MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
17.
The Adventures – Always: Ik ken ze vooral van het schitterende Broken Land, deze is ook oké, maar wel minder. Wel meer richting wave 7,7
Bikini - Palm-Aire: Melodietje klinkt wel prima, maar is verder niet zo bijzonder. 7
The Saints - Big Hits (On the Underground): The Saints komen we vaker tegen in de alternatieve lijst. Op de een of andere manier raken ze niet bekend bij het grotere publiek. Ook niet met dit Joe Jackson achtige nummer. 8
Gus Black - Love is a Stranger: Ik moet hierbij aan Mark Lanegan denken. Mooie, krachtige maar ook zeer breekbare stem. 9,3

0-0-1-1

Deadline 20-12-2011 18.00 uur

2MY
17.
a) The Adventures - Always 6
b) Bikini - Palm-Aire 5,4
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) 9
d) Gus Black - Love is a Stranger 9

a) The Adventures - Always - onopvallende jaren '80 pop. Mist nét die bepaalde eigenheid om een hit te kunnen zijn geweest. Op zich niet kwaad, maar snel vergeten.
b) Bikini - Palm-Aire - er zijn al meerdere tracks hier verknald door de vocals, en dat is bij deze ook helaas het geval. Op zich hou ik wel van zulke synthesizertoestanden, maar de zanger maakt er een chaotisch geheel van. Oei, en't stopt nogal abrupt. Maar dat zal hopelijk enkel deze upload zijn...
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) - dit klinkt al heel wat frisser. Klinkt bekend... vanwaar kan ik dit kennen? (geen retorisch gemeimer: als er iemand een idee heeft, hoor ik het graag). kHoor er een beetje Dancing in the Street in, Joe Jackson ook idd, maar ook flarden van andere dingen die ook hits zijn geweest. Nu ik de titel zie, bedenk ik me dat ze het mss daarvoor hebben gedaan... Hier zou ik wel een volledig album van willen beluisteren (straks effe checken op ebay...)
d) Gus Black - Love is a Stranger - mooi nummer, knappe stem, perfecte backings... de twee laatste nummers van deze ronde zie ik nog ver eindigen in dit spel... damn...

0-0-2-2

a) The Adventures - Always Begint als mellow,poppy wave maar allengs herpakt het nummer zich en stijgt het naar grote hoogte,De laatste minuut is werkelijk fantastisch,die mij aan de beginperiode van Tears For Fears doet denken(8,3)
b) Bikini - Palm-Aire .De eerste keer vond ik dit vreselijk,maar na een paar luisterbeurten ben ik stukken positiever.Het begint lekker vreemd,jammer van dat ontzettend commerciele (zang)deuntje dat na 1.20 opdoemt(doet mij aan het Eurovisie Songfestival denken)(6,5)
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) The Saints zijn natuurlijk altijd goed.Al prefereer ik zelf meer de afsplitsingen van deze band nl The Aints en het solo werk van Ed Kuepper.(7,8)
d) Gus Black - Love is a Stranger : Sfeervol ingetogen nummer en een inderdaad pakkende stem die mij erg veel aan Mark Lanegan van The Screaming Trees doet denken.Fraai!(8,2)

1-0-2-3

2MY schreef:

b) Bikini - Palm-Aire - er zijn al meerdere tracks hier verknald door de vocals, en dat is bij deze ook helaas het geval. Op zich hou ik wel van zulke synthesizertoestanden, maar de zanger maakt er een chaotisch geheel van. Oei, en't stopt nogal abrupt. Maar dat zal hopelijk enkel deze upload zijn...

Klopt, deze upload is niet helemaal goed gegaan blijkbaar. Ik zie dat de link die ik eerst gepost had ook niet meer werkt. Het nummer staat in zijn geheel op Spotify, net als de andere drie nummers trouwens :
Palm-Aire by Bikini on Spotify - open.spotify.com

17.
a) The Adventures - Always 6,5
b) Bikini - Palm-Aire 7
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) 5,5
d) Gus Black - Love is a Stranger 7,5

a) An sich een goed liedje, maar de jaren '80 sound staat me hier een beetje tegen. Het klinkt allemaal zo blikkerig. Zou hier wel eens een goede cover of een akoestische versie van willen horen.
b) Leuke uptemp chillwave-track. De zang is niet bepaald het sterke punt hier, maar dat mag de pret niet druk. Lekker nummer.
c) Gewoon een popliedje en niet al te daverend gezongen. Zang heeft eigenlijk wel iets van Mick Jagger. Nummer heeft voor mij verder niets speciaals, nummer gaat het ene oor in en het andere meteen weer uit...
d) Fraai nummer, ik kan niet anders zeggen. De stem zit een beetje op het randje, maar hij weet me voor zich te winnen. Misschien kan Gus ook het nummer van de Aventures een keer opnemen?

1-1-2-4

17.
a) The Adventures - Always 6
Vreemd genoeg krijg ik hier associaties met Moody Blues bij, maar dan begeleid door een houthakker op drums. Het instrumentale intermezzo is desondanks het leukste stukje van het nummer.

b) Bikini - Palm-Aire 6,8
Vreemd nummer, maar na de eerste kennismaking is de spanning er wel vanaf. Het eindigt nogal abrupt. Is dat wel de bedoeling?

c) The Saints - Big Hits (On the Underground) 7,5
The Saints deden de vorige keer ook al mee met mijn favoriete nummer van de band. Dit nummer is een stuk minder.

d) Gus Black - Love is a Stranger 8
Mooi nummer.

1-1-3-5

@b) : Nee dus. Zie post van 20:10.

Nu ik het ep'tje van Bikini weer draai had ik beter een ander nummer kunnen kiezen, want deze werkt buiten de context een stuk minder.

Mijn computer crasht als ik Spotify wil bereiken. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg geen toegang.

DjFrankie (moderator)
17.
a) The Adventures - Always 6,8 aardog popdeuntje, ik heb zelf Send My Heart op single, die vind ik net iets beter.
b) Bikini - Palm-Aire 6,7 aardig popdeuntje weer, denk hierbij aan Scissor sisters
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) 7,5 gewoon een goed nummer, ik houdt wel van The Saints
d) Gus Black - Love is a Stranger 7,8 warm nummer, mooie stem, beste van de 4

1-1-4-6

Dank je wel. Zo is het veel beter, maar het verandert niets aan mijn beoordeling.

Edit: Scissor Sisters is veel en veel beter

17.
a) The Adventures - Always: 6,5
b) Bikini - Palm-Aire: 7,0
c) The Saints - Big Hits (On the Underground): 7,5
d) Gus Black - Love is a Stranger 8,0

Minder gevarieerde ladder, deze keer. Allemaal voldoende, de een wat meer dan de ander. Gus krijgt voorlopig niet hoger dan een 8, omdat ik niet goed kan inschatten of deze nog gaat groeien, maar hij klinkt in elk geval heel lekker.

1-1-5-7

17.
a) The Adventures - Always: 7,8
Het klinkt een beetje gedateerd jaren 90 maar ik vind dit toch wel een lekker popnummer.
b) Bikini - Palm-Aire: 7,0
Aardig nummer maar zoals al door meerdere mensen voor mij gezegd, de zang is niet bepaald het sterkste onderdeel hier, dat weerhoudt me ook om een hoger cijfer te geven.
c) The Saints - Big Hits (On the Underground): 8,5
The Saints is een band die ik wel mag, ook dit is weer zo'n heerlijk ongecompliceerd maar goudeerlijk nummer
d) Gus Black - Love is a Stranger 8,0
Mark Lanegan is 1 vd namen die bij me opkomt, mooi sfeervol nummer maar toch ben ik er op de 1 of andere echter nog niet achter of dit een groeiplaatje gaat worden of dat me dit na een tijdje gaat vervelen.... voorlopig krijgt ie het voordeel vd twijfel en een punt.
.

1-1-6-8

17.
a) The Adventures - Always:
Behoorlijk vlak en bijna nietszeggend; het lukt ze op geen enkele manier mijn aandacht vast te houden.
5,4

b) Bikini - Palm-Aire:
Dat pseudo opgewonden licht neurotische gehijg en gekreun wat voor zang moet doorgaan, zorgt er voor dat ik dit meteen wil afzetten, het Casio deuntje is wel grappig maar klinkt niet of daar erg lang over na is gedacht en zal wel een pre-set zijn geweest:
.3,5

c) The Saints - Big Hits (On the Underground):
Met of zonder Ed Kuepper, in ieder geval was er altijd Chris Bailey, en dat was meestal al een waarborg voor mooie songs, soms een beetje over the top, maar daar is hier geen sprake van:
9,0

d) Gus Black - Love is a Stranger
Leonard Cohen x Mark Lanegan = Gus Black.
Kende het niet, weer eentje om me wat verder in te verdiepen.
Eens met mijn voorganger; ben benieuwd of dit "blijft" ;
8,3
.

1-1-7-9

17.
a) The Adventures - Always (6,0)
Zoals al vbaker opgemerkt: een leuk popnummertje, maar wel erg onopvallend . Het is voorbij voor je het door hebt en blijft moeilijk hangen. Iets te kleurloos naar kijn mening.
b) Bikini - Palm-Aire (7,0)
Het deuntje is erg lekker en blijft (in tegenstelling tot het vorige nummer) erg makkelijk hangen. Een simpel, maar leuk nummer.
c) The Saints - Big Hits (On the Underground) (7,5)
Deze zang stoort me veel meer dan die in het vorige nummer. Heel ergerlijk vind ik het gelukkig ook weer niet en de rest van het nummer maakt een hoop goed. Weer behoorlijk poppy (en verder niet al te bijzonder), maar wel het leukste nummer tot nu toe.
d) Gus Black - Love is a Stranger (8,3)
Dit is andere koek! Dit klinkt meteen een stuk volwassener dan de rest uit deze ladder. Sfeervol, ingetogen en vooral heel erg echt: Je gelooft de zanger in ieder woord wat hij zingt.

1-1-8-10

2MY schreef:
stoepkrijt, uw score is niet helemaal correct...
Dank u voor de attendering! De correctie mijnerzijds is inmiddels doorgevoerd.

2MY
2MY schreef:
kvind het altijd zeer opmerkelijk dat nummers(..). er tóch altijd al in geslaagd zijn om minstens 1 extra stem te krijgen

DjFrankie (moderator)
Deze keer is het overduidelijk wie er doorgaat.
De volgende battle wordt trouwens zeer interessant.

DjFrankie (moderator)
Uitslag: battle 17

1 Gus Black - Love is a Stranger 10 pt 82,4 / 10 = 8,24
2 The Saints - Big Hits (On the Underground) 8 pt 77,8 / 10 = 7,78
3 The Adventures - Always 1pt 67/10 = 6,7
4 Bikini - Palm-Aire 63,9/10= 6,39

DjFrankie (moderator)
18.
a) The Deaf - Coming Down That Road
b) Wall of Voodoo - Factory
c) Sunlounger - White Sand
d) The Heads – Damage I've Done

0-0-0-0

deadline 21-12-2011 18.00

18.
a) The Deaf - Coming Down That Road 8,5
Lekker energiek rocknummertje met prachtige melodieën. Hier houd ik van. Het rustigere tussenstukje is wat minder, maar anders hield je maar 2 minuten over.

b) Wall of Voodoo - Factory 9
Vanaf het woo-woo begin een lekker ritmisch nummer, speciaal de zangpartij vind ik prachtig, en een lekkere instrumentatie. De terugkeer naar de woo-woo op het eind (dus na de ho-ho’s) is wat lang uitgesponnen.

c) Sunlounger - White Sand 5
Het duurt een beetje lang voordat het nummer op gang komt en als het dan op gang is vind ik het zo matig dat ik liever weer het intro hoorde. Gitaargeneuzel op een oersaaie dancebeat; het is wel een aparte combinatie.

d) The Heads – Damage I've Done 8,8
Fraai gitaarspel en zang in het begin en het noisy refreintje mag er ook zijn. Sterker nog; naarmate het nummer voortduurt vind ik dat refreintje steeds sterker en beginnen de coupletten me een beetje te irriteren. De ritmesectie maakt er wel een sterk geheel van.

0-1-0-1

18.
a) The Deaf - Coming Down That Road 7
Redelijk. Niet meer dan dat.
b) Wall of Voodoo - Factory 9,5
Uitstekend nummer uit een schitterend album dat al meer dan 25 jaar in mijn kast staat. Dat dit album slechts 11 stemmen heeft is mij een raadsel. Staat # 4 in mijn top 10.
Klinkt als dansnummer zeker niet slecht 7,5
Van de nummers die ik tot nu toe in deze game voor de eerste keer gehoord heb is dit zonder meer de beste. Gewoon een ijzersterk nummer. Van dit album wil ik absoluut meer horen. 9,0

0-2-0-2

18.
a) The Deaf - Coming Down That Road 4,5
b) Wall of Voodoo - Factory 7
c) Sunlounger - White Sand 2,5
d) The Heads – Damage I've Done 7,5

a) Beetje doorsnee rocknummer, hoor hier niets speciaals in.
b) Dit is dan weer een stuk aardiger. Alsof Suicide een country-plaatje opgenomen heeft. Spannend nummer wel.
c) Pfft, oersaaie lounge. Dit soort muziek hadden ze in de jaren '90 mogen begraven. Wat een ellende.
d) Zonder dat dit ik dit nou meteen geweldig vind, heeft het toch wel wat. Dat basloopje trekt je beetje bij beetje het nummer in. Erg lekker. Wel jammer van de lelijke fade-out op het einde. Single edit?

0-3-0-3

2MY
herman schreef:
Wel jammer van de lelijke fade-out op het einde. Single edit?

effe nagekeken: jup, ge hebt gelijk. De albumversie duurt ruim 6 minuten, en heeft een 'echt' einde...

18.
a The Deaf - Coming Down That Road
Aardig rocknummer, groeit bij vaker luisteren, voor nu 6,8

b Wall of Voodoo - Factory
Mooi experimenteel nummer, zang is niet denderend, maar muzikaal goed en groeit … 8,0

c Sunlounger - White Sand
Lekker swingend instrumentaal nummer, lijkt wel beetje op Moca 7,0

d The Heads – Damage I've Done
Aardig nummer, met wat aparte ruige intermezzo’s tussendoor, pakt me nog niet helemaal 6,5

0-4-1-3

DjFrankie (moderator)
18.
a) The Deaf - Coming Down That Road: 8,5 ik heb niks met Di-rect, maar Spike's The deaf vind ik geweldig rauwe garagerock met een fluwelen randje.
b) Wall of Voodoo - Factory: 7 met zanger Stan (Camouflage) Ridgeway bekend van Far side to Crazy, die vind ik overigens zelf bijzonder sterk, dit nummer is ook prima maar mist de potentie van Far side to Crazy.
c) Sunlounger - White Sand :7 prima dance nummer. Klinkt lekker.
d) The Heads – Damage I've Done :7,8 na bovenstaande berichten had ik van alles verwacht maar geen zangeres, begint heel spannend, vind het geschreeuw van haar iets minder, maar de drum & bass klinken lekker dor in dit nummer.

1-4-1-4

18.
The Deaf - Coming Down That Road: Terwijl Di-rect krampachtig probeert de psychedelische hippies uit te hangen, gaat Spike meer terug naar waar het allemaal begon; een soort van punky rock & roll. De zang is hierbij wel de zwakke schakel, maar het klinkt verder wel oprecht en puur. 7
Wall of Voodoo – Factory: Klinkt een stuk duisterder dan Mexican Radio van hetzelfde album. Soort van cowboy wave, weet er geen andere benaming voor. Helaas heb ik weinig met de zang van Stan Ridgway. 7,1
Sunlounger - White Sand: Die gitaar voegt toch wel iets toe aan het totaalplaatje, luistert verder ook lekker weg. 7,2
The Heads – Damage I've Done: Het gitaartje werkt op een prettige manier hypnotiserend. Spannend geheel. Verrasend dat dit eigenlijk Talking Heads is, met een andere zanger. Had het er muzikaal niet uit gehaald 8,4

1-4-2-5

2MY
18.
a) The Deaf - Coming Down That Road 8
b) Wall of Voodoo - Factory 7,8
c) Sunlounger - White Sand 7,8
d) The Heads – Damage I've Done 9

a) The Deaf - Coming Down That Road - klinkt eigenlijk onmiddellijk goed, zeer aangename ongeschoold(klinkend)e stem waar ik direct sympathie voor voel. Als ik het had gekend, zou dit een nominatie van mezelleve kunnen zijn geweest. Dit belooft een mooie ronde te worden...
b) Wall of Voodoo - Factory - heel snel hoor je hier idd camouflage in terug, eveneens een sterk nummer. De belofte van de sterke ronde wordt voorlopig wel ingelost. Nice!
c) Sunlounger - White Sand - ...wtf, will the fun never end deze ronde? Hoe kan ik hiertussen kiezen, wetende dat The Heads nog moeten komen...?
d) The Heads – Damage I've Done - als je je nog kan herinneren wat een nummer met je deed toen je het 15 jaar geleden voor het eerst hoorde... het album 'per ongeluk' gekocht als jonge 2MY omdat die zanger van Live ook een liedje zong op deze cd, en dan weggeblazen worden door deze openingstrack... zeer verrassend dat er nog maar 12 stemmen(*) voor dit album op MuMe zijn geplaatst...

(*)och, khad zelf nog niet gestemd... dat zijn er dan 13!

Sorry voor wall of voodoo en Sunlounger... in een zwakkere ronde hadden ze gemakkelijk punten gescoord!

2-4-2-6

18.
a) The Deaf - Coming Down That Road 6,5
b) Wall of Voodoo – Factory 8,5
c) Sunlounger - White Sand 3,0
d) The Heads – Damage I've Done 7,5

a) The Deaf - Coming Down That Road: een ouderwetsch klinkend Nederlands bandje, leuk hoor. Sympathiek, niet al te bijzonder.
b) Wall of Voodoo - Factory: leuk, Wall of Voodoo was ik een eigenlijk min of meer vergeten. Onterecht. Onmogelijk om hier objectief te oordelen, heb honderden geweldige feestjes met deze muziek doorgebracht.
c) Sunlounger - White Sand: mmm, dacht even dat het een track van Mark Knopflers 75-jarig podiumjubileum was. Als ik een lift had…
d) The Heads – Damage I've Done: Mooie sound, lekker agressief…

2-5-2-7

18.
Een goede-muziek-met-twijfelachtige-stemmenladder.
a) The Deaf - Coming Down That Road
Dit is een beetje recht-door-het-middenmuziek die overigens wel beter wordt naarmate je het vaker hoort. De stem van de zanger is tamelijk irritant, maar hij wordt deels gered door de zangeres en zo toch nog een: 7,0
b) Wall of Voodoo – Factory
Over markante stemmen gesproken, die van Stan mag er ook zijn. Ook hier is het af en toe storend, maar het geheel is toch zo sterk, dat het goed overeind blijft. Toch nog een halfje aftrek voor een te lang outro: 7,5
Duidelijk de meest irritante stem in deze ronde. Met wat zang erbij had dit namelijk zomaar nog een luchtig zomerhitje opgeleverd met waarschijnlijk wel een punt meer dan de huidige: 5,5
Ook niet de meest geschoolde stem, maar past daardoor perfect bij dit fraai rauwe nummer, dat daarmee toch wel duidelijk het beste is van de vier: 8,5

2-6-2-8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:27 uur

geplaatst: vandaag om 21:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.