Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2007, 19:05 uur
6 Calexico | Iron & Wine - A history of lovers - Nightmares on wax - Les nuits - American Music Club - Last harbor - Joseph Arthur - In the sun
7-7-8-0
(6,5)(5,5)(6,0)(5,0)
Calexico | Iron & Wine - A history of lovers : Het nummer zorgt voor een relaxte,vrolijke sfeer en de blazers in het nummer doen hierbij ook een duit in het zakje. In de verte doet het mij wel wat denken aan Queens '39.Dat niveau wordt hier echter niet gehaald.
Nightmares on wax - Les nuits: Ambient nummer dat opzicht wel aardig klinkt, verwacht echter van een instrumentaal nummer veel meer afwisseling. Het is nu teveel van hetzelfde en het nummer brand niet los.
American Music Club - Last harbor: Zanger heeft een goede stem en het nummer luistert wel aardig weg. Verder niet echt bijzonder.
Joseph Arthur - In the sun : Duidelijk de minste van het stel voor mij. De stem van de zanger spreekt mij totaal niet aan en het nummer eigenlijk evenmin.
7-7-8-0
(6,5)(5,5)(6,0)(5,0)
Calexico | Iron & Wine - A history of lovers : Het nummer zorgt voor een relaxte,vrolijke sfeer en de blazers in het nummer doen hierbij ook een duit in het zakje. In de verte doet het mij wel wat denken aan Queens '39.Dat niveau wordt hier echter niet gehaald.
Nightmares on wax - Les nuits: Ambient nummer dat opzicht wel aardig klinkt, verwacht echter van een instrumentaal nummer veel meer afwisseling. Het is nu teveel van hetzelfde en het nummer brand niet los.
American Music Club - Last harbor: Zanger heeft een goede stem en het nummer luistert wel aardig weg. Verder niet echt bijzonder.
Joseph Arthur - In the sun : Duidelijk de minste van het stel voor mij. De stem van de zanger spreekt mij totaal niet aan en het nummer eigenlijk evenmin.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 19:31 uur
the viking schreef:
Mocht je er met Foobar niet uitkomen,kun je mij natuurlijk altijd mailen. Het programma zelf is heel eenvoudig om te gebruiken. Zelfs een viking kon de was doen
(quote)
Mocht je er met Foobar niet uitkomen,kun je mij natuurlijk altijd mailen. Het programma zelf is heel eenvoudig om te gebruiken. Zelfs een viking kon de was doen

Hoeft niet meer, ik heb hem op internet gevonden. Krijgt van mij morgen een 9. Mooi nummer.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 19:45 uur
6 Calexico | Iron & Wine - A history of lovers - Nightmares on wax - Les nuits - American Music Club - Last harbor - Joseph Arthur - In the sun
7-7-9-0 American Music Club
(7,5) (7) (7,5) (5,5)
Calexico / Iron & Wine: vrolijk nummer, sprak mij wel meteen aan.
Nightmares on Wax: klonk in het begin erg leuk, maar ging na een minuut of twee wel wat vervelen.
American Music Club: erg mooi nummer ook, vooral de stem van de zanger bevalt mij zeer.
Joseph Arthur: duidelijk het minste van deze ronde. Wat saai nummer, niet zo'n mooie zang vind ik ook. Naar het einde van het nummer toe ging het wel wat beter, maar toch slechts nipt een voldoende.
7-7-9-0 American Music Club
(7,5) (7) (7,5) (5,5)
Calexico / Iron & Wine: vrolijk nummer, sprak mij wel meteen aan.
Nightmares on Wax: klonk in het begin erg leuk, maar ging na een minuut of twee wel wat vervelen.
American Music Club: erg mooi nummer ook, vooral de stem van de zanger bevalt mij zeer.
Joseph Arthur: duidelijk het minste van deze ronde. Wat saai nummer, niet zo'n mooie zang vind ik ook. Naar het einde van het nummer toe ging het wel wat beter, maar toch slechts nipt een voldoende.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 19:52 uur
deric raven schreef:
Hoeft niet meer, ik heb hem op internet gevonden. Krijgt van mij morgen een 9. Mooi nummer.
(quote)
Eerlijk gezegd niet verwacht ,te meer omdat het hier om een band gaat die in het buitenland meer gewaardeerd wordt dan in ons eigen kikkerlandje
Maar ook hun albums zijn prachtig 
0
geplaatst: 10 mei 2007, 20:18 uur
Opvallend trouwens dat Nightmares on Wax vaak omschreven wordt als ambient. Ik zie de link wel, maar ik denk toch eerder aan lounge bij dat soort muziek.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 20:42 uur
Ambient is vooral veel slomer. Ook minder ritmisch. Hoewel die Aphex Twin plaatjes uiteraard ook ritmes hebben (vind zeker deel 1 daarom ook niet 100% ambient).
Lounge bevat meer invloeden van house, trip-hop en jazz.
Lounge bevat meer invloeden van house, trip-hop en jazz.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 20:45 uur
Ha orbit mis je inbreng(nummers) hier in de alternatieve song top 128 aller tijden 

0
geplaatst: 10 mei 2007, 20:50 uur
Ik was even met reces, en de nummers die er in staan zeggen me nog niet veel of boeien me niet erg.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 20:51 uur
orbit schreef:
Ik was even met reces, en de nummers die er in staan zeggen me nog niet veel of boeien me niet erg.
Probeer The Wounded eens zou wel iets van jouw gading kunnen zijn

0
geplaatst: 10 mei 2007, 21:29 uur
Vanwege copyright geneuzel is de clip van XTC - Dear God (ronde 8.) per vandaag van You Tube gehaald.
Deze vorm van huisvlijt is ook wel aardig. Niet onbelangrijk, het geluid is een stuk beter.
XTC - Dear God
Het nummer van The Wounded - 18 Carat Dust krijg ik maar niet gedownload?
Meer mensen met dit probleem?
Deze vorm van huisvlijt is ook wel aardig. Niet onbelangrijk, het geluid is een stuk beter.
XTC - Dear God
Het nummer van The Wounded - 18 Carat Dust krijg ik maar niet gedownload?
Meer mensen met dit probleem?
0
MetalDex
geplaatst: 10 mei 2007, 21:33 uur
Toen ik hem probeerde te downloaden, gingen er ook vaak dingen mis. Uiteindelijk is het me toch gelukt. Hier staat hij trouwens ook, in mp3.
*edit: en nu werkt het wel

0
geplaatst: 10 mei 2007, 21:37 uur
MetalDex schreef:
Toen ik hem probeerde te downloaden, gingen er ook vaak dingen mis. Uiteindelijk is het me toch gelukt. Hier staat hij trouwens ook, in mp3.
Mooie oplossing, maar werkt (in ieder geval bij mij) niet.

-edit- Zie dat ik nog een paar minuutje moet wachten.

0
geplaatst: 10 mei 2007, 21:50 uur
8-7-9-0 Calexico | Iron & Wine
(8)(7,5)(6)(6)
8-7-9-0 Calexico | Iron & Wine
(8)(7,5)(6)(6)
0
MetalDex
geplaatst: 10 mei 2007, 21:53 uur
Niet mijn muziek, deze ronde 
9-7-9-0 Calexico | Iron & Wine
(5)(3,5)(4)(4,5)

9-7-9-0 Calexico | Iron & Wine
(5)(3,5)(4)(4,5)
0
geplaatst: 10 mei 2007, 21:56 uur
0
geplaatst: 10 mei 2007, 21:57 uur
MetalDex schreef:

Helemaal. Jammer genoeg een mp3 bestandje en geen super flac kwaliteit
. Ik kan er mee leven. Bedankt.
0
Sheplays
geplaatst: 10 mei 2007, 22:08 uur
Tackar!
Ik heb nu weer moeite met sendspace, ik zit aan het limiet

0
Davez
geplaatst: 10 mei 2007, 22:10 uur
9-7-10-0 AMC
(6)(4)(6.5)(5.5)
Geen al te beste ronde, Nightmares on wax is ongelooflijk eentonig en absoluut niet mijn muziek, ik ben mild in mijn score. Joseph Arthur is standard popmuziek, niet mis. AMC is goed alleen heb ik nog geen vrede genomen met de manier van zingen , zo hoog. Het nummer groeit wel. Iron & Wine is gewoon voldoende, leuk melodietje
9-7-10-0 AMC
(6)(4)(6.5)(5.5)
Geen al te beste ronde, Nightmares on wax is ongelooflijk eentonig en absoluut niet mijn muziek, ik ben mild in mijn score. Joseph Arthur is standard popmuziek, niet mis. AMC is goed alleen heb ik nog geen vrede genomen met de manier van zingen , zo hoog. Het nummer groeit wel. Iron & Wine is gewoon voldoende, leuk melodietje
0
geplaatst: 10 mei 2007, 22:40 uur
10-7-10-0 I&W|Calexico
(8)(6)(6,5)(7)
Ik vind het een beetje spijtig dat Joseph Arthur zo slecht ontvangen wordt. Wellicht is dit inderdaad niet zijn beste liedje maar de kritieken beneden doen hem toch wat onrecht aan. Les Nuits is inderdaad eentonig maar dat hoort volgens mij wel bij dit soort muziek (lounge?). Vind het eigenlijk best aangenaam als achtergrond muziek. AMC ken ik zoals reeds aangehaald al langer maar dit liedje laat me koud. Blijft het samenwerkingsverband tussen I&W en Calixo. Dat vind ik een super resultaat opleveren. In the reins, het album waar dit vanaf komt vond ik laatst een heerlijke ontdekking met volgens mij enkel goede nummers.
10-7-10-0 I&W|Calexico
(8)(6)(6,5)(7)
Ik vind het een beetje spijtig dat Joseph Arthur zo slecht ontvangen wordt. Wellicht is dit inderdaad niet zijn beste liedje maar de kritieken beneden doen hem toch wat onrecht aan. Les Nuits is inderdaad eentonig maar dat hoort volgens mij wel bij dit soort muziek (lounge?). Vind het eigenlijk best aangenaam als achtergrond muziek. AMC ken ik zoals reeds aangehaald al langer maar dit liedje laat me koud. Blijft het samenwerkingsverband tussen I&W en Calixo. Dat vind ik een super resultaat opleveren. In the reins, het album waar dit vanaf komt vond ik laatst een heerlijke ontdekking met volgens mij enkel goede nummers.
0
sxesven
geplaatst: 10 mei 2007, 22:42 uur
grovonion schreef:
In the reins, het album waar dit vanaf komt vond ik laatst een heerlijke ontdekking met volgens mij enkel goede nummers.
In the reins, het album waar dit vanaf komt vond ik laatst een heerlijke ontdekking met volgens mij enkel goede nummers.
Op Red Dust na.
Maar inderdaad, prachtplaat. Vooral Dead Man's Will, Sixteen, Maybe Less en He Lays in the Reins vind ik van onbeschrijflijke schoonheid, zowel tekstueel als muzikaal.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 22:47 uur
11-7-10-0
(7)(5,5)(6)(5.5)
Het nummer van Calexico | Iron & Wine klinkt erg aardig, relaxed, opgefleurd met wat leuke blazers.
Nightmare on Wax klinkt als een achtergrondmuziekje voor een zelfgemaakte BMX-video.
American Music Club is me een beetje te stil.
Joseph Arthur klinkt me een beetje te simpel, 13 in één dozijn, ik heb het gevoel dat er honderden van zulke liedjes bestaan.
11-7-10-0
(7)(5,5)(6)(5.5)
Het nummer van Calexico | Iron & Wine klinkt erg aardig, relaxed, opgefleurd met wat leuke blazers.
Nightmare on Wax klinkt als een achtergrondmuziekje voor een zelfgemaakte BMX-video.
American Music Club is me een beetje te stil.
Joseph Arthur klinkt me een beetje te simpel, 13 in één dozijn, ik heb het gevoel dat er honderden van zulke liedjes bestaan.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 00:05 uur
Oh wilde ik net weer op de rand gaan stemmen maar lukt het niet... Ik zie gelukkig dat m'n eigen inzending door is 

0
Davez
geplaatst: 11 mei 2007, 00:08 uur
Joseph Arthur groeit anders wel hoor. Ik vind het beter worden maar ik geef de nummers dan ook een kans of 4 , 5 he 

0
geplaatst: 11 mei 2007, 00:25 uur
Past midnight: de volgende Ronde:
7 Anglagard - Jordok - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
Veel plezier
7 Anglagard - Jordok - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
Veel plezier

0
geplaatst: 11 mei 2007, 00:31 uur
Na goed geluisterd te hebben zal ik toch voor Within Temptation kiezen; deze periode sprak me muzikaal gezien wel erg aan. Al krijgen ze wel evenveel punten als The Wounded. Ik vind het dan ook erg jammer dat deze 2 nummers tegenover elkaar staan, en hoop dan ook dat ze allebei door gaan naar de volgende ronde.
0-1-0-0
(5)(9)(9)(7)
0-1-0-0
(5)(9)(9)(7)
0
Sheplays
geplaatst: 11 mei 2007, 06:38 uur
7 Änglagård - Jordrök - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
Dit keer weer eens een wat pittiger rondje met zelfs twee nederlandse bands.
Jordrök van het zweedse Änglagård is een lekker lang progrock nummer met, naar mijn smaak, ietwat teveel stijlovergangen.
Het voor dit genre typisch theatrale van Within Tempation kan mij helaas niet erg bekoren en ik hou ook niet van dit soort gezang.
18 Carat Dust van the Wounded is voor mij het poedergoud van deze ronde. Ik kende deze nederlandse band niet maar ik ben blij verrast.
Met Forget about me van Unbelievable Truth wordt dit rondje toch weer met een mooi en rustig nummer afgesloten.
1-1-1-0
(7)(5)(8,5)(7,5)
Dit keer weer eens een wat pittiger rondje met zelfs twee nederlandse bands.
Jordrök van het zweedse Änglagård is een lekker lang progrock nummer met, naar mijn smaak, ietwat teveel stijlovergangen.
Het voor dit genre typisch theatrale van Within Tempation kan mij helaas niet erg bekoren en ik hou ook niet van dit soort gezang.
18 Carat Dust van the Wounded is voor mij het poedergoud van deze ronde. Ik kende deze nederlandse band niet maar ik ben blij verrast.
Met Forget about me van Unbelievable Truth wordt dit rondje toch weer met een mooi en rustig nummer afgesloten.
1-1-1-0
(7)(5)(8,5)(7,5)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.