MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Voor degenen die wat meer van The Walkabouts willen horen.

Ik heb het album Scavenger even in een gmail account gezet (je moet creatief zijn als op je werk de megaupload pagina's allemaal afgesloten zijn) vanwaar je het kunt downloaden.

Ga naar deze pagina.

Gebruikersnaam = musicmeter
Wachtwoord = mume01

Er is nog genoeg ruimte vrij om muziek bij te zetten

Persoonlijk heb ik meer met The Walkabouts - The Light Will Stay On. Mijn favoriet.

Chris & Carla van The Walkabouts gaven 2 maanden geleden 2 concerten in Nederland waaronder 1 in mijn woonplaats (Ottersum), de andere in Amsterdam.

Slim bedacht, Erminio Heb het album binnen en ga het nu draaien

deric raven schreef:
Persoonlijk heb ik meer met The Walkabouts - The Light Will Stay On. Mijn favoriet.
De mijne ook

4 Califone - The Orchids - Alexi Murdoch - Orange sky - Judee Sill - Jesus was a cross maker - The Walkabouts - Dead man rise

6-6-3-12 Walkabouts

(6)(5)(4)(7)

Dit vond ik toch duidelijk de minste ronde totnogtoe.
Het nummer van The Orchids was zeker niet slecht, maar wel iets te 'gewoontjes'. Het bleef niet echt hangen.
Alexi Murdoch: hij kan best goed zingen en gitaar spelen, maar het is niet echt mijn genre en het nummer deed mij dan ook niet veel.
Judee Sill: ik kan mij voorstellen dat mensen dit een goed nummer vinden, maar het ligt zeker niet in mijn straatje. Op zich is het wel goeie muziek, maar er zit zero spanning in en het gaat mij meteen vervelen.
The Walkabouts: de beste van de vier, maar ook niet super. Gewoon leuk om naar te luisteren, en veel meer kan ik er niet over zeggen.

4 Califone - The Orchids / Alexi Murdoch - Orange Sky / Judee Sill - Jesus was a cross maker / The Walkabouts - Dead Man Rise

6-6-3-13 Walkabouts

De andere 3 vind ik redelijk slaapverwekkend

(4)(4)(4)(7)

4 Califone - The Orchids / Alexi Murdoch - Orange Sky / Judee Sill - Jesus was a cross maker / The Walkabouts - Dead Man Rise

6-7-3-13

(9)(9)(3)(6)

Califone is mijn eigen nominatie en vind ik dus ook heel mooi. Dat het in herhaling zou vallen heb ik geen last van, en dat het weinig bijzonder is ook niet, hoewel het in albumverband misschien beter tot z'n recht komt (want: na de schitterende korte interlude Alice Crawley en tussen allerlei vrij gefreakte nummers).

Voor Alexi Murdoch viel ik echter meteen al als een blok. Het zal mijn voorliefde voor mannen met akoestische gitaren zijn. Het eerste nummer dat ik tot nu toe in de rondes ben tegengekomen dat boven de 7,5 scoort. Hier wil ik wel een album van horen.

De andere twee nummers deden me echter niet veel: Judee Sill klonk nog het meest als wat onverstaanbaar gejengel in mijn oren en The Walkabouts zijn wel aardig, maar weinig speciaal.

Omdat Alexi de verrassing meeheeft en ik hem misschien nog net iets beter vind dan Califone stem ik op hem.

6-8-3-13 Alexi

Bij mij ging het tussen Califone en Alexi Murdoch. Jesus Was a Cross Maker kon ik niet waarderen omdat ik niet van Sills manier van zingen houd en bij een liedje dat draait om de zang houdt het dan al snel op. The Walkabouts vond ik best aardig maar niet meer dan dat. Vond het niet echt bijzonder en origineel.
Heb uiteindelijk gekozen voor Alexi Murdoch, omdat het intense en pure sfeertje van zijn nummer me meer kon bekoren dan Califone, dat ik toch wat weinig speciaal vond.

(7)(8)(4)(6)

7-8-3-13

(7)(3)(5)(6)

7-8-3-14

(6)(6,5)(6)(7)

Niet zo'n boeiende ronde voor mij, maar ook niets slechts eigenlijk. The Walkabouts klinkt wel erg leuk, daar zal ik zeker nog eens achteraan gaan (maar ze hebben een erg groot oeuvre, als ik me niet vergis). Judee Sill klonk sprak me op een bepaalde manier wel aan, maar bij beter luisteren stelde het nummer m.i. toch niet zoveel voor.

7-8-3-15 The Walkabouts.

(2)(4)(3)(6,5)

7-9-3-15

(7)(8)(6)(6,5)

Califone klinkt als fijne roots, lekker relaxed en gewoon genieten.

Leuk liedje van Alexi Murdoch. Gitaartje gecombineerd met een heel fijne stem is van mijn kant al een hele dikke voldoende

Judee Still klinkt ook wel mooi, maar het doet me minder. Ik vind het niet zo bijzonder, het klinkt wat oud waardoor ik aan de ene kant een beetje nostalgische gevoelens (voor een 18-jarige best knap, ik weet het ) krijg, maar aan de andere kant irriteert het me ook een beetje. Het is toch wel net voldoende.

The Walkabouts doen me denken aan Gram Rabbit, alleen dan wat minder orgineel. Leuke zangeres wel, ben wat minder fan van het instrumentale gebruik. Toch een aardig nummer, nog een voldoende.

Fijne ronde dit

Nieuwe ronde!

5 Palace - You have cum in your hair and your dick is hanging out - Oh No! Oh My!- Lisa, Make Love!(It's Okay!) - Anthony Hamilton - Pass me over - Antony and the Johnsons - The Lake

0-1-0-0

(1)(7,5)(7)(2)

Sheplays
5 Palace - You have cum in your hair and your dick is hanging out - Oh No! Oh My!- Lisa, Make Love!(It's Okay!) - Anthony Hamilton - Pass me over - Antony and the Johnsons - The Lake

Alweer een rustig rondje vandaag.

Palace, met de gekke titel, is een prettig luisterliedje. Lekker om de geest te kalmeren na een dag werk. Lisa, Make love, klinkt traditioneel folk, heeft een leuke tekst en ik word er wel vrolijk van. Met Anthony Hamilton op de speler in de auto rijd ik graag loom terug van een dagje strand in Zuid Frankrijk maar de andere Antony krijgt absoluut mijn punt. Wat een aparte, meeslepende stem heeft deze artiest toch en wat een prachtige adaptie van het gedicht van Edgar Allan Poe.

0-1-0-1

(6,5)(6,5)(7)(8)

In youth's spring it was my lot
To haunt of the wide earth a spot
The which I could not love the less
So lovely was the loneliness
Of a wild lake, with black rock bound
And the tall trees that towered around

But when the night had thrown her pall
Upon that spot, as upon all
And the wind would pass me by
In it still in melody

My infant spirit would awake
To the terror of the (lone) lake.

Yet that terror was not fright
But a tremulous delight
and a feeling undefined
Springen from a darkened mind

Death was in that poison wave
And in its gulf a fitting grave
For him who thence could solace bring
To his dark imagining

Whose wildering thought could even make
An Eden of that dim lake.

But when the night had thrown her pall
Upon that spot, as upon all,
And the wind would pass me by
In it still in melody

My infant spirit would awake
To the terror of the (lone) lake.

Springen from a darkened mind...

0-1-1-1 Anthony Hamilton, de enige stem waarvan ik niet inkrimp.

Sheplays
Verander je dan in een puppie?

Sheplays schreef:
Verander je dan in een puppie?

Eerder in een bol chagerijn.

Sheplays schreef:
Maar hoe rammen we het er nu eens bij jou in....
*zucht*

En om even terug te komen op een eerdere opmerking van jou, 't is toch ironisch dat net het énige andere nummer dat ik kon appreciëren tot dusver een nominatie van jou is. Zo zie je maar

fredpit
(6,5)(6,5)(6,5)(8)

0-1-1-2

Sheplays
Onderhond schreef:

En om even terug te komen op een eerdere opmerking van jou, 't is toch ironisch dat net het énige andere nummer dat ik kon appreciëren tot dusver een nominatie van jou is. Zo zie je maar

daarom vind ik deze KO zo leuk, leer je elkaar ook eens 'kennen'..

(5)(6)(5)(5)

0-2-1-2

Verder geen commentaar; deze ronde is niet mijn ding.

Ruby1966
0-2-1-3

(8,5)(7)(5)(9)

Ik vond het juist erg lastig deze keer, het nummer van Palace vind ik ook heel erg mooi, maar ik ga toch voor mijn eigen bijdrage: Antony. Zoals Sheplays al aangaf, een gedicht van Edgar Allan Poe op muziek gezet door Antony, werkelijk wonderschoon!

Ik zit met volle teugen te genieten van alle nummers, heerlijke ronde juist

0-2-1-4

(3)(7)(6)(8) Antoinette & The Johnsons

You have cum in your hair and your dick is hanging out. De titel trekt ongetwijfeld de aandacht, en daar blijft het voor mij bij. Het nummer is sloom en langdradig. Jammer.

In tegenstelling tot het vorige nummer word ik van Lisa, Make love! zo vrolijk. Een leuke tweede.

Pass me over is zeker niet slecht, maar het blijft niet hangen. Het genre ligt bij mij ook niet zo hoog in de kast.

The lake. Wat een mooi nummer. Wat een stem. Samen met Lapsed van de eerste ronde, het beste wat ik tot nu toe al gehoord heb.

MetalDex
Ik ben vanaf morgen vaak op een plek waar ik niet op youtube kan, dus heb ik de nummers van de komende rondes online gezet. Alles is mp3, dus mocht je ook niet op youtube kunnen of liever alles op mp3 luisteren, kun je het hier vanaf halen.

Sexy.

5 Palace - You have cum in your hair and your dick is hanging out - Oh No! Oh My! - Lisa, Make Love!(It's Okay!) - Anthony Hamilton - Pass me over - Antony and the Johnsons - The Lake

0-3-1-4

(8)(9)(7,5)(8)

Een aantal users zullen nu raar staan te kijken dat ik NIET op Antony stem. De beste man is een van mijn favoriete artiesten, maar dit nummer The Lake doet me veel minder dan vele andere songs van hem. (Sorry Ruby!!) Het is wel mooi en ..... that's it eigenlijk.

Palace vind ik eveneens een mooi nummer. Prachtig, ingetogen en gevoelig gezongen. Tenminste, dat hoor ik erin, anderen zullen het gejengel vinden..

Anthony Hamilton heeft me ook wel verrast met Pass Me Over. Erg sfeervol soulnummer zelfs met koor (en daar ben ik een sucker voor...) Maar qua lengte eventjes wat te lang om constant geboeid te kunnen blijven luisteren.

Waar ik ook een sucker voor ben zijn lieve, vrolijke liedjes. Oh No! Oh My! bevalt me heel goed zelfs. Ik moet er spontaan een lachsmiley van neerzetten, kijk:

Hoewel ik nog even heb getwijfeld over Anthony Hamilton, kan er uiteindelijk in deze ronde maar 1 winnaar zijn voor mij: Anthony and the Johnsons.

De eerste twee komen niet in de buurt; hoe sfeervol (Palace) en opbeurend( Oh No! Oh My!) ze ook mogen zijn.
Hamilton heeft een prachtige soulstem, maar ik vind het nummer net te, eh, weinig 'eigens' hebben ( lees: voegt te weinig toe aan het genre ).

The Lake is geweldig; een heel album van de man trek ik niet, maar dit is indrukwekkend.

0-3-1-5

(6)(6,5)(7,5))8,5)

Niet mijn ronde helaas Antony and the Johnsons - The Lake steekt er wel met kop en schouders bovenuit

0-3-1-6

(4)(4)(4)(6)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.