MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Even snel; ik moet de rest van de dag werken.

23.
a) Agrypnie – Schlaf 7,3
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser 6,8
c) Rhythm & Sound - No Partial 4
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues 7

5-5-0-6

Deadline 28-12-2011 18.00

23.
a) Agrypnie – Schlaf.Het gegrunt is hier de grote muziekbreker want verder zit het nummer best aardig in elkaar(5,2)
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser.Liefelijke County song simpel van opzet,niet bijzonder(6)
c) Rhythm & Sound - No Partial.Reggae meets Electronica,te weinig variatie in het nummer om echt te boeien.(5)
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues.Inderdaad KC and the Sunshine band achtige muziek met Afrikaanse invloeden zoals deric raven eerder al aangaf.Duidelijk het meest intrigerende nummer wat mij betreft(7)

5-6-0-7

23.
a) Agrypnie – Schlaf
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser
c) Rhythm & Sound - No Partial
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues

a) Wel een aardige melodie, maar die zang en de productie zijn om van te janken. 4
b) River in the Pines kwam laatst voorbij in het nominatie-topic voor de MuMeladder van 2012 en dat vond ik erg mooi. Dit is ook niet verkeerd, maar heel wat minder. Het is een aangenaam nummer, maar niet iets wat ik me morgen nog herinner. 6
c) Verrassende nominatie dit. Het album waar dit vanaf komt staat op mijn lijstje '52 albums die ik in 2012 wil beluisteren'. Het album dat hierna kwam van R&S vind ik erg goed en staat op 4,5*. Als technoliefhebber kun je eigenlijk niet om Basic Channel/R&S heen. Zij zijn na de lui uit Detroit toch wel de grootste pioniers. Dit nummer begint nogal basaal, maar als het gaandeweg subtiel van kleur verandert is het vooral jammer als het ineens ophoudt. 8
d) Een voornemen voor 2012 is ook om wat meer kennis te nemen van Afrikaanse muziek. Dit nummer is erg lekker: fijne baslijn en een ritme waarop het moeilijk stilzitten is. Heerlijk moment ook als de blazers erbij komen. 8,5

5-6-1-8

DjFrankie (moderator)
23.
1 Hugh Masekela - Afro Beat Blues 8pt 67,1 / 10 = 6,71
2 The Deep Dark Woods – Two Time Loser 6 pt 68,6 / 10 = 6,86
3 Agrypnie – Schlaf 5 pt 65,9 / 10 = 6,59
4 Rhythm & Sound - No Partial 1 pt 49/10=4,9

Gemiddeldes aan de lage kant in deze ronde

DjFrankie (moderator)
24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt
b) The Passions - The Letter
c) Houses - End of Story
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker

0-0-0-0

Deadline 29-12-2011 18.00

DjFrankie (moderator)
Sterke ronde:

24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt: 8 zeer apart, Jimi Hendrix meets Das Ich in Oostenrijk? Wereldmuziek, rock, wave alles komt hierin terug. Mooie nominatie
b) The Passions - The Letter: 7 Uit de oude doos. Bekend van I'm in ove with A German filmstar. Leuk gitaarrif in dit popwave-nummer maar blijft niet hangen, niet slecht maar ook niet overtuigend.
c) Houses - End of Story 8,5 Van hun eerste e.p. Hun debuut Clean Life is een van de beste nederlandse cd's van 2011. Dit lijkt op Bettie Serveert maar dan beter, geweldig mooie stem deze zangeres en mooie opbouw in dit nummer. Ook goed Stay with Me
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker 7,8 Zanger van television, gewoon een goed nummer, maar helaas in een te sterke ronde mijn inziens

1-0-1-0

Schlaf begon zo goed

DjFrankie (moderator)
niels94 schreef:
Schlaf begon zo goed

Ja jammer Niels, vond het zelf wel een vet nummer.

24
Walter Wegmüller - Die Welt: Komt over als een lekkere jamsessie, waarbij iemand af en toe de boel komt vervelen door er iets doorheen te brabbelen. Ik moet hierbij ook wel aan Gong denken. 7,7
The Passions - The Letter: Waarschijnlijk heb ik te vaak betere wave gehoord uit deze periode. 7
Houses - End of Story: Wat droomt dit heerlijk weg. PJ Harvey zonder de nachtmerries. Doet totaal niet Nederlands aan. 8,2
Tom Verlaine - A Town Called Walker: Ik vind dit zelfs beter dan Television. Doet me meer aan The Clash denken, en het geluid bevalt mij prima. 8,4

1-0-2-1

24
Walter Wegmüller - Die Welt: Heerlijke jam trip meer in de geest van de jam sessions van Derek And The Dominos(8)
The Passions - The Letter: Stem doet mij behoorlijk aan Chrissie Hynde van The Pretenders denken.Sterke wave met een pakkend gitaarrifje(8,2)
Houses - End of Story: Zeker niet slecht maar pakkend wordt het niet echt.Met name de zang overtuigt mij gaande het nummer niet.(6,8)
Tom Verlaine - A Town Called Walker:Overtuigende zang,muzikaal soms wel iets weg van The Cars maar dan steviger(8,2)

1-1-2-2

2MY
24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt 7,5
b) The Passions - The Letter 7,5
c) Houses - End of Story 8
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker 7,8

a) Walter Wegmüller - Die Welt - die stomme stem breekt de sfeer gigantisch. Voor de rest een 8-minutendurende rit die zo voorbij was. Niet echt een nummer met begin, midden en einde, en vraag me niet om er een deel van te neurieën, maar vooruit, we zijn goedgezind vandaag...
b) The Passions - The Letter - amuzante wavepop, had een hit kunnen zijn. Het enige minpuntje vind ik die uithalen in de stem.
c) Houses - End of Story - mooie combinatie van pianomeisje en poprockritme. Hier hou ik wel van... niet nodeloos ingewikkeld of bewust alternatief...
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker - ook niet slecht... idd sterke ronde zonder tegenvallende nummers...

1-1-3-3

24.
Hippiegeneuzel ( moet onwillekeurig aan Sweet Smoke denken, maar dan slechter ) , waarbij de oeverloze solo niet de spanning heeft van bijvoorbeeld een Maggot Brain van Funkadelic, en het gesproken Schwyzerdütsch is ronduit irritant:
4,5

Aardig melodietje enzo, maar mist ballen:
6,5

c) Houses - End of Story
Bandje is nieuw voor mij, zang lijkt inderdaad wel wat op Carol van Dijk van de Betties, maar heeft (nog) niet de rijpheid. Niet erg origineel, wel okee:
7,0

Niet het sterkste nummer van Verlaine, echter goed genoeg voor een toppositie in deze ronde:
7,7

1-1-4-4

24.
Op zich interessant, maar echt goed vind ik het niet en de "zang" maakt het zeker niet beter: 5,5
Leuke maar niet heel bijzondere wave met deels Franse tekst als gimmick: 6,5
c) Houses - End of Story
Andere Houses dan ik verwachtte. Deze komen dus uit Nederland? Klinkt zeker niet slecht. Zang doet me ergens aan denken, maar ik kan er niet op komen. Dit bandje heeft zeker groeipotentie: 7,5
Beste nummer van deze ronde. Daar waar de zang van Stan Ridgway net over de irritatiegrens gaat, blijft Verlaine met een toch gelijksoortige stem net aan de goede kant (westcoast vs. eastcoast?) en het nummer zit goed in elkaar: 8,0

1-1-5-5

24.
Aardige jamtrip maar dat Schwyzerdütsch is inderdaad wel erg irritant, krappe voldoende 6,0
Aardig wave bandje The Passions dat ik destijds eigenlijk nooit zo heel bijzonder vond, maar dit vind ik nu toch best wel lekker klinken 7,5
c) Houses - End of Story
Inderdaad komt ook bij mij de naam Bettie Serveert als eerste bovendrijven, mooi nummer maar op 1 of andere manier beklijft het nog niet echt bij me, misschien moet ik dit vaker horen en wat meer van de band beluisteren, dan zou het best kunnen groeien. Voorlopig start ik met een 7,3
Heerlijk nummer van Verlaine, het guitaarspel roept herinneringen op aan z'n Television tijd maar het klinkt allemaal wat luchtiger en toegankelijer en dat bevalt mij prima 9,0

1-2-5-6

24. Sterke battle

a) Walter Wegmüller - Die Welt 7,0
Heeft alle kenmerken van de krautrock van de beginjaren zeventig. Klinkt niet slecht maar de zang had voor mij weggelaten mogen worden.
b) The Passions - The Letter 7,5
Beste nummer van een prima wave album met mooie zang van Barbara Gogan. Het album dat ik al vanaf de release in mijn kast heb staan werd destijds door muziekblad OOR volledig de grond in geboord.
c) Houses - End of Story 8,0
Heerlijk nummer van een tot nu toe voor mij totaal onbekende Nederlandse band. Die zangeres heeft trouwens een zeer mooie stem.
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker 8,0
Ook dit nummer van de zanger die ik ken van Television mag er wezen. Lekker in het gehoor klinkend nummer.

1-2-6-7 (Ondanks dat The Letter van The Passions een van mijn nominaties is.)

24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt (5,5)
Goed nummer, luistert erg prettig, maar is me toch wat te langdradig.
b) The Passions - The Letter (6,5)
Leuk nummer met een fijne melodie, maar niet echt onderscheidend.
c) Houses - End of Story (7,6)
Mooi en vooral erg sfeervol. De zang vind ik af en toe een tikje te hoog, maar storen doe ik me er niet aan.
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker (7,7)
Waar het me precies aan doet denken weet ik niet. Simple Minds misschien? Vooral qua zang hoor ik overeenkomsten. Wat ik wel zeker weet is dat dit me goed bevalt.

1-2-7-8

Best een leuke ronde dit

24.
Leuk stukje muziek, lekker gitaarspel met name. Een fijne trip. 7
Niet erg bijzondere muziek, maar ook zeker niet vervelend. Ergens wel lekker. 6,5
c) Houses - End of Story
Leuk nummer. Fijne instrumentatie en leuke zangeres. 7,3
Wederom een aardig nummer, al ben ik geen enorm fan van de zanger. Fijne instrumentatie. 6,8

2-2-8-8

DjFrankie (moderator)
Correcte stand

24.
c) Houses - End of Story

2-2-8-8

24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt 6
Zonde van die zang zeg. De muziek is dik in orde, maar het nummer duurt me te lang.

b) The Passions - The Letter 7,8 (was 7,3; zie commentaar bij d)
Lekker ritmetje dat me samen met het Frans in de verte aan Mano Negra doet denken. Verder is het een heel aardig popnummertje.

c) Houses - End of Story 6,8
In 1 woord: gezapig! Ja, er wordt van alles geprobeerd, er zit ontwikkeling in het liedje, de zangeres doet haar best en het is ook niet lelijk, maar het komt op mij erg bloedeloos en kneuterig over.

d) Tom Verlaine - A Town Called Walker 7
Dan zal Verlaine de ronde wel winnen, dacht ik op voorhand, maar dit nummer valt me van hem tegen. Of ben ik vandaag in een te kritische bui?
Alles nog maar een keer beluisteren dan, maar alleen bij b) hoog ik mijn cijfer met een half punt op.

2-3-8-9

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 24

1 Tom Verlaine - A Town Called Walker 9 pt 86,4/11=7,85
2 Houses - End of Story 8 pt 83/11=7,54
3 The Passions - The Letter 3 pt 78,5/11=7,14
4 Walter Wegmüller - Die Welt 2 pt 72,7/11= 6,61

DjFrankie (moderator)
25.
a) EMF – It's You
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates

0-0-0-0

Deadline 30-12-2011 18.00

25.
a) EMF – It's You 7,5
Onderhoudend rocknummertje met een lekker pakkend refreintje. Niet echt onderscheidend; wel goed.

b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it 8
In die tijd was dit een van mijn favoriete bandjes. Afgezien van een paar losse nummers luister ik er niet veel meer naar, omdat ik het niet als mp3 heb. Erg leuk om dit weer eens terug te horen!

c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd 9
Prrrachtig gezongen en een scherpe tekst. Muzikaal is het misschien niet-je-dat. Ik vind het een heerlijk nostalgisch nummer waar ik nog elke keer vrolijk van word.

d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates 6,8
Een leuk koortje in het begin dat wel erg lang wordt uitgesponnen en verderop komen we ook nog veel echte zang tegen. Muzikaal is het matig en ik kan geen lijn in het nummer ontdekken. Wat is nu eigenlijk de bedoeling?

0-1-1-0

25.

EMF – It's You: Deze band had meer in hun mars dan Unbelievable. Ik ben ze blijven volgen, en dit nummer is ook zeker de moeite waard. 8,8
Dream Syndicate – Bullet with my name on it: Gitaarband uit de VS van voordat heel de wereld achter de gitaarmuziek aan liep. Best jammer dat Dream Syndicate er niet mee van kon profiteren, want dit is een juweeltje. Klinkt een beetje als Tom Petty en Green on Red (maar dan beter) 9,4
Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd: Beetje een tekst maken op een internationaal klinkend deuntje. Volgens mij is Ria Valk ooit zo begonnen. 3
Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates: Beetje Cradle Of Filth, maar dan op bezoek bij indiaan Hiawatha. Bij dit soort muziek moet ik gewoon lachen. 7

1-2-1-0

DjFrankie (moderator)
25.
a) EMF – It's You: 7,2 Anders dan Unbelievable in ieder geval, inderdaad pakkend refeintje, niet verkeerd
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it : 7,8 mooi nummer, denk meteen aan Green on Red, met R.E.M. mooie stem v/d zanger.
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd: 7, 3 Ik vind de zangeres geweldig maar dat achtergrond koor moet niet meezingen, Kan me voorstellen dat veel mensen dit vroeger mee zongen. Feest verzekerd. Las dat ze in 1994 overleden is.
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates 7,1 veel verschillende stemmen in dit nummer, apart nummer ook, inderdaad is de lijn moeilijk te vinden.

1-3-2-0

25.
a) EMF – It's You
- Behoorlijk zouteloos, 13-in-een-dozijn britpopnummertje. Waar Unbelievable wel pakkend, heeft dit nummer niks. Verbaast me niet dat het dan ook geen hit werd... 4

- Wel aardig nummer, relaxt gitaarwerk, maar kabbelt ook redelijk onopgemerkt voorbij. 6,5

- Wat een tenenkrommende, oubollige meuk. 2

- Houd sowieso niet zo van dit soort muziek, en dit nummer is redelijk lachwekkend. Echter, het zit muzikaal wel behoorlijk in elkaar. Wel 2 volle punten aftrek voor de abominabele zang/grunt. 4,3

1-4-2-1

Jammer dat juist de ronde dat ik aanhaak behoorlijk zwak is...

2MY
25.
a) EMF – It's You 7,8
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it 7,7
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd 7,7
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates 7,8

a) EMF – It's You - jup, hier hou ik wel van. jammer dat deze tuub zo suckt, maar daar kan een kanjer als ikzelf moeiteloos doorheen luisteren.
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it - ook zeer de moeite. Evenals het vorige van EMF geen spetterend wereldnummer, maar het luistert wel goed weg. Ik betrap mezelf er wel op dat ik na 5 minuten effe check hoelang ik nog 'moet'. Had dus iets korter gekunnen.
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd - ha! als dit door Boudewijn de Groot was gezongen, dan had dit wsl tot het Nederlandsche Erfgoed gerekend geweest. Maatschappijkritische nederpop. Leuke nominatie, aangenaam om te (her)ontdekken dat medespelers hier verder durven gaan dan een poprockwavenummer.
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates - "hey, een poprockwave-nummer", dacht ik eerst. En toen kwam Grumpy boze woorden vertellen. Ik krijg plaatsvervangende keelpijn, maar vind 'de rest' van het nummer wel zeer oke.

Niet akkoord met 'zwakke ronde'. Wel dat er geen echte uitschieter tussen zit.

2-4-2-2

25.
a) EMF – It's You
Duidelijk waarom ik deze band als one hit wonder voel
6,3
Hoe lang nog?
6,7
Nog nooit gehoord, ben ik te jong voor denk ik
6,1
Nee
5,0

3-5-2-2

25.
a) EMF – It's You
Zeker niet een hoogtepunt van de band: 6,0
Zit iets meer in dan het vorige nummer, maar niet genoeg om de lengte te rechtvaardigen: 6,5
Heeft inderdaad wel iets van de beginperiode van Boudewijn de Groot. Moet ook een beetje aan Armand denken: 7,0
Waarom zijn die screamo-jongens altijd zo onzeker over hun muziek, dat ze er als afleidingsmanoeuvre een geflipte muppet doorheen laten brallen? De rest is namelijk gewoon goed. Na strafpunten: 6,5

3-5-3-3

25.
a) EMF – It's You
Aardig popliedje, best wel catchy. 6,5
Lekker nummer hoor. Mooi gitaarwerk vooral. Gewoon mooi. 7,3
Aan de ene kant heeft het wel iets, aan de andere kant is het ook niet echt mijn muziek... Vind met name de man (of zijn het er meerdere?) die soms zingt vervelend. Verder vind ik het wel leuk. Dope tekst ouwe. 6,3
Geweldig Instrumentaal zit dit vol kippenvel momenten, maar ook de zang/screams vind ik juist geweldig. Geweldig nummer van een geweldige band. Een boel geweldigheid dus. 9

3-6-3-4

25.

a) EMF – It's You 9,0
Stukken beter dan Unbelievable. Het hele album vind ik zelfs erg goed. Heerlijke britpop uit de jaren negentig.
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it 8,5
En ook dit klinkt keigoed. Van deze band moet ik maar eens meer gaan beluisteren.
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd 6,0
Niet slecht maar ook niet bijzonder.
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates 4,0*
Veel geschreeuw en weinig wol. Metal staat bij mij nu eenmaal ver onderaan wat muziekgenre betreft.

4-7-3-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.