MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Justus18 schreef:
Zo op het eerste gehoor niet echt mijn muziek. Ik kom er ook nu pas achter dat ik het zelf genomineerd heb.

Battle 30.

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You
b) Kristin Hersh - Listerine
c) Lay Low - Why Do I Worry?
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire

a) Op het eerste gehoor nogal doorsnee jaren '80 jangly pop. 6
b) Schitterend nummer! van Kristin heb ik wat ouder werk in huis, maar blijkbaar heeft ze daarna ook nog moois gemaakt. Ga ik eens wat meer van opzoeken. 9
c) Beetje triphop-achtig. Op een gegeven moment verlies ik mijn aandacht, maar het is toch wel een erg aangenaam nummer. Nog maar eens draaien. 7,5
d) Jaren '80 hardrock met alle bekende clichés, maar ook... autotune! 4

1-2-2-1

Deadline 5-1-2012 18.00

30.
The Smithereens - I Don't Want To Lose You: Leuke Amerikaanse gitaarband die Brits aan doet. Ik heb hier zelf ook een album van in bezit, maar draai die eigenlijk nooit. 7
Kristin Hersh – Listerine: Kristin duidelijk op haar best. Moet hierbij aan Bettie Serveert denken. Heel wat sterker dan Your Ghost. Moest in eerste instantie qua muziek ook aan The Walkabouts denken. Misschien toch maar op zoek naar dit album. 9,4
Lay Low - Why Do I Worry?: Mooie triphop met een soort van jazzy zangeres. Ik moet hierbij ook aan het debuut van Tricky denken; wat een groot compliment is. 8,8
Thy Majestie - Through Heat and Fire: Mooi intro, beter dan de rest van het nummer. Zeker niet slecht, maar dit is dan ook pech hebben met 2 sterkere tegenstanders. 8

1-3-3-1

30.
The Smithereens - I Don't Want To Lose You: Luchtig popnummer meer een kruising tussen The Smiths en de Housemartins.Meer een nummer voor de britpop ko.(6)
Kristin Hersh – Listerine: Kristin Prefereer duidelijk haar stemgeluid van Your Ghost aan de andere kant geeft het dit nummer wel een speciaal cachet.(7)
Lay Low - Why Do I Worry?: Geen prettige stem en een erg slow motion nummer.Saai!(5,5)
Thy Majestie - Through Heat and Fire: Sfeervol intro maar de rest van het hardrocknummer is nogal op een commerciele leest geschoeid.Jammer!(6,4)

1-4-3-2

30.
The Smithereens - I Don't Want To Lose You:
Zanger met Morrissey achtige keelklank. Helemaal niet zo slecht bij de weg :
7,5

Kristin Hersh – Listerine:....nee je hebt gelijk Kristin, ....sorry, ik werd afgeleid.
Ja....dat is ook zo............het zal niet meer gebeuren:
10,0

Lay Low - Why Do I Worry?:
Het resultaat van een IJslands / Shri Lankaanse co-productie, deze britse hijgdame.
Leuk voor later op de avond met een goed glas Cognac in de hand..
8,6

Thy Majestie - Through Heat and Fire: Stripverhalen muziek: "....en toen liep Eric de Noorman in de richting van de draak....".
7,3

1-5-4-2

30.
The Smithereens - I Don't Want To Lose You: 7,5
Een prima nummer, door mij genomineerd zelfs maar dit kan moeilijk alternatieve muziek genoemd worden.

Kristin Hersh – Listerine 9,0
Deze dame kan bij mij weinig verkeerd doen. Maakte een uitstekend soloalbum Hips and Makers en met Throwing Muses het prachtige album The Real Ramona. Deze song mag er trouwens ook wezen. Toch nog maar eens meer van haar gaan beluisteren.

Lay Low - Why Do I Worry?: 8,5
En ook deze song mag er wezen. Heerlijk rustig nummer. Doet weinig onder voor de song hierboven

Thy Majestie - Through Heat and Fire 6,0
Hier houd ik dus niet zo van.

Mijn eigen nominatie moet dus helaas het onderspit delven.

1-6-5-2

2MY
Battle 30.

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You 7
b) Kristin Hersh - Listerine 9
c) Lay Low - Why Do I Worry? 9
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire 8

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You - de naam zou passen bij een tribute band voor the Smiths, de zang doet me denken aan Beautiful South. Al bij al weinig negatiefs op aan te merken, tenzij misschien een bepaalde 'eigenheid'...
b) Kristin Hersh - Listerine - behalve het - voor R.E.M.-fans obligate - debuutsoloalbum Hips and Makers, en University van Throwing Muses, heb ik niets in huis van Kristin Hersh, en nummers als dit maken me duidelijk dat dat ook wel eens mag veranderen. Nooit iemand zo vol passie over mondwater horen zingen.
c) Lay Low - Why Do I Worry? - de instrumentatie zou uit een uitgeklede versie van Björk's Debut kunnen komen, en die stem klinkt zeer bekend, maar kan hem niet plaatsen. Maar omdat ik niet altijd met andere artiesten of groepen wil vergelijken: heerlijk nummer van een - zo laat haar verleidelijke stem vermoeden - lekker diertje... 2MY heeft last van zijn hormonen vanavond.
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire - jammer van die vocoder... voor de rest een schitterend rock-epos. Spanning wordt mooi verdeeld over het nummer, zodat het nooit saai wordt. Maar djeez, hou die stem-effectjes voor Cher en Madonna...

1-7-6-2

Deadline 5-1-2012 18.00

Battle 30.

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You 7
b) Kristin Hersh - Listerine 8,3
c) Lay Low - Why Do I Worry? 8,7
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire 5

Lekker luchting poppy nummer, niks mis mee maar ik vrees dat dit niet echt gaat blijft hangen.
The Real Ramona, heerlijke CD vd Throwing Muses, de bekendere solonummers van Kristin Hersch, ook heerlijk....en dit ook weer heerlijk....waarom ken ik dan toch niet meer van haar .
Tering, wat een lekker broeierig nummer is dtt dan wel niet....dit klinkt verdorie zelfs nog beter dan het vorige nummer in deze battle, mooie ontdekking dit, ga hier zeker meer van beluisteren.
Matig metal / hardrock nummer, niets bijzonders

1-8-7-2

Deadline 5-1-2012 18.00

Battle 30.

Van The Smithereens heb ik alleen het album 11, maar eigenlijk vind ik dit nummer wel beter. Voor een Amerikaanse groep klinken ze aardig als britpop avant la lettre: 7,5
Kristin verdient eigenlijk veel meer aandacht, ook op deze site. En binnen haar oeuvre lijkt Sunny Border Blue, waarvan dit de waardige afsluiter is, ook een beetje ondergeschoven kindje. Onterecht, dunkt mij: 9,0
Ooit wel eens iets gehoord van deze zangeres, maar me verder nooit in verdiept. Daar moet verandering in komen: 8,5 (mooie nominatie, Justus )
Weer powermetal van Jasper, maar deze keer met symfo-elementen. Vooral het ELP-achtige stukje vind ik goed. Jammer van de zang en de sterke opponenten: 7,0

1-9-8-2

Deadline 5-1-2012 18.00

2MY
Zonet Kristin Hersh's Sunny Border Blue op ebay gescoord... voor 6,5 euro incl verzending schuift de postbode hier binnenkort een kroatisch exemplaar onder de deur. Officieel de tweede (na Mike Watt's "Tugboat") aankoop die ik doe naar aanleiding van een genomineerd nummer in dit topic. De alternatieve top heeft z'n doel wat mij betreft alvast niet gemist

Battle 30.

Lekker nummer. Doet, net als de naam, een beetje denken aan de Smiths. 7,3
Wederom een leuk nummer. Fijne zangeres. 7,5
Beetje trip-hop achtig, best wel fijn wederom. 7
Door die strijkers kan ik de instrumentale delen goed beluisteren. Zodra de zanger er echter inkomt...... Vind daar gewoon erg weinig aan, al kan het nog erger. 5

2-10-8-2

Deadline 5-1-2012 18.00

30. Topronde!

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You (7,0)
Zoals al door bijna iedereen is opgemerkt: De gelijkenissen met The Smiths zijn niet van de licht. Een leuk nummer, maar ook niet erg bijzonder.
b) Kristin Hersh - Listerine (8,4)
Een erg boeiend nummer, met een hele sterke opbouw. Het ontbreken van een refrein en de vele herhaling tegen het einde storen me niet, ik vind de structuur van dit nummer juist erg interessant.
c) Lay Low - Why Do I Worry? (8,3)
Wat een heerlijke stem! De sfeervolle en spannend instrumentatie maken het plaatje compleet.
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire (8,5)
Dit nummer begint behoorlijk sfeervol en melodieus, maar gaat daarna op de traditionele powermetal-tour. En daar is ook niks mis mee! Het nummer blijft nog opvallend melodieus en wordt nergens saai. Wel jammer van de soms door de computer gehaalde stem, want dat past er niet echt bij.

2-11-8-3

Deadline 5-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
2MY schreef:
Zonet Kristin Hersh's Sunny Border Blue op ebay gescoord... voor 6,5 euro incl verzending schuift de postbode hier binnenkort een kroatisch exemplaar onder de deur. Officieel de tweede (na Mike Watt's "Tugboat") aankoop die ik doe naar aanleiding van een genomineerd nummer in dit topic. De alternatieve top heeft z'n doel wat mij betreft alvast niet gemist

Ik heb Dirtmusic gekregen met kerst, ook naar aanleiding van nominatie hiervan binnen dit topic, naar aanleiding van de vorige editie heb ik o.a. Cold Cave aangeschaft.

DjFrankie (moderator)
Uitslag 30: 2 hele hoge gemiddeldes

1 Kristin Hersh - Listerine 11 pt 102,1 / 12 = 8,51
2 Lay Low - Why Do I Worry? 8 pt 97 / 12 = 8,08
3 Thy Majestie - Through Heat and Fire 3 pt 79,6 / 12 = 6,63
4 The Smithereens - I Don't Want To Lose You 2 pt 84,8 / 12 = 7,06 (Gemiddelde boven de 7 en dan 4de)

DjFrankie (moderator)
31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down
b) Negurã Bunget - Inarborat
c) The Young Gods - Did You Miss Me?
d) Idir - A Vava Inouva

Ned's Atomic Dustbin 7 leuk popnummer,maar prefereer toch meer de Kill Your Television - sound
Negurã Bunget 8 in het begin denk ik aan Japan, maar opeens heerlijke grafherrie zonder dat het vervelend is. Een heel bizar nummer, maar ik vind dit okay !
The Young Gods 6,5 bekend volk uit Suisse, ik ben hier niet kapot van, ze hebben betere nummers, dit is teveel van hetzelfde.
Idir 7,8 mooie lieve muziek uit arabie, luisterd lekker weg, mooi ingetogen gitaarspel ook. En de samenzang is prima.

0-1-0-1

Deadline 6-1-2012 18.00

2MY schreef:
Leuk te horen over Mike Watt..

Heeft de nominatie toch nog nut gehad (na de pijnlijke uitschakeling van 't nummer..)

Deze ronde stem ik weer - 'ns even luisteren..

31.
d) Idir - A Vava Inouva

a) Leuke 80's rock. Niet iets waar ik meteen achteraan zal gaan, maar aangenaam om eens te horen. 6,5
b) Voor het eerst een metalnummer hier dat me wel aanspreekt. Lekker sinister en spannende melodieën. En gaandeweg het nummer ga ik de zang ook meer waarderen. 7,5
c) Apart nummer wel, met opeens die Hello-regel van T-Rex, die Oasis ook al eens leende. TYG heb ik wel eens live gezien en dat was toen wel goed, maar ik vind de muziek uiteindelijk niet interessant genoeg om er actief naar op zoek te gaan. 7
d) En dan de beste uit deze ronde. Erg mooi nummer met een schitterende melodie, dit weet me wel te raken. Deze gaat op mijn favorietenlijstje en dat komt goed uit, want in 2012 wilde ik me ook een beetje meer verdiepen in de niet-westerse popmuziek. 8,5

0-2-0-2

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down: Soms heb je het gewoon nodig, muziek waar je vrolijk van wordt, en dat het verder ook nog heerlijk in het gehoor ligt is natuurlijk de bonus. Muziek richting The Charlatans. 9
Negurã Bunget – Inarborat: Mooi stukje muziek, maar met andere drums zou het hoger scoren. Jammer dat het over gaat in die metal, vanaf toen een stuk minder. 7
The Young Gods - Did You Miss Me?: Ik vind T.V. Sky geweldig. Dit is toch wel van minder nivo. 7,1
Idir - A Vava Inouva: Klinkt wel oké, maar bijzonder is het niet. 7

1-2-1-2

31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down (7,5)
Leuk, toegankelijk nummer. De zanger heeft een prettig accent en dit deuntje ligt lekker in het gehoor.
b) Negurã Bunget - Inarborat (6,0)
Ik houd best van metal, maar dit is toch echt wat te chaotisch. Daarnaast trek ik dat Roemeense gebulder niet, hoewel het naar verloop van tijd aardig went.
c) The Young Gods - Did You Miss Me? (6,3)
Een verfrissend stukje muziek, maar het hele nummer stelt helaas niet veel voor. Gelukkig hoeft dat ook niet altijd. De zang vind ik wel erg slecht trouwens.
d) Idir - A Vava Inouva (7,3)
Goh, wat een verrassing. Nooit gedacht dat ik dit soort muziek zou kunnen waarderen. Een ingetogen, subtiel en warm nummer.

2-2-1-3

Deadline 6-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Niels heeft een heel gevarieerd 10-tal samengesteld. Van Roemeense helle krachten tot Bobby womack

2MY
31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down 7,5
b) Negurã Bunget - Inarborat 7
c) The Young Gods - Did You Miss Me? 8
d) Idir - A Vava Inouva 7

a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down - Zeer veelbelovende intro... de muziek kabbelt vrolijk verder, terwijl de zang eerder depressief overkomt. Leuke vondst: de achterstevorenafgespeelde instrumentensamples, subtiel genoeg en toch bepalend voor de sound.
b) Negurã Bunget - Inarborat - 'inarborat', wat is dat, ontbossing ofzo? Het lieflijke tafereeltje wordt in elk geval brutaal verstoord. Rond de 4de minuut wordt de chaos wel heel erg groot, maar de grote woudreus saves uiteindelijk the day! Na 5 minuten was het genoeg geweest trouwens.
c) The Young Gods - Did You Miss Me? - Hahaha! Klinkt als Papa Lazarou van the League Of Gentlemen (Britse serie die ge eens moet outchecken als ge houdt van donkere bizarre humor). Hier moet ik vreselijk hard om lachen (inwendig, anders maak ik me belachelijk hier in huis) en de muziek vind ik nog oke ook. Vermoedelijk is na een tijdje de grap eraf, maar dat is een zorg voor later.
d) Idir - A Vava Inouva - lang geen slecht nummer, maar te zeemzoetig om echt hoog te scoren. Wel een zeer mooie intro...

3-2-2-3

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down 7,5
b) Negurã Bunget - Inarborat 3,5
d) Idir - A Vava Inouva 7,8

Lekker popnummer zonder al teveel pretenties en diepgang maar wel eentje waar je vrolijk van wordt....en daar is dus helemaal niks mis mee.
b) Negurã Bunget - Inarborat - 'inarborat',
Het intro werd ik al een beetje kriegel van maar goed, dat ging nog wel...maar dan het vervolg...helaas, wederom een metal nummer wat niet werkt bij mij.
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel met the Young Gods, maar deze Gary Glitter cover kan ik wel erg waarderen...heerlijk nummer.
d) Idir - A Vava Inouva 7,6
Leuke ontdekking, mooi arabisch nummer...ik vraag me nog een beetje af of dit gaat bekliljven en ik dit over een tijdje nog steeds goed vind want het klinkt wel erg zoet maar vooralsnogkrijgt deze net het voordeel vd twijfel boven Ned's Atomic Dustbin.

3-2-3-4

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
Leuk liedje, maar niet iets wat me heel lang bij blijft, heb ik het idee. Heeft dan wel weer als voordeel dat het de volgende keer niet zo bekend is. Vooruit, een: 7,0
Metal is natuurlijk in eerste instantie bedoeld als georganiseerde herrie en dat hoor ik er ook wel in. En ik begrijp dat de stem in dit soort muziek als een extra instrument wordt beschouwd, maar toch kan ik dergelijke zang niet anders dan als minpunt beschouwen. En dat is jammer, want er zitten best leuke ideeën in. Nu blijf ik steken op een: 6,5
Ik heb van The Young Gods nu een paar losse nummers gehoord die varieerden van mooi tot leuk tot irritant. Helaas valt deze in de laatste categorie: 5,0
d) Idir - A Vava Inouva
Was voor mij destijds ook verrassend, dat ik een Arabisch nummer zo leuk vond. Bleek het helemaal niet Arabisch te zijn, maar Kabylisch, een taal gesproken door Algerijnse berbers. Of eigenlijk moet ik Imazighen zeggen, want berbers is eigenlijk een beetje een scheldwoord, geloof ik. Een beetje als de Inuit die wij maar eskimo's blijven noemen. Maar ik dwaal af. Na al die tijd vind ik het nog steeds fijne muziek, goed voor een: 8,0

4-2-3-5

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down 7,0
Prachtig introotje waarbij ze zich op het laatst lijken te verhikken maar toch natuurlijk over weten te gaan naar het nummer. Daar zitten mooie effectjes in, maar het nummer zelf is slepend en stelt eigenlijk niet zoveel voor.
b) Negurã Bunget - Inarborat 7,5
Het begin vind ik maar matig en als het overschakelt naar metal wordt het niet veel beter. Ze struikelen te veel over hun eigen noten en ritmes (en daar heeft metal vaker last van). Vanaf halverwege vindt ik het prachtig. Heerlijke soundscapes komen er dan langs. Wel het volume zo zachtjes mogelijk zetten [de metalfan zal ervan gruwen, maar ik draai metal het liefst zo zachtjes mogelijk; blijft het dan een goed nummer, dan wil ik het nog wel eens wat harder afspelen].
Subtiele cover. Door de instrumentatie heb ik het idee dat ze tegen een alleen gelaten hondje zingen, terwijl Glitter z’n publiek toesnauwt dat hij weer terug is nadat hij een paar maanden geen hitje heeft gehad.
d) Idir - A Vava Inouva 7,3
Mooi gezongen, maar dit is lastig te beoordelen muziek omdat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal ken. Wat ik wel weet is dat ik van een meer energieke aanpak houd. Dus net geen punt voor Idir

4-3-4-5

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
Wel okee:
7,4

b) Negurã Bunget - Inarborat 7,5
Best wel vervelend:
4,0

Wel grappig:
6,8

d) Idir - A Vava Inouva
Mooi maar wel zoet:
7,5

5-3-4-6

Deadline 6-1-2012 18.00

Helaas moet ik weg en ben niet voor zes uur terug.Toch nog even de punten:

31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down(7,2)
b) Negurã Bunget - Inarborat(4,5)
c) The Young Gods - Did You Miss Me? (7)
d) Idir - A Vava Inouva (6,4)

6-3-5-6

Deadline 6-1-2012 18.00

31.
Blijheid. Klinkt leuk, luistert lekker makkelijk weg. 6,8
b) Negurã Bunget - Inarborat 9,3
Mijn liefde voor metal begon met het album waar dit nummer opstaat (Om). Het was direct een sprong in het diepe, de enige metal die ik hiervoor kende was Metallica/Iron Maiden en een power metal plaat. Dan is dit wel even wat anders. En even wat spannenders, interessanters en beters naar mijn mening. Prachtig gewoon, van intro tot het einde waarin we geweldige riffs, mooie melodieën, spannende soundscapes en brute grunts die mij echt weten te raken. Om dit neer te zetten worden allerlei instrumenten gebruikt, waaronder zelfs een xylofoon. Toch niet alledaags!
De zanger doet wat aan Tom Waits denken, best aardig. De instrumentatie vind ik echter maar weinig bijzonder, zelfs een beetje irritant. Ik vind de combinatie met de zanger ook niet altijd even geslaagd. Er gebeurt verder ook niet veel interessants. 5,5
d) Idir - A Vava Inouva
Leuk dat zoiets hier langskomt, vind er alleen niet zoveel aan. 6

7-4-5-6

Deadline 6-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 31

1 Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down 7 pt 80,4/11=7,31
2 Idir - A Vava Inouva 6 pt 80,6 / 11=7,37
3 The Young Gods - Did You Miss Me? 5 pt 75,2/11=6,84
4 Negurã Bunget - Inarborat 4 pt 70,8 / 11=6,44

DjFrankie (moderator)
32.
a) Urga – Etanol
b) Andrew Jackson Jihad - People II: The Reckoning
c) Eric Vloeimans' Gatecrash - Pelerinage
d) The Cinematics - Love And Terror

Urga: 7,7 Lijkt op Gogol Bordello Vrolijke folk punk klinkt prima, hier wordt je vrolijk van
Andrew Jackson Jihad: 6,5 blijft wat oppervlakkig, blijft niet hangen.
Eric Vloeimans' Gatecrash: 5 Deze muziek vind ik persoonlijk niks aan, hier kan ik echt niks mee, al vaker geprobeerd maar nee zal nooit een relatie ontstaan tussen deze Jazz en Dj Frankie.
The Cinematics: 8,3 Goeie postpunk, goeie zanger, lekker sfeertje. Zo hoor ik ze graag.

1-0-0-1

Deadline 7-1-2012 18.00

Ik kan de eerste link niet openen, van Urga (geupload door 2MY) :

"Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken"

Hebben anderen dat ook?

Op grooveshark staat het nummer i.i.g. ook, zie link Grooveshark

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:45 uur

geplaatst: vandaag om 01:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.