Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:49 uur
6 Calexico | Iron & Wine - A history of lovers - Nightmares on wax - Les nuits - American Music Club - Last harbor - Joseph Arthur - In the sun
2-0-4-0
(5)(4)(9)(5,5)
Veel makkelijker wordt het niet. Last harbor is wel zó mooi!
2-0-4-0
(5)(4)(9)(5,5)
Veel makkelijker wordt het niet. Last harbor is wel zó mooi!
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:56 uur
6 Calexico | Iron & Wine - A history of lovers - Nightmares on wax - Les nuits - American Music Club - Last harbor - Joseph Arthur - In the sun
3-0-3-0
(6,5)(4)(6)(4,5)
Samenwerken is duidelijk niet altijd beter dan alleen,
laten Calexico en I & W hier horen; toch nipt de betere, overige songs respectievelijk: wel heel simpel, beetje saai en duizend in dozijn.
3-0-3-0
(6,5)(4)(6)(4,5)
Samenwerken is duidelijk niet altijd beter dan alleen,
laten Calexico en I & W hier horen; toch nipt de betere, overige songs respectievelijk: wel heel simpel, beetje saai en duizend in dozijn.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:59 uur
sxesven schreef:
American Music Club mist smoel en vind ik eveneens wat saai. Ik vraag me af of hier ik een hele plaat van zou kunnen uitzitten, want met de viereneenhalve minuut van Last Harbor heb ik al moeite. Wat mij betreft een perfect voorbeeld voor het verschil tussen sober (Palace) en saai (AMC).
American Music Club mist smoel en vind ik eveneens wat saai. Ik vraag me af of hier ik een hele plaat van zou kunnen uitzitten, want met de viereneenhalve minuut van Last Harbor heb ik al moeite. Wat mij betreft een perfect voorbeeld voor het verschil tussen sober (Palace) en saai (AMC).
Ongelofelijk hoe de meningen kunnen verschillen. Ik zie nu al een paar zeer lage scores voor AMC, en ik kan het niet begrijpen eigenlijk. Maar goed, ieder zijn meug.
ps. Stand is nu 3-0-4-0
0
geplaatst: 10 mei 2007, 01:42 uur
info vorige ronde:
'slechts' 27 stemmen, minste tot nu toe.
1. Antony & the Johnsons - 12st - 6,97
2. Oh no! Oh my! - 6st - 6,75
3. Anthony Hamilton - 5st - 6,35
4. Palace - 4st - 5,95
Wel hoogste gemiddelde tot nu, objectief gemeten de beste ronde tot nu.
'slechts' 27 stemmen, minste tot nu toe.
1. Antony & the Johnsons - 12st - 6,97
2. Oh no! Oh my! - 6st - 6,75
3. Anthony Hamilton - 5st - 6,35
4. Palace - 4st - 5,95
Wel hoogste gemiddelde tot nu, objectief gemeten de beste ronde tot nu.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 02:49 uur
3-0-4-0
(7)(4,5)(4,5)(3)
Het nummer van Calexico en Iron and Wine is een goede binnenkomer voor deze ronde. Blij liedje, mooi verhaaltje. Muziek om van te houden eigenlijk wel. Zover ga ik niet, maar dit kan wel op een ruime voldoende rekenen.
Nightmares on Wax bevalt helaas een stuk minder. Het klinkt niet onaardig, maar ik mis een beetje de emotie. Het is me ook iets te vrijblijvend misschien. Op zich wel zonde, want ik was op voorhand wel erg benieuwd naar dit fragment. Wel aardig om eens iets anders te horen, totnutoe is dit toch wel een beetje de 'rustige liedjes gezongen door een man'-KO.
American Music Club raakt me ook niet echt. De stem is wel mooi en ik kan me voorstellen dat dit gezelschap wel wat in zijn mars heeft, maar het predikaat saai dient zich ook hier op...
Joseph Arthur doet me verder weinig. Stem grijpt me niet en het liedje klinkt ook niet echt bijzonder. Helaas.
3-0-4-0
(7)(4,5)(4,5)(3)
Het nummer van Calexico en Iron and Wine is een goede binnenkomer voor deze ronde. Blij liedje, mooi verhaaltje. Muziek om van te houden eigenlijk wel. Zover ga ik niet, maar dit kan wel op een ruime voldoende rekenen.
Nightmares on Wax bevalt helaas een stuk minder. Het klinkt niet onaardig, maar ik mis een beetje de emotie. Het is me ook iets te vrijblijvend misschien. Op zich wel zonde, want ik was op voorhand wel erg benieuwd naar dit fragment. Wel aardig om eens iets anders te horen, totnutoe is dit toch wel een beetje de 'rustige liedjes gezongen door een man'-KO.
American Music Club raakt me ook niet echt. De stem is wel mooi en ik kan me voorstellen dat dit gezelschap wel wat in zijn mars heeft, maar het predikaat saai dient zich ook hier op...
Joseph Arthur doet me verder weinig. Stem grijpt me niet en het liedje klinkt ook niet echt bijzonder. Helaas.
0
Sheplays
geplaatst: 10 mei 2007, 07:08 uur
3-1-4-0
(6,5)(7)(7)(6,5)
Het country nummer van Calexico en Iron and Wine is vrolijk, ik hoor lekkere blazers, leuke honky tonk en met de zang is ook niets mis. Het doet me echter een beetje teveel denken aan het nederlandse duo van jaren geleden, Greenfield & Cook.
Nightmares on Wax bevalt mij beter. Les Nuits draaide ik toepasselijk in de avond en dat is voor mij het perfecte tijdstip voor zo'n stukje electronica. Jammer dat het zo'n kort nummer is maar het krijgt in deze ronde wel mijn punt.
Last Harbor van American Music Club is wederom een rustig nummer met een man met een mooie stem en gitaarbegeleiding. In the Sun is ook aardig, de stem doet mij inderdaad ook minder. Deze beide nummers vind ik geen uitschieters in deze KO zoals ik het tot nu toe heb besluisterd.
Weer een rustig rondje dit, ik wil nu wel weer eens wat 'ruiger' werk!
3-1-4-0
(6,5)(7)(7)(6,5)
Het country nummer van Calexico en Iron and Wine is vrolijk, ik hoor lekkere blazers, leuke honky tonk en met de zang is ook niets mis. Het doet me echter een beetje teveel denken aan het nederlandse duo van jaren geleden, Greenfield & Cook.
Nightmares on Wax bevalt mij beter. Les Nuits draaide ik toepasselijk in de avond en dat is voor mij het perfecte tijdstip voor zo'n stukje electronica. Jammer dat het zo'n kort nummer is maar het krijgt in deze ronde wel mijn punt.
Last Harbor van American Music Club is wederom een rustig nummer met een man met een mooie stem en gitaarbegeleiding. In the Sun is ook aardig, de stem doet mij inderdaad ook minder. Deze beide nummers vind ik geen uitschieters in deze KO zoals ik het tot nu toe heb besluisterd.
Weer een rustig rondje dit, ik wil nu wel weer eens wat 'ruiger' werk!

0
geplaatst: 10 mei 2007, 08:41 uur
Na ronde 20 kom je daar wel van terug

3-2-4-0 Nightmares on wax
Weer een fijn nummertje tussen 3 keer niks. Begrijp de positieve commentaar op het eerste nummer trouwens niet al te goed. Wordt er allerminst vrolijk van en vind het meer weghebben van een Simpsons parodie

0
geplaatst: 10 mei 2007, 09:46 uur
3-2-5-0
(7)(3)(7,5)(6)
Even heel snel tussendoor wat commentaar
Calexico | Iron & Wine, heerlijk vrolijk nummer, inderdaad een lekkere binnenkomer van ronde 6 zoals Herman schreef
Nightmares on wax: kabbel kabbel kabbel - saai, niet aan mij besteed.
American Music Club - ondanks dat er naar mijn mening mooiere nummers op de CD California staan is dit toch wel mijn favoriet van deze ronde, prachtige stem.
Joseph Arthur: niet slecht, maar niet echt bijzonder, doet me niet zoveel.
3-2-5-0
(7)(3)(7,5)(6)
Even heel snel tussendoor wat commentaar
Calexico | Iron & Wine, heerlijk vrolijk nummer, inderdaad een lekkere binnenkomer van ronde 6 zoals Herman schreef
Nightmares on wax: kabbel kabbel kabbel - saai, niet aan mij besteed.
American Music Club - ondanks dat er naar mijn mening mooiere nummers op de CD California staan is dit toch wel mijn favoriet van deze ronde, prachtige stem.
Joseph Arthur: niet slecht, maar niet echt bijzonder, doet me niet zoveel.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 13:34 uur
4-3-5-0
(6)(7)(5)(4) Nightmares on wax
Mooi nummer van Iron & Wine, maar er zijn betere.
Nightmares on wax mag dan gedateerd zijn, maar aanschouw dan snel de laatste 2 woorden van de topictitel. Voor mij het beste van deze ronde. Een rustig, ontspannend nummer. De andere 2 nummers zijn vrij matig. Ze doen me weinig.
4-3-5-0
(6)(7)(5)(4) Nightmares on wax
Mooi nummer van Iron & Wine, maar er zijn betere.
Nightmares on wax mag dan gedateerd zijn, maar aanschouw dan snel de laatste 2 woorden van de topictitel. Voor mij het beste van deze ronde. Een rustig, ontspannend nummer. De andere 2 nummers zijn vrij matig. Ze doen me weinig.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 14:03 uur
4-3-6-0
(6)(6)(6,5)(4)
A History of Lovers klinkt wel aardig, maar had ik meer van verwacht. Nightmares on Wax is ook wel aardig maar vind ik wat te onopvallend. AMC vind ik net iets beter dan de eerste twee, was er eerst niet zo weg van (vooral niet van de stem en het refreintje), maar na een paar keer luisteren begint het ergens op te lijken. Mijn stem gaat dan ook naar dit nummer. In the Sun vond ik in het spotje al vrij matig, een heel nummer ervan maakt het er niet beter op.
4-3-6-0
(6)(6)(6,5)(4)
A History of Lovers klinkt wel aardig, maar had ik meer van verwacht. Nightmares on Wax is ook wel aardig maar vind ik wat te onopvallend. AMC vind ik net iets beter dan de eerste twee, was er eerst niet zo weg van (vooral niet van de stem en het refreintje), maar na een paar keer luisteren begint het ergens op te lijken. Mijn stem gaat dan ook naar dit nummer. In the Sun vond ik in het spotje al vrij matig, een heel nummer ervan maakt het er niet beter op.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 14:05 uur
4-3-7-0
(6,5)(6)(8,5)(5) American Music club
Calexico/Iron & Wine: Geen verkeerd nummer, maar begint toch al snel te vervelen.
Nightmares on wax: Weet me niet echt te pakken. Niet echt bijzonder.
American Music Club: Sterk nummer, mooi opgebouwd. Fijne sfeer ook. Duidelijk de beste deze ronde.
Joseph Artur: Kan ik niet zo veel mee. De stem irriteert me. Nummer ook niet bijzonder.
4-3-7-0
(6,5)(6)(8,5)(5) American Music club
Calexico/Iron & Wine: Geen verkeerd nummer, maar begint toch al snel te vervelen.
Nightmares on wax: Weet me niet echt te pakken. Niet echt bijzonder.
American Music Club: Sterk nummer, mooi opgebouwd. Fijne sfeer ook. Duidelijk de beste deze ronde.
Joseph Artur: Kan ik niet zo veel mee. De stem irriteert me. Nummer ook niet bijzonder.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 14:08 uur
4-4-7-0
(6,5)(7)(6,5)(5,5) Nightmares on wax
Calexico | Iron & Wine: Wel goed vrolijk nummer, maar niet echt speciaal.
Nightmares on wax: Heerlijk relaxed nummer.
American Music Club: Redelijk mooi nummer, maar tikkeltje saai.
Joseph Arthur: Had ik al eens eerder gehoord, wel aardig maar niet meer dan dat.
4-4-7-0
(6,5)(7)(6,5)(5,5) Nightmares on wax
Calexico | Iron & Wine: Wel goed vrolijk nummer, maar niet echt speciaal.
Nightmares on wax: Heerlijk relaxed nummer.
American Music Club: Redelijk mooi nummer, maar tikkeltje saai.
Joseph Arthur: Had ik al eens eerder gehoord, wel aardig maar niet meer dan dat.
0
Ruby1966
geplaatst: 10 mei 2007, 14:41 uur
4-4-8-0 American Music Club
(6,5)(4)(7,5)(7)
Calexicon/Iron & Wine: Leuk nummer wel, maar niet echt bijzonder.
Nightmares on Wax: lijkt op een heel lang intro, leidend tot niets...vind het vrij saai.
Joseph Arthur (mijn eigen bijdrage): omdat ik Joseph Arthur onder de aandacht wilde brengen (juist vanwege zijn stem, die ik wel heel erg mooi vind), heb ik dit nummer genomineerd, misschien toch beter een ander nummer van hem kunnen nemen, want hij wordt compleet afgeserveerd (sorry Joseph
)
Zelf kies ik ook voor een andere bijdrage, voor de American Music Club dus..erg mooi!
4-4-8-0 American Music Club
(6,5)(4)(7,5)(7)
Calexicon/Iron & Wine: Leuk nummer wel, maar niet echt bijzonder.
Nightmares on Wax: lijkt op een heel lang intro, leidend tot niets...vind het vrij saai.
Joseph Arthur (mijn eigen bijdrage): omdat ik Joseph Arthur onder de aandacht wilde brengen (juist vanwege zijn stem, die ik wel heel erg mooi vind), heb ik dit nummer genomineerd, misschien toch beter een ander nummer van hem kunnen nemen, want hij wordt compleet afgeserveerd (sorry Joseph
)Zelf kies ik ook voor een andere bijdrage, voor de American Music Club dus..erg mooi!
0
geplaatst: 10 mei 2007, 15:10 uur
5-4-8-0
(7,5)(2)(6,5)(5)
Calexico|Iron & Wine: Lekker nummer, al hebben Zowel Calexico als Iron & Wine afzonderlijk betere albums gemaakt. Toch kies ik voor dit nummer omdat ik het de beste van de vier vind.
Nightmares On Wax heb ik niets mee, doet het misschien goed als liftmuzak.
American Music Club vind ik een aardig nummer maar niet meer dan dat.
En ten slotte Joseph Arthur: Dit nummer doet mij ook niet zoveel en dat komt voornamelijk doordat ik de stem niet mooi vind.
5-4-8-0
(7,5)(2)(6,5)(5)
Calexico|Iron & Wine: Lekker nummer, al hebben Zowel Calexico als Iron & Wine afzonderlijk betere albums gemaakt. Toch kies ik voor dit nummer omdat ik het de beste van de vier vind.
Nightmares On Wax heb ik niets mee, doet het misschien goed als liftmuzak.
American Music Club vind ik een aardig nummer maar niet meer dan dat.
En ten slotte Joseph Arthur: Dit nummer doet mij ook niet zoveel en dat komt voornamelijk doordat ik de stem niet mooi vind.
0
fredpit
geplaatst: 10 mei 2007, 15:39 uur
Grappig, bij NOW verschillen de meningen nogal. Of het is, "fijn relaxt" of het wordt "bah saai"..Het is dus bedoelt als achtergrond/lounge muziek.
Je moet het eigenlijk onder de daarvoor bedoelde omstandigheden horen.
De gemengde reactie's bij AMC verbazen mij ook zeer. Mischien dat het meer luisterbeurten nodig heeft. Vooral mensen die de cd al kennen schijnen het hoog te waarderen. Het zit werkelijk erg mooi in elkaar. luister naar het samenspel tussen stem en gitaar. de opbouw,tekst en stem verdienen naar mijn idee ook geen onvoldoende.
Beiden zijn overigens geen nominatie van mij. Gewoon wat observatie's en een reactie van mijn kant.
Je moet het eigenlijk onder de daarvoor bedoelde omstandigheden horen.
De gemengde reactie's bij AMC verbazen mij ook zeer. Mischien dat het meer luisterbeurten nodig heeft. Vooral mensen die de cd al kennen schijnen het hoog te waarderen. Het zit werkelijk erg mooi in elkaar. luister naar het samenspel tussen stem en gitaar. de opbouw,tekst en stem verdienen naar mijn idee ook geen onvoldoende.
Beiden zijn overigens geen nominatie van mij. Gewoon wat observatie's en een reactie van mijn kant.
0
Ruby1966
geplaatst: 10 mei 2007, 16:14 uur
deric raven schreef:
Ik heb morgen een klein probleempje; de link van Wounded kan ik niet afspelen.
Ik heb morgen een klein probleempje; de link van Wounded kan ik niet afspelen.
dat probleem heb ik ook
0
Sheplays
geplaatst: 10 mei 2007, 16:18 uur
Same here!
the viking heeft wel een link naar het flac programma:
the viking schreef:
De flac bestanden zijn af te spelen met bv dit programma:
http://www.foobar2000.org/
De flac bestanden zijn af te spelen met bv dit programma:
http://www.foobar2000.org/
0
geplaatst: 10 mei 2007, 16:32 uur
Geen al te beste ronde......
6-4-8-0
(6)(4,5)(4)(1,5)
Verassend genoeg is Calexico en Iron & Wine de winnaar hier. Een leuk nummer, alhoewel ik het absoluut geen topper vind. Desondanks was dit het enige nummer wat niet verveelde en daarom krijgt hij een voldoende van me.
Bij Nightmares on Wax was mijn eerste gedachte: 'leuke intro!'. Probleem was dat het hele nummer een beetje hetzelfde klonk als de intro. American Music Club heb ik weinig van meegekregen tijdens het luisteren, niet helemaal mijn smaak zo rustig. En het spijt me om te zeggen voor de liefhebbers, maar wat een vreselijke stem heeft die Joseph Arthur. Daarnaast ook gewoon geen goed nummer, het klinkt als een standaard pop/rock-nummertje. Daarom helaas maar een 1,5.
6-4-8-0
(6)(4,5)(4)(1,5)
Verassend genoeg is Calexico en Iron & Wine de winnaar hier. Een leuk nummer, alhoewel ik het absoluut geen topper vind. Desondanks was dit het enige nummer wat niet verveelde en daarom krijgt hij een voldoende van me.
Bij Nightmares on Wax was mijn eerste gedachte: 'leuke intro!'. Probleem was dat het hele nummer een beetje hetzelfde klonk als de intro. American Music Club heb ik weinig van meegekregen tijdens het luisteren, niet helemaal mijn smaak zo rustig. En het spijt me om te zeggen voor de liefhebbers, maar wat een vreselijke stem heeft die Joseph Arthur. Daarnaast ook gewoon geen goed nummer, het klinkt als een standaard pop/rock-nummertje. Daarom helaas maar een 1,5.
0
Ruby1966
geplaatst: 10 mei 2007, 16:34 uur
Sheplays schreef:
Same here!
Same here!
(quote)
wat omslachtig

0
geplaatst: 10 mei 2007, 17:23 uur
fredpit schreef:
Ik ken AMC al een heel tijdje en snap de opmerkingen wat betreft "saai" etc. wel, 't is ook niet mijn favoriet. Maar een onvoldoende hiervoor geven lijkt me ook wat hard.De gemengde reactie's bij AMC verbazen mij ook zeer. Mischien dat het meer luisterbeurten nodig heeft. Vooral mensen die de cd al kennen schijnen het hoog te waarderen. Het zit werkelijk erg mooi in elkaar. luister naar het samenspel tussen stem en gitaar. de opbouw,tekst en stem verdienen naar mijn idee ook geen onvoldoende.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 17:51 uur
Audiofiel als vikingen nu eenmaal zijn,upload ik altijd flac bestanden om zo min mogelijk compressie toe te passen . Om daarmee de beste geluidskwaliteit te kunnen waarborgen
Nadeel een langere upload/download maar je hebt 24 uur de tijd dus.... 
0
geplaatst: 10 mei 2007, 17:56 uur
Welk programma kan ik het best van internet halen om een flac bestand te openen?
0
geplaatst: 10 mei 2007, 18:00 uur
Ik probeer het wel via de link die Viking gaf, anders beoordeel ik hem morgen niet.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 18:02 uur
6-6-8-0
(7)(8)(6)(7,5)
Calexico | Iron & Wine - A history of lovers, wel een leuk vrolijk nummer - 7
Nightmares on wax - Les nuits, lekker ontspannend relaxed nummer - 8
American Music Club - Last harbor, wel een aardig nummer - nog net goed voor een 6
Joseph Arthur - In the sun, Aparte stem (niet negatief) verder ook nog wel een aardig nummer - zit een beetje tussen 'a history..' en 'les nuits' in, een 7,5 dus
6-6-8-0
(7)(8)(6)(7,5)
Calexico | Iron & Wine - A history of lovers, wel een leuk vrolijk nummer - 7
Nightmares on wax - Les nuits, lekker ontspannend relaxed nummer - 8
American Music Club - Last harbor, wel een aardig nummer - nog net goed voor een 6
Joseph Arthur - In the sun, Aparte stem (niet negatief) verder ook nog wel een aardig nummer - zit een beetje tussen 'a history..' en 'les nuits' in, een 7,5 dus
0
geplaatst: 10 mei 2007, 18:14 uur
Ik onthoud mij even van uitleg, omdat ik nog steeds boos op mezelf ben dat ik net een ellenlange uitleg heb getypt maar vervolgens per ongeluk die spam hier rechts aanklikte waardoor mijn verhaal weg was 
(6)(8)(6,5)(4)
6-7-8-0

(6)(8)(6,5)(4)
6-7-8-0
0
geplaatst: 10 mei 2007, 18:44 uur
frankvankesteren schreef:
Ik onthoud mij even van uitleg, omdat ik nog steeds boos op mezelf ben dat ik net een ellenlange uitleg heb getypt maar vervolgens per ongeluk die spam hier rechts aanklikte waardoor mijn verhaal weg was
(6)(8)(6,5)(4)
6-7-8-0

(6)(8)(6,5)(4)
6-7-8-0
Erg frustrerend kan mij hierbij wel iets voorstellen

0
geplaatst: 10 mei 2007, 18:46 uur
deric raven schreef:
Ik probeer het wel via de link die Viking gaf, anders beoordeel ik hem morgen niet.
Mocht je er met Foobar niet uitkomen,kun je mij natuurlijk altijd mailen. Het programma zelf is heel eenvoudig om te gebruiken. Zelfs een viking kon de was doen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.