sterke basishook, het fraaie soleerwerk en de veelzijdige instrumentatie. 6,7

c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce: Sterke pop in het Frans. Dromerig, catchy en net dat beetje originaliteit wat het nodig heeft om uit het dozijn te springen - niet door het Frans, maar door de instrumentatie. 7,9

d) Toni Childs - Don't Walk Away: Dit had naar mijn idee zo een hit kunnen worden; pop met een krachtige zangeres, die ook nog eens uitnodigt tot meezingen in het refrein. Weergaloze ronde en jammer dat dit moet wijken voor een slap nummer uit de vorige ronde. 7,2

1-1-2-0

Deadline 15-12 18.00

DjFrankie (moderator)
12.
Power Quest - Never Again 7 de zang vind ik niet zo bijzonder, muzikaal zit dit prima in elkaar, vooral de solo's vind ik erg goed in dit nummer.

Dennis Coffey - 7th Galaxy 7,3 muzikaal prima in orde Santana meets Ozric Tentacles met een New Wave rif als basis, mis hier een zanger bij zou het geheel nog beter maken.

Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse 7,8 mooi nummer, ik kende de naam en wist dat het zussen zijn, maar nog nooit een nummer van gehoord, vooral de mondharmonica hierin vind ik erg mooi.

Toni Childs - Don't Walk Away 6,3 Doet me het minst in deze battle, gewoon een pophit, zou zo in de top 40 hebben kunnen staan in de jaren 80, gemiste kans derhalve.

1-2-3-0

Deadline 15-12 18.00

Deze ken je toch wel van de bovengenoemde zusters?

Herman saves the day, mine anyway...thanx H.

12.
Power Quest - Never Again 7 de zang is niet slecht , maar wel heel stereotype voor het genre; zie meteen gepermanente eind twintigers voor me in te strakke glimmende spandex broekjes. Misschien wel volledig ten onrechte. Geen idee hoe ze er werkelijk uit zien, maar dat beeld roept de zang op. Vind de zang wel een beetje jammer eigenlijk want het instrumentale is genoeg genietbaar.

....alleen als ik me toch kon herinneren van welk volksliedje de melodielijn is 'geleend' ...... ,kom er even niet op.
7.0

Dennis Coffey - 7th Galaxy , zie tot mijn grote verbazing dat dit komt van een album uit 2011.
Wist niet dat hij nog steeds actief is. De Santana asscociatie is natuurlijk voor de hand liggend: nml. conga + ele. gitaar. Maar voldoende goed en eigen voor een
8,5

Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse
Geplaatst als in memoriam/ eerbetoon voor Kate McGarrigle, want ze is meer dan alleen de moeder van Rufus en Martha potjandosie.
Ook geplaatst vanwege het feit dat het album waar dit vanaf komt veel te veel over het hoofd is gezien hier.
Fan van de zussen vanaf het begin; helaas zullen ze nooit meer iets nieuws maken, twee goede redenen voor een
10,0

Toni Childs - Don't Walk Away
Nu is de stem wel okee, alleen waarom moet ik nou steeds aan Grace Slick denken.....?
7,5

1-3-4-0

Deadline 15-12 18.00

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
Deze ken je toch wel van de bovengenoemde zusters?

Nee nooit gehoord

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.