MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Deze ook niet?

of in de uitvoering van deze dame: Linda

DjFrankie (moderator)

Nee Jan, ook die niet. Ik vind ook van die 3 nummers het genomineerde nummer veruit het beste trouwens, daar zit een erg mooie sfeer in, zou het ook goed doen met kerstmis dit nummer.

Die versie met Linda Ronstadt voegt wel meer toe, met nog meer harmonie.

versie met Linda Ronstadt voegt wel meer toe, met nog meer harmonie
...is waar, maar misschien kun je je een uitverkocht muisstil Paradiso voorstellen met de twee zussen die' Heart' ten gehore brengen op het moment dat de zon onderging en nog net door de glas in lood ramen van de voormalige kerk scheen. Kippevel. Dat zal 19 75 of '76 zijn geweest. Zie het nog zo voor me.

Maar ik zal ophouden over Kate and Anna te spammen.
Dit wil ik in ieder geval op mijn begrafenis gedraaid hebben. Dit overstijgt kippevel, dit wordt al een traan.... zo mooi.....

zou het ook goed doen met kerstmis dit nummer.

dan moet je deze absoluut een keer
beluisteren, lees maar wat Aero er over schrijft. Dan heb je het eens van een ander.

DjFrankie (moderator)
Ik heb de clip bij het album van de zussen gevoegd

Nou vooruit. Ik heb tot nu toe nog weinig van mij laten horen.

12.
a) Power Quest - Never Again 6,0
Dit soort muziek is nu niet direct mijn ding

b) Dennis Coffey - 7th Galaxy 6,5
Kan er mee door

c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse
Verreweg het mooiste nummer. 8,5

d) Toni Childs - Don't Walk Away
Klinkt niet slecht 7,0

1-3-5-1

2MY
12.
a) Power Quest - Never Again 6
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy 5,2
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse 7
d) Toni Childs - Don't Walk Away 5,9

a) Power Quest - Never Again - om de één of andere reden heb ik hier een songfestival-gevoel bij. Veel bombast, krachtig uitgevoerd, maar we blijven wel netjes binnen de lijnen. Zou lang niet slecht scoren trouwens, op Eurosong. Iets te glad naar mijn smaak echter.
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy - doet me ook al niet zo heel veel... cliché-matige associatie, maar ik vind Santana ook al niet genietbaar... het geluid van die gitaar steekt me tegen. Niet echt een duidelijke reden waarom, maar Dennis krijgt m'n stem niet.
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse - Franse kleinkunst, waarom ook niet. Mooie zang, goeie sfeer. Geen idee waarover ze zingen (ik hoor de teksten trouwens nooit, enkel de kleur van de muziek interesseert me), maar die kleur zit wel goed. Ik zet het wel bij 'niet te dikwijls beluisteren', want ik vrees dat het wel eens snel zou kunnen gaan vervelen...
d) Toni Childs - Don't Walk Away - en dan blijkt maar weer eens dat ik eigenlijk een pop-boy ben... met dezelfde reserve als Kate & Anna, maar op het eerste gevoel zit dit wel goed. Geen hoogvlieger, maar dat is de rest van deze ronde ook niet naar mijn bescheiden oordeel. Na 2 minuten ben ik dit ook al beu btw. Damn... gaan de punten toch nipt naar Power Quest...

2-3-6-1

Deadline 15-12 18.00

12.

Power Quest - Never Again: Dit is mij nou net Over The Top, de zanger rond de woorden ook niet mooi af. Begint hoog, maar zwakt in dezelfde zin alweer af. Het einde is te cliché. 6,3
Dennis Coffey - 7th Galaxy; Moet aan jaren 70 funk denken, dit gecombineerd met Moby die de James Bond theme onder handen neemt. Moet tevens aan Chuck Norris denken. Beetje fout. 6
Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce: Hier ben ik wel bekend mee. Ken ze als backings voor Nick Cave’ s No More Shall We Part. Ook niet geheel mijn ding, dit nummer. 6,7
Toni Childs - Don't Walk Away: Dit nummer ken ik wel, niet geweldig, maar in deze slechte ronde genoeg om te scoren. 6,4

2-3-7-2

12.

Power Quest - Never Again
Weer die vreselijk vocals. Verder ook op geen enkele manier echt bijzonder, voldoet aan alle cliché's van de powermetal. De melodie is oké. Ik zal blij zijn als mijn metal straks voorbij komt 4,5
Dennis Coffey - 7th Galaxy
Heerlijk muziekstukje vind ik dit. Het begin pakt me direct, dit blijft de hele track zo. 8
Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce
Aangename verrassing. Leuk nummer, goede zangeres, fijne begeleidende instrumentaties. Mooie melodieën ook. 7,8
Toni Childs - Don't Walk Away
Weinig bijzonder nummer met een beetje een Afrikaans sfeertje. Ook ben ik geen fan van de zang. 5,8

2-4-8-2

Franse kleinkunst
....hmm.. de dames zijn van oorsprong Québécoises , dus franstalige canadese folk of musique folklorique du Québec dekt iets beter de lading dan franse kleinkunst.

Geen idee waarover ze zingen

kun je wel frans lezen?
Het nummer heet; Kleine Liefdes Advertentie, de 'ze' zoekt in ieder geval een man van vijf voet drie:

Je cherche une homme qui a cinq pieds trois
Moi j’suis pas la fille du Roy Ou bien ça va
Ou ça va pas
S’il vous plaît répondez-moi

Qui annonce reçoit réponse
Qui demande a récompense

Qui annonce reçoit réponse
Qui demande a récompense

Moi je n’ai que cinq pieds deux
Pourtant je ne suis pas boiteux
C’est tu trop
C’est tu trop peu
Répondez pour l’amour de Dieu

J’en ai assez d’être seul chez-moi
Ç a crève le coeur et puis le foie
J’éloigne les chiens
J’effraie les chats
J’fais peur aux petits enfants

Je ne fume que du bon tabac
J’aime les souris, j’hais les rats
À deux ou trois
Ou quatre pattes
Vilains ou bien aristocrates

Cinq deux, cinq trois
OEil de verre, jambe de bois
Militaire
Débonnaire
Et surtout du savoir faire

2MY
Ah, een beetje info kan nooit kwaad. kHad het beter Franstalige kleinkunst genoemd dan

En jazeker, de Franse taal is me niet onbekend: 8 lange jaren gedurende minimaal 4 uren per week. Verplicht vak op de Vlaamsche school he.

Maar Engelse (Engelstalige dus) teksten ontleed ik ook nooit... uitzondering is dan weer Nederlandstalig. Als die teksten niet goed zijn, dan zal de melodie toch al zeer straf moeten zijn om er nog op enige goedkeuring te kunnen rekenen hier. Maar nu ik de tekst zo lees, merk ik pas hoe slecht ik naar teksten luister. Daar was echt niets van doorgedrongen...

BTW, grote liefhebber van Kleinkunst, dus dat mocht als positief opgevat worden

12.
a) Power Quest - Never Again
Daar waar Gamma Ray mij over het geheel nog wel beviel, kan ik dat van Power Quest niet zeggen, althans niet van deze track. Ik vind het goedkoop en rommelig klinken: 4,5
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy
Met deze kan ik dan al heel wat meer. Natuurlijk ook al jaren een grote naam in het funk & soul wereldje en hij gaat hier toch mooi met zijn tijd mee in plaats van te blijven hangen in het vertrouwde stramien. Valt wel een beetje plotseling zomaar weg. Dit had wel een mooiere afronding verdiend: 7,5
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse
Toevalligerwijs heb ik vrij recent het gelijknamige album van Kate & Anna aangeschaft (zo'n veertig jaar na dato) en gisteravond op mijn iPod gezet, dus daar ga ik in de nabije toekomst nog van genieten. Dit nummer staat er niet op, vind ik ook een ietsje minder dan Complainte of Heart, maar nog altijd erg mooi. En altijd bonuspunten voor Franse nummers, dus: 8,5
d) Toni Childs - Don't Walk Away
Het was al een naam die mij vrij bekend voorkwam en inderdaad ken ik dit. Zal zeker een klein hitje geweest zijn. Zit goed in elkaar en ze heeft een fijne stem, met daaraan toegevoegd dus een goede herkenbaarheid, maar ik vind het niet genoeg om door te mogen gaan: 7,0

2-5-9-2

Deadline 15-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Ik ben er vanavond niet uitslag deze ladder komt dan ook later.
De nieuwe links staan hier.

herman schreef:
(quote)

Prima, maar de volgende keer wel een normale bespreking graag bij anderstalige muziek. Je zal het wel niet zo bedoeld hebben (mag ik hopen), maar ik kan me Oldfart's boosheid helemaal indenken.
Zo was het inderdaad niet bedoeld. Overigens: Zo abnormaal vond ik mijn opmerking niet. Het was misschien wat eenzijdig/rechtlijnig en als je daar je vraagtekens bij zet kun je gewoon een nette reactie geven (zoals jij dat ook deed). Maar om het meteen racistisch te noemen gaat me wel wat ver...

Oldfart schreef:
....de meest stompzinnige, en bovendien racistische opmerking die ik hier in lange tijd heb zien maken.

Nou dan trek ik me maar terug,overweeg zelfs van de hele site,
Gezien het aantal berichten dat je de afgelopen 24 uur in dit topic geplaatst hebt ben je het al snel weer vergeten.
Misschien is een verontschuldiging dan ook wel op zijn plek?

(Als het niet via pm kan, dan maar hier)

12.
a) Power Quest - Never Again (8,8)
Alweer zo'n lekker metalnummer! De intro is meteen verrukkelijk en gelukkig valt ook de zang in de smaak (daar wil het bij dit soort muziek nog wel eens aan schorten). Jammer van de weinig creatieve bandnaam.
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy (7,0)
Veelbelovend intro waaruit ik niet kan afleiden wat voor muziek er zal volgen. Die intro komt gedurende het nummer nog een paar keer terug en is voor mij het beste stuk wat er in voor komt. De rest klinkt ook wel aanstekelijk, maar doet me niet heel veel.
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse (6,5)
Ik voel me nogal een buitenbeentje deze ronde, want ik ben tot nu toe de enige die hier geen punt voor over heeft. Het is best een aardig nummer, maar raakt me niet. Ik vind het ook wat simpel overkomen.
d) Toni Childs - Don't Walk Away (6,5)
Ze lijkt geforceerd te zingen en klinkt daardoor niet echt prettig. Met het nummer is eigenlijk weinig mis: Ligt goed in het gehoor en het achtergrondkoortje fleurt het refrein leuk op.

3-6-9-2

Deadline 15-12 18.00

12.
a Power Quest - Never Again
Tja, dit vind ik dus weer niet veel. 4,0

b Dennis Coffey - 7th Galaxy
Heerlijk instrumentaal nummer, heeft niet per se zang/refrein nodig om interessant te blijven 7,5

c Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce
Easy listening, vrolijk nummer, wordt nergens saai 7,5

d Toni Childs - Don't Walk Away
Aardig popnummer 6,5

3-7-10-2

Deadline 15-12 18.00

12.
a Power Quest - Never Again (7)
b Dennis Coffey - 7th Galaxy(6,8)
c Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce(8)
d Toni Childs - Don't Walk Away(6,7)

4-7-11-2

Deadline 15-12 18.00

13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart
Pfff, muziek voor opa? Dit is niet echt de muziek die ik wil ontdekken . . . 2,5

b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers
Relaxte electronic music; beetje eentonig, er had van mij meer mogen gebeuren 6,0

c) Kiem - Moneyman
Niet onaardig, leuk om eens te horen, grappig in elkaar geknutselde sounds. 6,5

d) Persephone's Bees - City Of Love
Ook geen onaardig nummer, zit in ieder geval variatie in, maar is het voor toch niet helemaal 6,2

Voor mij niet zo’n sterke ronde . . .

0-0-1-1

Deadline 16-12 18.00

2MY
13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart 5
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers 5,5
c) Kiem - Moneyman 7
d) Persephone's Bees - City Of Love 6

a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart - ik hou wel van eenvoud. Een stem en een gitaar kan boeiende dingen opleveren. Maar met Jimmie Rodgers voel ik bij dit nummer niet echt een klik. Dit is leuk voor rond het kampvuur, maar kan me maar matig boeien.
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers - niet echt sterke zang, en voor een titel als Devil's Dancers klinkt het veel te braaf. Geen spanning, geen extase, steeds dezelfde beat, de zanger lijkt het zelf niet zo'n sterk nummer te vinden.
c) Kiem - Moneyman - hier is al iets meer afwisseling, voornamelijk door de verscheidenheid aan instrumenten. Klinkt al meer bezielend dan het vorige. Duurt wel 2 minuten te lang.
d) Persephone's Bees - City Of Love - sterkste nummer van de ronde, maar toch nog altijd een beetje flauw. Vooral het refrein had sterker gekund.

0-0-2-2

Deadline 16-12 18.00

13.
a Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart 7,8
Van The Bristol Sessions, een geweldige collectie van oer-country music. Als je ze allemaal achter elkaar beluisterd, vind ik het prachtig. Op zichzelf staand vind ik de nummers een beetje tegenvallen.

b Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers 6,5
Aardig liedje, maar een vreselijk kale en kille sound.

c Kiem - Moneyman 7,5
Dit klinkt allemaal erg leuk, maar de solo verzandt in zulk oeverloos getoeter, dat het de ronde niet eens weet te winnen.

d Persephone's Bees - City Of Love 7,5
Het nummer stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar er zitten zoveel leuke extraatjes in, dat het op gelijke hoogte eindigt met Kiem, waar ik dan toch mijn punt aan geef.

1-0-3-2

Deadline 16-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Leuke ronde

Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart 7 ik vind dit wel leuk, oer muziek uit vervlogen tijden

Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers 7,5 leuk jaren 80 wave, ik houd hiervan simpel maar lekker static, die kille sound werkt bij mij weer wel dus

Kiem - Moneyman 7 2 doin time kende ik al van Kiem ,dit nummer heeft er ook soms raakvlakken mee, of en toe te chaotisch maar over het algemeen lekkere sound.

Persephone's Bees - City Of Love 7,5 ook weer erg jaren 80 wave aandoenend, dit is leuk static cool en simpel, leuk .

1-1-3-3

Deadline 16-12 18.00

Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart: Gelukkig ontwikkelde country zich tot een beter nivo. 4
Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers: Heeft toch wel wat weg van Human League. 7
Kiem – Moneyman: Ben al langer bekend met dit nummer, loop er echter niet mee weg. 6,8
Persephone's Bees - City Of Love: Beetje kermismuziek, maar dan net niet. 4

1-2-4-3

Deadline 16-12 18.00

Even snel, want het is bedtijd en morgen geen tijd.

Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart: 6,5
Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers: 6,5
Kiem – Moneyman: 7,0
Persephone's Bees - City Of Love: 7,5

1-2-5-4

Deadline 16-12 18.00

Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart.Muziek uit de oude doos maar heeft de tand des tijds mijns inziens toch niet helemaal doorstaan.Vanwege de voortrekkersrol op pioneer gebied betreffende de country muziek toch een (6)

Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers: Prima dance/wave muziek. Hier hou ik dus wel van,synths uit de(begin)jaren 80 kunnen mij praktisch altijd wel bekoren.De muziek lijkt inderdaad behoorlijk veel op Human League en Yellow.(7,5)

Kiem – Moneyman: De muziek doet mij behoorlijk aan Cradle denken,een andere Nederlandse band. Deze muziek is alleen beduidend extravaganter (lees experimenteler) Leuk(7)

Persephone's Bees - City Of Love. Gevarieerde muziek .Leuk nummer maar net wat te weinig onderscheidend.(6,5)

1-3-6-4

Deadline 16-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Weinig stemmers deze ronde

13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart (5,0)
Leuk voor de afwisseling, maar meer ook niet. Ik vind het maar een niemendalletje.
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers (8,5)
Ik veer meteen op als ik deze synths hoor! Die gecomputeriseerde stem komt niet als een verrassing (het past er wel bij) maar wordt tegen het einde een tikkeltje vervelend. Verder geen aanmerkingen: een verfrissend en aanstekelijk wavenummer.
c) Kiem - Moneyman (6,6)
Muzikaal dik in orde, maar tekstueel en vocaal helaas beneden peil. Ook de saxofoon eist iets teveel aandacht op.
d) Persephone's Bees - City Of Love (6,4)
Dit klinkt een stuk simpeler dan het vorige nummer, maar is wel een stuk pakkender. Erg jammer van dat stomme Fransachtige accent.

1-4-7-4

Deadline 16-12 18.00

13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart: 7,0

b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers: 6,8

c) Kiem - Moneyman: 8,5

d) Persephone's Bees - City Of Love: 7,5

1-4-8-5

Deadline 16-12 18.00

13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart:
Niet slecht, best wel leuk eigenlijk. Lang vervlogen tijden, en dat hoor je ook. Ook weer niet geweldig, maar het heeft wel iets. 6,5
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers:
Aardig dance nummer met niet echt goede maar ook weer niet ontzettend slechte zang. 6,2
c) Kiem - Moneyman:
Jammer van de zang, voor de rest is het namelijk een erg leuk nummer, behalve dan die gillende saxofoon, die vind ik ook wat minder. Klinkt eigenlijk als een nummer die live erg goed tot zijn recht zou komen. 5,7
d) Persephone's Bees - City Of Love:
Enerzijds voelt het aan als een weinig bijzonder nummer, anderzijds heeft het 'iets'. Dat de muziek even stopt zodat de zangeres even wat extra nadruk krijgt is bijvoorbeeld een detail die dit nummer de moeite waard maakt. Ook het orgeltje vind ik leuk. Dat lichte accent stoort niet heel erg maar is zeker geen pluspunt. Geinig nummer 7,3

2-4-8-6

Deadline 16-12 18.00

Een mooie ronde, spijtig dat de nummer 3 moet afvallen.

13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart
Een stokoud liedje. Ik zit me af te vragen of ik nog iemand ken die toen al leefde. Ik geloof het niet... Fijne sfeer, maar niet iets dat me echt raakt. 6

b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers
Duister electro/wave-plaatje. Niet uit de jaren '80, maar uit de jaren '00, dus flink retro. Ik houd er wel van, goede melodieen en de juiste donkere toon wordt aangeslagen. 8

c) Kiem - Moneyman
Een van de beste new wave-bands uit Nederland en dan ook dit nummer, dat ik een hele tijd terug heb ontdekt door de cover van Rats on Rafts. Spannend dansritme als basis en daarover die ge-wel-di-ge sax, percussie, etc. Heerlijk. 9,5

d) Persephone's Bees - City Of Love
Heeft wel iets charmants en sowieso een goede vibe, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Ik gooi hem voor nu wel even op een favorieten-playlistje. 7

2-5-9-6

Deadline 16-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 12.

1 Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce Amoureuse 11 pt 94,7 / 12 = 7,89
2 Dennis Coffey - 7th Galaxy 7 pt 85 / 12 = 7,08
3 Power Quest - Never Again 4 pt 76,2 / 12 = 6,35
4 Toni Childs - Don't Walk Away 2 pt 77,3 / 12 = 6,44

Uitslag 13.

1 Kiem - Moneyman: 9 pt 79,3 / 11 = 7,21
2 Persephone's Bees - City Of Love: 6 pt 73,4 / 11 = 6,67
3 Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers: 5 pt 76 / 11 = 6,9
4 Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart: 2 pt 63,3 / 11 = 5,75

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:20 uur

geplaatst: vandaag om 18:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.