MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
18
a) The Deaf - Coming Down That Road.Geen al te fijne stem deze zanger gelukkig worden de vocalen beter verzorgd door de vrouwelijke zangeres.(6,5)

b) Wall of Voodoo – Factory .Na het intro van Ennio Morricone's The Man With the Harmonica worden we meegevoerd richting een vreemde kakofonie aan geluiden begeleid door de intrigerende vocalen van Stan Ridgeway.Top New Wave uiteraard weer afkomstig uit de beste muziekchampagne periode aller tijden(voor mij althans 1980-1984)Weleens wat eerder van Wall Of Voodoo gehoord maar nog nooit een volledig album,dus werk aan de winkel(8,6)

c) Sunlounger - White Sand. Interessant begin de zeemeeuwen ,het klotsende water ,het fraaie gitaarrifje. Helaas slaat het na1.45 echter om in een bonkende house beat .Jammer.(6,3)

d) The Heads – Damage I've Done .De sterke drive in de muziek doet mij wel wat aan Abecedarians denken.Begint sterk,ook het vervolg mag er best wezen alleen de wat schreeuwerige omslag a la Cannonball van The Breeders vind ik hier minder op zijn plaats.De vocalen zijn ook niet altijd even interessant.(7)

2-7-2-9

deadline 21-12-2011 18.00

Het was een gezellige ronde

18
a) The Deaf - Coming Down That Road
Gezelligheid. Het is weer weinig bijzonders maar dat is niet altijd erg. Sympathiekheid. 6,8
b) Wall of Voodoo – Factory
Hippe mondharmonica. Mysterieusheid wordt meer gezelligheid gemixt en ik ben in een gezellige bui dus dat is mooi. Vind alleen de zang ietwat irritant en het blijft ook niet echt hangen. 6,5
c) Sunlounger - White Sand
Nog meer gezelligheid. Nu zijn we aan het chillen op het strand. Of aan het dansen, dat mag ook. Een heleboel chillheid dus, erg lekker. Stoor me zelfs niet aan de repetitieve boemboem dreun. Ga deze maar eens binnenhalen. 7,6
d) The Heads – Damage I've Done
Niet zo gezellig. Maar dat hoeft ook niet altijd. Aardig allemaal, leuke basdingesjes. Fijn refrein. 7

2-7-3-10

Rondje met drie bekende nummers:

18
a) The Deaf - Coming Down That Road.
Sympathiek, maar we zitten nog.
7,3

b) Wall of Voodoo – Factory .
Leuk weer eens gehoord te hebben, maar doet me nog steeds niet zo heel erg veel:
7,2

c) Sunlounger - White Sand.
Saai, het wordt nergens spannend , mooi, af wat dan ook. Ik zou een andere lift nemen; 3,5

d) The Heads – Damage I've Done .
Ook dit doet me nu niet al te veel meer; 7,4

3-7-3-11

18.
a) The Deaf - Coming Down That Road (7,5)
De vocale capaciteiten van zowel zanger als zangeres klinken nogal beperkt. Dat kost punten, maar ook weer niet heel veel. De muziek weet de boel aardig te redden, want een lekker nummer is dit zeker!
b) Wall of Voodoo - Factory (6,5)
Een onheilspellend introotje. Dat onheilspellende sfeertje blijft het hele nummer hangen en bevalt goed. De zang is ook hier geen pluspunten waard. Al met al wat aan de saaie kant.
c) Sunlounger - White Sand (9,0)
Muziek om heerlijk bij te ontspannen. Het subtiele gitaarloopje draagt het nummer en tilt het naar een hoger niveau. Topnummer!
d) The Heads – Damage I've Done (8,0)
Oei, dit is wel erg schreeuwerig! Even schrikken en dan gewoon lekker verder luisteren, want dit is zonder twijfel goede muziek.

4-7-3-12

DjFrankie (moderator)
Duidelijk dat Spike beter gitaar kan spelen dan zingen

DjFrankie schreef:
Duidelijk dat Spike beter gitaar kan spelen dan zingen
Dat had ik je voor deze ronde ook al op een briefje kunnen geven

Jammer dat ze waarschijnlijk worden uitgeschakeld. Vond het best een leuk nummer.

DjFrankie (moderator)
Ik heb ze onlangs live gezien, spelen echt moddervet, zangeres vind ik trouwens wel een prettige stem hebben. Ik vind het een retestrak nummer iig.

DjFrankie (moderator)
Uitslag 18:

1 The Heads – Damage I've Done 12 pt 102,4 / 13 = 7,88
2 Wall of Voodoo – Factory 7 pt 100,2 / 13 = 7,71
3 The Deaf - Coming Down That Road 4 pt 91,9 / 13 = 7,07
4 Sunlounger - White Sand 3 pt 78,9 / 13 = 6,07

DjFrankie (moderator)
19.
a) Stereo - Somewhere in the Night
b) Lost Horizon - Highlander
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando
d) Certain General - I Lose Myself

0-0-0-0

Deadline 22-12-2011 18.00

Stereo - Somewhere in the Night: Ik dacht dat dit een nummer zou zijn van dat bij elkaar geplukt bandje, niet een Kraftwerk achtig geheel. Dit klinkt best lekker, ook al wordt Fade To Grey van Visage letterlijk gejat 7,5
Lost Horizon – Highlander: Een rock opera verpakt in 12 minuten. Slagen ze er in? Ja, dit klinkt spannend genoeg; geen skipmoment ondanks de lengte. 8
Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando: Nee, te gedateerd, en ik vind het niet mooi. 3
Certain General - I Lose Myself: Postpunk band die ik eigenlijk nergens onder weet te brengen, wat ook zeker positief uitvalt. Mooi nummer. 8,8

0-1-0-1

19.
a) Stereo - Somewhere in the Night 4,5
Flutmuziek.

b) Lost Horizon - Highlander 7,3
Epische metal past wel in mijn straatje, maar dit is een erg lange en kwalitatief zeer wisselvallige collage. Er zit nog voldoende in voor een behoorlijk cijfer en hier levert het zo waar nog een punt op.

c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando 7,5
Erg leuk, maar wel een niemendalletje.

d) Certain General - I Lose Myself 7
Het nummer glijdt een beetje langs me heen. Het is niet slecht, maar veel zinnigs heb ik er niet over te vertellen.

0-2-1-1

19.
a Stereo - Somewhere in the Night
Al eerder aangehaald, redelijk wat jatwerk hierin, en meer dan Visage alleen, toch wel goed nummer … 7,0

b Lost Horizon - Highlander
Wat is er toch veel van dit soort muziek, telkens die standaard ruige rif erdoor en knallen maar, ik vind ’t niks, maar zal wel de meeste stemmen krijgen. 5,0

c Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando
Klinkt inderdaad wat gedateerd, wel vrolijk, verder moet je dit niet te vaak horen … 6,0

d Certain General - I Lose Myself
Aardig rocknummer, niet bijzonder 6,5

1-2-1-2

2MY
19.
a) Stereo - Somewhere in the Night 8
b) Lost Horizon - Highlander 7,8
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando 7,8
d) Certain General - I Lose Myself 6,3

a) Stereo - Somewhere in the Night - klinkt zeer fraai, idd gelijkaardige opbouw en effectjes als Visage Maar een goei nummer, had zeer zeker een hit geweest moeten zijn.
b) Lost Horizon - Highlander - knap stukje muziek. kHad een beetje schrik toen ik de lengte zag (12 minuten wtf...), maar het was alweer gedaan vooraleer ik er erg in had. Ik hou wel van zo'n groots aangepakte muziekepossen(-epi? -epen? zou het effe moeten opzoeken )
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando - ook leuk, al zou ik het zelf niet echt opzetten. Past ook weer perfect op de soundtrack van O Brother Where Art Thou, waar ik fijne herinneringen aan bewaar.
d) Certain General - I Lose Myself - een typischs stem-instrumenten-combinatie die al meerdere keren voorbij is gekomen. Grote kans dat het allemaal van één en dezelfde user afkomstig is, vermoedelijk. Gitaren, stevige drum, gekwelde niet-stemvaste vocals... deze kelk laat ik aan mij voorbij gaan....

waardoor ik plots met een ex-aequo kom te zitten... en dan geef ik mijn tweede punt toch aan the bluegrass boys wegens de fijne herinneringen aan een film waar ze op zich eigenlijk niks mee te maken hebben...

2-2-2-2

kijk eens aan, het wordt nog spannend...

DjFrankie (moderator)
19.
a) Stereo - Somewhere in the Night 8 lekker nummer zeg, back to 1981 of zo.
b) Lost Horizon - Highlander 7,3 redelijk rock nummer , wel mooie variatie na 7 minuten
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando 7,5 leuk nummer, ik kan dit soort dingen wel waarderen, dust on my boots music. d)
Certain General - I Lose Myself 7,4. dacht eerst te maken te hebben met de zanger van Television, maar toch geen connectie. Lekker voortslepend nummer.

3-2-3-2

Ter info: de track van Stereo is pas in 2008 op cd uitgebracht, maar het nummer is al veel ouder, ik geloof uit 1980 al.

2MY
aha, dus ongeveer tegelijk met Visage... dat maakt het er interessanter op wie wie juist heeft 'geïnspireerd'...

19.
a) Stereo - Somewhere in the Night: Degelijke synthpop, ik kan moeilijk verzinnen waar het tekort schiet. Zelfs de saxofoon is een welkom stukje kleur in het robat-achtige karakter van het nummer. Niet om ondersteboven van te zijn, maar wel prettig. 7,4

b) Lost Horizon – Highlander: Daar staat hij toch even arrogant tussen drie nummers die bij elkaar nog niet de lengte van deze song dragen. Ik vind eigenlijk dat er een hoop aan het nummer schort, maar het is echt voor diegenen die powermetal een gebrek aan originaliteit en herhaling toeschrijven. Heerlijke over-the-top vocals, meeslepende teksten en spannende hooks maken dit toch een toppertje voor mij. Jammer dat het nummer een beetje rommelig in elkaar zit. 8,7

c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando: Gewoon een prima country-liedje voor 'het volk'. Het blijft hangen en hoeft van mij niet met veel overdaad uitgebouwd te worden. 7,5

d) Certain General - I Lose Myself: Aardige rock; catchy en goed opgebouwd. Ook weer een beetje obligaat, maar de akoestische gitaarriff legt een sterke basis die voor mij het verschil maakt. 7,7

3-3-3-3

Visage's Fade To Grey was twee jaar eerder gereleased dan Somewhere in the Night van Stereo.Lijkt mij allemaal duidelijk dus.

2MY
...mja, op zich een sterk argument...

19.
Typisch begin jaren 80 nummertje. Maar waar ik bij gelijkende nummers geen last heb van het ontbreken van een organisch geluid, is dat hier wel het geval. Voeg daarbij het wel erg opzichtig leentjebuur spelen (Visage, Ultravox, Kraftwerk) en een toch wel misplaatste saxofoon (wordt het wat warmer, is het weer niet goed ) en ik kan er toch niet meer voor geven dan een: 6,0
b) Lost Horizon – Highlander
Bij de eerste tonen en bijbehorend plaatje slaat mij de schrik om het hart. Zeker als daarbij nog 12 minuten aangekondigd staan. Maar uiteindelijk is het niet echt slecht. Alsnog te lang en zeker te rommelig, maar ze proberen inderdaad aardig de grenzen van het enigszins beperkte genre op te zoeken. Wel een voldoende, dus: 6,0
Verhaaltje bij doen. Als klein Dulacje met voor het eerst een eigen platenspelertje (we schrijven begin jaren 70), kwam ik bij het doorsnuffelen van mijn ouders' singles deze van Johnny Duncan tegen. Als een blok viel ik hiervoor en ik heb het plaatje een tijdlang grijsgedraaid. De gimmicks van de optrekkende en afremmende trein vond ik geweldig en ook het calypso-achtige stukje middenin een bluegrass (country? skiffle?) nummer maakt dat dit een all-time favourite blijft van een genre waar ik mij vreemd genoeg verder nooit zo in verdiept heb. Inclusief een vol nostalgiepunt: 8,0
Ligt mij van de drie die niet mijn nominatie zijn het lekkerst in het gehoor, zonder dat het nu direct erg grote indruk maakt. Een degelijke: 7,0

3-3-4-4

19.
Niet alles in the eighties was goud:
4,6

b) Lost Horizon – Highlander
Instrumentaal is ook dit weer prima voor elkaar, maar blijkbaar hebben ook Zweden het soms moeilijk met de engelse taal, Nooit echt slecht, maar dit houdt mijn aandacht niet vast:
6,0

Ach gut; te lief die stem, instrumentaal okee:
6,5

Niet slecht, helemaal niet slecht:
7,6

3-3-5-5

Nog even een aardig verhaaltje extra. Bij het nomineren van dit nummer was ik blij dat ik een clipje vond. Wel keek ik er vreemd van op dat er een calypso cover van bestond. Geheel calypso dus en dat had van mij niet gehoeven, want ik vond juist het contrast met de bluegrass zo leuk. Nog vreemder werd het toen ik nog een calypso cover vond. En nog eentje. Om een potentieel lang verhaal kort te houden: het is dus eigenlijk een calypso nummer over een trein naar San Fernando op Trinidad en niet ergens in Texas, de versie van Johnny Duncan is juist de cover en het stukje calypso daarin een overblijfsel van danwel hommage aan het origineel.

Hier nog een aardig clipje met wat extra informatie over het nummer en de spoordienst naar San Fernando (even op meer weergeven klikken).

Grappig verhaal. Calypso is zo'n genre waar we op MuMe misschien ook maar 'ns wat meer aandacht moeten besteden.

2MY schreef:
...mja, op zich een sterk argument...

Tsja, uiteindelijk was Visage ook niet erg origineel natuurlijk. Allemaal jatwerk van Kraftwerk's The Model. Ik hoor ook meer verschillen dan overeenkomsten tussen Somewhere en Fade to Grey als ik eerlijk ben, waarmee ik niet wil zeggen dat die Stereo-track origineel is overigens. Maar voor mij past ie prima tussen de synthpop-klassiekers uit die periode.

19.
b) Lost Horizon - Highlander

a) Zie boven eigenlijk. Voor mij een fijne synthpop-ontdekking. Dit kan zo in het rijtje Fade to Grey, Don't You Want Me, etc., al is dit wat donkerder van toon. Inmiddels een keer of 20 gedraaid en het bevalt nog prima. 9
b) Ik zag er een beetje om 12 minuten naar metal te luisteren, maar eigenlijk viel het goed mee. Ik ben niet zo gecharmeerd van de zang, maar muzikaal kan het er wel mee door. 6
c) Beetje ouwig, maar toch ook wel leuk nummer. Wint het net niet van d). 6,8
d) Een nummer dat eigenlijk totaal langs me heen gleed de eerste keer dat ik het luisterde. Nu ik het nog eens draai valt het al wat beter. De Amerikaanse stem spreekt me niet zo aan, maar het liedje zit wel goed in elkaar en het gevoel dat het uitstraalt komt wel op me over. 7,2

4-3-5-6

19.
a) Stereo - Somewhere in the Night (8,1)
Lekker synthpop-nummer. Jammer van die saxofoon die eigenlijk niks toevoegt en afleidt van de synths. De mysterieuze, donkere toon levert weer een paar tienden extra op.
b) Lost Horizon - Highlander (8,5)
Ik ben fan van deze vocals! Een nummer met goede zanglijnen en veel variatie, zowel qua zang als muziek. Misschien iets teveel variatie, waardoor dit nummer geen duidelijke 'basis' heeft, maar dat doet weinig af aan de kwaliteit. En de outro is heerlijk!
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando (5,0)
Dit is wel een erg simpel nummer. Dit soort muziek is niks voor mij en de zang vind ik ook niet geweldig.
d) Certain General - I Lose Myself (7,1)
Aardig nummer, maar op de een of andere manier vind ik het niet heel boeiend. Het luistert best lekker, maar is misschien niet opvallend genoeg. Te gewoontjes.

5-4-5-6

19.
a) Stereo - Somewhere in the Night Prachtige synthpop.Visage ,Kraftwerk een vleugje Popcorn( Hot Butter)Lekker(8,5)
b) Lost Horizon - Highlander Geweldige zanger die mij tijdens de hoge vocale uithalen aan Rob Halford doet denken.Intens Rock Epos(8,2)
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando .Dit kan ik wel waarderen Simpel maar leuk(7)
d) Certain General - I Lose Myself.Heerlijk nummer.De ietwat nasale stem past goed bij het relaxte nummer en de jankende gitaren(8,4)

Prachige ronde!

6-4-5-7

DjFrankie (moderator)
Uitslag 19

Certain General - I Lose Myself 7pt 80 / 11 = 7,27
Stereo - Somewhere in the Night 6 pt 78,6/11=7,14
Johnny Duncan - Last Train To San Fernando 5 pt 72,6 / 11 = 6,6
Lost Horizon - Highlander 4 pt 78,8/11=7,16

Met een gemiddelde van 7,16 4de worden, geeft aan dat dit een moeilijke ronde was, met veel love en hate platen.

Shit...das nu al de 3e keer dat ik te laat ben bij mijn eigen nominatie....gelukkig heeft ie gewonnen

DjFrankie (moderator)
20.
a) Dave van Ronk - Hang Me, Oh Hang Me
b) At Vance - Chained
c) Miranda Sex Garden - Cover My Face
d) Tangerine Dream ft. Christian Hausl -One Hour of Madness

0-0-0-0

Deadline 23-12 18.00

DjFrankie (moderator)
El Ninjo schreef:
Shit...das nu al de 3e keer dat ik te laat ben bij mijn eigen nominatie....gelukkig heeft ie gewonnen

Kun je nu de eerste zijn Erminio, was wel close- call net Het kon nog alle kanten op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.