MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
1-1-0-3

(3)(4)(3)(7)

Orchids is niet slecht, maar blijft helemaal niet hangen. Beetje nietszeggend nummer dit, teveel voor de achtergrond. Alexi vind ik ietsje beter, heb in ieder geval het gevoel te willen luisteren naar het verhaal dat hij vertelt. Maar nog steeds niet echt bijzonder.
Judee vind ik muzikaal ook nogal saai, alhoewel het in combinatie met de beelden wel iets charmants heeft. Maar toch: ene oor in, ander oor uit. Helaas. Misschien dat dit soort muziek het beter bij mij doet als ik het in grote porties (albums tot me neem), ik heb vaak even nodig om ergens ingezogen te worden.
Walkabouts heeft net iets meer smoel dan de vorige nummers en dat is wel fijn. Doet me denken aan de gitaarmuziek die ik in de jaren '90 veel luisterde. Leuk bandje, dit doet me wel goed.

het is nu
2-1-0-3

(7)(7,5)(5)(6)

Califone: prima nummer, indrukwekkende stem. In dit genre zijn vaak de spanning en de stemkwaliteit van belang, in mijn ogen. En het is een nummer waarvan ik de eerste keer amper merkte dat hij afliep, dus moest hem nog een keer beluisteren. Mooi stuk, mocht alleen misschien iets meer afwisseling in.

Alexi Murdoch: Klinkt lekker in het gehoor, blijft ook het hele nummer boeien. Grappig dat hij aan het eind zegt dat het zo verbazingwekkend is dat het publiek zo stil was, ik had ze tot het applaus ookh elemaal niet opgemerkt

Judee Sill: vind ik iets minder. Dit is nu weer wat saaiere folk, terwijl het zelfs het kortste nummer is. Ik vind haar stem ook niet supermooi, dus een krappe onvoldoende. Er had wat meer spanning aan toegevoegd moeten worden, die heeft ze zelf namelijk niet genoeg

The Walkabouts: Wel lekker pakkend, maar in mijn ogen de minst originele van de 4. Ik vind de zang ook niet echt bijzonder. Wel ok, en dus een voldoende, maar zeker niet de winnaar.

2-2-0-3

verdorie te laat thuis om nog op de vorige ronde te kunnen stemmen

4 Califone - The Orchids - Alexi Murdoch - Orange sky - Judee Sill - Jesus was a cross maker - The Walkabouts - Dead man rise

(8)(6)(4)(9)

2-2-0-4

Walkabouts is toch wel het beste van deze ronde. Ook de Orchids; die trouwens veel van Peter Gabriel weg hebben is wel oke.
De andere 2 zijn wel erg eentonig in mijn oren.

4 Califone - The Orchids - Alexi Murdoch - Orange sky - Judee Sill - Jesus was a cross maker - The Walkabouts - Dead man rise

(7,5)(9,5)(9)(7,5)

2-3-0-4

Mooie ronde dit.

Califone klinkt goed. Weet me net niet genoeg te raken om tot een echt hoog cijfer te komen, maar zeker goed.

(Mijn eigen toevoeging) Alexi Murdoch: Zeer prettige stem en een sterk nummer ook. Ik kan me voorstellen dat mensen het wat eentonig vinden klinken, maar mij weet hij de volle tijd te boeien. Voor mij ook zeker iemand om in de gaten te houden de komende jaren.

Voor Judee Sill heb ik een zwak. Haar muziek heeft een soort van klassieke schoonheid. Ik was al bang dat ze niet ver zou komen in deze KO. Jammer, ze verdient meer.

The Walkabouts is een band die ik al een tijdje wil ontdekken. De stem van Carla Torgerson bevalt me zeer. Het nummer is goed, maar ik heb al betere dingen van ze gehoord.

2-3-0-5 The Walkabouts.

Enige waar ik iets van een punt aan kwijt kan. Al kan het ook wel een half punt zijn.

2-3-0-6 The Walkabouts.

(5,5)(6)(4)(9)

Califone - The Orchids (5,5) niet slecht, maar het is me net iets té lieflijk en het blijft niet hangen bij mij.
Alexi Murdoch - Orange sky (6) te weinig spanning, te lang ook, jammer, een gemiste kans. Deze man heeft desondanks wel m'n interesse gewekt om 'm met een ander nummer nogmaals een kans te geven.
Judee Sill - Jesus was a cross maker (4) de minste van dit stel folkies, dit pakt me niet.
The Walkabouts - Dead man rise (9) Tsja, m'n eigen bijdrage, dus niet raar dat ik hiervoor kies. Geworteld in de folk maar in het bezit van een punkverleden vormen the Walkabouts de stilistische buitenbeentjes uit de Seattle Scene. Heerlijk uptempo openingsnummer van het album Scavenger, waarop eerlijk gezegd nog mooiere nummers staan, zoals bijv. het prachtige rustige Train to Mercy. Maar ik had bewust voor een uptempo nummer gekozen om te onderscheiden omdat ik die niet veel verwachtte in deze KO.

Califone - The Orchids - Alexi Murdoch - Orange sky - Judee Sill - Jesus was a cross maker - The Walkabouts - Dead man rise

2-3-0-6-7

(5)(5)(5)(7)

2-3-0-8 The Walkabouts.

(5)(3)(5,5)(6)

2-3-0-9 The Walkabouts

(6)(6)(6)(6,5)

Middelmaat troef.

2-4-0-9 Alexi Murdoch

(7)(8)(7,5)(6,5)

Vier songs waarop prima wordt gemusiceerd, zonder mij 100 % 'te pakken'.
Maar..dan komt mr. Murdoch na iedere luisterbeurt wel steeds dichter bij. Het meest puur en oprecht.
Judee Sill was de enige die ik vooraf echt goed kende, wel leuk om weer eens te horen,
Van the Walkabouts is het met name de zang die me niet het gevoel geeft van : yes..

2-5-0-9 Alexi Murdoch

(6)(8)(3)(5)

The Orchids klinkt bekend in mijn oren, maar ik weet enkel niet van waar. Het is een lief nummer, maar blijft niet hangen.

Orange Sky ken ik al, en het is zoals Fredpit zegt, op de juiste plek en juiste moment best fijne muziek. Nu kan ik me die plek zo goed inbeelden dat ik wegdroom en het nummer even vergeet.

Jesus Was A Cross Maker komt bij mij niet over. Na de eerste 15 seconden wou ik het nummer al afzetten.

Dead Man Rise: Country-achtig, klinkt wel leuk, maar het gaat mij nogal snel vervelen.

2-5-0-9

Ik zie namelijk dat ik nog niet gestemd had, ondanks mijn beoordeling.

deric raven schreef:
2-5-0-10

Ik zie namelijk dat ik nog niet gestemd had, ondanks mijn beoordeling.
Had Jasper dit niet al voor je gecorigeerd?

Aangepast

3-5-0-9 Califone

(8) (7) (2) (6)

Califone -> Dit nummer spreekt mij het meest aan van deze 4. Vooral de muziek is erg lekker en het blijft gelijk zitten in mijn hoofd. En erg prettige zang, wil ik meer van horen!
Alexi Murdoch -> Goede 2e, dit nummer. Ik moest gelijk aan Damien Jurado denken. Het is zelfs bijna identiek, zowel de muziek als zijn stem. Mensen die Alexi mooi vinden raad ik zeker Damien aan.
Judee Sill -> Poeh, ik zeg het niet snel, maar dit vond ik echt heel slecht. Vals gezongen en totaal geen houvast in dit nummer. Gefrobel wat nergens heen gaat.
The Walkabouts -> User shangri-la stuurde mij eens een PM dat The Walkabouts wel iets voor mij zou kunnen zijn. Dit is zeker geen slecht nummer, maar echt spannend vind ik het nou ook weer niet. Het klinkt me iets te standaard allemaal. Maar wil zeker wel een aantal albums van hun gaan checken.

muziekfriek schreef:
User shangri-la stuurde mij eens een PM dat The Walkabouts wel iets voor mij zou kunnen zijn. Dit is zeker geen slecht nummer, maar echt spannend vind ik het nou ook weer niet. Het klinkt me iets te standaard allemaal. Maar wil zeker wel een aantal albums van hun gaan checken.

Friek, de Walkabouts is een band met twee gezichten, ze hebben albums met stevige countryrock gemaakt maar ook albums met mooie melodieuze muziek. De link van het album wat ik jou gestuurd heb is zeker de moeite van het checken waard en ik denk dat die wél in jouw straatje ligt.

MetalDex

3-5-0-10 The Walkabouts

(7)(6)(4)(8,5)

4-5-0-10 Califone

(9)(5,5)(5)(7)

sxesven

4-5-1-10

(6) (6,1) (6,5) (5,5)

Califone niet onaardig, doch niet wereldschokkend. Standaard lief popliedje. Doet me een beetje aan The Willowz denken. Net te weinig smoelwerk om indruk te maken.

Alexi Murdoch heeft een fijne stem, maar muzikaal vind ik 'm iets minder sterk. Beetje te weinig arrangement en invulling. Een sterk kaal nummer schrijven is ook knap, maar dit klinkt enkel wat leeg. Niet slecht verder. Waarschijnlijk erg geschikt voor in een TV-serie als sentimentele afsluiter.

Judee Sill fijn. Aangename stem. Ook weinig schokkend, maar geniet hier dan licht mijn voorkeur.

The Walkabouts gewoontjes, doet me ook weinig. Niet slecht verder.

4-6-1-10 Alexi

(6) (7) (5) (7)

4-6-1-11 The Walkabouts

(7)(7)(4)(7,5)

Eerlijkheidshalve gezegd zat ik niet op het puntje van mijn stoel bij de aankondiging vier folknummers,maar mijn vooringenomenheid werd toch aardig(grotendeels )afgestraft

Califone - The Orchids : aangename sound van een band die qua muziek duidelijk hun roots in de jaren 60 hebben liggen,ook de prettige stem van de zanger moet nog even worden aangehaald.

Alexi Murdoch - Orange Sky : Rustig eenvoudig en prettig in het gehoor liggend nummer van deze man die qua uiterlijk de zoon van Bob Ross (Joy of Painting) zou kunnen zijn. De echte escalatie in de song blijft achterwege maar niettemin een prima nummer.

Judee Sill - Jesus was a cross maker:Ha daar is ie dan de bevestiging van mijn vooroordeel t.o.v folkmuziek: Kabbelende muziek,steriele zang zonder ook maar een moment spannend te worden. Duidelijk het minste nummer voor mij,jammer maar helaas.

The Walkabouts - Dead Man Rise: Lekker vlot nummer een prima gitaarsound bovendien met toch wel de minste folkinvloeden van de vier genomineerden,of het moet zijn dat de zangeres qua stem mij in de verte op sommige schaarse momenten wat aan Tammy Wynette
doet denken.

5-6-1-11

(7)(6)(5,5)(6)

Califonie vind ik best wel goed eigenlijk, niet bijzonder maar toch zeer aangenaam. Ik kies dan ook voor dit nummer

Alexi begint ook wel goed maar dit nummer duurt mij eigenlijk iets te lang waardoor het naar mijn menig wat eentonig wordt.

Judee Sil, zeker niet slecht maar ik vind het de minste in dit rijtje.

The Walkabouts is een band waar ik een zwak voor heb, dit liedje vind ik helaas een van hun mindere.

6-6-1-11 The Orchids

(7)(3)(5)(6)

The Orchids - In de eerste seconden lijkt het nog niets, maar ik vind het toch een leuk nummer. En de stem irriteerd me niet eens, hoewel ik me dat wel kan voorstellen -> Zit tussen 6 en 7 in, om het verschil te maken een 7

Orange Sky - Is wel erg saai -> 3

Jesus Was a Cross Maker - Is dan weer iets melodieuzer dan Orange Sky, maar veel heeft het ook niet om handen -> 5

Dead Man Rise - Wel een goed begin, maar voor mij past de stem niet goed bij het nummer en naar het einde vind ik het dan toch minder worden -> maar wel goed voor een 6

6-6-2-11 Judee

(7)(6)(7)(5,5)

Niet gemakkelijk, deze ronde. 4 liedjes uit gelijkaardige genres maar toch zo verschillend. Califone is al meteen erg goed. Aardige stem, aangenaam kort en zelfs een soort van climax.

Alexi verzorgt zijn lied met een mooi tokkel-ritme. Ik staar telkens weer gebiologeerd naar zijn vingers op het youtube clipje. Echter iets te lang en te weinig afwisseling voor mijn smaak.

Judee Sill wordt hier tot nu toe het minst gewaardeerd. Onterecht volgens mij. Zeer aardige stem en een soort van authentieke folkie-sfeer.

The Walkabouts, een band die ik al lang ken en waardeer. Het album waar dit lied uit komt (Scavenger) ken ik nog niet zo lang, maar vind het wel een van hun mindere. Op latere albums zijn ze wat milder geworden en zijn de liedjes melancholischer en mooier.

Er staat The Orchids achter de stand

musicfriek schreef:
Er staat The Orchids achter de stand
nu niet meer Copy-paste vergeetachtigheidje.

Davez
Dat nummer van Judee Sill ken ik in een andere versie begeleid met een piano en even later wat drumwerk.

Davez

6-6-3-11 Judee Sill

(5.5)(5.5)(7)(5)

Zwakste ronde!

Califone: boring, tussen de strofen door vind ik het aangenaam maar er zit niet veel in het nummer.

Murdoch: sfeer bevalt me, ik hou van de akoestische gitaar, goeie stem ook maar het nummer zelf doet me niet veel, de versie die ik hoorde was met drums...

Judee Sill: melodieus, ingetogen, mooie stem (dat ander nummer crayon angels in die link is nog beter)

walkabouts: standaard countryachtig nummer met een doordeweekse gitaarsolo die het niveau bijna doet opkrikken, maar net niet!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.