MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
28.
a) Prurient - Lust End 3
b) Armin van Buuren - Sail 7
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 8
d) Kissing the Pink - Big Man Restless 6,2

a) Prurient - Lust End - W! T! F! Nieuwe laptop gaan kopen, weer opgezet, zelfde effect... ik euh, hou niet zo van die zang... enzo (kuch) - de 3 punten zijn voor de kennismaking met iets waarvan ik niet wist dat het ook bewust gemaakt wordt.
b) Armin van Buuren - Sail - jazeker, het is te lang en te monotoon. En dat stomme pianootje moet er ook weer altijd bij. En we gooien nog een gedownloade lap meeuwgeluiden op de achtergrond zodat we het 'sail' kunnen noemen. Maar soms zijn cliché's wel aangenaam om naar te luisteren.
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried - de eerste twee minuten vond ik er niks aan. En toen veranderde het gigantisch. Niet het nummer, maar wel mijn mening. Geen idee waarom, sommige dingen moet ge niet proberen te verklaren.
d) Kissing the Pink - Big Man Restless - de stukjes waarin het lijkt op een mannelijke versie van Anne Clark staan me het meest aan. Het refrein echter is te zwak, het nummer op zich is een rommeltje en in tegenstelling tot the viking ben ik van deze saxomofoon geen specifieke liefhebber.

1-3-4-2

Deadline 3-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Prurient - Lust End dit is in ieder geval wel met recht alternatief te noemen.
20 SV - Insects stond er 2 jaar geleden in dat klinkt zo.

Ik vind het wel goed om ook eens deze muzikale voorkeur te nomineren. Is toch zeker niet standaard.

2MY
volgende keer nomineer ik mijn vorige laptop:
(filmpje had ik gemaakt omdat de internetfirma mij verzekerde dat hij - na opsturen en terugsturen - zonder problemen en optimaal werkte en er helemaal niks aan de hand was)

DjFrankie (moderator)
Lijkt wel een grasmaaier

28.
a) Prurient - Lust End 6
b) Armin van Buuren - Sail 4,5
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 6
d) Kissing the Pink - Big Man Restless 8

a) Lekkere bak noise, ik vind dit wel beluisterbaar en tevens een fijne afwisseling. Toch zal ik dit niet snel uit mezelf opzetten, maar de link naar bv. My Bloody Valentine's Loveless is best te maken.

b) Niet heel slecht, maar ook wel heel erg formule-werk en veel platte emotie. Tevens snap ik niet echt wat de populairste DJ van de laatste jaren in dit topic doet. Toch iemand die standaard voor tienduizenden mensen optreedt...

c) Aardig nummer, maar ook iets wat niet echt beklijft. Beetje bluesy door de stem.

d) Deze wist me positief te verrassen. Klinkt als een soort arty synthpop. Erg fijn nummer. Niet de eerste leuke nominatie van Wibro. Waar is hij eigenlijk gebleven in dit topic?

2-3-4-3

Deadline 3-1-2012 18.00

28.
a Prurient - Lust End
0,0

b Armin van Buuren - Sail
Prima dance nummer 7,3

c Hugo Race & The True Spirit - Deepfried
Lekker zooitje, doet me ergens aan denken … maar ik weet niet meer waaraan. 7,0

d Kissing the Pink - Big Man Restless
Wel aardig om eens te horen, meer ook niet 6,0

2-4-5-3

Deadline 3-1-2012 18.00

28.
Prurient - Lust End: Wat ik hier hoor klinkt voor mij als een alles verwoestende storm, met ergens in de verte een noodroep via een slecht werkend SOS kanaal. Ik luister dan liever naar Come to Daddy van Aphex Twin 5
Armin van Buuren – Sail: Armin van Buuren en alternatief? Voor de moeite 2
Hugo Race & The True Spirit – Deepfried: Ooit lid geweest van The Bad Seeds van Nick Cave. Niet alles van Hugo Race is even sterk, maar dit bluesnummer is dat zeker wel. 9
Kissing the Pink - Big Man Restless: Met dit nummer ben ik wel bekend, een stuk minder dan het bekende One Step, maar het kan er mee door. Ik moet trouwens denken aan Madame Butterfly van Malcolm McLaren 7

2-4-6-4

Deadline 3-1-2012 18.00

28.
a) Prurient - Lust End
Leuk ter afwisseling, inderdaad. Maar maak er nou ook weer geen gewoonte van. De muziek is wel ok (vermoed ik), maar de zang is niet zo fijn en de noise haalt het gewoon niet bij de laptop van 2MY Inclusief aanmoedigingspuntje een: 4,0
b) Armin van Buuren - Sail
Armin hoort hier gewoon niet, inderdaad, en hij kan bovendien wel beter dan dit. En dan ben ik eigenlijk toch al geen fan. Moet ik hier dan meer voor geven dan voor Prurient? Dacht het niet: 4,0
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried
Ja, wel aardig, maar ook niet erg bijzonder. Voor mij toegankelijker dan het meeste werk van Beefheart. Eigenlijk gewoon blues met een twistje, maar het heeft op de vorige twee tracks voor, dat ik hier dan wel met plezier naar luister: 6,5
d) Kissing the Pink - Big Man Restless
Deze is echt leuk. Meer dance dan die van Armin, wat mij betreft. Maar tegelijk ook wave. Gaat ook geen moment van die zeven minuten vervelen: 8,0

2-4-7-5

Deadline 3-1-2012 18.00

2MY schreef:
de 3 punten zijn voor de kennismaking met iets waarvan ik niet wist dat het ook bewust gemaakt wordt.

Het kan anders nog veel erger

Noise muziek kan ik op zijn tijd best waarderen, al ken ik er nog niet zoveel van (ben bezig met het ontdekken ervan). Er zijn ook enkele noise muzikanten op MuMe te vinden, zoals deze: klik (jeko op de site). Erg fijn, HNW (Heavy Noise Wall) heet dat. Rustgevende muziek, als een hevige regenbui op de ramen.

Heb je toch weer wat geleerd vandaag inderdaad Jouw laptop zou van mij echter niet zoveel punten krijgen

20.SV moet ik nog eens beluisteren, had die naam al eerder voorbij zien komen. Heb een stukje van de youtube link geluisterd en dat klonk erg goed. Had dat alleen niet genomineerd: als je het niet waardeert is die lengte gewoon niet grappig. Daarnaast is Prurient toch een pak toegankelijker inderdaad.

28.
a) Prurient - Lust End 4,0
Waar zijn mijn oordopjes? Wat een teringherrie.
b) Armin van Buuren - Sail 6,0
Niet slecht, maar dit hoort toch niet bij de alternatieve pop.
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 7,5
Kijk, dit klinkt al een stuk beter
d) Kissing the Pink - Big Man Restless 8,5
En dit is natuurlijk top. De betere new wave. Van een prima album ook.

2-4-8-6

Deadline 3-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Kissing the Pink - Big Man Restless: Met dit nummer ben ik wel bekend, een stuk minder dan het bekende One Step, maar het kan er mee door. Ik moet trouwens denken aan Madame Butterfly van Malcolm McLaren

We horen toch vaak hetzelfde Leon

Grappig, ik had jouw bericht niet eens gelezen.

28.
a) Prurient - Lust End (4,0)
Ik herken zowaar een melodietje! Verder is het gewoon één bak herrie. Bah.
b) Armin van Buuren - Sail (8,1)
Trance is wel aan mij besteed. Daarop is dit nummer geen uitzondering. De lengte is voor mij totaal geen bezwaar, want het komt de opbouw alleen maar ten goede.
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried (6,0)
Geen bijzonder nummer, wat dan ook bijzonder weinig met me doet. Niet echt mijn muziek ook.
d) Kissing the Pink - Big Man Restless (8,2)
Wave valt meestal wel in goede aarde bij mij, zo ook dit nummer. Jammer van de saxofoon, want die vind ik er niet thuishoren. Het refrein vind ik dan weer wel erg leuk!

2-5-8-7

Deadline 3-1-2012 18.00

28.
a) Prurient - Lust End 6,5
Voor een keertje (en voor de afwisseling) is het wel leuk.
b) Armin van Buuren - Sail 6
Dit vind ik saai.
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 7,8
Beefheart klinkt er in door. Meer klinkt het toch naar de vroege Nick Cave. Wel een aardig nummer.
d) Kissing the Pink - Big Man Restless 8,3
Prima nummer, dat me sterk doet denken aan Byrne/Eno.

2-5-9-8

Deadline 3-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 28.

1 Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 9 pt 86,7/12=7,22
2 Kissing the Pink - Big Man Restless 8 pt 82,6/12=6,88
3 Armin van Buuren - Sail 5 pt 61,6/12=5,13
4 Prurient - Lust End 2 pt 49,51/12=4,12

DjFrankie (moderator)
29.
a) Half Japanese - Double Trouble
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain

0-0-0-0

Deadline 4-1-2012 18.00

29.
Half Japanese - Double Trouble: De logica ontbreekt totaal in dit nummer, maar het wil mij maar niet storen. 7,8
Midnight Choir - Amsterdam Stranded: Ik moet hierbij aan David Sylvian denken. Mooi sober nummer. Muzikaal sluit het ook zeker aan bij bepaalde Nick Cave songs. 8,6
The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers: Deze naam valt regelmatig in de New Wave topics, vind lang niet alles even sterk. Deze sluit nog wel aan bij Depeche Mode, en is oké. 8,5
Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain: Nummer heeft een mooie verrassende opbouw. Blijft je gelijk bij. 8,9

0-1-0-1

Deadline 4-1-2012 18.00

Sterke ronde!

29.
a) Half Japanese - Double Trouble (6,6)
De muziek klinkt vrolijk en fris en bevalt me wel. De zang is helaas niet zo geweldig. En dat komt niet alleen door de licht irritante stem.
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded (7,9)
Noorse pianorock. Een mooi nummer, maar wat mij betreft iets té ingetogen. Die piano houdt goed stand, maar iets meer muzikale ondersteuning had geen kwaad gekund. Nu vind ik het toch een beetje kaal.
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers (8,1)
Deze vaag bekende naam doet al wat belletjes rinkelen. New Wave-belletjes. Dit nummer stelt me geenszins teleur. Licht verteerbare muziek met donkere zang: Een fijne combinatie. Dat Vlaamse accent is trouwens wel vervelend.
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain (8,3)
En nog zo'n sterk nummer! Het genre kan ik niet goed thuisbrengen, maar het is ongetwijfeld een mengsel van meerdere muziekstijlen. Een heel geslaagde combinatie, die erg lekker wegluisterd.

0-1-1-2

Deadline 4-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
29.
a) Half Japanese - Double Trouble: 7,8 Leuk nummer dit vreemde combinatie van geluiden, hoor blazers en van alles hierin. Leuke simpele tekst ook trouwens
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded 6,8 eerste 2 minuten zijn slaapverwekkend, daarna gelukkig meer variatie, maar kan het niet redden .
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers7,8 Dit is bekend heb ook een verzamelaar waar dit op staat, lekker nummer in de stijl van New Order
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 6,6 Jazz -dance inderdaad mooie opbouw, maar dit genre is niet aan mij besteed.

1-1-2-2

Deadline 4-1-2012 18.00

29.

Lekker plaatje uit de Amerikaanse gitaarunderground van de jaren '80. Niet zo bekend als Pixies of Sonic Youth, maar bij vlagen net zo goed.
8

Mooi, maar vooral ook saai. Die stem trek ik niet al te lang.
5

Aardig EBM-nummer, maar niet iets waar ik stijl van achter over sla.
6

Ah, Henryk Schwarz. Leuke verrassing. Zijn live-album vond ik echt een fantastische deephouse-plaat, maar dit raakt me toch iets minder. Ook bij Schwarz ligt soms saaiheid op de loer. Wel leuk om na Armin weer een andere vorm van house te horen.
7

2-1-2-3

Deadline 4-1-2012 18.00

29.

Moet nog ergens op cassette staan. Beetje tegendraads en nog leuk ook.. Lang niet gehoord. Goed genoeg voor een:
8

One of the best songs ever made staat er onder de Jij Buis clip. Nou dat dacht ik toch niet.
Beetje Neil Young kwa song structuur, maar te snikkerige zang, als u begrijpt wat ik bedoel:
4,5

Klinkt alsof ruim een half dozijn bands uit de jaren tachtig eens stevig door elkaar heen zijn gehusseld, of dat iemand een collage van eighties stijlelementen heeft gemaakt.
Blijkbaar was het niet simpel in die tijd met iets echt origineels te komen. Daarnaast is het vocale gedeelte wel een beetje ....ehm..erg vlak.
Vond het destijds wel aardig, nu toch een stuk minder.
6,2

Ik zou niet weten wanneer ik deze muziek thuis zou moeten draaien. Kan hier niet zo veel mee.
Structuur, opbouw enz. zijn prima, waar waarom zo'n simpel electronisch ritmepatroontje er onder? Voeg een drummer of percussionist van vlees en bloed toe, die mee improviseert, en het wordt meteen 70 % boeiender. Knap maar saai.
Klinkt nu een beetje als een basistrack voor een stuk waarbij de inkleuring, de finishing touch zeg maar, nog opgenomen moet worden.
6,3

3-1-2-4

Deadline 4-1-2012 18.00

29.
a) Half Japanese - Double Trouble 5
Vervelend nummer.
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded 6
Dit weet mijn aandacht ook maar matig vast te houden.
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers 7,5
Door de lengte is dit ook een beetje saai te noemen. Dit vind ik echter een stuk leuker klinken en het heeft toch voldoende afwisseling.
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 8
Saai? Ik vind van niet. Het nummer boeit me van begin tot eind.

3-1-3-5

Deadline 4-1-2012 18.00

29.
a) Half Japanese - Double Trouble 7
Niet slecht. Kan er mee door.
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded 5
Dit soort slaapverwekkende muziek is niet aan mij besteed.
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers 8,5
Uitstekende wave van onze zuiderburen.
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 8,5
Verrassend goed. Heerlijke muziek voor de late avonduurtjes.

3-1-4-6

Deadline 4-1-2012 18.00

2MY
29.
a) Half Japanese - Double Trouble 5,6
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded 8,5
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers 8,2
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 8,1

a) Half Japanese - Double Trouble - neeh, werkt niet bij mij... de instrumentatie is hoogst irritant, en de stem doet daar nog een schepje bovenop. Duurt ongeveer 2 minuten te lang.
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded - en dit vindt 2MY dan weer wel goed. Niet de meest geweldige zanger (of toch niet voor dit nummer: op de harde hoge noten klinkt het wat geforceerd), maar wel een zeer aangenaam rustpunt in deze alternatieve top. De tegendraadse achtergrondgeluiden verheffen het geheel tot een bijzonder nummer.
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers - ook een voornemen voor 2012: mij een beetje verdiepen in bands als Front 242 en The Neon Judgement, want de flarden die me op gezette tijden bereiken, bevallen me wel. Zo ook dit nummer. Vanaf dat het gitaartje erbij komt, kan het niet meer stuk voor mij.
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain - 't heeft even tijd nodig gehad om me te overtuigen van z'n kracht, maar we zijn er geraakt. Vanaf dat de beat erbij komt, wordt het pas magisch. Boeiende clash van stijlen, waar ze gelukkig aan de verleiding hebben weerstaan om een domme vocal over te laten schellen. Zou tussen m'n cd's van St. Germain passen.

3-2-5-6

Deadline 4-1-2012 18.00

29.
a) Half Japanese - Double Trouble Experimentele Japanse punk rock,niet slecht maar ook niet bijzonder(6,3)
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded.Het piano spel is prachtig maar de zang vind ik nogal melodramatisch gebracht(6)
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers.Eigenlijk hoort dit nummer hier niet thuis aangezien het al jaren mee doet in de MusicMeterladder en is dus wat mij betreft het predikaat alternatief inmiddels al lang kwijtgeraakt. Aan de andere kant vind ik het echter verdraaid leuke muziek (8,2)
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain Inderdaad verrassend leuke dance/jazz mix al had het zeker gezien de lange tijdsduur allemaal wat gevarieerder gekund.(6,5)

3-2-6-7

Deadline 4-1-2012 18.00

29.
a) Half Japanese - Double Trouble 6,0
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded 9,5
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers 7,0
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 6,5

3-3-7-7

Deadline 4-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 29

1 The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers 7 pt 76/10=7,6
2 Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain 7 pt 74,7/ 10 = 7,47
3 Half Japanese - Double Trouble 3 pt 68,1 / 10 = 6,81
4 Midnight Choir - Amsterdam Stranded 9,5 67,8 / 10 = 6,78

DjFrankie (moderator)
Battle 30.

a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You
b) Kristin Hersh - Listerine
c) Lay Low - Why Do I Worry?
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire

Hulde voor degene die deze 4 hebben genomineerd beste ronde tot nu toe.

The Smithereens 7,5 mooi muzikaal gedeelte (kende alleen top of the pops van hun), alleen een te makke zanger scheelt 1/2 punt.
Kristin Hersh 9 Weer geen onbekende maar jesus wat een geweldig nummer dit zegt, boeiend van begin tot eind, een kanshebber voor mij !!
Lay Low 8,1 wat een goeie ronde dit zeg, alweer een mooi nummer, denk meteen aan amartorski als ik dit hoor, licht jazzy maar dat past helemaal in dit nummer, en geweldige zangeres.
Thy Majestie 8,4 man man alweer zo'n gaaf nummer, begint erg ingetogen, en dan via Muse Knights of Cydonia dendert dit letterlijk verder, erg goeie compositie.

0-1-0-1

Deadline 5-1-2012 18.00

30.
a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You 7,5
Degelijk pop/rocknummer.
b) Kristin Hersh - Listerine 6,5
Het nummer is mij veelste stroperig.
c) Lay Low - Why Do I Worry? 8,5
Zo op het eerste gehoor niet echt mijn muziek. Ik kom er ook nu pas achter dat ik het zelf genomineerd heb. Waarom? Ik zal er voor in de stemming geweest zijn. Het is broeierig spannend.
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire 6
Ondanks dat rare intro en die malle tussenstukjes blijft het slappe metal met een vreselijk effect op de vocals. De gitaarsolo is wel OK en houdt het nummer net aan op een voldoende.

1-1-1-1

Deadline 5-1-2012 18.00

the viking schreef:
29.
a) Half Japanese - Double Trouble Experimentele Japanse punk rock,niet slecht maar ook niet bijzonder(6,3)

Is niets Japans aan hoor, zijn gewoon Amerikanen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.