MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
21.
a) Peter Murphy - Never Fall Out
b) Raheem - Shotgun
c) Victoria Williams - Crazy Mary
d) Guadalcanal Diary - Trail of Tears

a) Ik houd er niet zo van als iemand geforceerd een andere zangstem opzet, zelfs al is dat die van mijn favoriete artiest (Bowie). Klinkt een beetje goedkoop dit nummer, maar met Bauhaus - waar Peter blijkbaar de zanger van is - heb ik ook al niets. Muziek is verder wel in orde, maar de zang verpest het voor mij. 5
b) Ik had geen idee wat hier van te verwachten, maar het klinkt als eind jaren '80 hiphop. Erg lekker nummer, mede door het geweldige refrein. Wat een heerlijke melodie en ritme. Natuurlijk klinkt het gedateerd, maar daar moet je ook wel doorheen kunnen luisteren. 8,5
c) Saai nummer met zo'n typische country-snik in de stem. Ik houd daar niet zo van... 4,5
d) De vergelijking met REM ligt op de loer door het jangly gitaarwerk, wat wel lekker aandoet. Wel een aardig nummer om eens te horen, maar niet iets waar ik verder nog achteraan ga. 6,5

5-2-6-9

Deadline 24-12-2011 18.00
Tijdens de kerstdagen houden we een pauze.
We starten weer op maandag 26 december om 18.00 met ronde 22.

21.
a) Peter Murphy - Never Fall Out
b) Raheem - Shotgun
c) Victoria Williams - Crazy Mary
d) Guadalcanal Diary - Trail of Tears

a) Er is al genoeg gezegd over de stem vd beste man....en ook voor mij de reden dat ik dit niet hoger inschaal 6,0
b) Lekker begin en ik vind he -t ondanks dat ik ten eerste verre van een hiphop fan ben en dat dit ten tweede wel een beetje gedateerd klinkt - eigenlijk stiekem best wel een lekker nummer 7,0
c) Mijn eigen nominatie. Ik ken dit eigenlijk van het Sweet Relief tribute album (Victoria Williams werd getroffen door MS, was niet verzekerd en collega artiesten hebben dit album gemaakt om haar financieel te ondersteunen) in deze versie van Pearl Jam die ik eigenlijk beter vind en die voor dit topic ook in aanmerking kwam om te nomineren. Toch voor de originele artiest gekozen want ook deze versie vind ik prachtig. 8,5
d) Dit klinkt inderdaad wel heel erg R.E.M.maar ondanks dat het eigen geluid wellicht een beetje ontbreekt luistert dit toch wel erg lekker weg . 7,8

5-2-7-10

Deadline 24-12-2011 18.00
Tijdens de kerstdagen houden we een pauze.
We starten weer op maandag 26 december om 18.00 met ronde 22.

DjFrankie (moderator)
Uitslag 21.

1. Guadalcanal Diary - Trail of Tears 10 pt 89,4/12=7,45
2. Victoria Williams - Crazy Mary 7 pt 86,2/12=7,18
3. Peter Murphy - Never Fall Out 5 pt 82,1/12=6,84
4. Raheem - Shotgun 2 pt 77,5/12=6,46

Ik wens iedereen prettige kerstdagen en we beginnen weer op 2de kerstdag maandag.
Hier staat de loting met links, voor wie on-line is maandag.

DjFrankie (moderator)
Tijd voor de nieuwe battle

22.
a) The Southern Death Cult - Moya
b) Akt - Mani Aperte
c) Georges Brassens - L'Orage
d) Music Go Music - Warm In The Shadows

0-0-0-0

Deadline 27-12-2011 18.00 uur

DjFrankie (moderator)
22.
a) The Southern Death Cult - Moya:7,2 Dit is bekend natuurlijk, ik heb alles t/m Electric van The Cult en aanverwante artikelen. Vind deze link beter The Southern Death Cult - Moya. Vind hun latere werk beter, Ashbury’s stem doet me op dit album nog vrij weinig, die moet nog groeien.
b) Akt - Mani Aperte: 7,5 mooi winter nummer, klinkt goed en behoud zijn charme de gehele song
c) Georges Brassens - L'Orage : 6,5 Chansonnier, ik heb geen idee waar dit over gaat, maar krabbelt steeds verder, zonder echt ergens te overtuigen.
d) Music Go Music - Warm In The Shadows : 8 Totaal anders weer, zeer diverse ronde. Wel een aardig nummer, beetje La Roux, Little Boots en vooral een mooie stem. Leuk dit.

0-1-0-1

Deadline 27-12-2011 18.00

DjFrankie (moderator)
Punten Remcodulac per p.m.

22.
a) The Southern Death Cult – Moya : 6,0
b) Akt - Mani Aperte : 6,5
c) Georges Brassens – L'Orage : 8,0
d) Music Go Music - Warm In The Shadows : 6,0

0-2-1-1

22
The Southern Death Cult – Moya: Natuurlijk hoor je hier al de latere The Cult in terug. Wel is duidelijk dat Ian Astbury zich als zanger nog moest ontwikkelen, en dat het sterke gitaarwerk van Duffy nog niet aanwezig is. 7,6
Akt - Mani Aperte: Ik moet gelijk aan Pink Floyd denken, ondersteund met Oosterse effecten. Mooi geheel. 8
Georges Brassens - L'Orage: Beetje jeugdsentiment, mijn leraar Frans draaide eind van de les altijd van die oude plaatjes, maar verder niks bijzonders 5
Music Go Music - Warm In The Shadows: Ik had verwacht dat dit ouder was, beetje ouderwetse disco.7
'

1-3-1-1

22.
a) The Southern Death Cult – Moya : 8,2
b) Akt - Mani Aperte : 7
c) Georges Brassens – L'Orage : 6
d) Music Go Music - Warm In The Shadows : 6,5

2-4-1-1

22.
b) Akt - Mani Aperte

a) Beetje schreeuwerig rocknummer, waar ik wel meteen de zanger van The Cult in herken. Verder weet ik niet echt wat ik hierover kwijt moet. Het is niet verkeerd, maar wordt er ook zeker niet wild van. 6
b) Een soort Pink Floyd-lounge met opvallende instrumentatie (o.a. accordeon). Klinkt origineel, maar weet nou niet echt wat ik ervan moet vinden. Het is in ieder geval niet alledaags, waardoor het wel een pluspuntje krijgt. 6,5
c) Aardig tokkelliedje, maar weinig bijzonders inderdaad. 5
d) Tsja, in 2009 een van mijn meest gedraaide nummers en ik vind dit nog steeds een geweldige song. Jammer dat de rest van het album niet zo goed was, maar dit disco-epos met vleugjes ELO en Abba is bij mij niet stuk te krijgen. Voor mij een van de beste nummers van de laatste jaren. 10

2-5-1-2

niels94 schreef:
Het is absoluut de moeite waard om Phaedra, Encore of Underwater Sunlight eens te proberen, drie nogal verschillende albums.

Mijn januari-programma. Dank

Leuk om te horen, veel plezier ermee!

22.
Ben het eens met Herman wat betreft dit nummer. Weinig bijzonder nummer met een niet al te beste zanger. 6
b) Akt - Mani Aperte
Prachtig muziekstuk van deze Italiaanse band waarin allerlei interessante dingen gebeuren. 7,8
Schattig hoor. Verder niet iets dat ik speciaal nog een keer wil horen. Maar wel schattig dus. 6,2
Leuk, maar niet zo gek bijzonder. Daarnaast duurt het een beetje lang. Maar wel best leuk 6,5

2-6-1-3

22.
a) The Southern Death Cult - Moya (7,2)
Dit klinkt lekker. De zangstem bevalt me wel en dat geldt eigenlijk voor het hele nummer. Toch blijft het allemaal wat te oppervlakkig. Het geheel is wat te braaf en te eentonig en mist een beetje extra pit.
b) Akt - Mani Aperte (5,0)
Ergens creëert het wel een lekker sfeertje, maar het krijgt me niet echt te pakken. Daarvoor is het wat te saai. De laatste minuut hadden ze eraf mogen knippen ,want die zang lijkt nergens op.
c) Georges Brassens - L'Orage (7,5)
Een man met gitaar: Het bewijs dat simpele muziek ook mooi kan zijn. De Franse taal past er heel goed bij. Ook al versta of begrijp ik er weinig van, ik vind het wel een fraai nummer.
d) Music Go Music - Warm In The Shadows (8,3)
De eerste minuut schiep nog geen hoge verwachtingen, omdat ik geen fan ben van deze manier van zingen. Maar eerlijk is eerlijk: in de loop van het nummer krijgt de muziek steeds meer de overhand en ga ik vanzelf minder op de zang letten en me er minder aan ergeren. Dit is gewoon een heerlijk nummer!

2-6-2-4

DjFrankie (moderator)
er mag nog gestemd worden

22.
a) The Southern Death Cult - Moya 7
Beetje slap nummer.

b) Akt - Mani Aperte 6,8
Collage van mindere en betere stukken. De zang op het eind vind ik goed bij het nummer passen.

c) Georges Brassens - L'Orage 7,5
Lekker vrolijk luisterliedje. Ik heb alleen geen idee waar het over gaat, want ik versta geen Frans.

d) Music Go Music - Warm In The Shadows 6
Het begin schept hoge verwachtingen en de zang blijft mij het hele nummer door boeien. Instrumentaal is het ook wel in orde, maar die beat, hè.... Op deze manier maak je toch een heel nummer kapot?

3-6-3-4

Wat is er met die beat dan?

22.
a The Southern Death Cult - Moya
Beest aardig nummer, lijkt wel een beetje op Simple Minds, zang vind ik erg zwak 6,0

b Akt - Mani Aperte
Aardig nummer, gebeurt in ieder geval wat 6,5

c Georges Brassens - L'Orage
Tja, een man met een gitaar brabbelt wat Frans en dat is ’t dan … 4,5

d Music Go Music - Warm In The Shadows
Een beetje disco erbij kan geen kwaad, lekker nummer 7,5

3-7-3-5

herman schreef:
Wat is er met die beat dan?

Het is een-twee in de maat, anders wordt de meester kwaad.

2MY
effe snel... vanavond hopelijk weer meer tijd...

22.
a The Southern Death Cult - Moya 7

b Akt - Mani Aperte 6

c Georges Brassens - L'Orage 6,5

d Music Go Music - Warm In The Shadows 6

4-7-4-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag 22

1 Akt - Mani Aperte 7 pt 67,6/10= 6,76
2 Music Go Music - Warm In The Shadows 5 pt 71,8/10=7,18
3 The Southern Death Cult - Moya 4pt 68,2 / 10 = 6,82
4 Georges Brassens - L'Orage 4 pt 62,7 / 10 = 6,27

Opmerkelijk: Nummer met het derde gemiddelde als eerste door ,

DjFrankie (moderator)
23.
a) Agrypnie – Schlaf
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser
c) Rhythm & Sound - No Partial
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues

0-0-0-0

Deadline 28-12-2011 18.00

Mijn youtube is aardig naar de gallemiezen, dus van mij hoor je voorlopig niet.

23.
a) Agrypnie – Schlaf (7,5)
Een heerlijk stuk muziek, ook al komt het nogal chaotisch over. Dat is het eigenlijk ook, maar er blijkt uiteindelijk toch meer structuur in te zitten dan ik aanvankelijk dacht.
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser (6,5)
Van een totaal andere orde dan het vorige nummer en ook zeker niet slecht. Dit genre spreekt me echt veel minder aan: Leuk voor de afwisseling, maar niet de moeite van het onthouden waard.
c) Rhythm & Sound - No Partial (3,0)
Dance en reggae, een aparte combinatie. Normaliter houd ik wel van dance. Aan reggae heb ik echter een gruwelijke hekel. Als je het mengt krijg je een redelijk nummer, maar als het zo saai en eentonig is als dit, kan ik er he-le-maal niks mee. Oersaai en -vervelend.
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues (4,5)
Een lekkere beat, maar daar houdt het ook wel mee op. De zang vind ik erg vervelend en de muziek gaat ook als snel op mijn zenuwen werken.

1-1-0-0

DjFrankie (moderator)
23.
a) Agrypnie – Schlaf : 7,5 Alles behalve een slaapliedje, ik vind dit lekker, mooi arrangement.
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser 7 rustig nummer in de stijl van Bruce Springsteen, alleen minder overtuigende stem.
c) Rhythm & Sound - No Partial 5,5 drum'n Bass reaggea, klinkt aardig maar zeer weinig variatie hierin waardoor dit nummer doodbloed, en niet meer boeiend is.
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues 7,1 goed soulnummer, luistert lekker weg.

2-1-0-1

DjFrankie (moderator)
jasper1991 schreef:

Hoe kan dat nu Jasper?

jasper1991 schreef:

Misschien Adobe Flash Player opnieuw installeren?

23
Agrypnie – Schlaf: Eigenlijk vind ik dit prima muziek, alleen die snelle drum vind ik minder. Klinkt alsof iemand slagroom aan het kloppen is. Hoort niet geheel bij de rest. 8,1
The Deep Dark Woods – Two Time Loser: Doet in het begin me denken aan Bruce Springsteen, kabbelt lekker voort, prima voor op een druilerige zondagmiddag in een klein zaaltje. 6,6
Rhythm & Sound - No Partial: Lekker deuntje!! Wel eenzijdig. 6,5
Hugh Masekela - Afro Beat Blues: Hierbij moet ik wel denken aan KC & the Sunshine Band in hun begin periode. Wel lekker. 7

3-1-0-2

23
Agrypnie – Schlaf:
Geweldige riffs, hartverscheurende melodieën en die ontzettend goede, diepe Duitse grunts. Ik kan wel janken. Nee echt. Eén van de mooiste metalnummers die ik ken 9,8
The Deep Dark Woods – Two Time Loser:
Het zoveelste gitaarliedje: leuk, relaxt, niets aan de hand, kijk mij en mijn gitaar, ik en mijn baard kijken moeilijk en meer van dat soort dingen. Leuk genoeg om leuk te zijn dus. 6,3
Rhythm & Sound - No Partial:
Hier gebeurt werkelijk geen klap. Nee, nog minder dan dat. Eentonig. Als die ene toon, om het zo maar even te noemen, dan ook nog eens niets bijzonders is is het vervelend eentonig en saai. 3
Hugh Masekela - Afro Beat Blues:
Lekker Afrikaans nummertje. Verder gebeurt er te weinig om echt bijzonder te zijn, maar ik kan hier goed naar luisteren. 6

4-2-0-2

23.
a) Agrypnie – Schlaf
Ik had mijn punten al aan Frankie gemaild, omdat ik niet wist of ik op tijd hier kon zijn, maar er was rond de kerst kennelijk iets meer ruimte, zodat ik ze zelf kan plaatsen. Meteen alles nog een extra kans gegeven en Agrypnie profiteert daarvan het meest, want het zit toch wel goed in elkaar. Maar de zang blijft mij toch in de weg zitten. Die zit ergens tussen gewone black metal en Rammstein in en dat zijn qua zang nu net niet mijn favorieten. Dus ondanks anderhalf punt erbij toch niet meer dan een: 6,0
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser
Dit vond ik in eerste en tweede instantie wel fijne muziek, maar verliest bij de extra luisterbeurt toch iets van zijn glans, gaat iets te veel naar doorsnee country rock, zodat ik een halfje verlaag naar: 6,5
c) Rhythm & Sound - No Partial
En dit kan ik maar beter niet meer luisteren, want dit gaat echt nooit meer worden. En als ik nog vaker naar deze zouteloze brij luister, dan wordt het beslist minder dan wat ik in eerste instantie al gaf: 4,0
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues
Voor mij het beste nummer van de serie. Lekker ritme met voldoende variatie voor die zesenhalve minuut: 7,5

4-3-0-3

2MY
23.
a) Agrypnie – Schlaf 5,5
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser 7,8
c) Rhythm & Sound - No Partial 5,5
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues 6

a) Agrypnie – Schlaf - grappig... na 1 minuut dacht ik dat mijn youtube bleef hangen... Noem me gerust van de pop gerukt, maar ik mis hier een echte melodie in, een 'refreintje' ofzo. En als het er wél in zit, dan heb ik het herhaaldelijk gemist.
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser - de instrumentale stukjes vind ik het beste, de gezongen delen kunnen er ook goed mee door. Leuk simpel nummertje.
c) Rhythm & Sound - No Partial - intrigerende intro waarvan het vervolg maar niet wil komen. Ideale mix-plaat, maar te saai om op zich naar te luisteren. Hoewel het onder de koptelefoon toch wel iets hypnotiserend en bezwerends heeft...
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues - een nummer waar er zoveel van bestaan... ik hoor althans weinig verrassende dingen.

4-4-0-4

23.
a) Agrypnie – Schlaf 5,0
Na een minuurje of zo is het over voor mij. 1 Brei.

b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser 9,1
De sfeer , het spel en de samenzang en de stem van Ryan Boldt. Love it.

c) Rhythm & Sound - No Partial 4,5
Er gebeurt wel erg weinig in deze dub.

d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues 6,5
Niet het beste wat ik van Masekela heb gehoord,

4-5-0-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:53 uur

geplaatst: vandaag om 10:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.