MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Loting
1
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree
Zor Gabor – Tightrope
Psychic TV – Godstar
To Kill a King - Fictional State

2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry
S.C.U.M - Faith Unfolds
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy
Museum of Bellas Artes - Days Ahead

3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me
Antena - Camino del Sol
Derek & Vis -Mindtraveller
John D. Loudermilk - Tobacco Road

4
Alcoholic Faith Mission - Legacy
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta)
Simple Kid – Staring at the Sun
Noppes – Hobby

5
Neon Judgement - No Truth to Tell
Arkona – Stenka na Stenku
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
Eric Woolfson - Golden Key

6.
Gus Black - Little Prince Town
Felt – Riding on the Equator
Utada Hikaru - This Is Love
Najma - Apne Hathon

7.
FM Attack - Yesterday
Front Line Assembly - Unleashed
The Sands – April and June
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk

8.
The Eden House - To Believe Something
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go
Units – Digital Stimulation
Ann Peebles - I Still Love You

9.
I.E.M. – The Gospel According to the IEM
Wonky Doll and The Echo - Th...
Marsheaux - Ola Gyrizoun
Silent Running - Home Is Where the Heart Is

10.
Lis Er Stille – End Credits
Me & The Heat – Old Cultures Dying
Michelle Shocked - Jump Jim Crow
Bliss – Wish You Were Here

11.
The Wonderstuff - Hot Love Now!
Darker My Love – Nothern Soul
Freegh - I Won't Cry
Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey
John Entwistle - Peg Leg Peggy
Elis Regina - Roda
Elysian Fields - Bend Your Mind

13.
Yodelice - Sunday With a Flu
Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December
Blues Dimension – Get Ready
The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television
Armand Amar - City of Birth
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way
Poni Hoax – Antibodies
Velvet Belly – Drowning Sun
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme)

16.
Pee Shy – Mr. Whisper
Original Mirrors - Sharp Words
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na

17.
The Megaphonic Thrift - Talks Like a Weed King
Kishore Kumar - Neele Neele Amber Par
Dum Dum girls – Bedroom Eyes
This Burning Effigy - Nothing More Sacred Than Apathy

18.
Bad Brains – Big take over
Jean Plum - Back to You
The Heart Throbs - Blood From a Stone
Jonas Reinhardt - How to Adjust People

19.
Charlie – Spacer Woman
Briskey - La Darsena
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine
Howard James Kenny – Insects

20.
Bliss - Calling
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas
Angst – Back In January
Rökkurró - Sólin Mun Skína

21.
Built to Spill - Revolution
Octopus – Your Smile
Sergio Mendes – Magalenha
The Early Years – On Fire

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity
Tackhead – Ticking Time Bomb
Zoé - Labios Rotos
VAST - Touched

23.
Crüxshadows - Winterborn
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]
Joi - Sunshine & the Rain
Aviv Geffen - Black + White

24.
The Outsiders – Conspiracy of War
Kenneth Bager - Sound of Swing
Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Michael Head – Loaded Man

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now
Buddy Guy - I Smell a Rat
We Are Augustines - Chapel Song

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
Michel Jonasz - Guigui
Lay Low - By and By
Jam Nation – She Moved Through the Fair

27.
Bugotak - Bahat'dzarin
Soup - She Had Set Out To Find The Sun
The Souls - Lovers
The Sound Movement - The Last Time

28
Soul - Tribes
First Aid Kit - Forgotten Sky
Metro - Black Lace Shoulder.
Shafiq Husayn - Nirvana

29.
The Pines - Cold
Animalistic - Animalistic
Tito & Tarantula - After Dark
Cesaria Evora - Sodade

30.
Det Vackra Livet - Kristallen
The Quill - Slave/Master
Think Tree - Hire a Bird
Mirel Wagner - No Death

31.
Rotfront - Sovietoblaster
Jota Quest - La Plata
The Aints – It's Still Nowhere
Deniz Kurtel – Trust

32.
Solace - Whistle Pig
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms
The Creatures - Manchild
Nneka – Camouflage

33.
Peter Broderick - Diverge
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions
The Mask - Down the Doom
Baaba Maal – Sidiki

34.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
DJ Kentaro – Trust
Toyshop – Violent Light

35.
The Count - -Follow Your Bac...
The Residents - Kawliga
Deapseagreen – Black Maria
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun

36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance
Amaral - Hacia Lo Salvaje
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot

37.
Acoustic Alchemy - Angel of the South
Magtens Korridorer - Nordhavn Station
Ensemble Economique - To Feel The Night As It Really Is
The Soundtrack of our Lives – Sister Surround

38.
King Køng - Vou Matar
Blondes - You Mean So Much To Me
Mark Glynne & Bart Zwier - Friends & Celebrities
Flying Horseman – Bitter Storm

DjFrankie (moderator)
Iedere user mag 2 stemmen uitbrengen per ronde. Er zijn 38 rondes van telkens 4 liedjes tegen elkaar. De 2 liedjes met de meeste stemmen na 24 uur uur gaan door naar de volgende ronde.
Ook geef je ieder liedje een cijfer (zo kunnen de afgevallen liedjes hun plaats in de lijst krijgen), en misschien nog meedoen is de tussenronde.

Je hebt dan na ronde 38 76 winnaars en verliezers
De 10 beste afvallers en 10 slechtste winnaars strijden ook nog in een tussenronde tegen elkaar. De 6 slechtste vallen dan definitief af.
We hebben dan 80 nummers overs, die strijden weer 24 uur met 4 liedjes, blijven er dan 40 over, die gaan in een k.o met 4 battelen tot 20 en dan tot 10. Telkens gaan de 2 beste nummers door, bij gelijke stand bepaald het percentage behaald in de eerste ronde.

De 10 overblijvers gaan via p.m. in samengestelde top 10, waaruit de winnaar zal komen.

De eerste battle staat dus iets langer

1
Zor Gabor – Tightrope
Psychic TV – Godstar

0-0-0-0

Deadline 12-4 18.00

DjFrankie (moderator)
1
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 6,9
Zor Gabor – Tightrope 8,4
Psychic TV – Godstar 7,3
To Kill a King - Fictional State 8,3

- Arlo Guthrie, meteen 18 minuten dit nummer doet me denken aan een Bob Dylan met wel humor. Wel een leuk verhaal.
- Zor Gabor, oude gitarist van Siouxsie, zeer sterk opbouwend nummer, dat me doet denken aan 1985 en mijn bezoeken aan het plaatselijke jongerencentrum.
- Psychic TV, niet slecht maar iets te poppy voor mij. Ik mis The Excitement
- To Kill a King, sterk nummer met veel variatie, mooi nummer.

0-1-0-1

Deadline 12-4 18.00

Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree: Moest al even slikken toen ik de lengte zag, meer een stukje cabaret met muzikale eenzijdige ondersteuning. Gelukkig heeft de toevoeger van dit nummer nog een aantal sterke troeven er tussen staan. 3

Zor Gabor – Tightrope: Ook ik hoor Siouxsie hier in terug; jammer van dat te lange intro. 8,4

Psychic TV – Godstar: Leuk nummer; inderdaad behoorlijk poppy voor deze band. 8,5

To Kill a King - Fictional State: De zang lijkt wat op Echo & the Bunnymen, prima verhalend nummer. 8

0-2-1-1

Deadline 12-4 18.00

1
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 8,7
Zor Gabor – Tightrope 7,3
Psychic TV – Godstar 7
To Kill a King - Fictional State 5,5

- Arlo Guthrie: De lengte zal inderdaad wel afschrikken, en de focus op de kleinkunst zal het ook wel wat punten gaan kosten, maar ik vind het een prachtig verhaal met een onweerstaanbaar refrein en sterke herhalingen.
- Zor Gabor: Zorgvuldig opgebouwd nummer dat mooi naar een climax toewerkt. Fijne donkere sfeer.
- Psychic TV: Punk, wave, psychedelica, rock: er zit veel in dit nummer dat het interessant maakt, maar echt een knaller van een nummer is het niet.
- To Kill a King: Aardig nummer, doet me verder niet veel.

1-3-1-1

Deadline 12-4 18.00

2MY
Ah fijn, we zijn weer vertrokken!

1

1. Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 6,5
2. Zor Gabor – Tightrope 5,3
3. Psychic TV – Godstar 6
4. To Kill a King - Fictional State 8

1. Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree: de lengte doet hier idd wat punten verliezen bij mij: in het begin was ik zeer gespannen aan't luisteren naar hetgeen Dhr. Guthrie over afval enzo komt vertellen, maar rond de 8ste minuut begint mijn aandacht behoorlijk te verslappen (ik vermoed dat mijn televisie-brein een commercial break verwacht), en dat is - zeker gezien de reacties van het publiek - enorm spijtig. Ik geraak de draad van het verhaal kwijt en hoor nog enkel het - aangename, daar niet van - gitaargetokkel. Het overheersende geluid is zeker wel m'n ding, maar mijn gebrek aan aandacht gooit wat roet in de beoordeling... Vanaf de 15de minuut - het refreintje is dan net gepasseerd - grijpt het plots toch weer m'n aandacht. Allez vooruit, een half puntje erbij dan.
2. Zor Gabor – Tightrope - aangezien ik de jaren '80 niet echt muzikaal-bewust heb meegemaakt, kan ik weinig goochelen met vergelijkingen á la Siouxie. Ik geraak hier niet echt opgewonden van, voel geen dreigende sfeer - volgens mij wel de bedoeling - en vind dit eerlijk gezegd niet zo erg veel voorstellen... De tweeënhalve minuut durende 'intro' is niet goed opgebouwd en zakt een paar keer vruchteloos in elkaar. Wanneer het nummer uiteindelijk na 2:25min openbarst blijkt dat ik er veel meer van had verwacht. Rond de vierde minuut hoor ik de spanning wél die ik dus iets overheersender had verlangd. Het abrupte einde heeft wsl te maken met doorlopende albumtracks?
3. Psychic TV – Godstar - rustig kabbelende rockwave, bevalt me al meer. Íets meer (zal wsl aan de 'pop'-factor liggen waarover DJ en DR het hebben). Ik merk dat ik van zo'n neerslachtige zwartefrakkenmuziek (of hoe noemde Franky het ook al weer in Het Eiland) niet echt stijf sta van enthousiasme, maar ergeren doet het me dan ook weer niet.
4. To Kill a King - Fictional State - ah kijk, hier sprankelt een zweem van 'hoop' doorheen het nummer. Het lijkt ook niet al te vrolijk, maar de instrumentatie laat dus plaats om eventuele veranderingen in de toekomst (de 'hoop' dus) te vermoeden. Dit nummer past volledig in mijn straatje, en ik vind het daar prettig vertoeven. Beste nummer van deze reeks. En wanneer je denkt dat het is afgelopen, krijgt ge er nog een spetterende finale achteraan.

2-3-1-2

Deadline 12-4 18.00

1

1. Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 5
2. Zor Gabor – Tightrope 6,5
3. Psychic TV – Godstar 5,5
4. To Kill a King - Fictional State 7

- Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree
Een grote soap (of eigenlijk sitcom) die tot in de oneindigheid zou kunnen gerekt worden. Het is een beetje de jaren ’60 folkversie van R. Kelly’s "Trapped in the Closet"-saga (Wie nu “huh?” gaat: houden zo, ignorance is bliss!). Het klonk vast als een goed idee, maar de uitvoering wordt al snel knap vervelend. De sobere muzikale begeleiding klinkt gezellig jazzy, maar wordt al even snel een sleur. Het meest grappige is nog dat ik hier 18 minuten naar geluisterd heb, dat verdient punten!
- Zor Gabor - Tightrope
Het begin met allerhande strijkers klinkt erg mooi in de oren en zit ontzettend boeiend ineen. Maar zodra gitaren en zang dan komen invallen verdwijnt voor mij alle magie.
- Psychic TV - Godstar
Er zitten een aantal leuke instrumentale stukken in, maar als geheel nogal luid en nietszeggend. Veel lawaai om niets.
- To Kill a King - Fictional State
Interessante tekst die pretentieloos gezongen wordt. De instrumentatie blijft vrij veilig, maar de voldoende muzikale tempowisselingen compenseren dat.

De tweede groep is al direct meer mijn ding!

2-4-1-3

Deadline 12-4 18.00

2MY
(de eerste track voor morgen heeft een 'broken link'... hier staat hij nogmaals.)

1

1. Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 6,7
2. Zor Gabor – Tightrope 7,2
3. Psychic TV – Godstar 5
4. To Kill a King - Fictional State 6

3-5-1-3

Deadline 12-4 18.00

1

1. Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 6
2. Zor Gabor – Tightrope 7,5
3. Psychic TV – Godstar 8,5
4. To Kill a King - Fictional State 6,5

- Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree
Veel slap geouwehoer met hier en daar wat droge humor waar ik wel om kan lachen. Leuk hoe hij het verhaal steeds net een stapje raarder weet te maken. Wel een lange zit en van de muzikale omlijsting moet ie het niet bepaald hebben. Niet altijd makkelijk om de aandacht erbij te houden.

- Zor Gabor - Tightrope
Komt wat moeizaam op gang. Na een minuut of twee wordt het toch opeens interessant. Goeie dreigende opbouw, doet me enigszins aan Overground denken. Prettig spooky duet, helaas kan mevrouw toch net niet tippen aan Siouxsie.

- Psychic TV - Godstar
Een atypisch nummer van dit rariteitenkabinet. Het al dan niet toepasselijke Stones-riffje, de oeh's en ah's, het basintrootje (foei, Arcade Fire!), de voor deze keer met mate gehanteerde sonische chaos en vooral de klaaglijk geventileerde obsessie van Genesis P Orridge met Brian Jones maken dit een licht vreemd doch onweerstaanbaar geheel.

- To Kill a King - Fictional State
Dit is in principe ontzettend niet mijn muziek. Toch zijn de lyrics wel apart op een positieve manier en ook is er aan het einde nog een aardige climax.

3-6-2-3

Deadline 12-4 18.00

1

Geinig, maar niet iets om vaak te draaien. Ook is het op muzikaal gebied eigenlijk niet zo interessant, wat dat betreft heeft het idd meer weg van gezongen cabaret.
Cijfer: 6,3

Zor Gabor – Tightrope

Klinkt wel aardig, er zit goed spanning in verwerkt, maar verder gebeurt er toch net wat te weinig, en bouwt het eigenlijk niet echt naar iets interessants op.
Cijfer: 6

Psychic TV – Godstar

Typische jaren '80 new wave, alleen is er zoveel beter.
Cijfer: 5,5

Leukste liedje van deze eerste matige ronde/ladder. Het wordt nergens echt bijzonder, maar best een aardig liedje dat prima uitgevoerd is met nog wat leuke blazers aan het eind. Ik hoop niet dat deze vier het niveau aangeven, want dan haak ik snel af.
Cijfer: 6,5

4-6-3-5

Deadline 12-4 18.00

DjFrankie (moderator)
2MY schreef:
(de eerste track voor morgen heeft een 'broken link'... hier staat hij nogmaals.)

Aangepast

by the way

The Skywatchers - Dead Flowers For Her (The Viking) in de lijst was niet goed moest
.Tito & Tarantula - After Dark zijn. Is in de loting aanpast (battle 29), met dank aan Salvadore.

1

Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree.Folk met cabareteske inslag,Zang doet mij sterk aan Nils lofgren denken en qua structuur een beetje aan Lou Reed.Het nummer kabbelt wel lekker weg zonder echt bijzonder te worden(6,5)

Zor Gabor – Tightrope. Nummer komt (te)laat op gang waardoor mijn interesse enigzins is weggeëbd.De muziek klinkt nogal steriel in mijn oren.Pas bij de bijzonder sterke vocalen veer ik echter op en deze zorgen dan ook voor een flinke rehabilitatie.(7,2)

Psychic TV – Godstar. Beach Boys meets The Jesus and Mary Chain.Simpel doch doeltreffend.Leuk dus!(7,4)

To Kill a King - Fictional State Valt eigenlijk niets zo veel over te zeggen, klinkt goed in het gehoor.Een wat modernere versie van Men Without Hats(7,3)

4-6-4-6

.

Deadline 12-4 18.00

1

Arlo Guthrie - Alice's Restaurant
Het begint wel aardig maar ik krijg al snel het gevoel dat het door blijft kabbelen waardoor het me begint tegen te staan en tsja, dan werkt een lengte van ruim 18 minuten niet in het voordeel voor het eindoordeel (4,0)

Zor Gabor – Tightrope.
Het is al voor mij gezegd maar Siouxsie is de naam die direct in je opkomt zodra het nummer loskomt. Maar ondanks dat het best lekker klinkt en dit in principe wel in mijn straatje past blijf ik met een gevoel zitten dat er uiteindelijk toch net niet uitkomt wat het nummer onderweg beloofd en dat is jammer .(7,0)

Psychic TV – Godstar.
Slecht kan ik het eignelijk niet noemen maar dit raakt me totaal niet. Het kabbelt maar door zonder ooit spannend te worden, dit ben ik ook zo weer vergeten. (4,5)

Van zeg maar de eerste helft van het nummer was ik niet echt onder de indruk maar naarmate het nummer vordert weet het me toch langzaam te boeien. Wellcht moet ik dit wat meer luisterbeurten gaan geven want dit zou wel eens een groeiplaatje kunnen zijn dan wel worden. Voorlopig blijf ik toch voorzichtig met mijn waardering (6,8)

Al met al viel deze eerste ronde me niet mee....een moeizame start van deze alternatieve top 152. Het voordeel is dat het alleen maar beter kan worden.

4-7-4-7

Deadline 12-4 18.00

Zit ik op m'n mobieltje nog een beetje te internetten, klik ik per ongeluk lukraak in het scherm op een rood kruisje ... en is er een bericht gewist. Hierbij dan maar een herhaling van een eerdere post van ca. 21:00. Niet dat de post zo belangrijk is, maar anders klopt de score niet meer.

1.
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 6,0
Een uitstapje in de sixties; extreem lang nummer, niet onaardig maar de muzikale begeleiding blijft bij het verhaal al die tijd (helaas) hetzelfde. Na 5 minuten dacht ik … hoe lang nog? Voor mij gaat het bij muziek zelden om de tekst. Prima nummer om eens te horen, maar vaak ga ik zoiets niet beluisteren.

Zor Gabor – Tightrope 7,2
Een mooie start met violen, geven het nummer spanning en een langzame opbouw met steeds meer instrumentele inbreng. Vervolgens blijft een gitaarrifje hangen en komt er geen climax die ik verwacht. De eerste luisterbeurt kwam het wat vreemd over, maar na een paar keer wordt het beter.

Psychic TV – Godstar 7,3
Nummer begint goed, lekker ritme, prima zang, maar telkens dat zangintermezzo met de titel is toch te veel. Zonder dat voortdurende refrein met “Godstar” was het naar mijn mening beter geweest.

To Kill a King - Fictional State 8,5
Schitterend nummer. Mooie opbouw, heerlijke melodie en prachtig eindstuk. De clip vind ik niet zo veel, maar het gaat natuurlijk om de muziek. Typisch een nummer dat steeds beter wordt naarmate je het vaker hoort.

Het punt voor To Kill a King was wel duidelijk. Vervolgens was het lang twijfelen tussen het tweede en derde nummer. Het is uiteindelijk toch een puntje voor Psychic TV geworden.

(Stand was hiermee om 21:00 3-6-3-4, maar is nu dus inmiddels 4-7-4-7)

Deadline 12-4 18.00

Salvadore schreef:
Zit ik op m'n mobieltje nog een beetje te internetten, klik ik per ongeluk lukraak in het scherm op een rood kruisje ... en is er een bericht gewist.

Wees blij... jij kan dat alleen met je eigen berichten. Ik heb het ook weleens meegemaakt, maar dan met andermans berichten. Dat is nog een stuk vervelender.

Was die tweede keer ook lukraak?

1.
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree 7,0
Ik kende hem al, maar hij blijft leuk. Het doet me qua vorm een beetje denken aan het verhaal van het hondje Whiskey van Neerlands Hoop, met die uitweidingen en herhalingen. De muziek is er vooral voor de achtergrond en het plaatsen van accenten waardoor het niet een hoger cijfer verdient dan wat het nu puur op basis van de tekst krijgt.

Zor Gabor – Tightrope 7,0
Klinkt leuk. Denk dat ik het wel vaker wil horen. Maar ik weet niet of het een blijvertje is.

Psychic TV – Godstar 5,5
Dit is mij zowel te rommelig als te vlak (kan dat dan?). Ik ben bepaald geen kenner van het werk van PTV, maar ik meen mij te herinneren dat ze interessantere nummers hebben.

To Kill a King - Fictional State 7,5
Hiervoor geldt, net als bij nummer twee, dat ik niet weet of het een blijvertje is. Maar waar Zor Gabor meteen leuk klinkt en ik het vermoeden heb dat het niet meer gaat groeien, was het bij dit nummer juist even wennen voor ik het leuk begon te vinden. Op basis van het aldus ontstane vermoeden dat het nog gaat groeien alvast een half puntje meer.

5-7-4-8

Deadline 12-4 18.00

remcodulac schreef:
Was die tweede keer ook lukraak?

Nee, was goed gemikt; vond ik "off-topic" en niet ter zake doende

1.
Nooit zo stoned geweest dat ik het destijds kon waarderen, laat staan nu.
(4,5)

Zor Gabor – Tightrope
1 riffje is niet voldoende om te blijven boeien, ook al lijkt het door de cello's en altviolen afwisselender dan het is. Sfeertje is o.k.
(6,6)

Psychic TV – Godstar
Mij te arty farty.
(5,5)

Saves the day...
(7,3)

5-8-4-9

Deadline 12-4 18.00

1.
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree (5,0)

Zor Gabor – Tightrope (5,8)

Psychic TV – Godstar (5,4)

To Kill a King - Fictional State (7,2)
Toch nog eentje die een voldoende scoort. Ik wilde eerst passen voor deze zwakke openingsbattle

5-9-4-10

Deadline 12-4 18.00

1
Arlo Guthrie - Alice's Restaurant Massacree (3,0)
Ik kan het hele verhaal niet volgen. Er wordt gelachen dus het zal wel grappig zijn. Muzikaal is er vrijwel niets te beleven.

Zor Gabor – Tightrope (7,0)
Te langdradig begin, maar verder wel ok.

Psychic TV – Godstar (6,0)
Te veel geknoei.

To Kill a King - Fictional State (7,5)
Niet geweldig, maar goed te doen. Dat coda van 2 minuten had weggelaten mogen worden of op z’n minst drastisch ingekort.

5-10-4-11

Deadline 12-4 18.00

DjFrankie (moderator)
Verder:

Zor Gabor
To Kill A King

Uitslag:

To Kill A King: 11 punten Gem: 7,193333333
Zor Gabor : 10 punten Gem: 6,96
Arlo Guthrie: 5 Punten 5,673333333
Psychic TV: 4 Punten 6,326666667

DjFrankie (moderator)
2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry
S.C.U.M - Faith Unfolds
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy
Museum of Bellas Artes - Days Ahead

0-0-0-0

Deadline 13-04-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Zeer gevarieerde ronde

2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry (7,3)
S.C.U.M - Faith Unfolds (8,2)
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (6,3)
Museum of Bellas Artes - Days Ahead (7,2)

Quantic: Jazzy nummer, ligt lekker in het gehoor het doet me denken aan Amy Winehouse gemixed met een lekkere stem. (ben geen Winehouse fan).
SCUM: Toen dit werd genomineerd wist ik al dit is een nominatie voor mij. Zag ze 2 jaar geleden in het voorprogramma van the horrors en ze zijn gegroeit. Is ook een familiaire band tussen The Horrors en SCUM by the way. Muziek in mijn straatje, muzikaal geweldig, alleen de stem van de zanger is (nog) niet op zijn hoogtepunt'
Antwerp: Reaggea vrolijk nummer, maar blijft bij mij niet hangen, zoals veel reaggea niet.
Museum: Afrikaans Engelse popmuziek, bijzonder vrolijk ligt ook erg lekker in het gehoor. gaat zeker punten scoren deze ronde.

1-1-0-0

2.
Quantic & Alice Russell - I'd Cry 7,4
Een sfeervol muziekstuk, een Latin / Bossanova ritme met een enigszins contrasterende viool. Wel iets te lang.
S.C.U.M - Faith Unfolds 8,5
Prachtig wave-nummer. Lijkt sowieso al vanwege de zang sterk op The Veils, heeft een lekkere drive en een (shoegaze) ruimtelijke sound.
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,0
Belgische reggae door een ska-bandje. Vrolijk nummer. Ligt makkelijk in het gehoor, maar dit nummer moet je denk ik niet te vaak horen; gevaar is aanwezig dat het op de zenuwen gaat werken. Voor af en toe: prima.
Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7,3
Bij de eerste klanken moest ik even aan “Blue Hotel” denken ... prima dance-nummer met 70’s/80’s disco elementen zoals bv. een herkenbaar Chic-ritme.

Faith Unfolds is een topper.
Voor het tweede punt is er niet veel onderscheid tussen de overige drie nummers.

2-2-0-0

Quantic & Alice Russell - I'd Cry: Prettig zomers klinkend nummer. 7,8

S.C.U.M - Faith Unfolds: Hoor hier van alles in terug; The Veils, Echo & the Bunnymen. Lekkere dromerige muziek, met een wave randje. 8,8

Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy: Klinkt als Oosterse Ska. Leuk nummertje; alsof De Amsterdam Klezmer Band een samenwerking met Beef aan gaat; of iets dergelijks.
zoals een relaxte versie van Mala Vita. 8

Museum of Bellas Artes - Days Ahead: Is daar Blue Hotel van Chris Isaak als uitgangspunt gebruikt bij het intro? Valt in ieder geval goed. 7,9

@ Salvadore; ik hoor ook Blue Hotel terug.

2-3-1-0

2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry (6,7)
S.C.U.M - Faith Unfolds (6,6)
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (5,4)
Museum of Bellas Artes - Days Ahead (7,4)

3-3-1-1

p.s.
Zijn de cijfers ook nodig of optioneel?

2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry 7,5
S.C.U.M - Faith Unfolds 5
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 6
Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7,5

4-3-1-2

Ik kende niet al te veel nummers uit de startlijst, maar uit deze groep ken ik er toevallig drie.
En ze mogen gerust alledrie door, maar helaas...

2.

Quantic & Alice Russell - I'd Cry 8
S.C.U.M - Faith Unfolds 5,5
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,5
Museum of Bellas Artes - Days Ahead 8

- Quantic & Alice Russell - I'd Cry
Een album dat het erg goed zal doen deze zomer! Deze is een mooie voor de zwoele avonduurtjes met z’n heerlijk tropische pianogepingel en het speelse uitheemse gestrijk. En dan natuurlijk nog een klassedame als Alice Russell om je parelende voorhoofd af te deppen, heerlijk!
- S.C.U.M - Faith Unfolds
Een beetje de vreemde eend in deze multiculturele bijt. Daarom zal het eruit springen, minder omwille van de kwaliteit. Een eitje uit een dozijn.
- Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy
Deze leden komen zo’n beetje van overal en da’s eraan te horen. De balkangeluiden worden voorzien van goeie klod funk en wat skatoefjes. De Antwerpse boer die er dan nog over heen ploegt was misschien niet meer zo noodzakelijk, maar deze mix zorgt ongetwijfeld voor een geslaagd feestje.
- Museum of Bellas Artes - Days Ahead
En de hete temperaturen blijven ook met deze hete disco nouveau een groot gemis! Bijzonder dansbaar, maar tevens met een hoog chill-gehalte. Op deze synths kun je ‘freaky’ gaan op verschillende niveaus. Dat album mag wel eens gaan komen, voor extended pleasure!

5-3-1-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:07 uur

geplaatst: vandaag om 15:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.